Er zijn nochtans mensen die overtijd lopen zonder dat ze wegblijven...en dus blijven posten zonder gezeur en zielig doen.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:35 schreef Kleintje het volgende:
Weet je wat het ook is.... als het goed gaat, dan wordt het als gewoon gezien. Dan heb je vaak nog maar weinig te melden.
Ja, godzijdank had ik bij nummer 2 een hele "normale" zwangerschap en ging ik fluitend 41 weken door het zwangere leven. Ben wel blij om dat ook meegemaakt te hebben....quote:Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef m@x het volgende:
De zwangerschap en de bevalling zou ik zo weer overdoen. Ik zou er dan alleen wat meer van genieten.
Goh neen, maar ik heb bijvoorbeeld de eerste maanden hele dagen lopen kotsen en vond mezelf ook wel zielig dat ik gewoon moest doorwerken zo.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef Kleintje het volgende:
Maar Bass-Miss, moet je dan net doen alsof alles in de zwangerschap leuk is? Een roze wolk enzo?
Als je jezelf goed voelt en lekker weg gaat dan komt er amper reactie op, terwijl het wel degelijk wordt gepost. Als je jezelf rot voelt dan reageert men wel en dan lijkt het weer alsof je aandacht vraagt, zeurt en zielig doet.
Sja... zal wel aan mij liggen dan. Volgens mij heb ik de laatste tijd ook vaak genoeg gepost dat het goed gaat!
Dat heb ik ook nu. Alle kwaaltjes die ik had vallen in het niet met het gevoel van zwanger zijn. Dat gevoel mis ik wel eens. De opmerking die ik vaag hoorde: 'je gaat een heerlijke tijd tegemoet, geniet ervan', begreep ik totaal niet.... totdat ik niet meer zwanger was. Ik zat, af en toe, te denken:'heerlijke tijd?'quote:Op maandag 2 juli 2007 21:43 schreef lily het volgende:
Bij mijn oudste heb ik de laatste 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. Vanaf week 30 begon ik te bloeden als een rund en dat hield niet meer op.
Wat voelde ik me zielig zeg![]()
Ik had verder geen pijn en het belangrijkste van alles was dat het met mijn kindje ook altijd goed ging maar ik heb wat tranen gelaten in dat ziekenhuisbed. Niks geen kamertje klaarmaken of rommelen met kleertjes en spulletje thuis.
Hoe dankbaar ik ook was, ik had het me gewoon anders voorgesteld. En zeker bij een eerste, je weet gewoon niet wat er allemaal gebeurd en je bent vreselijk bang en onzeker. Juist als het niet volgens "het boekje" gaat...
Maar goed, klagen heeft toch geen zin en je moet gewoon proberen ervan te genieten, ook als er beren op de weg zijn, maar vaak kan dit pas achteraf![]()
Ik wou maar een voorbeeld geven over 'kwaaltjes'.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:53 schreef Kleintje het volgende:
Vind het nogal een verschil wat je nu aanhaalt. Net had je het over 'overtijd' lopen, nu over de eerste 3 maanden.
Lekker zeuren hoor Kleintje! Heb ik ook gedaan tijdens mijn zwangerschappen.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef Kleintje het volgende:
Maar Bass-Miss, moet je dan net doen alsof alles in de zwangerschap leuk is? Een roze wolk enzo?
Als je jezelf goed voelt en lekker weg gaat dan komt er amper reactie op, terwijl het wel degelijk wordt gepost. Als je jezelf rot voelt dan reageert men wel en dan lijkt het weer alsof je aandacht vraagt, zeurt en zielig doet.
Sja... zal wel aan mij liggen dan. Volgens mij heb ik de laatste tijd ook vaak genoeg gepost dat het goed gaat!
weet je dat dit vanmorgen ook door me heen schoot?quote:Op maandag 2 juli 2007 21:53 schreef lcicle het volgende:
'Kleintje' is gewoon een gevoelig onderwerp hier op Fok, dat zie je maar weer.
Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe mijn postgedrag was die laatste weken.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:55 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik wou maar een voorbeeld geven over 'kwaaltjes'.
Ik heb ook een week overtijd gelopen, volgens de termijnecho zelfs drie,, maar dat vond ik minder erg dan dat kotsen.
Daar hoort niet dezequote:
Uhm... Nou.... Ik ken verhalen.... Mensen die dachten dat ze idd nog gewoon wat weetjes hadden en even later toch een minimensje in hun armen hadden.... Met het idee.... Huh, waren dat nou weeen?quote:Op maandag 2 juli 2007 21:59 schreef Moonah het volgende:
[..]
Daar hoort niet dezemaar deze
smiley bij hoor!
Maar Kleintje, waarom ik in dat topic op jou reageerde (of eigenlijk agreede met dames die op jou hadden gereageerd..), op één of andere manier breng jij je harde buiken/voorweeën elke keer alsof je nu toch écht gaat bevallen. En het is al eerder door diverse dames tegen je gezegd, als het écht zo ver is dan wéét je dat. Zonder enige twijfel. Bovendien staat me bij dat je hebt gemeld dat je weeënremmers hebt gekregen, want daar gaf je toen nog info over die naar mijn weeënremmerskennis niet klopte, en vandaag lees ik weer dat je alleen bedrust hebt moeten houden. Dat vind ik wat vreemd, maar wellicht heb ik eea verkeerd geïnterpreteerd.
Verder snap ik dat je baalt van het voorwerk, dat deed ik ook. En als je erop hebt gerekend dat je kindje wellicht eerder geboren zou worden (dat was bij mij iig zo) dan zijn die laatste weken helemáál lastig afwachten.
Aan de andere kant.... Hormonen laten een mens soms vreemde dingen doen/zeggen/ervaren...![]()
![]()
Dus wat compassie is ook wel op zijn plaats.
Van mij mag iedereen posten wat ze wil hoor, maar ik mag ze dan wel een zaag vinden...:Pquote:Op maandag 2 juli 2007 22:00 schreef Smoezie het volgende:
Bass-Miss, je bent een ontzettend leuk mens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar wat maakt het nou UIT dat jij niet postte dat je had gekotst en dat een ander dat wel doet of wil? En hoe jouw postgedrag was in die tijd. Mensen, vergelijk toch eens niet zo, zoals de topictitel al zegt, geen zwangerschap is hetzelfde en geen mens is hetzelfde. Er zijn hier wat mensen die eens wat meer op zichzelf moeten letten in plaats van op een ander, oordeel niet zo snel. Wat wil je er in godsnaam mee bereiken denk ik dan, dat er weer iets te zeiken en te rellen valt? Sja, het zal eens een paar maanden gewoon gezellig zijn.... oeh!
Kleintje, ik ken je helemaal niet verder, maar jij mag hier posten wat je wilt lijkt me. Ze vragen zelf 'hoe gaat het' en jij geeft gewoon antwoord. Wie dat niet wil lezen, die slaat jouw posts maar over.
Mijn eerste wee was een perswee, met de volledige 10 cm ontsluiting. Kadootjequote:Op maandag 2 juli 2007 22:01 schreef vamperotica het volgende:
Uhm... Nou.... Ik ken verhalen.... Mensen die dachten dat ze idd nog gewoon wat weetjes hadden en even later toch een minimensje in hun armen hadden.... Met het idee.... Huh, waren dat nou weeen?
Moonahquote:Op maandag 2 juli 2007 21:59 schreef Moonah het volgende:
Maar Kleintje, waarom ik in dat topic op jou reageerde (of eigenlijk agreede met dames die op jou hadden gereageerd..), op één of andere manier breng jij je harde buiken/voorweeën elke keer alsof je nu toch écht gaat bevallen. En het is al eerder door diverse dames tegen je gezegd, als het écht zo ver is dan wéét je dat.
Ik zou het niet anders weten...quote:Op maandag 2 juli 2007 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Of er dan iets van gezegd moet worden? Nou, waarom niet als iemand zich eraan stoort?
De mensen die het verhaal wel willen steunen doen dat toch wel, en de mensen die denken 'pfff, heb je haar weer' die reageren niet. Prima toch?
Ah, oké!quote:Op maandag 2 juli 2007 22:01 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Uhm... Nou.... Ik ken verhalen.... Mensen die dachten dat ze idd nog gewoon wat weetjes hadden en even later toch een minimensje in hun armen hadden.... Met het idee.... Huh, waren dat nou weeen?
Ik had dat bij nr 3....quote:Op maandag 2 juli 2007 22:04 schreef Greys het volgende:
Foutje
Maar je kan er iets van zeggen en je kan er iets van zeggen! De post van (als ik me niet vergis) Phileine was al heel anders dan die van die relkloon-waar-ik-de-naam-niet-meer-van-weet-en-die-onbelangrijk-was.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Of er dan iets van gezegd moet worden? Nou, waarom niet als iemand zich eraan stoort?
De mensen die het verhaal wel willen steunen doen dat toch wel, en de mensen die denken 'pfff, heb je haar weer' die reageren niet. Prima toch?
Ik vraag me af waar dan de graadmeter ligt? Hoevaak per week? wanneer is het acceptabel en wanneer is het overdreven? Wanneer zijn je credits op en kan je nieuwe muntjes bij kopen?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:06 schreef Moonah het volgende:
Overigens, de dames die zeiden "Klaag maar raak", Lois heeft daar over gepost in Z&G. Dat het dus niet de bedoeling is...
Maar vind je dan dat iemand er wel of niet iets van mag zeggen?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Eérst ,moet je nog zeggen dat je me een heel leuk mens vindt...quote:Op maandag 2 juli 2007 22:05 schreef Smoezie het volgende:
[..]
MoonahNiet als aanval (je weet wel beter
) maar gewoon als vraag/nieuwsgierigheid:
Nou, ik heb vanaf week 25 (voor)weeën gehad, vanaf week 29 aan de weeënremmers en tóch wist ik precies wanneer het echte werk begon. Ook al was het mijn eerste kind.En dat heb ik van zo veel meer dames gehoord. Maar wellicht oordeel ik te hard en projecteer ik mijn eigen ervaringen te veel...quote:Als het een eerste kindje is (dat is toch zo, van Kleintje? Of zit ik nou heel erg mis?) dan kan je toch elke keer als er gerommel is denken dat het nu toch écht gaat beginnen? Dat zou toch kunnen, zou ik misschien ook wel hebben
En dan kunnen diverse anderen tien keer zeggen dat je het wéét als het echt begint, maar ik zou ook twijfels hebben hoor
Ehm... nee, ik heb geen weeënremmers gehad. Volgens mij ook niet gepost dat ik ze zou krijgen.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:59 schreef Moonah het volgende:
Maar Kleintje, waarom ik in dat topic op jou reageerde (of eigenlijk agreede met dames die op jou hadden gereageerd..), op één of andere manier breng jij je harde buiken/voorweeën elke keer alsof je nu toch écht gaat bevallen. En het is al eerder door diverse dames tegen je gezegd, als het écht zo ver is dan wéét je dat. Zonder enige twijfel. Bovendien staat me bij dat je hebt gemeld dat je weeënremmers hebt gekregen, want daar gaf je toen nog info over die naar mijn weeënremmerskennis niet klopte, en vandaag lees ik weer dat je alleen bedrust hebt moeten houden. Dat vind ik wat vreemd, maar wellicht heb ik eea verkeerd geïnterpreteerd.
Dat dat met een kloon moest vond ik ook erg flauw idd.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:07 schreef Ireth het volgende:
[..]
... al heel anders dan die van die relkloon-waar-ik-de-naam-niet-meer-van-weet-en-die-onbelangrijk-was.
Zou dat niet het punt zijn van de discussie van vanmorgen?quote:Op maandag 2 juli 2007 21:59 schreef Moonah het volgende:
[..]
bekentenis:quote:Op maandag 2 juli 2007 12:02 schreef Kleintje het volgende:
Ah joh, ik heb net bij elkaar gegoogled hoe het zit met strippen, met bedrust etc.
Eigenlijk verzin ik gewoon alles bij elkaar
Dat idee heb ik ook al gehad, maar het kan niet he, met die foto's?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:13 schreef easy-going het volgende:
bekentenis:
Het is dat ik buikfoto's van je zie, maar ik heb me idd wel eens afgevraagd of jouw zwangerschap niet bijelkaar gegoogeld is![]()
![]()
Ik houuuuuuuuuuuuuuuu van jouuuuuuuuuuuuuuuuuquote:Op maandag 2 juli 2007 22:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Eérst ,moet je nog zeggen dat je me een heel leuk mens vindt...![]()
Dat is juist hartstikke knap, dat je zo goed echt wíst wanneer het begon. En ik geloof zeker dat veel (wellicht de meerderheid van de) dames dat hebben. Maar ik kan me ook voorstellen dat je er over kunt twijfelen, dat je bij meerdere dingetjes/rommeltjes denkt dat het gaat beginnen. Ik heb nog geen eigen ervaring om te kunnen projecteren, dus misschien heb jij wel hartstikke gelijk, maar het was nieuwsgierigheid of echt iedereen het 100% zeker weet, of dat er nog twijfel kan zijn.quote:Nou, ik heb vanaf week 25 (voor)weeën gehad, vanaf week 29 aan de weeënremmers en tóch wist ik precies wanneer het echte werk begon. Ook al was het mijn eerste kind.En dat heb ik van zo veel meer dames gehoord. Maar wellicht oordeel ik te hard en projecteer ik mijn eigen ervaringen te veel...Dat kan ik geloof ik nogal goed...
![]()
Heb je helemaal gelijk in, is ook niet voor te schrijven. We hopen eigenlijk een beetje op het zelf-regulerend vermogen van 'de groep'. Helaas blijft het alleen wel zo dat negatieve verhalen sneller aandacht krijgen dan positieve verhalen.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:09 schreef lcicle het volgende:
Ik vind dat iedereen zélf mag weten wat hij/zij post op een forum, of dat nu geklaag is of niet. Ik begrijp het bericht van Lois wel, maar denk niet dat een moderator hoeft te bepalen wat iemand wel of niet verteld.
We zijn toch allemaal volwassen genoeg om te realiseren wat je allemaal verteld? Hoe je jezelf 'presenteert' op een forum?
Dat had ik dus ook. En toen ik las dat Goaxing er wat van zei, en Phileine, sloot ik me daar bij aan. Eigenlijk ook een beetje laf van mezelf.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:13 schreef easy-going het volgende:
Ik kom niet zo vaak in z&g maar dit zijn wel dingetjes die me opgevallen zijn en waar ik mijn vraagtekens weleens bij heb maar het nu ook weer niet de moeite waard vind om vragen erover te stellen.
Dat is wel waar idd. En dat is eigenlijk helemaal niet leuk. Daarom zei ik ook in mijn post in Z&G "Klaag maar raak dames" oid. Dekte niet geheel de lading van wat ik bedoelde...quote:Op maandag 2 juli 2007 22:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ter illustratie, ik heb vanmiddag een hele positieve post geplaatst over hoe het met mij gaat. Daar zijn welgeteld 3 reacties op geweest, 1 op de wagenziekte en 2 andere. Ik weet bijna zeker dat als ik een ach-ende-wee verhaal had geplaatst, dat ik dan meer reacties had gehad. Zo zit het nou eenmaal in elkaar.
Dat zeg ik ook niet, dat je dat zo letterlijk hebt gezegd, maar zo kwam het wel over. Niet alleen bij mij, Moonah post ook zoiets dergelijks toch?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:19 schreef Kleintje het volgende:
BE, ik heb nooit beweerd dat het 'nu echt' is.
Klopt, jij was idd ook een van degenen die op mijn post had gereageerd. Het is idd niet zo dat je alleen maar over jezelf post.quote:*knip*
En volgens mij post ik verder echt normaal mee, is het niet om alleen maar zelf negatief te doen en aandacht te krijgen. Want ook op jouw post heb ik gereageerd. Maar blijkbaar blijven toch echt alleen de negatieve dingen hangen.
Niet alleen bij mij, maar dus ook bij anderen!
Maar naar aanleiding van de post dat iemand schreef dat ze gedacht had dat de hele zwangerschap bij elkaar was gegoogled zei je:quote:Op maandag 2 juli 2007 22:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik geloof wel dat je zwangerschap niet verzonnen is hoor!![]()
Het komt gewoon soms zo over doordat sommige dingen erg overdreven lijken, denk ik.
Kleintje is in elk geval niet de enige die tegenstrijdigheden postquote:Op maandag 2 juli 2007 22:14 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook al gehad, maar het kan niet he, met die foto's?![]()
![]()
Ja, ik zei dat ik het niet dacht omwille van die foto's, maar moesten er geen foto's zijn...quote:Op maandag 2 juli 2007 22:31 schreef Smoezie het volgende:
[..]
Maar naar aanleiding van de post dat iemand schreef dat ze gedacht had dat de hele zwangerschap bij elkaar was gegoogled zei je:
[..]
Kleintje is in elk geval niet de enige die tegenstrijdigheden post
quote:
Dat kan ik me helemaal voorstellen Kleintje!quote:Op maandag 2 juli 2007 22:36 schreef Kleintje het volgende:
Het ontneemt me iig wel een beetje de gezelligheid van gezellig posten hoe het gaat enzo.
Ik zou dat persoonlijk niet eens hebben vanwege het 'gezeur om het zeiken', maar wel over dat er getwijfeld wordt aan je zwangerschap. Ben je blij dat je zwanger bent, wordt je tussen de regels door neergezet als zijnde fantast..quote:Op maandag 2 juli 2007 22:42 schreef lcicle het volgende:
[..]
Dat kan ik me helemaal voorstellen Kleintje!
Ik hoop dat je een goede nachtrust hebt en maak je niet druk om het forum hier..
Ik begrijp helemaal als mensen reageren met 'mag het gezeur wat minder', maar het gevolg daarvan is wel dat men zich minder welkom voelt op het forum.
Jij zat dus ook met kromme tenen en plaatsvervangende schaamte?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:44 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik zou dat persoonlijk niet eens hebben vanwege het 'gezeur om het zeiken', maar wel over dat er getwijfeld wordt aan je zwangerschap. Ben je blij dat je zwanger bent, wordt je tussen de regels door neergezet als zijnde fantast..Kan me heel goed voorstellen dat de lol er dan wel af is..
![]()
Er ontsnapte bij mij een "autch..." tijdens het lezen...quote:Op maandag 2 juli 2007 22:47 schreef Smoezie het volgende:
[..]
Jij zat dus ook met kromme tenen en plaatsvervangende schaamte?![]()
Maar Kleintje stond toch al veel eerder met gezicht en zwangere buik op de foto hier dan dat dat verhaal boven tafel kwam van dat andere forum? Dan valt er wat haar betreft toch niets (meer) op z'n hoede te zijn?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:50 schreef lcicle het volgende:
Iedereen is gewoon op z'n hoede naar aanleiding van het 'geval' van laatst
verzonnen zwangerschap (enzo) op ander forum
Oke, dat wist ik dan weer niet, maar er zijn er hier wel meer users die dingen hebben geroepen en nu toch zwanger zijn of willen worden. Niet iedereen zal dat (hoeven) begrijpen. Maar om dan meteen maar hardop te roepen dat er gedacht werd dat alles aan elkaar gegoogled was gaat wel erg ver, toch?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:49 schreef Leah het volgende:
Euhm, als ik even mijn hoofd in dit wespennest mag steken. Ik snap het wel een beetje hoor.
Degenen die al jaar en dag meelezen in de zwangerschapsreeks weten ook dat Kleintje altijd gezegd heeft niet zwanger te mogen worden vanwege een hersenbloeding.
Dus ik kan me de verbazing wel voorstellen.
Het ging míj er iig niet om dat ik haar zwangerschap zou betwijfelen, geen moment aan gedacht.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:55 schreef Smoezie het volgende:
[..]
Maar Kleintje stond toch al veel eerder met gezicht en zwangere buik op de foto hier dan dat dat verhaal boven tafel kwam van dat andere forum? Dan valt er wat haar betreft toch niets (meer) op z'n hoede te zijn?![]()
![]()
'wordt' misschien niet meer, maar wel 'werdt' en om dat te lezen terwijl je je kindje in je buik voelt buitelen en je bomvol hormonen zit en onzeker bent en weet ik het allemaal is gewoon een heule grote "Autch!".quote:Op maandag 2 juli 2007 22:58 schreef Moonah het volgende:
En voor zover ik meekrijg wordt daar in het algemeen toch niet aan getwijfeld?
Want dát lijkt me wel een rotgevoel...
Ik was ff zoekende naar woorden, maar sluit me hier maar ff bij aan!quote:Op maandag 2 juli 2007 23:02 schreef Smoezie het volgende:
Maar (op het gevaar af dat ik doorzaag), als het om EERLIJK gaat, dan zou het hier binnen de kortste keren een helse catfight worden. Want als je onder de noemer 'eerlijkheid' maar alles kunt en mag posten, dan is er geen houden meer aan. Dan wordt er gekwetst tot en met. Ik twijfel ook aan een verhaal, maar het zou ronduit ongelofelijk kwetsend voor diegene zijn als ik dat hier maar gewoon op het forum zou roepen. Ook al is het eerlijk, vanuit mijn gevoel. Er moet - en ik hoop dat je dat met me eens kunt zijn - wel een grens zijn tussen eerlijk en kwetsend. En die vind ik momenteel nogal vaag.
Die lijn is ook erg vaag. Maar ik kan mij sommige uitspraken hier heel goed voorstellen. Er zijn mensen hier die meer dingen met bepaalde users hebben meegemaakt en tja, dan geloof je alles niet meer zo 1 2 3. Er is wel degelijk een grens, en ik hoop dat mensen zelf het fatsoen hebben om in te zien wat die grens is.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:02 schreef Smoezie het volgende:
Maar (op het gevaar af dat ik doorzaag), als het om EERLIJK gaat, dan zou het hier binnen de kortste keren een helse catfight worden. Want als je onder de noemer 'eerlijkheid' maar alles kunt en mag posten, dan is er geen houden meer aan. Dan wordt er gekwetst tot en met. Ik twijfel ook aan een verhaal, maar het zou ronduit ongelofelijk kwetsend voor diegene zijn als ik dat hier maar gewoon op het forum zou roepen. Ook al is het eerlijk, vanuit mijn gevoel. Er moet - en ik hoop dat je dat met me eens kunt zijn - wel een grens zijn tussen eerlijk en kwetsend. En die vind ik momenteel nogal vaag.
Ben ik met je eens!quote:Op maandag 2 juli 2007 22:59 schreef Leah het volgende:
Gaat misschien ver, is wèl eerlijk.
Dat klopt.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:04 schreef Ireth het volgende:
[..]
'wordt' misschien niet meer, maar wel 'werdt' en om dat te lezen terwijl je je kindje in je buik voelt buitelen en je bomvol hormonen zit en onzeker bent en weet ik het allemaal is gewoon een heule grote "Autch!".
Nu is Kleintje het lijdende onderwerp, maar voor wie dan ook is zoiets niet leuk om te lezen...
Kan ik hoorquote:Op maandag 2 juli 2007 23:02 schreef Smoezie het volgende:
- en ik hoop dat je dat met me eens kunt zijn -
Dat hoop ik ookquote:Op maandag 2 juli 2007 23:05 schreef nikky het volgende:
Er is wel degelijk een grens, en ik hoop dat mensen zelf het fatsoen hebben om in te zien wat die grens is..
Nou sorry, hoor, maar er worden hier uit eerlijkheid en oprechtheid ook de meeste vreselijke dingen gepost, terwijl men daar helemaal niets kwaads mee bedoelt bij wijze van spreken. Een 'goedbedoeld' advies bijvoorbeeld.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:02 schreef Smoezie het volgende:
Jamaar dan gaat men zich afvragen van: "ze zullen mij toch niet bedoelen"quote:Op maandag 2 juli 2007 23:06 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat klopt.
En ik zou ook willen verzoeken aan iedereen om het in zijn algemeenheid te houden vanaf nu..
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoorquote:Op maandag 2 juli 2007 23:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou sorry, hoor, maar er worden hier uit eerlijkheid en oprechtheid ook de meeste vreselijke dingen gepost, terwijl men daar helemaal niets kwaads mee bedoelt bij wijze van spreken. Een 'goedbedoeld' advies bijvoorbeeld.
Je weet soms de helft van de tijd niet wie je wel of niet kwetst met een opmerking en daarnaast wordt er ook vast wel eens heel bewust gekwetst. Het hoort erbij, het is FOK!, het is OUD en is een groep vrouwen bij elkaar.
Nu dit, volgende week weer dat.
Misschien dat men nu dan eens bij zichzelf te rade gaat of ze misschien jezelf bedoelen. Is ook wel eens een opkikker om je eigen postgedrag onder de loep te nemen.quote:Op maandag 2 juli 2007 23:09 schreef easy-going het volgende:
[..]
Jamaar dan gaat men zich afvragen van: "ze zullen mij toch niet bedoelen"![]()
![]()
zoals in dat munchausen topic
Nu was dit in ieder geval duidelijk![]()
En verder: lees leah's posts. Zij vult aardig aan waar mijn twijfels vandaan kwamen. Het kwam nu niet zomaar uit de lucht vallen.
En heeft het nog enige toevoegende waarde om nu te vermelden dat je toen je twijfels had? neuh, lijkt mij niet.. is enkel pootje uitsteken en tackelen maar..quote:Op maandag 2 juli 2007 23:17 schreef Smoezie het volgende:
[..]
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor![]()
Het is gewoon moeilijk, die grens. En ik vind - maar dat is slechts mijn bescheiden mening - een groot verschil tussen iemand heel bewust kwetsen of per ongeluk een goedbedoeld advies geven. Door te zeggen dat je hebt getwijfeld of iemand haar hele zwangerschap bij elkaar had verzonnen, ben je dan wel duidelijk, maar je weet ook voor 100% zeker dat het een klap in het gezicht van de diegene gaat zijn. En dan mag je best tien keer langer nadenken voordat je zoiets post. Als je er dan na dat nadenken nog van harte achterstaat, dan moet je het vooral posten. Want ik mijn mening, zij haar mening, jij je mening, daar is het inderdaad FOK! voor.
Zo kwam het over, maar zo was het niet bedoeld. Zoals al zo vaak is gezegd, steeds denk je-hoop je stiekem- dat het zo is. En steeds voelt het weer anders. Zo ook met een aantal keren dat ik dacht - hoopte - Zwanger te zijn. En toen het echt was, wist ik het eigenlijk meteen zeker, de test was eigenlijk gewoon een bevestiging. En al die keren daarvoor loop je op spanning en die spanning schemert door in wat je zegt/post. Daaruit lezen mensen soms wat ze hopen te lezen. Ik en nog wat users lurken regelmatig om te zien of iemand begonnen/bezig/bevallen is.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, dat je dat zo letterlijk hebt gezegd, maar zo kwam het wel over.
Krengerig, like usualquote:Op maandag 2 juli 2007 21:57 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe mijn postgedrag was die laatste weken.![]()
Nee.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:15 schreef Smoezie het volgende:
[..]
Ik houuuuuuuuuuuuuuuu van jouuuuuuuuuuuuuuuuu
Alléén van jouuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Tra la la laaaaaaaaaa (Maribelle/Gordon galm opzet)![]()
![]()
[..]
[..]
Dat is juist hartstikke knap, dat je zo goed echt wíst wanneer het begon. En ik geloof zeker dat veel (wellicht de meerderheid van de) dames dat hebben. Maar ik kan me ook voorstellen dat je er over kunt twijfelen, dat je bij meerdere dingetjes/rommeltjes denkt dat het gaat beginnen. Ik heb nog geen eigen ervaring om te kunnen projecteren, dus misschien heb jij wel hartstikke gelijk, maar het was nieuwsgierigheid of echt iedereen het 100% zeker weet, of dat er nog twijfel kan zijn.
Trutquote:
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:48 schreef Smoezie het volgende:
[..]
Trut
Bedoel je nou: NEE, iedereen weet het 100% zeker wanneer het begint of NEE, niet iedereen weet dat en dus kan er twijfel zijn of het nou voor het eggie is of niet.
Of wilde je gewoon even nee roepen?![]()
Een zeikwijf dusquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:43 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Probeer ik eens in hollandse termen te spreken....![]()
BE, ik vind je een heel leuk mens, hoor, echt, maar..... ik ben het helemaal met je eensquote:Op maandag 2 juli 2007 22:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind dat iemand er best iets van mag zeggen. En de een doet dat heel netjes zoals Gaoxing en de ander doet het als potterejandosie. Het is maar net hoe je zelf in elkaar steekt.
Ja, het staat er wat krom, die 2 zinnen moeten van elkaar gescheiden zijn.
Zouden ze daar ook Crocs voor hebben?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:07 schreef milagro het volgende:
Korte tenen zijn helemaal in deze zomer, dus doe er je voordeel mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |