abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2007 @ 20:39:22 #1
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51071072
Geen zwangerschap of geboorte is hetzelfde. Dat geldt voor je eerste of je tweede bevalling, maar zeker onderling Pijn of lijden is niet te vergelijken, want iedereen ervaart ze anders.
Er zijn zoveel dingen die meespelen:
* hogere/lagere pijngrens
* zwangerschapskwaaltjes
* duur van de zwangerschap
* duur van het voorwerk
* duur van de ontsluitingsfase
* duur van de uitdrijvingsfase
* hoeveel steun je ontvangt vanuit je omgeving

Het eeuwige wachten op het kindje dat je zó graag wilt vasthouden...
Het door de (voor)weeën/persdrang heen bijten...
Het uitdrijven, dat soms ineens langer duurt dan je jezelf had voorgesteld...
.. is niet te vergelijken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 2 juli 2007 @ 20:39:54 #2
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51071094
Iedere zwangere/bevallende vrouw verdient respect voor wat ze doormaakt.
Naar aanleiding van een opermerking en wat botsingen in het Z&G-topic, leek het mij wijs om het hier te posten, ipv een topic voor felicitaties, steun en blijdschap ermee te "vervuilen".
Leed is niet te vergelijken, sowieso niet. Maar blijkbaar zijn de meningen hier nogal over verdeeld. Het kan best zijn dat iemand "gewoon" kwaad bloed wilde zetten om aandacht te krijgen. Maar als iemand iets tegen de startpost in te brengen heeft, doe dat dan aub hier en niet daar.
Dank U.
  maandag 2 juli 2007 @ 20:57:07 #3
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_51071764
n.a.v. welk topic?
Lang leve mij! *O*
pi_51073707
Weet je wat het ook is.... als het goed gaat, dan wordt het als gewoon gezien. Dan heb je vaak nog maar weinig te melden.
Ik hoef toch niet meer ieder trapje wat ik voel of ieder rompertje wat ik koop te vermelden.

Op een gegeven moment heb je dat gehad. Dan is het wachten totdat je in 2-en splijt.

Kan ook iedere dag melden 'ben nog niet bevallen' maar dan vragen mensen ook 'hoe gaat het'.
Sja, dan komen toch de klachten naar boven en niet de dingen die goed gaan...
pi_51073903
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:35 schreef Kleintje het volgende:
Weet je wat het ook is.... als het goed gaat, dan wordt het als gewoon gezien. Dan heb je vaak nog maar weinig te melden.
Er zijn nochtans mensen die overtijd lopen zonder dat ze wegblijven...en dus blijven posten zonder gezeur en zielig doen.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:43:27 #7
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51074026
Ik heb zoveel gehad aan het z>opic tijdens mijn zwangerschap. Heel veel zorgen die gerelativeerd konden worden. Lotgenootjes waarmee je kwaaltjes kon uitwisselen, heerlijk. Zeker als je in je omgeving enkel je moeder en schoonmoeder hebt. Nu heb ik gelukkig wat meer collegamoeders
pi_51074045
Bij mijn oudste heb ik de laatste 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. Vanaf week 30 begon ik te bloeden als een rund en dat hield niet meer op.

Wat voelde ik me zielig zeg

Ik had verder geen pijn en het belangrijkste van alles was dat het met mijn kindje ook altijd goed ging maar ik heb wat tranen gelaten in dat ziekenhuisbed. Niks geen kamertje klaarmaken of rommelen met kleertjes en spulletje thuis.
Hoe dankbaar ik ook was, ik had het me gewoon anders voorgesteld. En zeker bij een eerste, je weet gewoon niet wat er allemaal gebeurd en je bent vreselijk bang en onzeker. Juist als het niet volgens "het boekje" gaat...

Maar goed, klagen heeft toch geen zin en je moet gewoon proberen ervan te genieten, ook als er beren op de weg zijn, maar vaak kan dit pas achteraf
pi_51074137
Maar Bass-Miss, moet je dan net doen alsof alles in de zwangerschap leuk is? Een roze wolk enzo?

Als je jezelf goed voelt en lekker weg gaat dan komt er amper reactie op, terwijl het wel degelijk wordt gepost. Als je jezelf rot voelt dan reageert men wel en dan lijkt het weer alsof je aandacht vraagt, zeurt en zielig doet.
Sja... zal wel aan mij liggen dan. Volgens mij heb ik de laatste tijd ook vaak genoeg gepost dat het goed gaat!
  maandag 2 juli 2007 @ 21:46:27 #10
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51074148
Ik vond mezelf geweldig zielig tijdens mijn zwangerschap. Kwaaltje hier, pijntje daar en voeten waarmee ik niet eens meer teenslippers aan kon. Ik heb ook behoorlijk wat afgezeurd in Z&G maar als ik er nu op terugkijk dan viel het allemaal ontzettend mee. De zwangerschap en de bevalling zou ik zo weer overdoen. Ik zou er dan alleen wat meer van genieten.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51074233
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef m@x het volgende:
De zwangerschap en de bevalling zou ik zo weer overdoen. Ik zou er dan alleen wat meer van genieten.
Ja, godzijdank had ik bij nummer 2 een hele "normale" zwangerschap en ging ik fluitend 41 weken door het zwangere leven. Ben wel blij om dat ook meegemaakt te hebben....
pi_51074269
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef Kleintje het volgende:
Maar Bass-Miss, moet je dan net doen alsof alles in de zwangerschap leuk is? Een roze wolk enzo?

Als je jezelf goed voelt en lekker weg gaat dan komt er amper reactie op, terwijl het wel degelijk wordt gepost. Als je jezelf rot voelt dan reageert men wel en dan lijkt het weer alsof je aandacht vraagt, zeurt en zielig doet.
Sja... zal wel aan mij liggen dan. Volgens mij heb ik de laatste tijd ook vaak genoeg gepost dat het goed gaat!
Goh neen, maar ik heb bijvoorbeeld de eerste maanden hele dagen lopen kotsen en vond mezelf ook wel zielig dat ik gewoon moest doorwerken zo. Maar om nu zeven keer per dag, drie maanden aan een stuk te posten dat ik net weer gekotst heb...
  maandag 2 juli 2007 @ 21:51:44 #13
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51074346
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:43 schreef lily het volgende:
Bij mijn oudste heb ik de laatste 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. Vanaf week 30 begon ik te bloeden als een rund en dat hield niet meer op.

Wat voelde ik me zielig zeg

Ik had verder geen pijn en het belangrijkste van alles was dat het met mijn kindje ook altijd goed ging maar ik heb wat tranen gelaten in dat ziekenhuisbed. Niks geen kamertje klaarmaken of rommelen met kleertjes en spulletje thuis.
Hoe dankbaar ik ook was, ik had het me gewoon anders voorgesteld. En zeker bij een eerste, je weet gewoon niet wat er allemaal gebeurd en je bent vreselijk bang en onzeker. Juist als het niet volgens "het boekje" gaat...

Maar goed, klagen heeft toch geen zin en je moet gewoon proberen ervan te genieten, ook als er beren op de weg zijn, maar vaak kan dit pas achteraf
Dat heb ik ook nu. Alle kwaaltjes die ik had vallen in het niet met het gevoel van zwanger zijn. Dat gevoel mis ik wel eens. De opmerking die ik vaag hoorde: 'je gaat een heerlijke tijd tegemoet, geniet ervan', begreep ik totaal niet.... totdat ik niet meer zwanger was. Ik zat, af en toe, te denken:'heerlijke tijd?'
Al die hormonale shit en kwalen zou ik haast vergeten, ik zou zo graag weer zwanger zijn. En ik zou graag weer een rustige bevalling in het ziekenhuis hebben, zoals bijna een jaar terug. Mja, niet iedereen kan met mij meepraten.... want ervaringen verschillen.
pi_51074347
Ik vind juist dat Kleintje absoluut niet loopt te zanikken en te zeuren!
Ja... Ik snap dat ze er genoeg van heeft... Constant die pijnlijke voorweeen lijkt me sowieso al erg vermoeiend! En je kan de pijn niet even een half uurtje uit zetten! En hoe dragelijk ze ook zijn.... Op een gegeven moment heb je er gewoon genoeg van... En als het al van (ver) voor de 37 weken "rommelt" en er eerst gesproken wordt over als we dat maar gaan halen... Dan sta je gewoon van elke dag dat het langer duurt op te kijken....

Van mij hoeft die hele zwangerschap niet ! Misschien omdat het de vijfde is... Misschien omdat ik zoooo ontzettend nieuwsgierig ben naar dat frummeltje... Misschien omdat ik mn buik gewoon vol heb van allerlei kwaaltjes... negen maanden lang maagzuur opboeren is niet fijn, punt uit!

En als ik zie hoe Kleintje kan relativeren..... Petje af hoor!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 2 juli 2007 @ 21:53:35 #15
3744 Kleintje
op en top!
pi_51074414
Bass-Miss, vind het nogal een verschil wat je nu aanhaalt. Net had je het over 'overtijd' lopen, nu over de eerste 3 maanden.

Volgens mij is er niemand die iedere dag hetzelfde blijft aanhalen, 3 maanden lang, 7 keer per dag.
pi_51074424
'Kleintje' is gewoon een gevoelig onderwerp hier op Fok, dat zie je maar weer.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_51074525
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:53 schreef Kleintje het volgende:
Vind het nogal een verschil wat je nu aanhaalt. Net had je het over 'overtijd' lopen, nu over de eerste 3 maanden.
Ik wou maar een voorbeeld geven over 'kwaaltjes'.
Ik heb ook een week overtijd gelopen, volgens de termijnecho zelfs drie, , maar dat vond ik minder erg dan dat kotsen.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:56:35 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51074565
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef Kleintje het volgende:

Lekker zeuren hoor Kleintje! Heb ik ook gedaan tijdens mijn zwangerschappen. Die waren overigens ook gewoon kut.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:56:57 #19
3744 Kleintje
op en top!
pi_51074574
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:53 schreef lcicle het volgende:
'Kleintje' is gewoon een gevoelig onderwerp hier op Fok, dat zie je maar weer.
weet je dat dit vanmorgen ook door me heen schoot?
Toen dacht ik nog 'waarom ging ik ook alweer opnieuw posten op fok???'

Had een ander IP adres, had ook voor een kloon kunnen kiezen zodat ik in rustiger vaarwater terecht had kunnen komen.
Maar ik ben ik... ik ben wie ik ben.
Ik post voor mijn plezier.
En als mensen het niet boeit, dan lezen ze er maar omheen. Dat doe ik ook bij de mensen waar ik geen boodschap aan heb!
pi_51074609
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:55 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik wou maar een voorbeeld geven over 'kwaaltjes'.
Ik heb ook een week overtijd gelopen, volgens de termijnecho zelfs drie, , maar dat vond ik minder erg dan dat kotsen.
Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe mijn postgedrag was die laatste weken.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:59:11 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_51074695
1. Heel slim om hier een apart topic over te openen
2. In real life mekker ik ook heel wat af, hoor! Vanaf 16 weken bij de fysio wegens aanhoudende rugklachten, nog maar 50% werken omdat het anders te zwaar is, nee, ik ben ook geen ambassadrice van de roze/blauwe wolk. Maar op FOK probeer ik me een beetje in te houden, niet omdat ik niet zielig wil doen of iets dergelijks, maar sommige zorgen vind ik erg persoonlijk en plant ik niet zomaar op Internet.
En voor mij is het Z&G-topic ook voor een groot deel hints en tips uitwisselen en elkaar steunen.

Tja, als je met net iets meer dan 30 weken plat moet en daarna semi-continu gerommel hebt, daar zou ik ook moe van worden.
Ach, als mensen dan hun frustraties van zich af willen schrijven op FOK, be my guest! Je bent niet verplicht om te reageren!

Ja, ik word er niet altijd even vrolijk van om te zien hoe sterk menesn op bepaalde zaken reageren. Op een gegeven moment viel ook iedereen over de hoogslaper van P_iglet. Ach, als zij dat wilt, laat haar dan! Al ben ik wel benieuwd hoe het bevalt...

En op zich weet je ook wel dat het altijd erger kan. Ik bedoel, mijn moeder heeft voor mij maanden moeten liggen tijdens de zwangerschap en ik ben uiteindelijk met een spoedkeizersnee gehaald en het schijnt heel lang geduurd te hebben voordat ze bijgekomen was van "mijn" zwangerschap. Maar zoals in de OP staat, pijn is niet te vergelijken, en frustratie al helemaal niet.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:59:13 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51074696
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:49 schreef Bass-Miss het volgende:
dat ik net weer gekotst heb...
Daar hoort niet deze maar deze smiley bij hoor!

Maar Kleintje, waarom ik in dat topic op jou reageerde (of eigenlijk agreede met dames die op jou hadden gereageerd..), op één of andere manier breng jij je harde buiken/voorweeën elke keer alsof je nu toch écht gaat bevallen. En het is al eerder door diverse dames tegen je gezegd, als het écht zo ver is dan wéét je dat. Zonder enige twijfel. Bovendien staat me bij dat je hebt gemeld dat je weeënremmers hebt gekregen, want daar gaf je toen nog info over die naar mijn weeënremmerskennis niet klopte, en vandaag lees ik weer dat je alleen bedrust hebt moeten houden. Dat vind ik wat vreemd, maar wellicht heb ik eea verkeerd geïnterpreteerd.

Verder snap ik dat je baalt van het voorwerk, dat deed ik ook. En als je erop hebt gerekend dat je kindje wellicht eerder geboren zou worden (dat was bij mij iig zo) dan zijn die laatste weken helemáál lastig afwachten.

Aan de andere kant.... Hormonen laten een mens soms vreemde dingen doen/zeggen/ervaren...
Dus wat compassie is ook wel op zijn plaats.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_51074730
Ik zou niet weten waarom 'Kleintje' anders bekeken wordt? Je zou op mij ook als een zaag overkomen onder een andere naam hoor.
Btw, niet alleen jij hoor.:)
  maandag 2 juli 2007 @ 22:00:00 #24
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51074752
Ieder beleeft haar zwangerschap op haar eigen manier. Waar de één fluitend tijdens de ontsluitingsweeën nog een commode in elkaar schroeft ligt de ander te kreperen van de pijn door een kickrib. Staat er een limiet op klagen? Mag men maar zoveel % van de dag/week/zwangerschap klagen anders wordt men een zeur? Ik vind dat ieder het recht heeft om te klagen over iets wat dwars zit, pijn doet, of gewoon vervelend is. Dat een ander daar nou geen last van heeft gehad is fijn voor die ander, maar omdat er in Botswana vrouwen achter een bananenboom bevallen tussen het plukken door wil toch ook nog niet zeggen dat we hier geen kraamweek mogen hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ireth op 02-07-2007 22:02:11 (schroft moest schroeft zijn.) ]
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_51074768
Bass-Miss, je bent een ontzettend leuk mens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar wat maakt het nou UIT dat jij niet postte dat je had gekotst en dat een ander dat wel doet of wil? En hoe jouw postgedrag was in die tijd. Mensen, vergelijk toch eens niet zo, zoals de topictitel al zegt, geen zwangerschap is hetzelfde en geen mens is hetzelfde. Er zijn hier wat mensen die eens wat meer op zichzelf moeten letten in plaats van op een ander, oordeel niet zo snel. Wat wil je er in godsnaam mee bereiken denk ik dan, dat er weer iets te zeiken en te rellen valt? Sja, het zal eens een paar maanden gewoon gezellig zijn.... oeh!

Kleintje, ik ken je helemaal niet verder, maar jij mag hier posten wat je wilt lijkt me. Ze vragen zelf 'hoe gaat het' en jij geeft gewoon antwoord. Wie dat niet wil lezen, die slaat jouw posts maar over.
pi_51074803
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:59 schreef Moonah het volgende:

[..]

Daar hoort niet deze maar deze smiley bij hoor!

Maar Kleintje, waarom ik in dat topic op jou reageerde (of eigenlijk agreede met dames die op jou hadden gereageerd..), op één of andere manier breng jij je harde buiken/voorweeën elke keer alsof je nu toch écht gaat bevallen. En het is al eerder door diverse dames tegen je gezegd, als het écht zo ver is dan wéét je dat. Zonder enige twijfel. Bovendien staat me bij dat je hebt gemeld dat je weeënremmers hebt gekregen, want daar gaf je toen nog info over die naar mijn weeënremmerskennis niet klopte, en vandaag lees ik weer dat je alleen bedrust hebt moeten houden. Dat vind ik wat vreemd, maar wellicht heb ik eea verkeerd geïnterpreteerd.

Verder snap ik dat je baalt van het voorwerk, dat deed ik ook. En als je erop hebt gerekend dat je kindje wellicht eerder geboren zou worden (dat was bij mij iig zo) dan zijn die laatste weken helemáál lastig afwachten.

Aan de andere kant.... Hormonen laten een mens soms vreemde dingen doen/zeggen/ervaren...
Dus wat compassie is ook wel op zijn plaats.
Uhm... Nou.... Ik ken verhalen.... Mensen die dachten dat ze idd nog gewoon wat weetjes hadden en even later toch een minimensje in hun armen hadden.... Met het idee.... Huh, waren dat nou weeen?
pi_51074839
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:00 schreef Smoezie het volgende:
Bass-Miss, je bent een ontzettend leuk mens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar wat maakt het nou UIT dat jij niet postte dat je had gekotst en dat een ander dat wel doet of wil? En hoe jouw postgedrag was in die tijd. Mensen, vergelijk toch eens niet zo, zoals de topictitel al zegt, geen zwangerschap is hetzelfde en geen mens is hetzelfde. Er zijn hier wat mensen die eens wat meer op zichzelf moeten letten in plaats van op een ander, oordeel niet zo snel. Wat wil je er in godsnaam mee bereiken denk ik dan, dat er weer iets te zeiken en te rellen valt? Sja, het zal eens een paar maanden gewoon gezellig zijn.... oeh!

Kleintje, ik ken je helemaal niet verder, maar jij mag hier posten wat je wilt lijkt me. Ze vragen zelf 'hoe gaat het' en jij geeft gewoon antwoord. Wie dat niet wil lezen, die slaat jouw posts maar over.
Van mij mag iedereen posten wat ze wil hoor, maar ik mag ze dan wel een zaag vinden...:P
  maandag 2 juli 2007 @ 22:02:46 #28
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51074851
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:01 schreef vamperotica het volgende:
Uhm... Nou.... Ik ken verhalen.... Mensen die dachten dat ze idd nog gewoon wat weetjes hadden en even later toch een minimensje in hun armen hadden.... Met het idee.... Huh, waren dat nou weeen?
Mijn eerste wee was een perswee, met de volledige 10 cm ontsluiting. Kadootje
  maandag 2 juli 2007 @ 22:03:47 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51074897
Er staan m.i. 2 verschillende dingen in de OP en de 2e post.
Mogen zeiken en zaniken zoveel als je wil en het respect dat daarvoor gegeven moet worden.

Wmb zeikt en zanikt iedereen idd zoveel als ze willen, maar ik vind ook dat er best wat tegengas gegeven mag worden. Mag je dan nooit iemand een schop onder zijn kont geven?
Of zoals B-M idd zegt, je hoeft toch niet elke dag 6 keer te komen melden hoe vreselijk het allemaal is?

En als we het dan toch hebben over het verhaal dat de aanleiding van de OP is, ik moet er eigenlijk steeds een beetje om grinniken. Steeds met heel veel bombarie 'Nee, nu is het echt begonnen... dit is het toch echt, ik ga NU naar het ziekenhuis/de vk komt eraan.' en dan blijkt dat er stiekem nog niet heel veel meer aan de hand is dan voorweeen...
Ik vraag me dan idd af of iemand zichzelf niet gewoon helemaal gek aan het maken is. Geen wonder dat je het zat wordt als je idd al 10 keer gedacht hebt dat het gaat beginnen.
Jaja, heel link dit, ik ga dit allemaal nog krijgen over een maand of 5.

Of er dan iets van gezegd moet worden? Nou, waarom niet als iemand zich eraan stoort?
De mensen die het verhaal wel willen steunen doen dat toch wel, en de mensen die denken 'pfff, heb je haar weer' die reageren niet. Prima toch?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 juli 2007 @ 22:04:23 #30
163650 Greys
pi_51074935
Foutje
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_51074976
quote:
Maar Kleintje, waarom ik in dat topic op jou reageerde (of eigenlijk agreede met dames die op jou hadden gereageerd..), op één of andere manier breng jij je harde buiken/voorweeën elke keer alsof je nu toch écht gaat bevallen. En het is al eerder door diverse dames tegen je gezegd, als het écht zo ver is dan wéét je dat.
Moonah Niet als aanval (je weet wel beter ) maar gewoon als vraag/nieuwsgierigheid:
Als het een eerste kindje is (dat is toch zo, van Kleintje? Of zit ik nou heel erg mis? ) dan kan je toch elke keer als er gerommel is denken dat het nu toch écht gaat beginnen? Dat zou toch kunnen, zou ik misschien ook wel hebben En dan kunnen diverse anderen tien keer zeggen dat je het wéét als het echt begint, maar ik zou ook twijfels hebben hoor
pi_51075005
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Of er dan iets van gezegd moet worden? Nou, waarom niet als iemand zich eraan stoort?
De mensen die het verhaal wel willen steunen doen dat toch wel, en de mensen die denken 'pfff, heb je haar weer' die reageren niet. Prima toch?
Ik zou het niet anders weten...
  maandag 2 juli 2007 @ 22:06:18 #33
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51075016
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:01 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Ah, oké!
Maar in zo'n geval heb je imo helemáál niets te klagen over weeën...

Overigens, de dames die zeiden "Klaag maar raak", Lois heeft daar over gepost in Z&G. Dat het dus niet de bedoeling is...
pi_51075069
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:04 schreef Greys het volgende:
Foutje
Ik had dat bij nr 3....
Bij 1 en 2 braken eerst mn vliezen en daarna begon het "gerommel" eat later echte weeen werden.... Toen ik bij nr 3 eerst weeen kreeg, voordat er ook maar een druppel vruchtwater was verloren hak echt even iets van.... Uhm hier klopt iets niet....

(misschien toch zwangerschapspufyogadingeslessen moeten nemen....)
  maandag 2 juli 2007 @ 22:07:14 #35
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51075073
quote:
Maar je kan er iets van zeggen en je kan er iets van zeggen! De post van (als ik me niet vergis) Phileine was al heel anders dan die van die relkloon-waar-ik-de-naam-niet-meer-van-weet-en-die-onbelangrijk-was.

Je kan er iets van zeggen terwijl je iemand een dolksteek in de rug geeft die je nog even omdraait, maar je kan er ook iets van zeggen als zijnde opbouwende kritiek zonder iemand neer te sabelen.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:08:15 #36
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51075120
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:06 schreef Moonah het volgende:
Overigens, de dames die zeiden "Klaag maar raak", Lois heeft daar over gepost in Z&G. Dat het dus niet de bedoeling is...
Ik vraag me af waar dan de graadmeter ligt? Hoevaak per week? wanneer is het acceptabel en wanneer is het overdreven? Wanneer zijn je credits op en kan je nieuwe muntjes bij kopen?
pi_51075174
Ik vind dat iedereen zélf mag weten wat hij/zij post op een forum, of dat nu geklaag is of niet. Ik begrijp het bericht van Lois wel, maar denk niet dat een moderator hoeft te bepalen wat iemand wel of niet verteld.
We zijn toch allemaal volwassen genoeg om te realiseren wat je allemaal verteld? Hoe je jezelf 'presenteert' op een forum?
pi_51075195
quote:
Maar vind je dan dat iemand er wel of niet iets van mag zeggen? Want het is een beetje dubbel, in je post 'Waarom niet' en 'die reageren niet'. Of lees ik nou verkeerd

Dat lijkt mij dus beter, mensen die denken 'heb je haar weer', die reageren niet. Ik kan me zo voorstellen dat het alles behalve tof is als je toch een soort aangevallen/uitgelachen wordt als je hoogzwanger bent. Dus niet dat iedereen nu gaat melden dat ze zich er aan storen. Vind ik niet zo nodig eigenlijk, niet vanuit het kusjekroelgevoel, maar vanuit het idee dat het ook gewoon genegeerd kan worden.
Als je elke keer moet gaan melden, of een topic openen, als je je ergens aan stoort, dan blijven we aan de gang
  maandag 2 juli 2007 @ 22:09:40 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_51075203
zwangerschapspufyogadingeslessen...
relkloon-waar-ik-de-naam-niet-meer-van-weet-en-die-onbelangrijk-was...

Scrabble, iemand? (Sorry, dat moest even)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:09:51 #40
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51075217
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:05 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Moonah Niet als aanval (je weet wel beter ) maar gewoon als vraag/nieuwsgierigheid:
Eérst ,moet je nog zeggen dat je me een heel leuk mens vindt...
quote:
Als het een eerste kindje is (dat is toch zo, van Kleintje? Of zit ik nou heel erg mis? ) dan kan je toch elke keer als er gerommel is denken dat het nu toch écht gaat beginnen? Dat zou toch kunnen, zou ik misschien ook wel hebben En dan kunnen diverse anderen tien keer zeggen dat je het wéét als het echt begint, maar ik zou ook twijfels hebben hoor
Nou, ik heb vanaf week 25 (voor)weeën gehad, vanaf week 29 aan de weeënremmers en tóch wist ik precies wanneer het echte werk begon. Ook al was het mijn eerste kind.En dat heb ik van zo veel meer dames gehoord. Maar wellicht oordeel ik te hard en projecteer ik mijn eigen ervaringen te veel... Dat kan ik geloof ik nogal goed...
  maandag 2 juli 2007 @ 22:10:07 #41
3744 Kleintje
op en top!
pi_51075233
quote:
Ehm... nee, ik heb geen weeënremmers gehad. Volgens mij ook niet gepost dat ik ze zou krijgen.
Wel dat ik vanaf week 32 flinke harde buiken had en het rustig aan moest doen.
In die week kwamen ze er ook achter dat ik al 1 cm. ontsluiting had. Toen werd er gesproken over eventuele weeënremmers.
Maar dat is dus nooit gebeurd. Wel een tijd plat gelegen en rustig aan gedaan.

En om heel eerlijk te zijn heb ik zondagmiddag volgens mij duidelijk gepost dat het niets deed. Dat het pijnlijk was, maar dat de vlos en ik niet het idee hadden dat ik echt ging bevallen.
Ik had zondag ook echt niet het idee dat ukkie zou komen.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:11:15 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51075286
Ik vind dat iemand er best iets van mag zeggen. En de een doet dat heel netjes zoals Gaoxing en de ander doet het als potterejandosie. Het is maar net hoe je zelf in elkaar steekt.

Ja, het staat er wat krom, die 2 zinnen moeten van elkaar gescheiden zijn.
pi_51075292
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:07 schreef Ireth het volgende:

[..]

... al heel anders dan die van die relkloon-waar-ik-de-naam-niet-meer-van-weet-en-die-onbelangrijk-was.
Dat dat met een kloon moest vond ik ook erg flauw idd.
pi_51075369
quote:

[..]

Zou dat niet het punt zijn van de discussie van vanmorgen?

Niet het feit dat er af en toe geklaagd of gezeurd word, maar het feit dat er zoveel tegenstrijdigheden in kleintjes posts zitten?
Idd die weeënremmers en die bedrust.
Een vaag verhaal met die bloedverdunners.
Een verloskundige die komt om knopen door te hakken terwijl er eigenlijk niets aan de hand blijkt te zijn.

Ik kom niet zo vaak in z&g maar dit zijn wel dingetjes die me opgevallen zijn en waar ik mijn vraagtekens weleens bij heb maar het nu ook weer niet de moeite waard vind om vragen erover te stellen.
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:02 schreef Kleintje het volgende:
Ah joh, ik heb net bij elkaar gegoogled hoe het zit met strippen, met bedrust etc.
Eigenlijk verzin ik gewoon alles bij elkaar
bekentenis:
Het is dat ik buikfoto's van je zie, maar ik heb me idd wel eens afgevraagd of jouw zwangerschap niet bijelkaar gegoogeld is
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_51075432
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:13 schreef easy-going het volgende:

bekentenis:
Het is dat ik buikfoto's van je zie, maar ik heb me idd wel eens afgevraagd of jouw zwangerschap niet bijelkaar gegoogeld is
Dat idee heb ik ook al gehad, maar het kan niet he, met die foto's?
pi_51075456
Als je straks verdorie maar geen foto's van míjn kind gaat gebruiken!

Grapje he
pi_51075486
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Eérst ,moet je nog zeggen dat je me een heel leuk mens vindt...
Ik houuuuuuuuuuuuuuuu van jouuuuuuuuuuuuuuuuu
Alléén van jouuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Tra la la laaaaaaaaaa (Maribelle/Gordon galm opzet)
[..]
quote:
Nou, ik heb vanaf week 25 (voor)weeën gehad, vanaf week 29 aan de weeënremmers en tóch wist ik precies wanneer het echte werk begon. Ook al was het mijn eerste kind.En dat heb ik van zo veel meer dames gehoord. Maar wellicht oordeel ik te hard en projecteer ik mijn eigen ervaringen te veel... Dat kan ik geloof ik nogal goed...
Dat is juist hartstikke knap, dat je zo goed echt wíst wanneer het begon. En ik geloof zeker dat veel (wellicht de meerderheid van de) dames dat hebben. Maar ik kan me ook voorstellen dat je er over kunt twijfelen, dat je bij meerdere dingetjes/rommeltjes denkt dat het gaat beginnen. Ik heb nog geen eigen ervaring om te kunnen projecteren, dus misschien heb jij wel hartstikke gelijk, maar het was nieuwsgierigheid of echt iedereen het 100% zeker weet, of dat er nog twijfel kan zijn.

Net als je zo vaak in de Flair/Viva leest van meiden die nooit een orgasme hebben gehad dat ze soms twijfelen 'of dat er soms eentje was' en dat het antwoord dan is 'Geloof me, als je er eentje hebt dan WEET je dat' (Ik weet eigenlijk niet waarom ik deze vergelijking er bij gooi, ik vond het gewoon leuk
  maandag 2 juli 2007 @ 22:16:05 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51075494
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:09 schreef lcicle het volgende:
Ik vind dat iedereen zélf mag weten wat hij/zij post op een forum, of dat nu geklaag is of niet. Ik begrijp het bericht van Lois wel, maar denk niet dat een moderator hoeft te bepalen wat iemand wel of niet verteld.
We zijn toch allemaal volwassen genoeg om te realiseren wat je allemaal verteld? Hoe je jezelf 'presenteert' op een forum?
Heb je helemaal gelijk in, is ook niet voor te schrijven. We hopen eigenlijk een beetje op het zelf-regulerend vermogen van 'de groep'. Helaas blijft het alleen wel zo dat negatieve verhalen sneller aandacht krijgen dan positieve verhalen.

Ter illustratie, ik heb vanmiddag een hele positieve post geplaatst over hoe het met mij gaat. Daar zijn welgeteld 3 reacties op geweest, 1 op de wagenziekte en 2 andere. Ik weet bijna zeker dat als ik een ach-ende-wee verhaal had geplaatst, dat ik dan meer reacties had gehad. Zo zit het nou eenmaal in elkaar.
Jaja, laat mij nou even in de waan dat het niet is omdat men ook mijn posts niet boeiend vindt.

Een tijdje terug was er vrijwel alleen maar gezucht en geklaag in dat topic, dat is nu gelukkig weer een heel stuk minder. Houden zo dus.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:17:22 #49
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51075545
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:13 schreef easy-going het volgende:

Ik kom niet zo vaak in z&g maar dit zijn wel dingetjes die me opgevallen zijn en waar ik mijn vraagtekens weleens bij heb maar het nu ook weer niet de moeite waard vind om vragen erover te stellen.
Dat had ik dus ook. En toen ik las dat Goaxing er wat van zei, en Phileine, sloot ik me daar bij aan. Eigenlijk ook een beetje laf van mezelf.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:19:50 #50
3744 Kleintje
op en top!
pi_51075689
BE, ik heb nooit beweerd dat het 'nu echt' is.
Ik heb alleen aangegeven dat de voorweeën anders waren doordat het ook in mijn rug en benen trok. Daarom werd het ook extra gecontroleerd. Kan namelijk ook veroorzaakt worden door een blaasontsteking en als je verder geen klachten hebt kan die blaasontsteking behoorlijk was schade achterlaten in je nieren.
Een blaasontsteking tijdens je zwangerschap of zonder zwangerschap zit een wereld van verschil tussen.

En volgens mij post ik verder echt normaal mee, is het niet om alleen maar zelf negatief te doen en aandacht te krijgen. Want ook op jouw post heb ik gereageerd. Maar blijkbaar blijven toch echt alleen de negatieve dingen hangen.
Niet alleen bij mij, maar dus ook bij anderen!
  maandag 2 juli 2007 @ 22:19:59 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51075695
Wat betreft het knopen doorhakken en tegenstrijdige berichten van verloskundige is helemala niet gek hoor.. been there done that..

Ik heb me ook wel schuldig gevoeld in de tijd dat ik pas zwanegr was, want ik was ook zo beroerd, maar door het wel uit te spreken, en hier wle mensen waren die je over die drempel trokken was ik er wel net op tijd bij. ( nouja eigenlijk net iets te laat maar tis goed afgelopen)
Zeker wanneer je een vriendengroep hebt die wienig tot geen verstand heeft van het zwangerschapsgebeuren.

genoeg mensen die me waarschijnlijk destijds daarover een zaag vonden.. maar beter een zaag maar daardoor wel juiste advies kreeg als niets zeggen, bang om iemand voor het hoofd te stoten en de kennis missen en zo ergens te laat mee zijn..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 2 juli 2007 @ 22:21:03 #52
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51075745
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ter illustratie, ik heb vanmiddag een hele positieve post geplaatst over hoe het met mij gaat. Daar zijn welgeteld 3 reacties op geweest, 1 op de wagenziekte en 2 andere. Ik weet bijna zeker dat als ik een ach-ende-wee verhaal had geplaatst, dat ik dan meer reacties had gehad. Zo zit het nou eenmaal in elkaar.
Dat is wel waar idd. En dat is eigenlijk helemaal niet leuk. Daarom zei ik ook in mijn post in Z&G "Klaag maar raak dames" oid. Dekte niet geheel de lading van wat ik bedoelde...
pi_51075773
Klopt Brighteyes, sommige posts worden onder gesneeuwd.. Dat is jammer en vaak vervelend, maar je doet er niets aan. Sommige mensen krijgen gewoon meer aandacht dan anderen. Of trekken meer aandacht
  maandag 2 juli 2007 @ 22:22:04 #54
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51075805
*meldt*

Hoe vaak ik niet heb gedacht "Dit is echt!!!" en blij aan de telefoon hing bij de vlos! Ja dit was het echt, ik wist het zeker! Zo had ik het nog nooit eerder gevoeld!

Harde buiken...

Elke heftige laatste keer herken/erken je als zijnde écht, tot het pas écht begonnen is, dan weet je "al die vorige keren was niks..." maar ja, dat wist je toen nog niet?
pi_51075842
Ik zal wel een emo watje zijn (nee, geen hormonen ) maar ik vind het wel sneu voor Kleintje dat er nu van alle kanten wordt bevestigd dat er twijfels waren of ze niet haar hele zwangerschap aan elkaar had verzonnen Vooral nu er toch duidelijke buikfoto's met gezicht en al zijn geplaatst, is het toch niet meer nodig om dat nu alsnog te melden? Ik zit hier helemaal met plaatsvervangende schaamte
Het is niet erg dat men twijfels had, misschien heeft ze ook dingen heel tegenstrijdig geplaatst, maar is het nou echt nodig om dat nu te melden?

Gaan we nu alle vermoedens op tafel gooien van mensen die misschien dingen aan elkaar verzinnen? Enig idee hoe kwetsend dat kan zijn? Ik twijfel ook aan sommige verhalen (niet van Kleintje, overigens) maar dat zou ik nooit aan diegene laten weten, want stel dat het wel waar is, dan kwets je iemand ongelofelijk.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:23:38 #56
3744 Kleintje
op en top!
pi_51075881
Voor mij is er gisteren wel degelijk een knoop doorgehakt. Ik heb een slaappil gehad waardoor ik kon slapen. En daardoor kreeg ik weer rust waardoor ik weer veel meer aankon.

Over dat mijn hele zwangerschap fake zou zijn...
daarom hak ik ook mijn hoofd eraf bij de foto's
En daarom had ik in het begin ook mijn web-log onder mijn onderschrift staan. Waar ook mijn familie (die 200 km. verderop woont) bijleest.
Daar heb ik vooral in het begin toch alles erop gezet.
Hou het nu al even niet meer bij... laksheid van mezelf denk ik...
  maandag 2 juli 2007 @ 22:24:23 #57
103793 kozakken
Living the life
pi_51075910
Ik heb bij romme nog om vijf voor acht gepost dat ik nog een beetje twijfelde maar dat het er nu op ging lijken
(tien uur was hij geboren)

Ik weet niet wat het is. Mss is het niet alleen dat geen enkele zwangerschap of geboorte hetzelfde is, maar ook iedere moeder is weer anders (en bij elke zwangerschap ook weer anders )
  maandag 2 juli 2007 @ 22:26:22 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51075989
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:19 schreef Kleintje het volgende:
BE, ik heb nooit beweerd dat het 'nu echt' is.
Dat zeg ik ook niet, dat je dat zo letterlijk hebt gezegd, maar zo kwam het wel over. Niet alleen bij mij, Moonah post ook zoiets dergelijks toch?
quote:
*knip*
En volgens mij post ik verder echt normaal mee, is het niet om alleen maar zelf negatief te doen en aandacht te krijgen. Want ook op jouw post heb ik gereageerd. Maar blijkbaar blijven toch echt alleen de negatieve dingen hangen.
Niet alleen bij mij, maar dus ook bij anderen!
Klopt, jij was idd ook een van degenen die op mijn post had gereageerd. Het is idd niet zo dat je alleen maar over jezelf post.
Het was ook geen veroordeling van mij, ik gaf alleen aan hoe de posts op mij overkwamen. Waarom ik de meer of minder sterke kritische posts een beetje kan begrijpen.

Even aanvullen. Ik wil hier nu niet ineens aandacht voor mijn post vragen hoor, want ik post toch ook wel gewoon door, maar het kwam nu toevallig even zo goed uit ter illustratie van positief-negatief.
pi_51076001
Ik geloof wel dat je zwangerschap niet verzonnen is hoor!
Het komt gewoon soms zo over doordat sommige dingen erg overdreven lijken, denk ik.
pi_51076077
Maar het komt nu idd wel erg over als een aanval op kleintje. Ik zei het al, het is me ook al eerder opgevallen bij anderen en niet alleen in het zwangerschapstopic. Ook bij borstvoeding en babytjes bv.
pi_51076184
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik geloof wel dat je zwangerschap niet verzonnen is hoor!
Het komt gewoon soms zo over doordat sommige dingen erg overdreven lijken, denk ik.
Maar naar aanleiding van de post dat iemand schreef dat ze gedacht had dat de hele zwangerschap bij elkaar was gegoogled zei je:
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:14 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook al gehad, maar het kan niet he, met die foto's?
Kleintje is in elk geval niet de enige die tegenstrijdigheden post
pi_51076254
oeh oeh, scherp
pi_51076405
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:31 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Maar naar aanleiding van de post dat iemand schreef dat ze gedacht had dat de hele zwangerschap bij elkaar was gegoogled zei je:
[..]

Kleintje is in elk geval niet de enige die tegenstrijdigheden post
Ja, ik zei dat ik het niet dacht omwille van die foto's, maar moesten er geen foto's zijn...
  maandag 2 juli 2007 @ 22:36:15 #64
3744 Kleintje
op en top!
pi_51076415
Weet niet hoe lang jullie er nog over door willen 'zagen'.
Maar ik ben er voor vandaag klaar mee.
Ik ga nog wat drinken en dan heerlijk mijn bedje in.

Laat alles nog wel even door mijn hoofd rondgaan en dan ga ik eens nadenken of ik er verder iets mee wil doen.
Het ontneemt me iig wel een beetje de gezelligheid van gezellig posten hoe het gaat enzo.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:37:33 #65
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51076494
Welterusten Kleintje!
Laat je de lol niet ontnemen hoor. Je kunt het toch nooit bij iedereen goed doen (hoeft toch ook niet?).
pi_51076533
Van mij hoeft het ook niet hoor, je mag posten wat je wil.
pi_51076556
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:32 schreef lcicle het volgende:
oeh oeh, scherp

Maar even serieus, er moet gewoon een goede tussenweg gevonden zien te worden (yeah, like if...! ) tussen rustig wat mogen zeggen als iets overdreven overkomt, of iemand bijna afbranden. Dat lijkt nogal eens moeilijk hier, die tussenweg Beetje inlevingsvermogen dat iedereen anders is en reageert, beetje adem-in-adem-uit-kwaliteiten als iemand zich ergens aan ergert, hier en daar een tikkie negeren als iets niet helemaal in je straatje past.

En bij twijfels of ergernissen, gewoon achter de schermen even roddelen wil ook wel eens opluchten
(Kleintje, dit gaat niet over jou, overigens! )
pi_51076741
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:36 schreef Kleintje het volgende:
Het ontneemt me iig wel een beetje de gezelligheid van gezellig posten hoe het gaat enzo.
Dat kan ik me helemaal voorstellen Kleintje!
Ik hoop dat je een goede nachtrust hebt en maak je niet druk om het forum hier..

Ik begrijp helemaal als mensen reageren met 'mag het gezeur wat minder', maar het gevolg daarvan is wel dat men zich minder welkom voelt op het forum.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:44:35 #69
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51076825
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:42 schreef lcicle het volgende:

[..]

Dat kan ik me helemaal voorstellen Kleintje!
Ik hoop dat je een goede nachtrust hebt en maak je niet druk om het forum hier..

Ik begrijp helemaal als mensen reageren met 'mag het gezeur wat minder', maar het gevolg daarvan is wel dat men zich minder welkom voelt op het forum.
Ik zou dat persoonlijk niet eens hebben vanwege het 'gezeur om het zeiken', maar wel over dat er getwijfeld wordt aan je zwangerschap. Ben je blij dat je zwanger bent, wordt je tussen de regels door neergezet als zijnde fantast.. Kan me heel goed voorstellen dat de lol er dan wel af is..
pi_51076878
En euh, ik moet de eerste vrouw nog tegenkomen die niet/nooit zeurt hoor
Kleintje, laat het niet teveel in je hoofd rondgaan (makkelijk gezegd, weet ik). Je hebt veel belangrijker dingen aan je hoofd
pi_51076934
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:44 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ik zou dat persoonlijk niet eens hebben vanwege het 'gezeur om het zeiken', maar wel over dat er getwijfeld wordt aan je zwangerschap. Ben je blij dat je zwanger bent, wordt je tussen de regels door neergezet als zijnde fantast.. Kan me heel goed voorstellen dat de lol er dan wel af is..
Jij zat dus ook met kromme tenen en plaatsvervangende schaamte?
  maandag 2 juli 2007 @ 22:48:16 #72
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51076980
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:47 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Jij zat dus ook met kromme tenen en plaatsvervangende schaamte?
Er ontsnapte bij mij een "autch..." tijdens het lezen...
  maandag 2 juli 2007 @ 22:49:50 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51077035
sluit zich bij smoezzie/ireth aan

ach weet je wat het is.. tis al veelstelang stil geweest hier, dus er moet toch weer iets gezocht worden
  maandag 2 juli 2007 @ 22:49:57 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51077040
Euhm, als ik even mijn hoofd in dit wespennest mag steken . Ik snap het wel een beetje hoor.
Degenen die al jaar en dag meelezen in de zwangerschapsreeks weten ook dat Kleintje altijd gezegd heeft niet zwanger te mogen worden vanwege een hersenbloeding.
Dus ik kan me de verbazing wel voorstellen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51077083
Iedereen is gewoon op z'n hoede naar aanleiding van het 'geval' van laatst
verzonnen zwangerschap (enzo) op ander forum
  maandag 2 juli 2007 @ 22:51:48 #76
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51077108
ja maar om telkens oude koeien uit de sloot te halen is toch niet nodig?
Misschien dikten mensen vroeger nog wel iets aan, om ze daar jaar/jaren later op terug te pakken en zo kattig te doen is toch onnodig?
  maandag 2 juli 2007 @ 22:54:49 #77
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51077243
Ik denk niet dat het een geval van oude koeien is, meer van dingen die niet lijken te kloppen, danwel aangedikt zijn. Dat heb ik wel met meer users hoor, maar ik kijk wel link uit om daar een opmerking over te maken .
pi_51077265
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:50 schreef lcicle het volgende:
Iedereen is gewoon op z'n hoede naar aanleiding van het 'geval' van laatst
verzonnen zwangerschap (enzo) op ander forum
Maar Kleintje stond toch al veel eerder met gezicht en zwangere buik op de foto hier dan dat dat verhaal boven tafel kwam van dat andere forum? Dan valt er wat haar betreft toch niets (meer) op z'n hoede te zijn?
  maandag 2 juli 2007 @ 22:55:52 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51077302

ik weet nog dat mensen niet geloofden dat ik in het zkh lag destijds gelukkig had ik bewijs
pi_51077366
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:49 schreef Leah het volgende:
Euhm, als ik even mijn hoofd in dit wespennest mag steken . Ik snap het wel een beetje hoor.
Degenen die al jaar en dag meelezen in de zwangerschapsreeks weten ook dat Kleintje altijd gezegd heeft niet zwanger te mogen worden vanwege een hersenbloeding.
Dus ik kan me de verbazing wel voorstellen.
Oke, dat wist ik dan weer niet, maar er zijn er hier wel meer users die dingen hebben geroepen en nu toch zwanger zijn of willen worden. Niet iedereen zal dat (hoeven) begrijpen. Maar om dan meteen maar hardop te roepen dat er gedacht werd dat alles aan elkaar gegoogled was gaat wel erg ver, toch?
  maandag 2 juli 2007 @ 22:58:53 #81
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51077448
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:55 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Maar Kleintje stond toch al veel eerder met gezicht en zwangere buik op de foto hier dan dat dat verhaal boven tafel kwam van dat andere forum? Dan valt er wat haar betreft toch niets (meer) op z'n hoede te zijn?
Het ging míj er iig niet om dat ik haar zwangerschap zou betwijfelen, geen moment aan gedacht.
En voor zover ik meekrijg wordt daar in het algemeen toch niet aan getwijfeld?
Want dát lijkt me wel een rotgevoel...
  maandag 2 juli 2007 @ 22:59:00 #82
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51077453
Gaat misschien ver, is wèl eerlijk.
pi_51077626
Maar (op het gevaar af dat ik doorzaag), als het om EERLIJK gaat, dan zou het hier binnen de kortste keren een helse catfight worden. Want als je onder de noemer 'eerlijkheid' maar alles kunt en mag posten, dan is er geen houden meer aan. Dan wordt er gekwetst tot en met. Ik twijfel ook aan een verhaal, maar het zou ronduit ongelofelijk kwetsend voor diegene zijn als ik dat hier maar gewoon op het forum zou roepen. Ook al is het eerlijk, vanuit mijn gevoel. Er moet - en ik hoop dat je dat met me eens kunt zijn - wel een grens zijn tussen eerlijk en kwetsend. En die vind ik momenteel nogal vaag.
  maandag 2 juli 2007 @ 23:04:07 #84
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51077681
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:58 schreef Moonah het volgende:
En voor zover ik meekrijg wordt daar in het algemeen toch niet aan getwijfeld?
Want dát lijkt me wel een rotgevoel...
'wordt' misschien niet meer, maar wel 'werdt' en om dat te lezen terwijl je je kindje in je buik voelt buitelen en je bomvol hormonen zit en onzeker bent en weet ik het allemaal is gewoon een heule grote "Autch!".

Nu is Kleintje het lijdende onderwerp, maar voor wie dan ook is zoiets niet leuk om te lezen...
  maandag 2 juli 2007 @ 23:05:05 #85
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51077727
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:02 schreef Smoezie het volgende:
Maar (op het gevaar af dat ik doorzaag), als het om EERLIJK gaat, dan zou het hier binnen de kortste keren een helse catfight worden. Want als je onder de noemer 'eerlijkheid' maar alles kunt en mag posten, dan is er geen houden meer aan. Dan wordt er gekwetst tot en met. Ik twijfel ook aan een verhaal, maar het zou ronduit ongelofelijk kwetsend voor diegene zijn als ik dat hier maar gewoon op het forum zou roepen. Ook al is het eerlijk, vanuit mijn gevoel. Er moet - en ik hoop dat je dat met me eens kunt zijn - wel een grens zijn tussen eerlijk en kwetsend. En die vind ik momenteel nogal vaag.
Ik was ff zoekende naar woorden, maar sluit me hier maar ff bij aan!
  Milf maandag 2 juli 2007 @ 23:05:17 #86
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51077731
quote:
Die lijn is ook erg vaag. Maar ik kan mij sommige uitspraken hier heel goed voorstellen. Er zijn mensen hier die meer dingen met bepaalde users hebben meegemaakt en tja, dan geloof je alles niet meer zo 1 2 3. Er is wel degelijk een grens, en ik hoop dat mensen zelf het fatsoen hebben om in te zien wat die grens is. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_51077737
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:59 schreef Leah het volgende:
Gaat misschien ver, is wèl eerlijk.
Ben ik met je eens!
Je hebt in elk geval een reden voor je twijfels, komt niet zomaar uit de lucht vallen. Persoonlijk zou ik het niet kwetsend vinden wanneer iemand denkt dat ik geen mams ben ofzo. Want ik denk niet dat ik aanleiding geef tot zulke gedachten.
  Milf maandag 2 juli 2007 @ 23:06:16 #88
16000 nikky
pi_51077778
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:04 schreef Ireth het volgende:

[..]

'wordt' misschien niet meer, maar wel 'werdt' en om dat te lezen terwijl je je kindje in je buik voelt buitelen en je bomvol hormonen zit en onzeker bent en weet ik het allemaal is gewoon een heule grote "Autch!".

Nu is Kleintje het lijdende onderwerp, maar voor wie dan ook is zoiets niet leuk om te lezen...
Dat klopt.

En ik zou ook willen verzoeken aan iedereen om het in zijn algemeenheid te houden vanaf nu. .
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 2 juli 2007 @ 23:06:59 #89
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51077810
quote:
- en ik hoop dat je dat met me eens kunt zijn -
Kan ik hoor . Ook hier hang ik verder geen oordeel aan .
Het is ook moeilijk om die tussenweg te vinden tussen eerlijk en kwetsend. Maar er stond in mijn ogen niet voor niets een bij.
Maar goed, daar kom je niet uit..
pi_51077825
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:05 schreef nikky het volgende:
Er is wel degelijk een grens, en ik hoop dat mensen zelf het fatsoen hebben om in te zien wat die grens is. .
Dat hoop ik ook Dat is eigenlijk ook wat ik wilde zeggen. Ik heb er alleen een langer verhaal voor nodig
  maandag 2 juli 2007 @ 23:08:36 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51077885
quote:
Nou sorry, hoor, maar er worden hier uit eerlijkheid en oprechtheid ook de meeste vreselijke dingen gepost, terwijl men daar helemaal niets kwaads mee bedoelt bij wijze van spreken. Een 'goedbedoeld' advies bijvoorbeeld.
Je weet soms de helft van de tijd niet wie je wel of niet kwetst met een opmerking en daarnaast wordt er ook vast wel eens heel bewust gekwetst. Het hoort erbij, het is FOK!, het is OUD en is een groep vrouwen bij elkaar.
Nu dit, volgende week weer dat.
pi_51077919
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:06 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat klopt.

En ik zou ook willen verzoeken aan iedereen om het in zijn algemeenheid te houden vanaf nu. .
Jamaar dan gaat men zich afvragen van: "ze zullen mij toch niet bedoelen" zoals in dat munchausen topic
Nu was dit in ieder geval duidelijk

En verder: lees leah's posts. Zij vult aardig aan waar mijn twijfels vandaan kwamen. Het kwam nu niet zomaar uit de lucht vallen.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_51078297
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou sorry, hoor, maar er worden hier uit eerlijkheid en oprechtheid ook de meeste vreselijke dingen gepost, terwijl men daar helemaal niets kwaads mee bedoelt bij wijze van spreken. Een 'goedbedoeld' advies bijvoorbeeld.
Je weet soms de helft van de tijd niet wie je wel of niet kwetst met een opmerking en daarnaast wordt er ook vast wel eens heel bewust gekwetst. Het hoort erbij, het is FOK!, het is OUD en is een groep vrouwen bij elkaar.
Nu dit, volgende week weer dat.
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor
Het is gewoon moeilijk, die grens. En ik vind - maar dat is slechts mijn bescheiden mening - een groot verschil tussen iemand heel bewust kwetsen of per ongeluk een goedbedoeld advies geven. Door te zeggen dat je hebt getwijfeld of iemand haar hele zwangerschap bij elkaar had verzonnen, ben je dan wel duidelijk, maar je weet ook voor 100% zeker dat het een klap in het gezicht van de diegene gaat zijn. En dan mag je best tien keer langer nadenken voordat je zoiets post. Als je er dan na dat nadenken nog van harte achterstaat, dan moet je het vooral posten. Want ik mijn mening, zij haar mening, jij je mening, daar is het inderdaad FOK! voor.
  Milf maandag 2 juli 2007 @ 23:18:51 #94
16000 nikky
pi_51078346
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:09 schreef easy-going het volgende:

[..]

Jamaar dan gaat men zich afvragen van: "ze zullen mij toch niet bedoelen" zoals in dat munchausen topic
Nu was dit in ieder geval duidelijk

En verder: lees leah's posts. Zij vult aardig aan waar mijn twijfels vandaan kwamen. Het kwam nu niet zomaar uit de lucht vallen.
Misschien dat men nu dan eens bij zichzelf te rade gaat of ze misschien jezelf bedoelen. Is ook wel eens een opkikker om je eigen postgedrag onder de loep te nemen.
Wie de schoen past strekt hem aan toch? .

Ik erger me ook soms verschrikkelijk aan een aantal mensen en andersom zal dat net zo zijn. Moet dat allemaal breed uitgemeten worden? Een lijdend voorwerp van een topic zijn is geen pretje weet ik uit ervaring. En je doet er meer kwaad mee dan goed en kan soms heel erg kwetsend zijn. Ook al is "het maar internet". Besef wel dat er aan de andere kant van je schem ook een mens zit met gevoelens.
Kleintje en ik zijn absoluut geen vriendinnen van elkaar, maar ook ik heb een grens van wat wel kan en niet.
Ik heb liever dat men denkt "hebben ze het nu over mij?" dan dat iemand hier breeduit onder de loep wordt genomen.

We hoeven geen EO forum te worden hoor, alsjeblieft niet zeg! . Beetje rebels niets mis mee. Maar weet wat je zegt.

( En ja ik ken Kleintje haar history en meer dan dat. Dat wat Leah vertelde was mij niet onbekend. )
  maandag 2 juli 2007 @ 23:19:28 #95
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51078376
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:17 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor
Het is gewoon moeilijk, die grens. En ik vind - maar dat is slechts mijn bescheiden mening - een groot verschil tussen iemand heel bewust kwetsen of per ongeluk een goedbedoeld advies geven. Door te zeggen dat je hebt getwijfeld of iemand haar hele zwangerschap bij elkaar had verzonnen, ben je dan wel duidelijk, maar je weet ook voor 100% zeker dat het een klap in het gezicht van de diegene gaat zijn. En dan mag je best tien keer langer nadenken voordat je zoiets post. Als je er dan na dat nadenken nog van harte achterstaat, dan moet je het vooral posten. Want ik mijn mening, zij haar mening, jij je mening, daar is het inderdaad FOK! voor.
En heeft het nog enige toevoegende waarde om nu te vermelden dat je toen je twijfels had? neuh, lijkt mij niet.. is enkel pootje uitsteken en tackelen maar..

Maarre.. ik schuif een plekkie op, er zeurt er hier 1 al een dik uur dat ie nog ff wil online gamen
  dinsdag 3 juli 2007 @ 08:45:39 #96
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51083759
Wat ik niet helemaal snap... ik had bij de laatste bevalling ook een aantal keren valse start, er is volgens mij wel vijf keer gepuft en gejompeld voor mij terwijl er niets gebeurde. Durfde op het laatst niet eens meer te zeggen dat ik écht begonnen was. Maar ik moet ook zeggen dat iedereen wel heel snel gaat en
Als ik zei: ik heb pijnlijke voorweeën met meer regelmaat dan eerst dan ging men er meteen vanuit dat ik ging bevallen en daar kwamen de -jes weer van stal

Logisch natuurlijk, iedereen leeft mee, iedereen wil verse baby's zien, maar ik vind het 'gezeur' van Kleintje allemaal reuze meevallen. Ze noemt misschien iets sneller dan anderen als ze iets voelt, maar ik snap dat volkomen. Iedereen weet toch wel hoe zát je het bent die laatste weken? Of het nu je eerste is of je vijfde, je wilt dat kind gewoon zien! Het moet eruit en wel nu. En dan krijg je het effect van 'wishfull thinking' - bij iedere kramp begint de bevalling gewoon, klaar. Kan mij niet voorstellen dat niet (bijna) iedereen dat zo ervaart of heeft ervaren.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:01:55 #97
3744 Kleintje
op en top!
pi_51083947
Ik wil hier nog even op reageren, ondanks dat we het algemeen gingen houden. Maar er zijn gisteren toen ik op bed lag nog dingen gezegd waar ik wel mijn zegje op wil doen.

Ik reageer al in OUD sinds het bestaat. Nog voordat er een subforum voor was, het was nog in lifestyle. Volgens mij is dat sinds eind 2000...
En inderdaad toen had ik een vreselijk grote kinderwens, die heb ik al jaren.
Maar het kon toen niet doordat het toen medisch afgeraden werd. Daarnaast had ik toen nog maar net een relatie en waren we er niet aan toe.

Dat medische dat is 12 januari 1998 gebeurd! Dus bijna 9,5 jaar geleden. En er is in die tijd een hele hoop gebeurd. Op medisch gebied, met mij en met mijn relatie!

Het werd destijds afgeraden. Het was niet slim. En ik had wel eigenwijs kunnen zijn, maar ik wilde dat mijn kind ook een vader had die erachter zou staan. En dat deed mijn toenmalige partner niet. Die wilde geen kind ten koste van alles

Inmiddels heb ik in de loop der jaren een operatie gehad, heb ik nu amper medicijnen, een andere partner en een compleet ander leven. Het is ook niet meer zo dat ze zeggen dat het niet goed is.
Want tussen het medische zit een verschil tussen 'aangeboren' of 'door een ongeval'.

Het risico dat het nog een keer gebeurt is klein. Het is geen groter risico dan dat het voor ieder ander is. Daarom mag ik zelf weten of ik ervoor ga of niet. Dat is al sinds 2004 zo. Heb toen al eerder gemeld dat ik er graag voor wilde gaan, maar ja... een partner was wel belangrijk en toen liep mijn huwelijk mis.

Nu heb ik eindelijk het geluk en willen we ervoor gaan. We zijn al wat ouder, want mochten we voor een 2e willen gaan dan zal het redelijk snel moeten gebeuren omdat anders leeftijd gewoon mee gaat spelen. Niet dat het onmogelijk is, maar ik had wel altijd de droom om een jonge moeder te worden.

Het feit dat men twijfelt terwijl ik volgens mij genoeg details heb gepost, genoeg foto's heb geplaatst, dat steekt. Dat men mij een zeur vind... jammer. Maar dat het gisteren zo nadrukkelijk gezegd moest worden... dat was inderdaad autch.

Verder sluit ik me wel aan bij wat tan zegt. Ben bijna geneigd om het terug te zoeken, maar volgens mij heb ik het nooit anders genoemd dan voorweeën en rommelen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:56:43 #98
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51086476
Kleintje, ik heb nog eens nagedacht over eea en ik wil je mijn excuses aanbieden.
Het spijt me dat ik me heb laten meeslepen in dit gedoetje. Ik denk dat het voor mij een combinatie is geweest van mijn eigen herkenning, jouw (mss wat voorbarige en/of in mijn beleving wat aangedikte) posts, en de (ook voorbarige) enthousiaste reacties daarop.
Het gaat me te ver dat jij je hier 'moet' gaan verantwoorden en dat je een rotgevoel hebt gekregen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:21:58 #99
3744 Kleintje
op en top!
pi_51087261
Moonah, excuses zijn niet nodig. We zeggen allemaal weleens dingen waarvan we later denken 'was dat zo slim'.
En het is ook logisch dat je dingen gaat vergelijken met je eigen herkenning.
Ik heb het vanmorgen nog eens opgezocht en voor zover ik het terug kan vinden heb ik echt nergens gemeld dat ik weeënremmers heb gekregen. Wel dat er werd gemeld dat als het zo bleef dat ik plat in het ziekenhuis moest met eventueel weeënremmers. En dat leek jullie (en mij ook) toen wat vaag omdat het toen ik het meldde al week 34 was. Dan doen ze idd. niet meer aan weeënremmers. Maar goed, dat is achteraf... het is niet meer aan de orde geweest.

Het zijn dus ook absoluut niet jouw posts geweest die me een rotgevoel gaven. Komt ook omdat jij het eea onderbouwd en niet zomaar wat rondgilt.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:24:43 #100
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51087347
Maar dan nog vind ik het lullig.
Voor mezelf ook weer een les, om wat beter na te denken en niet bepaalde vage postherinneringen de boventoon te laten voeren.
Maar wat mij betreft dus punt erachter.
pi_51090880
Het is gewoon zo dat Kleintje er niks aan kan doen dat de jes zo snel in een reactie word gepost. En het is inderdaad zo als de bevalling begint weet je het gewoon. Maar Kleintje weet nog niet hoe dat voelt. En ja misschien denk zij dat het telkens wel echt begint. Zelf gooi ik niet snel die smiley erin, ik wacht altijd totdat het zeker is. Dat weeen echt om de paar minuten komen enzo.
Dus Kleinte blijf hier lekker posten, ik ben heel erg benieuwd naar jullie kleintje En de voorweeen zijn vast wel heel vervelend enzo maar blijf dat lekker vertellen. Als mensen zich eraan storen moeten ze maar over je post heen lezen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:28:42 #102
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51093640
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, dat je dat zo letterlijk hebt gezegd, maar zo kwam het wel over.
Zo kwam het over, maar zo was het niet bedoeld. Zoals al zo vaak is gezegd, steeds denk je-hoop je stiekem- dat het zo is. En steeds voelt het weer anders. Zo ook met een aantal keren dat ik dacht - hoopte - Zwanger te zijn. En toen het echt was, wist ik het eigenlijk meteen zeker, de test was eigenlijk gewoon een bevestiging. En al die keren daarvoor loop je op spanning en die spanning schemert door in wat je zegt/post. Daaruit lezen mensen soms wat ze hopen te lezen. Ik en nog wat users lurken regelmatig om te zien of iemand begonnen/bezig/bevallen is.
Denk je niet dat posts vol spanning dán op je overkomen als meer dan er staat?

Reactie op het topic in het algemeen: Het was absoluut niet mijn bedoeling om Kleintje als lijdend voorwerp van dit topic te maken. Zij was enkel de aanleiding. Maar ik ben wel blij dat ik het topic heb geopend, want kennelijk waren er nogal wat onderbuikgevoelens.
En voor de duidelijkheid: iedereen ervaart het anders. En de twee eerste posts heb ik expres van elkaar gescheiden. De eerste bevat wat statements, de tweede bevat de redenen van het openen van het topic en mijn mening.

Maar 'k denk dat het 'brandje' langzaam aan het doven is.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:37:39 #103
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51093947
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:57 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe mijn postgedrag was die laatste weken.
Krengerig, like usual
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:42:13 #104
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51094104
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:15 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Ik houuuuuuuuuuuuuuuu van jouuuuuuuuuuuuuuuuu
Alléén van jouuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Tra la la laaaaaaaaaa (Maribelle/Gordon galm opzet)
[..]
[..]

Dat is juist hartstikke knap, dat je zo goed echt wíst wanneer het begon. En ik geloof zeker dat veel (wellicht de meerderheid van de) dames dat hebben. Maar ik kan me ook voorstellen dat je er over kunt twijfelen, dat je bij meerdere dingetjes/rommeltjes denkt dat het gaat beginnen. Ik heb nog geen eigen ervaring om te kunnen projecteren, dus misschien heb jij wel hartstikke gelijk, maar het was nieuwsgierigheid of echt iedereen het 100% zeker weet, of dat er nog twijfel kan zijn.
Nee.

pi_51094332
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:42 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee.

Trut

Bedoel je nou: NEE, iedereen weet het 100% zeker wanneer het begint of NEE, niet iedereen weet dat en dus kan er twijfel zijn of het nou voor het eggie is of niet.

Of wilde je gewoon even nee roepen?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:52:16 #106
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51094460
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:48 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Trut

Bedoel je nou: NEE, iedereen weet het 100% zeker wanneer het begint of NEE, niet iedereen weet dat en dus kan er twijfel zijn of het nou voor het eggie is of niet.

Of wilde je gewoon even nee roepen?
Dat sowieso.

Ik bedoel meer (mijn ervaring he) dat zolang je nog twijfelt je er vanuit kan gaan dat het nog niet is begonnen

Lekker moppie ben je ook he, met je gezellige posts
pi_51096052
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:37 schreef Vivi het volgende:

[..]

Krengerig, like usual
Als ik maar geen zeur was.
pi_51096084
Een zaag dan?
pi_51096193
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:39 schreef lcicle het volgende:
Een zaag dan?
Probeer ik eens in hollandse termen te spreken....
pi_51096438

(Viev )
pi_51096498
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:43 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Probeer ik eens in hollandse termen te spreken....
Een zeikwijf dus
pi_51097078
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind dat iemand er best iets van mag zeggen. En de een doet dat heel netjes zoals Gaoxing en de ander doet het als potterejandosie. Het is maar net hoe je zelf in elkaar steekt.

Ja, het staat er wat krom, die 2 zinnen moeten van elkaar gescheiden zijn.
BE, ik vind je een heel leuk mens, hoor, echt, maar..... ik ben het helemaal met je eens

Als je mag zeiken of zagen, voor de Vlamingen onder ons, dan mag je ook zeiken of zagen over het zagen en zeiken.

Korte tenen zijn helemaal in deze zomer, dus doe er je voordeel mee.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51097193
De ene mag zeiken waarop de ander mag zagen over het feit dat ze kreft.
pi_51097627
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:07 schreef milagro het volgende:
Korte tenen zijn helemaal in deze zomer, dus doe er je voordeel mee.
Zouden ze daar ook Crocs voor hebben?

(En don't take me in the maling dat ik het allemaal wat voorzichtig probeerde in te kleden. Ik probeer me ook maar staande te houden in het OUD gebeuren ja, toevallig ).
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:26:22 #115
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51123599
Beetje hypocriet topic. Van de ene fokker kan men gewoonweg veel meer hebben dan de ander. Zo erg zelfs dat ik me er soms echt over verbaas...

Dezelfde mensen die nu wat over Kleintje te melden hebben die zeiden niets bij anderen die nog 3x zo erg waren, lijkt 't wel...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:28:33 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51123681
Volgens mij is dat sowieso de essentie van alles wat er hier in OUD gebeurt. Met de een wordt harder meegeduimd en gejuicht dan met de ander, van de een wordt meer geaccepteerd dan van de ander etc. etc.

Again, so be it, shit happens...

Oh, en als aanvulling op mijn 'so be it', als dingen echt over de schreef gaan wordt er uiteraard wel ge-edit maar wij vonden dat in dit specifieke geval niet nodig omdat het meer een behoorlijk kritische noot was dan gebash.
pi_51124541
Inderdaad Neuk, zo zie ik het ook.
Alleen verbaas ik me er niet over. Het zegt gewoon veel over de mensen die het al dan niet kunnen hebben.
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:54:45 #118
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51124543
En volgens mij kan er nu wel een slotje op, anders wordt het zo'n gezaag...
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:10:49 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51125101
Op slot dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')