Cool.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:49 schreef Twarres het volgende:
@ Witchfynder:
Nou, ik heb je ge-add hoor bij MySpace!!
![]()
Aanwezig, neurotische kudt muziekquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:56 schreef Witchfynder het volgende:
Ben ik de enige bassist die niet van de peppers houdt en een gruwelijke hekel heeft aan jaco pastorius?.
Mja als ik makkelijke rifjes speel op hoog tempo is een plectrum meer dan owkee. Maar voor moeilijkere rifjes op hoog tempo toch liever mijn vingers,quote:Op maandag 3 september 2007 13:20 schreef ikheetmartijn het volgende:
Meld zich
Om even op het aanslaan terug te komen. Van oorsprong gitarist, dus plectrum. Vind het fijner speler, ik ben er sneller in en ik vind het lekkerder klinken. Ik speel met relatief dunne .80 nylon sharkfins (die grijze) van ome Jim.
idd, jammer dat ie dood isquote:Op maandag 3 september 2007 16:41 schreef Pavement het volgende:
[..]
Aanwezig, neurotische kudt muziek
Beste bassist Mark Sandman http://www.youtube.com/watch?v=yP8QhblSkRI morphine !
idd jammer maar waardig op het podium gestorven, waar de meeste 4 snaren nodig hebben om een kekke tune eruit te halen had hij ermaar 2 nodig, fucking geniaalquote:
hieroquote:Op maandag 3 september 2007 12:37 schreef Witchfynder het volgende:
Zeg, waar zijn alle bassisten heen hier?.
Beetje lastig welke ik nou zal kiezen, want ik heb nog geen plannen om een bandje te beginnen, maar het lijkt me zonde om binnen een korte tijd wat nieuws te gaan kopen voor als ik een band tegenkom.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:44 schreef Witchfynder het volgende:
Voor je zolderkamertje is 30W wel genoeg, maar als je met een band speelt dan moet je het volgende in acht nemen: als bassist moet je 3 x zoveel wattage hebben als gitaristen om er nog doorheen te prikken. Kijk, als je een akoestisch jazz combo'tje speelt valt dat mee, maar als je meer richting de rock/metal/punk gaat dan zeker.
In de oefenruimte waar wij oefenen speel ik over een 100W Crate en de gitaristen over 50W buizencombo's. Ik moet echt hard en zij zachter anders kom ik er niet doorheen. Beter had ik dan een 150 of 200W gehad. Voor live spelen zij met 100W tops en ik met een 350W top. Dát gaat goed..
Ik heb geen ervaring met Ibanez amps, maar Hartke is cool. Ik speel zelf over een Hartke top en ben helemaal verliefd op het geluid. Het mooie van Harkte is dat je alle kanten op kan. Wil je jazzy? Kan! Wil je funky? Kan ook. Misschien metal punchy? Geen probleem!
Die kleine Ashdown doosjes schijnen ook super te zijn. Als ik een nieuwe oefenamp nodig had zou ik die kopen (aangezien ik niet met een 350W stack in mijn kamer ga pielen).
Roland cube 30 leek me ook wel leuk, maar net iets te duur. Wel leuk met veel effecten maar volgens mij heeft dat niet echt een toegevoegde waarde, want ik heb geen idee wanneer ik zoiets nou zou gebruiken.quote:
Zoals WF zei... Ligt eraan wat je wil. Ik heb zelf een Ibanez SW100, maar in de oefenruimte kan ik daar ook nog de DI port van gebruiken om boven iedereen uit te komen + het feit dat er een extra cabinet staat welke ik kan verbinden met die versterker.quote:Op donderdag 6 september 2007 20:29 schreef Vital_Remains het volgende:
Iemand die wat verstand heeft van versterkers hier?
Ik heb nu eindelijk wat geld over, dus kan ik mooi eindelijk een nieuwe versterker aanschaffen. Maar ik heb totaal geen verstand van wat goed is.
De volgende heb ik gevonden, veel duurder kan ik helaas niet hebben
Hartke A 35 kicked ¤ 239,-
Ibanez SW 65 U ¤ 209,-
Ibanez SW 35 ¤ 149,-
Of als iemand nog een betere weet
Het is vooral voor op m`n zolderkamertje, en mischien in de toekomst in een bandje (Voor optredens hoeft nog niet eens, maar gewoon dat ik een beetje mee kan doen met de rest...)
niet zozeer effecten maar met de roland heb je "meerdere versterkers in 1", zitten maar iets van 2 effecten op dacht ikquote:Op vrijdag 7 september 2007 00:25 schreef Vital_Remains het volgende:
[..]
Roland cube 30 leek me ook wel leuk, maar net iets te duur. Wel leuk met veel effecten maar volgens mij heeft dat niet echt een toegevoegde waarde, want ik heb geen idee wanneer ik zoiets nou zou gebruiken.
Tenzij je nu zegt dat een roland een gigantisch bruut geluid heeft en er geen andere tegen op kan
Maar bedankt voor de reacties, morgen maar even kijken en hopen dat ze hier 1 van de versterkers hebben staan om even te proberen.![]()
Wat heet heel zacht? Geen enkele amp is goed op 2, maar een 100W hoef je voor thuis niet op 2 te zetten. Denk dat met 4 je ook nog goed weg komt. Als je een amp hebt met inputvolume en outputvolume, dan kun je de input hoog zetten en de output wat minder. Dan heb je nog wel een redelijk vol geluid.quote:Op vrijdag 7 september 2007 00:25 schreef Vital_Remains het volgende:
Maakt dat eigenlijk verschil in geluid als ik een 100W heel zacht zet voor thuisgebruik?
Okee dat valt wel mee dus, heb helaas nog geen tijd gehad om in de winkel te kijken, maar ik denk dat ik toch voor de Ashdown 35 watt ga, vooral omdat ik dan nog wat geld overhoud om een nieuwe fiets te kopen (En stiekem een beetje omdat de bassist van SOAD er ook op speeltquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat heet heel zacht? Geen enkele amp is goed op 2, maar een 100W hoef je voor thuis niet op 2 te zetten. Denk dat met 4 je ook nog goed weg komt. Als je een amp hebt met inputvolume en outputvolume, dan kun je de input hoog zetten en de output wat minder. Dan heb je nog wel een redelijk vol geluid..
gegroet. Mijne hangt ongeveer op mijn knie, das wel laag genoeg tochquote:Op zondag 16 september 2007 12:15 schreef YellowBanana het volgende:
Gegroet mede-laaggitaristen...
als jij dat lekker vindt spelen, dan is dat meer dan prima toch?quote:Op zondag 16 september 2007 18:01 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
gegroet. Mijne hangt ongeveer op mijn knie, das wel laag genoeg toch?
vroegerquote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:31 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
bassisten topic nooit gezien,
meldt![]()
OT: Speelt hier niemand met z'n duim?
nu we toch bezig zijn over hoogtesquote:Op zondag 6 januari 2008 00:04 schreef bas-beest het volgende:
[..]
als jij dat lekker vindt spelen, dan is dat meer dan prima toch?
Persoonlijk vind ik dat niks, ik heb mijn bas zo ongeveer net iets onder jazz-niveau hangen omdat ik dat lekker vind spelen (m.a.w., ergens tussen borst- en kruishoogte)
ik ben met 3 vingers even snel als m'n duim, voordeel aan m'n duim is dat mijn nagels dan niet te horen zijnquote:Op zondag 6 januari 2008 00:30 schreef Andyy het volgende:
[..]
vroeger
wijs en middelvinger gaat sneller, en een plectrum nog sneller
met 3 vingers even snel als je duim ?quote:Op zondag 6 januari 2008 00:37 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
ik ben met 3 vingers even snel als m'n duim, voordeel aan m'n duim is dat mijn nagels dan niet te horen zijn.
Vrij snelquote:Op zondag 6 januari 2008 00:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
met 3 vingers even snel als je duim ?![]()
hoe snel ga je dan wel niet met je duim ?
en ja nagels, dat is ook irritant ja, zit ze vijna elke week te knippen omdat ik er last van heb of bij het bassen of bij het gitaar spelen
nope... wel met 3, soms 4 vingers...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:31 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Mits slappend : Ja hoor.. Maar erg sporadisch en voornamelijk thuis als ik zit te kutten.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:31 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |