quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:59 schreef pinquit het volgende:
en hoe ist nu met damien vamp??
max is weer helemaal beter trouwens
Hij vond het van de week niet nodig om zn boontjes op te eten, hij zat tijdens het eten met een lege keukenrol te spelen. toen er een gat in zat bedacht ie dat het wel leuk was om die vieze groene dingen daarin te stoppen
en dan bezig blijven he, want de boontjes lagen elke keer wéér op tafel
![]()
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:20 schreef kims_mama het volgende:Max!
![]()
Ik kan toch zo genieten van mijn meisje. (gelukkig wel weer)
Nu ze ineens kan klappen, klapt ze overal mee. Bv net een muziekzender op en dan een live optreden. Dus na afloop werd er geapplaudisieerd. En Kim klapte enthousiast mee. Zo lief!![]()
En nu danst ze vol overgave. Vanmiddag probeerde ze de hele tijd kusjes te geven.
Mijn hoofd vastpakken en dan haar mondje stevig tegen mij aandrukken. En daarna kusgeluidjes maken.
Ja, daar ben ik danquote:Op zondag 8 juli 2007 11:26 schreef cattie het volgende:
LadyS, hoe is het met Iris en de spreidbroek?
Wat PV al zegt. Iris heeft een (lichte) heupdysplasie en daarom dus een spreidbroek. klik hier voor de precieze uitlegquote:Op maandag 9 juli 2007 10:01 schreef Wennie het volgende:
LadyS, ik volg het babytjes topic niet.. waarom heeft ze zo'n spreidbroek? Heb zoiets overigens nog nooit gezien, maar ik vind het altijd prachtig om te zien dat kleine kinderen zich zo goed aan hun beperkingen aanpassenGewoon lopen en klimmen
Stoere Iris
![]()
Dank je wel voor de tips! Kga zeker eens bij de HEMA kijken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:01 schreef Jelief het volgende:
Fuente luierbroekjes is een goed idee als het dan mis gaat is ze niet meteen helemaal nat. Als het het wat beter gaat kun je ook nog een 'trainingsonderbroek' gebruiken. Een luierachtig geval van badstof met een plastic laagje, worden o.a. verkocht bij de HEMA.
Nee, we bleven gewoon aanbieden maar als ze niet wou, dan at ze niks. We gingen ook niet telkens zeuren om toch een hapje ofzo. We gingen gewoon zelf eten, Sara moest wel blijven zitten tot wij ook klaar waren met eten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:23 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Weet je een concreet plan van aanpak voor ons? Iets dat jullie toen gedaan hebben?
Als het zo wil zonder stress enz, zou ik het gewoon een tijdje lekker zo doen! Zo voel jij je wat geruster en eet hij lekker zijn buikje vol, prima toch? Als hij wel uit het vuistje eet dan kan hij wel stukken eten, dus dat zit wel goed.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb zijn eten vandaag maar weer eens tot snert gemaaid, toen ging driekwart van zijn bakje er wel in. Daarna nog vla. Misschien dat we dit eventjes moeten volhouden en dan langzaam weer grotere stukken introduceren? Ik heb namelijk het idee dat hij een beetje bang is geworden voor eten. Verder eet hij wel uit het vuistje, dus tussendoor een stukje appel of een cracker gaat er wel in. Het lijkt me dus een combinatie van onwil en eigenwijsheid. Daar komt bij dat hij mogelijk last heeft van zijn tanden.
Aah wat liefquote:Op donderdag 12 juli 2007 08:57 schreef Vicky het volgende:
Ik moest net zoo lachen. Amber had haar vestje verkeerd om aan gedaan maar ze was er zo trots op... Staat ze naast me en zegt
mamma mamma kijk
nee zeker niet en het is nu al de 2e keer deze week...quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:40 schreef cattie het volgende:
Amber het kleine spookje, dat is niet de bedoeling!
Ah ok, 21 maanden is echt net even wat ouder. Dat zou ik in principe ook kunnen doen (voor nieuwe baby een nieuwe kamer), maar ik wil toch graag een ander bedje voor mn dochtertje. Of dit nu een ledikantje wordt of een peuterbedje dat weet ik dus nog niet. In elk geval is ze zo ondernemend dat ik al aan voel komen dat ze er elk moment uit gaat klimmen. Dan heb ik liever een ledikantje met een open zijkant of een peuterbedje.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:25 schreef Martineke het volgende:
met die vraag heb ik ook gezeten.
wij hebben uiteindelijk Maxim een peuterbed gegeven toen hij 21 maanden was ipv 17 mnd bij de geboorte van zn broertje
wij wouden eerst zijn babykamerspullen gebruiken voor Romijn, maar die heeft uiteindelijk toch maar een andere babykamer gekregen.
Amber is van oktober 2005 zag ik, dus zo 21 maanden nu toch? Als er hier geen 2e was gekomen dan zou ik haar ook lekker in dit ledikantje laten totdat ze er uit zou klimmen, maar met een 2e wil ik niet steeds van alles aanschaffen en weer wegdoen (ik zou bijv ook een wieg kunnen kopen om zo 4 maanden te overbruggen ofzo, maar dan zit ik weer met een wieg straks, lenen gaat niet lukken).quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:52 schreef Vicky het volgende:
Ik neem het peuterbed van mijn vriendin over maar weet ook nog niet wanneer ik Amber erin ga leggen.. ze is nog zo aan het draaien ;s nachts.
Ik krijg het Ikealedikantje met die krullen.
Ah zo, schattig bedje trouwens. Ik zag toevallig van die geweldige bedjes bij de kidsfactoryquote:Op donderdag 12 juli 2007 18:07 schreef Vicky het volgende:
[afbeelding]
Tis een meegroeibed
Ik wil ook niet steeds wat nieuws moeten kopen dus als Amber in een ander bedje gaat gaat het ledikantje naar een andere kamer waar over een x aantal maanden/jaren de nieuwe babykamer komt..
ja, hier ging dat gelijk goed. en nee geen rekje aan de zijkant. wij hebben het peuterbed van de mammut serie van ikea gekocht. Maxim is er tot nu toe maar 1 x uitgevallen en dat is nog niet eens zo lang geleden, en hij is nu 2 1/2 jaar.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:11 schreef Pixels24 het volgende:
[..]
Ging dat gelijkj goed bij jou met 21 maanden? Ik denk dat je ook een rekje had aan de zijkant? En was jouw zoon een erge draaier in zijn bed? Mijn dochtertje ligt nl ook vaak dwars in bed.
Deze nemen wij ook voor Saartje! Wij zijn nog steeds aan het zoeken met slapen, de ene nacht gaat goed, de volgende weer niet. Dus of we doen het binnenkort om te testen (ze is nu ruim 22 maand) of na de zomer als ze ruim 2 is.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:07 schreef Vicky het volgende:
[afbeelding]
Tis een meegroeibed
Ik wil ook niet steeds wat nieuws moeten kopen dus als Amber in een ander bedje gaat gaat het ledikantje naar een andere kamer waar over een x aantal maanden/jaren de nieuwe babykamer komt..
Waar slaapt Merlijn dan overdag en 's avonds als jullie nog niet slapen?quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:56 schreef Randa_v het volgende:
Slaapt nog steeds bij ons in en bed en kent de ledikat thuis niet
Ja he, 18 maanden (of eigenlijk 17) is nog erg jong. Zeker omdat ze in principe tot 2 1/2 zo (misschien wel 3, ze is niet zo lang) in een ledikantje kunnen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:06 schreef bixister het volgende:
die spijlen (van het omgekeerd tegen de muur te plaatsen bed) lijken me niet zo hoog dat ze er niet overheen kunnen klimmen, of is 't alleen bij wijze van bescherming tegen uit 't bed rollen?
ik vind 18 maanden ook erg vroeg om over te stappen op een groter bed. zelfs als ze net 2 jaar zijn vind ik ze nog vrij jong. tenzij ze voortdurend uit hun ledikant klimmen en er dus gevaarlijke situaties ontstaan zou
ik ze er nog mooi wat langer in houden hoor. kun je niet voor tijdelijk een extra ledikantje lenen ergens pixels? (ik heb er nog één over trouwens, mag weg voor weinig, zie hier )![]()
of de baby het eerste half jaar in een wieg laten slapen? dat hebben wij gedaan. piet was 2 jaar en een paar maanden toen anna niet meer in de wieg paste en dus het ledikantje nodig had. was precies mooi.
Hij slaapt vaak nog even beneden voor hij echt in ons bed gaat slapen op de zitzak met een boxkleed onder zich en fleece kleed op zich of gewoon meteen in het grote bed. Moet zeggen dat ik zeker nu ik zwanger ben vaak eerder slaap dan hem of meteen naast hem ga slapen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 08:40 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Waar slaapt Merlijn dan overdag en 's avonds als jullie nog niet slapen?
Fons slaapt ook bij ons in bed maar als wij er niet bij liggen durf ik dat niet meer aan en slaapt hij in z'n eigen bed.
Kan ik me voorstellen, maar ja nu er hier een baby komt en Merlijn van de nachtvoedingen af is krijgt hij gewoon zijn eigen kamer. Die hadden we namelijk niet meer en bij ons op de kamer is er eigenlijk geen plaats voor een ledikant.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:44 schreef Bass-Miss het volgende:
Fons slaapt nu een maand of twee in een eigen bedje als wij niet slapen, voelt toch veiliger sinds er wat meer beweging in hem zit.
Ik rook vooral verschilquote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:32 schreef _evenstar_ het volgende:
ff snel tussen het eetgedruis en feestgedruis:
Lois? merkte je zichtbaar verschil met de probiotica en zoja na hoeveel tijd enzo?
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:42 schreef Belana het volgende:
evenstar, wel beetje rot ook natuurlijk om al die succesverhalen te lezen over eten.
is volle melk trouwens beter als halfvol? vanuit het cb zeggen ze halfvol, maar ik kan me herinneren er ooit iets over gelezen te hebben dat volle melk toch eigenlijk beter is? (en ja, ik ben te lui om te gaan zoeken)
Ezra is vandaag erg verwend trouwens, allemaal mooie nieuwe spele-dingetjes, lekker taart gesmuldwas erg leuk en gezellig
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:38 schreef Belana het volgende:
thanks owlet
ik geloof dat ik dus een keer een programma heb gezien over overgewicht bij kinderen en dat kinderen die halfvolle melk dronken juist meer overgewicht hadden dan kinderen die volle melk dronken, zoiets. jouw verhaal sterkt me weer. ik drink zelf sinds de zwangerschap van Ezra helemaal geen melk meer, ik kon er niet tegen en nu heb ik er geen behoefte meer aan, bovendien raak ik er opgezet van. melk is ook een leuke voedingsbodem voor de verkeerde bacterien in de darmen schijnt en daar raak je opgezet van. melk is best een overschat iets als je het mij vraagt.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:38 schreef Belana het volgende:
thanks owlet
ik geloof dat ik dus een keer een programma heb gezien over overgewicht bij kinderen en dat kinderen die halfvolle melk dronken juist meer overgewicht hadden dan kinderen die volle melk dronken, zoiets. jouw verhaal sterkt me weer. ik drink zelf sinds de zwangerschap van Ezra helemaal geen melk meer, ik kon er niet tegen en nu heb ik er geen behoefte meer aan, bovendien raak ik er opgezet van. melk is ook een leuke voedingsbodem voor de verkeerde bacterien in de darmen schijnt en daar raak je opgezet van. melk is best een overschat iets als je het mij vraagt.
quote:
Haha! Maar ze mogen moeten blijven, hartstikke gezellig en leukquote:
Nou, ik hoop dat het met de meet goed gaat. Weet het haast wel zeker. En gewoon nog een dikkequote:Op zondag 15 juli 2007 22:56 schreef _evenstar_ het volgende:
@ingrid het is voor ons niet meer zo lastig om het constant in de gaten te houden, het gaat normala gesproken nog net wat verder, dus handen wassen na aanraking van eten waar koemelk in zit/gluten in zit etc. opletten op kruimels, geen kusje direct na iets eten zonder je egzicht even te wassen. enzovoorts. Bij een verjaardag/meeting is dat niet te doen, daarvoor heeft ze nu speciaal medicijn die in die zin bescherming geeft dat ze er dan wel wat beter tegen kan. En voor nood dus die epipen.
Heb gelukkig al met irethkunnen afspreken dat ik daar de voe1ding klaar maak en dus geen gekke dingen in de voeding kunnen komen. en het meeste bij huidcontact zal blijven ( hoop ik
)
Oh!!! Jullie hebben dit ook.... dit gaat bij mij al best lang zo. Ik weet niet meer wanneer het begonquote:Op zondag 15 juli 2007 10:47 schreef Coelho het volgende:
Wij hebben al een dag of 5 een dreumes (13mnd) die alleen maar achter z'n moeder aan zit, zich optrekt en opgepakt wil worden. Doe je het niet, is het huilen en krijsen. De keren dat je hem wel optilt is het ineens stil, maar wil hij binnen 5 seconden weer weg (afduwen). Als je hem dan op de grond zet, begint het ritueel weer van voren af aan. Niks is dus goed.
Wie stelt mij gerust dat dit een fase is en het slechts een paar dagen duurt (of wie verontrust mij)? Ik als vader kan trouwens ook niks goed doen, alleen z'n moeder is goed, maar ook weer niet dus.
vond dit recept. En popcorn is dat het proberen waard?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:09 schreef _evenstar_ het volgende:
Komen hier woensdag pas binnen dus kan niet eerder kijken. Maar meen te herinenren dat daar ook iets inzat.. Ben wel aan het wachten op een recept voor ze zelf te maken. Maar wil ook wel graag iets hebben wat we mee kunnen nemen als we ergens heen gaan.
Cattie, ik kan me deze fase van Fleur nog wel herrineren. De oplossing die bij ons geholpen heeft, was die van mijn ouders (ja, die had dus indruk gemaakt). Wij werden uit bed gehaald en er naast gezet. Wil je niet slapen, prima was het motto. Maar dan ga je daar staan zonder speen of kroelie (of in het geval van Fleur zitten op de mat naast je bed). Zelf (als ouder) ging ik dan op de gang staan (of op de trap zitten). Dus uit het zicht, maar wel in de buurt. Hier duurde het dan nog geen 5 minuten en dan riep ze mama....en wees naar d'r bed of zei 'lapie doe'. Oh en in het begin wilde nog wel eens proberen om naar me toe te komen, maar dan was ik heel streng. De keus was dan of in bed met je kroel en speen of uit bed op de mat. Dus eigenlijk weinig keus. Succes in elk geval en hopelijk wordt het een hele hele korte fase.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:22 schreef cattie het volgende:
Ive wil al voor de tweede avond achter elkaar niet slapen...Hij is volgens mij echt wel moe, maar hij gaat steeds staan, zijn slaapknuffel uit het bed gooien enz. En huilen en krijsen als we hem geen aandacht geven.
Het is een fase. Het is een fase. Het is een fase. Het is een fase.![]()
OK, dat is dan inderdaad geen goed plan. Zo ondernemend was Fleur niet, dus daar hoefde ik niet bang voor te zijn. En misschien werkt deze aanpak wel. Soms is het nodig dat papa's even laten zien dat het echt gemeend is, wat mama en papa zeggen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:55 schreef cattie het volgende:
Dank jullie voor de steun!![]()
Ive in zijn kamertje zetten lijkt me geen goed plan, volgens mij gaat hij dan zijn hele commode met luiers e.d. leeg trekken...![]()
![]()
Mijn man is nu bij hem en hij lijkt nu wel richting slaap te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |