abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51255495
Bassisten Topic 2

Dan open ik hem wel

De basgitaar is een snaarinstrument (doorgaans vier-snarig) dat wordt gebruikt in lichte muziek. De stemming is E-A-D-G; gelijk aan de laagste vier snaren van een gewone gitaar maar dan een octaaf lager. Meestal wordt een basgitaar uitgevoerd met frets, maar fretloze basgitaren bestaan ook.

De meeste basgitaren zijn elektrisch, maar er zijn ook akoestische basgitaren gemaakt. Vanwege de (te) kleine klankkast is de akoestische basgitaar zonder versterking niet echt goed toe te passen. De klank lijkt wel meer op die van een pizzicato bespeelde contrabas.
pi_51256089
Vind Guy Pratt wel een hele goede basspeler ..en hij kan nog lekker schreeuwen ook.
  zondag 8 juli 2007 @ 18:14:37 #3
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51265250
Ik wachtte er al op, Xrenity. .

Ik ben wel benieuwd: wie van jullie speelt met de vingers en wie speelt er met een plectrum en hebben jullie een reden om zo te spelen? .

Ik speel met beiden, maar voornamelijk met een plectrum, omdat ik Metal speel en vroeger voornamelijk Speed/Thrash en met de vingers ging mij te snel (ik ben Steve DiGiorgio niet immers). Nu oefen ik wel meer met mijn vingers met mijn huidige band (zie sig), maar toch vind ik dat ik met een plectrum vaak leukere dingen kan doen. Al is met je vingers spelen toch ook wel heel lekker. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_51265884
Ik speel nu vooral met mn vingers omdat ik dat simpelweg beter mee ben in die twee maandjes

Ben nu een beetje met plectrum aan het oefenen. Gaat wel redelijk, maar met de vingers ben ik vooralsnog iig sneller. Zal wel kwestie van oefenen zijn gok ik

Vind het geluid wel wat helderder klinken met een plectrum dus dat is wel een reden om dat goed te willen kunnen. Hangt een beetje van de nummers af Maar ik vind bijv. Arctic Monkeys nummers leuk om te spelen en die worden in het origineel met een plectrum gespeeld.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:57:51 #5
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51276758
Ik kom net terug van oefenen en heb de hele tijd met mijn vingers gespeeld en ben echt moe aan mijn hand. Een hele tijd 16den spelen lukt me wel, maar die Iron Maiden/Iced Earth-ritmes zijn echt killer. Volgende keer mijn plectrum maar weer. .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 9 juli 2007 @ 13:27:05 #6
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51288872
Ik speel zelf met plectrum, maar heb vroeger met de vingers gespeeld. De reden hiervoor is dat het met plectrum toch allemaal wat swingender klinkt. En je kan eens gekke dingetjes doen in je loopjes.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_51291090
na de vakantie ga ik op zoek naar een basgitaarleraar (wie weet een goeie in Nijmegen?) om te beginnen met spelen Wat zou een leuke bass + amp combinatie zijn voor mij als beginner? Budget is ongeveer 400 euro bij elkaar.
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 9 juli 2007 @ 16:50:14 #8
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51295878
Een Peavey Milestone III pakket..

http://www.thetabworld.co(...)ic_bass_reviews.html

Zijn niet zo gek duur en toch een speelt'ie best lekker.

Edit:
Hier heb je de officiele website

http://www.peavey.com/pro(...)532990/Milestone.cfm
Das ist nou einmal zo...
pi_51298735
* bas-beest speelt met z'n vingers en dan meestal 3 soms 4 vingers...

Heb het wel met plectrum geleerd, maar ben op gegeven moment overgestapt omdat ik het geluid van met vingers spelen mooier vindt.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 9 juli 2007 @ 19:52:39 #10
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51301676
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:27 schreef Twarres het volgende:
Ik speel zelf met plectrum, maar heb vroeger met de vingers gespeeld. De reden hiervoor is dat het met plectrum toch allemaal wat swingender klinkt. En je kan eens gekke dingetjes doen in je loopjes.
Met wat voor plectrum speel jij?
Ik speel met Dunlop 2.0 mm, want dan kan ik lekker raggen met die stevigheid, maar ik heb gemerkt dat meestal daar de monden van open vallen. .
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:53:07 #11
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51315296
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:52 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Met wat voor plectrum speel jij?
Ik speel met Dunlop 2.0 mm, want dan kan ik lekker raggen met die stevigheid, maar ik heb gemerkt dat meestal daar de monden van open vallen. .
Wat dat betreft ben ik weer totaal anders dan de meeste bassisten, zulke dikke plectrums heb ik wel geprobeerd, maar dat is het toch niet voor mij. Ik speel zelf 0.5mm, Dunlop uiteraard.
Nadeel is wel dat die dingen ontzettend snel slijten en ik iedere week de body van m'n bas moet schoonpoetsen vanwege alle stof die van die plectrums af komen.
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:56:49 #12
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51315347
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:18 schreef bas-beest het volgende:
* bas-beest speelt met z'n vingers en dan meestal 3 soms 4 vingers...

Heb het wel met plectrum geleerd, maar ben op gegeven moment overgestapt omdat ik het geluid van met vingers spelen mooier vindt.
Grappig, ik juist niet. Vooral niet bij opnames. Die neem ik altijd op met een relatief laag volume, zodat je de aanslag ook hoort. Dat vind ik vaak mooier dan zo'n "soepel" bas geluid.
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:38:18 #13
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51316050
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 08:53 schreef Twarres het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik weer totaal anders dan de meeste bassisten, zulke dikke plectrums heb ik wel geprobeerd, maar dat is het toch niet voor mij. Ik speel zelf 0.5mm, Dunlop uiteraard.
Nadeel is wel dat die dingen ontzettend snel slijten en ik iedere week de body van m'n bas moet schoonpoetsen vanwege alle stof die van die plectrums af komen.
Daar zou ik dan weer niks mee kunnen, zo'n dun flubberend stukje plastic. .

Mja, de body afstoffen moet ik sowieso wel elke week. Dit is een vrij stoffig huis helaas. Automatische luchtcirculatie enzo. .
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:17:35 #14
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51318520
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:38 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Daar zou ik dan weer niks mee kunnen, zo'n dun flubberend stukje plastic. .

Mja, de body afstoffen moet ik sowieso wel elke week. Dit is een vrij stoffig huis helaas. Automatische luchtcirculatie enzo. .
Nou ik poets m'n bas iedere week met lamboil, alleen afstoffen schiet niet eens echt op.

Ach, je moet er wat voor over hebben..
Das ist nou einmal zo...
pi_51332721
Heeft er ook iemand ervaring met vijf snaren? Is dat nou echt moeilijker dan vier?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:22:01 #16
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51339071
Ik heb nooit vijfsnarig gespeeld, maar zie de lol er niet van in. Heb nou nooit een dikkere snaar gemist. Zou dan eerder nog een dunne B erbij willen hebben. .
pi_51343068
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:28 schreef powertripper het volgende:
Heeft er ook iemand ervaring met vijf snaren?
ja.
quote:
Is dat nou echt moeilijker dan vier?
ik vind van niet.

Ik speel op een Ibanez SR765, met Rotosound SwingBass 66 type RS 665LD en maat 45, 65, 80, 105, 130
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 11 juli 2007 @ 08:36:11 #18
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51350657
Ik sluit me bij bas-beest aan, alhoewel mijn voorkeur toch ligt bij de 4 snarige bassen.
Das ist nou einmal zo...
pi_51389675
Ik speel sinds een jaar of zes op een amerikaanse zwarte Fender Precision uit '79. Het was de bas die ik altijd al wilde hebben maar hij was/is nogal prijzig. Daarvoor had ik een Fender Mustang, ook mooi maar de Precision heeft gewoon meer power en de Mustang is meer een knorbasje met veel midden. Ik speel meestal met plectrum -dunlop 0.88- maar soms met de vingers. M'n favoriete bassisten? Donald "Duck" Dunn (Booker T & the MG's, Blues Brothers band), Jean Jacque Burnel (Stranglers), Jah Wobble, Joe Osborn (sessie bassist) en natuurlijk Dee Dee Ramone.
"That rug really tied the room together".
  donderdag 12 juli 2007 @ 21:10:15 #20
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51407771
Ik zag ooit Steve Harris (Iron Maiden) met een witte Precision met een spiegelende slagplaat. Sindsdien ben ik er op gebrand ooit zo'n bas te bezitten, maar dat wordt nog een dure grap. Gezien ik linkshandig ben is een witte Fender P snel zo'n 1000 euro en dan moet ik die slagplaat nog zoeken. Dus voorlopig maar niet.
pi_51424994
heeft er iemand ervaring met de site http://www.basscamera.com ? Je kan daar als je een account hebt allemaal instructie video's bekijken over technieken en nummers.
Verder heb ik nog geen idee hoe je een tab moet lezen, dus wie wil mij het even uitleggen? Hieronder staat een stukje van californication van de peppers:

Dat G,D,A en E de snaren zijn weet ik al, maar wat zijn de cijfers (fretten?) en 'h'? En hoe kan je het tempo aflezen of moet je dat gewoon uit de muziek halen?
Thanks!
pi_51425351
Peppers zijn over het algmeen wel lastig om mee te beginnen

EADG zijn dus de snaren (E de laagste qua toon, G de hoogste), de cijfers zijn dan de vakjes op de hals, van buiten naar binnen.

Dus het eerste stipje is 3, de volgende 5, dan 7, dan 9 en vervolgens is de dubbele stip 12.
h is 'hit' volgens mij, dan moet je eerst 7 aanslaan en dan zonder de snaar nog een keer aan te slaan je vinger op 9 gooien, zodat de toon wel veranderd.
pi_51435021
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:11 schreef Xrenity het volgende:
Peppers zijn over het algmeen wel lastig om mee te beginnen

EADG zijn dus de snaren (E de laagste qua toon, G de hoogste), de cijfers zijn dan de vakjes op de hals, van buiten naar binnen.

Dus het eerste stipje is 3, de volgende 5, dan 7, dan 9 en vervolgens is de dubbele stip 12.
h is 'hit' volgens mij, dan moet je eerst 7 aanslaan en dan zonder de snaar nog een keer aan te slaan je vinger op 9 gooien, zodat de toon wel veranderd.
H staat voor Hammer on. Maar voor de rest wel goed uitgelegd.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:02:51 #24
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51437317
Jazeker wel. .

Bij de Peppers zal je waarschijnlijk ook wel vast een "p" tegen komen. Dat is dan een "pull off", wat het tegenovergestelde van een hammer on is. Je slaat de snaar aan en zonder je snaar nogmaals aan te slaan haal jeje vinger van het fretboard af zodat je een nieuwe noot krijgt. Meestal heb je dan een andere vinger op een bovenliggende fret.
Bijv: Je hebt je ringvinger op de 5de fret en je wijsvinger op de 3de. Je slaat aan en dan haal je je ringvinger van de fret af en hoor je de noot van de 3de fret. Sim-pel.
Have fun. .
  maandag 16 juli 2007 @ 09:38:52 #25
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_51513128
Hoi Jongens,

ff een vraagje.......... ik zoek een veelzijdige basgitaar met een goede klank voor in mn studiootje (pop/rock/metal). Ik heb er 400-500 euro voor over. Heeft iemand een idee?!? ik zag wel wat van spector, dean, en squier, yamaha en fender maar heb geen benul wat t inhoudt.....

alvast bedankt!
pi_51514663
quote:
Op maandag 16 juli 2007 09:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Hoi Jongens,

ff een vraagje.......... ik zoek een veelzijdige basgitaar met een goede klank voor in mn studiootje (pop/rock/metal). Ik heb er 400-500 euro voor over. Heeft iemand een idee?!? ik zag wel wat van spector, dean, en squier, yamaha en fender maar heb geen benul wat t inhoudt.....

alvast bedankt!
Voor dat bedrag zou ik een epiphone nemen. Redelijke kwaliteit voor een laag bedrag. In China gemonteerd, maar er wordt wel zorg aan besteed en de onderdelen zijn in orde. Heb zelf een epiphone les paul bas als reserve en speel er graag op. VIa ebay uit Duitsland nog een stuk onder de NL prijzen.
pi_51514901
Ik zag dat Marcus Miller dit najaar naar Zoetermeer (of all places) komt, in een kleine zaal... Lijkt me te gek om te zien...

Trouwens, als complete n00b: met welke Jaco Pastorius plaat kun je het beste beginnen te luisteren? Wat Weather Report spul of zo?
pi_51515195
OLP MM2, kostte me ¤249(net geen 250), speelt heerlijk en klinkt echt supervet.
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
pi_51517866
TVP... maar met een beetje inhoud:

Mijn nieuwste aanwinst: Squier Precision Special Antique Burst.
Precision bas met extra Jazz element en een slanke hals (volgens mij ook van de Jazz bas).

Binnenkort de potmeters vervangen door betere, plus wat shielden en een treble bleed aanbrengen.
Plaatjes zijn niet van de mijne
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_51521041
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:50 schreef Numbie het volgende:
Ik zag dat Marcus Miller dit najaar naar Zoetermeer (of all places) komt, in een kleine zaal... Lijkt me te gek om te zien...

Trouwens, als complete n00b: met welke Jaco Pastorius plaat kun je het beste beginnen te luisteren? Wat Weather Report spul of zo?
Het album Jaco Pastorius - Jaco Pastorius. Dat is een fijne plaat. Vooral Come on Come over! en nog wel meer goede nummers.
pi_51521637
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:09 schreef sound-storm het volgende:

[..]

Het album Jaco Pastorius - Jaco Pastorius. Dat is een fijne plaat. Vooral Come on Come over! en nog wel meer goede nummers.
Thanks!
pi_51522579
geen dank. kun je goed bassen? dan is come on come over erg gaaf. ik kan hem nu spelen, alleen nog niet op snelheid. maar dat is een kwestie van oefenen..

oja, iemand hier bekend met Tindersticks? ik luister nu een live opname van ze, en die bassist speelt erg gaaf. continu van die lekkere loopjes.
pi_51527577
Ik zelf niet Maar zowel mijn vader als mijn broertje spelen bas, en zijn rete-muzikaal En ik vind het dan altijd wel weer erg interessant om uit te zoeken / te beluisteren waarom ze het altijd hebben over Jaco, maar me nooit iets laten horen van hem...
pi_51528245
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:00 schreef Brammie1 het volgende:
heeft er iemand ervaring met de site http://www.basscamera.com ? Je kan daar als je een account hebt allemaal instructie video's bekijken over technieken en nummers.
Verder heb ik nog geen idee hoe je een tab moet lezen, dus wie wil mij het even uitleggen? Hieronder staat een stukje van californication van de peppers:
[afbeelding]
Dat G,D,A en E de snaren zijn weet ik al, maar wat zijn de cijfers (fretten?) en 'h'? En hoe kan je het tempo aflezen of moet je dat gewoon uit de muziek halen?
Thanks!
Om te beginnen klopt dat loopje al niet helemaal. Dit is hem precies:

Ce cijfers staan inderdaad voor welke fret je moet hebben (bij 0 is het dus gewoon een losse snaar), H is de hammer-on zoals al genoemd is en het tempo staat meestal aangegeven in aantal kwartnoten per minuut (soort BPM). Waarschijnlijk bedoelde je met tempo het ritme, maar het ritme staat dus niet aangegeven in tabs (groot minpunt eraan).
pi_51528692
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:47 schreef Friek_ het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ce cijfers staan inderdaad voor welke fret je moet hebben (bij 0 is het dus gewoon een losse snaar), H is de hammer-on zoals al genoemd is en het tempo staat meestal aangegeven in aantal kwartnoten per minuut (soort BPM). Waarschijnlijk bedoelde je met tempo het ritme, maar het ritme staat dus niet aangegeven in tabs (groot minpunt eraan).
thanks!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 08:58:52 #36
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51548552
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:47 schreef Friek_ het volgende:

[..]

[afbeelding]
Guitar Pro?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:54:37 #37
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_51576226
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:41 schreef Art_Core het volgende:

[..]

Voor dat bedrag zou ik een epiphone nemen. Redelijke kwaliteit voor een laag bedrag. In China gemonteerd, maar er wordt wel zorg aan besteed en de onderdelen zijn in orde. Heb zelf een epiphone les paul bas als reserve en speel er graag op. VIa ebay uit Duitsland nog een stuk onder de NL prijzen.
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:00 schreef Bigfoot414 het volgende:
OLP MM2, kostte me ¤249(net geen 250), speelt heerlijk en klinkt echt supervet.
dank voor jullie replies!

ik heb vandaag een fender jazz bass gekocht. Iets boven budget maar hij klonk wel erg ruig!!
  woensdag 18 juli 2007 @ 00:24:28 #38
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51579304
Ik zou zelf niet dood gevonden willen worden met een jazz bass, maar iig gefeliciteerd met je aankoop! Moge jij er veel plezier mee beleven! .
  woensdag 18 juli 2007 @ 09:01:13 #39
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51583312
Jazz bass is best oke, maar inderdaad zou mijn voorkeur ook meer uitgaan naar een Percission.
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:22:00 #40
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_51587071
ik vond zelf de jazzbass een stuk veelzijdiger dan de preciesion en aangezien ik veel stijlen doe (van funk tot rock) was dit voor mij de beste optie!
  woensdag 18 juli 2007 @ 11:59:00 #41
150421 Zygje
negerstaaf
pi_51588339
De op klopt niet, een basgitaar is twee octaven lager dan een gewone gitaar. http://nl.wikipedia.org/wiki/Basgitaar
Bassisten...
Toverkracht is de reclame van de herhaling!
pi_51590001
ha, een jazz bass is super fijn. ik heb zelf liever een jazz bass dan een percission.. vooral om het knor geluid dat de jazz bass heeft, en hij is inderdad veel veelzijdiger
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:32:50 #43
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51597593
"Precision", jongens. .

Kom, alsof dit de enige twee soorten bassen zijn. .

Ik vraag me wel af...een jazz heeft twee rechte elementen, een Precision heeft een split (erbij). In hoeverre heeft dit invloed op het geluid? Heb het nooit echt kunnen horen, tenzij in verschil tussen de kwaliteit van de elementen op zich.
pi_51609987
* bas-beest speelt lekker op 2 verschillende Ibanezzen, waarvan eentje fretloos
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:57:16 #45
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51619246
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
ik vond zelf de jazzbass een stuk veelzijdiger dan de preciesion en aangezien ik veel stijlen doe (van funk tot rock) was dit voor mij de beste optie!
Ik alleen rock, dus die veelzijdigheid (waar ik het overigens wel mee eens ben) is voor mij niet echt nodig en uit een precission haal ik dan een beter geluid. Maar dat is mijn mening.
Das ist nou einmal zo...
pi_51620087
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:32 schreef Witchfynder het volgende:
"Precision", jongens. .

Kom, alsof dit de enige twee soorten bassen zijn. .

Ik vraag me wel af...een jazz heeft twee rechte elementen, een Precision heeft een split (erbij). In hoeverre heeft dit invloed op het geluid? Heb het nooit echt kunnen horen, tenzij in verschil tussen de kwaliteit van de elementen op zich.
P-bassen klinken in mijn oren een stuk agressiever, maar ook veel minder subtiel

Check maar eens deze en
deze.
HOME
OTOO
pi_51622796
Waarom ik al van jongsaf een Precision wilde:

http://www.youtube.com/watch?v=EvfgYIMzHvM

Pure punch en agressie, wat een rockbasssist zoekt. Wil je veelzijdigheid ben je misschien beter af met een jazzbas.
pi_51623619
Ik houd meer van jazz bass.. de 'smerige' rocksound die in de Precision zit vind ik zeker wel mooi, maar zelf speel ik liever wat rustiger, of anders gezecht, netter. maar met een jazz bass kun je aardig in de buurt komen van het geluid van de Precision (met de S-1 switching die op veel jazz bassen zit) Maar je haalt natuurlijk niet het geluid uit een jazz bass dat in de Precision zit.. Ik ben nu nog hard aan het sparen voor de originele fender jazz bass, ik speel nu nog op een kloontje van ibanez, die overigens ook best lekker klinkt.
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:43:28 #49
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51640377
Ik houd ook wel van dat geluid, maar in dat filmpje is het me te smerig. Ik heb een hekel aan zompig funkgeluid en houd van lekker punchy met veel hoog er in. Lekker ronken met die bak! Maar ja, speel ook wel metal natuurlijk. Voor mij is het nodig dat mijn basgeluid niet verzuipt in het dubbele basdrumwerk en ook door het gitaargeweld heen komt. Dat is best lastig regelen. .

Afgezien van eventueel geluid vind ik een jazz bas ook gewoon niet mooi. .
pi_51661184
kut
pi_51661222
*meldt
En diegene op de vorige pagina die een stukje Californication poste, ik ben zelf ook met de peppers begonnen en dat beviel me juist wel. Nummers als Californication, Otherside en Fortune Faded zijn bijv. simpele, mooie basslines om te oefenen
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:22:16 #52
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51663244
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:29 schreef -Vinni het volgende:
kut
Enkel bij bassistes. .
pi_51663382
tvp,

Ik moet wat vaker oefenen, kga veel werken binnenkort, sparen voor een nieuwe versterker hoop ik
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_51664884
Ik ga deze of volgende week voor een akoestische bass kijken M'n budget is niet zo groot, maar dat hoeft gelukkig niet voor akoestische bassen. Mensen nog tips waar op te letten en wat wel, of juist niet te halen?
  maandag 23 juli 2007 @ 10:41:34 #55
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51741160
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:05 schreef vannilesoep het volgende:
Ik ga deze of volgende week voor een akoestische bass kijken M'n budget is niet zo groot, maar dat hoeft gelukkig niet voor akoestische bassen. Mensen nog tips waar op te letten en wat wel, of juist niet te halen?
Ja, je moet vooral geen akoestische bas halen.

Persoonlijk heb ik er nogal "problemen" mee gehad, bijv. met rondzingen en de klank van het apparaat. Geef mij maar gewoon een elektrische, speelt lekkerder en klinkt een stuk mooier.
Das ist nou einmal zo...
  maandag 23 juli 2007 @ 10:50:22 #56
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51741332
Hm, toch wil ik er één tzt voor de late night spontane jamsessies. Plus, zoals het een echte folk metalband betaamt, zijn wij van plan ooit een akoestische set te maken, maar dan nog..een akoestische bas heeft totaal geen prioriteit bij mij.

Als je er een limiter tussen zet ben je toch ook gelijk van het rondzingen af? .
  maandag 23 juli 2007 @ 10:50:27 #57
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51741336
Ik heb trouwens gisteren van mijn schoonvader een Framus (:?) bas gekregen. Hij werkt op het depot van AVR en krijgt wel eens dat soort afdankertjes binnen. Ik denk dat ik er maar mijn hobby bas van ga maken, maar ik weet niet of iemand dit weet, maar hij is nu nog fretless.
Is het mogelijk om hier toch nog frets op te zetten en hoe moet ik dat dan doen?
Das ist nou einmal zo...
  maandag 23 juli 2007 @ 10:52:50 #58
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51741371
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:50 schreef Witchfynder het volgende:
Hm, toch wil ik er één tzt voor de late night spontane jamsessies. Plus, zoals het een echte folk metalband betaamt, zijn wij van plan ooit een akoestische set te maken, maar dan nog..een akoestische bas heeft totaal geen prioriteit bij mij.

Als je er een limiter tussen zet ben je toch ook gelijk van het rondzingen af? .
Ja, dat is ook wel zo, maar ik heb geen zin om bij ieder akoestisch optreden wat ik doe een limiter mee te moeten zeulen. Plus dat is voor mij niet het enige nadeel, ik vind het ook gewoonweg niet lekker spelen, de klank is m.i. kut en de snaren zijn zo mogelijk nog duurder dan voor de elektrische bas.

Vraagje daarover, hoe lang doen jullie ongeveer met jullie bassnaren eer dat jullie hem vervangen? Ikzelf vervang ze om de 2 maanden.
Das ist nou einmal zo...
  maandag 23 juli 2007 @ 18:19:21 #59
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51755160
Ik hoor meestal wanneer ze kut zijn. Ik vervang ze om het jaar, anderhalf jaar. Ik heb echt geen zin om om de twee maanden 25,- aan snaren er op te knallen. Ik speel wekelijks 4 uur in de oefenruimte en nog losse uurtjes in de week thuis en treedt bijna maandelijks op, maar na bijna precies een jaar zijn mijn snaren nog heerlijk.

Een limiter past in mijn jaszak trouwens. .

Ik ga naar elke gig btw met een koffer met een Zoom B2 er in en een volumepedaal. Daar moet nog meer veredelend pul in komen, dus ik sjouw toch al. Maar alles voor het heerschende geluid, zeg ik maar. .
  maandag 23 juli 2007 @ 18:24:27 #60
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51755287
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:50 schreef Twarres het volgende:
Ik heb trouwens gisteren van mijn schoonvader een Framus (:?) bas gekregen. Hij werkt op het depot van AVR en krijgt wel eens dat soort afdankertjes binnen. Ik denk dat ik er maar mijn hobby bas van ga maken, maar ik weet niet of iemand dit weet, maar hij is nu nog fretless.
Is het mogelijk om hier toch nog frets op te zetten en hoe moet ik dat dan doen?
Moet kunnen ja. Inzagen en fret er in plakken. Maar het uitreken/afstelwerk lijkt me killer.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:51:27 #61
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51778405
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:24 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Moet kunnen ja. Inzagen en fret er in plakken. Maar het uitreken/afstelwerk lijkt me killer.
Ach het heeft geen haast. Lekker klusje joh.
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 24 juli 2007 @ 12:25:20 #62
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51779388
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ik hoor meestal wanneer ze kut zijn. Ik vervang ze om het jaar, anderhalf jaar. Ik heb echt geen zin om om de twee maanden 25,- aan snaren er op te knallen. Ik speel wekelijks 4 uur in de oefenruimte en nog losse uurtjes in de week thuis en treedt bijna maandelijks op, maar na bijna precies een jaar zijn mijn snaren nog heerlijk.
Ohw oke. Ik heb ooit eens gehoord dat dat moest, maar je merkt het kwa spelen wel echt. Het speelt toch wel weer soepeler.
quote:
Oh ja. Duh!
Ik dacht aan zo'n 19 inch rack limiter.
quote:
Ik ga naar elke gig btw met een koffer met een Zoom B2 er in en een volumepedaal. Daar moet nog meer veredelend pul in komen, dus ik sjouw toch al. Maar alles voor het heerschende geluid, zeg ik maar. .
Naar gewone gigs neem ik ook de hele zooi mee, maar akoestische optredens moeten zo basic mogelijk zijn, vind ik.
Das ist nou einmal zo...
pi_51780047
Ik zoek een leuke oefenversterker voor thuis voor zeer goedkoop, iemand nog suggesties?

Ik zat te denken aan de roland cube 30 bass maar die ligt een beetje boven mijn budget op het moment, dus als iemand een leuk alternatief weet rond de 200?

Of als iemand nog een leuk 2dehands iets heeft staan
-
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:10:39 #64
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51780684
Peavey Microbass, versterkertje kost ¤ 120 (nieuwprijs!). Geluid is redelijk tot slecht, maar ach, het is maar een oefenversterkertje. Ik heb hem ook thuis staan als oefenversterker, kreeg hem bij m'n eerste basgitaar.
Das ist nou einmal zo...
pi_51788351
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:10 schreef Twarres het volgende:
Peavey Microbass, versterkertje kost ¤ 120 (nieuwprijs!). Geluid is redelijk tot slecht, maar ach, het is maar een oefenversterkertje. Ik heb hem ook thuis staan als oefenversterker, kreeg hem bij m'n eerste basgitaar.
Hm redelijk tot slecht is toch niet echt wat ik zoek, dan kan ik net zo goed mijn computer blijven gebruiken wat ik nu doe, maar ik mis een goede equalizer en leuke effect speel dingetjes en dat soort onzin wat ik toch nooit gebruik.

Maar ik krijg binnenkort wat geld terug en ik ben jarig dus mischien dat ik het nog red om die Roland te krijgen, die lijkt me wel heel tof

Een versterker die meer dan 100 euro duurder is dan mijn bas
-
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:20:38 #66
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51792211
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:25 schreef Twarres het volgende:

[..]

Ohw oke. Ik heb ooit eens gehoord dat dat moest, maar je merkt het kwa spelen wel echt. Het speelt toch wel weer soepeler.
Met wat voor merk/type snaren speel jij? Ik merk daar echt geen moer van. Zeker niet als je ze zo nu en dan ff schoonmaakt.
quote:
Oh ja. Duh!
Ik dacht aan zo'n 19 inch rack limiter.
Denk maar groot weer. .
quote:
Naar gewone gigs neem ik ook de hele zooi mee, maar akoestische optredens moeten zo basic mogelijk zijn, vind ik.
Dat ben ik wel met je eens, maar als ik een akoestische gig in een pub zou doen, dan is een limiter of een compressor no big deal. .
pi_51792579
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:30 schreef vannilesoep het volgende:
*meldt
En diegene op de vorige pagina die een stukje Californication poste, ik ben zelf ook met de peppers begonnen en dat beviel me juist wel. Nummers als Californication, Otherside en Fortune Faded zijn bijv. simpele, mooie basslines om te oefenen
Fijn favoriete nummer om te bassen blijft misschien toch wel Soul to Squeeze van de peppers, probeer het eens
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:56:01 #68
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51793528
Ben ik de enige bassist die niet van de peppers houdt en een gruwelijke hekel heeft aan jaco pastorius? .
pi_51798564
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:56 schreef Witchfynder het volgende:
Ben ik de enige bassist die niet van de peppers houdt en een gruwelijke hekel heeft aan jaco pastorius? .
*meldt

Ik vind de peppers echt megasaai en dhr. Pastorius is zeker niet slecht maar niet bepaald mijn ding
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:02:09 #70
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51798652
Pastorius is absoluut niet slecht, maar ik erger me aan het feit dat als je basles neemt je doodgegooid wordt met hoe geweldig hij is. Heb dat met 3 basleraren gehad. Alsof het basspelen begint en eindigt met die knakker. .

.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:08:30 #71
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51809398
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:20 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Met wat voor merk/type snaren speel jij? Ik merk daar echt geen moer van. Zeker niet als je ze zo nu en dan ff schoonmaakt.
Ernie Ball standard gauge. Ik maak het ook regelmatig schoon, maar bij mij thuis lijkt het af en toe wel een sauna en daardoor gaat de kwaliteit toch achteruit.
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:10:28 #72
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51809456
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:02 schreef Witchfynder het volgende:
Pastorius is absoluut niet slecht, maar ik erger me aan het feit dat als je basles neemt je doodgegooid wordt met hoe geweldig hij is. Heb dat met 3 basleraren gehad. Alsof het basspelen begint en eindigt met die knakker. .

.
Basles?
Autodidact!!

Ik kon m'n eigen helden uitzoeken en er van leren. All hail to the internet. Er staan echt zo ontiegelijk veel instructie filmpjes op internet, dat een leraar zoeken enorm ouderwets is. Het vereist alleen wel een flinke dosis discipline.
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:28:02 #73
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51809889
Nah, ik ben blij dat ik een technisch goede basis gekregen heb. Schijnt ook aan mij te zien te zijn.

Je kunt van filmpjes een hoop leren, maar als jij iets niet goed doet, kan alleen een persoon die aanwezig is je daarmee helpen.
pi_51810311
Je moet toch gewoon spelen hoe het voor jou het makkelijkst is?

Ik ben begonnen met gitaar spelen, maar ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik de bas ook erg fijn vind.
HOME
OTOO
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:39:47 #75
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51811965
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:28 schreef Witchfynder het volgende:
Nah, ik ben blij dat ik een technisch goede basis gekregen heb. Schijnt ook aan mij te zien te zijn.

Je kunt van filmpjes een hoop leren, maar als jij iets niet goed doet, kan alleen een persoon die aanwezig is je daarmee helpen.
Gedeeltelijk eens. Als ik de enige bassist in mijn omgeving zou zijn, zou ik ook een hoop geintjes en trucjes niet kunnen, maar ik ken er een aantal die me hebben geholpen om m'n techniek te verfijnen.

Als ik heel eerlijk ben heb ik ooit eens een paar baslessen genomen. Maar toen speelde ik al 5 jaar bas en toen begon hij met het leren van toonladders. Daar ben ik toen zo finaal op afgeknapt, laat maar, ik leer het mezelf wel. En nu als ik iets technisch niet helemaal perfect doe, kan ik het wijten aan "mijn stijl".
Das ist nou einmal zo...
pi_51829696
tvp
pi_51829715
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:19 schreef Witchfynder het volgende:

maar dan zijn ze echt super dood, na anderhalf jaar. Dan zijn de heldere, hoge tonen er helemaal uit. En ik vind juist de heldere toon die in de snaar zit lekker. En je snaren voelen dan ook heel vies en stroef aan, heb je daar geen last van? nieuwe, schone snaren, 'glijden' altijd zo lekker
Wat voor snaren heb je erop zitten dan?

Ik zelf speel op Elixir snaren, bevallen prima. kosten wat, maar gaan ook langer mee. Het is alleen niet handig als je met plectrum speelt, want daar kan die cotinglaag niet zo goed tegen, dan kun je beter gewoon 'normale' snaren kopen.

[ Bericht 52% gewijzigd door sound-storm op 25-07-2007 20:31:36 ]
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:19:21 #78
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51831760
Nee, heb ik totaal geen last van. Ze voelen nog steeds lekker ruw aan. Natuurlijk zijn ze minder 'bright' dan toen ze nieuwe waren, maar toen ze er op zaten heb ik als een malloot er op zitten hengsten om dat "hoor mij nieuw zijn"-geluid er uit te krijgen. Ze zitten er nu sinds augustus 2006 op en hebben inmiddels iets van 220 uur dienst er op zitten en ze knallen nog. Ik denk dat in december ik er weer nieuwe op zet. .

Ik speel op D'Addario EXL220'ers. Deze gaan van .40 tot .95, wat ik lekker vind en hebben sowieso een heerlijke heldere toon. .
pi_51834990
aha, oke, die had ik voor mijn elixir snaren ook, maar dan die vanaf .45. maar 220 uur? netjes. volgens de geleerden zijn ze na 48 uur intensief spelen dood
  donderdag 26 juli 2007 @ 00:11:12 #80
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51839189
Ja, uh...of mijn smaak is compleeeeeeeeet anders ofzo. Ik ben iig nog zeer tevreden over de ondofheid van mijn snaren.

Overigens heb ik nog nooooit een snaar gebroken. Pas traden we op met Roadkill en hun bassist ramde zijn E er af. .

Ik begon toen met mensen te filosoferen dat door mijn baslestechniek ik minder berserk speel. Oh ik ram wel hoor, met mijn 2.0 mm plectrum, maar ik speel niet met een vuil klatergeluid (ook omdat ik dat niet mooi vind). Geen idee of dit verband houdt, hoor, maar ik filosofeerde maar wat. .
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:45:14 #81
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51852544
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 00:11 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, uh...of mijn smaak is compleeeeeeeeet anders ofzo. Ik ben iig nog zeer tevreden over de ondofheid van mijn snaren.

Overigens heb ik nog nooooit een snaar gebroken. Pas traden we op met Roadkill en hun bassist ramde zijn E er af. .

Ik begon toen met mensen te filosoferen dat door mijn baslestechniek ik minder berserk speel. Oh ik ram wel hoor, met mijn 2.0 mm plectrum, maar ik speel niet met een vuil klatergeluid (ook omdat ik dat niet mooi vind). Geen idee of dit verband houdt, hoor, maar ik filosofeerde maar wat. .
Als je niet echt ontzettend losgaat op je bas kan je er volgens mij ook wel wat langer mee doen, maar jij bent echt het andere uiterste.

Ik heb overigens ook ooit m'n E snaar gebroken. Dat is echt een ontzettend banana-split moment. Ik geloofde het echt niet wat er gebeurde, maar het was echt zo! En dan balen dat je geen nieuwe snaren bij je hebt.
Das ist nou einmal zo...
pi_51852980
ik heb ooit eens mijn A snaar gebroken..maar dat was bij mijn 1e setje bassnaren die op m'nbas zaten toen ik hem kocht, die zaten er toen al een jaar op
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:37:43 #83
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_51854414
Ik zag dat het even over speeltechniek ging;

http://youtube.com/watch?v=PPVMBPmrblU
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_51857341
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:14:38 #85
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51857784
quote:

Beestachtig goed.
Das ist nou einmal zo...
pi_51859408
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:14 schreef Twarres het volgende:

[..]

Beestachtig goed.
en ongelooflijk saai
ga dan gitaarspelen
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:01:39 #87
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51872975
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:45 schreef Twarres het volgende:

[..]

Als je niet echt ontzettend losgaat op je bas kan je er volgens mij ook wel wat langer mee doen, maar jij bent echt het andere uiterste.

Ik heb overigens ook ooit m'n E snaar gebroken. Dat is echt een ontzettend banana-split moment. Ik geloofde het echt niet wat er gebeurde, maar het was echt zo! En dan balen dat je geen nieuwe snaren bij je hebt.
Ja uh...ik zou jullie graag willen laten zien/horen hoe mijn bas klinkt, maar heb daar ff de technische middelen niet voor. .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:02:32 #88
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51873020
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 17:11 schreef basskabouter het volgende:

[..]

en ongelooflijk saai
ga dan gitaarspelen
Nou en toch...dat tappen aan het eind zou ik wel willen leren. Ik heb daar wel toepassingen voor in mijn muziek. .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:35:36 #89
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51881580
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 17:11 schreef basskabouter het volgende:

[..]

en ongelooflijk saai
ga dan gitaarspelen
Het gaat om de techniek, niet om wat er gespeeld wordt. Dat heb ik ook eerlijk gezegd niet eens gehoord. Heb het filmpje op m'n werk gekeken en dus alleen het spel bekeken.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:38:32 #90
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51881676
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:01 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ja uh...ik zou jullie graag willen laten zien/horen hoe mijn bas klinkt, maar heb daar ff de technische middelen niet voor. .
Ik denk ik kijk effe of jullie nog bij mij in de regio spelen en dan zie ik dat jullie niets anders doen!

Maar Veenendaal is iets te ver weg (sorry ben lui), dus als je weer in Den Haag staat, kom ik wel effe kijken denk ik.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:31:39 #91
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51886644
Den Haag is helemaal onze regio. Willen we graag weer spelen, maar niet meer in de Bazart. .

We spelen weleens met de Haagse Power Metalband Magion. Ken je hen toevallig?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:44:24 #92
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51887037
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:31 schreef Witchfynder het volgende:
Den Haag is helemaal onze regio. Willen we graag weer spelen, maar niet meer in de Bazart. .

We spelen weleens met de Haagse Power Metalband Magion. Ken je hen toevallig?
Nee, maar ik zit niet zo in de metal. Vind het wel altijd leuk om zo'n metal showtje te zien.

Maar heb je wel eens in het HPC gespeeld? Leuk zaaltje en meestal ook wel goed geregeld daarzo, anders kan je het Musicon ook altijd nog proberen.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:07:45 #93
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51887779
Nee, in beiden nog niet gespeeld. In Musicon bijna. We zouden invallen, maar de communicatie verliep zo bagger dat het niet door is gegaan. .

HPC komt nog wel een keer. Lijkt ons wel leuk iig. .

Ik neem aan dat Hardly Easy jouw band is? Klinkt wel lekker. .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:41:39 #94
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51889136
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:07 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, in beiden nog niet gespeeld. In Musicon bijna. We zouden invallen, maar de communicatie verliep zo bagger dat het niet door is gegaan. .

HPC komt nog wel een keer. Lijkt ons wel leuk iig. .

Ik neem aan dat Hardly Easy jouw band is? Klinkt wel lekker. .
Yup, that's me.

Ik had altijd begrepen dat het bij het Musicon zo makkelijk ging allemaal. Nou ja, ik hou gewoon jullie website in de gaten en kom eens kijken als jullie hier in de buurt spelen.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:01:41 #95
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51895231
Ja dat hoorde ik ook altijd, maar om daadwerkelijk IN gesprek te komen met die figuren....
  woensdag 1 augustus 2007 @ 15:49:49 #96
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_52019820
@ Witchfynder:

Nou, ik heb je ge-add hoor bij MySpace!!

Das ist nou einmal zo...
  woensdag 1 augustus 2007 @ 15:51:02 #97
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_52019850
Heeft er iemand hier trouwens weleens zijn oude snaren uitgekookt?

Ik heb hier namelijk een beginnersbas staan waar ik vanaf wil, maar de snaren zijn wat vies en eigenlijk ook wel wat oud. Nou hoorde ik van iemand dat ik ipv niuewe snaren te kopen beter de oude kon uitkoken.

Mijn vraag is dus; Hoe doe je dat precies en krijg je je snaren er daarna wel weer fatsoenlijk op?
Wat voor snaren het zijn zou ik bij god niet meer weten , maar er zitten van die rode lintjes op.
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 16:08:51 #98
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52020347
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:51 schreef VaderJacob het volgende:
Heeft er iemand hier trouwens weleens zijn oude snaren uitgekookt?

Ik heb hier namelijk een beginnersbas staan waar ik vanaf wil, maar de snaren zijn wat vies en eigenlijk ook wel wat oud. Nou hoorde ik van iemand dat ik ipv niuewe snaren te kopen beter de oude kon uitkoken.

Mijn vraag is dus; Hoe doe je dat precies en krijg je je snaren er daarna wel weer fatsoenlijk op?
Wat voor snaren het zijn zou ik bij god niet meer weten , maar er zitten van die rode lintjes op.
Lees dit topic maar eens: http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=4173

Staan ergens geluidssamples van iemand die ze voor de 4e (?) keer behandeld had... klonk adembenemend nieuw.

Koken is kut.

edit: Correctie. Dit is een opname van de derde keer: http://members.home.nl/fclandstra/Basstwo.mp3
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  woensdag 1 augustus 2007 @ 16:32:37 #99
126098 VaderJacob
pi_52020921
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Lees dit topic maar eens: http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=4173

Staan ergens geluidssamples van iemand die ze voor de 4e (?) keer behandeld had... klonk adembenemend nieuw.

Koken is kut.

edit: Correctie. Dit is een opname van de derde keer: http://members.home.nl/fclandstra/Basstwo.mp3
ow dat klinkt wel owkee eigenlijk

Dat is wel wat voor mijn eigen bas als de snaren op zijn.
Voor de bas waar ik hetover heb lijkt koken me wat goedoper aangezien ik hem tog in de verkoop doe! Ik heb er al wat info over gevonden dus dat moet wel lukken.

In ieder geval bedankt
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:43:23 #100
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52022615
Koken heeft geen zin, het klinkt even goed, maar na een korte periode spelen klinken ze kutter dan ooit tevoren. Het is niet zo dat je die spiritus maar een keer kan gebruiken en dat het per keer een euro kost ofzo.

Gewoon goed schoonmaken die kabels. Wel zo fatsoenlijk tegenover de persoon die de bas van je koopt, vind je niet?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:47:09 #101
126098 VaderJacob
pi_52022688
Mja als ze er kutter van gaan klinken is het inderdaad niet zo beleeft, ik heb het zelf nog nooit gedaan dus ik weet het niet.

Ik heb hier nog spiritus staan en een pvc buis is ook zo gehaalt, dus ik zal morgen eens een poging wagen!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:55:54 #102
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52024120
Cool! Succes.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:57:02 #103
126098 VaderJacob
pi_52024152
Ik zal mijn bevindingen 1 dezer dagen wel posten
  maandag 6 augustus 2007 @ 09:26:34 #104
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52133797
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:49 schreef Twarres het volgende:
@ Witchfynder:

Nou, ik heb je ge-add hoor bij MySpace!!

Cool. .
  maandag 3 september 2007 @ 12:37:16 #105
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52913870
Zeg, waar zijn alle bassisten heen hier? .
pi_52914805
Meld zich

Om even op het aanslaan terug te komen. Van oorsprong gitarist, dus plectrum. Vind het fijner speler, ik ben er sneller in en ik vind het lekkerder klinken. Ik speel met relatief dunne .80 nylon sharkfins (die grijze) van ome Jim.
pi_52919654
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:56 schreef Witchfynder het volgende:
Aanwezig, neurotische kudt muziek

Beste bassist Mark Sandman http://www.youtube.com/watch?v=yP8QhblSkRI morphine !
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  maandag 3 september 2007 @ 16:50:01 #108
126098 VaderJacob
pi_52919833
quote:
Op maandag 3 september 2007 13:20 schreef ikheetmartijn het volgende:
Meld zich

Om even op het aanslaan terug te komen. Van oorsprong gitarist, dus plectrum. Vind het fijner speler, ik ben er sneller in en ik vind het lekkerder klinken. Ik speel met relatief dunne .80 nylon sharkfins (die grijze) van ome Jim.
Mja als ik makkelijke rifjes speel op hoog tempo is een plectrum meer dan owkee. Maar voor moeilijkere rifjes op hoog tempo toch liever mijn vingers,

En over het algemeen gebruik ik mijn plectrum dus ongeveer even vaak als mijn vingers!
pi_52920090
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:41 schreef Pavement het volgende:

[..]

Aanwezig, neurotische kudt muziek

Beste bassist Mark Sandman http://www.youtube.com/watch?v=yP8QhblSkRI morphine !
idd, jammer dat ie dood is
  maandag 3 september 2007 @ 20:37:13 #110
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52924636
Ik ben pas plotseling ontzettend fan geworden van Roger Glover. Heb het nooit eerder ingezien hoe heerlijk die man eigenlijk speelt!
Als je denkt: "wie?". Hij is de bekendste bassist van Deep Purple en heeft gespeeld op nummers als Smoke On The Water (heerlijke baslijn!), Child in Time, Highway Star en Black Night.
pi_52929477
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:03 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

idd, jammer dat ie dood is
idd jammer maar waardig op het podium gestorven, waar de meeste 4 snaren nodig hebben om een kekke tune eruit te halen had hij ermaar 2 nodig, fucking geniaal
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  FOK!fotograaf dinsdag 4 september 2007 @ 13:45:11 #112
145146 Andyy
pi_52937039
quote:
Op maandag 3 september 2007 12:37 schreef Witchfynder het volgende:
Zeg, waar zijn alle bassisten heen hier? .
hiero
ik zie hier een paar ava's die ik ook op BGF zie
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:28:13 #113
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52941345
Not me. .
pi_52989046
- dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Vital_Remains op 06-09-2007 20:29:41 ]
-
pi_52989225
Iemand die wat verstand heeft van versterkers hier?

Ik heb nu eindelijk wat geld over, dus kan ik mooi eindelijk een nieuwe versterker aanschaffen. Maar ik heb totaal geen verstand van wat goed is.

De volgende heb ik gevonden, veel duurder kan ik helaas niet hebben
Hartke A 35 kicked ¤ 239,-
Ibanez SW 65 U ¤ 209,-
Ibanez SW 35 ¤ 149,-

Of als iemand nog een betere weet

Het is vooral voor op m`n zolderkamertje, en mischien in de toekomst in een bandje (Voor optredens hoeft nog niet eens, maar gewoon dat ik een beetje mee kan doen met de rest...)
-
  donderdag 6 september 2007 @ 21:44:36 #116
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52991218
Voor je zolderkamertje is 30W wel genoeg, maar als je met een band speelt dan moet je het volgende in acht nemen: als bassist moet je 3 x zoveel wattage hebben als gitaristen om er nog doorheen te prikken. Kijk, als je een akoestisch jazz combo'tje speelt valt dat mee, maar als je meer richting de rock/metal/punk gaat dan zeker.
In de oefenruimte waar wij oefenen speel ik over een 100W Crate en de gitaristen over 50W buizencombo's. Ik moet echt hard en zij zachter anders kom ik er niet doorheen. Beter had ik dan een 150 of 200W gehad. Voor live spelen zij met 100W tops en ik met een 350W top. Dát gaat goed. .

Ik heb geen ervaring met Ibanez amps, maar Hartke is cool. Ik speel zelf over een Hartke top en ben helemaal verliefd op het geluid. Het mooie van Harkte is dat je alle kanten op kan. Wil je jazzy? Kan! Wil je funky? Kan ook. Misschien metal punchy? Geen probleem!

Die kleine Ashdown doosjes schijnen ook super te zijn. Als ik een nieuwe oefenamp nodig had zou ik die kopen (aangezien ik niet met een 350W stack in mijn kamer ga pielen ).
  FOK!fotograaf donderdag 6 september 2007 @ 22:02:41 #117
145146 Andyy
pi_52991715
ashdown ?
roland ?
pi_52995583
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:44 schreef Witchfynder het volgende:
Voor je zolderkamertje is 30W wel genoeg, maar als je met een band speelt dan moet je het volgende in acht nemen: als bassist moet je 3 x zoveel wattage hebben als gitaristen om er nog doorheen te prikken. Kijk, als je een akoestisch jazz combo'tje speelt valt dat mee, maar als je meer richting de rock/metal/punk gaat dan zeker.
In de oefenruimte waar wij oefenen speel ik over een 100W Crate en de gitaristen over 50W buizencombo's. Ik moet echt hard en zij zachter anders kom ik er niet doorheen. Beter had ik dan een 150 of 200W gehad. Voor live spelen zij met 100W tops en ik met een 350W top. Dát gaat goed. .

Ik heb geen ervaring met Ibanez amps, maar Hartke is cool. Ik speel zelf over een Hartke top en ben helemaal verliefd op het geluid. Het mooie van Harkte is dat je alle kanten op kan. Wil je jazzy? Kan! Wil je funky? Kan ook. Misschien metal punchy? Geen probleem!

Die kleine Ashdown doosjes schijnen ook super te zijn. Als ik een nieuwe oefenamp nodig had zou ik die kopen (aangezien ik niet met een 350W stack in mijn kamer ga pielen ).
Beetje lastig welke ik nou zal kiezen, want ik heb nog geen plannen om een bandje te beginnen, maar het lijkt me zonde om binnen een korte tijd wat nieuws te gaan kopen voor als ik een band tegenkom.

Maar wat je over Hartke zegt trekt me wel aan, ik vind alle stijlen wel leuk om te spelen en mee te experimenteren.

Ashdown was ik niet zo bekend mee, nooit veel over gehoord maar nu ik wat rond lees op internet is dat zeker ook wel een redelijk interessante kandidaat

Ik denk dat ik maar even ga kijken bij de gitaarboer of er een ashdown staat, een hartke helaas niet volgens mij.

En een 100W Ashdown 5 fifteen is ook niet zo duur zie ik (¤ 259,-).

Maakt dat eigenlijk verschil in geluid als ik een 100W heel zacht zet voor thuisgebruik?
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:02 schreef Andyy het volgende:
ashdown ?
roland ?
Roland cube 30 leek me ook wel leuk, maar net iets te duur. Wel leuk met veel effecten maar volgens mij heeft dat niet echt een toegevoegde waarde, want ik heb geen idee wanneer ik zoiets nou zou gebruiken.

Tenzij je nu zegt dat een roland een gigantisch bruut geluid heeft en er geen andere tegen op kan

Maar bedankt voor de reacties, morgen maar even kijken en hopen dat ze hier 1 van de versterkers hebben staan om even te proberen.
-
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:32:47 #119
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_53004250
quote:
Op donderdag 6 september 2007 20:29 schreef Vital_Remains het volgende:
Iemand die wat verstand heeft van versterkers hier?

Ik heb nu eindelijk wat geld over, dus kan ik mooi eindelijk een nieuwe versterker aanschaffen. Maar ik heb totaal geen verstand van wat goed is.

De volgende heb ik gevonden, veel duurder kan ik helaas niet hebben
Hartke A 35 kicked ¤ 239,-
Ibanez SW 65 U ¤ 209,-
Ibanez SW 35 ¤ 149,-

Of als iemand nog een betere weet

Het is vooral voor op m`n zolderkamertje, en mischien in de toekomst in een bandje (Voor optredens hoeft nog niet eens, maar gewoon dat ik een beetje mee kan doen met de rest...)
Zoals WF zei... Ligt eraan wat je wil. Ik heb zelf een Ibanez SW100, maar in de oefenruimte kan ik daar ook nog de DI port van gebruiken om boven iedereen uit te komen + het feit dat er een extra cabinet staat welke ik kan verbinden met die versterker.

Ik denk ook inderdaad dat Hartke hier de leukere keus is, zeker als je ook nog niet helemaal weet wat je wilt gaan spelen.
Das ist nou einmal zo...
pi_53004751
Heb vanochtend dan eindelijk een basgitaar + versterker gehaald
Ik ben er erg tevreden mee en het speelt lekkerder dan ik gewend ben

Ibanez SRX 350 NT

pi_53006120
Gefeliciteerd Xrenity, mooie plank!
Heb zelf al jaren de actieve SR300, bevalt me prima.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 september 2007 @ 14:53:38 #122
145146 Andyy
pi_53006411
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:25 schreef Vital_Remains het volgende:
[..]

Roland cube 30 leek me ook wel leuk, maar net iets te duur. Wel leuk met veel effecten maar volgens mij heeft dat niet echt een toegevoegde waarde, want ik heb geen idee wanneer ik zoiets nou zou gebruiken.

Tenzij je nu zegt dat een roland een gigantisch bruut geluid heeft en er geen andere tegen op kan

Maar bedankt voor de reacties, morgen maar even kijken en hopen dat ze hier 1 van de versterkers hebben staan om even te proberen.
niet zozeer effecten maar met de roland heb je "meerdere versterkers in 1", zitten maar iets van 2 effecten op dacht ik
en bruut geluid, hangt van je smaak af.
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:49:49 #123
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53009316
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:25 schreef Vital_Remains het volgende:

Maakt dat eigenlijk verschil in geluid als ik een 100W heel zacht zet voor thuisgebruik?
Wat heet heel zacht? Geen enkele amp is goed op 2, maar een 100W hoef je voor thuis niet op 2 te zetten. Denk dat met 4 je ook nog goed weg komt. Als je een amp hebt met inputvolume en outputvolume, dan kun je de input hoog zetten en de output wat minder. Dan heb je nog wel een redelijk vol geluid. .
pi_53038865
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:49 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wat heet heel zacht? Geen enkele amp is goed op 2, maar een 100W hoef je voor thuis niet op 2 te zetten. Denk dat met 4 je ook nog goed weg komt. Als je een amp hebt met inputvolume en outputvolume, dan kun je de input hoog zetten en de output wat minder. Dan heb je nog wel een redelijk vol geluid. .
Okee dat valt wel mee dus, heb helaas nog geen tijd gehad om in de winkel te kijken, maar ik denk dat ik toch voor de Ashdown 35 watt ga, vooral omdat ik dan nog wat geld overhoud om een nieuwe fiets te kopen (En stiekem een beetje omdat de bassist van SOAD er ook op speelt )

Wat de toekomst brengt met bands en versterkers zie ik later wel.

Maar uiteraard wel alles even uittesten in de winkel
-
  zondag 16 september 2007 @ 12:15:52 #125
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53215296
Gegroet mede-laaggitaristen...

[ Bericht 1% gewijzigd door YellowBanana op 16-09-2007 12:25:08 ]
Go bananas!
  zondag 16 september 2007 @ 18:01:16 #126
126098 VaderJacob
pi_53223545
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:15 schreef YellowBanana het volgende:
Gegroet mede-laaggitaristen...
gegroet. Mijne hangt ongeveer op mijn knie, das wel laag genoeg toch ?
pi_55793320
Ik speel al een tijdje gitaar en wil nu ook gaan bassen, dus zal ik een bas gitaar moeten kopen. Wat voor bas gitaar is geschikt voor beginners?
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:11:27 #128
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55798372
Tja, hoeveel wil je er aan uitgeven? Is je budget rond de 100 dan is een Dean Edge 09 goed te pruimen. Is je budget tussen de 200 en de 300 dan kun je kijken voor een Squier Standard Precision of Jazz bas (de Affinityserie zou ik overslaan) of een Ibanez GSR200. Zo'n OLP MM2 schijnt ook erg goed te zijn voor de prijs, maar ik heb er zelf (helaas) nog niet op gespeeld.
pi_55798526
ik zat zelf te denken aan 300 - 400¤ voor een stetje van gitaar en versterker
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:49:45 #130
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55799323
Dat moet kunnen. Qua versterkertje kan ik de kleine vierkante Ashdowns aanraden. Bijv een 30W schopt genoeg kont voor thuis. Dan heb je de Perfect 10 met een 1 x 10" speaker. Dat heerscht! Vind je dat te duur dan kun je nog de After Eight kopen met een 8" speaker. Klinkt wat scheller dan. Een kleine Hartke is ook goed te doen, kwalitatief en qua prijs.
Dat zijn alles versterkertjes tussen de 100 en 200 euro.

Stel, je neemt een Ibanez GRS200 voor 229,- en een Ashdown After Eight voor 139,-. Blijf je binnen je budget en heb je iets wat kont schopt. .

Ik verkies trouwens de GRS200 boven de 180 omdat de 200 en Jazz single coil én een Precision humbucker heeft en de 180 enkel twee single coils. Tenzij je daar erg fan van bent raad ik een bas aan met een jazz en een precisionelement, want dan ben je wat flexibeler qua tonen die je er uit krijgt.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2008 @ 23:02:22 #131
145146 Andyy
pi_55810626
blijf van Stagg af, een fout die veel beginners maken
stagg = veel waar voor je geld, je betaald er amper wat voor, je krijgt dan ook amper wat voor terug
en wat voor geluid prefeer je ?
pi_55811725
bassisten topic nooit gezien ,
meldt

OT: Speelt hier niemand met z'n duim?
Lucidity4All
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:51:08 #133
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55812384
Soms, maar meestal niet. .
pi_55812773
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:01 schreef VaderJacob het volgende:

[..]

gegroet. Mijne hangt ongeveer op mijn knie, das wel laag genoeg toch ?
als jij dat lekker vindt spelen, dan is dat meer dan prima toch?
Persoonlijk vind ik dat niks, ik heb mijn bas zo ongeveer net iets onder jazz-niveau hangen omdat ik dat lekker vind spelen (m.a.w., ergens tussen borst- en kruishoogte )
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 00:30:55 #135
145146 Andyy
pi_55813469
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 23:31 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
bassisten topic nooit gezien ,
meldt

vroeger
wijs en middelvinger gaat sneller, en een plectrum nog sneller
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 00:32:17 #136
145146 Andyy
pi_55813505
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:04 schreef bas-beest het volgende:

[..]

als jij dat lekker vindt spelen, dan is dat meer dan prima toch?
Persoonlijk vind ik dat niks, ik heb mijn bas zo ongeveer net iets onder jazz-niveau hangen omdat ik dat lekker vind spelen (m.a.w., ergens tussen borst- en kruishoogte )
nu we toch bezig zijn over hoogtes
bij mij varieert het, is het gewoon standaard punk dan hangt het gewoon tot aan m'n knieen ja, is eht Metalcore, heb ik hem lekker hoog hangen (headbangt ook lekkerder vind ik )
pi_55813633
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:30 schreef Andyy het volgende:

[..]

vroeger
wijs en middelvinger gaat sneller, en een plectrum nog sneller
ik ben met 3 vingers even snel als m'n duim, voordeel aan m'n duim is dat mijn nagels dan niet te horen zijn .
Lucidity4All
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 00:42:52 #138
145146 Andyy
pi_55813772
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:37 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

ik ben met 3 vingers even snel als m'n duim, voordeel aan m'n duim is dat mijn nagels dan niet te horen zijn .
met 3 vingers even snel als je duim ?
hoe snel ga je dan wel niet met je duim ?
en ja nagels, dat is ook irritant ja, zit ze vijna elke week te knippen omdat ik er last van heb of bij het bassen of bij het gitaar spelen
pi_55814029
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:42 schreef Andyy het volgende:

[..]

met 3 vingers even snel als je duim ?
hoe snel ga je dan wel niet met je duim ?
en ja nagels, dat is ook irritant ja, zit ze vijna elke week te knippen omdat ik er last van heb of bij het bassen of bij het gitaar spelen
Vrij snel , maar ik denk dat als ik stevig oefen met 3 vingers , het toch een keer sneller zou kunnen .

Is plectrum trouwens, beter/ fijner? , nooit mee gespeeld uit de overtuiging dat het bij een normale gitaar hoort ...
Lucidity4All
  zondag 6 januari 2008 @ 01:04:42 #140
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55814282
Zeg, speelde je vroeger banjo ofzo? .

Het is net zo legitiem om basgitaar met je vingers als met een plectrum te spelen. Met je vingers spelen hoort bij contrabas en dat speelde je in eerste instantie ook met een strijkstok.

Ik doe beide. Ik ben begonnen met een plectrum omdat ik speed/thrash metal speelde en al die 32ste noten friemelen vond ik niet te doen. Nog steeds niet langer dan 5 min. . Speel tegenwoordig ook arpeggi en soms gewoon akkoorden en dan is een plectrum wel fijner. Ook vind ik het scherpe geluid dat het maakt mooi.

Gebruik trouwens Dunlop Gator Grip 2.0 mm plectra. .
pi_55814522
quote:

nope... wel met 3, soms 4 vingers...
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 01:23:25 #142
145146 Andyy
pi_55814677
ik vind zelf persoonlijk het geluid van vingers mooier dan met plectrum, alleen als je een hele lied lang 20 noten per sec moet spelen bwz dan verkies ik toch de plectrum
(ik zweer het bij Jim dunlop nylon USA 1mm )
pi_55814849
Hallo mede-bassisten

Ik speel bijna uitsluitend met vingers (twee), maar als het nummer er om vraagt ook wel met plectrum. Het verbaast me dat mensen met duim kunnen spelen... (behalve slappen dan natuurlijk). Ook aan de hals gebruik ik m'n duim niet op de snaren, maar zie veel andere bassisten dat wel doen. Ik vraag me af of dat alleen is om de te dempen, of dat ze ook daadwerkelijk frets pakken. Hoe's dat bij jullie?
  zondag 6 januari 2008 @ 01:47:14 #144
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55815259
Tja, geen idee wat ze daarmee doen. Vaak spelen ze er niet eens mee maar hebben ze zo'n gorilla-grip dat ze constant hun bashals moeten wurgen. .
Ik gebruik om te dempen gewoon mijn wijsvinger. Mijn band heeft een heel thrashy stukje in open E en dat wil ik om het strak met de gitaren te houden gedempt spelen. Palm mute op bas is het niet echt helemaal en gebruik dan mijn wijsvinger om net tegen de kam aan te dempen. Als ik noten moet pakken, pak ik die wel met mijn wijsvinger en kan dan dempen met mijn middelvinger. Alleen doe ik dat niet vaak. .
pi_55847260
banjo, contrabass .
OT: slappen vind ik ook leuk om te doen, alleen mol je de frets er zo ongelovelijk snel mee.
Ik ga maar is wennen aan een plectrum
Lucidity4All
  maandag 7 januari 2008 @ 15:10:11 #146
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55848694
Ik wil ook een banjo! Ben alleen linkshandig, maar er is een bedrijf in Engeland die dat kan leveren voor 200 euro. Alleen...heb er geen 200 euro voor over nu. .
  zaterdag 19 januari 2008 @ 08:11:13 #147
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56148093
quote:
Mits slappend : Ja hoor.. Maar erg sporadisch en voornamelijk thuis als ik zit te kutten.
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:52:56 #148
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56408703
Zijn de bassisten op FOK! in staking?
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:08:59 #149
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56413041
Nee, wij zijn fervent gitaristen aan het irriteren in dat topic. .

Eigenlijk slecht. We zouden gewoon hier tof moet hangen. .

Ik ga binnenkort misschien weer wat basles doen. Ik wil graag wat akkoordenleer enzo doen en dan lopende baslijnen leren spelen. Itt een hoop collegae metalbassisten ben ik niet content met enkel grondtonen spelen. .
pi_56415700
Ja altijd jammer gevonden dat dit topic niet loopt.

Ik zit tegenwoordig in een jazzcombo, erg leuk om te bassen.
pi_56418691
ik zou graag baslessen nemen, maar geen tijd enzo
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:24:54 #152
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56436777
Ik heb ooit baslessen gehad, maar vond het niet echt nuttig. Dus alles wat ik heb geleerd, heb ik mezelf aangeleerd.

Niet dat dat de perfecte methode is, maar om na 4 jaar baservaring iemand nog continue toonladders te laten spelen, vond ik een beetje bezopen. Dat heeft het voor mij ook in z'n geheel verpest.
Das ist nou einmal zo...
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:27:51 #153
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56436829
En toch snappen veel leraren dat niet. Net als met gitaarles. Eerst 2000 akkoorden leren. Alsof je die ooit gebruikt. Ja, leer eerst die maar en over een half jaar gaan we muziek maken. .
pi_56438127
Zelf leren = win.
  donderdag 31 januari 2008 @ 18:08:05 #155
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56438909
Ik heb les gehad, maar nooit eerst tig toonladders hoeven leren.
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:50:15 #156
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56441274
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:28 schreef Xrenity het volgende:
Zelf leren = win.
+1

Das ist nou einmal zo...
  donderdag 17 april 2008 @ 08:54:10 #157
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58104846
Enorme kick!!

Wat is er met alle bassisten op Fok! gebeurd???
Ben ik nog de enige? Vast niet.
Das ist nou einmal zo...
  FOK!fotograaf donderdag 17 april 2008 @ 11:18:36 #158
145146 Andyy
pi_58107465
heb ook les gehad, heb daar nooit wat nuttigs geleerd
  donderdag 17 april 2008 @ 16:34:51 #159
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58114775
quote:
Op donderdag 17 april 2008 08:54 schreef Twarres het volgende:
Enorme kick!!

Wat is er met alle bassisten op Fok! gebeurd???
Ben ik nog de enige? Vast niet.
Sommigen, zoals ik, zijn maar in het gitaristentopic gedoken. Daar is meer actie. .
Wij bassisten lullen te weinig denk ik. Niet zulke patsers als gitaristen he .
pi_58114831
Ons 'instrument' is groter he....we hoeven minder op te scheppen.
pi_58115286
Laatste tijd beetje Muse aan het spelen.

Leuk nummertje om te spelen wel, dat Hysteria.
  donderdag 17 april 2008 @ 18:21:52 #162
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58117363
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:36 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ons 'instrument' is groter he....we hoeven minder op te scheppen.
Da's waar. .
  donderdag 17 april 2008 @ 22:01:51 #163
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58123153
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:34 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Sommigen, zoals ik, zijn maar in het gitaristentopic gedoken. Daar is meer actie. .
Tja... Ik pest gitaristen iedere week al IRL, dan hoef ik dat niet meer online te doen, dus mij zal je er helaas niet vinden.

Ach, misschien maar eens daar gaan kijken.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:44:05 #164
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58127162
Vertel mij wat. Heb er twee in de band. . En een toetsenist! Die is nog het ergste, want die probeert steeds mijn frequentiegebied in te jassen. .
pi_58128810
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:34 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik pats helemaal niet

Kan dan ook niet spelen, maar toch
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:11:42 #166
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58130544
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:44 schreef Witchfynder het volgende:
Vertel mij wat. Heb er twee in de band. . En een toetsenist! Die is nog het ergste, want die probeert steeds mijn frequentiegebied in te jassen. .
Heb er ook 2, maar 1tje is realistisch genoeg om zijn rol in de band in te zien. Lage tonen blijven ze uit, da's mijn terrein.

Verder vinden ze zichzelf wel veel muzikaler.
Das ist nou einmal zo...
pi_58652652
kickje, lekker actief hier

volgende week heb ik een proefles basgitaar gewoon bij iemand thuis, niet bij een muziekschool ofzo. Heb er vet zin in
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:32:01 #168
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58653165
Komend weekend m'n snaren vervangen!!

Oh nee.. Dat is niet leuk.
Das ist nou einmal zo...
pi_58653170
Bassist meld zich weer eens, dit topic moet verdomme een beetje lopen of niet!
pi_58657710
de bass prachtig instrument en ga zodra de belastingdienst stort er ook 1 kopen
iemand een goeie tip voor een bass? beginnersetje het liefst..voor zo'n 250/300 euro...
en zoja graag ook de shop waar ik hem kan bestellen / halen ?

overgins vind ik Christopher Wolstenholme een van de beste bassiten momenteel of zie ik dat heulmaal verkeerd?

ooh en iemand ervaring met baslessen in omgeving haarlem ?
you might aswell do the white line
  woensdag 14 mei 2008 @ 08:10:08 #171
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58658516
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 02:23 schreef kweek89 het volgende:
de bass prachtig instrument en ga zodra de belastingdienst stort er ook 1 kopen
iemand een goeie tip voor een bass? beginnersetje het liefst..voor zo'n 250/300 euro...
en zoja graag ook de shop waar ik hem kan bestellen / halen ?
Mijn beginnersetje was een Peavey Milestone III en een Peavey Microbass versterkertje voor 250 euro. Die heb ik toen bij Feedback gehaald en is erg goed bevallen (voor een beginnersbasje)
quote:
overgins vind ik Christopher Wolstenholme een van de beste bassiten momenteel of zie ik dat heulmaal verkeerd?
Ja, dat zie je verkeerd. Les Claypool is God.
Das ist nou einmal zo...
pi_58666114
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 02:23 schreef kweek89 het volgende:
Chris
Echt een toffe bassist
Check ook het volgende filmpje

Die riffs van Muse zijn altijd wel gaaf. Moet ook eens een effectending gaan halen binnenkort, zit te denken aan de Big Muff.
pi_58666305
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:44 schreef Xrenity het volgende:

[..]
Moet ook eens een effectending gaan halen binnenkort, zit te denken aan de Big Muff.
Als je het effect van dat filmpje probeert te bereiken, zit je waarschijnlijk meer in de buurt met een Bass Synth.
(al is een portie fuzz natuurlijk ook erg lekker )
pi_58667687
Feedback heeft die peavey niet meer helaas, een andere bassists; kan die me wat aanraden van feedback?(en dna ook nog is linkshandig?)
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:35:19 #175
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58668181
Voor je budget kan ik alleen de Squier Precision verzinnen (jazz praat ik niet over ), die wil ik zelf ook halen. .

Als je er 50,- bij wilt leggen, dan kun je ook gaan voor de Dean Edge 4. Man, die is mooooooi en klinkt briljant! Tijd hadden ze er een hangen in R'dam en heb daar een paar keer op gespeeld. Is elke cent dubbel waard. .
pi_58668740
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 17:35 schreef Witchfynder het volgende:
Voor je budget kan ik alleen de Squier Precision verzinnen (jazz praat ik niet over ), die wil ik zelf ook halen. .

Als je er 50,- bij wilt leggen, dan kun je ook gaan voor de Dean Edge 4. Man, die is mooooooi en klinkt briljant! Tijd hadden ze er een hangen in R'dam en heb daar een paar keer op gespeeld. Is elke cent dubbel waard. .
Die Squier Affinity P Bass lijkt mij ook wel wat. 200 euro'tjes voor een beginnersgitaar klinkt erg redelijk.
Dean Edge 4 vind ik qua uiterlijk niet zo mooi
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:00:17 #177
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_58671168
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 17:35 schreef Witchfynder het volgende:

Niet twijvelen. Doen. Dean
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:10:17 #178
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58671339
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:00 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Niet twijvelen. Doen. Dean
Hmm... Nee.. Ik ben persoonlijk geen Dean fan. Dan zou ik toch eerder voor Squire gaan.
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:14:36 #179
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_58671401
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:10 schreef Twarres het volgende:

[..]

Hmm... Nee.. Ik ben persoonlijk geen Dean fan. Dan zou ik toch eerder voor Squire gaan.

Gek!
pi_58673259
maar is kijken bij Feedback, wat is een beetje een redelijke starters bass versterker
pi_58674877
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:43 schreef kweek89 het volgende:
maar is kijken bij Feedback, wat is een beetje een redelijke starters bass versterker
Als je iemand kent met ervaring die je kan helpen is 2e hand ook te overwegen.
Nieuw zou ik kijken naar peavy microbass of een ashdown after 8
pi_58676285
genoeg mensen die ik ken in de muziekwereld/bandjes wereld...niet aan gedacht eigenlijk haha
hoor nooit zulke goeie dingenover Peavy versterkers...maarja, tis een startertjes :p
  donderdag 15 mei 2008 @ 07:42:03 #183
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58677772
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:14 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Gek!

Altiijd al een aparte smaak gehad.
Das ist nou einmal zo...
  donderdag 15 mei 2008 @ 11:26:53 #184
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58681392
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 18:07 schreef Brammie1 het volgende:

[..]

Die Squier Affinity P Bass lijkt mij ook wel wat. 200 euro'tjes voor een beginnersgitaar klinkt erg redelijk.
Dean Edge 4 vind ik qua uiterlijk niet zo mooi
Te metal voor je? . Kan natuurlijk. .

Mijn volgende bas wordt een Squier Standard P. .
pi_58683985
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:26 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Te metal voor je? . Kan natuurlijk. .
dat is het niet
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:01:05 #186
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58684092
Oh . .
pi_58684511
Heeft er iemand hier een mening over de Lightwave bassen?
http://www.lightwave-systems.com/product/product.html
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:42:31 #188
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58684769
Wat wordt er de afgelopen 3 dagen veel gepost hierzo!!
quote:
Heeft er iemand hier een mening over de Lightwave bassen?
http://www.lightwave-systems.com/product/product.html
Nee.. Ik ken ze niet. Vind ze er ook niet grandioos uitzien, maar dat zegt niets over de kwaliteit natuurlijk.
Das ist nou einmal zo...
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:51:30 #189
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58684946
En terecht!

Lightwave gaat toch meer over het superduper pickupsysteem? Tja, dit soort innoverende dingen zijn nooit mooi eigenlijk, in het begin. .
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:47:17 #190
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_58687969
Oh, en trouwens... Feedback
pi_58688119

Echt vet nummer om te bassen, lekker moeilijk
  vrijdag 16 mei 2008 @ 09:12:52 #192
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58699640
Ja, is wel heftig. . Wordt er alleen wel een beetje onrustig van na een tijdje, deze proggy muziek. .

De elementen in zijn bas, zijn dat niet die DiMarzio Model Ones?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:58:22 #193
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_58718250
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:55 schreef Agiath het volgende:

Echt vet nummer om te bassen, lekker moeilijk
klinkt wel okee, wel een beetje druk

deze blijft ook lekker om te bassen:

de tabs van deze, zijn trouwens ook lekker uitgebreid
pi_58725361
Ben zonet ff de lokale baswinkel gaan bekijken (Paul's Bass Matters) en gelijk werd mij aangeboden even een gitaar te proberen (Squier P-bass). Hoewel ik nog nul ervaring heb en er nog niks van kan, voelde het toch goed
  zondag 18 mei 2008 @ 03:53:13 #195
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58737870
Paul's Bass Matters is een bekende zaak en mensen uit het hele land gaan daar heen. Ben er nog niet geweest, maar ik heb begrepen dat hun expertise erg hoog is. Daar ben je in goede handen, dus!

Een Squier P-bass voelt goed he? .
pi_58738343
quote:
Op zondag 18 mei 2008 03:53 schreef Witchfynder het volgende:
Paul's Bass Matters is een bekende zaak en mensen uit het hele land gaan daar heen. Ben er nog niet geweest, maar ik heb begrepen dat hun expertise erg hoog is. Daar ben je in goede handen, dus!

Een Squier P-bass voelt goed he? .
Ik heb niet echt referentie (op beide gebieden)
  dinsdag 20 mei 2008 @ 02:16:29 #197
187854 MadSteven
Mafketel die plaatjes draait
pi_58773818
Laat ik het zo zeggen, ik heb een basgitaar, da's een Squier P-Bass special.

Die heb ik al jaaaaaaaaaaren. En ik houd nog steeds van dat ding. Betwijfel of ik ooit hem vervang door een Fender P-Bass...
Terug thuis in de middle of nowhere tussen Londen, Parijs en Berlijn
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:07:13 #198
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58781755
Dacht ik al. Daarom zie je ze ook haast nooit op Marktplaats. .
pi_58863285
Ik speel nu een tijdje bas en ben op zoek naar geschikte nummers. The Darkness wordt nu erg makkelijk, Wolfmother lukt wel aardig, evenals Sweet Child O' Mine. Maar nummers van Black Sabbath zijn nog een stap te hoog. Weet iemand goede basnummers die in het niveau tussen Wolfmother en Black Sabbath liggen, type classic rock?
pi_58863567
m'n eerste basles was leuk ik ga er zeker mee door! Ik heb deze gitaar en versterker uitgezocht:

Fender Squier Precision Bass Mike Dirnt

Fender Rumble Combo 25 Watt

Goeie combinatie dacht ik zo
pi_58864292
Bassmatters is een gave winkel, die hebben echt top spul. Custom shop bassen van Fender, enz. Ook tegekke versterkers, Aguilar, Trace Elliot en nog meer. M'n leraar gaat er ook altijd heen voor versterkers en meer van dat soort duur spul

check www.bassmatters.nl maar eens, echt super gaaf
pi_58864754
is zeker een gave zaak ik ga er mijn spul ook zeker halen
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:23:16 #203
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58873276
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:07 schreef OmeCorn het volgende:
Ik speel nu een tijdje bas en ben op zoek naar geschikte nummers. The Darkness wordt nu erg makkelijk, Wolfmother lukt wel aardig, evenals Sweet Child O' Mine. Maar nummers van Black Sabbath zijn nog een stap te hoog. Weet iemand goede basnummers die in het niveau tussen Wolfmother en Black Sabbath liggen, type classic rock?
Wat voor nummers van Sabbath heb je geprobeerd te spelen? .
pi_58938752
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 09:23 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wat voor nummers van Sabbath heb je geprobeerd te spelen? .
Paranoid, Lady Evil en War Pigs/Lukes Wall.
  woensdag 28 mei 2008 @ 03:02:15 #205
191185 kortom
Shallwellgoodkomen
pi_58955468
Gelukkig... niet alleen een gitaristentopic. Nog een bassist meldt zich! Hoi, ben nieuw!
  woensdag 28 mei 2008 @ 06:23:58 #206
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58955698
En nu maar hopen dat topic net zo goed gaat lopen. .
  zaterdag 31 mei 2008 @ 01:01:35 #207
191185 kortom
Shallwellgoodkomen
pi_59025794
Bassisten zijn helaas in de minderheid. Iedere rock luisterende gek speelt zo'n beetje gitaar. Niks mis mee uiteraard! Juist wel leuk, wij hebben tenminste de keus
  zaterdag 31 mei 2008 @ 08:46:17 #208
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59027588
Gister heel hard met een Dean Edge 4 over een Eden stack gespeeld bij Feedback. Die Dean heerscht, maar die Eden top vond ik met 1175,- niet echt veel toffer dan bijv een Ashdown EVOII van 720,-. .
  zaterdag 31 mei 2008 @ 09:16:29 #209
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59027735
Koop die Dean dan eens man
  zaterdag 31 mei 2008 @ 11:15:23 #210
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59028646
Hij staat op 3 . Eerst de Stingray en de Precision. .
  zaterdag 31 mei 2008 @ 12:06:14 #211
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59029232
Als je nou die Dean koopt heb je ie anderen niet meer nodig
pi_59048166

Ziet er wel uit als een leuk dingetje
Komt in juli uit schijnt.
  zondag 1 juni 2008 @ 14:41:48 #213
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59048333
Ik heb nog geen exact idee hoe een Big Muff moet klinken. Heeft iemand een voorbeeld?
  zondag 1 juni 2008 @ 19:42:36 #214
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59054038
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:41 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb nog geen exact idee hoe een Big Muff moet klinken. Heeft iemand een voorbeeld?
Muffig.
  zondag 1 juni 2008 @ 23:22:44 #215
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59058909
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:42 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Muffig.
1) Ga pinkpoppen dus rot op;
2) Je speelt niet eens bas dus rot op. .

.
  maandag 2 juni 2008 @ 12:36:47 #216
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_59066563
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:33 schreef Xrenity het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er wel uit als een leuk dingetje
Komt in juli uit schijnt.
Must.... Buy.... Big Muff.....

Vet. Ik gebruik nu soms de Muff van een gitaar, maar deze zal vast wel stukken beter klinken..
Das ist nou einmal zo...
pi_59070202
Maar wat voor 'n geluid geeft een muff dan?
  maandag 2 juni 2008 @ 16:26:17 #218
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59072077
Het beste wat ik eens gehoord heb is "niet exact als distortion". Ja, lekker behulpzaam. Van "fuzz" krijg je ook nog zulke omschrijven. .
  maandag 2 juni 2008 @ 16:41:52 #219
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59072365
Nah, klaar toch, gewoon kut dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 juni 2008 @ 18:29:32 #220
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_59074792
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:07 schreef Rocho het volgende:
Maar wat voor 'n geluid geeft een muff dan?
Luister naar Kyuss... Zo'n soort geluid. De Muff wordt voornamelijk gebruikt in stoner.

En wat speelt mijn bandje? Verhip! Stoner! Ik moet hem dus wel kopen.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 6 juni 2008 @ 07:40:17 #221
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59163096
En omdat veel punkers op LP's spelen moet ik er ook een kopen? Dacht het niet

Als anderen van een brug springen...
  vrijdag 6 juni 2008 @ 08:47:35 #222
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59163660
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 07:40 schreef The_Dean het volgende:

Ik speel op twee CD's. . .
  vrijdag 6 juni 2008 @ 22:41:27 #223
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_59185894
quote:

Je kan iets ook te serieus nemen natuurlijk..

En ehhmm.. Ja, eigenlijk wel.
Das ist nou einmal zo...
  zaterdag 7 juni 2008 @ 00:16:15 #224
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_59188654
Hier meld zich een bassist!
pi_59188975
zijn er trouwens in Den Haag nog metal bands die een bassist zoeken?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 01:03:06 #226
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59189714
Vast wel. .
  zaterdag 7 juni 2008 @ 05:23:08 #227
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59191737
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 22:41 schreef Twarres het volgende:

[..]

Je kan iets ook te serieus nemen natuurlijk..

En ehhmm.. Ja, eigenlijk wel.
Naja, je snapt wat ik bedoel
  zaterdag 7 juni 2008 @ 20:41:23 #228
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_59202165
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 00:30 schreef bas-beest het volgende:
zijn er trouwens in Den Haag nog metal bands die een bassist zoeken?
Ongetwijfeld, maar wil je niet liever muziek maken?
Das ist nou einmal zo...
  zaterdag 7 juni 2008 @ 20:50:47 #229
20720 brother52
Dus..........
pi_59202400
quote:

Hoe zit het dan met die goldtop?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:16:44 #230
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59206372
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:41 schreef Twarres het volgende:

[..]

You're just jealous of our skills. .
pi_59212551
quote:

[..]

zondag 8 juni 2008 @ 10:55:25 #232
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59212623
Wie speelt er hier rhythm & blues? .
  zondag 8 juni 2008 @ 12:10:55 #233
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_59214147
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:16 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

You're just jealous of our skills. .
Ehm.. Het talent om nummer compleet te verkrachten?

Das ist nou einmal zo...
  zondag 8 juni 2008 @ 12:17:03 #234
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59214304
quote:
Op zondag 8 juni 2008 12:10 schreef Twarres het volgende:

[..]

Ehm.. Het talent om nummer compleet te verkrachten?

Hoezo verkrachten? .
  zondag 8 juni 2008 @ 14:52:04 #235
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_59218672
quote:
Op zondag 8 juni 2008 12:17 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hoezo verkrachten? .

Nee hoor. Props voor metalbassisten

(die gasten zijn echt snel! Technisch vaak alleen iets minder.)
Das ist nou einmal zo...
  zondag 8 juni 2008 @ 17:15:50 #236
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59222729
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 20:50 schreef brother52 het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met die goldtop?
Die vind ik gewoon té vet
En koop hem omdat ik hem zo vet vind
pi_59223375
quote:
Op zondag 8 juni 2008 14:52 schreef Twarres het volgende:

[..]

Nee hoor. Props voor metalbassisten

(die gasten zijn echt snel! Technisch vaak alleen iets minder.)
Zeker snel, maar het klinkt gewoon nergens naar natuurlijk
  zondag 8 juni 2008 @ 17:45:30 #238
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59223513
Hangt ook weer van de bassist in kwestie af. Sommigen doen net als ik met powerchords: rammen!
Maar zijn genoeg die wel groove enzo inbrengen
  zondag 8 juni 2008 @ 18:00:55 #239
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59223965
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:40 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Zeker snel, maar het klinkt gewoon nergens naar natuurlijk
Zeker nog nooit goed geluisterd? .

Ik noem maar een Steve Harris, Steve DiGiorgio of James LoMenzo. .
  zondag 8 juni 2008 @ 18:10:26 #240
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59224240
Ja, of die dude van Iron Maiden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 juni 2008 @ 18:39:06 #241
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59224887
Weet je ook waar Lomenzo van is, Dean? .
  zondag 8 juni 2008 @ 19:12:27 #242
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59225697
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:39 schreef Witchfynder het volgende:
Weet je ook waar Lomenzo van is, Dean? .
Mag het niet meer uitspreken van dokter. We zijn er nu achter waar telkens die ongecontroleerde braakneigingen vandaan komen.
  zondag 8 juni 2008 @ 23:34:17 #243
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59234960
quote:
Op zondag 8 juni 2008 19:12 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Mag het niet meer uitspreken van dokter. We zijn er nu achter waar telkens die ongecontroleerde braakneigingen vandaan komen.
Dacht dat je gewoon Fries sprak dan. .
  maandag 9 juni 2008 @ 00:35:20 #244
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_59236250
quote:

[..]

ach ja joh... ieder zijn smaak, toch?
pi_59286674
Squier Mike Dirnt P-bass en Fender Rumble 25 watt zijn binnen nu oefenen oefenen oefenen, ik heb er zin in
  dinsdag 10 juni 2008 @ 20:38:23 #246
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59287244
Veel plezier! .
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:26:02 #247
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59293425
Mike Dirnt
Green Day
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:42:43 #248
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59293941
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:26 schreef The_Dean het volgende:
Daniël
Conorach
.

[ Bericht 9% gewijzigd door Witchfynder op 10-06-2008 23:53:36 ]
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:50:45 #249
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59294149
Hehe, dat ook ja

Nu al Al heel lang zin in de 19e
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:54:18 #250
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59294234
.

Daar ben je bassist voor. Lekker CD's maken en optreden. .
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:59:27 #251
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59294375
Naja, wil het als gitarist anders ook wel hoor
  woensdag 11 juni 2008 @ 01:42:34 #252
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59295792
Ja, maar dat is een ander topic. .
  woensdag 11 juni 2008 @ 01:43:11 #253
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59295797
Ohja
  woensdag 11 juni 2008 @ 19:14:55 #254
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_59313355
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:17 schreef Brammie1 het volgende:
Squier Mike Dirnt P-bass en Fender Rumble 25 watt zijn binnen nu oefenen oefenen oefenen, ik heb er zin in
Welcome to the scene

Nu moet je wel Green Day gaan spelen
pi_59313901
Quote van mezelf uit het Gitaristen topic.
quote:
Ik weet het nu zeker, ik ga bas spelen. Heb afgelopen vrijdag even met een vriend zitten spelen in de muziekwinkel. Hij heeft ook een tijdje bas gespeeld en hij vond dat ik na 15 minuten beter kon spelen (qua vingerwerk van de slaghand) dan hij in al die tijd deed . Ik heb trouwens gespeeld op een Ibanez daar, type weet ik niet
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 11 juni 2008 @ 19:37:24 #256
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59314164
Ibanez is ok. .
Ik zou best een SR500 (of 506 ) willen bezitten. .
pi_59314461
T is een Ibanez van rond de 200 euro, zal dus wel een GSR180 zijn denk ik.
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:35:23 #258
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59316008
Ja of een 200 in de aanbieding. . Dat model vind je nog geregeld op Marktplaats. Het is zo'n model dat vaak gekocht wordt door beginners. Vaak kom je op MP mensen tegen die "het is toch niks voor mij" of "ik heb toch geen talent" menen en dus de hele mikmak te koop aanbieden. .
pi_59319911
Nouja het was in de plaatselijke muziekwinkel, en ik betwijfel het dat ze daar een GSR200 voor die prijs hebben.
pi_59321323
bas spelen is vet zonet in een uurtje het eerste stukje van 'i could have lied' van RHCP geleerd:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Bass figure 1:
G-|-------------------|-----------------|
D-|-------------------|-----------------|
A-|-2--2----2--2------|-0--0------------|
E-|-------------------|--------3--3-----|

Pre-chorus figure:
G-|--------------------------------|---------------|----------------|--------------|
D-|--------------------------------|---------------|----------------|--------------|
A-|-2--2-2-2---5--5-5--5-5-5-------|-0-------------|-2--2---2--2----|-0--0---------|
E-|--------------------------------|-----3--3--3---|----------------|--------3--3--|

best tof na 3 lessen
  woensdag 11 juni 2008 @ 22:52:20 #261
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59321381
Zolang je maar lol hebt. .
Ken het nummer verder niet.
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:56:40 #262
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_59352036
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 22:52 schreef Witchfynder het volgende:
Zolang je maar lol hebt. .
Ken het nummer verder niet.
Idd. Al speel je 10 kleine visjes alleen maar, het belangrijkste is dat je er plezier in hebt.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 13 juni 2008 @ 07:22:04 #263
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59354543
Precies! .

Bweh, ik wil een Precision, dan kan ik stoer zijn zoals hij:

.

Wie zijn jullie bashelden? .
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:52:46 #264
20720 brother52
Dus..........
pi_59355395
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 07:22 schreef Witchfynder het volgende:

Doug Wimbish
quote:
Bweh, ik wil een Precision
Ik ga morgen naar musicstore, ik kijk wel even of ze nog een leuke voor je hebben staan

[ Bericht 20% gewijzigd door brother52 op 13-06-2008 09:02:14 ]
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:10:39 #265
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59355767
Doe maar niet zo'n Fender van 1200,- .
  vrijdag 13 juni 2008 @ 09:12:39 #266
20720 brother52
Dus..........
pi_59355808
Is een mexicaan ook goed? Die kosten ongeveel de helft geloof ik.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 10:55:07 #267
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59358213
Die maken ze niet voor mij. Mexicanen maken alleen jazzbassen. .
Nee, ik moet inspringen bij American voor 1200,-. Had ik maar zo'n geluk met een Fender P voor 400,-. .
Jullie hebben het ook makkelijk! .
  zaterdag 14 juni 2008 @ 14:51:27 #268
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_59387737
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 07:22 schreef Witchfynder het volgende:

Les Claypool!!

De man waardoor ik bas ben gaan spelen.
Das ist nou einmal zo...
pi_59388016
Ik ga trouwens maandag bij Feedback kijken. Is de Ibanez SW65 een goede versterker voor een beginner?
  zaterdag 14 juni 2008 @ 16:42:38 #270
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59389463
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 15:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ga trouwens maandag bij Feedback kijken.
Lijkt me geen goed idee. .
pi_59391206
heehee,

ik heb net bij de lokale dealer een basst stage 150 gekocht van yamaha.
Een 150 watt basscombo dus...

Volgens de verkoper kost hij nieuw 799 euro, ik heb hem voor 400 meegekregen omdat hij al een keer is gebruikt. Hij heeft de zaak net overgekocht, en alle spullen gaan daar voor redelijk weinig weg, dus het is een flinke korting, maar in mijn ogen was het een geloofwaardig verhaal...
Nu kan ik op internet niet zoveel vinden over dit ding, maarr ik weet de juiste "bas-sites" ook niet omdat ik stiekem een drummer ben die het gewoon leuk vind om te bassen.
Wat ik wel vond was een yamaha bass stage 250, met 2 speakers waar ik alleen de maat niet van weet, deze kost 649 euro.

door het zien van dit kreeg ik een beetje mijn twijfels over de eerlijkheid van de verkoper, nu is mijn vraag aan jullie, kennen jullie dit ding, (de bass stage 150) en wat vind je ervan? is mijn 400 een goede prijs geweest? klopt het dat dat ding origineel 799 is? en hoe komt het dan dat de bs 250 maar 649 is?

als blijkt dat het een lul-verhaal is dan breng ik hem direct terug, ik ben wel tevreden maar dan word het een principe-kwestie, dan haal ik hem wel ergens anders...
"Pap, ik ben homofiel........"
"nu niet jongen, ik heb hoofdpijn........."
pi_59391386
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 18:19 schreef super_man het volgende:
heehee,

ik heb net bij de lokale dealer een basst stage 150 gekocht van yamaha.
Een 150 watt basscombo dus...

Volgens de verkoper kost hij nieuw 799 euro, ik heb hem voor 400 meegekregen omdat hij al een keer is gebruikt. Hij heeft de zaak net overgekocht, en alle spullen gaan daar voor redelijk weinig weg, dus het is een flinke korting, maar in mijn ogen was het een geloofwaardig verhaal...
Nu kan ik op internet niet zoveel vinden over dit ding, maarr ik weet de juiste "bas-sites" ook niet omdat ik stiekem een drummer ben die het gewoon leuk vind om te bassen.
Wat ik wel vond was een yamaha bass stage 250, met 2 speakers waar ik alleen de maat niet van weet, deze kost 649 euro.

door het zien van dit kreeg ik een beetje mijn twijfels over de eerlijkheid van de verkoper, nu is mijn vraag aan jullie, kennen jullie dit ding, (de bass stage 150) en wat vind je ervan? is mijn 400 een goede prijs geweest? klopt het dat dat ding origineel 799 is? en hoe komt het dan dat de bs 250 maar 649 is?

als blijkt dat het een lul-verhaal is dan breng ik hem direct terug, ik ben wel tevreden maar dan word het een principe-kwestie, dan haal ik hem wel ergens anders...
vindt het behoorlijk prijzig voor een combo die eigenlijk al heel wat verouderd is en veel goedkoper 2ehands te krijgen is. die jij nu hebt is ook al gebruikt begreep ik uit je verhaal. is dithttp://www.musik-produkti(...)3nlnlc/quelle/listen niks voor je
kost ietsje meer. maar klinkt zoveel beter dan een combootje, althans dat is mijn mening.
*tijdelijk wonend in leuven voor de komende 6 jaar*
pi_59391511
foutje
*tijdelijk wonend in leuven voor de komende 6 jaar*
  zondag 15 juni 2008 @ 01:25:35 #274
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_59399711
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 19:37 schreef Witchfynder het volgende:
Ibanez is ok. .
dat is zeker waar... ik heb er trouwens twee...

een SR765 en een SR800F
pi_59400168
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:42 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Lijkt me geen goed idee. .
Lol! In Apeldoorn ga ik kijken . Is het beste te doen vanaf hier ljkt me.
  zondag 15 juni 2008 @ 09:51:06 #276
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59401432
Ik ben naar de opening geweest van Feedback Apeldoorn. We gingen met de bus vanaf Rheden, maar ov9292 kon het adres niet echt vinden. De bushalte was aan het begin van de straat, dus wij lopen, maar wij konden Feedback totaal niet vinden. Bleek er nog een bos tussen te zitten. .
  zondag 15 juni 2008 @ 10:33:20 #277
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59401799
Feedback

Doe nou niet
pi_59409313
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:33 schreef The_Dean het volgende:
Feedback

Doe nou niet
Waarom meer betalen als t voor minder kan?
  zondag 15 juni 2008 @ 22:09:33 #279
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_59415579
Iemand tips voor een basgitaar voor mij.
Ik speel al 3/4 jaar bas en zit in een punk band. Ik heb al een mooie ashdown verterker (MAG 300EVOII top) , en wil op langer termijn ook mijn starters bas vervangen (Ibanez GSR190j uit het Jumstart pakket). Iemand tips? Qua uiterlijk houd ik van: Precision, Thunderbird, Rickenbacker etc maar ik sta zeker open voor andere ideeën. Dus hebben jullie misschien ideetjes tegen een noet al te hoge prijs? Dan kan ik deze vakantie ergens voor werken!
  FOK!fotograaf zondag 15 juni 2008 @ 22:20:41 #280
145146 Andyy
pi_59416062
kijk eens naar LTD's prima (bas)gitaren maken ze, ik heb er zelf 2
  FOK!fotograaf zondag 15 juni 2008 @ 22:24:17 #281
145146 Andyy
pi_59416213
quote:
Op zondag 15 juni 2008 17:39 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Waarom meer betalen als t voor minder kan?
nou, als je een beginner bent en niet weet hoe je een bas af moet stellen zou ik voor de iets duurdere winkel gaan die WEL goede service bied en z'n gitaren goed afgesteld verkoopt
pi_59418650
Hmm ik kom er achter dat Feedback niet eens open is op maandag , de enige dat dat mijn vader met me daarheen kan rijden ..
  zondag 15 juni 2008 @ 23:13:25 #283
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59418951
quote:
Op zondag 15 juni 2008 23:07 schreef Sjoegerd het volgende:
Hmm ik kom er achter dat Feedback niet eens open is op maandag , de enige dat dat mijn vader met me daarheen kan rijden ..
Dude, Witch postte de tijden zelfs nog!
pi_59419571
quote:
Op zondag 15 juni 2008 23:13 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dude, Witch postte de tijden zelfs nog!
Totaal over de tijden heen gelezen ... Nu ben ik alleen niet zo vrolijk meer, had me er juist zo op verheugd om een bas te gaan kopen.
  maandag 16 juni 2008 @ 01:07:30 #285
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59422206
quote:
Op zondag 15 juni 2008 23:28 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Totaal over de tijden heen gelezen ... Nu ben ik alleen niet zo vrolijk meer, had me er juist zo op verheugd om een bas te gaan kopen.
.
Dan verdien je het gewoon niet om nu al een bas te kopen. . Lekker puh! .

Ik shop tegenwoordig bij een zaak in Rotterdam die zorgt altijd goedkoper te zijn dan Feedback (heb mijn Ashdown MAG410 cab daar ook voor maar 255,- gekocht) en nog eens 6.000 x meer service biedt.
pi_59447927
Ik meld me ook maar aan als kersverse bassist. Ben jaren lang gitarist en heb onlangs besloten dat bassen me ook erg leuk lijkt ( inmiddels vind ik het erg leuk). Ik ben toen naar mijn muziekzaak gegaan en heb er een semi acoustische bass gekocht om te beginnen en zodra ik iets tegenkom in de vorm van een leuke band zal ik vast een electische kopen.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 00:22:32 #287
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59449544
Wat voor een heb je gekocht? .
  dinsdag 17 juni 2008 @ 07:41:44 #288
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_59451383
Ik gok op een Dean.. Tenminste als hij bij Feedback gekocht is.

Die gekke gitaristen ook altijd. Toch maar dat mooiere instrument gaan bespelen?
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 10:23:21 #289
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59453785
Bij Feedback R'dam hebben ze een linkshandige elektro-akoestische Dean staan. Paar keer op gespeeld. Ik wil best zo'n ding, weet alleen niet of ik die wil. Ben sowieso rond de 300 kwijt voor een goede heb ik al gemerkt. Ik wil nog een keer de Motion B-05 proberen en een model van Michael Kelly. .
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:15:13 #290
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_59455114
Zijn die Epiphone bassen een beetje aan te raden?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:56:21 #291
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59456172
Geen idee, nooit op gespeeld. Maar volgens mij zijn ze niet heel crappy ofzo. Probeer er eens een, zou ik zeggen. .
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:55:02 #292
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_59457623
Heb slechte verhalen gehoord (van de gitaren)
Maar van de bassen enkel goede, dus ik ga van het weekend er wel eens eentje uitproberen ofzo ^^
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:11:30 #293
20720 brother52
Dus..........
pi_59458046
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:55 schreef KaMo het volgende:
Maar van de bassen enkel goede, dus ik ga van het weekend er wel eens eentje uitproberen ofzo ^^
Niets mis met Epiphone. Ik hoor er alleen maar positieve dingen over (ook over de gitaren)
pi_59461679
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 00:22 schreef Witchfynder het volgende:
Wat voor een heb je gekocht? .
Oscar Schmidt by Washburn ik hem bij van Klundert in Oisterwijk gehaald
  dinsdag 17 juni 2008 @ 17:00:24 #295
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59464511
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:55 schreef KaMo het volgende:
Wat?

Ik alleen maar goede! En zelf goede ervaringen met veel van die dingen, LP's, SG's, Explorers, V's, bijna alle wel.

Goeie shit hoor!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 18:23:46 #296
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_59466579
Ja over de goedkope gaat het dan (dat ze niet lekker spelen)

Ik ga er maar een uitproberen I guess
  dinsdag 17 juni 2008 @ 18:40:28 #297
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59466967
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 18:23 schreef KaMo het volgende:
Ja over de goedkope gaat het dan (dat ze niet lekker spelen)

Ik ga er maar een uitproberen I guess
Dat is de beste manier om ergens achter te komen
  dinsdag 17 juni 2008 @ 19:34:31 #298
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_59468349
Vraag gewoon: Goedendag.. Ik zou graag een paar bassen uitproberen, is het mogelijk dit versterkt te doen... En dan vragen ze me welke amp ik gewend ben. En dan wijs is naar de grootste Ampeg tower die er is xD...
Of ik wees eerlijk en doe het op mijn Ashdown <3
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:29:55 #299
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_59469721
Je lijkt mij wel

Was tijdens mijn stage in Denemarken eens in een muziekwinkel, hingen wat vette gitaren, dus ik vragen of ik mocht spelen.
"Sure man, what amp do you use?"
-Well, I play a Randall fullstack at home.
"Cool, we've got those here too!"
-Hehe, I noticed
"Here man, enjoy "

Lang leve geluidsdichte amp-rooms
  dinsdag 17 juni 2008 @ 21:26:28 #300
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_59471226
Ik was zo dom toen ik amps ging uittesten
Erm... Welke bas heb je
Ibanez startertje... GSR190?
Die hebben we wel moment

Ik had gibson thunderbird moeten zeggen
  FOK!fotograaf dinsdag 17 juni 2008 @ 22:07:53 #301
145146 Andyy
pi_59472601