Met wat voor plectrum speel jij?quote:Op maandag 9 juli 2007 13:27 schreef Twarres het volgende:
Ik speel zelf met plectrum, maar heb vroeger met de vingers gespeeld. De reden hiervoor is dat het met plectrum toch allemaal wat swingender klinkt. En je kan eens gekke dingetjes doen in je loopjes.
Wat dat betreft ben ik weer totaal anders dan de meeste bassisten, zulke dikke plectrums heb ik wel geprobeerd, maar dat is het toch niet voor mij. Ik speel zelf 0.5mm, Dunlop uiteraard.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Met wat voor plectrum speel jij?
Ik speel met Dunlop 2.0 mm, want dan kan ik lekker raggen met die stevigheid, maar ik heb gemerkt dat meestal daar de monden van open vallen..
Grappig, ik juist niet. Vooral niet bij opnames. Die neem ik altijd op met een relatief laag volume, zodat je de aanslag ook hoort. Dat vind ik vaak mooier dan zo'n "soepel" bas geluid.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:18 schreef bas-beest het volgende:
* bas-beest speelt met z'n vingers en dan meestal 3 soms 4 vingers...
Heb het wel met plectrum geleerd, maar ben op gegeven moment overgestapt omdat ik het geluid van met vingers spelen mooier vindt.
Daar zou ik dan weer niks mee kunnen, zo'n dun flubberend stukje plastic.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:53 schreef Twarres het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik weer totaal anders dan de meeste bassisten, zulke dikke plectrums heb ik wel geprobeerd, maar dat is het toch niet voor mij. Ik speel zelf 0.5mm, Dunlop uiteraard.
Nadeel is wel dat die dingen ontzettend snel slijten en ik iedere week de body van m'n bas moet schoonpoetsen vanwege alle stof die van die plectrums af komen.![]()
Nou ik poets m'n bas iedere week met lamboil, alleen afstoffen schiet niet eens echt op.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Daar zou ik dan weer niks mee kunnen, zo'n dun flubberend stukje plastic..
Mja, de body afstoffen moet ik sowieso wel elke week. Dit is een vrij stoffig huis helaas. Automatische luchtcirculatie enzo..
ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:28 schreef powertripper het volgende:
Heeft er ook iemand ervaring met vijf snaren?
ik vind van niet.quote:Is dat nou echt moeilijker dan vier?
H staat voor Hammer on. Maar voor de rest wel goed uitgelegd.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:11 schreef Xrenity het volgende:
Peppers zijn over het algmeen wel lastig om mee te beginnen
EADG zijn dus de snaren (E de laagste qua toon, G de hoogste), de cijfers zijn dan de vakjes op de hals, van buiten naar binnen.
Dus het eerste stipje is 3, de volgende 5, dan 7, dan 9 en vervolgens is de dubbele stip 12.
h is 'hit' volgens mij, dan moet je eerst 7 aanslaan en dan zonder de snaar nog een keer aan te slaan je vinger op 9 gooien, zodat de toon wel veranderd.
Voor dat bedrag zou ik een epiphone nemen. Redelijke kwaliteit voor een laag bedrag. In China gemonteerd, maar er wordt wel zorg aan besteed en de onderdelen zijn in orde. Heb zelf een epiphone les paul bas als reserve en speel er graag op. VIa ebay uit Duitsland nog een stuk onder de NL prijzen.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Hoi Jongens,
ff een vraagje.......... ik zoek een veelzijdige basgitaar met een goede klank voor in mn studiootje (pop/rock/metal). Ik heb er 400-500 euro voor over. Heeft iemand een idee?!? ik zag wel wat van spector, dean, en squier, yamaha en fender maar heb geen benul wat t inhoudt.....
alvast bedankt!
Het album Jaco Pastorius - Jaco Pastorius. Dat is een fijne plaat. Vooral Come on Come over! en nog wel meer goede nummers.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:50 schreef Numbie het volgende:
Ik zag dat Marcus Miller dit najaar naar Zoetermeer (of all places) komt, in een kleine zaal... Lijkt me te gek om te zien...
Trouwens, als complete n00b: met welke Jaco Pastorius plaat kun je het beste beginnen te luisteren? Wat Weather Report spul of zo?
Thanks!quote:Op maandag 16 juli 2007 14:09 schreef sound-storm het volgende:
[..]
Het album Jaco Pastorius - Jaco Pastorius. Dat is een fijne plaat. Vooral Come on Come over! en nog wel meer goede nummers.
Om te beginnen klopt dat loopje al niet helemaal. Dit is hem precies:quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:00 schreef Brammie1 het volgende:
heeft er iemand ervaring met de site http://www.basscamera.com ? Je kan daar als je een account hebt allemaal instructie video's bekijken over technieken en nummers.
Verder heb ik nog geen idee hoe je een tab moet lezen, dus wie wil mij het even uitleggen? Hieronder staat een stukje van californication van de peppers:
[afbeelding]
Dat G,D,A en E de snaren zijn weet ik al, maar wat zijn de cijfers (fretten?) en 'h'? En hoe kan je het tempo aflezen of moet je dat gewoon uit de muziek halen?
Thanks!
thanks!quote:Op maandag 16 juli 2007 17:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Om te beginnen klopt dat loopje al niet helemaal. Dit is hem precies:
[afbeelding]
Ce cijfers staan inderdaad voor welke fret je moet hebben (bij 0 is het dus gewoon een losse snaar), H is de hammer-on zoals al genoemd is en het tempo staat meestal aangegeven in aantal kwartnoten per minuut (soort BPM). Waarschijnlijk bedoelde je met tempo het ritme, maar het ritme staat dus niet aangegeven in tabs (groot minpunt eraan).
Guitar Pro?quote:Op maandag 16 juli 2007 17:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Om te beginnen klopt dat loopje al niet helemaal. Dit is hem precies:
[afbeelding]
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:41 schreef Art_Core het volgende:
[..]
Voor dat bedrag zou ik een epiphone nemen. Redelijke kwaliteit voor een laag bedrag. In China gemonteerd, maar er wordt wel zorg aan besteed en de onderdelen zijn in orde. Heb zelf een epiphone les paul bas als reserve en speel er graag op. VIa ebay uit Duitsland nog een stuk onder de NL prijzen.
dank voor jullie replies!quote:Op maandag 16 juli 2007 11:00 schreef Bigfoot414 het volgende:
OLP MM2, kostte me ¤249(net geen 250), speelt heerlijk en klinkt echt supervet.
Ik alleen rock, dus die veelzijdigheid (waar ik het overigens wel mee eens ben) is voor mij niet echt nodig en uit een precission haal ik dan een beter geluid. Maar dat is mijn mening.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
ik vond zelf de jazzbass een stuk veelzijdiger dan de preciesion en aangezien ik veel stijlen doe (van funk tot rock) was dit voor mij de beste optie!
P-bassen klinken in mijn oren een stuk agressiever, maar ook veel minder subtielquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:32 schreef Witchfynder het volgende:
"Precision", jongens..
Kom, alsof dit de enige twee soorten bassen zijn..
Ik vraag me wel af...een jazz heeft twee rechte elementen, een Precision heeft een split (erbij). In hoeverre heeft dit invloed op het geluid? Heb het nooit echt kunnen horen, tenzij in verschil tussen de kwaliteit van de elementen op zich.
Ja, je moet vooral geen akoestische bas halen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:05 schreef vannilesoep het volgende:
Ik ga deze of volgende week voor een akoestische bass kijkenM'n budget is niet zo groot, maar dat hoeft gelukkig niet voor akoestische bassen. Mensen nog tips waar op te letten en wat wel, of juist niet te halen?
Ja, dat is ook wel zo, maar ik heb geen zin om bij ieder akoestisch optreden wat ik doe een limiter mee te moeten zeulen. Plus dat is voor mij niet het enige nadeel, ik vind het ook gewoonweg niet lekker spelen, de klank is m.i. kut en de snaren zijn zo mogelijk nog duurder dan voor de elektrische bas.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:50 schreef Witchfynder het volgende:
Hm, toch wil ik er één tzt voor de late night spontane jamsessies. Plus, zoals het een echte folk metalband betaamt, zijn wij van plan ooit een akoestische set te maken, maar dan nog..een akoestische bas heeft totaal geen prioriteit bij mij.
Als je er een limiter tussen zet ben je toch ook gelijk van het rondzingen af?.
Moet kunnen ja. Inzagen en fret er in plakken. Maar het uitreken/afstelwerk lijkt me killer.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:50 schreef Twarres het volgende:
Ik heb trouwens gisteren van mijn schoonvader een Framus (:?) bas gekregen. Hij werkt op het depot van AVR en krijgt wel eens dat soort afdankertjes binnen. Ik denk dat ik er maar mijn hobby bas van ga maken, maar ik weet niet of iemand dit weet, maar hij is nu nog fretless.
Is het mogelijk om hier toch nog frets op te zetten en hoe moet ik dat dan doen?
Ach het heeft geen haast. Lekker klusje joh.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Moet kunnen ja. Inzagen en fret er in plakken. Maar het uitreken/afstelwerk lijkt me killer.
Ohw oke. Ik heb ooit eens gehoord dat dat moest, maar je merkt het kwa spelen wel echt. Het speelt toch wel weer soepeler.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ik hoor meestal wanneer ze kut zijn. Ik vervang ze om het jaar, anderhalf jaar. Ik heb echt geen zin om om de twee maanden 25,- aan snaren er op te knallen. Ik speel wekelijks 4 uur in de oefenruimte en nog losse uurtjes in de week thuis en treedt bijna maandelijks op, maar na bijna precies een jaar zijn mijn snaren nog heerlijk.
Oh ja. Duh!quote:Een limiter past in mijn jaszak trouwens..
Naar gewone gigs neem ik ook de hele zooi mee, maar akoestische optredens moeten zo basic mogelijk zijn, vind ik.quote:Ik ga naar elke gig btw met een koffer met een Zoom B2 er in en een volumepedaal. Daar moet nog meer veredelend pul in komen, dus ik sjouw toch al. Maar alles voor het heerschende geluid, zeg ik maar..
Hm redelijk tot slecht is toch niet echt wat ik zoek, dan kan ik net zo goed mijn computer blijven gebruiken wat ik nu doe, maar ik mis een goede equalizer en leuke effect speel dingetjes en dat soort onzin wat ik toch nooit gebruik.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:10 schreef Twarres het volgende:
Peavey Microbass, versterkertje kost ¤ 120 (nieuwprijs!). Geluid is redelijk tot slecht, maar ach, het is maar een oefenversterkertje. Ik heb hem ook thuis staan als oefenversterker, kreeg hem bij m'n eerste basgitaar.
Met wat voor merk/type snaren speel jij? Ik merk daar echt geen moer van. Zeker niet als je ze zo nu en dan ff schoonmaakt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:25 schreef Twarres het volgende:
[..]
Ohw oke. Ik heb ooit eens gehoord dat dat moest, maar je merkt het kwa spelen wel echt. Het speelt toch wel weer soepeler.
Denk maar groot weer.quote:Oh ja. Duh!![]()
Ik dacht aan zo'n 19 inch rack limiter.
Dat ben ik wel met je eens, maar als ik een akoestische gig in een pub zou doen, dan is een limiter of een compressor no big deal.quote:Naar gewone gigs neem ik ook de hele zooi mee, maar akoestische optredens moeten zo basic mogelijk zijn, vind ik.
Fijn favoriete nummer om te bassen blijft misschien toch wel Soul to Squeeze van de peppers, probeer het eensquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:30 schreef vannilesoep het volgende:
*meldt
En diegene op de vorige pagina die een stukje Californication poste, ik ben zelf ook met de peppers begonnen en dat beviel me juist wel. Nummers als Californication, Otherside en Fortune Faded zijn bijv. simpele, mooie basslines om te oefenen
*meldtquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:56 schreef Witchfynder het volgende:
Ben ik de enige bassist die niet van de peppers houdt en een gruwelijke hekel heeft aan jaco pastorius?.
Ernie Ball standard gauge. Ik maak het ook regelmatig schoon, maar bij mij thuis lijkt het af en toe wel een sauna en daardoor gaat de kwaliteit toch achteruit.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Met wat voor merk/type snaren speel jij? Ik merk daar echt geen moer van. Zeker niet als je ze zo nu en dan ff schoonmaakt.
Basles?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:02 schreef Witchfynder het volgende:
Pastorius is absoluut niet slecht, maar ik erger me aan het feit dat als je basles neemt je doodgegooid wordt met hoe geweldig hij is. Heb dat met 3 basleraren gehad. Alsof het basspelen begint en eindigt met die knakker..
.
Gedeeltelijk eens. Als ik de enige bassist in mijn omgeving zou zijn, zou ik ook een hoop geintjes en trucjes niet kunnen, maar ik ken er een aantal die me hebben geholpen om m'n techniek te verfijnen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:28 schreef Witchfynder het volgende:
Nah, ik ben blij dat ik een technisch goede basis gekregen heb. Schijnt ook aan mij te zien te zijn.
Je kunt van filmpjes een hoop leren, maar als jij iets niet goed doet, kan alleen een persoon die aanwezig is je daarmee helpen.
maar dan zijn ze echt super dood, na anderhalf jaar. Dan zijn de heldere, hoge tonen er helemaal uit. En ik vind juist de heldere toon die in de snaar zit lekker. En je snaren voelen dan ook heel vies en stroef aan, heb je daar geen last van? nieuwe, schone snaren, 'glijden' altijd zo lekkerquote:Op maandag 23 juli 2007 18:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ik hoor meestal wanneer ze kut zijn. Ik vervang ze om het jaar, anderhalf jaar. Ik heb echt geen zin om om de twee maanden 25,- aan snaren er op te knallen. Ik speel wekelijks 4 uur in de oefenruimte en nog losse uurtjes in de week thuis en treedt bijna maandelijks op, maar na bijna precies een jaar zijn mijn snaren nog heerlijk.
Een limiter past in mijn jaszak trouwens..
Ik ga naar elke gig btw met een koffer met een Zoom B2 er in en een volumepedaal. Daar moet nog meer veredelend pul in komen, dus ik sjouw toch al. Maar alles voor het heerschende geluid, zeg ik maar..
Als je niet echt ontzettend losgaat op je bas kan je er volgens mij ook wel wat langer mee doen, maar jij bent echt het andere uiterste.quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:11 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, uh...of mijn smaak is compleeeeeeeeet anders ofzo. Ik ben iig nog zeer tevreden over de ondofheid van mijn snaren.
Overigens heb ik nog nooooit een snaar gebroken. Pas traden we op met Roadkill en hun bassist ramde zijn E er af..
Ik begon toen met mensen te filosoferen dat door mijn baslestechniek ik minder berserk speel. Oh ik ram wel hoor, met mijn 2.0 mm plectrum, maar ik speel niet met een vuil klatergeluid (ook omdat ik dat niet mooi vind). Geen idee of dit verband houdt, hoor, maar ik filosofeerde maar wat..
quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:00 schreef Brammie1 het volgende:
ziekelijk basspel: http://nl.youtube.com/watch?v=4De_rFEVRD0&mode=related&search=
Ja uh...ik zou jullie graag willen laten zien/horen hoe mijn bas klinkt, maar heb daar ff de technische middelen niet voor.quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:45 schreef Twarres het volgende:
[..]
Als je niet echt ontzettend losgaat op je bas kan je er volgens mij ook wel wat langer mee doen, maar jij bent echt het andere uiterste.
Ik heb overigens ook ooit m'n E snaar gebroken. Dat is echt een ontzettend banana-split moment. Ik geloofde het echt niet wat er gebeurde, maar het was echt zo! En dan balen dat je geen nieuwe snaren bij je hebt.
Nou en toch...dat tappen aan het eind zou ik wel willen leren. Ik heb daar wel toepassingen voor in mijn muziek.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:11 schreef basskabouter het volgende:
[..]
en ongelooflijk saai
ga dan gitaarspelen
Het gaat om de techniek, niet om wat er gespeeld wordt. Dat heb ik ook eerlijk gezegd niet eens gehoord. Heb het filmpje op m'n werk gekeken en dus alleen het spel bekeken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:11 schreef basskabouter het volgende:
[..]
en ongelooflijk saai
ga dan gitaarspelen
Ik denk ik kijk effe of jullie nog bij mij in de regio spelen en dan zie ik dat jullie niets anders doen!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja uh...ik zou jullie graag willen laten zien/horen hoe mijn bas klinkt, maar heb daar ff de technische middelen niet voor..
Nee, maar ik zit niet zo in de metal. Vind het wel altijd leuk om zo'n metal showtje te zien.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:31 schreef Witchfynder het volgende:
Den Haag is helemaal onze regio. Willen we graag weer spelen, maar niet meer in de Bazart..
We spelen weleens met de Haagse Power Metalband Magion. Ken je hen toevallig?
Yup, that's me.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:07 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, in beiden nog niet gespeeld. In Musicon bijna. We zouden invallen, maar de communicatie verliep zo bagger dat het niet door is gegaan..
HPC komt nog wel een keer. Lijkt ons wel leuk iig..
Ik neem aan dat Hardly Easy jouw band is? Klinkt wel lekker..
Lees dit topic maar eens: http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=4173quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:51 schreef VaderJacob het volgende:
Heeft er iemand hier trouwens weleens zijn oude snaren uitgekookt?
Ik heb hier namelijk een beginnersbas staan waar ik vanaf wil, maar de snaren zijn wat vies en eigenlijk ook wel wat oud. Nou hoorde ik van iemand dat ik ipv niuewe snaren te kopen beter de oude kon uitkoken.
Mijn vraag is dus; Hoe doe je dat precies en krijg je je snaren er daarna wel weer fatsoenlijk op?
Wat voor snaren het zijn zou ik bij god niet meer weten , maar er zitten van die rode lintjes op.
ow dat klinkt wel owkee eigenlijkquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Lees dit topic maar eens: http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=4173
Staan ergens geluidssamples van iemand die ze voor de 4e (?) keer behandeld had... klonk adembenemend nieuw.
Koken is kut.
edit: Correctie. Dit is een opname van de derde keer: http://members.home.nl/fclandstra/Basstwo.mp3
Cool.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:49 schreef Twarres het volgende:
@ Witchfynder:
Nou, ik heb je ge-add hoor bij MySpace!!
![]()
Aanwezig, neurotische kudt muziekquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:56 schreef Witchfynder het volgende:
Ben ik de enige bassist die niet van de peppers houdt en een gruwelijke hekel heeft aan jaco pastorius?.
Mja als ik makkelijke rifjes speel op hoog tempo is een plectrum meer dan owkee. Maar voor moeilijkere rifjes op hoog tempo toch liever mijn vingers,quote:Op maandag 3 september 2007 13:20 schreef ikheetmartijn het volgende:
Meld zich
Om even op het aanslaan terug te komen. Van oorsprong gitarist, dus plectrum. Vind het fijner speler, ik ben er sneller in en ik vind het lekkerder klinken. Ik speel met relatief dunne .80 nylon sharkfins (die grijze) van ome Jim.
idd, jammer dat ie dood isquote:Op maandag 3 september 2007 16:41 schreef Pavement het volgende:
[..]
Aanwezig, neurotische kudt muziek
Beste bassist Mark Sandman http://www.youtube.com/watch?v=yP8QhblSkRI morphine !
idd jammer maar waardig op het podium gestorven, waar de meeste 4 snaren nodig hebben om een kekke tune eruit te halen had hij ermaar 2 nodig, fucking geniaalquote:
hieroquote:Op maandag 3 september 2007 12:37 schreef Witchfynder het volgende:
Zeg, waar zijn alle bassisten heen hier?.
Beetje lastig welke ik nou zal kiezen, want ik heb nog geen plannen om een bandje te beginnen, maar het lijkt me zonde om binnen een korte tijd wat nieuws te gaan kopen voor als ik een band tegenkom.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:44 schreef Witchfynder het volgende:
Voor je zolderkamertje is 30W wel genoeg, maar als je met een band speelt dan moet je het volgende in acht nemen: als bassist moet je 3 x zoveel wattage hebben als gitaristen om er nog doorheen te prikken. Kijk, als je een akoestisch jazz combo'tje speelt valt dat mee, maar als je meer richting de rock/metal/punk gaat dan zeker.
In de oefenruimte waar wij oefenen speel ik over een 100W Crate en de gitaristen over 50W buizencombo's. Ik moet echt hard en zij zachter anders kom ik er niet doorheen. Beter had ik dan een 150 of 200W gehad. Voor live spelen zij met 100W tops en ik met een 350W top. Dát gaat goed..
Ik heb geen ervaring met Ibanez amps, maar Hartke is cool. Ik speel zelf over een Hartke top en ben helemaal verliefd op het geluid. Het mooie van Harkte is dat je alle kanten op kan. Wil je jazzy? Kan! Wil je funky? Kan ook. Misschien metal punchy? Geen probleem!
Die kleine Ashdown doosjes schijnen ook super te zijn. Als ik een nieuwe oefenamp nodig had zou ik die kopen (aangezien ik niet met een 350W stack in mijn kamer ga pielen).
Roland cube 30 leek me ook wel leuk, maar net iets te duur. Wel leuk met veel effecten maar volgens mij heeft dat niet echt een toegevoegde waarde, want ik heb geen idee wanneer ik zoiets nou zou gebruiken.quote:
Zoals WF zei... Ligt eraan wat je wil. Ik heb zelf een Ibanez SW100, maar in de oefenruimte kan ik daar ook nog de DI port van gebruiken om boven iedereen uit te komen + het feit dat er een extra cabinet staat welke ik kan verbinden met die versterker.quote:Op donderdag 6 september 2007 20:29 schreef Vital_Remains het volgende:
Iemand die wat verstand heeft van versterkers hier?
Ik heb nu eindelijk wat geld over, dus kan ik mooi eindelijk een nieuwe versterker aanschaffen. Maar ik heb totaal geen verstand van wat goed is.
De volgende heb ik gevonden, veel duurder kan ik helaas niet hebben
Hartke A 35 kicked ¤ 239,-
Ibanez SW 65 U ¤ 209,-
Ibanez SW 35 ¤ 149,-
Of als iemand nog een betere weet
Het is vooral voor op m`n zolderkamertje, en mischien in de toekomst in een bandje (Voor optredens hoeft nog niet eens, maar gewoon dat ik een beetje mee kan doen met de rest...)
niet zozeer effecten maar met de roland heb je "meerdere versterkers in 1", zitten maar iets van 2 effecten op dacht ikquote:Op vrijdag 7 september 2007 00:25 schreef Vital_Remains het volgende:
[..]
Roland cube 30 leek me ook wel leuk, maar net iets te duur. Wel leuk met veel effecten maar volgens mij heeft dat niet echt een toegevoegde waarde, want ik heb geen idee wanneer ik zoiets nou zou gebruiken.
Tenzij je nu zegt dat een roland een gigantisch bruut geluid heeft en er geen andere tegen op kan
Maar bedankt voor de reacties, morgen maar even kijken en hopen dat ze hier 1 van de versterkers hebben staan om even te proberen.![]()
Wat heet heel zacht? Geen enkele amp is goed op 2, maar een 100W hoef je voor thuis niet op 2 te zetten. Denk dat met 4 je ook nog goed weg komt. Als je een amp hebt met inputvolume en outputvolume, dan kun je de input hoog zetten en de output wat minder. Dan heb je nog wel een redelijk vol geluid.quote:Op vrijdag 7 september 2007 00:25 schreef Vital_Remains het volgende:
Maakt dat eigenlijk verschil in geluid als ik een 100W heel zacht zet voor thuisgebruik?
Okee dat valt wel mee dus, heb helaas nog geen tijd gehad om in de winkel te kijken, maar ik denk dat ik toch voor de Ashdown 35 watt ga, vooral omdat ik dan nog wat geld overhoud om een nieuwe fiets te kopen (En stiekem een beetje omdat de bassist van SOAD er ook op speeltquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat heet heel zacht? Geen enkele amp is goed op 2, maar een 100W hoef je voor thuis niet op 2 te zetten. Denk dat met 4 je ook nog goed weg komt. Als je een amp hebt met inputvolume en outputvolume, dan kun je de input hoog zetten en de output wat minder. Dan heb je nog wel een redelijk vol geluid..
gegroet. Mijne hangt ongeveer op mijn knie, das wel laag genoeg tochquote:Op zondag 16 september 2007 12:15 schreef YellowBanana het volgende:
Gegroet mede-laaggitaristen...
als jij dat lekker vindt spelen, dan is dat meer dan prima toch?quote:Op zondag 16 september 2007 18:01 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
gegroet. Mijne hangt ongeveer op mijn knie, das wel laag genoeg toch?
vroegerquote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:31 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
bassisten topic nooit gezien,
meldt![]()
OT: Speelt hier niemand met z'n duim?
nu we toch bezig zijn over hoogtesquote:Op zondag 6 januari 2008 00:04 schreef bas-beest het volgende:
[..]
als jij dat lekker vindt spelen, dan is dat meer dan prima toch?
Persoonlijk vind ik dat niks, ik heb mijn bas zo ongeveer net iets onder jazz-niveau hangen omdat ik dat lekker vind spelen (m.a.w., ergens tussen borst- en kruishoogte)
ik ben met 3 vingers even snel als m'n duim, voordeel aan m'n duim is dat mijn nagels dan niet te horen zijnquote:Op zondag 6 januari 2008 00:30 schreef Andyy het volgende:
[..]
vroeger
wijs en middelvinger gaat sneller, en een plectrum nog sneller
met 3 vingers even snel als je duim ?quote:Op zondag 6 januari 2008 00:37 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
ik ben met 3 vingers even snel als m'n duim, voordeel aan m'n duim is dat mijn nagels dan niet te horen zijn.
Vrij snelquote:Op zondag 6 januari 2008 00:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
met 3 vingers even snel als je duim ?![]()
hoe snel ga je dan wel niet met je duim ?
en ja nagels, dat is ook irritant ja, zit ze vijna elke week te knippen omdat ik er last van heb of bij het bassen of bij het gitaar spelen
nope... wel met 3, soms 4 vingers...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:31 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Mits slappend : Ja hoor.. Maar erg sporadisch en voornamelijk thuis als ik zit te kutten.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:31 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Sommigen, zoals ik, zijn maar in het gitaristentopic gedoken. Daar is meer actie.quote:Op donderdag 17 april 2008 08:54 schreef Twarres het volgende:
Enorme kick!!
Wat is er met alle bassisten op Fok! gebeurd???
Ben ik nog de enige? Vast niet.
Da's waar.quote:Op donderdag 17 april 2008 16:36 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ons 'instrument' is groter he....we hoeven minder op te scheppen.
Tja... Ik pest gitaristen iedere week al IRL, dan hoef ik dat niet meer online te doen, dus mij zal je er helaas niet vinden.quote:Op donderdag 17 april 2008 16:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Sommigen, zoals ik, zijn maar in het gitaristentopic gedoken. Daar is meer actie..
Wij bassisten lullen te weinig denk ik. Niet zulke patsers als gitaristen he.
Ik pats helemaal nietquote:Op donderdag 17 april 2008 16:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Sommigen, zoals ik, zijn maar in het gitaristentopic gedoken. Daar is meer actie..
Wij bassisten lullen te weinig denk ik. Niet zulke patsers als gitaristen he.
Heb er ook 2, maar 1tje is realistisch genoeg om zijn rol in de band in te zien. Lage tonen blijven ze uit, da's mijn terrein.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:44 schreef Witchfynder het volgende:
Vertel mij wat. Heb er twee in de band.. En een toetsenist! Die is nog het ergste, want die probeert steeds mijn frequentiegebied in te jassen.
.
Mijn beginnersetje was een Peavey Milestone III en een Peavey Microbass versterkertje voor 250 euro. Die heb ik toen bij Feedback gehaald en is erg goed bevallen (voor een beginnersbasje)quote:Op woensdag 14 mei 2008 02:23 schreef kweek89 het volgende:
de bassprachtig instrument en ga zodra de belastingdienst stort er ook 1 kopen
iemand een goeie tip voor een bass? beginnersetje het liefst..voor zo'n 250/300 euro...
en zoja graag ook de shop waar ik hem kan bestellen / halen ?
Ja, dat zie je verkeerd. Les Claypool is God.quote:overgins vind ik Christopher Wolstenholme een van de beste bassiten momenteelof zie ik dat heulmaal verkeerd?
Chrisquote:Op woensdag 14 mei 2008 02:23 schreef kweek89 het volgende:
overgins vind ik Christopher Wolstenholme een van de beste bassiten momenteelof zie ik dat heulmaal verkeerd?
Als je het effect van dat filmpje probeert te bereiken, zit je waarschijnlijk meer in de buurt met een Bass Synth.quote:Op woensdag 14 mei 2008 15:44 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Moet ook eens een effectending gaan halen binnenkort, zit te denken aan de Big Muff.
Die Squier Affinity P Bass lijkt mij ook wel wat. 200 euro'tjes voor een beginnersgitaar klinkt erg redelijk.quote:Op woensdag 14 mei 2008 17:35 schreef Witchfynder het volgende:
Voor je budget kan ik alleen de Squier Precision verzinnen (jazz praat ik niet over), die wil ik zelf ook halen.
.
Als je er 50,- bij wilt leggen, dan kun je ook gaan voor de Dean Edge 4. Man, die is mooooooi en klinkt briljant! Tijd hadden ze er een hangen in R'dam en heb daar een paar keer op gespeeld. Is elke cent dubbel waard..
Niet twijvelen. Doen. Deanquote:Op woensdag 14 mei 2008 17:35 schreef Witchfynder het volgende:
Voor je budget kan ik alleen de Squier Precision verzinnen (jazz praat ik niet over), die wil ik zelf ook halen.
.
Als je er 50,- bij wilt leggen, dan kun je ook gaan voor de Dean Edge 4. Man, die is mooooooi en klinkt briljant! Tijd hadden ze er een hangen in R'dam en heb daar een paar keer op gespeeld. Is elke cent dubbel waard..
Hmm... Nee.. Ik ben persoonlijk geen Dean fan. Dan zou ik toch eerder voor Squire gaan.quote:
quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:10 schreef Twarres het volgende:
[..]
Hmm... Nee.. Ik ben persoonlijk geen Dean fan. Dan zou ik toch eerder voor Squire gaan.
Als je iemand kent met ervaring die je kan helpen is 2e hand ook te overwegen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:43 schreef kweek89 het volgende:
maar is kijken bij Feedback, wat is een beetje een redelijke starters bass versterker
Te metal voor je?quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:07 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Die Squier Affinity P Bass lijkt mij ook wel wat. 200 euro'tjes voor een beginnersgitaar klinkt erg redelijk.
Dean Edge 4 vind ik qua uiterlijk niet zo mooi
quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Te metal voor je?. Kan natuurlijk.
.
Nee.. Ik ken ze niet. Vind ze er ook niet grandioos uitzien, maar dat zegt niets over de kwaliteit natuurlijk.quote:Heeft er iemand hier een mening over de Lightwave bassen?
http://www.lightwave-systems.com/product/product.html
klinkt wel okee, wel een beetje drukquote:Op donderdag 15 mei 2008 17:55 schreef Agiath het volgende:
Echt vet nummer om te bassen, lekker moeilijk
Ik heb niet echt referentie (op beide gebieden)quote:Op zondag 18 mei 2008 03:53 schreef Witchfynder het volgende:
Paul's Bass Matters is een bekende zaak en mensen uit het hele land gaan daar heen. Ben er nog niet geweest, maar ik heb begrepen dat hun expertise erg hoog is. Daar ben je in goede handen, dus!
Een Squier P-bass voelt goed he?.
Wat voor nummers van Sabbath heb je geprobeerd te spelen?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:07 schreef OmeCorn het volgende:
Ik speel nu een tijdje bas en ben op zoek naar geschikte nummers. The Darkness wordt nu erg makkelijk, Wolfmother lukt wel aardig, evenals Sweet Child O' Mine. Maar nummers van Black Sabbath zijn nog een stap te hoog. Weet iemand goede basnummers die in het niveau tussen Wolfmother en Black Sabbath liggen, type classic rock?
Paranoid, Lady Evil en War Pigs/Lukes Wall.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 09:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat voor nummers van Sabbath heb je geprobeerd te spelen?.
Muffig.quote:Op zondag 1 juni 2008 14:41 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb nog geen exact idee hoe een Big Muff moet klinken. Heeft iemand een voorbeeld?
Must.... Buy.... Big Muff.....quote:Op zondag 1 juni 2008 14:33 schreef Xrenity het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er wel uit als een leuk dingetje
Komt in juli uit schijnt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Luister naar Kyuss... Zo'n soort geluid. De Muff wordt voornamelijk gebruikt in stoner.quote:
Ik speel op twee CD's.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 07:40 schreef The_Dean het volgende:
En omdat veel punkers op LP's spelen moet ik er ook een kopen? Dacht het niet
Als anderen van een brug springen...
Je kan iets ook te serieus nemen natuurlijk..quote:Op vrijdag 6 juni 2008 07:40 schreef The_Dean het volgende:
Naja, je snapt wat ik bedoelquote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:41 schreef Twarres het volgende:
[..]
Je kan iets ook te serieus nemen natuurlijk..
En ehhmm.. Ja, eigenlijk wel.
Ongetwijfeld, maar wil je niet liever muziek maken?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:30 schreef bas-beest het volgende:
zijn er trouwens in Den Haag nog metal bands die een bassist zoeken?
Hoe zit het dan met die goldtop?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 07:40 schreef The_Dean het volgende:
You're just jealous of our skills.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:41 schreef Twarres het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar wil je niet liever muziek maken?
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:41 schreef Twarres het volgende:
[..]
Ehm.. Het talent om nummer compleet te verkrachten?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
You're just jealous of our skills..
Hoezo verkrachten?quote:Op zondag 8 juni 2008 12:10 schreef Twarres het volgende:
[..]
Ehm.. Het talent om nummer compleet te verkrachten?
quote:
Die vind ik gewoon té vetquote:
Zeker snel, maar het klinkt gewoon nergens naar natuurlijkquote:Op zondag 8 juni 2008 14:52 schreef Twarres het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor. Props voor metalbassisten![]()
(die gasten zijn echt snel! Technisch vaak alleen iets minder.)
Zeker nog nooit goed geluisterd?quote:Op zondag 8 juni 2008 17:40 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Zeker snel, maar het klinkt gewoon nergens naar natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Mag het niet meer uitspreken van dokter. We zijn er nu achter waar telkens die ongecontroleerde braakneigingen vandaan komen.quote:Op zondag 8 juni 2008 18:39 schreef Witchfynder het volgende:
Weet je ook waar Lomenzo van is, Dean?.
Dacht dat je gewoon Fries sprak dan.quote:Op zondag 8 juni 2008 19:12 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Mag het niet meer uitspreken van dokter. We zijn er nu achter waar telkens die ongecontroleerde braakneigingen vandaan komen.
ach ja joh... ieder zijn smaak, toch?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:41 schreef Twarres het volgende:
[..]
Welcome to the scenequote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:17 schreef Brammie1 het volgende:
Squier Mike Dirnt P-bass en Fender Rumble 25 watt zijn binnennu oefenen oefenen oefenen, ik heb er zin in
quote:Ik weet het nu zeker, ik ga bas spelen. Heb afgelopen vrijdag even met een vriend zitten spelen in de muziekwinkel. Hij heeft ook een tijdje bas gespeeld en hij vond dat ik na 15 minuten beter kon spelen (qua vingerwerk van de slaghand) dan hij in al die tijd deed . Ik heb trouwens gespeeld op een Ibanez daar, type weet ik niet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | G-|-------------------|-----------------| D-|-------------------|-----------------| A-|-2--2----2--2------|-0--0------------| E-|-------------------|--------3--3-----| Pre-chorus figure: G-|--------------------------------|---------------|----------------|--------------| D-|--------------------------------|---------------|----------------|--------------| A-|-2--2-2-2---5--5-5--5-5-5-------|-0-------------|-2--2---2--2----|-0--0---------| E-|--------------------------------|-----3--3--3---|----------------|--------3--3--| |
Idd. Al speel je 10 kleine visjes alleen maar, het belangrijkste is dat je er plezier in hebt.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:52 schreef Witchfynder het volgende:
Zolang je maar lol hebt..
Ken het nummer verder niet.
quote:
Ik ga morgen naar musicstore, ik kijk wel even of ze nog een leuke voor je hebben staanquote:Bweh, ik wil een Precision
quote:
Lijkt me geen goed idee.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 15:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ga trouwens maandag bij Feedback kijken.
vindt het behoorlijk prijzig voor een combo die eigenlijk al heel wat verouderd is en veel goedkoper 2ehands te krijgen is. die jij nu hebt is ook al gebruikt begreep ik uit je verhaal. is dithttp://www.musik-produkti(...)3nlnlc/quelle/listen niks voor jequote:Op zaterdag 14 juni 2008 18:19 schreef super_man het volgende:
heehee,
ik heb net bij de lokale dealer een basst stage 150 gekocht van yamaha.
Een 150 watt basscombo dus...
Volgens de verkoper kost hij nieuw 799 euro, ik heb hem voor 400 meegekregen omdat hij al een keer is gebruikt. Hij heeft de zaak net overgekocht, en alle spullen gaan daar voor redelijk weinig weg, dus het is een flinke korting, maar in mijn ogen was het een geloofwaardig verhaal...
Nu kan ik op internet niet zoveel vinden over dit ding, maarr ik weet de juiste "bas-sites" ook niet omdat ik stiekem een drummer ben die het gewoon leuk vind om te bassen.
Wat ik wel vond was een yamaha bass stage 250, met 2 speakers waar ik alleen de maat niet van weet, deze kost 649 euro.
door het zien van dit kreeg ik een beetje mijn twijfels over de eerlijkheid van de verkoper, nu is mijn vraag aan jullie, kennen jullie dit ding, (de bass stage 150) en wat vind je ervan? is mijn 400 een goede prijs geweest? klopt het dat dat ding origineel 799 is? en hoe komt het dan dat de bs 250 maar 649 is?
als blijkt dat het een lul-verhaal is dan breng ik hem direct terug, ik ben wel tevreden maar dan word het een principe-kwestie, dan haal ik hem wel ergens anders...
dat is zeker waar... ik heb er trouwens twee...quote:
Lol! In Apeldoorn ga ik kijkenquote:
Waarom meer betalen als t voor minder kan?quote:
nou, als je een beginner bent en niet weet hoe je een bas af moet stellen zou ik voor de iets duurdere winkel gaan die WEL goede service bied en z'n gitaren goed afgesteld verkooptquote:Op zondag 15 juni 2008 17:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waarom meer betalen als t voor minder kan?
Dude, Witch postte de tijden zelfs nog!quote:Op zondag 15 juni 2008 23:07 schreef Sjoegerd het volgende:
Hmm ik kom er achter dat Feedback niet eens open is op maandag, de enige dat dat mijn vader met me daarheen kan rijden
..
Totaal over de tijden heen gelezenquote:Op zondag 15 juni 2008 23:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dude, Witch postte de tijden zelfs nog!
quote:Op zondag 15 juni 2008 23:28 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Totaal over de tijden heen gelezen![]()
... Nu ben ik alleen niet zo vrolijk meer, had me er juist zo op verheugd om een bas te gaan kopen.
Niets mis met Epiphone. Ik hoor er alleen maar positieve dingen over (ook over de gitaren)quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:55 schreef KaMo het volgende:
Heb slechte verhalen gehoord (van de gitaren)
Maar van de bassen enkel goede, dus ik ga van het weekend er wel eens eentje uitproberen ofzo ^^
Wat?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:55 schreef KaMo het volgende:
Heb slechte verhalen gehoord (van de gitaren)
Maar van de bassen enkel goede, dus ik ga van het weekend er wel eens eentje uitproberen ofzo ^^
Dat is de beste manier om ergens achter te komenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:23 schreef KaMo het volgende:
Ja over de goedkope gaat het dan (dat ze niet lekker spelen)
Ik ga er maar een uitproberen I guess
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |