FOK!forum / Sport Algemeen / [F1] Christijan Albers deel 3, waar gaat hij heen?
Proud2beDiepfriesdinsdag 10 juli 2007 @ 16:24




Website Christijan Albers

Wie is Christijan Albers
Christijan Albers is geboren in Nederland op 16 april 1979. Hij is op jonge leeftijd begonnen met autoracen in de vorm van karten. In 1997 werd hij Nederlands kart kampioen (ICA 100cc). In datzelfde jaar won hij ook nog diverse andere prijzen waaronder kampioen in de Renault Megane Marlboro Masters en hij werd ook kampioen in de Formule Ford 1800 in Nederland en België.

Christijan heeft in 1999 de Duitse Formule 3 gewonnen. Hij is in 2000 begonnen met de DTM. In 2004 werd hij derde in de DTM en haalde hij zes podiumplaatsen. In 2005 maakte Christijan zijn debut in de Formule 1 bij Minardi. In 2006 rijdt Christijan bij Midland F1 racing, later SpykerF1. In 2007 is Christijan tot en met de GP Silverstone (08-07-2007) racecoureur bij SpykerF1. Hierna is hij, wegens het niet nakomen van betalingsverplichtingen door een sponsor door het team op non-actief gesteld
Carriere:

1997:
Champion - Dutch National Kart (ICA 100cc)
Champion - Formula Ford 1800 (Holland)
Champion - Formula Ford 1800 (Belgium)
Champion - Renault Megane Marlboro Masters

1998:
Entry German F3 (5th place, 2 wins, 5 podiums)

1999:
Champion - German F3 (6 wins, 10 poles)

2000:
International F3000 (European Arrows)

2001:
DTM Mercedes in Team Persson
(best result 3rd in training, 2nd in race)
FIA Formula One Test and
Reserve driver-European Minardi F1

2002:
DTM Mercedes in Team Rosberg (5 points)
Test driver KL Minardi F1 Team

2003:
DTM Mercedes in Team HWA.
1st win Adria, 2nd win, NürburgrinG,
3rd win Norisring, 4th win Zandvoort,
Vizemeister DTM championship 2003
with most victories

2004:
DTM Mercedes in HWA works team
1st win, 6 podiums, 3rd in dtm championship

2005:
Christijan Albers First Driver Minardi F1 Team

2006:
CHRISTIJAN ALBERS FIRST DRIVER MIDLAND TOYOTA F1 TEAM

Team: Midland
Nationality: Dutch
DOB: 16/04/1979
Place: Eindhoven
Grand Prix entered: 33
World Championships: 0
Highest race finish: 5 (x1)
Highest grid position: 13 (x1)
Podiums: 0
Points: 4

2007:
Christijan Albers paid driver bij SpykerF1
Team: Etihad Aldar Spyker Formula One Team
Races: GP Australië, GP Bahrein, GP Maleisië, GP Barcelona, GP Monaco, GP Canada, GP Verenigde Staten, GP Frankrijk, GP Engeland


Al het nieuws omtrent Christijan Albers

Vorige topics:
[F1] Centraal: Christijan Albers, een blijvertje!
[F1] Centraal: Christijan Albers, Neerlands trots?

[ Bericht 8% gewijzigd door Proud2beDiepfries op 10-07-2007 16:37:46 ]
TJDoornbosdinsdag 10 juli 2007 @ 16:26
Slotje!!!
Proud2beDiepfriesdinsdag 10 juli 2007 @ 16:26
Pfff... kom je terug van je werk.. Wat een gedoe.

Samenvatting:
Varossieau

SpykerF1 Kennelijk is de financiële nood dusdanig hoog/de macht van bepaalde personen dusdanig groot dat je je boegbeeld, dat je met zoveel trots hebt aangekondigd, maar op non-actief stelt?
Proud2beDiepfriesdinsdag 10 juli 2007 @ 16:29
Overigens, de verhalen over merchandising komen uit het AD-artikel waarin gesproken werd van onzekerheid over het rijden van Christijan Albers in Duitsland.

De constructie zou iets zijn in de zin van. Wanneer er niet voor een x-bedrag aan merchandising werd verkocht, moest CA BV bijspringen.. En nu inkomsten uit merchandising om verschillende redenen tegenvalt moet CA BV bijspringen, dat weigeren ze kennelijk (Varossieau )
FoxF1dinsdag 10 juli 2007 @ 16:34
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:26 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Pfff... kom je terug van je werk.. Wat een gedoe.

Samenvatting:
Varossieau

SpykerF1 Kennelijk is de financiële nood dusdanig hoog/de macht van bepaalde personen dusdanig groot dat je je boegbeeld, dat je met zoveel trots hebt aangekondigd, maar op non-actief stelt?
Ik denk zo dat je Sutil inmiddels wel het boegbeeld van het team mag noemen
JJdJ1984dinsdag 10 juli 2007 @ 16:38
Ik ben een aantal weken geleden bij de persconferentie van BCR geweest en daar werd Cristijan toch wel als publiekslieveling gezien, ben benieuwd wat Spyker hier mee gaat doen.
TJDoornbosdinsdag 10 juli 2007 @ 16:40
CA zal wel gewoon rijden in R'dam gok ik want hij is officieel nog aan het team verbonden.........
C21H23NO5dinsdag 10 juli 2007 @ 16:42
NON ACTIEF!!!!



die Albers, wat een mislukt kind is dat zeg, gast kan niet eens in de schaduw staan van Jos the Boss...

Laat voortaan de auto maar staan jongen en pak de fiets, hé, misschien is wielrennen een idee?
Proud2beDiepfriesdinsdag 10 juli 2007 @ 16:42
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:34 schreef FoxF1 het volgende:

[..]

Ik denk zo dat je Sutil inmiddels wel het boegbeeld van het team mag noemen
Inmiddels wel ja, hij is de enige overgebleven racecoureur.. Maar of je als Nederlands team daar nu trots op moet zijn??

Betreffende de sportieve prestaties (CA vs. Sutil vs. rest van het veld) staat in de vorige topics genoeg discussie, dat hoeft hier niet weer.

Puur hypothetisch vraag ik me af wat er gebeurd wanneer er straks toch iemand opstaat die zegt, ik leg het verschil 'even' bij.. Zaken die ik graag zou willen weten: hoe is de verhouding CA-SpykerF1-CA BV contractueel geweest, om welk bedrag gaat het precies en wie is de wanbetaler?

Om 17:00u volgt een persconferentie van Christijan Albers waarin het één en ander wordt toegelicht, deze zal op RTL7 rechtstreeks te volgen zijn
TJDoornbosdinsdag 10 juli 2007 @ 16:46
Ben benieuwd wiens schuld het deze x is
dennistddinsdag 10 juli 2007 @ 16:48
persconferatie albers zometeen op http://www.rtl.nl/(vm=/sp(...)livestream/event.xml
SimtekF1dinsdag 10 juli 2007 @ 16:50
Damn en ik ga 5 uur richting huis, naja moet ik maar wat later kijken.
Teteteterekdinsdag 10 juli 2007 @ 16:53
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:48 schreef dennistd het volgende:
persconferatie albers zometeen op http://www.rtl.nl/(vm=/sp(...)livestream/event.xml
begint dat om 17uur?
Proud2beDiepfriesdinsdag 10 juli 2007 @ 16:54
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:53 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

begint dat om 17uur?
Ik zal me niet gaan ergeren, maar lezen is ook een kunst...

Ja, dat begint om 17u!
SPOILER
Staat verdorie in mijn post erboven en het heet niet voor niets een 'livestream'
Teteteterekdinsdag 10 juli 2007 @ 16:56
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:54 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Ik zal me niet gaan ergeren, maar lezen is ook een kunst...

Ja, dat begint om 17u!
SPOILER
Staat verdorie in mijn post erboven en het heet niet voor niets een 'livestream'
ja sorry ik had jou post niet gelezen, ik scande ff snel de pagina en zag een link
TJDoornbosdinsdag 10 juli 2007 @ 16:57
wat een nivo hier...............
SPOILER
bijna net zo hoog als CA zn rijderskwaliteiten
LEER LEZEN
Proud2beDiepfriesdinsdag 10 juli 2007 @ 16:59
Inmiddels begonnen dus, RTL7 is er zelf nog niet eens bij...
Proud2beDiepfriesdinsdag 10 juli 2007 @ 17:00
Hij zegt nog net niet, Lodewijk VERROTtieau..
TJDoornbosdinsdag 10 juli 2007 @ 17:00
Idd ze waren te laat
vingerplantdinsdag 10 juli 2007 @ 17:07
Geen zuivere koffie met Lodewijk, heeft Googol die column al klaar?
TJDoornbosdinsdag 10 juli 2007 @ 17:10
staat op web-log
D.dinsdag 10 juli 2007 @ 17:11
Het is alweer afgelopen?
koffiekoekjedinsdag 10 juli 2007 @ 17:11
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:54 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Ik zal me niet gaan ergeren, maar lezen is ook een kunst...

Ja, dat begint om 17u!
SPOILER
Staat verdorie in mijn post erboven en het heet niet voor niets een 'livestream'
Shit ik kwam binnen bij de laatste "dankjewel"
Proud2beDiepfriesdinsdag 10 juli 2007 @ 17:13
Misschien dat RTL7 'm op de t.v. zelf straks nog wel herhaald, en anders zal 'ie straks ongetwijfeld in z'n geheel terug te zien zijn op rtl.nl
Argentodinsdag 10 juli 2007 @ 17:24
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:42 schreef C21H23NO5 het volgende:


die Albers, wat een mislukt kind is dat zeg, gast kan niet eens in de schaduw staan van Jos the Boss...
Die Boss van jou heeft alweer een aantal jaartjes geleden definitief afscheid genomen van de F1 en toen maar meteen van het hele racegebeuren. Of anders gezegd, het racegebeuren heeft afscheid genomen van Jos toen bleek dat hij de sponsorcentjes nooit op tijd bij mekaar kreeg. Die ´Boss´ die zelf het schamele aantal van 17 puntjes bijeen heeft geschraapt in ruim 90 GP´s. 10 van die 17 punten behaalde hij in zijn eerste seizoen, in een auto waarvan de heer Schumacher bewees dat je er eenvoudig kampioen mee kon worden. Nu wil ik Jos niet aanrekenen dat hij er geen kampioen mee is geworden, maar 10 puntjes tegenover de 92 punten van Schumacher, is toch wat schamel. Ook voor een debutant.

Ik ben geen fan van Albers, maar het heeft geen enkele zin om Jos op te hemelen, want Jos stelde in de F1 ook niet bijster veel voor.
TJDoornbosdinsdag 10 juli 2007 @ 17:27
Jos was ook in A1 niet geweldig!!
Sallydinsdag 10 juli 2007 @ 17:29
Was er nog iets uit de p.c. te halen??
sangerdinsdag 10 juli 2007 @ 17:31
[Upd] Albers op non-actief
Proud2beDiepfriesdinsdag 10 juli 2007 @ 17:32
Dat Joep van den Nieuwenhuijzen (althans, die naam gaat rond) als sinds december2006/januari2007 zijn verplichtingen niet nakomt.. Dat Christijan gewoon in dienst is van SpykerF1 en dat ze gaan onderzoeken welke juridische stappen er kunnen worden ondernomen. Overigens, althans die indruk kreeg ik, kwam dit voor Christijan volkomen onverwachts en hoopt hij nog steeds dat de problemen kunnen worden opgelost

edit: Joep van den Nieuwenhuijzen I rest my case..
sangerdinsdag 10 juli 2007 @ 17:42
Wie gaat er dan ook met zo een sponsor in zee
vingerplantdinsdag 10 juli 2007 @ 17:46
Inderdaad zeg. Veel zakenmensen zijn niet van onbesproken gedrag, maar de eerste paar linkjes van Google zeggen genoeg over deze man.
Proud2beDiepfriesdinsdag 10 juli 2007 @ 17:51
Mwoah, Christijan Albers zei tijdens de persconferentie toch nog dat 'de betreffende sponsor rechtstreeks door Lodewijk Varossieau is voorgedragen bij Spyker'??

We hebben een 2e Rothengatter
vingerplantdinsdag 10 juli 2007 @ 17:54
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:51 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Mwoah, Christijan Albers zei tijdens de persconferentie toch nog dat 'de betreffende sponsor rechtstreeks door Lodewijk Varossieau is voorgedragen bij Spyker'??

We hebben een 2e Rothengatter
Dit is gewoon een blunder van jewelste van onze gevluchte vriend Varossieau. Hij was blijkbaar zo gefixeerd op geld genereren dat het hem niet uitmaakte waar het vandaag kwam. Die links op google gaan over handel met voorkennis, achterstallige of niet-gedane betalingen en nog meer van dat soort zaken...
TJDoornbosdinsdag 10 juli 2007 @ 17:55
En hij gaat wellicht juridische stappen ondernemen!! Hij had een mondelinge en schriftelijke toestemming voor ALLE races dit jaar
Proud2beDiepfriesdinsdag 10 juli 2007 @ 18:02
Even cross-posten..

Aan de ene kant kan ik het me van SpykerF1 wel voorstellen dat, wanneer 1 van de meegekomen sponsors niet betaald, je dat verhaalt op management/coureur.

Wanneer Christijan Albers echter zowel mondeling en schriftelijk bevestigd heeft gekregen dat hij dit seizoen ALLE races mag rijden en dat hij in dienst is van SpykerF1, wordt betaald rechtstreeks DOOR SpykerF1 en hij, in ieder geval op papier, GEEN sponsors mee hoeft te nemen, dan heeft SpykerF1 juridisch gezien geen poot om op te staan om CA uit de wagen te halen wanneer 1 van de sponsors die 'vrijwillig' meekomt verzuimt om te betalen.

Ongetwijfeld hopen ze met de pay-driver die er nu gaat komen zoveel geld binnen te halen dat ze de eventuele claim van CA af kunnen kopen..

En de rol van VarossROTtieau in deze zaak is wel héél dubieus. De betreffende sponsor is door VarossROTtieau rechtstreeks bij Spyker aangebracht, heeft al sinds dec/jan betalingsproblemen en vlak voordat de boel ontploft wordt de samenwerking tussen Chris en VarossROTtieau verbroken.. 1+1=..
C21H23NO5dinsdag 10 juli 2007 @ 18:06
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:24 schreef Argento het volgende:

[..]

Die Boss van jou heeft alweer een aantal jaartjes geleden definitief afscheid genomen van de F1 en toen maar meteen van het hele racegebeuren. Of anders gezegd, het racegebeuren heeft afscheid genomen van Jos toen bleek dat hij de sponsorcentjes nooit op tijd bij mekaar kreeg. Die ´Boss´ die zelf het schamele aantal van 17 puntjes bijeen heeft geschraapt in ruim 90 GP´s. 10 van die 17 punten behaalde hij in zijn eerste seizoen, in een auto waarvan de heer Schumacher bewees dat je er eenvoudig kampioen mee kon worden. Nu wil ik Jos niet aanrekenen dat hij er geen kampioen mee is geworden, maar 10 puntjes tegenover de 92 punten van Schumacher, is toch wat schamel. Ook voor een debutant.

Ik ben geen fan van Albers, maar het heeft geen enkele zin om Jos op te hemelen, want Jos stelde in de F1 ook niet bijster veel voor.
helemaal waar, dat zegt genoeg over het niveau van albers lijkt me
sangerdinsdag 10 juli 2007 @ 18:15
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:02 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Even cross-posten..

Aan de ene kant kan ik het me van SpykerF1 wel voorstellen dat, wanneer 1 van de meegekomen sponsors niet betaald, je dat verhaalt op management/coureur.

Wanneer Christijan Albers echter zowel mondeling en schriftelijk bevestigd heeft gekregen dat hij dit seizoen ALLE races mag rijden en dat hij in dienst is van SpykerF1, wordt betaald rechtstreeks DOOR SpykerF1 en hij, in ieder geval op papier, GEEN sponsors mee hoeft te nemen, dan heeft SpykerF1 juridisch gezien geen poot om op te staan om CA uit de wagen te halen wanneer 1 van de sponsors die 'vrijwillig' meekomt verzuimt om te betalen.

Ongetwijfeld hopen ze met de pay-driver die er nu gaat komen zoveel geld binnen te halen dat ze de eventuele claim van CA af kunnen kopen..

En de rol van VarossROTtieau in deze zaak is wel héél dubieus. De betreffende sponsor is door VarossROTtieau rechtstreeks bij Spyker aangebracht, heeft al sinds dec/jan betalingsproblemen en vlak voordat de boel ontploft wordt de samenwerking tussen Chris en VarossROTtieau verbroken.. 1+1=..
Oftewel, hier komt weer de vraag of CA nu wel of geen sponsors mee moest brengen......

Iets in mij zegtr van niet. Persbericht Spyker begin van het jaar en de verklaringen van Albers nu maakt bij mij 2.

Ik vind het ook vreemd dat er 2 verhalen de ronde doen:

  • Over Mingya European Resorts/Joep van den Nieuwenhuizen die niet betaald.
  • Over merchandise die tegen zou vallen wat Albers moet opvangen.
  • sangerdinsdag 10 juli 2007 @ 18:16
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:06 schreef C21H23NO5 het volgende:

    [..]

    helemaal waar, dat zegt genoeg over het niveau van albers lijkt me
    Vergeet je 1 ding. Albers heeft in verhouding gezien meer punten dan Verstappen gehaald. En Albers heeft nooit een kans in een winnende/kampioensauto gehad. Verstappen wel.
    Automatic_Rockdinsdag 10 juli 2007 @ 18:29
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:16 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Vergeet je 1 ding. Albers heeft in verhouding gezien meer punten dan Verstappen gehaald. En Albers heeft nooit een kans in een winnende/kampioensauto gehad. Verstappen wel.
    Verstappen had nooit het geluk dat er maar 6 auto's aan de start van een F1 race stonden...
    SimtekF1dinsdag 10 juli 2007 @ 18:30
    Pssst Argento, Verstappen heeft dan maar 10 punten behaald in zijn eerste jaar maar hij reed ook maar 10 races in 1994 he.
    Brazilie en Duitsland kon hij natuurlijk niks aan doen, een mooie salto door Irvine en in Duitsland die fik.
    Maarja, ik wil niet zeggen dat hij het super heeft gedaan hoor maar je vergelijking klopt niet helemaal.
    sangerdinsdag 10 juli 2007 @ 18:33
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:29 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Verstappen had nooit het geluk dat er maar 6 auto's aan de start van een F1 race stonden...
    Wat dat betreft staan ze gelijk. Albers nooit in kampioenswagen, Verstappen nooit met maar 6 coureurs aan de start.
    MrBadGuydinsdag 10 juli 2007 @ 18:35
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:29 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Verstappen had nooit het geluk dat er maar 6 auto's aan de start van een F1 race stonden...
    Idd uitrijden stond gelijk aan punten scoren en omdat er geen strijd was kon Albers uitrijden, dat noem ik niet een prestatie. Daarnaast had Verstappen het nadeel dat de top 6 punten kreeg en nu is het de top 8.
    MrBadGuydinsdag 10 juli 2007 @ 18:37
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:33 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Wat dat betreft staan ze gelijk. Albers nooit in kampioenswagen, Verstappen nooit met maar 6 coureurs aan de start.
    Albers heeft al zijn punten gescooord in een wedstrijd waar maar 6 auto's reden, Verstappen heeft in een slechte auto ook nog wel eens punten gescoord. Daarnaast is het gewoon appels met peren vergelijking, maar je kunt niet zeggen dat het een prestatie is hoe Albers zijn punten heeft gehaald.
    sangerdinsdag 10 juli 2007 @ 18:37
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:35 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    Idd uitrijden stond gelijk aan punten scoren en omdat er geen strijd was kon Albers uitrijden, dat noem ik niet een prestatie. Daarnaast had Verstappen het nadeel dat de top 6 punten kreeg en nu is het de top 8.
    Vestappen had over het algemeen auto's die niet op de laatste startrij behoorden, op Minardi na.

    Albers heeft alleen nog maar auto's gehad die op de laatste startrij hoorden.
    Automatic_Rockdinsdag 10 juli 2007 @ 18:38
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:33 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Wat dat betreft staan ze gelijk. Albers nooit in kampioenswagen, Verstappen nooit met maar 6 coureurs aan de start.

    Nee Sanger, dat is echt niet te vergelijken.
    Sowieso om de Benneton van '94 met een V8 motor (terwijl de grote concurent een Renault V10 had) een kampioensauto te noemen is erg overdreven!! Ook andere rijders hebben die auto 'onhandelbaar' genoemd. Alleen Schumacher kon er mee overweg.

    Mee he Sanger. Haal die kadopunten van Amerika er eens vanaf. Wie heeft dan relatief gezien de meeste punten per race??
    Automatic_Rockdinsdag 10 juli 2007 @ 18:40
    Oja, ook inderdaad nog een punt dat ik vergeten was, in de tijd van Verstappen hadden ze natuurlijk nog de oude puntentelling.

    Kortom Sanger, als je wil weten wie relatief gezien de meeste punten heeft per race dan heb je nog wat omrekenwerk te doen voor je er iets over kan zeggen
    MrBadGuydinsdag 10 juli 2007 @ 18:41
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:37 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Vestappen had over het algemeen auto's die niet op de laatste startrij behoorden, op Minardi na.

    Albers heeft alleen nog maar auto's gehad die op de laatste startrij hoorden.
    Met een auto die bijna op de laatste rij staat in de top 6 komen is niet eenvoudiger dan van de laatste rij in de top 8 rijden. Daarnaast kun je die punten uit de VS niet echt serieus nemen, als je die er af haalt dan heeft Albers dus helemaal niks.
    C21H23NO5dinsdag 10 juli 2007 @ 18:41
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Oja, ook inderdaad nog een punt dat ik vergeten was, in de tijd van Verstappen hadden ze natuurlijk nog de oude puntentelling.

    Kortom Sanger, als je wil weten wie relatief gezien de meeste punten heeft per race dan heb je nog wat omrekenwerk te doen voor je er iets over kan zeggen


    En jos haalde tenminste nog mensen in, kan me echt een paar brute inhaalacties herinneren van jos. Albers is als een vis in het water op de laatste rij en blijft daar graag rijden lijkt het wel.
    rubbereenddinsdag 10 juli 2007 @ 18:53
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 17:24 schreef Argento het volgende:

    [..]

    Die Boss van jou heeft alweer een aantal jaartjes geleden definitief afscheid genomen van de F1 en toen maar meteen van het hele racegebeuren. Of anders gezegd, het racegebeuren heeft afscheid genomen van Jos toen bleek dat hij de sponsorcentjes nooit op tijd bij mekaar kreeg. Die ´Boss´ die zelf het schamele aantal van 17 puntjes bijeen heeft geschraapt in ruim 90 GP´s. 10 van die 17 punten behaalde hij in zijn eerste seizoen, in een auto waarvan de heer Schumacher bewees dat je er eenvoudig kampioen mee kon worden. Nu wil ik Jos niet aanrekenen dat hij er geen kampioen mee is geworden, maar 10 puntjes tegenover de 92 punten van Schumacher, is toch wat schamel. Ook voor een debutant.

    Ik ben geen fan van Albers, maar het heeft geen enkele zin om Jos op te hemelen, want Jos stelde in de F1 ook niet bijster veel voor.
    qua Nederlanders in de F1 mag Lammers toch wel als hoogste worden aageslagen, wist meerdere malen met beperkte middelen ver te komen. Jammer genoeg ging de deal met een topteam niet door
    sangerdinsdag 10 juli 2007 @ 19:02
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:41 schreef C21H23NO5 het volgende:

    [..]



    En jos haalde tenminste nog mensen in, kan me echt een paar brute inhaalacties herinneren van jos. Albers is als een vis in het water op de laatste rij en blijft daar graag rijden lijkt het wel.
    Dat heeft ook te maken met de mogelijkheden in de hedendaagse F1 denk ik. Iedereen haalt een stuk minder in dan vroeger.

    Dat ALbers WEL kan inhalen heeft hij wel bewezen op Estoril...
    sangerdinsdag 10 juli 2007 @ 19:03
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:53 schreef rubbereend het volgende:

    [..]

    qua Nederlanders in de F1 mag Lammers toch wel als hoogste worden aageslagen, wist meerdere malen met beperkte middelen ver te komen. Jammer genoeg ging de deal met een topteam niet door
    Wat te denken van Gijs van Lennip en Carel Godin de Beaufort.
    TJDoornbosdinsdag 10 juli 2007 @ 20:08
    Albers heeft geen F1 punten.............Amerika moet gewoon geschrapt worden!!!
    rubbereenddinsdag 10 juli 2007 @ 20:35
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:08 schreef TJDoornbos het volgende:
    Albers heeft geen F1 punten.............Amerika moet gewoon geschrapt worden!!!
    Argentodinsdag 10 juli 2007 @ 22:10
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:30 schreef SimtekF1 het volgende:
    Pssst Argento, Verstappen heeft dan maar 10 punten behaald in zijn eerste jaar maar hij reed ook maar 10 races in 1994 he.
    Brazilie en Duitsland kon hij natuurlijk niks aan doen, een mooie salto door Irvine en in Duitsland die fik.
    Maarja, ik wil niet zeggen dat hij het super heeft gedaan hoor maar je vergelijking klopt niet helemaal.
    tuurlijk klopt de vergelijking wel. In de gegeven omstandigheden is 10 punten te mager. Vergeet niet dat Schumacher met dezelfde auto 92 punten haalde, maar dat ook hij voor twee (of drie?) races was geschorst en voor 1 race werd gediskwalificeerd. Bovendien werd Verstappen niet twee races voor het einde van het seizoen door Herbert vervangen omdat hij het zo fantastisch deed.

    Na Benetton heeft Jos zich moeten behelpen met teams in de marge. Zon beetje wat Chris tot nu toe gedaan heeft.
    SimtekF1dinsdag 10 juli 2007 @ 22:46
    Ja maar die auto was helemaal om Schumacher heen gebouwd, je weet zelf ook wel hoe het er toe aan toe ging bij Benetton, de 2de rijder moest het er maar mee doen.
    De 2de rijders daar kregen allemaal "minder goed" materiaal dan Schumacher en alle aandacht ging natuurlijk uit naar Schumi want die kon met Benetton kampioen worden.
    Ik weet zo niet meer hoeveel punten Herbert en Letho hebben gescoord in 94 maar volgens mij waren dat er niet veel meer.
    Vitalogydinsdag 10 juli 2007 @ 23:18
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 22:10 schreef Argento het volgende:

    [..]

    tuurlijk klopt de vergelijking wel. In de gegeven omstandigheden is 10 punten te mager. Vergeet niet dat Schumacher met dezelfde auto 92 punten haalde, maar dat ook hij voor twee (of drie?) races was geschorst en voor 1 race werd gediskwalificeerd. Bovendien werd Verstappen niet twee races voor het einde van het seizoen door Herbert vervangen omdat hij het zo fantastisch deed.
    Raikkonen haalde in de eerste 10 races voor McLaren, zijn 2e seizoen F1, maar 11 puntjes.

    En die vergelijking klopt ook.
    quote:
    Na Benetton heeft Jos zich moeten behelpen met teams in de marge. Zon beetje wat Chris tot nu toe gedaan heeft.
    Dat klopt. En hoe vaak heeft Albers het halve veld ingehaald en 2e gelegen met zo'n wagen.

    Ja bla bla Jos was licht bla bla zo knap is dat dus niet bla bla bla.

    Nee met een grafbak met 100 pk minder in de top 10 rijden is niet zo knap nee. Dat blijkt wel uit de prestaties van Christijaan...hij was ooit halbmeister....Albers.
    vingerplantdinsdag 10 juli 2007 @ 23:40
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 22:46 schreef SimtekF1 het volgende:
    Ik weet zo niet meer hoeveel punten Herbert en Letho hebben gescoord in 94 maar volgens mij waren dat er niet veel meer.
    Samen het fantastische aantal van 1, in 8 races...
    Dat kwam door anti-Jos mensen dan wel weer door pech van hun, dat Jos van de baan werd gerost in Brazilie en vervroegd ging barbecuen in Duitsland wordt dan snel vergeten

    Ik weet niet hoe het met Vitalogy zit, maar als ik voor mezelf een profiel moet maken voor een opvolger van Albers kom ik al gauw op een Jos-coureur uit. Helaas zie ik die nu niet in Nederland en aan de andere kant van de grote plas rijdt er één die in ieder geval potentie heeft maar daar gewoon moet blijven dit jaar.
    Vitalogywoensdag 11 juli 2007 @ 00:24
    Ik weet het ook niet

    De resultaten van Yelmer Buurman zijn heel goed, maar ik kan mij niet voorstellen dat die al klaar zou zijn voor de F1.
    tong80woensdag 11 juli 2007 @ 01:29
    Ik heb geen medelijden met hem. Ben een leek, maar vind het een onsympathiek persoon

    Poepoogwoensdag 11 juli 2007 @ 03:14
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 01:29 schreef tong80 het volgende:
    Ik heb geen medelijden met hem. Ben een leek, maar vind het een onsympathiek persoon

    Idem, wat een droplul
    DarkMantawoensdag 11 juli 2007 @ 03:20
    Damn heeft wel lang geduurd bij Spyker dat ze inzagen dat die lul Albers niet kan rijden.
    Formule1 heet trouwens al lang haar kracht verloren door die kut macht-spelletjes.
    Automatic_Rockwoensdag 11 juli 2007 @ 04:21
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:02 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Dat heeft ook te maken met de mogelijkheden in de hedendaagse F1 denk ik. Iedereen haalt een stuk minder in dan vroeger.
    Het wordt nu wel heel erg joor Sanger
    Verstappen reed niet in de prehistorie hoor, zo lang is het echt niet geleden. De inhaalmogelijkheden waren toen net zo beperkt als nu.

    Ik denk dat iedere objectieve F1-kenner zal zeggen dat Verstappen meer gepresteerd heeft dan Albers...

    Maargoed, ik zou Verstappen graag zien rijden bij Spyker, hij zal vast die auto verder kunnen helpen. Alleen staat hij volgens mij al te lang naast de kant denk ik...
    DarkMantawoensdag 11 juli 2007 @ 05:10
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 04:21 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Het wordt nu wel heel erg joor Sanger
    Verstappen reed niet in de prehistorie hoor, zo lang is het echt niet geleden. De inhaalmogelijkheden waren toen net zo beperkt als nu.

    Ik denk dat iedere objectieve F1-kenner zal zeggen dat Verstappen meer gepresteerd heeft dan Albers...

    Maargoed, ik zou Verstappen graag zien rijden bij Spyker, hij zal vast die auto verder kunnen helpen. Alleen staat hij volgens mij al te lang naast de kant denk ik...
    Welnee, het is al fietsen. Al heb je jaren niet meer gefietst, je springt op de fiest alsof er niets aan de hand is.
    Dat bewees Niki Lauda, toen ie voor Jaguar een onofficiële test ronde maakte in een nieuwe bolide.
    sangerwoensdag 11 juli 2007 @ 08:21
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 05:10 schreef DarkManta het volgende:

    [..]

    Welnee, het is al fietsen. Al heb je jaren niet meer gefietst, je springt op de fiest alsof er niets aan de hand is.
    Dat bewees Niki Lauda, toen ie voor Jaguar een onofficiële test ronde maakte in een nieuwe bolide.
    Volgens mij spinde hij toen
    sangerwoensdag 11 juli 2007 @ 08:23
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 04:21 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Het wordt nu wel heel erg joor Sanger
    Verstappen reed niet in de prehistorie hoor, zo lang is het echt niet geleden. De inhaalmogelijkheden waren toen net zo beperkt als nu.
    Niet zo beperkt denk ik. Maar das een persoonlijke mening.
    quote:
    Ik denk dat iedere objectieve F1-kenner zal zeggen dat Verstappen meer gepresteerd heeft dan Albers...
    Hij heeft ook meer gepresteerd, maar ook wel de beschikking gehad over vele malen beter materiaal. Zelfs de Arrows schat ik hoger in de dan de Spyker....
    quote:
    Maargoed, ik zou Verstappen graag zien rijden bij Spyker, hij zal vast die auto verder kunnen helpen. Alleen staat hij volgens mij al te lang naast de kant denk ik...
    Gaat ook nog wel gebeuren hoor. Alleen niet op Spa (jammer genoeg).
    sangerwoensdag 11 juli 2007 @ 08:38
    Hierin zegt hij trouwens dat het een sponsor betreft die direct met het team een overeenkomst heeft, waar de CA BV dus niet tussenzit...

    http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&nid=6082
    Sallywoensdag 11 juli 2007 @ 09:06
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 08:38 schreef sanger het volgende:
    Hierin zegt hij trouwens dat het een sponsor betreft die direct met het team een overeenkomst heeft, waar de CA BV dus niet tussenzit...

    http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&nid=6082
    Dat zelfde las ik vanmorgen in De Pers:
    quote:
    [...]
    Reden voor het ontslag van Albers is dat een van zijn belangrijkste sponsoren een te grote betalingsachterstand heeft bij Spyker. Het betreft een sponsor waarvan de overeenkomst rechtstreeks met het team gesloten is
    [...]
    sangerwoensdag 11 juli 2007 @ 09:13
    Dus hoe kan Albers daarvoor gestraft worden vraag ik me af.....

    Een sponsor die Albers aanbrengt bij het team, direct met het team een overeenkomst sluit, en vervolgens niet betaald. Dan is het de verantwoording van Varrossieu, die is imemers verantwoordelijk voor de sponsoring van de renstal.
    TJDoornboswoensdag 11 juli 2007 @ 09:38
    Steeds gekker......CA heeft er geen schuld aan lijkt me
    sangerwoensdag 11 juli 2007 @ 09:44
    Als CA geen schuld heeft kan er maar 1 overblijven: Varrossieu........
    TJDoornboswoensdag 11 juli 2007 @ 09:46
    klopt
    ElmarOwoensdag 11 juli 2007 @ 09:59
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 09:44 schreef sanger het volgende:
    Als CA geen schuld heeft kan er maar 1 overblijven: Varrossieu........
    Lijkt mij ook. Albers zal dan ook wel snel een rechtszaak aanspannen.
    sangerwoensdag 11 juli 2007 @ 10:07
    Vraag me dan ook af in hoeverre dit belangenverstrengeling is geweest van Varrossieu....

    Hij was bij zowel de CA BV als bij Spyker verantwoordelijk voor het aantrekken van sponsorkapitaal. Zou hij de tekortkomingen via Spyker proberen af te schuiven op de CA BV?
    Proud2beDiepfrieswoensdag 11 juli 2007 @ 12:06
    Overigens ontkent vd Nieuwenhuijzen in het AD zelf dat hij verantwoordelijk zou zijn/niet betaald zou hebben..
    quote:
    Zakenman ontkent rol in drama Albers

    AMSTERDAM/NANCHANG - Zakenman Joep van den Nieuwenhuyzen ontkent enige schuld te hebben aan het einde van de raceloopbaan van Christijan Albers bij de Nederlandse renstal Spyker.

    Zijn bedrijf Mingya Nanchang European Resorts wordt ervan beticht de afgesproken betaling van vijf miljoen euro aan Spyker F1 niet te hebben voldaan. Op grond hiervan zou Albers deze week uit de auto zijn gezet, zo hebben bronnen rondom Albers en Spyker aangegeven.

    Vanuit China, waar Van den Nieuwenhuyzen het golfresort Mingya exploiteert, spreekt de zakenman telefonisch in alle toonaarden tegen dat hij mede de oorzaak is van het ontslag van de coureur. ,,Ik ben Albers, zijn vennootschap noch Spyker ook maar een euro, een dollar of een gulden schuldig.’’


    Volgens de zakenman heeft hij vorig jaar tijdens de Grand Prix in Turkije een contract bij Midland gesloten, waarbij de naam van Mingya groot op de auto kwam te staan voor de resterende races van afgelopen seizoen, waaronder de Grand Prix van China. ,,En daarmee is mijn bemoeienis met het team opgehouden. Ik ben niemand iets verschuldigd, al vind ik het vreselijk voor Christijan. Dit gun ik hem niet.’’

    Albers zei gisteren op een persconferentie dat de problemen rond Mingya hem rond de jaarwisseling waren gebleken. Hij kreeg zowel schriftelijk als mondeling van de teamleiding de verzekering dat hij desondanks het hele seizoen zou mogen rijden. Over Mingya zei hij: ,,Het was een contract rechtstreeks tussen Spyker en Mingya, dat werd gesloten onder verantwoordelijkheid van mijn ex-manager Lodewijk Varossieau.’’Albers liet verder weten de zaak eerst met Spyker te willen bespreken. Pas daarna kijkt hij naar eventuele juridische stappen.
    Nu is Van den Nieuwenhuijzen niet de meest geloofwaardige persoon, maar mocht er inderdaad slechts een contract voor vorig seizoen zijn geweest... De chaos uit het Midland-tijdperk gaat gewoon door
    TJDoornboswoensdag 11 juli 2007 @ 12:20
    Joep vertrouwen is hetzelfde als met drogen ogen Narain beter verklaren dan CA of RD.............dan ben je niet fris bovenin!!
    Proud2beDiepfrieswoensdag 11 juli 2007 @ 12:50
    Toch lijkt mij dat het best waar kan zijn, zoiets moet dan toch ook op papier staan?? Ik ben dan ook benieuwd wat de reactie van SpykerF1/CA BV op dit bericht is...

    Op de Mingya-website staat een bericht wat het verhaal van JvdN bevestigd, sponsoring voor de rest van seizoen2006
    En ik heb Mingya dit seizoen ook niet op de Spyker zien staan.. Zoek maar eens via SpykerF1-imagebank, het wordt alleen maar vager...
    Sallywoensdag 11 juli 2007 @ 12:51
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 12:50 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
    Toch lijkt mij dat het best waar kan zijn, zoiets moet dan toch ook op papier staan?? Ik ben dan ook benieuwd wat de reactie van SpykerF1/CA BV op dit bericht is...

    Op de Mingya-website staat een bericht wat het verhaal van JvdN bevestigd, sponsoring voor de rest van seizoen2006
    En ik heb Mingya dit seizoen ook niet op de Spyker zien staan.. Zoek maar eens via SpykerF1-imagebank, het wordt alleen maar vager...
    Niet 2007???
    Proud2beDiepfrieswoensdag 11 juli 2007 @ 12:59
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 12:51 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Niet 2007???
    Ik kan het op hun eigen site niet vinden, en zoals gezegd dus ook nergens op de SpykerF1-wagen/teamkleding (of ik kijk niet goed..). Maar als het echt om miljoenen zou gaan, dan zou je wel een prominente plek op wagen/kleding mogen verwachten.. Aan de andere kant staan ze op de SpykerF1-website wel weer onder de sponsors. Heel bizar..

    Nouja, we zullen er binnenkort wel weer het nodige van horen.. Maar zeker omdat SpykerF1 niet eens bedragen, etc., aan CA/CA BV wil noemen, dat kan geen zuivere koffie zijn, me dunkt.. Wat een zootje daar zeg, bah!
    sangerwoensdag 11 juli 2007 @ 13:01
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 12:51 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Niet 2007???
    Nee dus.
    SimtekF1woensdag 11 juli 2007 @ 15:22
    En Spyker heeft zojuist bekend gemaakt dat Klien gaat testen.
    OAwoensdag 11 juli 2007 @ 16:47
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 15:22 schreef SimtekF1 het volgende:
    En Spyker heeft zojuist bekend gemaakt dat Klien gaat testen.
    http://www.nu.nl/news/1149413/47/Klien_test_donderdag_Spyker.html
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)met-christian-klien/
    ElmarOwoensdag 11 juli 2007 @ 16:49
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 15:22 schreef SimtekF1 het volgende:
    En Spyker heeft zojuist bekend gemaakt dat Klien gaat testen.
    Ook niet echt een verbetering. Had liever gezien dat ze dan Piquet Jr. erin zetten.
    TJDoornboswoensdag 11 juli 2007 @ 16:59
    Idd Klien is nou niet echt bepaald voor niks door RBR eruit gezet
    rubbereendwoensdag 11 juli 2007 @ 17:28
    en Klien had toch geen geld om mee te brengen
    Party_Pwoensdag 11 juli 2007 @ 18:16
    Ze zullen Klien wel inzetten voor de duitse GP en hem erna eruit gooien, want in de race erna komt het "nieuwe" spyker en dan zullen ze wel iemand nodig hebben die veel geld mee brengt.
    sangerwoensdag 11 juli 2007 @ 18:30
    Klien is alleen voor de test bevestigd.....

    Klien neemt geen geld mee, en dat is al aangestippeld als voorwaarde.

    Nelsinho is een goede optie (en half Nederlands). Alleen of er dan geld meekomt?

    Misschien wel een deal met Renault voor een klantenchassis?
    vingerplantwoensdag 11 juli 2007 @ 18:33
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 18:30 schreef sanger het volgende:
    Klien is alleen voor de test bevestigd.....

    Klien neemt geen geld mee, en dat is al aangestippeld als voorwaarde.
    Vertel mij dan eens waarom ze iemand laten testen die a) al als testcoureur onder contract staat bij een hoger aangeslagen team en b) nauwelijks geld in te brengen heeft...
    sangerwoensdag 11 juli 2007 @ 18:45
    Ik snap de motivatie ook niet helemaal...

    Wat in de media bekend is, om hem te evalueren en om technische feedback van een andere coureur te krijgen. Juist omdat hij bij een hoger aangeslagen team werkzaam is denk ik dan.

    Verder weet ik ook niet hoe noodzakelijk dat geld meenemen is, maar als ze een niet betalende coureur nemen is dat wel erg huichelachtig tegenover Albers (en daarmee het wereldwijde publiek).
    vingerplantwoensdag 11 juli 2007 @ 19:17
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 18:45 schreef sanger het volgende:
    Ik snap de motivatie ook niet helemaal...

    Wat in de media bekend is, om hem te evalueren en om technische feedback van een andere coureur te krijgen. Juist omdat hij bij een hoger aangeslagen team werkzaam is denk ik dan.

    Verder weet ik ook niet hoe noodzakelijk dat geld meenemen is, maar als ze een niet betalende coureur nemen is dat wel erg huichelachtig tegenover Albers (en daarmee het wereldwijde publiek).
    Nou ja, als er 1 team is dat heeft aangetoond van de ontwikkeling van een auto weinig kaas te hebben gegeten is het Honda wel, zeker dit jaar met Klien, dus wat dat betreft hoef je er niks van te verwachten. Hij wordt gewoon in die auto gezet, geloof me. Daarmee heeft Spyker voor mij ook afgedaan als Nederlands team en mogen ze wat mij betreft na 1 ronde al met lege handen staan de rest van het seizoen. Werken er überhaupt nog Nederlanders daar?

    Een 2e mogelijkheid is dat Chris gewoon weer in die rammelbak stapt, want als je afgaat op de dingen die we nu weten heeft hij gewoon een zaak die eigenlijk niet eens een zaak is. Formeel gezien staat hij hier helemaal buiten en tenzij de heren juristen en teamleiding dingen achterhouden kunnen ze kiezen tussen een ontslagpremie voor Chris of rehabilitatie.
    dazzle123woensdag 11 juli 2007 @ 19:41
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 18:45 schreef sanger het volgende:
    Ik snap de motivatie ook niet helemaal...


    Verder weet ik ook niet hoe noodzakelijk dat geld meenemen is, maar als ze een niet betalende coureur nemen is dat wel erg huichelachtig tegenover Albers (en daarmee het wereldwijde publiek).
    Hoezo huichelachtig? Is het nou tegenwoordig iets positiefs als een coureur ergens rijdt omdat hij geld meeneemt? Vroeger noemde men dat gewoon een pay driver en vond vrijwel iedere F1 liefhebber dat dat soort coureurs niet in de F1 thuis hoorden.
    sangerwoensdag 11 juli 2007 @ 20:13
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 19:41 schreef dazzle123 het volgende:

    [..]

    Hoezo huichelachtig? Is het nou tegenwoordig iets positiefs als een coureur ergens rijdt omdat hij geld meeneemt? Vroeger noemde men dat gewoon een pay driver en vond vrijwel iedere F1 liefhebber dat dat soort coureurs niet in de F1 thuis hoorden.
    Het gaat meer om de motivatie.... CA staat op straat omdat een sponsor van het team (direct, dus niet via CA) niet betaald. En vervolgens nemen ze een coureur aan die ook niets betaald.....
    vingerplantwoensdag 11 juli 2007 @ 20:14
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 19:41 schreef dazzle123 het volgende:

    [..]

    Hoezo huichelachtig? Is het nou tegenwoordig iets positiefs als een coureur ergens rijdt omdat hij geld meeneemt? Vroeger noemde men dat gewoon een pay driver en vond vrijwel iedere F1 liefhebber dat dat soort coureurs niet in de F1 thuis hoorden.
    Vroeger ja, de laatste 15 jaar kom je er gewoon niet meer onderuit tenzij je tot de buitencategorie behoort en al jong steun hebt gekregen van een merk.
    mbnwoensdag 11 juli 2007 @ 20:51
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 20:13 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Het gaat meer om de motivatie.... CA staat op straat omdat een sponsor van het team (direct, dus niet via CA) niet betaald. En vervolgens nemen ze een coureur aan die ook niets betaald.....
    Ach, ze liegen over de redenen om een coureur aan de kant te zetten. Niet echt onverwacht in de Formule 1. Bovendien is het een leugentje dat ten goede komt van Albers. Als ze keihard hadden beweerd dat hij een grote prutser is, dan was het helemaal over geweest met zijn kansen in de F1.
    MrBadGuywoensdag 11 juli 2007 @ 21:38
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 20:13 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Het gaat meer om de motivatie.... CA staat op straat omdat een sponsor van het team (direct, dus niet via CA) niet betaald. En vervolgens nemen ze een coureur aan die ook niets betaald.....
    Dan zegt dat tenminste iets over Albers zijn kwaliteiten als coureur.

    En de mensen die kritiek op Spyker hebben omdat er nu geen Nederlander meer rijdt snap ik ook niet. Je wilt toch het beste voor het team? Als een Nederlander daar niet voor kan zorgen, dan maar een buitenlander. Hebben ze in Italië ook zo'n kritiek op Ferrari omdat er al heel lang geen Italiaan meer voor ze heeft gereden?
    DarkShinewoensdag 11 juli 2007 @ 21:54
    Paydrivers horen bij teams in de achterhoede.
    Kleffe_Dopwoensdag 11 juli 2007 @ 23:26
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 19:17 schreef vingerplant het volgende:

    [..]

    Nou ja, als er 1 team is dat heeft aangetoond van de ontwikkeling van een auto weinig kaas te hebben gegeten is het Honda wel, zeker dit jaar met Klien, dus wat dat betreft hoef je er niks van te verwachten.
    Ik denk dat je bij Honda ondertussen wel veilig kunt stellen dat er iets fundamenteel fout ziet in die auto.
    Daar kan je Klien, Barrichello of Button niet de schuld voor geven.
    vingerplantwoensdag 11 juli 2007 @ 23:34
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 21:38 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]
    En de mensen die kritiek op Spyker hebben omdat er nu geen Nederlander meer rijdt snap ik ook niet. Je wilt toch het beste voor het team? Als een Nederlander daar niet voor kan zorgen, dan maar een buitenlander. Hebben ze in Italië ook zo'n kritiek op Ferrari omdat er al heel lang geen Italiaan meer voor ze heeft gereden?
    Als je op mij doelt: ik vind dat er een wezenlijk verschil is met Ferrari. Ferrari bestaat namelijk voor het overgrote deel uit Italiaans personeel, terwijl de coureur bij Spyker zo'n beetje de laatste Nederlander was. Spyker is alleen qua naam en licentie een Nederlands team, dat is toch bij een Ferrari of Renault wel anders!
    vingerplantwoensdag 11 juli 2007 @ 23:36
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 23:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je bij Honda ondertussen wel veilig kunt stellen dat er iets fundamenteel fout ziet in die auto.
    Daar kan je Klien, Barrichello of Button niet de schuld voor geven.
    Er werd geopperd dat Klien van een beter team kwam en dus wel even die Spyker sneller zou maken en ik gaf even aan dat hem dat bij zijn huidige team (met meer middelen) niet lukt. Dat die Honda een brik is lijkt me duidelijk
    Vitalogydonderdag 12 juli 2007 @ 02:13
    De keuze voor Klien begrijp ik ook niet helemaal eigenlijk.
    Googolplexiandonderdag 12 juli 2007 @ 07:46
    quote:
    Narain stays cautious on Spyker offer (POP-UPS)
    Thursday July 12 2007 10:16 IST

    PUNE: Being No 1 on any Formula One team's list of possible options would be tempting for any driver who yearns for a comeback.

    So when Narain Karthikeyan reacted, “I'll be delighted to get back to racing, but I am definitely enjoying my time at Williams,” after Spyker F1 made him their top-line replacement for the rest of the season, Narain was being cautious.

    At Jordan, in 2005, Sypker boss Colin Kolles seemed unhappy with Narain's performances.

    In fact, the subsequent year Kolles who was incharge of Midland (Jordan rechristened) reasoned that Narain lost out because “he was not focused enough and was badly managed.” Collin added, “He was a quick driver for sure when his head was free, but needs a good set of people around him.”

    While life for a driver in F1 particularly lower rung teams - is more on-the edge, Kolles' sudden change of heart would only need to be treaded with caution.

    Consider this: The car remains the same, and Kolles' major grouse at Jordan was the Indian's underperformance. Narain, on the other hand, had an under-prepared car to blame.

    Spyker's reported inclination of having Narain would only mean the amalgamation of all these factors again, unless things since 2005 have changed drastically.

    Back in 2005 Narain fell out of the Midland F1 deal because of the huge 10-12 million Euros demand that Kolles categorically denied.

    Many feel Kolles is looking at the lucrative Asian market. It's simple, if Asia in the next four years - beginning next year with Singapore hope to add Abu Dhabi and Korea on F1 list, money is available.

    For Narain, who says he “is enjoying” what he's “doing at Williams as a tester,” the Spyker offer may seem more of a headache rather than his dream of being amidst the best in F1.
    TJDoornbosdonderdag 12 juli 2007 @ 07:51
    Honda is een brik omdat die windtunnel niet optimaal zou zijn en omdat er 1 of andere nieuweling die wagen ontwikkeld heeft en niet bijv Willis, Gascoyne, Newey ofzo
    Spooky4udonderdag 12 juli 2007 @ 08:29
    http://www.ad.nl/sport/article1501229.ece
    Remcodonderdag 12 juli 2007 @ 08:34
    Hele zure column van Verstappen in de Telegraaf over CA trouwens.
    SupaMariodonderdag 12 juli 2007 @ 08:51
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 08:34 schreef Remzz het volgende:
    Hele zure column van Verstappen in de Telegraaf over CA trouwens.
    Zekers!! Net of hij het altijd zo slim en goed gedaan heeft!!
    sasquatschdonderdag 12 juli 2007 @ 09:44
    quote:
    Had ik inderdaad vanochtend al gelezen. Het is dus nog niet helemaal zeker dat er iemand anders voor Spyker gaat rijden. Als Albers gelijk heeft, zal het Spyker flink wat geld kosten om een ander te laten rijden.
    Mark-stockcarfandonderdag 12 juli 2007 @ 10:17
    Hij sleept ze voor het gerecht , maar ik denk dat Spyker daar wel iets op heeft.

    Mijn conlcusie: Albers gaat gewoon volgend jaar terug naar DTM of WTCC
    Proud2beDiepfriesdonderdag 12 juli 2007 @ 10:21
    Als je kijkt in hoeverre er in de media al gezegd werd dat Chris het jaar gewoon uit zou rijden als 'paid driver', dan kan het bijna niet anders dan dat hier wel wat van op papier moet staan. Overigens zijn mondelinge overeenkomsten ook gewoon rechtsgeldig, ze zijn echter wat lastiger te bewijzen..

    En uit het stukje met het AD volgt dat het gat achtergelaten door Mingya dus eigenlijk best nog meevalt.. Dáár wordt echter (door Chris zelf?) gesproken over entreegeld, dus dan toch pay-driver?? Dan mag Spyker/Varossieau zich ook diep gaan schamen, de hele wereld vertellen dat je een coureur gaat betalen (goede sier maken) en dan vervolgens wel eisen dat 'ie 10 miljoen meeneemt..
    SimtekF1donderdag 12 juli 2007 @ 10:30
    Nou, als ik dat stukje van het AD lees, acht ik de kans nog best groot dat Albers gewoon weer in die Spyker stapt.
    Het laatste wat Spyker nu wil is een rechtzaak, het is alleen maar negatief gedoe om het team heen en het gaat ze ongetwijfeld flink wat geld kosten.
    Godtjedonderdag 12 juli 2007 @ 10:32
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:21 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
    Als je kijkt in hoeverre er in de media al gezegd werd dat Chris het jaar gewoon uit zou rijden als 'paid driver', dan kan het bijna niet anders dan dat hier wel wat van op papier moet staan. Overigens zijn mondelinge overeenkomsten ook gewoon rechtsgeldig, ze zijn echter wat lastiger te bewijzen..

    En uit het stukje met het AD volgt dat het gat achtergelaten door Mingya dus eigenlijk best nog meevalt.. Dáár wordt echter (door Chris zelf?) gesproken over entreegeld, dus dan toch pay-driver?? Dan mag Spyker/Varossieau zich ook diep gaan schamen, de hele wereld vertellen dat je een coureur gaat betalen (goede sier maken) en dan vervolgens wel eisen dat 'ie 10 miljoen meeneemt..
    Zelfs schumacher nam persoonlijke sponsoren mee dus wat is paid en wat niet?
    Volgens mij alleen als ze alleen geld mee brengen en niks krijgen. CA heeft ook sponsoren bereid gevonden om geld in het team te steken en dat een deel van dat geld naar zijn salaris gaat is prima toch.
    Proud2beDiepfriesdonderdag 12 juli 2007 @ 10:54
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 10:32 schreef Godlike02 het volgende:

    [..]

    Zelfs schumacher nam persoonlijke sponsoren mee dus wat is paid en wat niet?
    Volgens mij alleen als ze alleen geld mee brengen en niks krijgen. CA heeft ook sponsoren bereid gevonden om geld in het team te steken en dat een deel van dat geld naar zijn salaris gaat is prima toch.
    Jouw definitie ben ik het mee eens. De pay-driver is iemand die sponsoren/pecunia moet meenemen om te mogen rijden, de pay-driver ontvangt salaris van zijn privé-sponsoren en niet van het team.

    Een paid driver is iemand die salaris van het team ontvangt, ongeacht waar het geld oorspronkelijk vandaan komt. Of dat nu die euries/dollars zijn die van 'meegenomen' eigen sponsoren komen, van de sponsoren van z'n teamgenoot of rechtstreeks van Bernie Ecclestone, dat maakt niet uit. Hij heeft iig geen verplichting om zelf sponsoren mee te nemen naar het team. Ik meende dat dat bij Christijan ook het geval was, die instapdrempel doet echter anders vermoeden..
    vingerplantdonderdag 12 juli 2007 @ 11:04
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 09:44 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Had ik inderdaad vanochtend al gelezen. Het is dus nog niet helemaal zeker dat er iemand anders voor Spyker gaat rijden. Als Albers gelijk heeft, zal het Spyker flink wat geld kosten om een ander te laten rijden.
    Inderdaad, ik had het gisteravond al gepost en de afgelopen dagen hebben we hier al meer over gespeculeerd. Prima stukje van het AD trouwens, behalve dan dat gezwam dat men in de winter dacht dat dit een topseizoen zou worden

    En dat paydriver gelul moet nu maar eens ophouden, er bestaat geen exacte definitie van.
    Daklemdonderdag 12 juli 2007 @ 11:39
    Albers
    BliksemSchigtdonderdag 12 juli 2007 @ 11:42
    Van je collega moet je het maar hebben !
    quote:
    ‘Albers delfde eigen graf’
    Uitgegeven: 12 juli 2007 10:38
    Laatst gewijzigd: 12 juli 2007 10:58

    AMSTERDAM - Christijan Albers heeft het enkel aan zichzelf te danken dat hij zich niet langer F1-rijder mag noemen. De Larenaar hoeft er ook niet op te rekenen ooit nog in de F1 aan de slag te kunnen. Dat harde verdict velt Jos Verstappen in zijn column in De Telegraaf.
    ANP

    “Het klinkt misschien hard, maar naar mijn mening heeft Christijan zijn eigen graf gegraven. Volgens mij heeft hij deze afloop allang zien aankomen”, begint Verstappen zijn column. “Wanneer je voor aanvang van het seizoen al weet dat een belangrijke sponsor zijn verplichtingen niet wil of kan nakomen, dan vraag je natuurlijk om problemen.”

    Waarna Verstappen het niet kon nalaten om nog even op een leugentje van het Albers –kamp te wijzen. De Larenaar verklaarde aan het begin van dit seizoen namelijk een betaalde rijder te zijn en dus geen sponsorgeld nodig te hebben voor zijn zitje.

    Spiegel
    ”Eigenlijk is de hele affaire simpel samen te vatten: Christijan moet eens wat meer in de spiegel kijken. Altijd maar weer weet hij met het beschuldigende vingertje naar anderen te wijzen, nooit ligt het aan hemzelf wanneer er weer eens iets fout gaat of er problemen zijn.”

    ”Oké, bij het inmiddels beruchte 'tankslangincident' trok hij direct het boetekleed aan, maar daar kon hij ook echt niet meer mee wegkomen. De hele wereld had immers live kunnen zien bij wie de fout lag.”

    Grote mond
    ”Nu is dan definitief het vonnis geveld over een coureur die in zijn jaren als formule 1-coureur nooit gelukt de harten van de echte fans te veroveren. En dat verbaast me niets, want Albers heeft in al die jaren te vaak een te grote mond gehad.”, aldus Verstappen, die zelf ook nooit verlegen zit voor een snedige opmerking.

    The End
    ”Christijan heeft deze afloop zelf verdiend. De breuk met Spyker is tevens het definitieve einde van zijn F1-loopbaan. Op basis van de prestaties die hij de afgelopen maanden heeft neergezet, hoeft hij echt nergens meer aan te kloppen. Hij moet wel een heel grote zak met geld meenemen, wil hij ooit nog een racestoeltje in de F1 veroveren.

    Over en uit voor Albers dus, maar hopelijk niet voor Spyker F1. Verstappen voegde er nog aan toe te hopen dat het team deze geldproblemen kan overleven en uitgroeit tot een team “waar Nederland trots op kan zijn”.
    krieledonderdag 12 juli 2007 @ 12:05
    Jos moet eens heel snel ophouden de Cruijff van de F1 te spelen, hier in Nederland. Daarvoor heeft hij veeeeeel te weinig gepresteerd.......17 Punten in 10 jaar....Dat zegt toch wel genoeg. Ik kan me nog prima herinneren hoe hij zelf ook altijd met dat vingertje lag te wijzen.
    Niet chique, Jos!
    arexesdonderdag 12 juli 2007 @ 12:09
    Jos lijkt idd steeds meer op Cruiff, zo'n verzuurde pensioenair. Niet dat ik iets tegen Jos heb maar dit is echt naschoppen, iets dat het persoon totaal niet siert.
    vingerplantdonderdag 12 juli 2007 @ 12:31
    Jos heeft het over Albers die in de spiegel moet kijken, maar volgens mij kijkt Jos nu in de spiegel als hij naar Albers kijkt. Wat een laag stukje zeg, heb je helemaal niet nodig Jos. Je verwijt Albers nu zaken die je zelf ook nooit voor elkaar hebt gehad. Sterker nog, Albers deed het beter met sponsors.

    Ga je in een hoekje zitten schamen!
    DarkMantadonderdag 12 juli 2007 @ 17:33
    Zijn we wel gewent van Josje, een grote bek en zelf bakt ie er ook niet veel van. En altijd ligt het bij iemand anders, wie kijkt nou in een spiegel. Jos moet helemaal zijn waffel houden. Meneer kreeg een geweldig aanbod van ferrari om test rijder te worden, sloeg het aanbod af omdat ie in de schijnwerpers wou staan.

    Ik hoop voor Jos dat ie niet meer in de F1 komt, zo`n bullebak maakt de F1 alleen nog maar slechter.
    vingerplantdonderdag 12 juli 2007 @ 18:13
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 17:33 schreef DarkManta het volgende:
    Zijn we wel gewent van Josje, een grote bek en zelf bakt ie er ook niet veel van. En altijd ligt het bij iemand anders, wie kijkt nou in een spiegel. Jos moet helemaal zijn waffel houden. Meneer kreeg een geweldig aanbod van ferrari om test rijder te worden, sloeg het aanbod af omdat ie in de schijnwerpers wou staan.

    Ik hoop voor Jos dat ie niet meer in de F1 komt, zo`n bullebak maakt de F1 alleen nog maar slechter.
    Jos komt ook niet meer in de F1, maar ik had het wel toegejuicht. Meer actie voor je geld kun je niet krijgen.
    GP500donderdag 12 juli 2007 @ 18:30
    IK wens Albers veel geluk toe.

    Die jongen verdiend beter.
    voyeurdonderdag 12 juli 2007 @ 21:27
    Interessante column met een heel andere visie http://fritsvaneldik.nl/webpost/?p=2179

    Overigens kan ik dat AD artikel niet meer online vinden. Iemand?
    staticdatavrijdag 13 juli 2007 @ 05:28
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 12:31 schreef vingerplant het volgende:
    Jos heeft het over Albers die in de spiegel moet kijken, maar volgens mij kijkt Jos nu in de spiegel als hij naar Albers kijkt. Wat een laag stukje zeg, heb je helemaal niet nodig Jos. Je verwijt Albers nu zaken die je zelf ook nooit voor elkaar hebt gehad. Sterker nog, Albers deed het beter met sponsors.

    Ga je in een hoekje zitten schamen!
    precies. Josje had leuke dingen kunnen doen in het tweede seizoen van de a1gp. auto was beter dan eerst. Maar aangezien hij 1 miljoen dollar aan salaris wilde hebben, heeft lammers ook terecht gezegd dat ie kon opbokken.

    en dan een pot verwijt de ketel actie naar albers maken
    sasquatschzondag 15 juli 2007 @ 20:14
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 05:28 schreef staticdata het volgende:

    [..]

    precies. Josje had leuke dingen kunnen doen in het tweede seizoen van de a1gp. auto was beter dan eerst. Maar aangezien hij 1 miljoen dollar aan salaris wilde hebben, heeft lammers ook terecht gezegd dat ie kon opbokken.

    en dan een pot verwijt de ketel actie naar albers maken
    Het ging niet om het bedrag, die 1 miljoen was al afgesproken. Het ging om het tijdstip van betalen, daar kwamen ze niet uit.
    TJDoornbosmaandag 16 juli 2007 @ 10:20
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 12:05 schreef kriele het volgende:
    Jos moet eens heel snel ophouden de Cruijff van de F1 te spelen, hier in Nederland. Daarvoor heeft hij veeeeeel te weinig gepresteerd.......17 Punten in 10 jaar....Dat zegt toch wel genoeg. Ik kan me nog prima herinneren hoe hij zelf ook altijd met dat vingertje lag te wijzen.
    Niet chique, Jos!
    Kriele steel mijn woorden is niet
    vosssmaandag 16 juli 2007 @ 10:34
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 05:28 schreef staticdata het volgende:

    [..]

    precies. Josje had leuke dingen kunnen doen in het tweede seizoen van de a1gp. auto was beter dan eerst. Maar aangezien hij 1 miljoen dollar aan salaris wilde hebben, heeft lammers ook terecht gezegd dat ie kon opbokken.
    De vork zat iets anders in de steel.
    Jos had het hele vorige seizoen al gereden en de hele wereld over gevlogen maar nog geen cent salaris gekregen.
    Lammers beloofde hem zijn salaris van het eerste jaar alsnog te betalen vóórdat het nieuwe seizoen van start ging. Die betaling was al meerdere malen uitgesteld en Jos had dat geld al lang moeten hebben toen Lammers afsprak met hem dat hij Jos zou betalen voordat het nieuwe seizoen van start ging.
    Vervolgens laat Lammers Jos weten dat ze het opnieuw niet gaan halen met betalen voordat het nieuwe seizoen begint en toen heeft Jos de stekker eruit getrokken.

    Als jij een heel jaar lang gewerkt hebt voor iemand en die zegt keer op keer binnenkort te zullen betalen en hij doet dat telkens niet, dan ga jij daar toch ook geen tweede jaar werken als je nog niet eens je salaris van het eerste jaar gehad hebt?

    Iedereen doet wel net of dat Jos de domme lul is die zn fans allemaal in de steek gelaten heeft met deze kutactie van hem (en dat ben ik in zekere zin ook wel met jullie eens), maar meneer Lammers heeft hier in mijn ogen toch echt zelf aan bijgedragen.
    Sterker nog, als Lammers gewoon netjes op tijd betaald had, dan had Jos gewoon gereden in de A1GP.

    Ergo: Lammers was imo in deze de domme lul, en NIET Verstappen
    TJDoornbosmaandag 16 juli 2007 @ 10:38
    Lammers kreeg geen geld van de organisatie toch?
    vosssmaandag 16 juli 2007 @ 10:40
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 10:38 schreef TJDoornbos het volgende:
    Lammers kreeg geen geld van de organisatie toch?
    Dat is iets tussen Lammers en de organisatie.
    Al had Lammers een persoonlijke lening af moeten sluiten om Jos te kunnen betalen; Jos stond daar helemaal buiten en was gewoon in dienst van het team en niet in dienst van de organisatie van de A1GP
    vosssmaandag 16 juli 2007 @ 10:42
    Om het even in perspectief te zetten:

    Als ik een redelijk kaal salaris heb en ik werk op provisiebasis en aan de hand daarvan neem ik een werkster in dienst die ik prima kan betalen als mijn netjes mijn targets haal en dus flink provisie vang, dan kan ik toch ook niet ineens tegen de werkster zeggen dat ik haar salaris niet meer kan betalen omdat ik al 3 maanden geen provisie heb gekregen!?

    Zo werkt dat gewoon niet
    TJDoornbosmaandag 16 juli 2007 @ 10:54
    neuh dat is zo maar Jos had niet zo moeten mierenneuken!!
    vosssmaandag 16 juli 2007 @ 10:57
    Nouja, als ze mij een miljoen voor mn neus houden en ik krijg dat maar telkens niet, dan zou ik ook gaan mierenneuken!!! !!

    Als ik Jos was geweest had ik wél gewoon gereden op Zandvoort en daarna de stekker eruit getrokken als Lammers niet met mijn centen over de brug kwam.

    Ik keur zn actie verre van goed, maar ik kan hem zeer zeker dondersgoed begrijpen
    TJDoornbosmaandag 16 juli 2007 @ 11:06
    Ik had pas NA zandvoort gaan huilen en dan nog had ik niet tegen Jan gaan zeiken maar tegen de amateurs van A1GP
    4-elementsmaandag 16 juli 2007 @ 11:16
    En ik maar denken dat dit topic over Albers zou gaan in plaats van Jas Verstoppen...
    TJDoornbosmaandag 16 juli 2007 @ 11:21
    Alle 2 uit de F1
    4-elementsmaandag 16 juli 2007 @ 11:26
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 11:21 schreef TJDoornbos het volgende:
    Alle 2 uit de F1
    Dat is nog niet helemaal zeker.
    sangermaandag 16 juli 2007 @ 11:34
    Ik vind het eigenlijk jammer/vreemd dat er nog helemaal niets naar buiten is gekomen over de conference call van gisteren....
    Kleffe_Dopmaandag 16 juli 2007 @ 12:18
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 11:34 schreef sanger het volgende:
    Ik vind het eigenlijk jammer/vreemd dat er nog helemaal niets naar buiten is gekomen over de conference call van gisteren....
    Ik mis ook een 'Red Albers' petitie van z'n fanclub?
    TJDoornbosmaandag 16 juli 2007 @ 14:31
    De petitie weiger ik alvast te tekenen!!
    SimtekF1maandag 16 juli 2007 @ 14:43
    FF klein stukje offtopic.
    Jos heeft zijn 1 miljoen gewoon gehad hoor, alleen te laat idd.
    Maar hij had na het halve seizoen al de helft ontvangen alleen de andere helft niet wat lang op zich wachten.

    Maarja, hij vond het waarschijnlijk geld belangrijker dan racen, ook zoiets wat bij Jos altijd terug kwam in z'n carriere.
    rubbereendmaandag 16 juli 2007 @ 21:01
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 10:34 schreef vosss het volgende:

    [..]

    De vork zat iets anders in de steel.
    Jos had het hele vorige seizoen al gereden en de hele wereld over gevlogen maar nog geen cent salaris gekregen.
    Lammers beloofde hem zijn salaris van het eerste jaar alsnog te betalen vóórdat het nieuwe seizoen van start ging. Die betaling was al meerdere malen uitgesteld en Jos had dat geld al lang moeten hebben toen Lammers afsprak met hem dat hij Jos zou betalen voordat het nieuwe seizoen van start ging.
    Vervolgens laat Lammers Jos weten dat ze het opnieuw niet gaan halen met betalen voordat het nieuwe seizoen begint en toen heeft Jos de stekker eruit getrokken.

    Als jij een heel jaar lang gewerkt hebt voor iemand en die zegt keer op keer binnenkort te zullen betalen en hij doet dat telkens niet, dan ga jij daar toch ook geen tweede jaar werken als je nog niet eens je salaris van het eerste jaar gehad hebt?

    Iedereen doet wel net of dat Jos de domme lul is die zn fans allemaal in de steek gelaten heeft met deze kutactie van hem (en dat ben ik in zekere zin ook wel met jullie eens), maar meneer Lammers heeft hier in mijn ogen toch echt zelf aan bijgedragen.
    Sterker nog, als Lammers gewoon netjes op tijd betaald had, dan had Jos gewoon gereden in de A1GP.

    Ergo: Lammers was imo in deze de domme lul, en NIET Verstappen
    nou ik weet bijna zeker dat Jos uiteindelijk betaald is voor het nieuwe seizoen alleen wilde Jos dat seizoen niet zolang wachten op zn centen, opzich best een redelijke gedachte alleen had hij zich onsterfelijk populair kunnen maken door Zandvoort gewoon te rijden. Nu naaide hij wat fans
    vosssmaandag 16 juli 2007 @ 21:16
    Nee, dat geld wat hij betaald kreeg was van afgelopen seizoen.
    Dat heeft ie inderdaad gehad. Driekwart jaar telaat.

    Een werkgever die zo laks omgaat met personeel betalen wil ik persoonlijk ook niks mee te maken hebben.

    Iedereen kan wel roepen dat ie zn fans heeft laten verrekken en in principe is dat misschien ook wel zo, maar het is voor die kerel wel gewoon werk he. Vergeet dat niet.

    Ik durf gerust te stellen dat hier in dit topic niemand is die een jaar werkt en dan nog eens een half jaar op zn centen moet wachten en dan tegen de baas zegt als ie vraagt of je nog een jaar voor hem wil werken: "prima hoor, ik rij graag voor jou, je team en alle fans..... en ik vind het geen enkel probleem om pas ergens volgend jaar betaald te krijgen op een moment dat het jou het beste uitkomt, ongeacht wat in de contracten staat. Kiek maar jong, dat geld komt wel een keer!"

    Niemand die dat zegt. Je werkt en daar word je voor betaald en wel per direct op de afgesproken datum. Ik sta wat dat betreft pal achter Jos in deze. Lullig voor de fans, maar hoe je het ook wendt(*) of keert, het is Lammers schuld. Dat hij zich verschuilt achter de organisatie doet daar niets aan af.



    [ Bericht 0% gewijzigd door vosss op 16-07-2007 21:51:41 ]
    vosssmaandag 16 juli 2007 @ 21:52
    (*) Ik wist niet of het nou met een d of met een t was, dus ik dacht:
    "laat ik er maar dt van maken, dan zit ik altijd goed "
    4-elementsdinsdag 17 juli 2007 @ 00:06
    Toch blijf ik er bij dat hij op Zandvoort had moeten rijden. Ik kan best begrijpen dat hij niet nog een jaar zo lang op zijn geld wilde wachten. Maar een week van tevoren (of was het nog korter?) aankondigen dat hij niet gaat rijden is toch wel zwak. Zeker als je bedenkt dat veel fans speciaal voor hem kwamen. Hij liet daar echt zijn fans in de steek. Geld was belangrijker dan zijn fans. En dat is het grote verschil tussen Verstappen en normale werknemers. Als ik geen geld zou krijgen, zou ik zo weg zijn. Ik heb alleen geen fans die verwachten dat ik nog een weekje doorwerk. Verstappen wel. Maar blijkbaar vond hij zijn eigen fans, die hem meer dan tien jaar hebben gesteund, niet belangrijk.
    voyeurdinsdag 17 juli 2007 @ 02:33
    quote:
    Op maandag 16 juli 2007 21:16 schreef vosss het volgende:
    Nee, dat geld wat hij betaald kreeg was van afgelopen seizoen.
    Dat heeft ie inderdaad gehad. Driekwart jaar telaat.

    Een werkgever die zo laks omgaat met personeel betalen wil ik persoonlijk ook niks mee te maken hebben.

    Iedereen kan wel roepen dat ie zn fans heeft laten verrekken en in principe is dat misschien ook wel zo, maar het is voor die kerel wel gewoon werk he. Vergeet dat niet.

    Ik durf gerust te stellen dat hier in dit topic niemand is die een jaar werkt en dan nog eens een half jaar op zn centen moet wachten en dan tegen de baas zegt als ie vraagt of je nog een jaar voor hem wil werken: "prima hoor, ik rij graag voor jou, je team en alle fans..... en ik vind het geen enkel probleem om pas ergens volgend jaar betaald te krijgen op een moment dat het jou het beste uitkomt, ongeacht wat in de contracten staat. Kiek maar jong, dat geld komt wel een keer!"

    Niemand die dat zegt. Je werkt en daar word je voor betaald en wel per direct op de afgesproken datum. Ik sta wat dat betreft pal achter Jos in deze. Lullig voor de fans, maar hoe je het ook wendt(*) of keert, het is Lammers schuld. Dat hij zich verschuilt achter de organisatie doet daar niets aan af.

    Allemaal goed en wel en schattig, maar Jos was niet in loondienst. Hij had gewoon een business to business contract met Lammers organisatie. Betalingen willen in die sfeer wel eens langer uitblijven, maar daar staat dan weer tegenover dat werknemers maar zelden een miljoen verdienen.

    Verder geen ruk met Albers te maken en een hele oude koe. Is er nog niet meer informatie los gekomen over het gesprek tussen Albers en het team?
    Automatic_Rockdinsdag 17 juli 2007 @ 04:19
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 00:06 schreef 4-elements het volgende:
    Als ik geen geld zou krijgen, zou ik zo weg zijn. Ik heb alleen geen fans die verwachten dat ik nog een weekje doorwerk. Verstappen wel. Maar blijkbaar vond hij zijn eigen fans, die hem meer dan tien jaar hebben gesteund, niet belangrijk.
    Hij is een coureur, geen popzanger
    Spooky4udinsdag 17 juli 2007 @ 07:01
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 04:19 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Hij is een coureur, geen popzanger
    Dus moet ie racen, en niet proberen te rentenieren.
    CANARISdinsdag 17 juli 2007 @ 09:35
    Ik kan alleen maar zeggen hoe men in Duitsland en Oostenrijk tegen Albers aankeek en als je dat dan hoort, denk je wel 2 keer na om Albers nog in de F1 te wilen zien.

    1 van de slechste coureurs uit de jongste geschiedenis of de grap van de F1 dit jaar.

    Spyker doet het zowiezo in de opnie heel slecht. in het bijzonder vergeleken met Torro Rosso.
    sangerdinsdag 17 juli 2007 @ 09:39
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 09:35 schreef CANARIS het volgende:
    Ik kan alleen maar zeggen hoe men in Duitsland en Oostenrijk tegen Albers aankeek en als je dat dan hoort, denk je wel 2 keer na om Albers nog in de F1 te wilen zien.

    1 van de slechste coureurs uit de jongste geschiedenis of de grap van de F1 dit jaar.

    Spyker doet het zowiezo in de opnie heel slecht. in het bijzonder vergeleken met Torro Rosso.
    Goh, wat interesseert het ons hoe men in Duitsland over Albers denkt

    Is men daar zo kortzochtig dat ze alleen het incident in Frankrijk erbij betrekken dan?
    staticdatadinsdag 17 juli 2007 @ 10:09
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 09:35 schreef CANARIS het volgende:
    Ik kan alleen maar zeggen hoe men in Duitsland en Oostenrijk tegen Albers aankeek en als je dat dan hoort, denk je wel 2 keer na om Albers nog in de F1 te wilen zien.

    1 van de slechste coureurs uit de jongste geschiedenis of de grap van de F1 dit jaar.

    Spyker doet het zowiezo in de opnie heel slecht. in het bijzonder vergeleken met Torro Rosso.
    toen hij bij de dtm goed scoorde waren ze lyrisch over hem. The rise and fall kan blijkbaar snel achter elkaar komen...
    TJDoornbosdinsdag 24 juli 2007 @ 14:38
    In Duitsland waren dit weekend nog wel mensen met caps van meneer. Echt ik begreep er niks van dat ze mij met mn RDcap raar aankeken.
    sangerdinsdag 24 juli 2007 @ 14:45
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 14:38 schreef TJDoornbos het volgende:
    In Duitsland waren dit weekend nog wel mensen met caps van meneer. Echt ik begreep er niks van dat ze mij met mn RDcap raar aankeken.
    staticdatadinsdag 24 juli 2007 @ 14:57
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 14:38 schreef TJDoornbos het volgende:
    In Duitsland waren dit weekend nog wel mensen met caps van meneer. Echt ik begreep er niks van dat ze mij met mn RDcap raar aankeken.
    wie zegt dat het raar aankijken met je cap te maken had
    Sallydinsdag 24 juli 2007 @ 14:59
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 14:57 schreef staticdata het volgende:

    [..]

    wie zegt dat het raar aankijken met je cap te maken had


    LOL...

    Nee: ROFL eik meer!!!
    Spooky4udinsdag 24 juli 2007 @ 15:25
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 14:57 schreef staticdata het volgende:

    [..]

    wie zegt dat het raar aankijken met je cap te maken had
    Ist das die Mongole von Youtube?
    sangerdinsdag 24 juli 2007 @ 15:26
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 15:25 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    Ist das die Mongole von Youtube?
    TJDoornbosdinsdag 24 juli 2007 @ 19:12
    Ik vroeg hier om..........................stelletje ettertjes
    JJdJ1984dinsdag 24 juli 2007 @ 19:45
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 15:25 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    Ist das die Mongole von Youtube?
    TJDoornbosdinsdag 24 juli 2007 @ 19:47
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 19:45 schreef JJdJ1984 het volgende:

    [..]

    Kijk uit jij he, k ben zo bij je!!!
    JJdJ1984dinsdag 24 juli 2007 @ 19:48
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 19:47 schreef TJDoornbos het volgende:

    [..]

    Kijk uit jij he, k ben zo bij je!!!
    Je was toch niet in Rotterdam
    TJDoornbosdinsdag 24 juli 2007 @ 19:49
    Nog niet maar die Corsa ken snel hé
    WESTdinsdag 24 juli 2007 @ 20:37
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 14:57 schreef staticdata het volgende:

    [..]

    wie zegt dat het raar aankijken met je cap te maken had
    scherp