abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:47:09 #101
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_52022688
Mja als ze er kutter van gaan klinken is het inderdaad niet zo beleeft, ik heb het zelf nog nooit gedaan dus ik weet het niet.

Ik heb hier nog spiritus staan en een pvc buis is ook zo gehaalt, dus ik zal morgen eens een poging wagen!
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:55:54 #102
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52024120
Cool! Succes.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:57:02 #103
126098 VaderJacob
pi_52024152
Ik zal mijn bevindingen 1 dezer dagen wel posten
  maandag 6 augustus 2007 @ 09:26:34 #104
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52133797
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:49 schreef Twarres het volgende:
@ Witchfynder:

Nou, ik heb je ge-add hoor bij MySpace!!

Cool. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 3 september 2007 @ 12:37:16 #105
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52913870
Zeg, waar zijn alle bassisten heen hier? .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_52914805
Meld zich

Om even op het aanslaan terug te komen. Van oorsprong gitarist, dus plectrum. Vind het fijner speler, ik ben er sneller in en ik vind het lekkerder klinken. Ik speel met relatief dunne .80 nylon sharkfins (die grijze) van ome Jim.
pi_52919654
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:56 schreef Witchfynder het volgende:
Ben ik de enige bassist die niet van de peppers houdt en een gruwelijke hekel heeft aan jaco pastorius? .
Aanwezig, neurotische kudt muziek

Beste bassist Mark Sandman http://www.youtube.com/watch?v=yP8QhblSkRI morphine !
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  maandag 3 september 2007 @ 16:50:01 #108
126098 VaderJacob
pi_52919833
quote:
Op maandag 3 september 2007 13:20 schreef ikheetmartijn het volgende:
Meld zich

Om even op het aanslaan terug te komen. Van oorsprong gitarist, dus plectrum. Vind het fijner speler, ik ben er sneller in en ik vind het lekkerder klinken. Ik speel met relatief dunne .80 nylon sharkfins (die grijze) van ome Jim.
Mja als ik makkelijke rifjes speel op hoog tempo is een plectrum meer dan owkee. Maar voor moeilijkere rifjes op hoog tempo toch liever mijn vingers,

En over het algemeen gebruik ik mijn plectrum dus ongeveer even vaak als mijn vingers!
pi_52920090
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:41 schreef Pavement het volgende:

[..]

Aanwezig, neurotische kudt muziek

Beste bassist Mark Sandman http://www.youtube.com/watch?v=yP8QhblSkRI morphine !
idd, jammer dat ie dood is
  maandag 3 september 2007 @ 20:37:13 #110
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52924636
Ik ben pas plotseling ontzettend fan geworden van Roger Glover. Heb het nooit eerder ingezien hoe heerlijk die man eigenlijk speelt!
Als je denkt: "wie?". Hij is de bekendste bassist van Deep Purple en heeft gespeeld op nummers als Smoke On The Water (heerlijke baslijn!), Child in Time, Highway Star en Black Night.
pi_52929477
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:03 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

idd, jammer dat ie dood is
idd jammer maar waardig op het podium gestorven, waar de meeste 4 snaren nodig hebben om een kekke tune eruit te halen had hij ermaar 2 nodig, fucking geniaal
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  FOK!fotograaf dinsdag 4 september 2007 @ 13:45:11 #112
145146 Andyy
pi_52937039
quote:
Op maandag 3 september 2007 12:37 schreef Witchfynder het volgende:
Zeg, waar zijn alle bassisten heen hier? .
hiero
ik zie hier een paar ava's die ik ook op BGF zie
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:28:13 #113
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52941345
Not me. .
pi_52989046
- dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Vital_Remains op 06-09-2007 20:29:41 ]
-
pi_52989225
Iemand die wat verstand heeft van versterkers hier?

Ik heb nu eindelijk wat geld over, dus kan ik mooi eindelijk een nieuwe versterker aanschaffen. Maar ik heb totaal geen verstand van wat goed is.

De volgende heb ik gevonden, veel duurder kan ik helaas niet hebben
Hartke A 35 kicked ¤ 239,-
Ibanez SW 65 U ¤ 209,-
Ibanez SW 35 ¤ 149,-

Of als iemand nog een betere weet

Het is vooral voor op m`n zolderkamertje, en mischien in de toekomst in een bandje (Voor optredens hoeft nog niet eens, maar gewoon dat ik een beetje mee kan doen met de rest...)
-
  donderdag 6 september 2007 @ 21:44:36 #116
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52991218
Voor je zolderkamertje is 30W wel genoeg, maar als je met een band speelt dan moet je het volgende in acht nemen: als bassist moet je 3 x zoveel wattage hebben als gitaristen om er nog doorheen te prikken. Kijk, als je een akoestisch jazz combo'tje speelt valt dat mee, maar als je meer richting de rock/metal/punk gaat dan zeker.
In de oefenruimte waar wij oefenen speel ik over een 100W Crate en de gitaristen over 50W buizencombo's. Ik moet echt hard en zij zachter anders kom ik er niet doorheen. Beter had ik dan een 150 of 200W gehad. Voor live spelen zij met 100W tops en ik met een 350W top. Dát gaat goed. .

Ik heb geen ervaring met Ibanez amps, maar Hartke is cool. Ik speel zelf over een Hartke top en ben helemaal verliefd op het geluid. Het mooie van Harkte is dat je alle kanten op kan. Wil je jazzy? Kan! Wil je funky? Kan ook. Misschien metal punchy? Geen probleem!

Die kleine Ashdown doosjes schijnen ook super te zijn. Als ik een nieuwe oefenamp nodig had zou ik die kopen (aangezien ik niet met een 350W stack in mijn kamer ga pielen ).
  FOK!fotograaf donderdag 6 september 2007 @ 22:02:41 #117
145146 Andyy
pi_52991715
ashdown ?
roland ?
pi_52995583
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:44 schreef Witchfynder het volgende:
Voor je zolderkamertje is 30W wel genoeg, maar als je met een band speelt dan moet je het volgende in acht nemen: als bassist moet je 3 x zoveel wattage hebben als gitaristen om er nog doorheen te prikken. Kijk, als je een akoestisch jazz combo'tje speelt valt dat mee, maar als je meer richting de rock/metal/punk gaat dan zeker.
In de oefenruimte waar wij oefenen speel ik over een 100W Crate en de gitaristen over 50W buizencombo's. Ik moet echt hard en zij zachter anders kom ik er niet doorheen. Beter had ik dan een 150 of 200W gehad. Voor live spelen zij met 100W tops en ik met een 350W top. Dát gaat goed. .

Ik heb geen ervaring met Ibanez amps, maar Hartke is cool. Ik speel zelf over een Hartke top en ben helemaal verliefd op het geluid. Het mooie van Harkte is dat je alle kanten op kan. Wil je jazzy? Kan! Wil je funky? Kan ook. Misschien metal punchy? Geen probleem!

Die kleine Ashdown doosjes schijnen ook super te zijn. Als ik een nieuwe oefenamp nodig had zou ik die kopen (aangezien ik niet met een 350W stack in mijn kamer ga pielen ).
Beetje lastig welke ik nou zal kiezen, want ik heb nog geen plannen om een bandje te beginnen, maar het lijkt me zonde om binnen een korte tijd wat nieuws te gaan kopen voor als ik een band tegenkom.

Maar wat je over Hartke zegt trekt me wel aan, ik vind alle stijlen wel leuk om te spelen en mee te experimenteren.

Ashdown was ik niet zo bekend mee, nooit veel over gehoord maar nu ik wat rond lees op internet is dat zeker ook wel een redelijk interessante kandidaat

Ik denk dat ik maar even ga kijken bij de gitaarboer of er een ashdown staat, een hartke helaas niet volgens mij.

En een 100W Ashdown 5 fifteen is ook niet zo duur zie ik (¤ 259,-).

Maakt dat eigenlijk verschil in geluid als ik een 100W heel zacht zet voor thuisgebruik?
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:02 schreef Andyy het volgende:
ashdown ?
roland ?
Roland cube 30 leek me ook wel leuk, maar net iets te duur. Wel leuk met veel effecten maar volgens mij heeft dat niet echt een toegevoegde waarde, want ik heb geen idee wanneer ik zoiets nou zou gebruiken.

Tenzij je nu zegt dat een roland een gigantisch bruut geluid heeft en er geen andere tegen op kan

Maar bedankt voor de reacties, morgen maar even kijken en hopen dat ze hier 1 van de versterkers hebben staan om even te proberen.
-
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:32:47 #119
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_53004250
quote:
Op donderdag 6 september 2007 20:29 schreef Vital_Remains het volgende:
Iemand die wat verstand heeft van versterkers hier?

Ik heb nu eindelijk wat geld over, dus kan ik mooi eindelijk een nieuwe versterker aanschaffen. Maar ik heb totaal geen verstand van wat goed is.

De volgende heb ik gevonden, veel duurder kan ik helaas niet hebben
Hartke A 35 kicked ¤ 239,-
Ibanez SW 65 U ¤ 209,-
Ibanez SW 35 ¤ 149,-

Of als iemand nog een betere weet

Het is vooral voor op m`n zolderkamertje, en mischien in de toekomst in een bandje (Voor optredens hoeft nog niet eens, maar gewoon dat ik een beetje mee kan doen met de rest...)
Zoals WF zei... Ligt eraan wat je wil. Ik heb zelf een Ibanez SW100, maar in de oefenruimte kan ik daar ook nog de DI port van gebruiken om boven iedereen uit te komen + het feit dat er een extra cabinet staat welke ik kan verbinden met die versterker.

Ik denk ook inderdaad dat Hartke hier de leukere keus is, zeker als je ook nog niet helemaal weet wat je wilt gaan spelen.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_53004751
Heb vanochtend dan eindelijk een basgitaar + versterker gehaald
Ik ben er erg tevreden mee en het speelt lekkerder dan ik gewend ben

Ibanez SRX 350 NT

pi_53006120
Gefeliciteerd Xrenity, mooie plank!
Heb zelf al jaren de actieve SR300, bevalt me prima.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 september 2007 @ 14:53:38 #122
145146 Andyy
pi_53006411
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:25 schreef Vital_Remains het volgende:
[..]

Roland cube 30 leek me ook wel leuk, maar net iets te duur. Wel leuk met veel effecten maar volgens mij heeft dat niet echt een toegevoegde waarde, want ik heb geen idee wanneer ik zoiets nou zou gebruiken.

Tenzij je nu zegt dat een roland een gigantisch bruut geluid heeft en er geen andere tegen op kan

Maar bedankt voor de reacties, morgen maar even kijken en hopen dat ze hier 1 van de versterkers hebben staan om even te proberen.
niet zozeer effecten maar met de roland heb je "meerdere versterkers in 1", zitten maar iets van 2 effecten op dacht ik
en bruut geluid, hangt van je smaak af.
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:49:49 #123
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53009316
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:25 schreef Vital_Remains het volgende:

Maakt dat eigenlijk verschil in geluid als ik een 100W heel zacht zet voor thuisgebruik?
Wat heet heel zacht? Geen enkele amp is goed op 2, maar een 100W hoef je voor thuis niet op 2 te zetten. Denk dat met 4 je ook nog goed weg komt. Als je een amp hebt met inputvolume en outputvolume, dan kun je de input hoog zetten en de output wat minder. Dan heb je nog wel een redelijk vol geluid. .
pi_53038865
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:49 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wat heet heel zacht? Geen enkele amp is goed op 2, maar een 100W hoef je voor thuis niet op 2 te zetten. Denk dat met 4 je ook nog goed weg komt. Als je een amp hebt met inputvolume en outputvolume, dan kun je de input hoog zetten en de output wat minder. Dan heb je nog wel een redelijk vol geluid. .
Okee dat valt wel mee dus, heb helaas nog geen tijd gehad om in de winkel te kijken, maar ik denk dat ik toch voor de Ashdown 35 watt ga, vooral omdat ik dan nog wat geld overhoud om een nieuwe fiets te kopen (En stiekem een beetje omdat de bassist van SOAD er ook op speelt )

Wat de toekomst brengt met bands en versterkers zie ik later wel.

Maar uiteraard wel alles even uittesten in de winkel
-
  zondag 16 september 2007 @ 12:15:52 #125
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53215296
Gegroet mede-laaggitaristen...

[ Bericht 1% gewijzigd door YellowBanana op 16-09-2007 12:25:08 ]
Go bananas!
  zondag 16 september 2007 @ 18:01:16 #126
126098 VaderJacob
pi_53223545
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:15 schreef YellowBanana het volgende:
Gegroet mede-laaggitaristen...
gegroet. Mijne hangt ongeveer op mijn knie, das wel laag genoeg toch ?
pi_55793320
Ik speel al een tijdje gitaar en wil nu ook gaan bassen, dus zal ik een bas gitaar moeten kopen. Wat voor bas gitaar is geschikt voor beginners?
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:11:27 #128
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55798372
Tja, hoeveel wil je er aan uitgeven? Is je budget rond de 100 dan is een Dean Edge 09 goed te pruimen. Is je budget tussen de 200 en de 300 dan kun je kijken voor een Squier Standard Precision of Jazz bas (de Affinityserie zou ik overslaan) of een Ibanez GSR200. Zo'n OLP MM2 schijnt ook erg goed te zijn voor de prijs, maar ik heb er zelf (helaas) nog niet op gespeeld.
pi_55798526
ik zat zelf te denken aan 300 - 400¤ voor een stetje van gitaar en versterker
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:49:45 #130
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55799323
Dat moet kunnen. Qua versterkertje kan ik de kleine vierkante Ashdowns aanraden. Bijv een 30W schopt genoeg kont voor thuis. Dan heb je de Perfect 10 met een 1 x 10" speaker. Dat heerscht! Vind je dat te duur dan kun je nog de After Eight kopen met een 8" speaker. Klinkt wat scheller dan. Een kleine Hartke is ook goed te doen, kwalitatief en qua prijs.
Dat zijn alles versterkertjes tussen de 100 en 200 euro.

Stel, je neemt een Ibanez GRS200 voor 229,- en een Ashdown After Eight voor 139,-. Blijf je binnen je budget en heb je iets wat kont schopt. .

Ik verkies trouwens de GRS200 boven de 180 omdat de 200 en Jazz single coil én een Precision humbucker heeft en de 180 enkel twee single coils. Tenzij je daar erg fan van bent raad ik een bas aan met een jazz en een precisionelement, want dan ben je wat flexibeler qua tonen die je er uit krijgt.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2008 @ 23:02:22 #131
145146 Andyy
pi_55810626
blijf van Stagg af, een fout die veel beginners maken
stagg = veel waar voor je geld, je betaald er amper wat voor, je krijgt dan ook amper wat voor terug
en wat voor geluid prefeer je ?
pi_55811725
bassisten topic nooit gezien ,
meldt

OT: Speelt hier niemand met z'n duim?
Lucidity4All
  zaterdag 5 januari 2008 @ 23:51:08 #133
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55812384
Soms, maar meestal niet. .
pi_55812773
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:01 schreef VaderJacob het volgende:

[..]

gegroet. Mijne hangt ongeveer op mijn knie, das wel laag genoeg toch ?
als jij dat lekker vindt spelen, dan is dat meer dan prima toch?
Persoonlijk vind ik dat niks, ik heb mijn bas zo ongeveer net iets onder jazz-niveau hangen omdat ik dat lekker vind spelen (m.a.w., ergens tussen borst- en kruishoogte )
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 00:30:55 #135
145146 Andyy
pi_55813469
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 23:31 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
bassisten topic nooit gezien ,
meldt

vroeger
wijs en middelvinger gaat sneller, en een plectrum nog sneller
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 00:32:17 #136
145146 Andyy
pi_55813505
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:04 schreef bas-beest het volgende:

[..]

als jij dat lekker vindt spelen, dan is dat meer dan prima toch?
Persoonlijk vind ik dat niks, ik heb mijn bas zo ongeveer net iets onder jazz-niveau hangen omdat ik dat lekker vind spelen (m.a.w., ergens tussen borst- en kruishoogte )
nu we toch bezig zijn over hoogtes
bij mij varieert het, is het gewoon standaard punk dan hangt het gewoon tot aan m'n knieen ja, is eht Metalcore, heb ik hem lekker hoog hangen (headbangt ook lekkerder vind ik )
pi_55813633
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:30 schreef Andyy het volgende:

[..]

vroeger
wijs en middelvinger gaat sneller, en een plectrum nog sneller
ik ben met 3 vingers even snel als m'n duim, voordeel aan m'n duim is dat mijn nagels dan niet te horen zijn .
Lucidity4All
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 00:42:52 #138
145146 Andyy
pi_55813772
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:37 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

ik ben met 3 vingers even snel als m'n duim, voordeel aan m'n duim is dat mijn nagels dan niet te horen zijn .
met 3 vingers even snel als je duim ?
hoe snel ga je dan wel niet met je duim ?
en ja nagels, dat is ook irritant ja, zit ze vijna elke week te knippen omdat ik er last van heb of bij het bassen of bij het gitaar spelen
pi_55814029
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:42 schreef Andyy het volgende:

[..]

met 3 vingers even snel als je duim ?
hoe snel ga je dan wel niet met je duim ?
en ja nagels, dat is ook irritant ja, zit ze vijna elke week te knippen omdat ik er last van heb of bij het bassen of bij het gitaar spelen
Vrij snel , maar ik denk dat als ik stevig oefen met 3 vingers , het toch een keer sneller zou kunnen .

Is plectrum trouwens, beter/ fijner? , nooit mee gespeeld uit de overtuiging dat het bij een normale gitaar hoort ...
Lucidity4All
  zondag 6 januari 2008 @ 01:04:42 #140
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55814282
Zeg, speelde je vroeger banjo ofzo? .

Het is net zo legitiem om basgitaar met je vingers als met een plectrum te spelen. Met je vingers spelen hoort bij contrabas en dat speelde je in eerste instantie ook met een strijkstok.

Ik doe beide. Ik ben begonnen met een plectrum omdat ik speed/thrash metal speelde en al die 32ste noten friemelen vond ik niet te doen. Nog steeds niet langer dan 5 min. . Speel tegenwoordig ook arpeggi en soms gewoon akkoorden en dan is een plectrum wel fijner. Ook vind ik het scherpe geluid dat het maakt mooi.

Gebruik trouwens Dunlop Gator Grip 2.0 mm plectra. .
pi_55814522
quote:

nope... wel met 3, soms 4 vingers...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 01:23:25 #142
145146 Andyy
pi_55814677
ik vind zelf persoonlijk het geluid van vingers mooier dan met plectrum, alleen als je een hele lied lang 20 noten per sec moet spelen bwz dan verkies ik toch de plectrum
(ik zweer het bij Jim dunlop nylon USA 1mm )
pi_55814849
Hallo mede-bassisten

Ik speel bijna uitsluitend met vingers (twee), maar als het nummer er om vraagt ook wel met plectrum. Het verbaast me dat mensen met duim kunnen spelen... (behalve slappen dan natuurlijk). Ook aan de hals gebruik ik m'n duim niet op de snaren, maar zie veel andere bassisten dat wel doen. Ik vraag me af of dat alleen is om de te dempen, of dat ze ook daadwerkelijk frets pakken. Hoe's dat bij jullie?
  zondag 6 januari 2008 @ 01:47:14 #144
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55815259
Tja, geen idee wat ze daarmee doen. Vaak spelen ze er niet eens mee maar hebben ze zo'n gorilla-grip dat ze constant hun bashals moeten wurgen. .
Ik gebruik om te dempen gewoon mijn wijsvinger. Mijn band heeft een heel thrashy stukje in open E en dat wil ik om het strak met de gitaren te houden gedempt spelen. Palm mute op bas is het niet echt helemaal en gebruik dan mijn wijsvinger om net tegen de kam aan te dempen. Als ik noten moet pakken, pak ik die wel met mijn wijsvinger en kan dan dempen met mijn middelvinger. Alleen doe ik dat niet vaak. .
pi_55847260
banjo, contrabass .
OT: slappen vind ik ook leuk om te doen, alleen mol je de frets er zo ongelovelijk snel mee.
Ik ga maar is wennen aan een plectrum
Lucidity4All
  maandag 7 januari 2008 @ 15:10:11 #146
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_55848694
Ik wil ook een banjo! Ben alleen linkshandig, maar er is een bedrijf in Engeland die dat kan leveren voor 200 euro. Alleen...heb er geen 200 euro voor over nu. .
  zaterdag 19 januari 2008 @ 08:11:13 #147
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56148093
quote:
Mits slappend : Ja hoor.. Maar erg sporadisch en voornamelijk thuis als ik zit te kutten.
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:52:56 #148
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56408703
Zijn de bassisten op FOK! in staking?
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:08:59 #149
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56413041
Nee, wij zijn fervent gitaristen aan het irriteren in dat topic. .

Eigenlijk slecht. We zouden gewoon hier tof moet hangen. .

Ik ga binnenkort misschien weer wat basles doen. Ik wil graag wat akkoordenleer enzo doen en dan lopende baslijnen leren spelen. Itt een hoop collegae metalbassisten ben ik niet content met enkel grondtonen spelen. .
pi_56415700
Ja altijd jammer gevonden dat dit topic niet loopt.

Ik zit tegenwoordig in een jazzcombo, erg leuk om te bassen.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_56418691
ik zou graag baslessen nemen, maar geen tijd enzo
Wel lekker blijven plakken hè?
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:24:54 #152
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56436777
Ik heb ooit baslessen gehad, maar vond het niet echt nuttig. Dus alles wat ik heb geleerd, heb ik mezelf aangeleerd.

Niet dat dat de perfecte methode is, maar om na 4 jaar baservaring iemand nog continue toonladders te laten spelen, vond ik een beetje bezopen. Dat heeft het voor mij ook in z'n geheel verpest.
Das ist nou einmal zo...
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:27:51 #153
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56436829
En toch snappen veel leraren dat niet. Net als met gitaarles. Eerst 2000 akkoorden leren. Alsof je die ooit gebruikt. Ja, leer eerst die maar en over een half jaar gaan we muziek maken. .
pi_56438127
Zelf leren = win.
  donderdag 31 januari 2008 @ 18:08:05 #155
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56438909
Ik heb les gehad, maar nooit eerst tig toonladders hoeven leren.
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:50:15 #156
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56441274
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:28 schreef Xrenity het volgende:
Zelf leren = win.
+1

Das ist nou einmal zo...
  donderdag 17 april 2008 @ 08:54:10 #157
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58104846
Enorme kick!!

Wat is er met alle bassisten op Fok! gebeurd???
Ben ik nog de enige? Vast niet.
Das ist nou einmal zo...
  FOK!fotograaf donderdag 17 april 2008 @ 11:18:36 #158
145146 Andyy
pi_58107465
heb ook les gehad, heb daar nooit wat nuttigs geleerd
  donderdag 17 april 2008 @ 16:34:51 #159
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58114775
quote:
Op donderdag 17 april 2008 08:54 schreef Twarres het volgende:
Enorme kick!!

Wat is er met alle bassisten op Fok! gebeurd???
Ben ik nog de enige? Vast niet.
Sommigen, zoals ik, zijn maar in het gitaristentopic gedoken. Daar is meer actie. .
Wij bassisten lullen te weinig denk ik. Niet zulke patsers als gitaristen he .
pi_58114831
Ons 'instrument' is groter he....we hoeven minder op te scheppen.
pi_58115286
Laatste tijd beetje Muse aan het spelen.

Leuk nummertje om te spelen wel, dat Hysteria.
  donderdag 17 april 2008 @ 18:21:52 #162
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58117363
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:36 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ons 'instrument' is groter he....we hoeven minder op te scheppen.
Da's waar. .
  donderdag 17 april 2008 @ 22:01:51 #163
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58123153
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:34 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Sommigen, zoals ik, zijn maar in het gitaristentopic gedoken. Daar is meer actie. .
Tja... Ik pest gitaristen iedere week al IRL, dan hoef ik dat niet meer online te doen, dus mij zal je er helaas niet vinden.

Ach, misschien maar eens daar gaan kijken.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:44:05 #164
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58127162
Vertel mij wat. Heb er twee in de band. . En een toetsenist! Die is nog het ergste, want die probeert steeds mijn frequentiegebied in te jassen. .
pi_58128810
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:34 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik pats helemaal niet

Kan dan ook niet spelen, maar toch
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:11:42 #166
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58130544
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:44 schreef Witchfynder het volgende:
Vertel mij wat. Heb er twee in de band. . En een toetsenist! Die is nog het ergste, want die probeert steeds mijn frequentiegebied in te jassen. .
Heb er ook 2, maar 1tje is realistisch genoeg om zijn rol in de band in te zien. Lage tonen blijven ze uit, da's mijn terrein.

Verder vinden ze zichzelf wel veel muzikaler.
Das ist nou einmal zo...
pi_58652652
kickje, lekker actief hier

volgende week heb ik een proefles basgitaar gewoon bij iemand thuis, niet bij een muziekschool ofzo. Heb er vet zin in
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:32:01 #168
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58653165
Komend weekend m'n snaren vervangen!!

Oh nee.. Dat is niet leuk.
Das ist nou einmal zo...
pi_58653170
Bassist meld zich weer eens, dit topic moet verdomme een beetje lopen of niet!
pi_58657710
de bass prachtig instrument en ga zodra de belastingdienst stort er ook 1 kopen
iemand een goeie tip voor een bass? beginnersetje het liefst..voor zo'n 250/300 euro...
en zoja graag ook de shop waar ik hem kan bestellen / halen ?

overgins vind ik Christopher Wolstenholme een van de beste bassiten momenteel of zie ik dat heulmaal verkeerd?

ooh en iemand ervaring met baslessen in omgeving haarlem ?
you might aswell do the white line
  woensdag 14 mei 2008 @ 08:10:08 #171
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58658516
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 02:23 schreef kweek89 het volgende:
de bass prachtig instrument en ga zodra de belastingdienst stort er ook 1 kopen
iemand een goeie tip voor een bass? beginnersetje het liefst..voor zo'n 250/300 euro...
en zoja graag ook de shop waar ik hem kan bestellen / halen ?
Mijn beginnersetje was een Peavey Milestone III en een Peavey Microbass versterkertje voor 250 euro. Die heb ik toen bij Feedback gehaald en is erg goed bevallen (voor een beginnersbasje)
quote:
overgins vind ik Christopher Wolstenholme een van de beste bassiten momenteel of zie ik dat heulmaal verkeerd?
Ja, dat zie je verkeerd. Les Claypool is God.
Das ist nou einmal zo...
pi_58666114
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 02:23 schreef kweek89 het volgende:
Chris
Echt een toffe bassist
Check ook het volgende filmpje

Die riffs van Muse zijn altijd wel gaaf. Moet ook eens een effectending gaan halen binnenkort, zit te denken aan de Big Muff.
pi_58666305
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:44 schreef Xrenity het volgende:

[..]
Moet ook eens een effectending gaan halen binnenkort, zit te denken aan de Big Muff.
Als je het effect van dat filmpje probeert te bereiken, zit je waarschijnlijk meer in de buurt met een Bass Synth.
(al is een portie fuzz natuurlijk ook erg lekker )
pi_58667687
Feedback heeft die peavey niet meer helaas, een andere bassists; kan die me wat aanraden van feedback?(en dna ook nog is linkshandig?)
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:35:19 #175
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58668181
Voor je budget kan ik alleen de Squier Precision verzinnen (jazz praat ik niet over ), die wil ik zelf ook halen. .

Als je er 50,- bij wilt leggen, dan kun je ook gaan voor de Dean Edge 4. Man, die is mooooooi en klinkt briljant! Tijd hadden ze er een hangen in R'dam en heb daar een paar keer op gespeeld. Is elke cent dubbel waard. .
pi_58668740
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 17:35 schreef Witchfynder het volgende:
Voor je budget kan ik alleen de Squier Precision verzinnen (jazz praat ik niet over ), die wil ik zelf ook halen. .

Als je er 50,- bij wilt leggen, dan kun je ook gaan voor de Dean Edge 4. Man, die is mooooooi en klinkt briljant! Tijd hadden ze er een hangen in R'dam en heb daar een paar keer op gespeeld. Is elke cent dubbel waard. .
Die Squier Affinity P Bass lijkt mij ook wel wat. 200 euro'tjes voor een beginnersgitaar klinkt erg redelijk.
Dean Edge 4 vind ik qua uiterlijk niet zo mooi
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:00:17 #177
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_58671168
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 17:35 schreef Witchfynder het volgende:

Niet twijvelen. Doen. Dean
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:10:17 #178
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58671339
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:00 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Niet twijvelen. Doen. Dean
Hmm... Nee.. Ik ben persoonlijk geen Dean fan. Dan zou ik toch eerder voor Squire gaan.
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:14:36 #179
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_58671401
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:10 schreef Twarres het volgende:

[..]

Hmm... Nee.. Ik ben persoonlijk geen Dean fan. Dan zou ik toch eerder voor Squire gaan.

Gek!
pi_58673259
maar is kijken bij Feedback, wat is een beetje een redelijke starters bass versterker
pi_58674877
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:43 schreef kweek89 het volgende:
maar is kijken bij Feedback, wat is een beetje een redelijke starters bass versterker
Als je iemand kent met ervaring die je kan helpen is 2e hand ook te overwegen.
Nieuw zou ik kijken naar peavy microbass of een ashdown after 8
pi_58676285
genoeg mensen die ik ken in de muziekwereld/bandjes wereld...niet aan gedacht eigenlijk haha
hoor nooit zulke goeie dingenover Peavy versterkers...maarja, tis een startertjes :p
  donderdag 15 mei 2008 @ 07:42:03 #183
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58677772
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:14 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Gek!

Altiijd al een aparte smaak gehad.
Das ist nou einmal zo...
  donderdag 15 mei 2008 @ 11:26:53 #184
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58681392
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 18:07 schreef Brammie1 het volgende:

[..]

Die Squier Affinity P Bass lijkt mij ook wel wat. 200 euro'tjes voor een beginnersgitaar klinkt erg redelijk.
Dean Edge 4 vind ik qua uiterlijk niet zo mooi
Te metal voor je? . Kan natuurlijk. .

Mijn volgende bas wordt een Squier Standard P. .
pi_58683985
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 11:26 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Te metal voor je? . Kan natuurlijk. .
dat is het niet
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:01:05 #186
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58684092
Oh . .
pi_58684511
Heeft er iemand hier een mening over de Lightwave bassen?
http://www.lightwave-systems.com/product/product.html
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:42:31 #188
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_58684769
Wat wordt er de afgelopen 3 dagen veel gepost hierzo!!
quote:
Heeft er iemand hier een mening over de Lightwave bassen?
http://www.lightwave-systems.com/product/product.html
Nee.. Ik ken ze niet. Vind ze er ook niet grandioos uitzien, maar dat zegt niets over de kwaliteit natuurlijk.
Das ist nou einmal zo...
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:51:30 #189
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58684946
En terecht!

Lightwave gaat toch meer over het superduper pickupsysteem? Tja, dit soort innoverende dingen zijn nooit mooi eigenlijk, in het begin. .
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:47:17 #190
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_58687969
Oh, en trouwens... Feedback
pi_58688119

Echt vet nummer om te bassen, lekker moeilijk
  vrijdag 16 mei 2008 @ 09:12:52 #192
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58699640
Ja, is wel heftig. . Wordt er alleen wel een beetje onrustig van na een tijdje, deze proggy muziek. .

De elementen in zijn bas, zijn dat niet die DiMarzio Model Ones?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:58:22 #193
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_58718250
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:55 schreef Agiath het volgende:

Echt vet nummer om te bassen, lekker moeilijk
klinkt wel okee, wel een beetje druk

deze blijft ook lekker om te bassen:

de tabs van deze, zijn trouwens ook lekker uitgebreid
pi_58725361
Ben zonet ff de lokale baswinkel gaan bekijken (Paul's Bass Matters) en gelijk werd mij aangeboden even een gitaar te proberen (Squier P-bass). Hoewel ik nog nul ervaring heb en er nog niks van kan, voelde het toch goed
  zondag 18 mei 2008 @ 03:53:13 #195
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58737870
Paul's Bass Matters is een bekende zaak en mensen uit het hele land gaan daar heen. Ben er nog niet geweest, maar ik heb begrepen dat hun expertise erg hoog is. Daar ben je in goede handen, dus!

Een Squier P-bass voelt goed he? .
pi_58738343
quote:
Op zondag 18 mei 2008 03:53 schreef Witchfynder het volgende:
Paul's Bass Matters is een bekende zaak en mensen uit het hele land gaan daar heen. Ben er nog niet geweest, maar ik heb begrepen dat hun expertise erg hoog is. Daar ben je in goede handen, dus!

Een Squier P-bass voelt goed he? .
Ik heb niet echt referentie (op beide gebieden)
  dinsdag 20 mei 2008 @ 02:16:29 #197
187854 MadSteven
Mafketel die plaatjes draait
pi_58773818
Laat ik het zo zeggen, ik heb een basgitaar, da's een Squier P-Bass special.

Die heb ik al jaaaaaaaaaaren. En ik houd nog steeds van dat ding. Betwijfel of ik ooit hem vervang door een Fender P-Bass...
Terug thuis in de middle of nowhere tussen Londen, Parijs en Berlijn
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:07:13 #198
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58781755
Dacht ik al. Daarom zie je ze ook haast nooit op Marktplaats. .
pi_58863285
Ik speel nu een tijdje bas en ben op zoek naar geschikte nummers. The Darkness wordt nu erg makkelijk, Wolfmother lukt wel aardig, evenals Sweet Child O' Mine. Maar nummers van Black Sabbath zijn nog een stap te hoog. Weet iemand goede basnummers die in het niveau tussen Wolfmother en Black Sabbath liggen, type classic rock?
pi_58863567
m'n eerste basles was leuk ik ga er zeker mee door! Ik heb deze gitaar en versterker uitgezocht:

Fender Squier Precision Bass Mike Dirnt

Fender Rumble Combo 25 Watt

Goeie combinatie dacht ik zo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')