FOK!forum / Politiek / Hoog tijd voor de Partij Nederland Autovrij!
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 14:37
Landgenoten, laten we nou eerlijk zijn. Hebben de hoge heren in Den Haag 100 jaar geleden niet gewoon een kapitale fout gemaakt door jan en alleman zomaar toe te staan een auto te kopen en te besturen? Eigenlijk net zoiets als de vuurwapens in Amerika; je staat het toe zonder dat je voorziet wat de gevolgen zullen zijn, het loopt vreselijk uit de klauw, en omdat iedereen het inmiddels als een verworven recht beschouwt is het verdomd moeilijk om er nog wat aan te doen.

Daarom is het hoog tijd dat er een sterke leider met lef opstaat die de autogekte drastisch aan banden legt! Want wat heeft de auto ons nou gebracht in die 100 jaar? Een totaal verkeersinfarct, bewegingsarmoede, vervuiling, broeikaseffect, en een enorme afhankelijkheid van een ranzig clubje als de OPEC.

Nu zal je misschien kunnen zeggen dat de auto toch ook welvaart en vrijheid heeft gebracht, maar welbeschouwd valt dat vies tegen.
Want hoe vrij ben je als je in de file staat in het land met de hoogste autodichtheid ter wereld? En bovendien, de wet van de gelijkblijvende reistijd leert ons dat we met snellere vervoersmiddelen alleen maar verder gaan reizen, zodat we nog steeds net zo lang onderweg zijn! En waarom willen we dan zo ver weg? Om naar ons werk te gaan? En wat doen we met het geld dat we daar verdienen? Dat geven we uit aan een auto om naar dat werk toe te rijden. Eigenlijk zijn we gewoon slaaf van onze eigen mobiliteit!

Daarom stel ik de volgende maatregelen voor om in 40 jaar een nagenoeg autovrij Nederland te bereiken:

-Per direct de brandstofaccijns met 200% verhogen
-Per direct iedere zondag autovrij
-Per direct alle binnensteden autovrij
-Geen nieuwe rijbewijzen meer uitgeven
-Alle starters op de arbeidsmarkt en andere werkzoekenden verplichten binnen een fietsbare afstand van hun huis werk te zoeken
-Per 2047 zijn auto's alleen nog toegestaan voor politie, brandweer en medische hulpdiensten.

Dus kies voor duurzaamheid, gezondheid en gezelligheid, stem Partij Nederland Autovrij!



TNAwoensdag 4 juli 2007 @ 14:39
Wat een waanzin. De auto is handig. Zuinige brandstoffen ontwikkelen en weg is je milieuprobleem. Files zijn toch niet op te lossen, maar daar kiezen mensen zelf voor.
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 14:41
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:39 schreef TNA het volgende:
Zuinige brandstoffen ontwikkelen en weg is je milieuprobleem.


+



quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:39 schreef TNA het volgende:
Files zijn toch niet op te lossen, maar daar kiezen mensen zelf voor.
Verbied de auto, dan hoeven ze die vervelende keus helemaal niet meer te maken!
wouter37woensdag 4 juli 2007 @ 14:44
zomaar even een vraagje maar hoe wil je bv de winkels bevooraden ?
en hou wil je voldoende huisen bouwen in de omgeving van het werk ?
Gabrywoensdag 4 juli 2007 @ 14:45
Ik neem aan dat jij als fietser heel veel last hebt van het 'verkeersinfarct'.
TNAwoensdag 4 juli 2007 @ 14:46
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:41 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

[afbeelding]

+

[afbeelding]


[..]

Verbied de auto, dan hoeven ze die vervelende keus helemaal niet meer te maken!
Iedere ochtend een paar uur fietsen? Come on, de fiets is geen alternatief voor de auto. En in de file staan is helemaal geen "vervelende keus", je kan altijd met het OV gaan. Ik heb liever de optie om in de file te staan dan dat ik mezelf moet verplichten te kiezen voor het OV.
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 14:47
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:44 schreef wouter37 het volgende:
zomaar even een vraagje maar hoe wil je bv de winkels bevooraden ?
Alles lokaal produceren, en dan vervoeren per bakfiets, trekschuit of paard en wagen.
quote:
en hou wil je voldoende huisen bouwen in de omgeving van het werk ?
Als de mobiliteit afneemt, wordt de werkgelenheid vanzelf meer verspreid
TNAwoensdag 4 juli 2007 @ 14:48
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:47 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Alles lokaal produceren, en dan vervoeren per bakfiets, trekschuit of paard en wagen.
-5 Ongeloofwaardig. Slotje
duckeswoensdag 4 juli 2007 @ 14:48
En de mensen die de auto nodig hebben voor hun werk? Denk aan regiomanagers, directeuren,koeriersbedrijven, post, bevoorrading van bv winkels,medicijnen enz
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 14:48
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:46 schreef TNA het volgende:
Iedere ochtend een paar uur fietsen? Come on, de fiets is geen alternatief voor de auto.
Wie heeft het over een paar uur?

Dat jij zo ver van huis bent gaan werken is alleen maar omdat je die mogelijkheid had.
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 14:49
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:48 schreef duckes het volgende:
En de mensen die de auto nodig hebben voor hun werk? Denk aan regiomanagers, directeuren,koeriersbedrijven, post, bevoorrading van bv winkels,medicijnen enz
Minder logistiek = meer lokale productie.
Dus die mensen hebben dan helemaal geen auto meer nodig
duckeswoensdag 4 juli 2007 @ 14:51
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Minder logistiek = meer lokale productie.
Dus die mensen hebben dan helemaal geen auto meer nodig
Jaja en een verjaardagskaart versturen van maastricht naar groningen word dus 3 maanden van tevoren opsturen omdat die verrekte postbodes niet doorfietsen
TNAwoensdag 4 juli 2007 @ 14:52
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:51 schreef duckes het volgende:

[..]

Jaja en een verjaardagskaart versturen van maastricht naar groningen word dus 3 maanden van tevoren opsturen
Mensen die zo ver weg van je wonen stuur je toch geen kaart Als ze milieuvriendelijk zijn komen ze gewoon bij je om te hoek wonen!
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 14:52
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:51 schreef duckes het volgende:

[..]

Jaja en een verjaardagskaart versturen van maastricht naar groningen word dus 3 maanden van tevoren opsturen
1: email
2: als je geen auto hebt ken je ook helemaal geen mensen die 350km verderop wonen, dus hoef je ze ook geen kaartje te sturen
Brupjewoensdag 4 juli 2007 @ 14:53
mijn werk is detachering, wordt wat lastig met fietsen :p
M42woensdag 4 juli 2007 @ 14:54
Wat is dit voor een idioot topic.

Hoe wil je goederen vervoeren? op de fiets... lekker kortzichtig dit weer.

Zorg gewoon voor schone(re) brandstoffen en daarmee ook vervoer. Maar zolang het huidige kabinet 4 nieuwe brandovens bijbouwt en nieuwe kerncentrales tegengaat, is de weg naar een schoner Nederland nog ver weg.

Daarnaast al zou NL autovrij zijn, dan hebben we nog steeds overlast vanuit Duitsland en Belgie... Nederland ligt nou eenmaal laag waardoor schadelijke gassen boven NL ophopen.
FrituurVetPetwoensdag 4 juli 2007 @ 14:54


Hoog tijd voor de Politieke Partij Nederland Backtothestoneage
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 14:54
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:53 schreef Brupje het volgende:
mijn werk is detachering, wordt wat lastig met fietsen :p
Dan fiets je gewoon naar klussen dichterbij huis.
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 14:55
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:54 schreef M42 het volgende:
Hoe wil je goederen vervoeren?
We moeten helemaal niet zoveel goederen meer vervoeren
duckeswoensdag 4 juli 2007 @ 14:55
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:52 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

1: email
2: als je geen auto hebt ken je ook helemaal geen mensen die 350km verderop wonen, dus hoef je ze ook geen kaartje te sturen
En met de auto op vakantie, omdat het OV je of niet op de gewenste besteming kan afzetten of dat het met de auto goedkoper is?
duckeswoensdag 4 juli 2007 @ 14:56
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

We moeten helemaal niet zoveel goederen meer vervoeren
Met andere woorden, doodgaan van de honger
Paaulwoensdag 4 juli 2007 @ 14:56
Rot op, ik heb net een week m'n rijbewijs
M42woensdag 4 juli 2007 @ 14:56
Ik had net even zijn profiel bekeken: Opleiding: LTS Zwakstroom
Dat zegt al genoeg...

Dit topic kan dicht
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 14:56
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef duckes het volgende:

[..]

En met de auto op vakantie, omdat het OV je of niet op de gewenste besteming kan afzetten of dat het met de auto goedkoper is?
Waarom met de auto op vakantie?
Als je alleen een fiets hebt, is je dagelijkse actieradius een kilometertje of 40. Als je op vakantie wilt, hoef je dus maar 100 kilometer te fietsen en je bent in een omgeving waar je anders nóóit komt
SlimShadywoensdag 4 juli 2007 @ 14:57
terug naar de middeleeuwen .
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 14:58
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:56 schreef duckes het volgende:
Met andere wooen, doodgaan van de honger
Hoezo? Ik weet niet waar jij woont, maar binnen een kilometer van waar ik nu ben liggen gewoon akkers. Waarom die aardappelen eerst helemaal naar 1 centraal punt slepen en vervolgens weer naar de supermarkt?
duckeswoensdag 4 juli 2007 @ 14:59
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Waarom met de auto op vakantie?
Als je alleen een fiets hebt, is je dagelijkse actieradius een kilometertje of 40. Als je op vakantie wilt, hoef je dus maar 100 kilometer te fietsen en je bent in een omgeving waar je anders nóóit komt
Met al je koffers en je campinggerei op je achterrekje gestapeld zodat je fiets begint te steigeren, en je kind van 4 noodgedwongen op zijn fietsje 40 kilometer moet fietsen
M42woensdag 4 juli 2007 @ 14:59
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
We moeten helemaal niet zoveel goederen meer vervoeren
Ok dus jij wilt het zo:

- Iedereen moet nog centraler gaan wonen, nog meer mensen op 1 klein oppervlakte
- Hongersnood
- Vele miljoenen mensen die zonder baan komen te zitten
- Economie die in elkaar stort
- Vele slachtoffers als gevolg van een economie a la afrika (nog erger zelfs) en tekort aan voedsel
- Geen mogelijkheden meer om op vakantie te gaan of dagjes uit
- Geen mogelijkheid meer om spullen te kopen
- Geen mogelijkheid om nog woningen of andere gebouwen te maken
- Geen mogelijkheid meer voor herstel van diverse zaken (desnoods het riool)
- Geen electriciteit meer
- etc



Doe nou eens niet zo dom zeg! dat je LTS hebt gedaan wil toch niet helemaal zeggen dat je IQ gelijk aan 1 is.
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:04
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:59 schreef M42 het volgende:
Ok dus jij wilt het zo:
- Iedereen moet nog centraler gaan wonen, nog meer mensen op 1 klein oppervlakte
1 Dat zeg ik dus absoluut niet, je moet beter lezen
quote:
- Hongersnood
2 Ook dat is dus absoluut niet nodig
quote:
- Vele miljoenen mensen die zonder baan komen te zitten
3 Nee, want meer lokale werkgelegenheid, zie punt 6
quote:
- Economie die in elkaar stort
4 De economie zoals we die nu kennen wel ja
quote:
- Geen mogelijkheden meer om op vakantie te gaan of dagjes uit
5 Jawel hoor
quote:
- Geen mogelijkheid meer om spullen te kopen
6 Jawel hoor, lokaal produceren dus, zie ook punt 3
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 15:05
quote:
- Economie die in elkaar stort
Het aantalvoertuigkilometers stijgt een stuk harden dan de welvaart. Blijkbaar remt het de economische groei dus gewoon .
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:06
du_ke
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 15:08
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
du_ke
sungaMsunitraM.

Zie je wel iemand begroeten kan ook al prima zonder in de auto te stappen .
Poolwoensdag 4 juli 2007 @ 15:10
Prima!

-Geen gedoe meer met de dode hoek!



-Geen loze gesprekken meer in de kroeg over automerken en paardekracht, maar gewoon weer normaal over de vrouwen praten!

-Lekker stoepkrijten op straat!
ijsbrekertjewoensdag 4 juli 2007 @ 15:11
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
We moeten helemaal niet zoveel goederen meer vervoeren
Goed partijprogramma en een consequent gedachtengoed!
Partij Nederland Autovrij zou een verfrissend geluid laten horen in de Tweede Kamer.

Is de Europese Unie nog nodig als we teruggaan naar een lokale economie?
bijdehandwoensdag 4 juli 2007 @ 15:14
wtf wat een nep topic TS, je bent een mongool
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:14
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:11 schreef ijsbrekertje het volgende:
Goed partijprogramma en een consequent gedachtengoed!
Partij Nederland Autovrij zou een verfrissend geluid laten horen in de Tweede Kamer.
Dank je. Feitelijk is er ook geen speld tussen te krijgen. De mensen die tegensputteren doen dat alleen maar omdat ze mijn plannen niet volledig snappen, en ze dus proberen te projecteren op de economie zoals die nu in elkaar zit. Ja en dán werkt het natuurlijk niet.
quote:
Is de Europese Unie nog nodig als we teruggaan naar een lokale economie?
Ik geloof het niet nee
Boze_Appelwoensdag 4 juli 2007 @ 15:16
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:11 schreef ijsbrekertje het volgende:
Is de Europese Unie nog nodig als we teruggaan naar een lokale economie?
Ik zou het graag in stand houden als dat zou betekenen dat heel die rotzooi van Brussel naar Strasburg zouden moeten verhuizen op de fiets. Dan beseffen ze misschien hoeveel onzin ze meezeulen.
M42woensdag 4 juli 2007 @ 15:20
Het schiet niet op om te discussieren. Je hebt totaal geen idee van het groter geheel en de totaal impact op dit hele land.
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:24
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef M42 het volgende:
Je hebt totaal geen idee van het groter geheel en de totaal impact op dit hele land.
Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.
Alles zal anders worden!
Lokaler, kleinschaliger, duurzamer, gezonder en gezelliger
M42woensdag 4 juli 2007 @ 15:26
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.
Alles zal anders worden!
Lokaler, kleinschaliger, duurzamer, gezonder en gezelliger
Sorry, maar je snapt het echt niet. Wat je zelf schrijft en bedoelt is niet moeilijk te begrijpen... dat kan een kind van 4 nog. Helaas heb je echt totaal geen notie van de gevolgen op korte en lange termijn.
Veranderingen zijn altijd mogelijk, maar dit zal wel gepaard gaan met vele miljoenen doden.... maar daar heb jij geen probleem mee.

Als je het allemaal zo fijn en gezellig vindt, verhuis dan lekker naar de Noordpool... daar rijden ook geen auto's. Kan je vast wennen aan jouw utopie
Poolwoensdag 4 juli 2007 @ 15:27
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.
Alles zal anders worden!
Lokaler, kleinschaliger, duurzamer, gezonder en gezelliger
En het asielbeleid en ander grensbeleid wordt ook makkelijker. Probeer maar eens 40 Chinezen of 100 lawinepijlen vanuit België te smokkelen, in je fietstas.
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:27
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:26 schreef M42 het volgende:
Veranderingen zijn altijd mogelijk, maar dit zal wel gepaard gaan met vele miljoenen doden.... maar daar heb jij geen probleem mee.
Het veranderen van het huidige systeem naar mijn utopie zal ff lastig zijn ja.
Des te groter de voldoening als het lukt
Poolwoensdag 4 juli 2007 @ 15:28
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:26 schreef M42 het volgende:
Als je het allemaal zo fijn en gezellig vindt, verhuis dan lekker naar de Noordpool... daar rijden ook geen auto's. Kan je vast wennen aan jouw utopie
Die Noordpool die over een paar jaar gesmolten is, dankzij die asocialen in hun Hummers. Nee bedankt. Ga jij maar lekker met je auto naar de Noordpool, ondervind je tenminste meteen de consequenties ervan.
Grrrrrrrrwoensdag 4 juli 2007 @ 15:28
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:39 schreef TNA het volgende:
Zuinige brandstoffen ontwikkelen en weg is je milieuprobleem.
Dit is al net zo wereldvreemd al de OP
TeChNo2woensdag 4 juli 2007 @ 15:30
TS heeft zeker geen rijbewijs en/of auto ?
#ANONIEMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:30
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Landgenoten, laten we nou eerlijk zijn. Hebben de hoge heren in Den Haag 100 jaar geleden niet gewoon een kapitale fout gemaakt door jan en alleman zomaar toe te staan een auto te kopen en te besturen? Eigenlijk net zoiets als de vuurwapens in Amerika; je staat het toe zonder dat je voorziet wat de gevolgen zullen zijn, het loopt vreselijk uit de klauw, en omdat iedereen het inmiddels als een verworven recht beschouwt is het verdomd moeilijk om er nog wat aan te doen.
U heeft het niet zo op persoonlijke vrijheden merk ik wel.
quote:
Want wat heeft de auto ons nou gebracht in die 100 jaar?
Welvaartsgroei en een kleinere wereld
quote:
Nu zal je misschien kunnen zeggen dat de auto toch ook welvaart en vrijheid heeft gebracht, maar welbeschouwd valt dat vies tegen.
Stellingen deponeren zonder onderbouwing (onderstaand stukje is namelijk geen onderbouwing) is wel makkelijk. Enig idee hoe de economie werkte voordat we echt mobiel werden?
quote:
Want hoe vrij ben je als je in de file staat in het land met de hoogste autodichtheid ter wereld?
Vrij genoeg dus om de keuze te kunnen maken om in de file te gaan staan of om een alternatief te gebruiken. Nederland staat overigens op de 15e plek wat betref autodichtheid
quote:
En bovendien, de wet van de gelijkblijvende reistijd leert ons dat we met snellere vervoersmiddelen alleen maar verder gaan reizen, zodat we nog steeds net zo lang onderweg zijn! En waarom willen we dan zo ver weg? Om naar ons werk te gaan? En wat doen we met het geld dat we daar verdienen? Dat geven we uit aan een auto om naar dat werk toe te rijden. Eigenlijk zijn we gewoon slaaf van onze eigen mobiliteit!
Waar is de onderbouwing van deze onzin? Enig idee wat de gemiddelde afstand is die afgelegd wordt om naar je werk te gaan? Ik rij gemiddeld 350/400 km per dag maar dat is natuurlijk niet representatief, overigens heb ik maar weinig last van files en leveren al die km mij ook nog eens extra inkomsten op.
quote:
-Per direct de brandstofaccijns met 200% verhogen
Zeg maar dag tegen de welvaart
quote:
-Per direct iedere zondag autovrij
Waar is dat voor nodig op zondag heb je per definitie geen last van een volgelopen verkeersnet.
quote:
-Per direct alle binnensteden autovrij
En hoe wou je de middenstand, lokale overheden e.d. bevoorraden?
quote:
-Geen nieuwe rijbewijzen meer uitgeven
Waarmee je dus nieuwkomers op de arbeidsmarkt op een gigantische achterstand zet (tot 2047 in iedergeval )
quote:
-Alle starters op de arbeidsmarkt en andere werkzoekenden verplichten binnen een fietsbare afstand van hun huis werk te zoeken
En als daar geen werk is?
quote:
-Per 2047 zijn auto's alleen nog toegestaan voor politie, brandweer en medische hulpdiensten.
Hoe gaan we het transport dan regelen?
quote:
Dus kies voor duurzaamheid, gezondheid en gezelligheid, stem Partij Nederland Autovrij!
Je kunt ook op Schiermonikoog gaan wonen, dan hoef je de rest van Nederland niet lastig te vallen met deze onzin.
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:31
Rijbewijs wel, auto niet.
Ik heb overigens nergens beweerd dat ik zelf 100% 'ok' ben.
TeChNo2woensdag 4 juli 2007 @ 15:32
Het was ook maar een vraag, maar vanwaar heb je dan je rijbewijs gehaald, of zat je toen nog in je milieu-ontkenningsfase ?
TNAwoensdag 4 juli 2007 @ 15:32
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dit is al net zo wereldvreemd al de OP
Jij denkt dat er geen milieuvriendelijke brandstoffen worden ontwikkeld? Dat lijkt me al helemaal wereldvreemd
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 15:36
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef M42 het volgende:
Het schiet niet op om te discussieren. Je hebt totaal geen idee van het groter geheel en de totaal impact op dit hele land.
Ach er zijn topics volgeluld over het deporteren van alle buitenlanders of over het libertarisme. Het is maar POL op Fok hoor dat moet je niet te serieus nemen.
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:37
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:30 schreef Chewie het volgende:
U heeft het niet zo op persoonlijke vrijheden merk ik wel.
Klopt.
quote:
En hoe wou je de middenstand, lokale overheden e.d. bevoorraden?
[...]
En als daar geen werk is?
[..]
Hoe gaan we het transport dan regelen?
Hier blijkt dus dat je het nog niet helemaal snapt.
Ff een voorbeeldje:

-Huidige situatie. In NL is er één fabriek die product X maakt. Bij die fabriek werken 500 mensen die er soms van ver heen rijden elke dag. Bovendien zijn er nog 1000 mensen werkzaam in de logistiek om product X door heel nederland te verspreiden.

-Kleinschalig: er zijn veel meer fabriekjes die X maken. De werknemer hoeven dus minder ver te reizen naar hun werk. De fabriekjes zijn kleiner, dus de productiviteit per persoon is lager. Daar tegenover staat dat er minder logistiek nodig is. Ofwel: minder mensen werkzaam in logistiek, en meer in de productie.
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 15:38
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:32 schreef TNA het volgende:

[..]

Jij denkt dat er geen milieuvriendelijke brandstoffen worden ontwikkeld? Dat lijkt me al helemaal wereldvreemd
Nou echt hard gaande ontwikkelingen nog niet om niet te zeggen dat we er de komende 50 jaar enkel maar over kunnen dromen.
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:38
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:32 schreef TeChNo2 het volgende:
Het was ook maar een vraag, maar vanwaar heb je dan je rijbewijs gehaald,
Omdat het in de huidige wereld verdomd makkelijk is, en ik het niet waarschijnlijk dat ik in mijn eentje mijn ideale wereld kan realiseren.
TeChNo2woensdag 4 juli 2007 @ 15:38
oh je wilt het asfalt vervangen door fabriekjes, voor het milieu he ?
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:40
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:38 schreef TeChNo2 het volgende:
oh je wilt het asfalt vervangen door fabriekjes, voor het milieu he ?
De totale productie hoeft toch niet toe te nemen? Sterker nog: als je in die lokale fabriekjes dan ook meteen producten maakt met een fatsoenlijke levensduur hoef je zelfs minder te produceren.
TeChNo2woensdag 4 juli 2007 @ 15:42
Welke fabrieksdirecteur wil er nou minder gaan produceren ?

Ik vind je idealen op zich wel mooi hoor, maar geloof niet dat ze erg practisch/uitvoerbaar zijn...
sungaMsunitraMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:43
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:42 schreef TeChNo2 het volgende:
Welke fabrieksdirecteur wil er nou minder gaan produceren ?
Eentje met een visie die verder reikt dan de eerstvolgende presentatie van de jaarcijfers op de aandeelhoudersvergadering.
quote:
Ik vind je idealen op zich wel mooi hoor, maar geloof niet dat ze erg practisch/uitvoerbaar zijn...
Daar zijn het idealen voor
Poolwoensdag 4 juli 2007 @ 15:44
Even serieus van mijn kant: natuurlijk hebben auto's ook veel nut en dragen ze bij aan de economische welvaart. Het mogen rijden van een auto een individuele vrijheid noemen, dat vind ik echt een lachertje.

-Je rijdt met je auto zelden op je eigen terrein.
-Per jaar vallen vele doden en gewonden door het gebruik van auto's, auto's tasten dus op grote schaal andermans vrijheden aan.
-Autoverkeer ontneemt mensen de individuele vrijheid om rustig buiten te lopen, autosnelwegen zijn verboden gebied voor voetgangers, juist vanwege de onveiligheid die auto's veroorzaken. Auto's hebben vrijwel altijd voorrang op voetgangers.
-Auto's maken lawaai
-Auto's stinken
-Auto's verpesten het landschap
-Auto's stoten schadelijke stoffen uit

En dat is allemaal prima hoor, gezien de grotere voordelen die er aan zitten. Maar er is dus weinig individueels aan. Een auto is juist typisch een apparaat waarmee continu de individuele vrijheden van anderen worden beperkt, dus zeik als automobilist niet over je eigen individuele vrijheid. Die vrijheid is je door de maatschappij gegeven en kan op ieder moment weer worden afgepakt.
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 15:48
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:44 schreef Pool het volgende:
Even serieus van mijn kant: natuurlijk hebben auto's ook veel nut en dragen ze bij aan de economische welvaart. Het mogen rijden van een auto een individuele vrijheid noemen, dat vind ik echt een lachertje.

-Je rijdt met je auto zelden op je eigen terrein.
-Per jaar vallen vele doden en gewonden door het gebruik van auto's, auto's tasten dus op grote schaal andermans vrijheden aan.
-Autoverkeer ontneemt mensen de individuele vrijheid om rustig buiten te lopen, autosnelwegen zijn verboden gebied voor voetgangers, juist vanwege de onveiligheid die auto's veroorzaken. Auto's hebben vrijwel altijd voorrang op voetgangers.
-Auto's maken lawaai
-Auto's stinken
-Auto's verpesten het landschap
-Auto's stoten schadelijke stoffen uit

En dat is allemaal prima hoor, gezien de grotere voordelen die er aan zitten. Maar er is dus weinig individueels aan. Een auto is juist typisch een apparaat waarmee continu de individuele vrijheden van anderen worden beperkt, dus zeik als automobilist niet over je eigen individuele vrijheid. Die vrijheid is je door de maatschappij gegeven en kan op ieder moment weer worden afgepakt.
Sssst doe niet zo gemeen dat snappen die jongens niet !
BadKeukenTegelwoensdag 4 juli 2007 @ 15:49
Dit topic is zelf ONZ onwaardig. Mijn god wat een wereldvreemheid hier zeg. Pool blijkt ook zo'n overdreven linkse baggervent.
#ANONIEMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:50
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Hier blijkt dus dat je het nog niet helemaal snapt.
Ff een voorbeeldje:

-Huidige situatie. In NL is er één fabriek die product X maakt. Bij die fabriek werken 500 mensen die er soms van ver heen rijden elke dag. Bovendien zijn er nog 1000 mensen werkzaam in de logistiek om product X door heel nederland te verspreiden.

-Kleinschalig: er zijn veel meer fabriekjes die X maken. De werknemer hoeven dus minder ver te reizen naar hun werk. De fabriekjes zijn kleiner, dus de productiviteit per persoon is lager. Daar tegenover staat dat er minder logistiek nodig is. Ofwel: minder mensen werkzaam in logistiek, en meer in de productie.
Uit het voorbeeld komt duidelijk naar voren dat in iedergeval iemand er geen bal van snapt. Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor), dat dit de burger veel geld kost (welvaart is in vergelijking met het pre-auto tijdperk alleen maar toegenomen en mobiliteit is daar toch echt een belangrijke factor in).

En hoe denk je de welvaart te kunnen garanderen? Als de productiviteit omlaag gaat dalen de inkomsten, stijgen de kosten en blijft er dus minder over om je personeel te betalen.
TeChNo2woensdag 4 juli 2007 @ 15:52
Ik ga zaterdag misschien trouwens gewoon, ondanks alles (deze plotseling autovrij-partij / auto- vrijpartij ) , misschien een nieuwe kopen!
ethirasethwoensdag 4 juli 2007 @ 15:53
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:49 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Dit topic is zelf ONZ onwaardig. Mijn god wat een wereldvreemheid hier zeg. Pool blijkt ook zo'n overdreven linkse baggervent.
95% van alle topics hier tonen wereldvreemde meningen en standpunten en iedereen hier is óf overdreven links óf overdreven rechts. Dat maakt het zo'n geweldig vermaak om te lezen.


Verder heeft de TS wel een punt. Automobilisten lopen altijd te kankeren op files, het ov, benzineprijzen, ver reizen naar hun werk en weet ik wat nog meer, maar zelf iets doen eraan ho maar. Het is altijd de andere persoon die maar de bus moet pakken of dichterbij zijn werk wonen of de tweede auto moet inruilen voor een fiets, nooit jijzelf. Dan kan beter alles verboden worden, hoeft niemand meer te kankeren.
Grrrrrrrrwoensdag 4 juli 2007 @ 15:53
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:32 schreef TNA het volgende:

[..]

Jij denkt dat er geen milieuvriendelijke brandstoffen worden ontwikkeld? Dat lijkt me al helemaal wereldvreemd
Ja, het gaat prima op dat gebied wil je zeggen .


* Grrrrrrrr benieuwd is wanneer de eerste post over het waterstof-sprookje langskomt
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 15:53
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef Chewie het volgende:
Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor),
Die cijfers zijn altijd wat vertekend omdat in Nederland een relatief groot deel van de mensen met de fiets naar het werk gaat. En files tussen forensensteden en werksteden zijn natuurlijk wel een indicatie.
Poolwoensdag 4 juli 2007 @ 15:54
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:52 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik ga zaterdag misschien trouwens gewoon, ondanks alles (deze plotseling autovrij-partij / auto- vrijpartij ) , misschien een nieuwe kopen!
Autovrijpartijen.

Goed punt. Het moet inderdaad wel toegestaan blijven om je tussen 23u en 7u met de auto naar een parkeerplaats aan een bosrand of meertje te begeven. Dus auto's alleen nog maar toestaan voor hulpdiensten en autovrijpartijen.
#ANONIEMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:57
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:44 schreef Pool het volgende:
Even serieus van mijn kant: natuurlijk hebben auto's ook veel nut en dragen ze bij aan de economische welvaart. Het mogen rijden van een auto een individuele vrijheid noemen, dat vind ik echt een lachertje.
onderstaande argumenten zijn in iedergeval een lachertje
quote:
-Je rijdt met je auto zelden op je eigen terrein.
En wat is je punt? Overigens betaal je voor het gebruik van die wegen en dat geeft je nu eenmaal bepaalde rechten
quote:
-Per jaar vallen vele doden en gewonden door het gebruik van auto's, auto's tasten dus op grote schaal andermans vrijheden aan.
Wel een heel erg kromme redenatie
quote:
-Autoverkeer ontneemt mensen de individuele vrijheid om rustig buiten te lopen, autosnelwegen zijn verboden gebied voor voetgangers, juist vanwege de onveiligheid die auto's veroorzaken. Auto's hebben vrijwel altijd voorrang op voetgangers.
Vraagje heb je een rijbewijs of op zijn minst het theorieexamen gedaan? Voetgangers en fietser hebben juist bijna altijd voorrang op automobilisten.
quote:
-Auto's maken lawaai
-Auto's stinken
Persoonlijke mening die er niet toe doet en die niks zegt over eventuele vrijheden.
quote:
-Auto's verpesten het landschap
wederom een mening en geen feit die niks zegt over eventuele vrijheden. Er zijn ook mensen die vinden dat windmolens landsschapvervuilend zijn.
quote:
-Auto's stoten schadelijke stoffen uit
Zegt ook niks over vrijheden.
quote:
En dat is allemaal prima hoor, gezien de grotere voordelen die er aan zitten. Maar er is dus weinig individueels aan. Een auto is juist typisch een apparaat waarmee continu de individuele vrijheden van anderen worden beperkt, dus zeik als automobilist niet over je eigen individuele vrijheid. Die vrijheid is je door de maatschappij gegeven en kan op ieder moment weer worden afgepakt.
Een maatschappij hoort dus ook niet te beslissen over vrijheden en bovendien mis ik een valide onderbouwing waarom juist auto's vrijheden inperken, bovenstaande argumenten zijn namelijk allemaal drogredenen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2007 16:00:06 ]
ijsbrekertjewoensdag 4 juli 2007 @ 15:57
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef M42 het volgende:
Het schiet niet op om te discussieren. Je hebt totaal geen idee van het groter geheel en de totaal impact op dit hele land.
Dit topic is gewoon een gedachtenexperiment. Denk mee over de positieve en negatieve gevolgen van de plannen van TS. Misschien brengt het je op andere gedachten, misschien niet. Maar het is in elk geval een andere insteek (buiten de platgetreden loopgraven) voor een discussie tussen petrolheads en boomknuffelaars.
#ANONIEMwoensdag 4 juli 2007 @ 15:58
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die cijfers zijn altijd wat vertekend omdat in Nederland een relatief groot deel van de mensen met de fiets naar het werk gaat. En files tussen forensensteden en werksteden zijn natuurlijk wel een indicatie.
Nee dat is het niet, geeft alleen aan dat er te weinig capaciteit is, zegt helemaal niks over de afstand.
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 16:04
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, geeft alleen aan dat er te weinig capaciteit is, zegt helemaal niks over de afstand.
De "afstand" tot het werk gaat dan ook meer om tijd dan om aantal kilometers.
Poolwoensdag 4 juli 2007 @ 16:08
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

onderstaande argumenten zijn in iedergeval een lachertje
[..]

En wat is je punt? Overigens betaal je voor het gebruik van die wegen en dat geeft je nu eenmaal bepaalde rechten
[..]

Wel een heel erg kromme redenatie
[..]

Vraagje heb je een rijbewijs of op zijn minst het theorieexamen gedaan? Voetgangers en fietser hebben juist bijna altijd voorrang op automobilisten.
[..]

Persoonlijke mening die er niet toe doet en die niks zegt over eventuele vrijheden.
[..]

wederom een mening en geen feit die niks zegt over eventuele vrijheden. Er zijn ook mensen die vinden dat windmolens landsschapvervuilend zijn.
[..]

Zegt ook niks over vrijheden.
[..]

Een maatschappij hoort dus ook niet te beslissen over vrijheden en bovendien mis ik een valide onderbouwing waarom juist auto's vrijheden inperken, bovenstaande argumenten zijn namelijk allemaal drogredenen.
Dus stank is altijd persoonlijk en geluidsoverlast ook? Als ik naast jouw huis het riool opengooi en met drie open wagens met bedorven kattenvoer voor je deur de motor laat draaien en ondertussen de lokale piratenzender op 100 decibel aanzet, dan word jij niet in je persoonlijk vrijheid aangetast? Nou, prima hoor. Er zijn ook mensen die van harde muziek houden en kattenvoer met rioollucht lekker vinden ruiken.

En het feit dat er in het verkeer doden vallen en daarbij die mensen hun vrijheid verliezen is een kromme redenering? Whatever.

En voetgangers hebben alleen maar voorrang als de stoep doorloopt, ze rechtdoorgaand verkeer zijn of bij een stoplicht of zebrapad. Op je theorie-examen krijg je natuurlijk vooral de situaties waarin je voetgangers voorrang moet verlenen, dûh. De hoofdregel is dat je als voetganger voorrang moet verlenen.

Als je stelt dat een maatschappij niet hoort te beslissen over vrijheden, dan heb je ook elke realiteitszin verloren. Vrijheden botsen continu en overal. Als de maatschappij daar niet over beslist, dan beslissen burgers zelf wel en geldt het recht van de sterkste, wordt het dus knokken. Dan zijn er helemaal geen vrijheden meer.
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 16:09
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

onderstaande argumenten zijn in iedergeval een lachertje
[..]
Je tegenwerpingen zijn in elk geval niet beter .
quote:
En wat is je punt? Overigens betaal je voor het gebruik van die wegen en dat geeft je nu eenmaal bepaalde rechten
[..]

Wel een heel erg kromme redenatie
[..]
waarom? autoverkeer zorgt voor extra doden. En iemand aanrijden is een aantasting van de lichamelijke integriteit van een ander of je er nou aan dood gaat of niet.
quote:
Vraagje heb je een rijbewijs of op zijn minst het theorieexamen gedaan? Voetgangers en fietser hebben juist bijna altijd voorrang op automobilisten.
[..]
Zijn er daarom zoveel wegen exclusief voor auto's bestemd? En moeten auto's op ieder moment remmen als iemand de weg over wil steken?
quote:
Persoonlijke mening die er niet toe doet en die niks zegt over eventuele vrijheden.
[..]
Wel over aantasting van de leefsfeer van anderen en daar gaat het om.
quote:
wederom een mening en geen feit die niks zegt over eventuele vrijheden. Er zijn ook mensen die vinden dat windmolens landsschapvervuilend zijn.
[..]
Dat auto's veel ruimte innemen die bijvoorbeeld tenkoste gaat van de leefruimte voor de mens is een feit natuurlijk.
quote:
Zegt ook niks over vrijheden.
[..]
Maar wel over de aantasting van andermans vrijheid.
#ANONIEMwoensdag 4 juli 2007 @ 16:16
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:08 schreef Pool het volgende:

[..]

Dus stank is altijd persoonlijk en geluidsoverlast ook? Als ik naast jouw huis het riool opengooi en met drie open wagens met bedorven kattenvoer voor je deur de motor laat draaien en ondertussen de lokale piratenzender op 100 decibel aanzet, dan word jij niet in je persoonlijk vrijheid aangetast? Nou, prima hoor. Er zijn ook mensen die van harde muziek houden en kattenvoer met rioollucht lekker vinden ruiken.
Als jij stelt dat auto's stinken is dat een persoonlijke mening die in deze discussie niet van belang is.
quote:
En het feit dat er in het verkeer doden vallen en daarbij die mensen hun vrijheid verliezen is een kromme redenering? Whatever.
Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.
quote:
En voetgangers hebben alleen maar voorrang als de stoep doorloopt, ze rechtdoorgaand verkeer zijn of bij een stoplicht of zebrapad. Op je theorie-examen krijg je natuurlijk vooral de situaties waarin je voetgangers voorrang moet verlenen, dûh. De hoofdregel is dat je als voetganger voorrang moet verlenen.
Pardon een automobilist is altijd mede verantwoordelijk als deze met een zwakkere verkeersdeelnemer een ongeluk krijgt.
quote:
Als je stelt dat een maatschappij niet hoort te beslissen over vrijheden, dan heb je ook elke realiteitszin verloren. Vrijheden botsen continu en overal. Als de maatschappij daar niet over beslist, dan beslissen burgers zelf wel en geldt het recht van de sterkste, wordt het dus knokken. Dan zijn er helemaal geen vrijheden meer.
Dit toont alleen maar aan dat jij verdomd weinig vertrouwen in de mens en waarschijnlijk ook in jezelf hebt.
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 16:19
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:16 schreef Chewie het volgende:
Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.
[..]
Een platgereden peuter wiens dood te voorkomen was geweest mag dus geen enkele belemmering vormen voor jouw persoonlijke vrijheid?
#ANONIEMwoensdag 4 juli 2007 @ 16:25
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een platgereden peuter wiens dood te voorkomen was geweest mag dus geen enkele belemmering vormen voor jouw persoonlijke vrijheid?
Een peuter kan ook platgereden worden door een honde of paardekar (goederen moeten toch ergens mee vervoerd worden), verkeersslachtoffers kwamen ook al eerder voor dan dat de auto er is
M42woensdag 4 juli 2007 @ 16:27
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Uit het voorbeeld komt duidelijk naar voren dat in iedergeval iemand er geen bal van snapt. Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor), dat dit de burger veel geld kost (welvaart is in vergelijking met het pre-auto tijdperk alleen maar toegenomen en mobiliteit is daar toch echt een belangrijke factor in).

En hoe denk je de welvaart te kunnen garanderen? Als de productiviteit omlaag gaat dalen de inkomsten, stijgen de kosten en blijft er dus minder over om je personeel te betalen.
sssst... dat snappen ze niet
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 16:34
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Een peuter kan ook platgereden worden door een honde of paardekar (goederen moeten toch ergens mee vervoerd worden), verkeersslachtoffers kwamen ook al eerder voor dan dat de auto er is
Maar door snelverkeer is het aantal wel verhoogd natuurlijk. Met enkel langzaam verkeer is de kans op dodelijke afloop stukken kleiner natuurlijk.
#ANONIEMwoensdag 4 juli 2007 @ 16:35
@M42:
Ik geloof dat hij dit bedoelt: Als je door het land verspreid meerdere fabrieken neerzet, dan heb je schaalverkleining, en daardoor vast een lagere productiviteit. Om toch even veel producten te maken heb je dan dus extra personeel nodig, wat dan uit de transportsector kan komen omdat die dan niet meer zo hard nodig is.
Je hebt dan dus een daling van de arbeidsproductiviteit maar nog steeds worden evenveel producten gemaakt en verkocht en nog steeds heeft iedereen een baan.

Maar in de praktijk werkt het vast niet zo?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2007 16:36:19 ]
Poolwoensdag 4 juli 2007 @ 16:36
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als jij stelt dat auto's stinken is dat een persoonlijke mening die in deze discussie niet van belang is.
[..]

Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.
[..]

Pardon een automobilist is altijd mede verantwoordelijk als deze met een zwakkere verkeersdeelnemer een ongeluk krijgt.
Ik wil je best een juridisch bijspijkercursusje geven hoor, maar de jurisprudentiële 50%-regel gaat over schadeverdeling en niet over voorrang of schuld. Een auto heeft voorrang op overstekende voetgangers. Maar..... en dat is misschien wel leuk in het licht van deze discussie..... De Hoge Raad heeft bepaald dat bij een ongeval een deel van de schade bij de automobilist moet blijven liggen, omdat auto's per definitie gevaarzettend zijn. Met andere woorden, ook de Hoge Raad vindt dat auto's sowieso al de vrijheid van anderen aantasten en daarom ook de schadelast bij autobestuurders hoort te liggen. En dat het gevaarlijke ondingen zijn.
quote:
Dit toont alleen maar aan dat jij verdomd weinig vertrouwen in de mens en waarschijnlijk ook in jezelf hebt.
Nee hoor. Het principe van 'jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint' is vrij wijdverbreid. En het gaat juist uit van wederkerigheid. Mensen zijn geen eilandjes. Bij je individuele acties moet je altijd rekening houden met de ander. Dat heeft weinig met een gebrek aan vertrouwen te maken.

En natuurlijk maakt stankoverlast wel inbreuk op vrijheden. Waarom is het prikken met een mes in een autoband wel een inbreuk en het sturen van onaangename moleculen in iemands neusgat niet?
TNAwoensdag 4 juli 2007 @ 17:03
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou echt hard gaande ontwikkelingen nog niet om niet te zeggen dat we er de komende 50 jaar enkel maar over kunnen dromen.
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, het gaat prima op dat gebied wil je zeggen .


* Grrrrrrrr benieuwd is wanneer de eerste post over het waterstof-sprookje langskomt
Ik heb niet gezegd dat het hard gaat, en al helemaal niet dat het prima gaat. Ik heb alleen gezegd dat ik er genoeg toekomst in zie zodat autorijden op termijn veel milieuvriendelijker kan dan nu.
#ANONIEMwoensdag 4 juli 2007 @ 17:12
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:36 schreef Pool het volgende:

Nee hoor. Het principe van 'jouw vrijheid stopt waar die van een ander begint' is vrij wijdverbreid. En het gaat juist uit van wederkerigheid. Mensen zijn geen eilandjes. Bij je individuele acties moet je altijd rekening houden met de ander. Dat heeft weinig met een gebrek aan vertrouwen te maken.
En daarom heb je dus apparte gebieden voor voetgangers, automobilsten etc. Afspraken die er ook al waren in de tijd dat een rijbewijs en verkeersregels niet nodig waren.
quote:
En natuurlijk maakt stankoverlast wel inbreuk op vrijheden. Waarom is het prikken met een mes in een autoband wel een inbreuk en het sturen van onaangename moleculen in iemands neusgat niet?
Niet zoals jij het stelde, "auto's stinken" is geen feit maar een mennig.
#ANONIEMwoensdag 4 juli 2007 @ 17:13
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar door snelverkeer is het aantal wel verhoogd natuurlijk. Met enkel langzaam verkeer is de kans op dodelijke afloop stukken kleiner natuurlijk.
Vreemd dat het aantal verkeersslachtoffers alleen maar afneemt dan.
Zwaardvischwoensdag 4 juli 2007 @ 17:15
Het aandeel van wegverkeer in de luchtvervuiling is vrij klein. Waar ik wel erg treurig van wordt zijn bussen die 1:2/1:3 rijden en als het mee zit halfvol zitten. Maar wel ieder half uur rijden dankzij de gemeenteraad. Hummers zijn trouwens zo gek nog niet, daar zit een geinnoveerde motor in, een driewegkatalysator en een roetfilter. Mileuvriendelijker dan een 15-jaar oude Fiat Panda dus. Pak ook al die bestelwagens en busjes aan die op de bonnefooi rondrijden.
EchtGaafwoensdag 4 juli 2007 @ 17:16
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:15 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het aandeel van wegverkeer in de luchtvervuiling is vrij klein. Waar ik wel erg treurig van wordt zijn bussen die 1:2/1:3 rijden en als het mee zit halfvol zitten. Maar wel ieder half uur rijden dankzij de gemeenteraad. Hummers zijn trouwens zo gek nog niet, daar zit een geinnoveerde motor in, een driewegkatalysator en een roetfilter. Mileuvriendelijker dan een 15-jaar oude Fiat Panda dus. Pak ook al die bestelwagens en busjes aan die op de bonnefooi rondrijden.
Bussen stinken!
Zwaardvischwoensdag 4 juli 2007 @ 17:20
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bussen stinken!
Mijn idee. Weleens bij een bushalte gestaan als die bus net wegrijdt en hem optrekt in zijn 2?
EchtGaafwoensdag 4 juli 2007 @ 17:24
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:20 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Mijn idee. Weleens bij een bushalte gestaan als die bus net wegrijdt en hem optrekt in zijn 2?
Ja, vreselijk. Het kan nog veel erger. Toen ik vroegah studeerde, reisde ik ook vaak met de bus. Zo'n buschauffeur kwam dan wel eens op het briljante idee om een pauze te houden onderweg en zette te deuren open. ......Dat nog tot daar aan toe , maar het was kennelijk teveel moeite om ff het contactslot om te draaien

Bussen
Grrrrrrrrwoensdag 4 juli 2007 @ 17:52
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:03 schreef TNA het volgende:
Ik heb niet gezegd dat het hard gaat, en al helemaal niet dat het prima gaat. Ik heb alleen gezegd dat ik er genoeg toekomst in zie zodat autorijden op termijn veel milieuvriendelijker kan dan nu.
"Op termijn" is nogal een ruim begrip...
Pietverdrietwoensdag 4 juli 2007 @ 18:32
Wordt tijd van een kiesdrempel, al die gekken die een één issue partij oprichten.
* Pietverdriet denkt aan 5% van de stemmen voor de tweede kamer verkiezingen, krijg je minder dan 5% kom je de kamer niet in.
Kadeshwoensdag 4 juli 2007 @ 18:59
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Juist wel. De impact zal enorm zijn, dat snap ik ook wel.
Alles zal anders worden!
Lokaler, kleinschaliger, duurzamer, gezonder en gezelliger
Neen, ik zou een hippie seriemoordenaar worden, alle antie auto hippie's DOOD!!!
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 22:03
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vreemd dat het aantal verkeersslachtoffers alleen maar afneemt dan.
Door vele vrijheidsbeperkende maatregelen. En na eerst een grote stijging te hebben vertoond met de opkomst van het snelverkeer.
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 22:06
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Wordt tijd van een kiesdrempel, al die gekken die een één issue partij oprichten.
* Pietverdriet denkt aan 5% van de stemmen voor de tweede kamer verkiezingen, krijg je minder dan 5% kom je de kamer niet in.
Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiek .
Zwaardvischwoensdag 4 juli 2007 @ 22:18
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiek .
Ik zou ook niet weten waarom iedereen aan het kiesstelsel wil sleutelen, want overal waar ze een districtenstelsel hebben willen ze er vanaf. De kiesdeler is uiterst liberaal en democratisch en al ben ik geen democraat, ik zie geen betere oplossing.
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 22:23
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:18 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik zou ook niet weten waarom iedereen aan het kiesstelsel wil sleutelen, want overal waar ze een districtenstelsel hebben willen ze er vanaf. De kiesdeler is uiterst liberaal en democratisch en al ben ik geen democraat, ik zie geen betere oplossing.
Inderdaad ik zie geen betere eerlijker alternatieven.
Pietverdrietwoensdag 4 juli 2007 @ 22:47
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat is er mis met de huidige kiesdrempel van 1/150e van de stemmen? Heerlijk toch die pluriforme Nederlandse politiek .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weimarrepubliek
du_kewoensdag 4 juli 2007 @ 22:56
quote:
Daarin zie ik geen bezwaar tegen de huidige praktijk.
ultra_ivowoensdag 4 juli 2007 @ 23:28
Ik leef al lang zonder rijbewijs. En om nou te zeggen dat ik weinig reis, nee helemaal niet. Er zijn treinen. Die worden in het voorstel van de TS helemala niet uitgebannen. Ooit telde Nederland een behoorlijk fijnmazig tramnet. Dat is afgestorven vanwege de gesubsideerde automobiliteit. Dat kan dus ook terugkomen.
M42donderdag 5 juli 2007 @ 11:59
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik leef al lang zonder rijbewijs. En om nou te zeggen dat ik weinig reis, nee helemaal niet. Er zijn treinen. Die worden in het voorstel van de TS helemala niet uitgebannen. Ooit telde Nederland een behoorlijk fijnmazig tramnet. Dat is afgestorven vanwege de gesubsideerde automobiliteit. Dat kan dus ook terugkomen.
En hoe vervoer je goederen?
Hoe worden bouwwerken gemaakt?

(dit zijn maar 2 extreem simpele voorbeeldjes... dit gaat eindeloos door).

Produceer maar gewoon schone voertuigen ipv dingen uit te bannen en extreem veel wegenbelasting e.d. door te voeren want dat is gewoon diefstal en werkt niet!
sungaMsunitraMdonderdag 5 juli 2007 @ 12:02
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:59 schreef M42 het volgende:

[..]

En hoe vervoer je goederen?
Per spoor

En natuurlijk snap ik ook wel dat bouwmaterialen vervoerd moeten worden, maar mijn punt was natuurlijk dat er wel veeel minder vervoerd zou moeten worden dan nu.
M42donderdag 5 juli 2007 @ 12:05
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Per spoor

En natuurlijk snap ik ook wel dat bouwmaterialen vervoerd moeten worden, maar mijn punt was natuurlijk dat er wel veeel minder vervoerd zou moeten worden dan nu.
Dat betekent dat iedereen naast zijn huis straks een spoor heeft... en hoe maak je overal dat spoor dan beetje vivieuze cirkel.

Zonder auto's/vrachtwagens/bussen e.d. is het onmogelijk om nog normaal te leven... misschien dat jullie in Groningen nog gewend zijn om zo prehistorisch te leven, maar in de randstad is het toch totaal anders.

Ook leuk als iemand naar het ziekenhuis moet of de politie en/of brandweer moet uitrukken PER FIETS
sungaMsunitraMdonderdag 5 juli 2007 @ 12:06
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:05 schreef M42 het volgende:
Dat betekent dat iedereen naast zijn huis straks een spoor heeft... en hoe maak je overal dat spoor dan beetje vivieuze cirkel.
Je volgt m nog steeds niet.
quote:
Zonder auto's/vrachtwagens/bussen e.d. is het onmogelijk om nog normaal te leven... misschien dat jullie in Groningen nog gewend zijn om zo prehistorisch te leven, maar in de randstad is het toch totaal anders.
Ik woon in de randstad. Ik denk trouwens dat het JUIST in Groningen lastiger is om zonder auto te leven, omdat er op het platteland geen werkgelegenheid is.
quote:
Ook leuk als iemand naar het ziekenhuis moet of de politie en/of brandweer moet uitrukken PER FIETS
Lees mijn OP nog eens.
M42donderdag 5 juli 2007 @ 12:36
Ja dat gaat dus gewoon allemaal nergens over...

Gewoon auto's SCHOON maken en geen onmogelijke utopie (voor jou dan)
du_kedonderdag 5 juli 2007 @ 12:45
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:36 schreef M42 het volgende:
Ja dat gaat dus gewoon allemaal nergens over...

Gewoon auto's SCHOON maken en geen onmogelijke utopie (voor jou dan)
Voorlopig zijn echt schone auto´s natuurlijk ook nog een utopie.
FrituurVetPetdonderdag 5 juli 2007 @ 12:46
Zo nu mogen jullie die nieuwe rijbewijzen afschaffen, ik heb hem binnen


Meen ik natuurlijk niet, dit topic is kortzichtig
ijsbrekertjedonderdag 5 juli 2007 @ 12:48
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:36 schreef M42 het volgende:
Ja dat gaat dus gewoon allemaal nergens over...

Gewoon auto's SCHOON maken en geen onmogelijke utopie (voor jou dan)
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef ijsbrekertje het volgende:
Dit topic is gewoon een gedachtenexperiment. Denk mee over de positieve en negatieve gevolgen van de plannen van TS. Misschien brengt het je op andere gedachten, misschien niet. Maar het is in elk geval een andere insteek (buiten de platgetreden loopgraven) voor een discussie tussen petrolheads en boomknuffelaars.
TheFreshPrincedonderdag 5 juli 2007 @ 12:51
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:

-Per 2047 zijn auto's alleen nog toegestaan voor politie, brandweer en medische hulpdiensten.
En hoe ga ik met mijn 6 gereedschapkoffers, kabelrollen en reserve onderdelen bij mijn klanten langs? Op de fiets?
FrituurVetPetdonderdag 5 juli 2007 @ 12:52
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En hoe ga ik met mijn 6 gereedschapkoffers, kabelrollen en reserve onderdelen bij mijn klanten langs? Op de fiets?
nee, TS wil gewoon dat je je werk dichter bij huis zoekt
Ga je toch lekker alleen bij de Buren klussen

du_kedonderdag 5 juli 2007 @ 12:54
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En hoe ga ik met mijn 6 gereedschapkoffers, kabelrollen en reserve onderdelen bij mijn klanten langs? Op de fiets?
tegen die tijd kan je op afstand de diagnose stellen en gerichtte werk gaan . Scheelt veel onnodig gesjouw.
Lithiondonderdag 5 juli 2007 @ 12:55
Aha, TS wil dus ook overal lokale fietsfabrieken, met een lokale staalfabrieken om het materiaal aan te leveren die weer afhankelijk zijn van lokale ijzermijnen.

Goh, wat schept het toch een levensvreugde dat elke josti zomaar in POL kan posten zeg. Wat een verrijking, dit soort topics.
du_kedonderdag 5 juli 2007 @ 12:57
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:55 schreef Lithion het volgende:
Aha, TS wil dus ook overal lokale fietsfabrieken, met een lokale staalfabrieken om het materiaal aan te leveren die weer afhankelijk zijn van lokale ijzermijnen.

Goh, wat schept het toch een levensvreugde dat elke josti zomaar in POL kan posten zeg. Wat een verrijking, dit soort topics.
Je snapt toch hopelijk wel dat dit topic een reactie was op een topic van een andere josti in POL?
Lithiondonderdag 5 juli 2007 @ 12:58
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:57 schreef du_ke het volgende:
Je snapt toch hopelijk wel dat dit topic een reactie was op een topic van een andere josti in POL?
Ja. En?

Uitbannen dit soort randmongolen en weer een beetje niveau kweken in dit uitermate verlepte kutforum. Wat een troosteloosheid is het hier heden ten dage zeg.
sungaMsunitraMdonderdag 5 juli 2007 @ 12:59
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:55 schreef Lithion het volgende:
Aha, TS wil dus ook overal lokale fietsfabrieken, met een lokale staalfabrieken om het materiaal aan te leveren die weer afhankelijk zijn van lokale ijzermijnen.
Je kan natuurlijk niet alle grondstoffen uit je achtertuin halen, maar je kan wel proberen het gebruik van grondstoffen die van ver weg moeten komen te beperken. En een fiets hoeft niet per se uit China te komen.
quote:
Goh, wat schept het toch een levensvreugde dat elke josti zomaar in POL kan posten zeg. Wat een verrijking, dit soort topics.
Schelden
DS4donderdag 5 juli 2007 @ 12:59
TS heeft bij het invullen van studierichting een spelfout gemaakt. Het moet zijn: LTS zwakzinnig.
hierissiedandonderdag 5 juli 2007 @ 13:02
heb net mijn rijbewijs gehaald dus zit nog in mijn "witte broods weken" dus nog ff niet.

En dan nog autovrij... Dan moet er eerst heeeeel wat gebeuren met het OV
sungaMsunitraMdonderdag 5 juli 2007 @ 13:04
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:02 schreef hierissiedan het volgende:
En dan nog autovrij... Dan moet er eerst heeeeel wat gebeuren met het OV
Je begrijpt t nog niet.
We moeten niet op andere manieren even ver reizen, we moeten gewoon MINDER reizen!
M42donderdag 5 juli 2007 @ 13:06
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Je begrijpt t nog niet.
We moeten niet op andere manieren even ver reizen, we moeten gewoon MINDER reizen!
Hou nou op met je propaganda! denk nou eens 1 keer echt na. Gewoon SCHOON vervoer maken en dit komt er al HEEL SNEL AAN! en is beter te realiseren dan de hele wereldeconomie in elkaar te laten storten met miljoenen tot miljarden slachtoffers op jouw geweten.
C21H23NO5donderdag 5 juli 2007 @ 13:07
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Landgenoten, laten we nou eerlijk zijn. Hebben de hoge heren in Den Haag 100 jaar geleden niet gewoon een kapitale fout gemaakt door jan en alleman zomaar toe te staan een auto te kopen en te besturen? Eigenlijk net zoiets als de vuurwapens in Amerika; je staat het toe zonder dat je voorziet wat de gevolgen zullen zijn, het loopt vreselijk uit de klauw, en omdat iedereen het inmiddels als een verworven recht beschouwt is het verdomd moeilijk om er nog wat aan te doen.

Daarom is het hoog tijd dat er een sterke leider met lef opstaat die de autogekte drastisch aan banden legt! Want wat heeft de auto ons nou gebracht in die 100 jaar? Een totaal verkeersinfarct, bewegingsarmoede, vervuiling, broeikaseffect, en een enorme afhankelijkheid van een ranzig clubje als de OPEC.

Nu zal je misschien kunnen zeggen dat de auto toch ook welvaart en vrijheid heeft gebracht, maar welbeschouwd valt dat vies tegen.
Want hoe vrij ben je als je in de file staat in het land met de hoogste autodichtheid ter wereld? En bovendien, de wet van de gelijkblijvende reistijd leert ons dat we met snellere vervoersmiddelen alleen maar verder gaan reizen, zodat we nog steeds net zo lang onderweg zijn! En waarom willen we dan zo ver weg? Om naar ons werk te gaan? En wat doen we met het geld dat we daar verdienen? Dat geven we uit aan een auto om naar dat werk toe te rijden. Eigenlijk zijn we gewoon slaaf van onze eigen mobiliteit!

Daarom stel ik de volgende maatregelen voor om in 40 jaar een nagenoeg autovrij Nederland te bereiken:

-Per direct de brandstofaccijns met 200% verhogen
-Per direct iedere zondag autovrij
-Per direct alle binnensteden autovrij
-Geen nieuwe rijbewijzen meer uitgeven
-Alle starters op de arbeidsmarkt en andere werkzoekenden verplichten binnen een fietsbare afstand van hun huis werk te zoeken
-Per 2047 zijn auto's alleen nog toegestaan voor politie, brandweer en medische hulpdiensten.

Dus kies voor duurzaamheid, gezondheid en gezelligheid, stem Partij Nederland Autovrij!


[afbeelding]
[afbeelding]
jij bent echt niet goed wijs
I.R.Baboondonderdag 5 juli 2007 @ 13:09
Eindelijk een goed plan. Jammer dat er nog een criticasters rondlopen die het niet begrijpen, maar dat komt nog wel.
du_kedonderdag 5 juli 2007 @ 13:09
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:06 schreef M42 het volgende:

[..]

Hou nou op met je propaganda! denk nou eens 1 keer echt na. Gewoon SCHOON vervoer maken en dit komt er al HEEL SNEL AAN! en is beter te realiseren dan de hele wereldeconomie in elkaar te laten storten met miljoenen tot miljarden slachtoffers op jouw geweten.
Kan je dat idee van schoon vervoer even toelichten? dus het iets concreter maken, op welke methoden en technieken doel je en in hoeverre kunnen ze de traditionele systemen vervangen?
I.R.Baboondonderdag 5 juli 2007 @ 13:10
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk niet alle grondstoffen uit je achtertuin halen, maar je kan wel proberen het gebruik van grondstoffen die van ver weg moeten komen te beperken. En een fiets hoeft niet per se uit China te komen.
Daarnaast moeten we gewoon flink recyclen, dan heb je altijd ijzer in de buurt.
sungaMsunitraMdonderdag 5 juli 2007 @ 13:13
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:10 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Daarnaast moeten we gewoon flink recyclen, dan heb je altijd ijzer in de buurt.
Als je de 7,3 miljoen auto's die er op dit moment in NL rondrijden omsmelt heb je genoeg ijzer om voor iedere Nederlanders meer dan 20 fietsen te maken
Lithiondonderdag 5 juli 2007 @ 13:34
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Je kan natuurlijk niet alle grondstoffen uit je achtertuin halen, maar je kan wel proberen het gebruik van grondstoffen die van ver weg moeten komen te beperken. En een fiets hoeft niet per se uit China te komen.
Blijkbaar is het goedkoper om ze helemaal uit China over te laten komen. Niets mis mee, toch? Dat heeft namelijk tot gevolg dat jij een procentueel lager bedrag uit hoeft te geven aan vervoer. Net zoals het feit dat paprika's en tomaten uit Spanje worden gehaald ervoor zorgt dat jij relatief minder van jou inkomen aan eten uit hoeft te geven. Sim-pel.

Maar jij wil terug naar de Middeleeuwen, waar mensen, vanwege hun beperkte mobiliteit, afhankelijk zijn van dure lokale alternatieven. Ik zou zeggen, begin bij jezelf en flikker 99% van wat je in huis hebt naar buiten want 99% komt van 'absurd verre' bestemmingen.
quote:
Schelden
Je bént nu eenmaal een domme josti.
Lithiondonderdag 5 juli 2007 @ 13:36
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Daarnaast moeten we gewoon flink recyclen, dan heb je altijd ijzer in de buurt.
Alle Drs. P albums omsmelten voor het aluminium.
I.R.Baboondonderdag 5 juli 2007 @ 13:40
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:36 schreef Lithion het volgende:

[..]

Alle Drs. P albums omsmelten voor het aluminium.
Zeg Lithion, ook in de nieuwe situatie is er nog wel sprake van enige ethiek hoor. Sommige dingen doe je gewoon niet.
sungaMsunitraMdonderdag 5 juli 2007 @ 13:46
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:34 schreef Lithion het volgende:
Blijkbaar is het goedkoper om ze helemaal uit China over te laten komen. Niets mis mee, toch? Dat heeft namelijk tot gevolg dat jij een procentueel lager bedrag uit hoeft te geven aan vervoer. Net zoals het feit dat paprika's en tomaten uit Spanje worden gehaald ervoor zorgt dat jij relatief minder van jou inkomen aan eten uit hoeft te geven. Sim-pel.
Waarom moet onze koopkracht per se zo hoog zijn ten koste van alles?
quote:
Maar jij wil terug naar de Middeleeuwen, waar mensen, vanwege hun beperkte mobiliteit, afhankelijk zijn van dure lokale alternatieven.
In zekere zin wel ja
Want eigenlijk is het toch ontzettend raar dat onze koopkracht alleen maar kan bestaan doordat onze producten gemaakt worden door mensen die een fractie verdienen van wat wij verdienen!
quote:
Ik zou zeggen, begin bij jezelf en flikker 99% van wat je in huis hebt naar buiten want 99% komt van 'absurd verre' bestemmingen.
Om wat ik nu heb weg te flikkeren lijkt me wat onzinnig, maar om bij toekomstige aankopen eens wat meer na te denken over de herkomst en wijze van produceren van producten: zeer goed idee, ga ik zeker proberen. Zouden meer mensen moeten doen
quote:
Je bént nu eenmaal een domme josti.
Eenrichtingsdenken
Lithiondonderdag 5 juli 2007 @ 13:59
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Waarom moet onze koopkracht per se zo hoog zijn ten koste van alles?
Dat moet niet. Jij wil minder koopkracht? Prima, ga minder werken, koop alleen van lokale boeren en producenten. Niks mis mee. Veel plezier en stuur een kaartje!

Maar ga dat niet aan anderen opleggen.
quote:
Want eigenlijk is het toch ontzettend raar dat onze koopkracht alleen maar kan bestaan doordat onze producten gemaakt worden door mensen die een fractie verdienen van wat wij verdienen!
Dat is helemaal niet raar.
quote:
Om wat ik nu heb weg te flikkeren lijkt me wat onzinnig
Dan geef je het toch aan een groepje bijstandsmoeders of verzend je het naar Roemenië o.i.d.? Maar hey, ik verwacht dat uiteraard niet, want jouw solidariteit beperkt zich (net als bij zovele anderen) slechts tot de bezittingen van ánderen. Je bent geen knip voor je neus waard.
quote:
Eenrichtingsdenken
Juiste determinatie.
sungaMsunitraMdonderdag 5 juli 2007 @ 14:04
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:59 schreef Lithion het volgende:
Dat moet niet. Jij wil minder koopkracht? Prima, ga minder werken, koop alleen van lokale boeren en producenten. Niks mis mee. Veel plezier en stuur een kaartje!
quote:
Maar ga dat niet aan anderen opleggen.
En als we door ons kortzichtige denken nou met zn allen ten onder gaan?
quote:
Dat is helemaal niet raar.
Ik vind het wel raar.
quote:
Dan geef je het toch aan een groepje bijstandsmoeders of verzend je het naar Roemenië o.i.d.?
Wat heeft dat er nou mee te maken?
quote:
Maar hey, ik verwacht dat uiteraard niet, want jouw solidariteit beperkt zich (net als bij zovele anderen) slechts tot de bezittingen van ánderen. Je bent geen knip voor je neus waard.

Stel dat mijn plannen doorgaan, dan neemt ook MIJN koopkracht flink af hoor.
Lithiondonderdag 5 juli 2007 @ 14:07
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
En als we door ons kortzichtige denken nou met zn allen ten onder gaan?
Hoezo gaan we ten onder?
quote:
Ik vind het wel raar.
Jammer voor je. Het ís namelijk niet raar.
quote:
Wat heeft dat er nou mee te maken?
Jij vond weggooien onzinnig. Prima, is inderdaad verspilling van materiaal en energie. Maar als anderen er nog gebruik van kunnen maken, waar zou je het dan zelf nog houden? Je bent toch zo tegen zaken die van over de hele wereld komen? Of het dan gaat om dingen die je al hebt of die je nog aan wil schaffen, daartussen is dan geen wezenlijk verschil.
quote:
Stel dat mijn plannen doorgaan, dan neemt ook MIJN koopkracht flink af hoor.
Maar WAAROM wil je dat iedereen opleggen? Doe wat je zelf wil, maar laat mijn portemonnee met rust.
sungaMsunitraMdonderdag 5 juli 2007 @ 14:11
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:07 schreef Lithion het volgende:
Hoezo gaan we ten onder?
Klimaatverandering, vervuiling, de spanningen in de wereld die door onze behoefte aan spullen en grondstoffen teweeg worden gebracht
quote:
Jammer voor je. Het ís namelijk niet raar.
Dat is dan een punt waar we niet uit gaan komen.
quote:
Jij vond weggooien onzinnig. Prima, is inderdaad verspilling van materiaal en energie. Maar als anderen er nog gebruik van kunnen maken, waar zou je het dan zelf nog houden? Je bent toch zo tegen zaken die van over de hele wereld komen?
Het is echt niet zo dat ik op dit moment een ongelooflijke afkeer van mijn toetsenbord zit te voelen omdat het in China is gemaakt, maar ik vind het hele systeem gewoon raar eigenlijk.
quote:
Maar WAAROM wil je dat iedereen opleggen? Doe wat je zelf wil, maar laat mijn portemonnee met rust.
Als alleen ik het doe helpt dat zo weinig
Pooldonderdag 5 juli 2007 @ 14:13
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:07 schreef Lithion het volgende:
Maar WAAROM wil je dat iedereen opleggen? Doe wat je zelf wil, maar laat mijn portemonnee met rust.
Automobilisten leggen ons ook platgereden kleuters en dichtgeslibte longen op.

[/hippie]
Lithiondonderdag 5 juli 2007 @ 14:17
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Klimaatverandering, vervuiling, de spanningen in de wereld die door onze behoefte aan spullen en grondstoffen teweeg worden gebracht
Door de globalisering zijn er juist minder spanningen in de wereld dan ooit tevoren. Partijen die van elkaar afhankelijk zijn voor hun welvaart en welzijn hebben er geen baat bij om conflicten te hoog op te laten lopen. Het is juist in primitieve samenlevingen dat geweld gebruikt wordt om grondstoffen en grondgebied te bemachtigen. Bekijk het Europa van de 18e en 19e eeuw eens en hoeveel spanningen er toen alleen al in Europa waren. Globalisering is juist een zegening voor eenieder die een vreedzame wereld voorstaat.
quote:
Het is echt niet zo dat ik op dit moment een ongelooflijke afkeer van mijn toetsenbord zit te voelen omdat het in China is gemaakt, maar ik vind het hele systeem gewoon raar eigenlijk.
Mensen die iets niet begrijpen vinden zaken al snel raar, ja.
I.R.Baboondonderdag 5 juli 2007 @ 14:19
Laten we even terug gaan naar de kern:

1) I.R.Baboon heeft 5x moeten afrijden en heeft een hekel aan autorijden.
2) Dit maakt I.R.Baboon gefrustreerd.
3) Daarom wil I.R.Baboon graag iedereen dit ontzeggen.
4) I.R.Baboon kan wel uitstekend fietsen, krijgt dan eindelijk het respect dat hij verdient en wordt minister-president.
sungaMsunitraMdonderdag 5 juli 2007 @ 14:28
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:17 schreef Lithion het volgende:
Door de globalisering zijn er juist minder spanningen in de wereld dan ooit tevoren. Partijen die van elkaar afhankelijk zijn voor hun welvaart en welzijn hebben er geen baat bij om conflicten te hoog op te laten lopen. Het is juist in primitieve samenlevingen dat geweld gebruikt wordt om grondstoffen en grondgebied te bemachtigen. Bekijk het Europa van de 18e en 19e eeuw eens en hoeveel spanningen er toen alleen al in Europa waren. Globalisering is juist een zegening voor eenieder die een vreedzame wereld voorstaat.
Daar is wat voor te zeggen ja. Maar aan de andere kant: een beetje nationale rivalteit en een beetje xenofobie zijn wel goed voor de onderlinge solidariteit. Want al zijn we nu allemaal Europeanen en wereldburgers, en chatten we zonder moeite met mensen uit Australie, onze eigen buren kennen we niet eens
quote:
Mensen die iets niet begrijpen vinden zaken al snel raar, ja.
In welk opzicht vind jij dat het niet raar is dan? Ik snap ook wel dat het logisch is hoe de huidige situatie ontstaan is, maar daarom mag ik het nog wel raar vinden.
DS4donderdag 5 juli 2007 @ 14:46
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Klimaatverandering
Ook jij stoot CO2 uit... trek even de vergelijking door graag.
quote:
Als alleen ik het doe helpt dat zo weinig
Alle beetjes helpen...
M42donderdag 5 juli 2007 @ 14:49
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voorlopig zijn echt schone auto´s natuurlijk ook nog een utopie.
Sorry hoor, maar die schone auto's zijn er al. Volg eens het nieuws! volgend jaar bv al in belgie te krijgen. En wat is er mis met MIJN utopie? het is makkelijker realiseerbaar dan jouw utopie waar de complete wereld eraan moet geloven met vele miljoenen tot miljarden slachtoffers
du_kedonderdag 5 juli 2007 @ 15:55
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:49 schreef M42 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar die schone auto's zijn er al. Volg eens het nieuws! volgend jaar bv al in belgie te krijgen. En wat is er mis met MIJN utopie? het is makkelijker realiseerbaar dan jouw utopie waar de complete wereld eraan moet geloven met vele miljoenen tot miljarden slachtoffers
Kom dan eens met een paar voorbeelden. Echt schone auto´s die binnenkort op grote schaal toepasbaar zijn heb ik nog neit gezien. Ben gewoon oprecht benieuwd
Gold_Leaderdonderdag 5 juli 2007 @ 16:02
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kom dan eens met een paar voorbeelden. Echt schone auto´s die binnenkort op grote schaal toepasbaar zijn heb ik nog neit gezien. Ben gewoon oprecht benieuwd
Als alles nou eens hybride wordt dan scheelt dat al een heel eind.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gold_Leader op 05-07-2007 19:27:33 ]
du_kedonderdag 5 juli 2007 @ 16:05
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:02 schreef Gold_Leader het volgende:

[..]

Als alles nou een hybride wordt dan scheelt dat al een heel eind.
Dat scheelt een stuk en is zeker stukken schoner. Maar echt schoon is het gewoon nog niet. Net als electrische auto´s.
FrituurVetPetdonderdag 5 juli 2007 @ 16:13
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]
Want al zijn we nu allemaal Europeanen en wereldburgers, en chatten we zonder moeite met mensen uit Australie, onze eigen buren kennen we niet eens
Waarom zou ik mijn buren goed wíllen kennen, juist daarvoor kies ik toch mijn eigen vrienden?
sungaMsunitraMdonderdag 5 juli 2007 @ 16:21
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:02 schreef Gold_Leader het volgende:
Als alles nou een hybride wordt dan scheelt dat al een heel eind.
Hè ja, laten we allemaal in een Prius gaan rijden.
Loodwaar ding door die hele hybride constructie, beperkte levensduur, en loopt nog steeds maar ietsjes zuiniger dan 1 op 20. Én maar denken dat we goed bezig zijn
sungaMsunitraMdonderdag 5 juli 2007 @ 16:24
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:13 schreef FrituurVetPet het volgende:
Waarom zou ik mijn buren goed wíllen kennen, juist daarvoor kies ik toch mijn eigen vrienden?
Beter een goede buur dan een verre vriend

En ik bedoelde het ook meer als een voorbeeld. Lithion noemde vrede en solidariteit enzo als voordeel van de globalisering, waarop ik zeg: begin daar dan eens dichter bij huis mee.
FrituurVetPetdonderdag 5 juli 2007 @ 16:35
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Beter een goede buur dan een verre vriend
Niet als je de mogelijkheid tot reizen hebt
DS4donderdag 5 juli 2007 @ 16:37
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:05 schreef du_ke het volgende:

Dat scheelt een stuk en is zeker stukken schoner. Maar echt schoon is het gewoon nog niet. Net als electrische auto´s.
Onzin. De uitstoot met rijden is lager, maar alles tezamen is een hybride voor het milieu geen aanwinst. Neem dan gewoon een zuinige kleine auto.
DS4donderdag 5 juli 2007 @ 16:39
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:55 schreef du_ke het volgende:
Echt schone auto´s die binnenkort op grote schaal toepasbaar zijn heb ik nog neit gezien. Ben gewoon oprecht benieuwd
Eigenlijk is ook dit onwaar. Auto's zijn allemaal verplicht al bijzonder schoon in vergelijking met 20 jaar terug.

De auto doet vwb milieuschade niet meer onder voor het OV.
du_kedonderdag 5 juli 2007 @ 17:02
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenlijk is ook dit onwaar. Auto's zijn allemaal verplicht al bijzonder schoon in vergelijking met 20 jaar terug.

De auto doet vwb milieuschade niet meer onder voor het OV.
Ze zijn zeker schoner maar echt schoon (dus geen milieubelasting bij bouw, gebruik en sloop) zijn ze natuurlijk nog niet. Is ook niet realistisch voorlopig.

Oh en het verschil in milieuschade is vooral afhankelijk van de bezettingsgraad.

[ Bericht 7% gewijzigd door du_ke op 05-07-2007 17:14:03 ]
#ANONIEMdonderdag 5 juli 2007 @ 17:13
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenlijk is ook dit onwaar. Auto's zijn allemaal verplicht al bijzonder schoon in vergelijking met 20 jaar terug.

De auto doet vwb milieuschade niet meer onder voor het OV.
De tram en metro van Amsterdam rijden toch op groene stroom? Milieuvriendelijker kan het toch niet?
sungaMsunitraMdonderdag 5 juli 2007 @ 17:14
De treinen rijden op vieze Duitse kolenstroom
TNAdonderdag 5 juli 2007 @ 17:15
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:14 schreef sungaMsunitraM het volgende:
De treinen rijden op vieze Duitse kolenstroom
Er stond een tijd geleden een artikel in de krant dat de trein vrijwel net zo vervuilend is als de auto, rekening houdend met het feit dat er in een trein veel meer mensen passen.
Pikkebaasdonderdag 5 juli 2007 @ 17:19
Ik heb laatst nog heerlijk een auto ZONDER roetfilter gekocht. Is toch zo'n 1000.- goedkoper.
En dat milieu, dat kan me roesten, zal mijn tijd wel duren !
Kadeshdonderdag 5 juli 2007 @ 18:14
Little_Meaniedonderdag 5 juli 2007 @ 18:26
dat mensen hier de moeite nemen om serieus op dit topic te reageren
Little_Meaniedonderdag 5 juli 2007 @ 18:27
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:19 schreef Pikkebaas het volgende:

En dat milieu, dat kan me roesten, zal mijn tijd wel duren !
Inderdaad, de mensen na mij zoeken het maar uit.
Het leven is kort, ik wil ervan genieten en niet aan de volgende generaties denken.
Egoistisch? Vast wel.
Kan het mij boeien?
Gold_Leaderdonderdag 5 juli 2007 @ 19:31
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:19 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik heb laatst nog heerlijk een auto ZONDER roetfilter gekocht. Is toch zo'n 1000.- goedkoper.
En dat milieu, dat kan me roesten, zal mijn tijd wel duren !
hmm denk dat ik dat ook maar ga doen als ik een auto koop.
best wel een goede bezuinigingstip eigenlijk om geld te besparen.
Pikkebaasvrijdag 6 juli 2007 @ 12:29
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:31 schreef Gold_Leader het volgende:

[..]

hmm denk dat ik dat ook maar ga doen als ik een auto koop.
best wel een goede bezuinigingstip eigenlijk om geld te besparen.
'tuurlijk ! Een weet je wat de fracking bonus is ? Een auto MET roetfilter (affabriek) zal periodiek extra brandstf inspuiten om zo het filter schoon te branden. Mijn auto niet, hierdoor kan ik op een volle tank 10% verder rijden dan met een filter Kijk, ik heb een tankpas van de baas, maar ik sta dus minder vak bij die tochtige pomp
#ANONIEMvrijdag 6 juli 2007 @ 13:37
Laten we eerst eens beginnen om de fileproblematiek eens NIET alleen aan auto's te wijten. Ze zijn namelijk ook het gevolg van stompzinnig spreidingsbeleid en gebrekkige infrastructuur. Iedereen moet zonodig hutje-mutje wonen en werken in de randstad. Da's vragen om moeilijkheden. In andere delen van het land is er veel minder fileleed. Ik kom doorgaans prima vooruit in m'n auto; die paar files neem ik graag voor lief. Ik kan beroepsmatig niet zonder auto. Er is geen vervoersmiddel waarmee ik sneller en doelgerichter naar mijn plaats van bestemming kan komen.

Ik besteed de tijd en energie liever aan het ontwikkelen en bevorderen van schonere brandstoffen.
El_Liberalistemaandag 9 juli 2007 @ 13:46
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:26 schreef Little_Meanie het volgende:
dat mensen hier de moeite nemen om serieus op dit topic te reageren
Demophonvrijdag 13 juli 2007 @ 05:35
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:57 schreef SlimShady het volgende:
terug naar de middeleeuwen .
Idd, er was al eerder zo'n anti-kapitalistische linkse romanticus, met een verlangen om terug te gaan naar de natuur en lokale landbouw. Hij was anti-auto en maar pro voor de paard en wagen. Dit was hij:

nicket84vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:37
Maikuuulvrijdag 24 augustus 2007 @ 15:19
Fietsen FTW !
koolstofjevrijdag 24 augustus 2007 @ 16:17
Groot gelijk geen auto's op zondag.
Woon werk beperken, het is toch ook van de gekke dat de één van Amsterdam in Groningen werkt en dat de Groninger in Amsterdam werkt en ze kunnen elke dag naar elkaar zwaaien(gewoon verbieden).
ZWARE belasing leggen op grote auto's, en dan natuurlijk gGEEN belasting voor lichte auto's.
De steden en dorpen autovrij, fiest volstaat ruimschoots.
Woon werkverkeer alleen met een pas.
Verder als je ergens heen moet met de auto, vergunning aanvragen.
Zou mooi zijn, maarja onze overheid geil op het geld wat binnenstroomt van onze ototjes
Ofyles2zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:25
Ik houd het op de volgende standpunten:

  • Voor elke auto die de binnenstad inrijdt tol vragen. (Naar voorbeeld van Londen en Stockholm.
  • Meer P+R-terreinen.
  • Beter openbaar vervoer.
  • Woon-werkverkeer tussen plaatsen die prima bereikbaar zijn per OV flink belasten.
  • Spoorlijnen upgraden tot 160 km/h of snellere trajecten aanleggen.
  • Voor oude/grote auto's moet meer parkeergeld betaald worden.

    En de vier grootste steden verplichten hun OV-bedrijf te verkopen of zich alleen te richten op de planningstaken.
  • sungaMsunitraMzaterdag 25 augustus 2007 @ 10:18
    quote:
    Op vrijdag 13 juli 2007 05:35 schreef Demophon het volgende:
    Idd, er was al eerder zo'n anti-kapitalistische linkse romanticus, met een verlangen om terug te gaan naar de natuur en lokale landbouw. Hij was anti-auto en maar pro voor de paard en wagen. Dit was hij:

    [Pol Pot]
    Hij had ook een zeer effectief anti-overbevolkingsbeleid!
    Plato1980zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:29
    Wat betreft woon-werkverkeer zou het systeem van reiskostenvergoeding omgedraaid moeten worden: mensen die dicht bij hun werk wonen worden beloond en hoe mensen die ver weg wonen ontvangen geen vergoeding meer. Behalve dan voor het OV.
    draaijerzaterdag 25 augustus 2007 @ 11:42
    Pauper... Jij hebt blijkbaar geen vrienden door het hele land, jij werkt blijkbaar naast je werk, of je hebt geen werk.
    Jij denkt dat een bedrijf nooit naar zijn of haar klanten toe zal moeten bla bla bla..
    Jij vindt het leuk onzin te posten, maar doet dat in het verkeerde sub-forum
    El_Liberalistezaterdag 25 augustus 2007 @ 11:56
    Loopt dit topic nou nog steeds?
    sungaMsunitraMzaterdag 25 augustus 2007 @ 12:26
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 11:42 schreef draaijer het volgende:
    Jij denkt dat een bedrijf nooit naar zijn of haar klanten toe zal moeten bla bla bla..
    Op de fiets ja
    NewOrderzaterdag 25 augustus 2007 @ 13:14
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 10:29 schreef Plato1980 het volgende:
    Wat betreft woon-werkverkeer zou het systeem van reiskostenvergoeding omgedraaid moeten worden: mensen die dicht bij hun werk wonen worden beloond en hoe mensen die ver weg wonen ontvangen geen vergoeding meer.
    Leuk voor al die werkgevers die toch al nauwelijks aan goed personeel kunnen komen. Het is puur een aangelegenheid tussen werkgever en werknemer hoeveel reiskostenvergoeding er wordt gegeven, daar hoort de overheid zich helemaal niet mee te bemoeien.
    quote:
    Behalve dan voor het OV.
    Men is nu al niet in staat om mensen in de spits op een fatsoenlijke manier van A naar B te brengen. Nog meer gebruikers zal daar geen verbetering in brengen. Bovendien wordt het hoog tijd dat de kosten van het OV worden verhaald op de gebruiker in plaats van op de belastingbetaler.
    Hukkiezaterdag 25 augustus 2007 @ 13:25
    Je zal maar een intelligente boerenjongen uit een gronings dorpje zijn. Dan ben je min of meer verplicht om boer te worden. Lijkt wel 'nature/nurture'.
    Plato1980zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:09
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 13:14 schreef NewOrder het volgende:

    [..]

    Leuk voor al die werkgevers die toch al nauwelijks aan goed personeel kunnen komen. Het is puur een aangelegenheid tussen werkgever en werknemer hoeveel reiskostenvergoeding er wordt gegeven, daar hoort de overheid zich helemaal niet mee te bemoeien.
    De overheid kan het niet verbieden, maar hoeft het ook niet te stimuleren en te faciliteren. Afgezien daarvan is het voor een werkgever ook prettiger als zijn personeel dicht bij kantoor woont, dus waarom zou je dat niet belonen?
    NewOrderzaterdag 25 augustus 2007 @ 16:36
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 14:09 schreef Plato1980 het volgende:
    De overheid kan het niet verbieden, maar hoeft het ook niet te stimuleren en te faciliteren.
    Maar door de reiskostenvergoeding bij gebruik van een auto boven een bepaalde afstand te belasten bemoeit de overheid zich weldegelijk met zaken die haar niets aangaan.
    quote:
    Afgezien daarvan is het voor een werkgever ook prettiger als zijn personeel dicht bij kantoor woont, dus waarom zou je dat niet belonen?
    Omdat iedere werkgever prima zelf kan bepalen of hij het prettig vindt dat zijn personeel dichtbij woont. Als een werkgever er voor kiest om de reiskostenvergoeding aan te passen zodat personeel wordt gestimuleerd om dichterbij te komen wonen, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Maar de overheid moet zich daar niet mee bemoeien.
    Originele_Naamzaterdag 25 augustus 2007 @ 16:59
    kut hippie's
    koolstofjedinsdag 28 augustus 2007 @ 22:50
    Gelukkig hoeven we niet auto vrij



    http://sync.nl/auto-op-lucht-een-feit/

    Gewoon schoon, is dit niet een beetje meer te stimuleren.
    Of zijn we van mening dat we maar meer moeten betalen aan onze overheid voor energie veslindende auto's?
    Verplichten zou ik zo zeggen.
    Diesel benzine eruit en rijden op lucht
    RobDropzaterdag 1 september 2007 @ 11:50
    Save the world and kill yourself!!!
    Athmozzzaterdag 1 september 2007 @ 11:54
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 22:50 schreef koolstofje het volgende:
    Gelukkig hoeven we niet auto vrij

    [afbeelding]

    http://sync.nl/auto-op-lucht-een-feit/

    Gewoon schoon, is dit niet een beetje meer te stimuleren.
    Of zijn we van mening dat we maar meer moeten betalen aan onze overheid voor energie veslindende auto's?
    Verplichten zou ik zo zeggen.
    Diesel benzine eruit en rijden op lucht
    achteruitgang eerste klas is zo'n ding. Géén airco, 400km autonomie als je continu dezelfde trage snelheid aanhoudt, een top van 110 per uur, en je energie moet ook wel ergens vandaan komen, dus "op lucht" is weer zo'n leuke uitspraak; eigenlijk zuipt dat ding gewoon stroom om daarmee dat ding vol te tanken met perslucht.
    Chevavrijdag 21 september 2007 @ 19:45
    Ja Transsport Nederland stopt met rijden, echt slim om de hele Nederlandse Economie te slopen .
    TNAvrijdag 21 september 2007 @ 19:45
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 19:45 schreef Cheva het volgende:
    Ja Transsport Nederland stopt met rijden, echt slim om de hele Nederlandse Economie te slopen .
    Moet je dit topic nou echt weer kicken? Verder heb je gelijk
    fs180maandag 15 oktober 2007 @ 19:34
    motor ftw Ô
    Kritskimaandag 15 oktober 2007 @ 21:06
    Potentieel staatsgevaarlijke gek, die TS. AIVD, lees je mee?

    Besides, van fijnstof word je een keiharde bikkel. Net als ik...
    sungaMsunitraMmaandag 15 oktober 2007 @ 21:16
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 21:06 schreef Kritski het volgende:
    AIVD, lees je mee?
    * naar AIVD zwaait
    maartenamaandag 15 oktober 2007 @ 21:45
    Intussen is de TS natuurlijk stiekem aan het sparen voor een auto....of een rijbewijs.

    Ik zie het al voor me..... mensen die hun hele huisraad door Nederland sleuren met een stel bakfietsen omdat men geen verhuisbedrijf met vrachtwagens kan inhuren....

    Iedereen zal toch een bakfiets gaan kopen, en waarschijnlijk zal een familie meerdere bakfietsen hebben dan ze nu auto's hebben, dus het ruimteprobleem los je niet op.
    Kritskimaandag 15 oktober 2007 @ 21:49
    Terug naar de tijd van de arbeidershuisjes naast het fabrieksterrein en het moestuintje achter het huisje.

    Mooi was die tijd...