abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2007 @ 20:39:22 #1
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51071072
Geen zwangerschap of geboorte is hetzelfde. Dat geldt voor je eerste of je tweede bevalling, maar zeker onderling Pijn of lijden is niet te vergelijken, want iedereen ervaart ze anders.
Er zijn zoveel dingen die meespelen:
* hogere/lagere pijngrens
* zwangerschapskwaaltjes
* duur van de zwangerschap
* duur van het voorwerk
* duur van de ontsluitingsfase
* duur van de uitdrijvingsfase
* hoeveel steun je ontvangt vanuit je omgeving

Het eeuwige wachten op het kindje dat je zó graag wilt vasthouden...
Het door de (voor)weeën/persdrang heen bijten...
Het uitdrijven, dat soms ineens langer duurt dan je jezelf had voorgesteld...
.. is niet te vergelijken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 2 juli 2007 @ 20:39:54 #2
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51071094
Iedere zwangere/bevallende vrouw verdient respect voor wat ze doormaakt.
Naar aanleiding van een opermerking en wat botsingen in het Z&G-topic, leek het mij wijs om het hier te posten, ipv een topic voor felicitaties, steun en blijdschap ermee te "vervuilen".
Leed is niet te vergelijken, sowieso niet. Maar blijkbaar zijn de meningen hier nogal over verdeeld. Het kan best zijn dat iemand "gewoon" kwaad bloed wilde zetten om aandacht te krijgen. Maar als iemand iets tegen de startpost in te brengen heeft, doe dat dan aub hier en niet daar.
Dank U.
  maandag 2 juli 2007 @ 20:57:07 #3
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_51071764
n.a.v. welk topic?
Lang leve mij! *O*
pi_51073707
Weet je wat het ook is.... als het goed gaat, dan wordt het als gewoon gezien. Dan heb je vaak nog maar weinig te melden.
Ik hoef toch niet meer ieder trapje wat ik voel of ieder rompertje wat ik koop te vermelden.

Op een gegeven moment heb je dat gehad. Dan is het wachten totdat je in 2-en splijt.

Kan ook iedere dag melden 'ben nog niet bevallen' maar dan vragen mensen ook 'hoe gaat het'.
Sja, dan komen toch de klachten naar boven en niet de dingen die goed gaan...
pi_51073903
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:35 schreef Kleintje het volgende:
Weet je wat het ook is.... als het goed gaat, dan wordt het als gewoon gezien. Dan heb je vaak nog maar weinig te melden.
Er zijn nochtans mensen die overtijd lopen zonder dat ze wegblijven...en dus blijven posten zonder gezeur en zielig doen.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:43:27 #7
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51074026
Ik heb zoveel gehad aan het z>opic tijdens mijn zwangerschap. Heel veel zorgen die gerelativeerd konden worden. Lotgenootjes waarmee je kwaaltjes kon uitwisselen, heerlijk. Zeker als je in je omgeving enkel je moeder en schoonmoeder hebt. Nu heb ik gelukkig wat meer collegamoeders
pi_51074045
Bij mijn oudste heb ik de laatste 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. Vanaf week 30 begon ik te bloeden als een rund en dat hield niet meer op.

Wat voelde ik me zielig zeg

Ik had verder geen pijn en het belangrijkste van alles was dat het met mijn kindje ook altijd goed ging maar ik heb wat tranen gelaten in dat ziekenhuisbed. Niks geen kamertje klaarmaken of rommelen met kleertjes en spulletje thuis.
Hoe dankbaar ik ook was, ik had het me gewoon anders voorgesteld. En zeker bij een eerste, je weet gewoon niet wat er allemaal gebeurd en je bent vreselijk bang en onzeker. Juist als het niet volgens "het boekje" gaat...

Maar goed, klagen heeft toch geen zin en je moet gewoon proberen ervan te genieten, ook als er beren op de weg zijn, maar vaak kan dit pas achteraf
pi_51074137
Maar Bass-Miss, moet je dan net doen alsof alles in de zwangerschap leuk is? Een roze wolk enzo?

Als je jezelf goed voelt en lekker weg gaat dan komt er amper reactie op, terwijl het wel degelijk wordt gepost. Als je jezelf rot voelt dan reageert men wel en dan lijkt het weer alsof je aandacht vraagt, zeurt en zielig doet.
Sja... zal wel aan mij liggen dan. Volgens mij heb ik de laatste tijd ook vaak genoeg gepost dat het goed gaat!
  maandag 2 juli 2007 @ 21:46:27 #10
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51074148
Ik vond mezelf geweldig zielig tijdens mijn zwangerschap. Kwaaltje hier, pijntje daar en voeten waarmee ik niet eens meer teenslippers aan kon. Ik heb ook behoorlijk wat afgezeurd in Z&G maar als ik er nu op terugkijk dan viel het allemaal ontzettend mee. De zwangerschap en de bevalling zou ik zo weer overdoen. Ik zou er dan alleen wat meer van genieten.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51074233
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef m@x het volgende:
De zwangerschap en de bevalling zou ik zo weer overdoen. Ik zou er dan alleen wat meer van genieten.
Ja, godzijdank had ik bij nummer 2 een hele "normale" zwangerschap en ging ik fluitend 41 weken door het zwangere leven. Ben wel blij om dat ook meegemaakt te hebben....
pi_51074269
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef Kleintje het volgende:
Maar Bass-Miss, moet je dan net doen alsof alles in de zwangerschap leuk is? Een roze wolk enzo?

Als je jezelf goed voelt en lekker weg gaat dan komt er amper reactie op, terwijl het wel degelijk wordt gepost. Als je jezelf rot voelt dan reageert men wel en dan lijkt het weer alsof je aandacht vraagt, zeurt en zielig doet.
Sja... zal wel aan mij liggen dan. Volgens mij heb ik de laatste tijd ook vaak genoeg gepost dat het goed gaat!
Goh neen, maar ik heb bijvoorbeeld de eerste maanden hele dagen lopen kotsen en vond mezelf ook wel zielig dat ik gewoon moest doorwerken zo. Maar om nu zeven keer per dag, drie maanden aan een stuk te posten dat ik net weer gekotst heb...
  maandag 2 juli 2007 @ 21:51:44 #13
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51074346
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:43 schreef lily het volgende:
Bij mijn oudste heb ik de laatste 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. Vanaf week 30 begon ik te bloeden als een rund en dat hield niet meer op.

Wat voelde ik me zielig zeg

Ik had verder geen pijn en het belangrijkste van alles was dat het met mijn kindje ook altijd goed ging maar ik heb wat tranen gelaten in dat ziekenhuisbed. Niks geen kamertje klaarmaken of rommelen met kleertjes en spulletje thuis.
Hoe dankbaar ik ook was, ik had het me gewoon anders voorgesteld. En zeker bij een eerste, je weet gewoon niet wat er allemaal gebeurd en je bent vreselijk bang en onzeker. Juist als het niet volgens "het boekje" gaat...

Maar goed, klagen heeft toch geen zin en je moet gewoon proberen ervan te genieten, ook als er beren op de weg zijn, maar vaak kan dit pas achteraf
Dat heb ik ook nu. Alle kwaaltjes die ik had vallen in het niet met het gevoel van zwanger zijn. Dat gevoel mis ik wel eens. De opmerking die ik vaag hoorde: 'je gaat een heerlijke tijd tegemoet, geniet ervan', begreep ik totaal niet.... totdat ik niet meer zwanger was. Ik zat, af en toe, te denken:'heerlijke tijd?'
Al die hormonale shit en kwalen zou ik haast vergeten, ik zou zo graag weer zwanger zijn. En ik zou graag weer een rustige bevalling in het ziekenhuis hebben, zoals bijna een jaar terug. Mja, niet iedereen kan met mij meepraten.... want ervaringen verschillen.
pi_51074347
Ik vind juist dat Kleintje absoluut niet loopt te zanikken en te zeuren!
Ja... Ik snap dat ze er genoeg van heeft... Constant die pijnlijke voorweeen lijkt me sowieso al erg vermoeiend! En je kan de pijn niet even een half uurtje uit zetten! En hoe dragelijk ze ook zijn.... Op een gegeven moment heb je er gewoon genoeg van... En als het al van (ver) voor de 37 weken "rommelt" en er eerst gesproken wordt over als we dat maar gaan halen... Dan sta je gewoon van elke dag dat het langer duurt op te kijken....

Van mij hoeft die hele zwangerschap niet ! Misschien omdat het de vijfde is... Misschien omdat ik zoooo ontzettend nieuwsgierig ben naar dat frummeltje... Misschien omdat ik mn buik gewoon vol heb van allerlei kwaaltjes... negen maanden lang maagzuur opboeren is niet fijn, punt uit!

En als ik zie hoe Kleintje kan relativeren..... Petje af hoor!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 2 juli 2007 @ 21:53:35 #15
3744 Kleintje
op en top!
pi_51074414
Bass-Miss, vind het nogal een verschil wat je nu aanhaalt. Net had je het over 'overtijd' lopen, nu over de eerste 3 maanden.

Volgens mij is er niemand die iedere dag hetzelfde blijft aanhalen, 3 maanden lang, 7 keer per dag.
pi_51074424
'Kleintje' is gewoon een gevoelig onderwerp hier op Fok, dat zie je maar weer.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_51074525
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:53 schreef Kleintje het volgende:
Vind het nogal een verschil wat je nu aanhaalt. Net had je het over 'overtijd' lopen, nu over de eerste 3 maanden.
Ik wou maar een voorbeeld geven over 'kwaaltjes'.
Ik heb ook een week overtijd gelopen, volgens de termijnecho zelfs drie, , maar dat vond ik minder erg dan dat kotsen.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:56:35 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_51074565
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef Kleintje het volgende:

Lekker zeuren hoor Kleintje! Heb ik ook gedaan tijdens mijn zwangerschappen. Die waren overigens ook gewoon kut.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:56:57 #19
3744 Kleintje
op en top!
pi_51074574
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:53 schreef lcicle het volgende:
'Kleintje' is gewoon een gevoelig onderwerp hier op Fok, dat zie je maar weer.
weet je dat dit vanmorgen ook door me heen schoot?
Toen dacht ik nog 'waarom ging ik ook alweer opnieuw posten op fok???'

Had een ander IP adres, had ook voor een kloon kunnen kiezen zodat ik in rustiger vaarwater terecht had kunnen komen.
Maar ik ben ik... ik ben wie ik ben.
Ik post voor mijn plezier.
En als mensen het niet boeit, dan lezen ze er maar omheen. Dat doe ik ook bij de mensen waar ik geen boodschap aan heb!
pi_51074609
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:55 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik wou maar een voorbeeld geven over 'kwaaltjes'.
Ik heb ook een week overtijd gelopen, volgens de termijnecho zelfs drie, , maar dat vond ik minder erg dan dat kotsen.
Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe mijn postgedrag was die laatste weken.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:59:11 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_51074695
1. Heel slim om hier een apart topic over te openen
2. In real life mekker ik ook heel wat af, hoor! Vanaf 16 weken bij de fysio wegens aanhoudende rugklachten, nog maar 50% werken omdat het anders te zwaar is, nee, ik ben ook geen ambassadrice van de roze/blauwe wolk. Maar op FOK probeer ik me een beetje in te houden, niet omdat ik niet zielig wil doen of iets dergelijks, maar sommige zorgen vind ik erg persoonlijk en plant ik niet zomaar op Internet.
En voor mij is het Z&G-topic ook voor een groot deel hints en tips uitwisselen en elkaar steunen.

Tja, als je met net iets meer dan 30 weken plat moet en daarna semi-continu gerommel hebt, daar zou ik ook moe van worden.
Ach, als mensen dan hun frustraties van zich af willen schrijven op FOK, be my guest! Je bent niet verplicht om te reageren!

Ja, ik word er niet altijd even vrolijk van om te zien hoe sterk menesn op bepaalde zaken reageren. Op een gegeven moment viel ook iedereen over de hoogslaper van P_iglet. Ach, als zij dat wilt, laat haar dan! Al ben ik wel benieuwd hoe het bevalt...

En op zich weet je ook wel dat het altijd erger kan. Ik bedoel, mijn moeder heeft voor mij maanden moeten liggen tijdens de zwangerschap en ik ben uiteindelijk met een spoedkeizersnee gehaald en het schijnt heel lang geduurd te hebben voordat ze bijgekomen was van "mijn" zwangerschap. Maar zoals in de OP staat, pijn is niet te vergelijken, en frustratie al helemaal niet.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:59:13 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51074696
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:49 schreef Bass-Miss het volgende:
dat ik net weer gekotst heb...
Daar hoort niet deze maar deze smiley bij hoor!

Maar Kleintje, waarom ik in dat topic op jou reageerde (of eigenlijk agreede met dames die op jou hadden gereageerd..), op één of andere manier breng jij je harde buiken/voorweeën elke keer alsof je nu toch écht gaat bevallen. En het is al eerder door diverse dames tegen je gezegd, als het écht zo ver is dan wéét je dat. Zonder enige twijfel. Bovendien staat me bij dat je hebt gemeld dat je weeënremmers hebt gekregen, want daar gaf je toen nog info over die naar mijn weeënremmerskennis niet klopte, en vandaag lees ik weer dat je alleen bedrust hebt moeten houden. Dat vind ik wat vreemd, maar wellicht heb ik eea verkeerd geïnterpreteerd.

Verder snap ik dat je baalt van het voorwerk, dat deed ik ook. En als je erop hebt gerekend dat je kindje wellicht eerder geboren zou worden (dat was bij mij iig zo) dan zijn die laatste weken helemáál lastig afwachten.

Aan de andere kant.... Hormonen laten een mens soms vreemde dingen doen/zeggen/ervaren...
Dus wat compassie is ook wel op zijn plaats.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_51074730
Ik zou niet weten waarom 'Kleintje' anders bekeken wordt? Je zou op mij ook als een zaag overkomen onder een andere naam hoor.
Btw, niet alleen jij hoor.:)
  maandag 2 juli 2007 @ 22:00:00 #24
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51074752
Ieder beleeft haar zwangerschap op haar eigen manier. Waar de één fluitend tijdens de ontsluitingsweeën nog een commode in elkaar schroeft ligt de ander te kreperen van de pijn door een kickrib. Staat er een limiet op klagen? Mag men maar zoveel % van de dag/week/zwangerschap klagen anders wordt men een zeur? Ik vind dat ieder het recht heeft om te klagen over iets wat dwars zit, pijn doet, of gewoon vervelend is. Dat een ander daar nou geen last van heeft gehad is fijn voor die ander, maar omdat er in Botswana vrouwen achter een bananenboom bevallen tussen het plukken door wil toch ook nog niet zeggen dat we hier geen kraamweek mogen hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ireth op 02-07-2007 22:02:11 (schroft moest schroeft zijn.) ]
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_51074768
Bass-Miss, je bent een ontzettend leuk mens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar wat maakt het nou UIT dat jij niet postte dat je had gekotst en dat een ander dat wel doet of wil? En hoe jouw postgedrag was in die tijd. Mensen, vergelijk toch eens niet zo, zoals de topictitel al zegt, geen zwangerschap is hetzelfde en geen mens is hetzelfde. Er zijn hier wat mensen die eens wat meer op zichzelf moeten letten in plaats van op een ander, oordeel niet zo snel. Wat wil je er in godsnaam mee bereiken denk ik dan, dat er weer iets te zeiken en te rellen valt? Sja, het zal eens een paar maanden gewoon gezellig zijn.... oeh!

Kleintje, ik ken je helemaal niet verder, maar jij mag hier posten wat je wilt lijkt me. Ze vragen zelf 'hoe gaat het' en jij geeft gewoon antwoord. Wie dat niet wil lezen, die slaat jouw posts maar over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')