quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:59 schreef pinquit het volgende:
en hoe ist nu met damien vamp??
max is weer helemaal beter trouwens
Hij vond het van de week niet nodig om zn boontjes op te eten, hij zat tijdens het eten met een lege keukenrol te spelen. toen er een gat in zat bedacht ie dat het wel leuk was om die vieze groene dingen daarin te stoppen
en dan bezig blijven he, want de boontjes lagen elke keer wéér op tafel
![]()
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:20 schreef kims_mama het volgende:Max!
![]()
Ik kan toch zo genieten van mijn meisje. (gelukkig wel weer)
Nu ze ineens kan klappen, klapt ze overal mee. Bv net een muziekzender op en dan een live optreden. Dus na afloop werd er geapplaudisieerd. En Kim klapte enthousiast mee. Zo lief!![]()
En nu danst ze vol overgave. Vanmiddag probeerde ze de hele tijd kusjes te geven.
Mijn hoofd vastpakken en dan haar mondje stevig tegen mij aandrukken. En daarna kusgeluidjes maken.
Ja, daar ben ik danquote:Op zondag 8 juli 2007 11:26 schreef cattie het volgende:
LadyS, hoe is het met Iris en de spreidbroek?
Wat PV al zegt. Iris heeft een (lichte) heupdysplasie en daarom dus een spreidbroek. klik hier voor de precieze uitlegquote:Op maandag 9 juli 2007 10:01 schreef Wennie het volgende:
LadyS, ik volg het babytjes topic niet.. waarom heeft ze zo'n spreidbroek? Heb zoiets overigens nog nooit gezien, maar ik vind het altijd prachtig om te zien dat kleine kinderen zich zo goed aan hun beperkingen aanpassenGewoon lopen en klimmen
Stoere Iris
![]()
Dank je wel voor de tips! Kga zeker eens bij de HEMA kijken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:01 schreef Jelief het volgende:
Fuente luierbroekjes is een goed idee als het dan mis gaat is ze niet meteen helemaal nat. Als het het wat beter gaat kun je ook nog een 'trainingsonderbroek' gebruiken. Een luierachtig geval van badstof met een plastic laagje, worden o.a. verkocht bij de HEMA.
Nee, we bleven gewoon aanbieden maar als ze niet wou, dan at ze niks. We gingen ook niet telkens zeuren om toch een hapje ofzo. We gingen gewoon zelf eten, Sara moest wel blijven zitten tot wij ook klaar waren met eten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:23 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Weet je een concreet plan van aanpak voor ons? Iets dat jullie toen gedaan hebben?
Als het zo wil zonder stress enz, zou ik het gewoon een tijdje lekker zo doen! Zo voel jij je wat geruster en eet hij lekker zijn buikje vol, prima toch? Als hij wel uit het vuistje eet dan kan hij wel stukken eten, dus dat zit wel goed.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb zijn eten vandaag maar weer eens tot snert gemaaid, toen ging driekwart van zijn bakje er wel in. Daarna nog vla. Misschien dat we dit eventjes moeten volhouden en dan langzaam weer grotere stukken introduceren? Ik heb namelijk het idee dat hij een beetje bang is geworden voor eten. Verder eet hij wel uit het vuistje, dus tussendoor een stukje appel of een cracker gaat er wel in. Het lijkt me dus een combinatie van onwil en eigenwijsheid. Daar komt bij dat hij mogelijk last heeft van zijn tanden.
Aah wat liefquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:57 schreef Vicky het volgende:
Ik moest net zoo lachen. Amber had haar vestje verkeerd om aan gedaan maar ze was er zo trots op... Staat ze naast me en zegt
mamma mamma kijk
nee zeker niet en het is nu al de 2e keer deze week...quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:40 schreef cattie het volgende:
Amber het kleine spookje, dat is niet de bedoeling!
Ah ok, 21 maanden is echt net even wat ouder. Dat zou ik in principe ook kunnen doen (voor nieuwe baby een nieuwe kamer), maar ik wil toch graag een ander bedje voor mn dochtertje. Of dit nu een ledikantje wordt of een peuterbedje dat weet ik dus nog niet. In elk geval is ze zo ondernemend dat ik al aan voel komen dat ze er elk moment uit gaat klimmen. Dan heb ik liever een ledikantje met een open zijkant of een peuterbedje.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:25 schreef Martineke het volgende:
met die vraag heb ik ook gezeten.
wij hebben uiteindelijk Maxim een peuterbed gegeven toen hij 21 maanden was ipv 17 mnd bij de geboorte van zn broertje
wij wouden eerst zijn babykamerspullen gebruiken voor Romijn, maar die heeft uiteindelijk toch maar een andere babykamer gekregen.
Amber is van oktober 2005 zag ik, dus zo 21 maanden nu toch? Als er hier geen 2e was gekomen dan zou ik haar ook lekker in dit ledikantje laten totdat ze er uit zou klimmen, maar met een 2e wil ik niet steeds van alles aanschaffen en weer wegdoen (ik zou bijv ook een wieg kunnen kopen om zo 4 maanden te overbruggen ofzo, maar dan zit ik weer met een wieg straks, lenen gaat niet lukken).quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:52 schreef Vicky het volgende:
Ik neem het peuterbed van mijn vriendin over maar weet ook nog niet wanneer ik Amber erin ga leggen.. ze is nog zo aan het draaien ;s nachts.
Ik krijg het Ikealedikantje met die krullen.
Ah zo, schattig bedje trouwens. Ik zag toevallig van die geweldige bedjes bij de kidsfactoryquote:Op donderdag 12 juli 2007 18:07 schreef Vicky het volgende:
[afbeelding]
Tis een meegroeibed
Ik wil ook niet steeds wat nieuws moeten kopen dus als Amber in een ander bedje gaat gaat het ledikantje naar een andere kamer waar over een x aantal maanden/jaren de nieuwe babykamer komt..
ja, hier ging dat gelijk goed. en nee geen rekje aan de zijkant. wij hebben het peuterbed van de mammut serie van ikea gekocht. Maxim is er tot nu toe maar 1 x uitgevallen en dat is nog niet eens zo lang geleden, en hij is nu 2 1/2 jaar.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:11 schreef Pixels24 het volgende:
[..]
Ging dat gelijkj goed bij jou met 21 maanden? Ik denk dat je ook een rekje had aan de zijkant? En was jouw zoon een erge draaier in zijn bed? Mijn dochtertje ligt nl ook vaak dwars in bed.
Deze nemen wij ook voor Saartje! Wij zijn nog steeds aan het zoeken met slapen, de ene nacht gaat goed, de volgende weer niet. Dus of we doen het binnenkort om te testen (ze is nu ruim 22 maand) of na de zomer als ze ruim 2 is.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:07 schreef Vicky het volgende:
[afbeelding]
Tis een meegroeibed
Ik wil ook niet steeds wat nieuws moeten kopen dus als Amber in een ander bedje gaat gaat het ledikantje naar een andere kamer waar over een x aantal maanden/jaren de nieuwe babykamer komt..
Waar slaapt Merlijn dan overdag en 's avonds als jullie nog niet slapen?quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:56 schreef Randa_v het volgende:
Slaapt nog steeds bij ons in en bed en kent de ledikat thuis niet
Ja he, 18 maanden (of eigenlijk 17) is nog erg jong. Zeker omdat ze in principe tot 2 1/2 zo (misschien wel 3, ze is niet zo lang) in een ledikantje kunnen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:06 schreef bixister het volgende:
die spijlen (van het omgekeerd tegen de muur te plaatsen bed) lijken me niet zo hoog dat ze er niet overheen kunnen klimmen, of is 't alleen bij wijze van bescherming tegen uit 't bed rollen?
ik vind 18 maanden ook erg vroeg om over te stappen op een groter bed. zelfs als ze net 2 jaar zijn vind ik ze nog vrij jong. tenzij ze voortdurend uit hun ledikant klimmen en er dus gevaarlijke situaties ontstaan zou
ik ze er nog mooi wat langer in houden hoor. kun je niet voor tijdelijk een extra ledikantje lenen ergens pixels? (ik heb er nog één over trouwens, mag weg voor weinig, zie hier )![]()
of de baby het eerste half jaar in een wieg laten slapen? dat hebben wij gedaan. piet was 2 jaar en een paar maanden toen anna niet meer in de wieg paste en dus het ledikantje nodig had. was precies mooi.
Hij slaapt vaak nog even beneden voor hij echt in ons bed gaat slapen op de zitzak met een boxkleed onder zich en fleece kleed op zich of gewoon meteen in het grote bed. Moet zeggen dat ik zeker nu ik zwanger ben vaak eerder slaap dan hem of meteen naast hem ga slapen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 08:40 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Waar slaapt Merlijn dan overdag en 's avonds als jullie nog niet slapen?
Fons slaapt ook bij ons in bed maar als wij er niet bij liggen durf ik dat niet meer aan en slaapt hij in z'n eigen bed.
Kan ik me voorstellen, maar ja nu er hier een baby komt en Merlijn van de nachtvoedingen af is krijgt hij gewoon zijn eigen kamer. Die hadden we namelijk niet meer en bij ons op de kamer is er eigenlijk geen plaats voor een ledikant.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Fons slaapt nu een maand of twee in een eigen bedje als wij niet slapen, voelt toch veiliger sinds er wat meer beweging in hem zit.
Ik rook vooral verschilquote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:32 schreef _evenstar_ het volgende:
ff snel tussen het eetgedruis en feestgedruis:
Lois? merkte je zichtbaar verschil met de probiotica en zoja na hoeveel tijd enzo?
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:42 schreef Belana het volgende:
evenstar, wel beetje rot ook natuurlijk om al die succesverhalen te lezen over eten.
is volle melk trouwens beter als halfvol? vanuit het cb zeggen ze halfvol, maar ik kan me herinneren er ooit iets over gelezen te hebben dat volle melk toch eigenlijk beter is? (en ja, ik ben te lui om te gaan zoeken)
Ezra is vandaag erg verwend trouwens, allemaal mooie nieuwe spele-dingetjes, lekker taart gesmuldwas erg leuk en gezellig
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:38 schreef Belana het volgende:
thanks owlet
ik geloof dat ik dus een keer een programma heb gezien over overgewicht bij kinderen en dat kinderen die halfvolle melk dronken juist meer overgewicht hadden dan kinderen die volle melk dronken, zoiets. jouw verhaal sterkt me weer. ik drink zelf sinds de zwangerschap van Ezra helemaal geen melk meer, ik kon er niet tegen en nu heb ik er geen behoefte meer aan, bovendien raak ik er opgezet van. melk is ook een leuke voedingsbodem voor de verkeerde bacterien in de darmen schijnt en daar raak je opgezet van. melk is best een overschat iets als je het mij vraagt.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:38 schreef Belana het volgende:
thanks owlet
ik geloof dat ik dus een keer een programma heb gezien over overgewicht bij kinderen en dat kinderen die halfvolle melk dronken juist meer overgewicht hadden dan kinderen die volle melk dronken, zoiets. jouw verhaal sterkt me weer. ik drink zelf sinds de zwangerschap van Ezra helemaal geen melk meer, ik kon er niet tegen en nu heb ik er geen behoefte meer aan, bovendien raak ik er opgezet van. melk is ook een leuke voedingsbodem voor de verkeerde bacterien in de darmen schijnt en daar raak je opgezet van. melk is best een overschat iets als je het mij vraagt.
quote:
Haha! Maar ze mogen moeten blijven, hartstikke gezellig en leukquote:
Nou, ik hoop dat het met de meet goed gaat. Weet het haast wel zeker. En gewoon nog een dikkequote:Op zondag 15 juli 2007 22:56 schreef _evenstar_ het volgende:
@ingrid het is voor ons niet meer zo lastig om het constant in de gaten te houden, het gaat normala gesproken nog net wat verder, dus handen wassen na aanraking van eten waar koemelk in zit/gluten in zit etc. opletten op kruimels, geen kusje direct na iets eten zonder je egzicht even te wassen. enzovoorts. Bij een verjaardag/meeting is dat niet te doen, daarvoor heeft ze nu speciaal medicijn die in die zin bescherming geeft dat ze er dan wel wat beter tegen kan. En voor nood dus die epipen.
Heb gelukkig al met irethkunnen afspreken dat ik daar de voe1ding klaar maak en dus geen gekke dingen in de voeding kunnen komen. en het meeste bij huidcontact zal blijven ( hoop ik
)
Oh!!! Jullie hebben dit ook.... dit gaat bij mij al best lang zo. Ik weet niet meer wanneer het begonquote:Op zondag 15 juli 2007 10:47 schreef Coelho het volgende:
Wij hebben al een dag of 5 een dreumes (13mnd) die alleen maar achter z'n moeder aan zit, zich optrekt en opgepakt wil worden. Doe je het niet, is het huilen en krijsen. De keren dat je hem wel optilt is het ineens stil, maar wil hij binnen 5 seconden weer weg (afduwen). Als je hem dan op de grond zet, begint het ritueel weer van voren af aan. Niks is dus goed.
Wie stelt mij gerust dat dit een fase is en het slechts een paar dagen duurt (of wie verontrust mij)? Ik als vader kan trouwens ook niks goed doen, alleen z'n moeder is goed, maar ook weer niet dus.
vond dit recept. En popcorn is dat het proberen waard?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:09 schreef _evenstar_ het volgende:
Komen hier woensdag pas binnen dus kan niet eerder kijken. Maar meen te herinenren dat daar ook iets inzat.. Ben wel aan het wachten op een recept voor ze zelf te maken. Maar wil ook wel graag iets hebben wat we mee kunnen nemen als we ergens heen gaan.
Cattie, ik kan me deze fase van Fleur nog wel herrineren. De oplossing die bij ons geholpen heeft, was die van mijn ouders (ja, die had dus indruk gemaakt). Wij werden uit bed gehaald en er naast gezet. Wil je niet slapen, prima was het motto. Maar dan ga je daar staan zonder speen of kroelie (of in het geval van Fleur zitten op de mat naast je bed). Zelf (als ouder) ging ik dan op de gang staan (of op de trap zitten). Dus uit het zicht, maar wel in de buurt. Hier duurde het dan nog geen 5 minuten en dan riep ze mama....en wees naar d'r bed of zei 'lapie doe'. Oh en in het begin wilde nog wel eens proberen om naar me toe te komen, maar dan was ik heel streng. De keus was dan of in bed met je kroel en speen of uit bed op de mat. Dus eigenlijk weinig keus. Succes in elk geval en hopelijk wordt het een hele hele korte fase.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:22 schreef cattie het volgende:
Ive wil al voor de tweede avond achter elkaar niet slapen...Hij is volgens mij echt wel moe, maar hij gaat steeds staan, zijn slaapknuffel uit het bed gooien enz. En huilen en krijsen als we hem geen aandacht geven.
Het is een fase. Het is een fase. Het is een fase. Het is een fase.![]()
OK, dat is dan inderdaad geen goed plan. Zo ondernemend was Fleur niet, dus daar hoefde ik niet bang voor te zijn. En misschien werkt deze aanpak wel. Soms is het nodig dat papa's even laten zien dat het echt gemeend is, wat mama en papa zeggen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:55 schreef cattie het volgende:
Dank jullie voor de steun!![]()
Ive in zijn kamertje zetten lijkt me geen goed plan, volgens mij gaat hij dan zijn hele commode met luiers e.d. leeg trekken...![]()
![]()
Mijn man is nu bij hem en hij lijkt nu wel richting slaap te gaan.
@ mammietje; hier was mijn dochtertje ongeveer een week ziek. Ze had 3 dagen hoge koorts (na 5 dagen begon dat) van 39 a 40 graden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:56 schreef Mammietje het volgende:
2 vraagjes aan de ervaringsdeskundigen hier:
1) Hoelang was jouw dreumes ziek van de bmr-prik en wat waren de klachten?
2) Zetpillen van 240 gram zijn vanaf 1 jaar, maarrr... er staat ook op het doosje 'vanaf 10 kg' en mijn jongedame is nog geen 9 kilo... Wat is wijsheid? Heb haar voor de zekerheid die van 120 gram maar gegeven voor het naar bed gaan, maar betwijfel hoeveel nut die gehad heeft.
Ach, dat valt nog mee ja. Dacht dat die dingen veel duurder waren. Waar heb je hem gekocht?quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:15 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, die van mij was volgens mij een euro of 3/5. Wij ehbben een simpele witte met een plaatje erop.
Dat doet Fons ook, maar ik denk eerder dat hij eerst stopt omdat ik ervan verschiet als hij begin te plassen op het aankleedkussen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:40 schreef pinquit het volgende:
bij max merk ik dat als hij bloot loop en moet plassen dat hij eerst 'schrikt' dat er wat komt. dan stopt het, en dan laat ie het weer gaan om er naar te kijken. en dan roept ie: pah! (of het nou plas of bah betekent.. heb een plas namelijk nog nooit bah genoemd, maar wel plas)
leuk dus, dat ie het merkt, stopt, en zelf weer laat gaanhij merkt iig dat hij het kan 'regelen'
Ghehehe! Herkenbaar. Overigens plast Kendahl hier ook wel van schrik.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:52 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat doet Fons ook, maar ik denk eerder dat hij eerst stopt omdat ik ervan verschiet als hij begin te plassen op het aankleedkussen.
wat goe-hoedquote:Op donderdag 19 juli 2007 10:09 schreef Vicky het volgende:
Mag ik ff heeeeeeeel trots zijn..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Amber heeft net op het potje geplast!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze stond naast me en toen zei ze BAH BAH en toen lag er een miniplasje op de grond. Ik zette haar op het potje en zei dat ze daar moest plassen en toen hoorde ik PSSSSSSS
Max ook al bezigquote:Op donderdag 19 juli 2007 19:49 schreef pinquit het volgende:
net ook weer; plas komt, stopt, en daarna echt hard persen voor de rest![]()
helemaal trots op zn plas
Ja precies. Soms herken ik wel woorden van wat ie allemaal mompeld en dan kan ik daarop antwoorden. Maar vaak heb ik geen idee waar ie het allemaal over heeftquote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:51 schreef Belana het volgende:
MeNicole, toevallig doet Ezra dat ook sinds kort jaerg grappig
af en toe komt er dan tussendoor een welgemeende "JAh!" uit met bijbehorend hoofdgeknik
Mikael is juist heel snel met praten. Die snapt ook al als ie 2 woorden smaenvoegt dat ik hem beter snap. Zo zegt ie bv: mama uit (uit bed of de stoel), mama bal (samen met de bal spelen), hondje bal (hond moet met de bal spelen), en zo heeft ie er nog een paar. Zijn wel steeds dezelfde woorden die ie gebruikt maar het klinkt wel heel wijs.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:09 schreef Belana het volgende:
ach, daar moet je ook nog niet te veel van verwachten
alle kindjes zijn verschillend natuurlijk, maar het echte praten ging Liam doen toen ie 1,5 was, dus eerder verwacht ik hier ook niks op een paar woorden na
hihi wat lief!! Wat worden ze ineens groot he..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:22 schreef Jelief het volgende:
Over slimme kindjes gesproekn, zo een heb ik er ook!Ik deed van de week boodschappen met Emma. We staan bij het schap met de haarborstells en speldjes en stiekies. Zegt ze ineens smurfinnetje (naja haar echte naam dan). Ik snapte niet helemaal waarom ze dat nou zei. Kijk ik naar dat schap hangt daar een pakeje met elastiekjes dat smurfinnetje ook heeft en gebruikt heeft om bij Emma staartjes te maken toen we daar logeerden. Ze had zoiets laatst ook met andijvie. Toen we de cavia's van smurfinnetje op bezoek hadden hebben we dat een aantal keer voor ze gekocht.
Tinka heeft ook een aangeboren grote moedervlek, langwerpig van 1 bij 4 cm. ongeveer, op haar rug. Het is heel licht van kleur, het CB noemde het een koffievlek (met veel melk dan!). Ze zeiden meteen erbij dat er haren op konden groeien, schijnt heel normaal te zijn, dit voor jouw geruststelling. Aan de andere kant, met grote aangeboren moedervlekken loop je extra risico, dus JA, je moet gaan. Al is het 10 keer voor niets. Hoe groot is de vlek van Max?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:09 schreef pinquit het volgende:
vandaag zat max aan zn bil te krabben, dus ik dacht gewoon jeuk niks verders.
keek ik vanavond toen ie in zn nakie liep, blijkt het zijn moedervlek te zijn die jeukt. en het houdt ook niet op zegmaar. hij heeft er last van. dus ik gelijk weer in paniek vanwege die reuze moedervlek.
ben er al een keertje mee naar de HA gegaan, omdat ie opgezet was toen. toen was er niks.
hij is nu weer dik. en hij jeukt dus. nu is dat niet goed, jeukende moedervlekken, maarja.. de vorige keer was er ook niks, én melanoom komt zelden voor bij baby's.
moet ik nou maandag naar de HA, of wat. bleeeh stomme moedervlek. er groeien ook haren op nu. vaag toch?
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:18 schreef bixister het volgende:
heee jojogirl, wat verrassend dat jij tamea bent!!ik heb me wel eens afgevraagd als ik elders las dat je inmiddels een kindje had waarom je nou nooit hier schreef maar dat was dus helemaal niet zo. nou ja het eerste deel wel maar van dat schrijven dan.
al was je er al lang niet meer inderdaad. leuk dat je toch weer wat mee komt doen! en zo te lezen gaat 't prima met 'm, mooi! heb je ook nog een fotootje voor ons?
pinquit, ik zou er ook toch wel even naar laten kijken, beter 't zekere voor het onzekere.
hij is 1 bij 3 ongeveer. hij is de kleur van koffie met een heel klein beetje melkquote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tinka heeft ook een aangeboren grote moedervlek, langwerpig van 1 bij 4 cm. ongeveer, op haar rug. Het is heel licht van kleur, het CB noemde het een koffievlek (met veel melk dan!). Ze zeiden meteen erbij dat er haren op konden groeien, schijnt heel normaal te zijn, dit voor jouw geruststelling. Aan de andere kant, met grote aangeboren moedervlekken loop je extra risico, dus JA, je moet gaan. Al is het 10 keer voor niets. Hoe groot is de vlek van Max?
Ik heb al een tijdje geen foto's meer afgedrukt en de camera lijkt kapot te zijnquote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:05 schreef YPPY het volgende:Neem je morgen foto's mee Jojo? Fijn dat ik nu gaan Tamea meer hoef te zeggen, dit is makkelijker.
Volgens mij echt typisch dreumesgedrag. Zijn grenzen verkennen en misschien ook een stukje frustratie van nog niet precies kunnen zeggen wat hij bedoelt. Dat slaan heeft mijn dochtertje niet, maar het zoontje van mijn zus (18 maanden) doet dat dus wel. Dat brullen is hier trouwens wel begonnen. Heel hysterisch schreeuwen dat je in 1e instantie echt denkt dat ze zich pijn gedaan hebben. Maar het is allemaal showquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:07 schreef pinquit het volgende:
Max net brullen, toen hij in bad ging. hij wilde echt niet! en nee het water was niet te heet/koud
zo gek. hij vind het altijd heerlijk om in bad te gaan. en ik vroeg of ie wilde en hij zei ja. en ging heel gewillig mee naar boven. speelde heerlijk in de badkamer, maar toen ik m optilde en in bad zette, ging ie brullen!!!![]()
en blijven staan
zooo vreemd. naja hij zal wel geen zin gehad hebben.
Max is btw vreselijk snel boos als hij iets niet mag. hij wilde vanmiddag in de stad lopen, en dat vind ik goed, maar soms mag ie gewoon op sommige plekken niet komen. paskamers van winkels, trappen in winkels, berghokken/opslag van winkels...Als ik hem dan bijstuur aan zn arm of hem optil wordt ie echt razend.
hij is een tijdje geleden ook begonnen met slaan![]()
het begon met het wegwapperen van mijn hand, of spullen zoals flesje, koekje, eten. toen werd het iets harder wegwapperen, en toen zelfs slaan. en hij vind het nu ook nodig om mij te slaan als ik hem til/pak als hij het niet wil.
![]()
snap best dat ie het niet eens is met sommige dingen, maarja, ik ben het ook niet eens met sommige dingen. ik vind het zo jammer! heb hem zelf nooit geslagen, en ik word heel erg boos als hij het doet.
vind het heel lastig, iemand tips? kan hem dan ook echt niet rustig krijgen. hij moet en zal zijn doel bereiken.![]()
wel handig voor later enzo, maar nu is het vooral erg moeilijk
Uiteindelijk lag ze om 21.30 op bed en sliep ze zo. Ze was megamega hyper. Rond 1.00-1.30 voor het eerst wakker maken. En dan 5.30-6.00 weer. Ze was wel gewoon vrolijk etc. Het enige anderse is zeg maar, dat ze heel hyper was. Het eerste kwartier zat ze wel aan dr pleister/verbandje te trekken, maar later helemaal niet meer.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:44 schreef YPPY het volgende:
Wat jong al met die kuren pinquit. Hopelijk blijft dat hier nog een tijdje weg.
Is Kim goed gaan slapen naar haar avontuur?
Naar aanleiding van jouw post -en omdat Tinka er ook 1 heeft- heb ik me nogmaals verdiept in de materie. Eerlijk gezegd geef ik er bij Tinka ook niet de aandacht aan die het verdiend. Boven de 20 cm. noemt men het pas een reuzenmoedervlek en die slaat in maar liefst 5% van de gevallen om in iets kwaadaardigs (vaak al voor het kind 5 jaar is overigens). Een 'middelgrote' moedervlek (1,5 t/m 10 cm.), waaronder die van Max en Tinka vallen, geeft in principe niet meer risico dan een 'gewone' moedervlek. Aangeraden wordt wel -net als bij gewone moedervlekken, maar wie doet dat?- om ze maandelijks te controleren aan de hand van de ABCD(E)-regel (ff googlen als je die niet kent). Om kort te gaan: als er iets verandert aan de moedervlek, ga er dan mee naar de dokter. NIET AFWACHTEN!!! als je twijfelt. Als het wel iets naars is, vergeef je jezelf nooit want hoe eerder je er bij bent, hoe beter het is. (En de dokter vergeeft je echt wel als je voor niets komt!) Over de foto: die zou je eigenlijk regelmatig moeten maken Neem het me ook iedere keer voor maar komt er niet van!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:27 schreef pinquit het volgende:
nu al zeg!dat had ik toch niet verwacht moet ik eerlijk bekennen
fotootje moedervlek van max btw. er zitten eigenlijk rond de moedervlek allemaal plekjes. dus of het nou de moedervlek zelf is.. geen idee. afwachten ofzo. waarop weet ik ook niet![]()
Gaf ik idd ook al aan:quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:55 schreef livelink het volgende:
Ik weet dat je het advies van de huisarts hebt gehad, maar ik zou haar om de 2 uur even wakker maken, Ingrid.
Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust. 4 uur ertussen vind ik erg lang.
Ik zou daar dus echt geen risico's mee nemen!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:26 schreef Fuente het volgende:
Wat een schrik Ingrid! Ik zou d'r voor de zekerheid echter elke 2 uur wakker maken, volgens mij is dit ook het normale wekadvies, zeker omdat ze buiten bewustzijn is geweest!
Dat klinkt wel erg onaardig. Ik had het over jullie eigen gemoedsrust, maar je hoeft niet echt braaf onze adviezen op te volgen, hoor. Maar om voortaan verwarring te voorkomen, zal ik het niet meer doen. Het is nu ik er bij nadenk al vaker aan de orde geweest dat jullie wel vaak met verwarrende, tegenstrijdige adviezen te maken krijgen en ik zal daar me niet meer schuldig aan maken. Was niet zo slim.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Jullie kunnen gerust zijn, we hebben braaf jullie advies opgevolgd. Dus niet dat van de huisarts.
Graag gedaan. Overigens vond Ingrid het overkomen als verwiijt dat we haar niet zo vaak wakker wilden maken opdat we dan zelf konden doorslapen. Dit was absoluut niet zo, want Kim gaat voor alles. Maar we zijn allang blij dat met Kim alles goed gaat.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat klinkt wel erg onaardig. Ik had het over jullie eigen gemoedsrust, maar je hoeft niet echt braaf onze adviezen op te volgen, hoor. Maar om voortaan verwarring te voorkomen, zal ik het niet meer doen. Het is nu ik er bij nadenk al vaker aan de orde geweest dat jullie wel vaak met verwarrende, tegenstrijdige adviezen te maken krijgen en ik zal daar me niet meer schuldig aan maken. Was niet zo slim.
Hoe gaat het nu met Kim? Want ik was behoorlijk geschrokken van het verhaal.
edit; het mag duidelijk zijn dat ik het berichtje van Djeez nog niet had gezien, toen ik dit typte. Dankjewel voor de verduidelijking, Djeez.
Dan nog een keer van mijzelf. Ik was wel een beetje pissig, omdat ik dacht dat jullie dachten dat wij liever door wilden slapen. Beetje kromme zin, maar je snapt het wel he.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat klinkt wel erg onaardig. Ik had het over jullie eigen gemoedsrust, maar je hoeft niet echt braaf onze adviezen op te volgen, hoor. Maar om voortaan verwarring te voorkomen, zal ik het niet meer doen. Het is nu ik er bij nadenk al vaker aan de orde geweest dat jullie wel vaak met verwarrende, tegenstrijdige adviezen te maken krijgen en ik zal daar me niet meer schuldig aan maken. Was niet zo slim.
Hoe gaat het nu met Kim? Want ik was behoorlijk geschrokken van het verhaal.
edit; het mag duidelijk zijn dat ik het berichtje van Djeez nog niet had gezien, toen ik dit typte. Dankjewel voor de verduidelijking, Djeez.
Ok. Duidelijk. Kim is dus ca 1 minuut buiten bewustzijn geweest. Toen de ambulance er was, was ze nog aan het krijsen en huilen. Dat stopte gelukkig na een minuut of 2. Daarna kreeg ze praatjes en liep ze weer voorzichtig rond. Dus ik denk dat het daarom is, dat we niet om de 2 uur wakker hoefden te maken. Omdat ze dus wel helder was zeg maar. En toen mijn ouders er waren hyper. Die brachten ons naar de hapost.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:27 schreef livelink het volgende:
Met het vetgedrukte bedoel ik te zeggen dat jullie hier op Fok heel vaak goedbedoelde adviezen krijgen van iedereen en dat er ooit wel eens gezegd is dat we dat niet meer moeten doen omdat dat verwarring oplevert bij jullie. Het advies van de huisarts had dus door mij niet betwijfeld moeten worden, want dat heeft bij jou toch weer verwarring opgeleverd.
Ik las alleen een verhaal over bewustzijnsverlies, 112 bellen, ambulance erbij geweest en daar schrok ik zo van dat ik die 4 uur achter elkaar laten slapen zo lang vond.
Nou zeg, wat voel je je snel aangevallen! Ik heb nergens bedoelt dat je geen zin zou hebben om wakker te worden, ook nergens zoiets gezegd, ik heb alleen aangegeven dat IK elke 2 uur zou wekken gezien dat ze buiten bewustzijn is geweest en dat de meeste huisartsen dat als wekadvies geven!quote:Op zondag 22 juli 2007 12:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dan nog een keer van mijzelf. Ik was wel een beetje pissig, omdat ik dacht dat jullie dachten dat wij liever door wilden slapen. Beetje kromme zin, maar je snapt het wel he.
Aan Kim kun je niet merken dat er iets is gebeurd. Alleen dat ze wat drukker is. En een enorme pleister heeft. Overigens is de wond vrij klein, dus lijkt het erger dan dat het is. De pleister dus.
Men, kom niet uit mn woorden vandaag he.
Het vetgedrukte snap ik niet trouwens.
Lijkt erg op hoe mijn Lucie nu is, Mammietje. Zij heeft afgelopen maandag de BMR prik (en de PNEU) gehad. De rode uitslag concentreert zich alleen bij haar vagina en billen. Lucie is vandaag al iets vrolijker.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:41 schreef Mammietje het volgende:
Zoals Lois zegt, moedervlekken ontstaan rond het 3e jaar. Randy (2,5 jaar) heeft er nu een stuk of 5, eerst heel licht van kleur en nu worden ze duidelijker.
Tinka zit echt helemaal ONDER de uitslag. Van top tot teen rode vlekkies en stippies. Vraag me af of ze naar aanleiding van de BMRprik de mazelen doormaakt of dat ze 6e ziekte heeft ofzo. Ze is ook hangerig, moe en lichtgeraakt. Hoop dat het morgen weer wegtrekt.
Dat is geruststellend Pinquit... Toch zou ik even gaan.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:58 schreef pinquit het volgende:
die donkere vlekjes zitten er al wel vanaf het begin in. hij is verder ook niet veranderd, alleen dan het jeuken en de butljes, opgezet.
max heeft trouwens ook 2 moedervlekken die er bij zijn geboorte nog niet zaten! is dat dan gek, als ik hier lees dat ze pas vanaf het 3e jaar ontstaan?
Nah... maar hopen dat het daar bij blijft dan Macka!quote:Op zondag 22 juli 2007 22:20 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Lijkt erg op hoe mijn Lucie nu is, Mammietje. Zij heeft afgelopen maandag de BMR prik (en de PNEU) gehad. De rode uitslag concentreert zich alleen bij haar vagina en billen. Lucie is vandaag al iets vrolijker.
Beterschap voor Tinka!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |