abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:51:27 #61
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51778405
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:24 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Moet kunnen ja. Inzagen en fret er in plakken. Maar het uitreken/afstelwerk lijkt me killer.
Ach het heeft geen haast. Lekker klusje joh.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 24 juli 2007 @ 12:25:20 #62
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51779388
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ik hoor meestal wanneer ze kut zijn. Ik vervang ze om het jaar, anderhalf jaar. Ik heb echt geen zin om om de twee maanden 25,- aan snaren er op te knallen. Ik speel wekelijks 4 uur in de oefenruimte en nog losse uurtjes in de week thuis en treedt bijna maandelijks op, maar na bijna precies een jaar zijn mijn snaren nog heerlijk.
Ohw oke. Ik heb ooit eens gehoord dat dat moest, maar je merkt het kwa spelen wel echt. Het speelt toch wel weer soepeler.
quote:
Een limiter past in mijn jaszak trouwens. .
Oh ja. Duh!
Ik dacht aan zo'n 19 inch rack limiter.
quote:
Ik ga naar elke gig btw met een koffer met een Zoom B2 er in en een volumepedaal. Daar moet nog meer veredelend pul in komen, dus ik sjouw toch al. Maar alles voor het heerschende geluid, zeg ik maar. .
Naar gewone gigs neem ik ook de hele zooi mee, maar akoestische optredens moeten zo basic mogelijk zijn, vind ik.
Das ist nou einmal zo...
pi_51780047
Ik zoek een leuke oefenversterker voor thuis voor zeer goedkoop, iemand nog suggesties?

Ik zat te denken aan de roland cube 30 bass maar die ligt een beetje boven mijn budget op het moment, dus als iemand een leuk alternatief weet rond de 200?

Of als iemand nog een leuk 2dehands iets heeft staan
-
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:10:39 #64
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51780684
Peavey Microbass, versterkertje kost ¤ 120 (nieuwprijs!). Geluid is redelijk tot slecht, maar ach, het is maar een oefenversterkertje. Ik heb hem ook thuis staan als oefenversterker, kreeg hem bij m'n eerste basgitaar.
Das ist nou einmal zo...
pi_51788351
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:10 schreef Twarres het volgende:
Peavey Microbass, versterkertje kost ¤ 120 (nieuwprijs!). Geluid is redelijk tot slecht, maar ach, het is maar een oefenversterkertje. Ik heb hem ook thuis staan als oefenversterker, kreeg hem bij m'n eerste basgitaar.
Hm redelijk tot slecht is toch niet echt wat ik zoek, dan kan ik net zo goed mijn computer blijven gebruiken wat ik nu doe, maar ik mis een goede equalizer en leuke effect speel dingetjes en dat soort onzin wat ik toch nooit gebruik.

Maar ik krijg binnenkort wat geld terug en ik ben jarig dus mischien dat ik het nog red om die Roland te krijgen, die lijkt me wel heel tof

Een versterker die meer dan 100 euro duurder is dan mijn bas
-
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:20:38 #66
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51792211
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:25 schreef Twarres het volgende:

[..]

Ohw oke. Ik heb ooit eens gehoord dat dat moest, maar je merkt het kwa spelen wel echt. Het speelt toch wel weer soepeler.
Met wat voor merk/type snaren speel jij? Ik merk daar echt geen moer van. Zeker niet als je ze zo nu en dan ff schoonmaakt.
quote:
Oh ja. Duh!
Ik dacht aan zo'n 19 inch rack limiter.
Denk maar groot weer. .
quote:
Naar gewone gigs neem ik ook de hele zooi mee, maar akoestische optredens moeten zo basic mogelijk zijn, vind ik.
Dat ben ik wel met je eens, maar als ik een akoestische gig in een pub zou doen, dan is een limiter of een compressor no big deal. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_51792579
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:30 schreef vannilesoep het volgende:
*meldt
En diegene op de vorige pagina die een stukje Californication poste, ik ben zelf ook met de peppers begonnen en dat beviel me juist wel. Nummers als Californication, Otherside en Fortune Faded zijn bijv. simpele, mooie basslines om te oefenen
Fijn favoriete nummer om te bassen blijft misschien toch wel Soul to Squeeze van de peppers, probeer het eens
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:56:01 #68
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51793528
Ben ik de enige bassist die niet van de peppers houdt en een gruwelijke hekel heeft aan jaco pastorius? .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_51798564
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:56 schreef Witchfynder het volgende:
Ben ik de enige bassist die niet van de peppers houdt en een gruwelijke hekel heeft aan jaco pastorius? .
*meldt

Ik vind de peppers echt megasaai en dhr. Pastorius is zeker niet slecht maar niet bepaald mijn ding
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:02:09 #70
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51798652
Pastorius is absoluut niet slecht, maar ik erger me aan het feit dat als je basles neemt je doodgegooid wordt met hoe geweldig hij is. Heb dat met 3 basleraren gehad. Alsof het basspelen begint en eindigt met die knakker. .

.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:08:30 #71
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51809398
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:20 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Met wat voor merk/type snaren speel jij? Ik merk daar echt geen moer van. Zeker niet als je ze zo nu en dan ff schoonmaakt.
Ernie Ball standard gauge. Ik maak het ook regelmatig schoon, maar bij mij thuis lijkt het af en toe wel een sauna en daardoor gaat de kwaliteit toch achteruit.
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:10:28 #72
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51809456
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:02 schreef Witchfynder het volgende:
Pastorius is absoluut niet slecht, maar ik erger me aan het feit dat als je basles neemt je doodgegooid wordt met hoe geweldig hij is. Heb dat met 3 basleraren gehad. Alsof het basspelen begint en eindigt met die knakker. .

.
Basles?
Autodidact!!

Ik kon m'n eigen helden uitzoeken en er van leren. All hail to the internet. Er staan echt zo ontiegelijk veel instructie filmpjes op internet, dat een leraar zoeken enorm ouderwets is. Het vereist alleen wel een flinke dosis discipline.
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:28:02 #73
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51809889
Nah, ik ben blij dat ik een technisch goede basis gekregen heb. Schijnt ook aan mij te zien te zijn.

Je kunt van filmpjes een hoop leren, maar als jij iets niet goed doet, kan alleen een persoon die aanwezig is je daarmee helpen.
pi_51810311
Je moet toch gewoon spelen hoe het voor jou het makkelijkst is?

Ik ben begonnen met gitaar spelen, maar ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik de bas ook erg fijn vind.
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:39:47 #75
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51811965
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:28 schreef Witchfynder het volgende:
Nah, ik ben blij dat ik een technisch goede basis gekregen heb. Schijnt ook aan mij te zien te zijn.

Je kunt van filmpjes een hoop leren, maar als jij iets niet goed doet, kan alleen een persoon die aanwezig is je daarmee helpen.
Gedeeltelijk eens. Als ik de enige bassist in mijn omgeving zou zijn, zou ik ook een hoop geintjes en trucjes niet kunnen, maar ik ken er een aantal die me hebben geholpen om m'n techniek te verfijnen.

Als ik heel eerlijk ben heb ik ooit eens een paar baslessen genomen. Maar toen speelde ik al 5 jaar bas en toen begon hij met het leren van toonladders. Daar ben ik toen zo finaal op afgeknapt, laat maar, ik leer het mezelf wel. En nu als ik iets technisch niet helemaal perfect doe, kan ik het wijten aan "mijn stijl".
Das ist nou einmal zo...
pi_51829696
tvp
pi_51829715
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ik hoor meestal wanneer ze kut zijn. Ik vervang ze om het jaar, anderhalf jaar. Ik heb echt geen zin om om de twee maanden 25,- aan snaren er op te knallen. Ik speel wekelijks 4 uur in de oefenruimte en nog losse uurtjes in de week thuis en treedt bijna maandelijks op, maar na bijna precies een jaar zijn mijn snaren nog heerlijk.

Een limiter past in mijn jaszak trouwens. .

Ik ga naar elke gig btw met een koffer met een Zoom B2 er in en een volumepedaal. Daar moet nog meer veredelend pul in komen, dus ik sjouw toch al. Maar alles voor het heerschende geluid, zeg ik maar. .
maar dan zijn ze echt super dood, na anderhalf jaar. Dan zijn de heldere, hoge tonen er helemaal uit. En ik vind juist de heldere toon die in de snaar zit lekker. En je snaren voelen dan ook heel vies en stroef aan, heb je daar geen last van? nieuwe, schone snaren, 'glijden' altijd zo lekker
Wat voor snaren heb je erop zitten dan?

Ik zelf speel op Elixir snaren, bevallen prima. kosten wat, maar gaan ook langer mee. Het is alleen niet handig als je met plectrum speelt, want daar kan die cotinglaag niet zo goed tegen, dan kun je beter gewoon 'normale' snaren kopen.

[ Bericht 52% gewijzigd door sound-storm op 25-07-2007 20:31:36 ]
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:19:21 #78
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51831760
Nee, heb ik totaal geen last van. Ze voelen nog steeds lekker ruw aan. Natuurlijk zijn ze minder 'bright' dan toen ze nieuwe waren, maar toen ze er op zaten heb ik als een malloot er op zitten hengsten om dat "hoor mij nieuw zijn"-geluid er uit te krijgen. Ze zitten er nu sinds augustus 2006 op en hebben inmiddels iets van 220 uur dienst er op zitten en ze knallen nog. Ik denk dat in december ik er weer nieuwe op zet. .

Ik speel op D'Addario EXL220'ers. Deze gaan van .40 tot .95, wat ik lekker vind en hebben sowieso een heerlijke heldere toon. .
pi_51834990
aha, oke, die had ik voor mijn elixir snaren ook, maar dan die vanaf .45. maar 220 uur? netjes. volgens de geleerden zijn ze na 48 uur intensief spelen dood
  donderdag 26 juli 2007 @ 00:11:12 #80
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51839189
Ja, uh...of mijn smaak is compleeeeeeeeet anders ofzo. Ik ben iig nog zeer tevreden over de ondofheid van mijn snaren.

Overigens heb ik nog nooooit een snaar gebroken. Pas traden we op met Roadkill en hun bassist ramde zijn E er af. .

Ik begon toen met mensen te filosoferen dat door mijn baslestechniek ik minder berserk speel. Oh ik ram wel hoor, met mijn 2.0 mm plectrum, maar ik speel niet met een vuil klatergeluid (ook omdat ik dat niet mooi vind). Geen idee of dit verband houdt, hoor, maar ik filosofeerde maar wat. .
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:45:14 #81
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51852544
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 00:11 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, uh...of mijn smaak is compleeeeeeeeet anders ofzo. Ik ben iig nog zeer tevreden over de ondofheid van mijn snaren.

Overigens heb ik nog nooooit een snaar gebroken. Pas traden we op met Roadkill en hun bassist ramde zijn E er af. .

Ik begon toen met mensen te filosoferen dat door mijn baslestechniek ik minder berserk speel. Oh ik ram wel hoor, met mijn 2.0 mm plectrum, maar ik speel niet met een vuil klatergeluid (ook omdat ik dat niet mooi vind). Geen idee of dit verband houdt, hoor, maar ik filosofeerde maar wat. .
Als je niet echt ontzettend losgaat op je bas kan je er volgens mij ook wel wat langer mee doen, maar jij bent echt het andere uiterste.

Ik heb overigens ook ooit m'n E snaar gebroken. Dat is echt een ontzettend banana-split moment. Ik geloofde het echt niet wat er gebeurde, maar het was echt zo! En dan balen dat je geen nieuwe snaren bij je hebt.
Das ist nou einmal zo...
pi_51852980
ik heb ooit eens mijn A snaar gebroken..maar dat was bij mijn 1e setje bassnaren die op m'nbas zaten toen ik hem kocht, die zaten er toen al een jaar op
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:37:43 #83
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_51854414
Ik zag dat het even over speeltechniek ging;

http://youtube.com/watch?v=PPVMBPmrblU
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_51857341
Wel lekker blijven plakken hè?
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:14:38 #85
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51857784
quote:

Beestachtig goed.
Das ist nou einmal zo...
pi_51859408
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:14 schreef Twarres het volgende:

[..]

Beestachtig goed.
en ongelooflijk saai
ga dan gitaarspelen
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:01:39 #87
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51872975
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:45 schreef Twarres het volgende:

[..]

Als je niet echt ontzettend losgaat op je bas kan je er volgens mij ook wel wat langer mee doen, maar jij bent echt het andere uiterste.

Ik heb overigens ook ooit m'n E snaar gebroken. Dat is echt een ontzettend banana-split moment. Ik geloofde het echt niet wat er gebeurde, maar het was echt zo! En dan balen dat je geen nieuwe snaren bij je hebt.
Ja uh...ik zou jullie graag willen laten zien/horen hoe mijn bas klinkt, maar heb daar ff de technische middelen niet voor. .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:02:32 #88
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51873020
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 17:11 schreef basskabouter het volgende:

[..]

en ongelooflijk saai
ga dan gitaarspelen
Nou en toch...dat tappen aan het eind zou ik wel willen leren. Ik heb daar wel toepassingen voor in mijn muziek. .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:35:36 #89
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51881580
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 17:11 schreef basskabouter het volgende:

[..]

en ongelooflijk saai
ga dan gitaarspelen
Het gaat om de techniek, niet om wat er gespeeld wordt. Dat heb ik ook eerlijk gezegd niet eens gehoord. Heb het filmpje op m'n werk gekeken en dus alleen het spel bekeken.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:38:32 #90
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51881676
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:01 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ja uh...ik zou jullie graag willen laten zien/horen hoe mijn bas klinkt, maar heb daar ff de technische middelen niet voor. .
Ik denk ik kijk effe of jullie nog bij mij in de regio spelen en dan zie ik dat jullie niets anders doen!

Maar Veenendaal is iets te ver weg (sorry ben lui), dus als je weer in Den Haag staat, kom ik wel effe kijken denk ik.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:31:39 #91
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51886644
Den Haag is helemaal onze regio. Willen we graag weer spelen, maar niet meer in de Bazart. .

We spelen weleens met de Haagse Power Metalband Magion. Ken je hen toevallig?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:44:24 #92
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51887037
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:31 schreef Witchfynder het volgende:
Den Haag is helemaal onze regio. Willen we graag weer spelen, maar niet meer in de Bazart. .

We spelen weleens met de Haagse Power Metalband Magion. Ken je hen toevallig?
Nee, maar ik zit niet zo in de metal. Vind het wel altijd leuk om zo'n metal showtje te zien.

Maar heb je wel eens in het HPC gespeeld? Leuk zaaltje en meestal ook wel goed geregeld daarzo, anders kan je het Musicon ook altijd nog proberen.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:07:45 #93
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51887779
Nee, in beiden nog niet gespeeld. In Musicon bijna. We zouden invallen, maar de communicatie verliep zo bagger dat het niet door is gegaan. .

HPC komt nog wel een keer. Lijkt ons wel leuk iig. .

Ik neem aan dat Hardly Easy jouw band is? Klinkt wel lekker. .
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:41:39 #94
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51889136
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:07 schreef Witchfynder het volgende:
Nee, in beiden nog niet gespeeld. In Musicon bijna. We zouden invallen, maar de communicatie verliep zo bagger dat het niet door is gegaan. .

HPC komt nog wel een keer. Lijkt ons wel leuk iig. .

Ik neem aan dat Hardly Easy jouw band is? Klinkt wel lekker. .
Yup, that's me.

Ik had altijd begrepen dat het bij het Musicon zo makkelijk ging allemaal. Nou ja, ik hou gewoon jullie website in de gaten en kom eens kijken als jullie hier in de buurt spelen.
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:01:41 #95
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51895231
Ja dat hoorde ik ook altijd, maar om daadwerkelijk IN gesprek te komen met die figuren....
  woensdag 1 augustus 2007 @ 15:49:49 #96
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_52019820
@ Witchfynder:

Nou, ik heb je ge-add hoor bij MySpace!!

Das ist nou einmal zo...
  woensdag 1 augustus 2007 @ 15:51:02 #97
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_52019850
Heeft er iemand hier trouwens weleens zijn oude snaren uitgekookt?

Ik heb hier namelijk een beginnersbas staan waar ik vanaf wil, maar de snaren zijn wat vies en eigenlijk ook wel wat oud. Nou hoorde ik van iemand dat ik ipv niuewe snaren te kopen beter de oude kon uitkoken.

Mijn vraag is dus; Hoe doe je dat precies en krijg je je snaren er daarna wel weer fatsoenlijk op?
Wat voor snaren het zijn zou ik bij god niet meer weten , maar er zitten van die rode lintjes op.
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 16:08:51 #98
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52020347
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:51 schreef VaderJacob het volgende:
Heeft er iemand hier trouwens weleens zijn oude snaren uitgekookt?

Ik heb hier namelijk een beginnersbas staan waar ik vanaf wil, maar de snaren zijn wat vies en eigenlijk ook wel wat oud. Nou hoorde ik van iemand dat ik ipv niuewe snaren te kopen beter de oude kon uitkoken.

Mijn vraag is dus; Hoe doe je dat precies en krijg je je snaren er daarna wel weer fatsoenlijk op?
Wat voor snaren het zijn zou ik bij god niet meer weten , maar er zitten van die rode lintjes op.
Lees dit topic maar eens: http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=4173

Staan ergens geluidssamples van iemand die ze voor de 4e (?) keer behandeld had... klonk adembenemend nieuw.

Koken is kut.

edit: Correctie. Dit is een opname van de derde keer: http://members.home.nl/fclandstra/Basstwo.mp3
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  woensdag 1 augustus 2007 @ 16:32:37 #99
126098 VaderJacob
pi_52020921
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Lees dit topic maar eens: http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=4173

Staan ergens geluidssamples van iemand die ze voor de 4e (?) keer behandeld had... klonk adembenemend nieuw.

Koken is kut.

edit: Correctie. Dit is een opname van de derde keer: http://members.home.nl/fclandstra/Basstwo.mp3
ow dat klinkt wel owkee eigenlijk

Dat is wel wat voor mijn eigen bas als de snaren op zijn.
Voor de bas waar ik hetover heb lijkt koken me wat goedoper aangezien ik hem tog in de verkoop doe! Ik heb er al wat info over gevonden dus dat moet wel lukken.

In ieder geval bedankt
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:43:23 #100
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52022615
Koken heeft geen zin, het klinkt even goed, maar na een korte periode spelen klinken ze kutter dan ooit tevoren. Het is niet zo dat je die spiritus maar een keer kan gebruiken en dat het per keer een euro kost ofzo.

Gewoon goed schoonmaken die kabels. Wel zo fatsoenlijk tegenover de persoon die de bas van je koopt, vind je niet?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:47:09 #101
126098 VaderJacob
pi_52022688
Mja als ze er kutter van gaan klinken is het inderdaad niet zo beleeft, ik heb het zelf nog nooit gedaan dus ik weet het niet.

Ik heb hier nog spiritus staan en een pvc buis is ook zo gehaalt, dus ik zal morgen eens een poging wagen!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:55:54 #102
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_52024120
Cool! Succes.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:57:02 #103
126098 VaderJacob
pi_52024152
Ik zal mijn bevindingen 1 dezer dagen wel posten
  maandag 6 augustus 2007 @ 09:26:34 #104
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52133797
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:49 schreef Twarres het volgende:
@ Witchfynder:

Nou, ik heb je ge-add hoor bij MySpace!!

Cool. .
  maandag 3 september 2007 @ 12:37:16 #105
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52913870
Zeg, waar zijn alle bassisten heen hier? .
pi_52914805
Meld zich

Om even op het aanslaan terug te komen. Van oorsprong gitarist, dus plectrum. Vind het fijner speler, ik ben er sneller in en ik vind het lekkerder klinken. Ik speel met relatief dunne .80 nylon sharkfins (die grijze) van ome Jim.
pi_52919654
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:56 schreef Witchfynder het volgende:
Aanwezig, neurotische kudt muziek

Beste bassist Mark Sandman http://www.youtube.com/watch?v=yP8QhblSkRI morphine !
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  maandag 3 september 2007 @ 16:50:01 #108
126098 VaderJacob
pi_52919833
quote:
Op maandag 3 september 2007 13:20 schreef ikheetmartijn het volgende:
Meld zich

Om even op het aanslaan terug te komen. Van oorsprong gitarist, dus plectrum. Vind het fijner speler, ik ben er sneller in en ik vind het lekkerder klinken. Ik speel met relatief dunne .80 nylon sharkfins (die grijze) van ome Jim.
Mja als ik makkelijke rifjes speel op hoog tempo is een plectrum meer dan owkee. Maar voor moeilijkere rifjes op hoog tempo toch liever mijn vingers,

En over het algemeen gebruik ik mijn plectrum dus ongeveer even vaak als mijn vingers!
pi_52920090
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:41 schreef Pavement het volgende:

[..]

Aanwezig, neurotische kudt muziek

Beste bassist Mark Sandman http://www.youtube.com/watch?v=yP8QhblSkRI morphine !
idd, jammer dat ie dood is
  maandag 3 september 2007 @ 20:37:13 #110
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52924636
Ik ben pas plotseling ontzettend fan geworden van Roger Glover. Heb het nooit eerder ingezien hoe heerlijk die man eigenlijk speelt!
Als je denkt: "wie?". Hij is de bekendste bassist van Deep Purple en heeft gespeeld op nummers als Smoke On The Water (heerlijke baslijn!), Child in Time, Highway Star en Black Night.
pi_52929477
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:03 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

idd, jammer dat ie dood is
idd jammer maar waardig op het podium gestorven, waar de meeste 4 snaren nodig hebben om een kekke tune eruit te halen had hij ermaar 2 nodig, fucking geniaal
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  FOK!fotograaf dinsdag 4 september 2007 @ 13:45:11 #112
145146 Andyy
pi_52937039
quote:
Op maandag 3 september 2007 12:37 schreef Witchfynder het volgende:
Zeg, waar zijn alle bassisten heen hier? .
hiero
ik zie hier een paar ava's die ik ook op BGF zie
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:28:13 #113
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52941345
Not me. .
pi_52989046
- dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Vital_Remains op 06-09-2007 20:29:41 ]
-
pi_52989225
Iemand die wat verstand heeft van versterkers hier?

Ik heb nu eindelijk wat geld over, dus kan ik mooi eindelijk een nieuwe versterker aanschaffen. Maar ik heb totaal geen verstand van wat goed is.

De volgende heb ik gevonden, veel duurder kan ik helaas niet hebben
Hartke A 35 kicked ¤ 239,-
Ibanez SW 65 U ¤ 209,-
Ibanez SW 35 ¤ 149,-

Of als iemand nog een betere weet

Het is vooral voor op m`n zolderkamertje, en mischien in de toekomst in een bandje (Voor optredens hoeft nog niet eens, maar gewoon dat ik een beetje mee kan doen met de rest...)
-
  donderdag 6 september 2007 @ 21:44:36 #116
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52991218
Voor je zolderkamertje is 30W wel genoeg, maar als je met een band speelt dan moet je het volgende in acht nemen: als bassist moet je 3 x zoveel wattage hebben als gitaristen om er nog doorheen te prikken. Kijk, als je een akoestisch jazz combo'tje speelt valt dat mee, maar als je meer richting de rock/metal/punk gaat dan zeker.
In de oefenruimte waar wij oefenen speel ik over een 100W Crate en de gitaristen over 50W buizencombo's. Ik moet echt hard en zij zachter anders kom ik er niet doorheen. Beter had ik dan een 150 of 200W gehad. Voor live spelen zij met 100W tops en ik met een 350W top. Dát gaat goed. .

Ik heb geen ervaring met Ibanez amps, maar Hartke is cool. Ik speel zelf over een Hartke top en ben helemaal verliefd op het geluid. Het mooie van Harkte is dat je alle kanten op kan. Wil je jazzy? Kan! Wil je funky? Kan ook. Misschien metal punchy? Geen probleem!

Die kleine Ashdown doosjes schijnen ook super te zijn. Als ik een nieuwe oefenamp nodig had zou ik die kopen (aangezien ik niet met een 350W stack in mijn kamer ga pielen ).
  FOK!fotograaf donderdag 6 september 2007 @ 22:02:41 #117
145146 Andyy
pi_52991715
ashdown ?
roland ?
pi_52995583
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:44 schreef Witchfynder het volgende:
Voor je zolderkamertje is 30W wel genoeg, maar als je met een band speelt dan moet je het volgende in acht nemen: als bassist moet je 3 x zoveel wattage hebben als gitaristen om er nog doorheen te prikken. Kijk, als je een akoestisch jazz combo'tje speelt valt dat mee, maar als je meer richting de rock/metal/punk gaat dan zeker.
In de oefenruimte waar wij oefenen speel ik over een 100W Crate en de gitaristen over 50W buizencombo's. Ik moet echt hard en zij zachter anders kom ik er niet doorheen. Beter had ik dan een 150 of 200W gehad. Voor live spelen zij met 100W tops en ik met een 350W top. Dát gaat goed. .

Ik heb geen ervaring met Ibanez amps, maar Hartke is cool. Ik speel zelf over een Hartke top en ben helemaal verliefd op het geluid. Het mooie van Harkte is dat je alle kanten op kan. Wil je jazzy? Kan! Wil je funky? Kan ook. Misschien metal punchy? Geen probleem!

Die kleine Ashdown doosjes schijnen ook super te zijn. Als ik een nieuwe oefenamp nodig had zou ik die kopen (aangezien ik niet met een 350W stack in mijn kamer ga pielen ).
Beetje lastig welke ik nou zal kiezen, want ik heb nog geen plannen om een bandje te beginnen, maar het lijkt me zonde om binnen een korte tijd wat nieuws te gaan kopen voor als ik een band tegenkom.

Maar wat je over Hartke zegt trekt me wel aan, ik vind alle stijlen wel leuk om te spelen en mee te experimenteren.

Ashdown was ik niet zo bekend mee, nooit veel over gehoord maar nu ik wat rond lees op internet is dat zeker ook wel een redelijk interessante kandidaat

Ik denk dat ik maar even ga kijken bij de gitaarboer of er een ashdown staat, een hartke helaas niet volgens mij.

En een 100W Ashdown 5 fifteen is ook niet zo duur zie ik (¤ 259,-).

Maakt dat eigenlijk verschil in geluid als ik een 100W heel zacht zet voor thuisgebruik?
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:02 schreef Andyy het volgende:
ashdown ?
roland ?
Roland cube 30 leek me ook wel leuk, maar net iets te duur. Wel leuk met veel effecten maar volgens mij heeft dat niet echt een toegevoegde waarde, want ik heb geen idee wanneer ik zoiets nou zou gebruiken.

Tenzij je nu zegt dat een roland een gigantisch bruut geluid heeft en er geen andere tegen op kan

Maar bedankt voor de reacties, morgen maar even kijken en hopen dat ze hier 1 van de versterkers hebben staan om even te proberen.
-
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:32:47 #119
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_53004250
quote:
Op donderdag 6 september 2007 20:29 schreef Vital_Remains het volgende:
Iemand die wat verstand heeft van versterkers hier?

Ik heb nu eindelijk wat geld over, dus kan ik mooi eindelijk een nieuwe versterker aanschaffen. Maar ik heb totaal geen verstand van wat goed is.

De volgende heb ik gevonden, veel duurder kan ik helaas niet hebben
Hartke A 35 kicked ¤ 239,-
Ibanez SW 65 U ¤ 209,-
Ibanez SW 35 ¤ 149,-

Of als iemand nog een betere weet

Het is vooral voor op m`n zolderkamertje, en mischien in de toekomst in een bandje (Voor optredens hoeft nog niet eens, maar gewoon dat ik een beetje mee kan doen met de rest...)
Zoals WF zei... Ligt eraan wat je wil. Ik heb zelf een Ibanez SW100, maar in de oefenruimte kan ik daar ook nog de DI port van gebruiken om boven iedereen uit te komen + het feit dat er een extra cabinet staat welke ik kan verbinden met die versterker.

Ik denk ook inderdaad dat Hartke hier de leukere keus is, zeker als je ook nog niet helemaal weet wat je wilt gaan spelen.
Das ist nou einmal zo...
pi_53004751
Heb vanochtend dan eindelijk een basgitaar + versterker gehaald
Ik ben er erg tevreden mee en het speelt lekkerder dan ik gewend ben

Ibanez SRX 350 NT

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')