Ligt ook een beetje aan het speltype he, iemand als Cañas slaat normaal gesproken ook weinig winners. Maakt hem geen slechte speler. Maar je hebt wel gelijk hoor, een Hingis in topvorm wint normaal gesproken van een Granville in topvorm. Tuurlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:08 schreef Mirri het volgende:
[..]
Nee, maar alleen meer winners zorgen er niet voor dat je wint (dat blijkt wel)
Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat Hingis nog altijd "de betere speelster" blijft, omdat ze van nature een goede slag heeft. De reden dat Granville heeft gewonnen heeft zeker te maken met Hingis' blessure.
Ook hier: natuurlijk heeft Jankovic meer kwaliteiten dan houthakker Bartoliquote:
[..]
Maar eerder vandaag noemde je Bartoli nog een McDonalds klant?![]()
Veel mensen waren hier niet weg van het spel van Bartoli, haal loopvermogen schiet te kort, ze heeft geen goede conditie e.d. Ik denk dat men het er wel over eens is dat Jankovic die beide aspecten wel goed onder de knie heeft en normaal gesproken echt wel wint omdat Jankovic "completer" is als tennister dan Bartoli..
Btje hypocriet, want nu ineens heeft Bartoli het wel te danken aan haar eigen kwaliteit![]()
Wat is het nou?
Tuurlijk is die kans klein, ik vind alleen niet dat je dat dan geluk kan noemen, omdat ze het zelf ook gwoon afgedwongen hebben! Ze verslaan Jankovic, Hingis, Chakvetadze toch echt zelf.quote:Dat weet ik. En gelukkig maar.![]()
Maar ik heb het ook over de theoretische kans dat Granville Hingis verslaat, dat Krajicek Chakvetadze verslaat, dat Bartoli Jankovic verslaat. En dat allemaal in hetzelfde schema waardoor nu Bartoli en Krajicek elkaar treffen in een kwartfinale. Die kans is gewoon klein. Maar het doet toch niets af aan de prestaties van Bartoli en Krajicek?![]()
Ik vond Bartoli nog wel aardig tennissen vandaag namelijk, de meeste mensen hier vonden van niet...
Is ook zo, viel me twee weken terug al op hoeveel toernooien dat ze speelt. Veel te veel. De WTA heeft geloof ik een gemiddeld aantal toernooien/wedstrijden berekend dat een speelster op een seizoen hoort te spelen om fit te blijven en zij zit daar ver boven. Zo vraag je natuurlijk om blessures. Ik vrees dat Jankovic nog een zwaar seizoenseinde wacht...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
Boris & Navratilova vinden het onverantwoord dat Jankovic zoveel toernooien voor Wimbledon heeft gespeeld (10 weken achtereen). Daar zoeken zij de oorzaak voor haar verlies.
Onbegrijpelijk dat ze Rosmalen heeft gespeeld, aldus Navratilova.
Hmm..hoeveel regenpauzes had die wedstrijd? Na zo'n break kan de wedstrijd weleens helemaal keren.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:42 schreef BVO het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan het speltype he, iemand als Cañas slaat normaal gesproken ook weinig winners. Maakt hem geen slechte speler. Maar je hebt wel gelijk hoor, een Hingis in topvorm wint normaal gesproken van een Granville in topvorm. Tuurlijk.
[..]
Ook hier: natuurlijk heeft Jankovic meer kwaliteiten dan houthakker Bartoli. Feit blijft dat Bartoli vandaag op waarde van Jankovic heeft gewonnen. Ze zat misschien niet lekker in de wedstrijd, maar kende dezelfde omstandigheden als Bartoli. Zoals je zelf zegt, tegen Safarova liet ze zien in vorm te zijn... tja, dan mag je van een topper wel verwachten dat ze dat laat zien en Bartoli verslaat. Dat deed ze niet. Omdat ze haar dag niet had? Tja, in set 1 speelde ze nog sterk. Daarna speelde Bartoli gewoon goed in op het spel van Jankovic. Van beide kanten niet goed, maar dat dwong Bartoli zelf ook af hoor.
[..]
Maar dat ontken ik ook niet, ze hebben het heus wel op eigen kracht gedaan. Alleen zijn die 3 toppers te kort geschoten, en daar hebben die 2 kwartfinalisten wel geluk mee, dat moet je toegeven. Maar niet dat ze de wedstrijd gewonnen hebben, dat hebben ze helemaal zelf gedaan. We halen 2 dingen door elkaar volgens mij...quote:Tuurlijk is die kans klein, ik vind alleen niet dat je dat dan geluk kan noemen, omdat ze het zelf ook gwoon afgedwongen hebben! Ze verslaan Jankovic, Hingis, Chakvetadze toch echt zelf.
Voor Miss *hijg* Bartoli kwamen ze niet slecht uit neequote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:51 schreef Mirri het volgende:
[..]
Hmm..hoeveel regenpauzes had die wedstrijd? Na zo'n break kan de wedstrijd weleens helemaal keren.
Oh je heb ook wel gelijk hoor, maar ik vond het alleen wat flauw om de toch knappe prestaties alsgeluk te betitelenquote:[..]
Maar dat ontken ik ook niet, ze hebben het heus wel op eigen kracht gedaan. Alleen zijn die 3 toppers te kort geschoten, en daar hebben die 2 kwartfinalisten wel geluk mee, dat moet je toegeven. Maar niet dat ze de wedstrijd gewonnen hebben, dat hebben ze helemaal zelf gedaan. We halen 2 dingen door elkaar volgens mij...![]()
fuckquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:03 schreef TheArt het volgende:
Court 2 voor Misa:
Court Two (1100 BST start)
Wednesday, 04 July 2007
Kiefer Ger v Djokovic Ser
Bartoli v Krajicek
Murray/Jankovic v Bloomfield/Borwell
Bartoli/Tu v Vaidisova/Zahlavova-Strycova
Er speelt geen grote favoriet. Twee middelmatige tennissters waarvan degene die de wedstrijd wint de beste prestatie uit haar carriere gaat neerzetten. Om vervolgens in de halve finale tegen Henin niet eens 4 games te halen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:09 schreef BVO het volgende:
Graveyard.
Oftewel: de ondergang van de grote favoriete.
Middelmatig? Dan sta je niet in de kwartfinales van Wimbledon. Complete bullshit dus.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:16 schreef XL het volgende:
[..]
Er speelt geen grote favoriet. Twee middelmatige tennissters waarvan degene die de wedstrijd wint de beste prestatie uit haar carriere gaat neerzetten. Om vervolgens in de halve finale tegen Henin niet eens 4 games te halen.
Steek je kop maar in het zand en vier met de rest van de Nederlandse tennisliefhebbers maar alvast een nieuwe overwinning op het heilge grasquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Middelmatig? Dan sta je niet in de kwartfinales van Wimbledon. Complete bullshit dus.
Nou nee, 1-1 in sets, dus Kraai zeker niet voor 14.00 (zonder regenonderbrekingen).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
fuck
Die eerste partij kan zo afgelopen zijn.
Dan laat 't maar een half uurtje regenenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:27 schreef Ambrosius het volgende:
Nou nee, 1-1 in sets, dus Kraai zeker niet voor 14.00 (zonder regenonderbrekingen).
14.00 Nederlandse tijd lijkt me een redelijke schatting. Twee sets kunnen in iets meer dan een uur gespeeld zijn. Dus zonder regen (kans is heel klein heb ik begrepen) zou het 13.30 - 14.00 kunnen starten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nou nee, 1-1 in sets, dus Kraai zeker niet voor 14.00 (zonder regenonderbrekingen).
Nou, zolang volg je het nog niet dan, Ivanisevic - Rafter was nog op een maandagquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:38 schreef Mr_Memory het volgende:
Wat nou als ze finales niet op Zondag kunnen spelen?
Ik heb toch heel wat Wimbledons gevolgt, maar een finale op maandag heb ik nog nooit meegemaakt.
Dan heb je een van de mooiste wat sensatie en emotie niet gezienquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:38 schreef Mr_Memory het volgende:
Wat nou als ze finales niet op Zondag kunnen spelen?
Ik heb toch heel wat Wimbledons gevolgt, maar een finale op maandag heb ik nog nooit meegemaakt.
Welk jaar was dat dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:43 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dan heb je een van de mooiste wat sensatie en emotie niet gezien![]()
Wat Ambrosius al aangeeft.quote:
Aha... toen was ik op vacantie in Griekenlandquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:47 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Wat Ambrosius al aangeeft.
Rafter - Ivanisevic in 2001
Ja, vrouwenkwartfinales, mannen niet. De vrouwen moeten hun finale ook een dag eerder spelen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:34 schreef Norrage het volgende:
Omdat ie op maandag was was die wedstrijd juist nog extra legendarischWat een sfeer, wat een sensatie..wat een geweldige wedstrijd
Wat schandalig dat ze morgen uberhaupt kwartfinales laten spelen....terwijl er nog 3e rondes bezig zijn...
Maar goed, morgen zal vast weer verregenen.
Je hebt wel gelijk, maar je doet wel negatief om het negatief doen hoor...Wees blij met een prestatie van dit formaat.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:16 schreef XL het volgende:
[..]
Er speelt geen grote favoriet. Twee middelmatige tennissters waarvan degene die de wedstrijd wint de beste prestatie uit haar carriere gaat neerzetten. Om vervolgens in de halve finale tegen Henin niet eens 4 games te halen.
Heb je wel gelijk in, maar ik heb het idee dat Henin bijvoorbeeld wel ontzettend gematst wordt...die heeft nog geen enkele keer de baan hoeven te verlaten voor regen!! Elke wedstrijd kon ze in één keer afspelen, en nu wordt ze ook nog het allereerst ingedeeld....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, vrouwenkwartfinales, mannen niet. De vrouwen moeten hun finale ook een dag eerder spelen.
Aangezien ze aardig aan het vegen is gweest is de kans dus ook het kleinste hequote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in, maar ik heb het idee dat Henin bijvoorbeeld wel ontzettend gematst wordt...die heeft nog geen enkele keer de baan hoeven te verlaten voor regen!! Elke wedstrijd kon ze in één keer afspelen, en nu wordt ze ook nog het allereerst ingedeeld....
Middelmaat is misschien overdreven, maar er staat vaak genoeg middelmaat in de kwartfinale. Vorig jaar Bremond nog, bij de mannen dit jaar Ferrero. Wat te denken van iemand als MaliVai Washington in '96, haalde zomaar de finale.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Middelmatig? Dan sta je niet in de kwartfinales van Wimbledon. Complete bullshit dus.
Ze is trouwens best cutequote:Op woensdag 4 juli 2007 00:05 schreef BVO het volgende:
Ik krijg trouwens geen genoeg van Bartoli. Dat volslagen als een houthakker over die baan lopen, die service, dat zuchten en steunen..... prachtig
.
en zo hebben we ze het liefstquote:
Volgens mij heeft ze in de eerste week een bepaalde wedstrijd wel één of twee keer moeten stoppen door de regen hoor.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in, maar ik heb het idee dat Henin bijvoorbeeld wel ontzettend gematst wordt...die heeft nog geen enkele keer de baan hoeven te verlaten voor regen!! Elke wedstrijd kon ze in één keer afspelen, en nu wordt ze ook nog het allereerst ingedeeld....
Denk dat je niet goed gekeken hebt. Indeling is juist voor Misa erg gunstig morgen. Zij moet al gelijk na de afgemaakte partij tussen Djoko en Kiefer en de wedstrijden op baan 2 beginnen ook nog eens een uur eerder vandaag. Denk dat de kans dat Michaele vandaag klaar is groter is dan dat Henin vandaag klaar is. Dus als Misa zou winnen zou dat betekenen dat ze als enige vandaag de halve finale kan halen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit.quote:Op woensdag 4 juli 2007 03:48 schreef Mirri het volgende:
Ik ga Sandra de Jenken's carriere redden![]()
[afbeelding]
[brief]
Ja ok, maar ik had het het over het hele toernooi, niet over dat het Misa nu even meezit...(alhoewel dat natuurlijk wel is, zeker in verband met al die dubbels van haar...(en misschien juist daardoor moeten ze haar iets anders indelen, want ze moeten zoveel rekening houden met die andere categorieen van haarquote:Op woensdag 4 juli 2007 09:15 schreef Colplay het volgende:
[..]
Denk dat je niet goed gekeken hebt. Indeling is juist voor Misa erg gunstig morgen. Zij moet al gelijk na de afgemaakte partij tussen Djoko en Kiefer en de wedstrijden op baan 2 beginnen ook nog eens een uur eerder vandaag. Denk dat de kans dat Michaele vandaag klaar is groter is dan dat Henin vandaag klaar is. Dus als Misa zou winnen zou dat betekenen dat ze als enige vandaag de halve finale kan halen.
Optimistquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:41 schreef Daklem het volgende:
Ik schat rond 1 uur dat de partij begint van Michaela Keajicek.
Alhoewel ik meer hoop op de 700 of op de 1000 punten, maar dat zal wel onmogelijk zijnquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:57 schreef SteveBallmer het volgende:
Kom maar met die 450 punten.
Klaar voor.
Krijgt ze 450 punten bij winst?quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:57 schreef SteveBallmer het volgende:
Kom maar met die 450 punten.
Klaar voor.
Nou nou, ze is pas 18..quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:04 schreef Norrage het volgende:
willen we haar ooit misschien in de top 10 gaan zien...
Chakvetadze kwam ook pas op haar 20e de top 10 binnen. Jankovic ook pas op haar 21e. Misa heeft dus nog wel even te gaan. Deze wedstrijd verliezen zal wel een gemiste kans zijn, maar absoluut niet betekenen dat ze nooit in de top 10 terecht zal komen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:04 schreef Norrage het volgende:
Ik ben een beetje bang dat als Misa vandaag verliest tegen Bartoli dat het een enorme gemiste kans is...Eigenlijk moet ze hem gewoon winnen, willen we haar ooit misschien in de top 10 gaan zien...Een echte topper in spé wint deze wedstrijd...Ik hoop gewoon dat ze hem zonder regenonderbrekingen kunnen splene, dan wordt Bartoli moe
Na Wimbledon nog 1 graveltoernooitje in Palermo en dan 5 in de VS en in die 5 heb ik veel vertrouwen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:00 schreef TheArt het volgende:
daarmee stijgt ze lekker door naar plaats 26,
En begin 2008 ook heel weinig punten te verdedigen, aangezien haar start van dit jaar heel matig was.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:09 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Na Wimbledon nog 1 graveltoernooitje in Palermo en dan 5 in de VS en in die 5 heb ik veel vertrouwen.
Kan wel eens op top 20 uitdraaien.![]()
Jep, ze heeft enorm weinig punten te verdedigen. Het staat nu zowat vast dat ze op de US Open ook geplaatst zal zijn, dus dan is de kans groot dat ze daar ook weer minstens 3e ronde haalt. Dat scheelt toch een hoop.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:09 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Na Wimbledon nog 1 graveltoernooitje in Palermo en dan 5 in de VS en in die 5 heb ik veel vertrouwen.
Kan wel eens op top 20 uitdraaien.![]()
Absoluut niet zelfs. Deze kwartfinale is al een prestatie op zich en juist een stap in de goede richting. Dit jaar in de top 20 afsluiten, behoort zeker tot de mogelijkheden en dan heeft ze begin volgend jaar opnieuw heel weinig te verdedigen. Dus alles is mogelijkquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:12 schreef Ambrosius het volgende:
Je zag het al aan Ivanovic in de finale van RG, je hebt ook ervaring nodig in QF/SF/F van een Grand Slam, dit is nu al een uitgelezen kans. Maar ik vind niet dat ze, wanneer ze niet wint, afgeschreven kan worden voor de top 10, ze heeft nog heel veel jaren voor zich.
Ze heeft niet alleen een flinke stap gemaakt qua resultaat, maar ook qua spel. Als je dat met vorig jaar vergelijkt, is het echt dag en nacht verschil. Ze is veel fitter, een stuk lichtvoetiger geworden (dat kan nog beter) en vooral op tactisch vlak een stuk sterker geworden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:17 schreef SteveBallmer het volgende:
Precies, ik vind (voorlopig) dat ze een flinke stap heeft gemaakt. Ik ben benieuwd of ze dat vooral in de VS kan doortrekken. (Palermo zou ik trouwens laten zitten, maar goed)
Deze GS-ervaring pakken ze niet meer af en zal vast naar meer smaken.
Wordt vervolgd.
Henin in de halve finale is natuurlijk ook maar een oefenpotje voor Misa.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zelfs als eerste reekshoofd gaat ze nooit meer zo'n eenvoudige route tot een finale in een GS krijgen hoor.
Zo zal het Bartoli-kamp ook redeneren, dus dat kan best wel een leuke wedstrijd wordenquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:04 schreef Norrage het volgende:
Ik ben een beetje bang dat als Misa vandaag verliest tegen Bartoli dat het een enorme gemiste kans is...Eigenlijk moet ze hem gewoon winnen, willen we haar ooit misschien in de top 10 gaan zien...Een echte topper in spé wint deze wedstrijd...Ik hoop gewoon dat ze hem zonder regenonderbrekingen kunnen splene, dan wordt Bartoli moe
Eenvoudige route? Je moet ze toch maar verslaan en daarnaast komen die speelsters ook niet voor niets zo ver. Granville versloeg ook Bammer en Hingis dik in twee sets, dat doe je ook niet zomaar. Ok, Hingis was niet in een al te beste vorm, maar toch. Je moet het maar wel doen. Chakvetadze verslaan, die net de week ervoor de Ordina Open heeft gewonnen, is ook niet makkelijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zelfs als eerste reekshoofd gaat ze nooit meer zo'n eenvoudige route tot een halve finale in een GS krijgen hoor.
Ik bedoel bij WTA-toernooien. Als je hoog geplaatst bent krijg je sneller qualifiers, lucky losers en slechte spelers als tegenstanders. Kans om door te gaan is groter, dus meer puntenquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zelfs als eerste reekshoofd gaat ze nooit meer zo'n eenvoudige route tot een halve finale in een GS krijgen hoor.
Mwah...quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |