Waarom kijk je neer op mensen zonder sociale vaardigheden? Kunnen zij toch niets aan doen?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:07 schreef Skinkie het volgende:
Kijk jij neer op een buschauffeur dan? Ik kijk alleen neer op mensen zonder sociale vaardigheden en die mensen zijn op een hand te tellen als ik dagelijks met de bus ga.
Oh, en dat....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:43 schreef Rekkie het volgende:
Omdat chauffeurs asociale klapdeurjosti's met kleine pikkies
Als je niet normaal kunt reageren op een vriendelijke 'hallo', ga je maar met je handen werken. Knijpers maken ofzo.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:09 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Waarom kijk je neer op mensen zonder sociale vaardigheden? Kunnen zij toch niets aan doen?
Dus jij beweert dat vliegen vanzelf gaat.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:38 schreef zatoichi het volgende:
Waarom zou je opkijken tegen piloten?
Het enige wat ze doen is een beetje buschauffeur uithangen. Sterker nog, dat vliegen gaat vanzelf, net zoals het landen en opstijgen; dus eigenlijk is het nog makkeljiker. Het enige is dat ze minsten vijf keer zoveel verdienen als de gemiddelde passagier, maar dat geld ook voor buschauffeurs als je kijkt wat voor een volk daar vaak zit....
Weet niet hoor, ik denk opzich de bus in Nederland zeer veilig is. De kans is groter dat je onder de bus ligt dan in de bus dood gaat.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:10 schreef MatiCe het volgende:
Omdat bussen relatief vaker crashen dan vliegtuigen.
Nee, dat zijn de piloten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:43 schreef Rekkie het volgende:
Omdat chauffeurs asociale klapdeurjosti's met kleine pikkies
Is neerstorten moeilijk dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:36 schreef FloggingMolly het volgende:
Vliegen is niet zo moeilijk, tot er wat misgaat. Bij een bus kan er weinig misgaan.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:15 schreef Maanvis het volgende:
Naja, piloten besturen toch ook gewoon een bus met vleugels? Alleen dan met een vet beter salaris, alleen het opstijgen en landen is ff moeilijk maar met de huidige technologie allang geen obstakel meer. Bovendien heb je toch overal van die mennekes in van die torens die de piloten vertellen wat ze moeten doen?
Natuurlijk omdat buschauffeurs op de grond staan en piloten in de lucht vliegen.. anders kun je ze niet zien!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:41 schreef Maanvis het volgende:
Waarom wordt er neergekeken op buschauffeurs en opgekeken naar piloten van verkeersvliegtuigen, terwijl ze eigenlijk hetzelfde werk doen ; Mensen van punt A in de wereld naar punt B in de wereld brengen...?
Sinds TS z'n moeder een stewardess was en met een piloot neukte, eigenlijk kijkt hij dus gewoon op tegen z'n vader.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:49 schreef mcDavid het volgende:
Sinds wanneer wordt er opgekeken naar verkeersvliegers?
Ooit was dat zo. Het romantische van vroeger is er nu echter wel af helaas. Vliegen wordt steeds zakelijker. Over 15 jaar vliegt de meerderheid voor een hongerloontje bij een EasyJet of Ryanair.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:49 schreef mcDavid het volgende:
Sinds wanneer wordt er opgekeken naar verkeersvliegers?
De humor is ook precies het zelfde!quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:08 schreef Alternate het volgende:
Ja het werk is precies hetzelfde, alleen het gaspedaal zit ergens anders en piloten verdienen 10x meer.
Toch gek dat al die buschauffeurs niet gewoon piloot worden dan![]()
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:47 schreef The_stranger het volgende:
Omdat een busschauffeur alleen de vluchtstrook hoeft te vinden bij een motorstoring en een piloot wat meer werk heeft?
Dat een busschauffeur bij mist 60km/h gaat rijden en een piloot met 300km/h op een stukje asfalt moet mikken van 45m bij 300m om weer bij zijn bestemming te komen?
plus dat het pilotenimago nog stevig hangt op het gevaar wat er vroeger wel was, maar nu steeds minder wordt
[..]
Oh, en dat....
En tóch heh. Als je in de kroeg zit, en tegen zo'n vrouwtje zegt "ik ben piloot", dan krijg je een stuk meer aandacht dan wanneer je zegt "Ik ben buschauffeur".quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:19 schreef LENUS het volgende:
Ik zie geen verschil tussen een piloot van een bus of een vliegtuig, behalve het handboek (hoe bestuur ik dit ding) bij de één iets dikker is dan de ander.
Het zogenaamde "stoere imago" van de vliegtuigpiloot is mijn inziens nergens op gebaseerd.
Waar zit je, als er een zuidwester storm waait, liever in? Een vliegtuig bestuurd door een buschauffeur of een bus bestuurd door een piloot?quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:19 schreef LENUS het volgende:
Ik zie geen verschil tussen een piloot van een bus of een vliegtuig, behalve het handboek (hoe bestuur ik dit ding) bij de één iets dikker is dan de ander.
Het zogenaamde "stoere imago" van de vliegtuigpiloot is mijn inziens nergens op gebaseerd.
Wie niet?quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:28 schreef Koploperkopper het volgende:
Mojave is mijn grote voorbeeld, ik kijk naar hem op.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef mcDavid het volgende:
[..]
En tóch heh. Als je in de kroeg zit, en tegen zo'n vrouwtje zegt "ik ben piloot", dan krijg je een stuk meer aandacht dan wanneer je zegt "Ik ben buschauffeur".
Maargoed. Vrouwen heh
Wat ik al zei, het handboek is een stuk dikker. Dus ik kies voor degene die dat handboek beheerst en vooral weet toe te passen in de praktijk.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Waar zit je, als er een zuidwester storm waait, liever in? Een vliegtuig bestuurd door een buschauffeur of een bus bestuurd door een piloot?
Komt vanwege de exclusiviteit (veel minder piloten ten opzichte van buschauffeurs), mensen vinden het redelijk "bijzonder" wanneer iemand een piloot is. En het salaris speelt natuurlijk ook parten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:24 schreef mcDavid het volgende:
[..]
En tóch heh. Als je in de kroeg zit, en tegen zo'n vrouwtje zegt "ik ben piloot", dan krijg je een stuk meer aandacht dan wanneer je zegt "Ik ben buschauffeur".
Maargoed. Vrouwen heh
Tsja, hoeveel jaarlijkse examens moet een buschauffeur ondergaan i.v.m. een piloot?quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:07 schreef LENUS het volgende:
[..]
Wat ik al zei, het handboek is een stuk dikker. Dus ik kies voor degene die dat handboek beheerst en vooral weet toe te passen in de praktijk.
Denk dat de meeste mensen bij zware storm zowieso liever in een bus zitten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Waar zit je, als er een zuidwester storm waait, liever in? Een vliegtuig bestuurd door een buschauffeur of een bus bestuurd door een piloot?
Fuckerzquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:28 schreef Koploperkopper het volgende:
Mojave is mijn grote voorbeeld, ik kijk naar hem op.
Hahahahaha!!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:29 schreef Dvons het volgende:
En hoe zit t met een zogenaamde Airbus dan?
Als jij die piloot bent... liever op de fiets.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
We hebben het over echte piloten he, niet over zweefvliegers die een overland vluchtje doen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:10 schreef mcDavid het volgende:
Sinds de neuswielkisten, hoef je écht niet meer op te kijken naar piloten hoor
Ja ze krijgen een dik salaris. Omdat ze anders verhongeren met die gigalening.
De wereld zien is er niet meer bij. Je mag één nachtje slapen in een goedkoop hotelletje en de volgende dag er weer vroeg uit om terug te vliegen.
Als je een stewardes neukt wordt je ontslagen.
The_stranger naam van mcDavid noteert...quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:28 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als jij die piloot bent... liever op de fiets.
Hoezo is die vergelijking zo gek? voor 95% zijn die twee beroepen aan elkaar gewaagd. Dat je iets meer moet kunnen om een vliegtuig te besturen heeft te maken met de complexiteit van het vervoersmiddel.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:24 schreef Mojave het volgende:
Overigens is het wel een typisch nederlands iets om piloten met buschauffeurs te vergelijken.
Ik zeg niet dat het gek is maar wel dat het typisch nederlands is.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:23 schreef LENUS het volgende:
[..]
Hoezo is die vergelijking zo gek? voor 95% zijn die twee beroepen aan elkaar gewaagd. Dat je iets meer moet kunnen om een vliegtuig te besturen heeft te maken met de complexiteit van het vervoersmiddel.
verkapt-ik-wilde-vroeger-piloot-worden-maar-ik-ben-nu-buschauffeur reactiequote:Op woensdag 4 juli 2007 15:13 schreef Alternate het volgende:
Ik denk dat het ook komt omdat iedereen als kind op een gegeven moment wel piloot wil worden.
Het zijn dus eigenlijk allemaal weggedrukte kinder frustraties.
Kolenstokers en kernfysici wekken ook allebei energie op (95% hetzelfde...)quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:23 schreef LENUS het volgende:
Hoezo is die vergelijking zo gek? voor 95% zijn die twee beroepen aan elkaar gewaagd. Dat je iets meer moet kunnen om een vliegtuig te besturen heeft te maken met de complexiteit van het vervoersmiddel.
Wat een vergelijking weerquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:22 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Kolenstokers en kernfysici wekken ook allebei energie op (95% hetzelfde...)
dus![]()
Dus de voorzitter van de sportclub om de hoek kun je vergelijk met een president van een bepaald land?quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:27 schreef LENUS het volgende:
[..]
Wat een vergelijking weer![]()
Zal het even op een rijtje zetten.
1. Zij vervoeren mensen/goederen van punt A naar punt B
2. Zij maken hierbij gebruik van een vervoersmiddel dat zij zelf besturen.
3. Zij zijn verantwoordelijk voor het vervoersmiddel en de veiligheid van de passagiers.
Ehhrrr ')quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:17 schreef LENUS het volgende:
[..]
verkapt-ik-wilde-vroeger-piloot-worden-maar-ik-ben-nu-buschauffeur reactie![]()
Neen, daarvoor is het verschil niet groot genoeg voor.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:39 schreef Mojave het volgende:
[..]
Dus de voorzitter van de sportclub om de hoek kun je vergelijk met een president van een bepaald land?
quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:27 schreef LENUS het volgende:
Wat een vergelijking weer![]()
Zal het even op een rijtje zetten.
1. Zij wekken energie op via een turbine
2. Zij maken hierbij gebruik van stoom
3. Zij zijn verantwoordelijk voor het proces en de veiligheid hiervan
Het heeft helemaal niets met weggedrukte frustraties te maken, de vergelijking doemde gewoon opeens in me op en daar wilde ik een discussie over houden. En inderdaad, de discussie laait mooi op hier. Verongelijkte pilootjes die zichzelf helemaal geweldig vinden en neerkijken op buschauffeurs. GEWELDIG!quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:13 schreef Alternate het volgende:
Ik denk dat het ook komt omdat iedereen als kind op een gegeven moment wel piloot wil worden.
Het zijn dus eigenlijk allemaal weggedrukte kinder frustraties.
Goh... hoe zou het toch komen dat er vrij weinig fataals met vliegtuigen gebeurd??quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets met weggedrukte frustraties te maken, de vergelijking doemde gewoon opeens in me op en daar wilde ik een discussie over houden. En inderdaad, de discussie laait mooi op hier. Verongelijkte pilootjes die zichzelf helemaal geweldig vinden en neerkijken op buschauffeurs. GEWELDIG!
Anyway, volgens mij is de kans groter dat je als buschauffeur dingen doet die het leven van je passagiers in gevaar brengt, dan als piloot. Kijk maar eens naar het grote verschil in ongelukken tussen vliegtuigen en bussen.. toch? Met vliegtuigen gebeurt bijna nooit wat maar met bussen is altijd wel wat! Bovendien; Als je als buschauffeur in slaap valt is er niemand die de bus op de weg houdt, terwijl je als je piloot bent er zowat altijd nog een menneke naast hebt zitten die de boel overneemt ;-).
Hadden we het al gehad over wie er nu eigenlijk daadwerkelijk piloot is in dit topic?quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:17 schreef LENUS het volgende:
[..]
verkapt-ik-wilde-vroeger-piloot-worden-maar-ik-ben-nu-buschauffeur reactie![]()
quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:21 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Hadden we het al gehad over wie er nu eigenlijk daadwerkelijk piloot is in dit topic?
Een putdekselmonteur, eigenlijk!quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:21 schreef Mojave het volgende:
[..]
Is LENUS een piloteur?!
![]()
Handtekening!!
Dacht buschauffeur...quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:23 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Een putdekselmonteur, eigenlijk!
Vanwege de voortschrijdende techniek van vliegtuigen, de geweldige support van verkeerstorentjesmensen die precies weten waar welk vliegtuig zich bevindt, de technische vaardigheden van de technische groundcrew die je vliegtuig inspecteren voor elke vlucht, en vanwege het feit dat het luchtruim nou eenmaal best groot is en je dus minder kans hebt op botsingen gedurende het grootste deel van de vlucht. De piloot is in het grote 'mechaniek' dat nodig is om een vliegtuig veilig en draaiende te houden slechts een heel klein en wel onmisbaar 'radertje', dus dat is iig absoluut geen reden om er naar op te kijken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:19 schreef Mojave het volgende:
[..]
Goh... hoe zou het toch komen dat er vrij weinig fataals met vliegtuigen gebeurd??![]()
Wie kijkt erop neer dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:41 schreef Maanvis het volgende:
Waarom wordt er neergekeken op buschauffeurs en opgekeken naar piloten van verkeersvliegtuigen, terwijl ze eigenlijk hetzelfde werk doen ; Mensen van punt A in de wereld naar punt B in de wereld brengen...?
quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vanwege de voortschrijdende techniek van vliegtuigen, de geweldige support van verkeerstorentjesmensen die precies weten waar welk vliegtuig zich bevindt, de technische vaardigheden van de technische groundcrew die je vliegtuig inspecteren voor elke vlucht, en vanwege het feit dat het luchtruim nou eenmaal best groot is en je dus minder kans hebt op botsingen gedurende het grootste deel van de vlucht. De piloot is in het grote 'mechaniek' dat nodig is om een vliegtuig veilig en draaiende te houden slechts een heel klein en wel onmisbaar 'radertje', dus dat is iig absoluut geen reden om er naar op te kijken.
Overdrijf niet zo. De dingen die ik opgenoemd heb zijn weldegelijk van belang voor het niet crashen van het vliegtuig, daar is de piloot maar een kleine deelgenoot in. En dan moet je niet ineens met kulargumenten aankomenquote:Op woensdag 4 juli 2007 19:48 schreef Mojave het volgende:
[..]hier ga ik niet eens op in.
Je vergeet overigens de vliegtuigpoetsers die er voor zorgen dat een vliegtuig lekker glimt en dat ze daarom goed te zien zijn.
Je vergeet de spotters te bedanken voor hun tomeloze inzet tot verspreiding van foutieve informatie.quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:48 schreef Mojave het volgende:
[..]hier ga ik niet eens op in.
Je vergeet overigens de vliegtuigpoetsers die er voor zorgen dat een vliegtuig lekker glimt en dat ze daarom goed te zien zijn.
Oke, tja heb er ook geen verstand van...quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. De dingen die ik opgenoemd heb zijn weldegelijk van belang voor het niet crashen van het vliegtuig, daar is de piloot maar een kleine deelgenoot in. En dan moet je niet ineens met kulargumenten aankomen. Verder heb ik natuurlijk respect voor piloten, dat ze dat kunstje toch maar dag in en dag uit kunnen uithalen.. maar ze zijn zeker niet alleen verantwoordelijk voor mijn veiligheid als ik daar ergens achterin een stoeltje zit. En verder verdienen buschauffeurs natuurlijk ook gewoon hetzelfde respect, tenminste, als ze niet neerkijken op piloten!
exact!quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:13 schreef Alternate het volgende:
Nee jij weet echt niet waar je het over hebt. Vliegtuigspotters die weten waar ze over praten, want die luisteren op de scanner naar al het gepraat van de piloten!
quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:13 schreef Alternate het volgende:
Nee jij weet echt niet waar je het over hebt. Vliegtuigspotters die weten waar ze over praten, want die luisteren op de scanner naar al het gepraat van de piloten!
insecten en vogels zijn dus koploperkoppers!quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:30 schreef Koploperkopper het volgende:
Maareh, bestuurders van privevliegtuigen zijn dus taxi-chaffeurs? SEP's joyriders, en zweefvliegers, zondagsrijders?
Dat is het dus niet he!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:51 schreef Pakspul het volgende:
Het is vergelijkbaar met: http://en.wikipedia.org/wiki/Mcjob
Dat is een eis bij de sollicitatie: je moet minimaal 1.65 en je mag maximaal 1.95 m zijn als je buschauffeur wilt worden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
Meestal omdat buschauffeurs zo'n 1 meter 65 zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |