ik heb het gelezen hoor, was alleen nogal een lapje txt he?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
niet bitchen over samenvattingen. Lezen of niet. En inderdaad TS, jij vindt dat, en nu?
Ik ben het er alles behalve mee eens. Ik ben in psychiatrische ziekenhuizen geweest, ik heb gezien hoe psychiaters te werk gaan, ik heb gezien wat medicatie kan veranderen aan een mens en ik heb gezien hoe het heeft geholpen.
Dat was puur geluk?
Neen, ik vind dat het gros van de mensen geen psychische aandoening heeft. Mensen hebben de neiging om zich lekker te voelen bij een label om zo onder het werken aan zichzelf uit te komen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef dawg het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niets meer dan dat je erg zwart wit over dit soort dingen denkt uit onwetendheid en waarschijnlijk ook dat je vindt dat mensen met een psychische aandoening zich aanstellen en niet moeten zeuren.
Dat komt op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Neen, ik vind dat het gros van de mensen geen psychische aandoening heeft. Mensen hebben de neiging om zich lekker te voelen bij een label om zo onder het werken aan zichzelf uit te komen.
Veel mensen zijn slappe, het leven onwaardige prutsers die de term zelfbeschikking nog eens uitgelegd moeten krijgen.
En ja, mensen zeuren.
Denk ik wel.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
niet bitchen over samenvattingen. Lezen of niet. En inderdaad TS, jij vindt dat, en nu?
Ik ben het er alles behalve mee eens. Ik ben in psychiatrische ziekenhuizen geweest, ik heb gezien hoe psychiaters te werk gaan, ik heb gezien wat medicatie kan veranderen aan een mens en ik heb gezien hoe het heeft geholpen.
Dat was puur geluk?
Dus het is toeval dat grote groepen psychoten met exact dezelfde medicatie geholpen worden en van hun psychoses afkomen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:45 schreef astrada het volgende:
[..]
Denk ik wel.
De gebruikersstatistieken van psychische medicatie lopen al veertig jaar fors op.
Meer dan 3 miljoen Nederlanders zitten aan de antipsychotica, A.D., stimulerende middelen(ritalin enz) en slaapmiddelen.
Dat is niet voor niks, deze mensen zijn verslaafd gemaakt en de oorzaak van hun probleem is niet weggenomen.
Anders hoefden ze niet te gebuiken.
Omzet psychofarmaca in Nederland; ongeveer 400 miljoen euro per jaar
Dan wil ik nu wel eens weten wat er nou eigenlijk verkeerd is aan psychoLOGIEquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:45 schreef astrada het volgende:
[..]
Denk ik wel.
De gebruikersstatistieken van psychische medicatie lopen al veertig jaar fors op.
Meer dan 3 miljoen Nederlanders zitten aan de antipsychotica, A.D., stimulerende middelen(ritalin enz) en slaapmiddelen.
Dat is niet voor niks, deze mensen zijn verslaafd gemaakt en de oorzaak van hun probleem is niet weggenomen.
Het is heel simpel: Mensen hebben de behoefte aan drugs. Sommige drugs worden verboden, maar de behoefte blijft. Dus die mensen krijgen andere drugs. Pure sympoombestrijding.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:45 schreef astrada het volgende:
[..]
Denk ik wel.
Welke symptomen moet je bestrijden? En waarom? En wie help je daar mee? Of gaat het er alleen om om snel van een cliënt af te zijn? En moet er een industrie persé iets aan verdienen? Levert het meer geld op om in medicijnen te investeren dan in kennis over hersenen? Wie word er uiteindelijk beter van? Is de maatschappij gebaat bij gedrogeerde zombies die netjes in de maat lopen? Wat is er mis met een psycose op z'n tijd?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:46 schreef Gauge het volgende:
Zware chronische depressies zijn anders soms wel op te lossen met een hersenimplantaat. Stimulatie van hersendelen kan hulp bieden.
Verder kraam je best wel wat onzin uit, als je zelf geen echte psychische stoornis hebt (of in die wereld werkt) moet je je mond houden. Dit veroorzaakt enkel stigmatisatie van betreffende personen.
Verder hoop ik dat je een psychose krijgt of een bipolaire stoornis type I.
Groet.
Wat is er verder mis met symptoombestrijding als dat het enige is wat voor handen is?
Tja, als die wetenschappers er een sluitende verklaring voor kunnen geven, welke bijvoorbeeld rationeel kan verklaren waarom de ene behandelmethode wel of niet 'aanslaat', zou je kunnen stellen dat de psychiatrie een duidelijk rationeel-wetenschappelijke basis heeft...quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Dat was puur geluk?
Nu weet ik het... je bent de vrouw van mijn baas!!!quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:45 schreef astrada het volgende:
[..]
Denk ik wel.
Jij leeft nog in de jaren 70-80?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is de maatschappij gebaat bij gedrogeerde zombies die netjes in de maat lopen? Wat is er mis met een psycose op z'n tijd?
Die discussie is zo vaak gevoerd...quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Overigens is het bullcrap dat psychiatrische aandoeningen nooit op hersenscans terug te vinden zijn.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:55 schreef Papierversnipperaa... het volgende:
[..]Wat is er mis met een psycose op z'n tijd?
Gamma ja. Ongetwijfeld geloof ik dat je het zelf in je hebt om te genezen, maar dat sluit niet uit dat iemand je kan begeleiden het naar de surface te brengen. In de meeste gevallen gaat het zelfs extra begeleiding, medicatie etc slechter, juist omdat je het verwerpt.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Dat was puur geluk?
Je besturingsapparaat/schakelkast beïnvloeden is geen oplossing, gewoon een ordinaire onderdrukking.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:46 schreef Gauge het volgende:
Zware chronische depressies zijn anders soms wel op te lossen met een hersenimplantaat. Stimulatie van hersendelen kan hulp bieden.
Wat is er verder mis met symptoombestrijding als dat het enige is wat voor handen is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |