abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2007 @ 08:41:58 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_51083722
Waarom wordt er neergekeken op buschauffeurs en opgekeken naar piloten van verkeersvliegtuigen, terwijl ze eigenlijk hetzelfde werk doen ; Mensen van punt A in de wereld naar punt B in de wereld brengen...?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Forum Admin dinsdag 3 juli 2007 @ 08:43:54 #2
58651 crew  murp
murp
pi_51083737
ik noem het maar de ladder
pi_51083743
Omdat je voor buschauffeur alleen een groot rijbewijs nodig hebt, en ik geloof dat dat toch wel iets makkelijker te krijgen is dan een vliegbrevet.
I am the Alpha and the Omega
pi_51083773
Omdat iedere debiel buschauffeur mag worden.. ? Voor piloot moet je allerlei keuringen doorstaan en al je toetsen boven de 7.5 halen op ±hbo niveau.

maarrr... ik vind een piloot ook wel een semi buschauffeur !
pi_51083837
Dan kan je je ook afvragen waarom ze niet hetzelfde verdienen per uur.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_51083838
Het is vergelijkbaar met: http://en.wikipedia.org/wiki/Mcjob
  dinsdag 3 juli 2007 @ 08:55:49 #7
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51083881
Omdat vliegen tot de verbeelding spreekt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 3 juli 2007 @ 08:56:18 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_51083892
Omdat buschauffeurs geen stewardesjes te nueqen hebben
Vampire Romance O+
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:04:09 #9
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_51083990
Omdat buschauffeurs altijd staken.
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_51084026
Kijk jij neer op een buschauffeur dan? Ik kijk alleen neer op mensen zonder sociale vaardigheden en die mensen zijn op een hand te tellen als ik dagelijks met de bus ga.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:09:07 #11
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_51084058
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:07 schreef Skinkie het volgende:
Kijk jij neer op een buschauffeur dan? Ik kijk alleen neer op mensen zonder sociale vaardigheden en die mensen zijn op een hand te tellen als ik dagelijks met de bus ga.
Waarom kijk je neer op mensen zonder sociale vaardigheden? Kunnen zij toch niets aan doen?
Mensen die thee drinken plassen zittend.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:09:24 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51084070
Omdat vliegtuigen harder gaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51084337
omdat buschauffeurs staken
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:26:11 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_51084351
Omdat ze altijd van die lelijke pakjes moeten dragen en piloten niet.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_51084420
En hoe zit t met een zogenaamde Airbus dan?
pi_51084742
Omdat chauffeurs asociale klapdeurjosti's met kleine pikkies
pi_51084824
Omdat een busschauffeur alleen de vluchtstrook hoeft te vinden bij een motorstoring en een piloot wat meer werk heeft?
Dat een busschauffeur bij mist 60km/h gaat rijden en een piloot met 300km/h op een stukje asfalt moet mikken van 45m bij 300m om weer bij zijn bestemming te komen?


plus dat het pilotenimago nog stevig hangt op het gevaar wat er vroeger wel was, maar nu steeds minder wordt
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:43 schreef Rekkie het volgende:
Omdat chauffeurs asociale klapdeurjosti's met kleine pikkies
Oh, en dat....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_51085116
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:09 schreef Oproerkraaier het volgende:

[..]

Waarom kijk je neer op mensen zonder sociale vaardigheden? Kunnen zij toch niets aan doen?
Als je niet normaal kunt reageren op een vriendelijke 'hallo', ga je maar met je handen werken. Knijpers maken ofzo.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_51085964
Waarom zou je opkijken tegen piloten?

Het enige wat ze doen is een beetje buschauffeur uithangen. Sterker nog, dat vliegen gaat vanzelf, net zoals het landen en opstijgen; dus eigenlijk is het nog makkeljiker. Het enige is dat ze minsten vijf keer zoveel verdienen als de gemiddelde passagier, maar dat geld ook voor buschauffeurs als je kijkt wat voor een volk daar vaak zit....
pi_51086260
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 10:38 schreef zatoichi het volgende:
Waarom zou je opkijken tegen piloten?

Het enige wat ze doen is een beetje buschauffeur uithangen. Sterker nog, dat vliegen gaat vanzelf, net zoals het landen en opstijgen; dus eigenlijk is het nog makkeljiker. Het enige is dat ze minsten vijf keer zoveel verdienen als de gemiddelde passagier, maar dat geld ook voor buschauffeurs als je kijkt wat voor een volk daar vaak zit....
Dus jij beweert dat vliegen vanzelf gaat.
Dus ik kan ook morgen een Boeing naar Jakarta vliegen.
Durf jij dan bij me in te stappen?
Vind je het dan niet eng als we door een vulkanische wolk vliegen of er ernstige turbulentie optreedt.
Gaat toch allemaal automatisch, niet nodig om zorgen te maken.
Met piloot RobKel komt u er wel!
pi_51086880
Omdat bussen relatief vaker crashen dan vliegtuigen.
pi_51090674
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:10 schreef MatiCe het volgende:
Omdat bussen relatief vaker crashen dan vliegtuigen.
Weet niet hoor, ik denk opzich de bus in Nederland zeer veilig is. De kans is groter dat je onder de bus ligt dan in de bus dood gaat.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:15:19 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_51105816
Naja, piloten besturen toch ook gewoon een bus met vleugels? Alleen dan met een vet beter salaris, alleen het opstijgen en landen is ff moeilijk maar met de huidige technologie allang geen obstakel meer. Bovendien heb je toch overal van die mennekes in van die torens die de piloten vertellen wat ze moeten doen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_51106699
Vliegen is niet zo moeilijk, tot er wat misgaat. Bij een bus kan er weinig misgaan.
pi_51117532
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:43 schreef Rekkie het volgende:
Omdat chauffeurs asociale klapdeurjosti's met kleine pikkies
Nee, dat zijn de piloten.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 4 juli 2007 @ 02:11:39 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_51117542
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:36 schreef FloggingMolly het volgende:
Vliegen is niet zo moeilijk, tot er wat misgaat. Bij een bus kan er weinig misgaan.
Is neerstorten moeilijk dan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 4 juli 2007 @ 02:27:52 #27
184022 bof
turn & burn
pi_51117730
Buschauffeurs zijn de piloten van de grond
pi_51117790
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:15 schreef Maanvis het volgende:
Naja, piloten besturen toch ook gewoon een bus met vleugels? Alleen dan met een vet beter salaris, alleen het opstijgen en landen is ff moeilijk maar met de huidige technologie allang geen obstakel meer. Bovendien heb je toch overal van die mennekes in van die torens die de piloten vertellen wat ze moeten doen?
jij hebt geen idee waar je het over hebt
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_51117801
De reden is opleiding btw.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_51119018
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 08:41 schreef Maanvis het volgende:
Waarom wordt er neergekeken op buschauffeurs en opgekeken naar piloten van verkeersvliegtuigen, terwijl ze eigenlijk hetzelfde werk doen ; Mensen van punt A in de wereld naar punt B in de wereld brengen...?
Natuurlijk omdat buschauffeurs op de grond staan en piloten in de lucht vliegen.. anders kun je ze niet zien!

Weet je trouwens wel hoeveel het kost om piloot te worden? Ik heb het net even voor je uitgezocht..
Bij de KLS betaal je 117.500 euro
Bij de EPST betaal je 73.000 euro 101.950 euro + huisvestingskosten van 14.050 euro
Bij Stella Aviation betaal je 98.500 euro

Verder duurt de opleiding uiteraard langer en moet je een tig aantal procedures leren en blokken voordat je eindelijk écht mag gaan vliegen.
Wat dat bedreft kan je "zo" buschauffeur worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zweefvliegje op 04-07-2007 08:01:57 (prijsfoutje..) ]
pi_51122368
Sinds wanneer wordt er opgekeken naar verkeersvliegers?
pi_51122668
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:49 schreef mcDavid het volgende:
Sinds wanneer wordt er opgekeken naar verkeersvliegers?
Sinds TS z'n moeder een stewardess was en met een piloot neukte, eigenlijk kijkt hij dus gewoon op tegen z'n vader.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:00:18 #33
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_51122690
Meestal omdat buschauffeurs zo'n 1 meter 65 zijn.
zzz
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:01:34 #34
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_51122729
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:49 schreef mcDavid het volgende:
Sinds wanneer wordt er opgekeken naar verkeersvliegers?
Ooit was dat zo. Het romantische van vroeger is er nu echter wel af helaas. Vliegen wordt steeds zakelijker. Over 15 jaar vliegt de meerderheid voor een hongerloontje bij een EasyJet of Ryanair.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:08:10 #35
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51122903
Ja het werk is precies hetzelfde, alleen het gaspedaal zit ergens anders en piloten verdienen 10x meer.
Toch gek dat al die buschauffeurs niet gewoon piloot worden dan
pi_51122966
Sinds de neuswielkisten, hoef je écht niet meer op te kijken naar piloten hoor
Ja ze krijgen een dik salaris. Omdat ze anders verhongeren met die gigalening.
De wereld zien is er niet meer bij. Je mag één nachtje slapen in een goedkoop hotelletje en de volgende dag er weer vroeg uit om terug te vliegen.
Als je een stewardes neukt wordt je ontslagen.
En het vliegen is ook lang niet zo spannend meer op die grote kisten. Het is alleen maar de hele vlucht een beetje procedures oefenen, voor het geval er een keer iets fout gaat. Zolang dat niet gebeurt is het moeilijkste wat je moet doen die aardappel in je keel stoppen voor als je iets over de radio wilt zeggen.
pi_51123024
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:08 schreef Alternate het volgende:
Ja het werk is precies hetzelfde, alleen het gaspedaal zit ergens anders en piloten verdienen 10x meer.
Toch gek dat al die buschauffeurs niet gewoon piloot worden dan
De humor is ook precies het zelfde!
Ik heb een paar keer bij Connexxion in de kantine gezeten de afgelopen tijd, voor een project... Het enige verschil in praten is dat ze een iets platter accent hebben
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:19:28 #38
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51123306
Ik zie geen verschil tussen een piloot van een bus of een vliegtuig, behalve het handboek (hoe bestuur ik dit ding) bij de één iets dikker is dan de ander.

Het zogenaamde "stoere imago" van de vliegtuigpiloot is mijn inziens nergens op gebaseerd.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:24:14 #39
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51123484
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:47 schreef The_stranger het volgende:
Omdat een busschauffeur alleen de vluchtstrook hoeft te vinden bij een motorstoring en een piloot wat meer werk heeft?
Dat een busschauffeur bij mist 60km/h gaat rijden en een piloot met 300km/h op een stukje asfalt moet mikken van 45m bij 300m om weer bij zijn bestemming te komen?


plus dat het pilotenimago nog stevig hangt op het gevaar wat er vroeger wel was, maar nu steeds minder wordt
[..]

Oh, en dat....
FCT
pi_51123511
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:19 schreef LENUS het volgende:
Ik zie geen verschil tussen een piloot van een bus of een vliegtuig, behalve het handboek (hoe bestuur ik dit ding) bij de één iets dikker is dan de ander.

Het zogenaamde "stoere imago" van de vliegtuigpiloot is mijn inziens nergens op gebaseerd.
En tóch heh. Als je in de kroeg zit, en tegen zo'n vrouwtje zegt "ik ben piloot", dan krijg je een stuk meer aandacht dan wanneer je zegt "Ik ben buschauffeur".

Maargoed. Vrouwen heh
pi_51123585
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:19 schreef LENUS het volgende:
Ik zie geen verschil tussen een piloot van een bus of een vliegtuig, behalve het handboek (hoe bestuur ik dit ding) bij de één iets dikker is dan de ander.

Het zogenaamde "stoere imago" van de vliegtuigpiloot is mijn inziens nergens op gebaseerd.
Waar zit je, als er een zuidwester storm waait, liever in? Een vliegtuig bestuurd door een buschauffeur of een bus bestuurd door een piloot?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:28:00 #42
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_51123655
IK WEET 'EM IK WEET 'M !!!!!!

OMDAT ZE ZITTEN TERWIJL ZE STEMPELEN TERWIJL WIJ STAAN !
zzz
pi_51123678
Mojave is mijn grote voorbeeld, ik kijk naar hem op.

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51124124
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:28 schreef Koploperkopper het volgende:
Mojave is mijn grote voorbeeld, ik kijk naar hem op.

Wie niet?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_51124826
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef mcDavid het volgende:

[..]

En tóch heh. Als je in de kroeg zit, en tegen zo'n vrouwtje zegt "ik ben piloot", dan krijg je een stuk meer aandacht dan wanneer je zegt "Ik ben buschauffeur".

Maargoed. Vrouwen heh
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:07:12 #46
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51124972
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Waar zit je, als er een zuidwester storm waait, liever in? Een vliegtuig bestuurd door een buschauffeur of een bus bestuurd door een piloot?
Wat ik al zei, het handboek is een stuk dikker. Dus ik kies voor degene die dat handboek beheerst en vooral weet toe te passen in de praktijk.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:09:49 #47
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51125070
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef mcDavid het volgende:

[..]

En tóch heh. Als je in de kroeg zit, en tegen zo'n vrouwtje zegt "ik ben piloot", dan krijg je een stuk meer aandacht dan wanneer je zegt "Ik ben buschauffeur".

Maargoed. Vrouwen heh
Komt vanwege de exclusiviteit (veel minder piloten ten opzichte van buschauffeurs), mensen vinden het redelijk "bijzonder" wanneer iemand een piloot is. En het salaris speelt natuurlijk ook parten.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_51125193
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:07 schreef LENUS het volgende:

[..]

Wat ik al zei, het handboek is een stuk dikker. Dus ik kies voor degene die dat handboek beheerst en vooral weet toe te passen in de praktijk.
Tsja, hoeveel jaarlijkse examens moet een buschauffeur ondergaan i.v.m. een piloot?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:53:16 #49
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_51126651
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Waar zit je, als er een zuidwester storm waait, liever in? Een vliegtuig bestuurd door een buschauffeur of een bus bestuurd door een piloot?
Denk dat de meeste mensen bij zware storm zowieso liever in een bus zitten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:23:17 #50
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51127872
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:28 schreef Koploperkopper het volgende:
Mojave is mijn grote voorbeeld, ik kijk naar hem op.

Fuckerz
FCT
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:24:56 #51
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51127945
Overigens is het wel een typisch nederlands iets om piloten met buschauffeurs te vergelijken.
Maar goed, dat is hetzelfde als mangers lui vinden omdat ze niet mee werken op de werkvloer

Zoals we ook weer in dit topic zien wordt er veroordeeld terwijl blijkt dat ze totaal niet weten wat het bepaalde beroep inhoudt. Dan vraag ik me af: waarom?!
FCT
pi_51128004
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:29 schreef Dvons het volgende:
En hoe zit t met een zogenaamde Airbus dan?
Hahahahaha!!
pi_51128106
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Waar zit je, als er een zuidwester storm waait, liever in? Een vliegtuig bestuurd door een buschauffeur of een bus bestuurd door een piloot?
Als jij die piloot bent... liever op de fiets.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:44:20 #54
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51128789
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:10 schreef mcDavid het volgende:
Sinds de neuswielkisten, hoef je écht niet meer op te kijken naar piloten hoor
Ja ze krijgen een dik salaris. Omdat ze anders verhongeren met die gigalening.
De wereld zien is er niet meer bij. Je mag één nachtje slapen in een goedkoop hotelletje en de volgende dag er weer vroeg uit om terug te vliegen.
Als je een stewardes neukt wordt je ontslagen.
We hebben het over echte piloten he, niet over zweefvliegers die een overland vluchtje doen.

Toen ik nog ICA vloog was mijn favoriet de 6 daagse Kuala Lumpur, hoewel de 4 daagse Curacao ook niet verkeerd is. Wel jammer dat LA maar een 3 daagse was. Met de crew op safari tijdens de 5 daagse Johannesburg was ook wel vet, slapen in een tent op de savanne. Alleen wel zonde van het hotel al betaalde 5 sterren resort van $300 per nacht.
pi_51129234
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:28 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Als jij die piloot bent... liever op de fiets.
The_stranger naam van mcDavid noteert...

The_stranger pakt hoofdstuk betreffende het weigeren van passagiers er weer eens bij..

The_stranger smiles...

The_stranger maakt een notitie....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:23:51 #56
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51130472
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:24 schreef Mojave het volgende:
Overigens is het wel een typisch nederlands iets om piloten met buschauffeurs te vergelijken.
Hoezo is die vergelijking zo gek? voor 95% zijn die twee beroepen aan elkaar gewaagd. Dat je iets meer moet kunnen om een vliegtuig te besturen heeft te maken met de complexiteit van het vervoersmiddel.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:03:46 #57
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51132255
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:23 schreef LENUS het volgende:

[..]

Hoezo is die vergelijking zo gek? voor 95% zijn die twee beroepen aan elkaar gewaagd. Dat je iets meer moet kunnen om een vliegtuig te besturen heeft te maken met de complexiteit van het vervoersmiddel.
Ik zeg niet dat het gek is maar wel dat het typisch nederlands is.
FCT
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:13:46 #58
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51132611
Ik denk dat het ook komt omdat iedereen als kind op een gegeven moment wel piloot wil worden.
Het zijn dus eigenlijk allemaal weggedrukte kinder frustraties.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:17:49 #59
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51132758
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:13 schreef Alternate het volgende:
Ik denk dat het ook komt omdat iedereen als kind op een gegeven moment wel piloot wil worden.
Het zijn dus eigenlijk allemaal weggedrukte kinder frustraties.
verkapt-ik-wilde-vroeger-piloot-worden-maar-ik-ben-nu-buschauffeur reactie
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:22:22 #60
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_51132960
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:23 schreef LENUS het volgende:
Hoezo is die vergelijking zo gek? voor 95% zijn die twee beroepen aan elkaar gewaagd. Dat je iets meer moet kunnen om een vliegtuig te besturen heeft te maken met de complexiteit van het vervoersmiddel.
Kolenstokers en kernfysici wekken ook allebei energie op (95% hetzelfde...)

dus
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:27:39 #61
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51133148
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:22 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Kolenstokers en kernfysici wekken ook allebei energie op (95% hetzelfde...)

dus
Wat een vergelijking weer

Zal het even op een rijtje zetten.

1. Zij vervoeren mensen/goederen van punt A naar punt B
2. Zij maken hierbij gebruik van een vervoersmiddel dat zij zelf besturen.
3. Zij zijn verantwoordelijk voor het vervoersmiddel en de veiligheid van de passagiers.

[ Bericht 22% gewijzigd door LENUS op 04-07-2007 15:35:49 ]
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:39:35 #62
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51133563
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:27 schreef LENUS het volgende:

[..]

Wat een vergelijking weer

Zal het even op een rijtje zetten.

1. Zij vervoeren mensen/goederen van punt A naar punt B
2. Zij maken hierbij gebruik van een vervoersmiddel dat zij zelf besturen.
3. Zij zijn verantwoordelijk voor het vervoersmiddel en de veiligheid van de passagiers.
Dus de voorzitter van de sportclub om de hoek kun je vergelijk met een president van een bepaald land?
FCT
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:40:21 #63
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51133596
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:17 schreef LENUS het volgende:

[..]

verkapt-ik-wilde-vroeger-piloot-worden-maar-ik-ben-nu-buschauffeur reactie
Ehhrrr ')
FCT
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:50:50 #64
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51133956
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:39 schreef Mojave het volgende:

[..]

Dus de voorzitter van de sportclub om de hoek kun je vergelijk met een president van een bepaald land?
Neen, daarvoor is het verschil niet groot genoeg voor.

In dit geval is de buschauffeur een burgemeester van een kleine stad en de piloot gouverneur van een grote staat.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:05:14 #65
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51134493
En trein machinisten dan?
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:08:07 #66
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_51134605
Maar een piloot heeft geen toeter !
zzz
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:14:16 #67
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51134888
Echtwel!
Hij is bedoeld om de aandacht te trekken van de ground engineer, die als het goed is gehoorbeschermers opheeft, dus het is een flinke toeter
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:16:31 #68
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51134985
ik lust wel bier
FCT
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:54:53 #69
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_51136292
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:27 schreef LENUS het volgende:
Wat een vergelijking weer

Zal het even op een rijtje zetten.

1. Zij wekken energie op via een turbine
2. Zij maken hierbij gebruik van stoom
3. Zij zijn verantwoordelijk voor het proces en de veiligheid hiervan
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_51138399
Waarom zou je buschauffeur worden? Er zijn geen eens geile stessen
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:36:11 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_51139823
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:13 schreef Alternate het volgende:
Ik denk dat het ook komt omdat iedereen als kind op een gegeven moment wel piloot wil worden.
Het zijn dus eigenlijk allemaal weggedrukte kinder frustraties.
Het heeft helemaal niets met weggedrukte frustraties te maken, de vergelijking doemde gewoon opeens in me op en daar wilde ik een discussie over houden. En inderdaad, de discussie laait mooi op hier. Verongelijkte pilootjes die zichzelf helemaal geweldig vinden en neerkijken op buschauffeurs. GEWELDIG!

Anyway, volgens mij is de kans groter dat je als buschauffeur dingen doet die het leven van je passagiers in gevaar brengt, dan als piloot. Kijk maar eens naar het grote verschil in ongelukken tussen vliegtuigen en bussen.. toch? Met vliegtuigen gebeurt bijna nooit wat maar met bussen is altijd wel wat! Bovendien; Als je als buschauffeur in slaap valt is er niemand die de bus op de weg houdt, terwijl je als je piloot bent er zowat altijd nog een menneke naast hebt zitten die de boel overneemt ;-).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:19:35 #72
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51141377
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niets met weggedrukte frustraties te maken, de vergelijking doemde gewoon opeens in me op en daar wilde ik een discussie over houden. En inderdaad, de discussie laait mooi op hier. Verongelijkte pilootjes die zichzelf helemaal geweldig vinden en neerkijken op buschauffeurs. GEWELDIG!

Anyway, volgens mij is de kans groter dat je als buschauffeur dingen doet die het leven van je passagiers in gevaar brengt, dan als piloot. Kijk maar eens naar het grote verschil in ongelukken tussen vliegtuigen en bussen.. toch? Met vliegtuigen gebeurt bijna nooit wat maar met bussen is altijd wel wat! Bovendien; Als je als buschauffeur in slaap valt is er niemand die de bus op de weg houdt, terwijl je als je piloot bent er zowat altijd nog een menneke naast hebt zitten die de boel overneemt ;-).
Goh... hoe zou het toch komen dat er vrij weinig fataals met vliegtuigen gebeurd??
FCT
pi_51141429
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:17 schreef LENUS het volgende:

[..]

verkapt-ik-wilde-vroeger-piloot-worden-maar-ik-ben-nu-buschauffeur reactie
Hadden we het al gehad over wie er nu eigenlijk daadwerkelijk piloot is in dit topic?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:21:55 #74
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51141461
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:21 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Hadden we het al gehad over wie er nu eigenlijk daadwerkelijk piloot is in dit topic?
Is LENUS een piloteur?!

Handtekening!!
FCT
pi_51141502
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:21 schreef Mojave het volgende:

[..]

Is LENUS een piloteur?!

Handtekening!!
Een putdekselmonteur, eigenlijk!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51141677
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:23 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Een putdekselmonteur, eigenlijk!
Dacht buschauffeur...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:30:05 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_51141760
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:19 schreef Mojave het volgende:

[..]

Goh... hoe zou het toch komen dat er vrij weinig fataals met vliegtuigen gebeurd??
Vanwege de voortschrijdende techniek van vliegtuigen, de geweldige support van verkeerstorentjesmensen die precies weten waar welk vliegtuig zich bevindt, de technische vaardigheden van de technische groundcrew die je vliegtuig inspecteren voor elke vlucht, en vanwege het feit dat het luchtruim nou eenmaal best groot is en je dus minder kans hebt op botsingen gedurende het grootste deel van de vlucht. De piloot is in het grote 'mechaniek' dat nodig is om een vliegtuig veilig en draaiende te houden slechts een heel klein en wel onmisbaar 'radertje', dus dat is iig absoluut geen reden om er naar op te kijken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_51142220
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 08:41 schreef Maanvis het volgende:
Waarom wordt er neergekeken op buschauffeurs en opgekeken naar piloten van verkeersvliegtuigen, terwijl ze eigenlijk hetzelfde werk doen ; Mensen van punt A in de wereld naar punt B in de wereld brengen...?
Wie kijkt erop neer dan?
Anyway, ik snap niet dat je het verschil niet snapt.
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:48:54 #79
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51142464
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vanwege de voortschrijdende techniek van vliegtuigen, de geweldige support van verkeerstorentjesmensen die precies weten waar welk vliegtuig zich bevindt, de technische vaardigheden van de technische groundcrew die je vliegtuig inspecteren voor elke vlucht, en vanwege het feit dat het luchtruim nou eenmaal best groot is en je dus minder kans hebt op botsingen gedurende het grootste deel van de vlucht. De piloot is in het grote 'mechaniek' dat nodig is om een vliegtuig veilig en draaiende te houden slechts een heel klein en wel onmisbaar 'radertje', dus dat is iig absoluut geen reden om er naar op te kijken.
hier ga ik niet eens op in.

Je vergeet overigens de vliegtuigpoetsers die er voor zorgen dat een vliegtuig lekker glimt en dat ze daarom goed te zien zijn.
FCT
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:16:37 #80
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_51143407
Ach, vliegen is ontzettend vet, maar het enige wat piloten dag in dag uit doen is een aantal standaard handelingen verrichten. Ik heb nog meer respect voor de mensen die die geweldige machines ontwerpen en bouwen, en voor de mensen die de hele logisitieke operatie om het vliegen mogeljik te maken draaiend weten te houden.

Begrijp me niet verkeerd hoor, piloten staan zeker wel hoger op de ladder dan buschauffeurs
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:21:54 #81
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_51143602
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:48 schreef Mojave het volgende:

[..]

hier ga ik niet eens op in.

Je vergeet overigens de vliegtuigpoetsers die er voor zorgen dat een vliegtuig lekker glimt en dat ze daarom goed te zien zijn.
Overdrijf niet zo. De dingen die ik opgenoemd heb zijn weldegelijk van belang voor het niet crashen van het vliegtuig, daar is de piloot maar een kleine deelgenoot in. En dan moet je niet ineens met kulargumenten aankomen . Verder heb ik natuurlijk respect voor piloten, dat ze dat kunstje toch maar dag in en dag uit kunnen uithalen.. maar ze zijn zeker niet alleen verantwoordelijk voor mijn veiligheid als ik daar ergens achterin een stoeltje zit. En verder verdienen buschauffeurs natuurlijk ook gewoon hetzelfde respect, tenminste, als ze niet neerkijken op piloten!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_51143879
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:48 schreef Mojave het volgende:

[..]

hier ga ik niet eens op in.

Je vergeet overigens de vliegtuigpoetsers die er voor zorgen dat een vliegtuig lekker glimt en dat ze daarom goed te zien zijn.
Je vergeet de spotters te bedanken voor hun tomeloze inzet tot verspreiding van foutieve informatie.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51143991
Maareh, bestuurders van privevliegtuigen zijn dus taxi-chaffeurs? SEP's joyriders, en zweefvliegers, zondagsrijders?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:32:23 #84
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51146687
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo. De dingen die ik opgenoemd heb zijn weldegelijk van belang voor het niet crashen van het vliegtuig, daar is de piloot maar een kleine deelgenoot in. En dan moet je niet ineens met kulargumenten aankomen . Verder heb ik natuurlijk respect voor piloten, dat ze dat kunstje toch maar dag in en dag uit kunnen uithalen.. maar ze zijn zeker niet alleen verantwoordelijk voor mijn veiligheid als ik daar ergens achterin een stoeltje zit. En verder verdienen buschauffeurs natuurlijk ook gewoon hetzelfde respect, tenminste, als ze niet neerkijken op piloten!
Oke, tja heb er ook geen verstand van...
FCT
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:13:57 #85
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_51152906
Nee jij weet echt niet waar je het over hebt. Vliegtuigspotters die weten waar ze over praten, want die luisteren op de scanner naar al het gepraat van de piloten!
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:14:55 #86
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51152934
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:13 schreef Alternate het volgende:
Nee jij weet echt niet waar je het over hebt. Vliegtuigspotters die weten waar ze over praten, want die luisteren op de scanner naar al het gepraat van de piloten!
exact!
FCT
pi_51153066
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:13 schreef Alternate het volgende:
Nee jij weet echt niet waar je het over hebt. Vliegtuigspotters die weten waar ze over praten, want die luisteren op de scanner naar al het gepraat van de piloten!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51163833
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:30 schreef Koploperkopper het volgende:
Maareh, bestuurders van privevliegtuigen zijn dus taxi-chaffeurs? SEP's joyriders, en zweefvliegers, zondagsrijders?
insecten en vogels zijn dus koploperkoppers!
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:33:12 #89
182374 Schrikbeest
In Principe...
pi_51320836
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 08:51 schreef Pakspul het volgende:
Het is vergelijkbaar met: http://en.wikipedia.org/wiki/Mcjob
Dat is het dus niet he!
Niet elke boerenluul kan een bus besturen daar is echt wel iets meer voor nodig dan hamburgers flippen
pi_51328683
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
Meestal omdat buschauffeurs zo'n 1 meter 65 zijn.
Dat is een eis bij de sollicitatie: je moet minimaal 1.65 en je mag maximaal 1.95 m zijn als je buschauffeur wilt worden.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:33:53 #91
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_51328875
aha
FCT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')