Er zijn nochtans mensen die overtijd lopen zonder dat ze wegblijven...en dus blijven posten zonder gezeur en zielig doen.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:35 schreef Kleintje het volgende:
Weet je wat het ook is.... als het goed gaat, dan wordt het als gewoon gezien. Dan heb je vaak nog maar weinig te melden.
Ja, godzijdank had ik bij nummer 2 een hele "normale" zwangerschap en ging ik fluitend 41 weken door het zwangere leven. Ben wel blij om dat ook meegemaakt te hebben....quote:Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef m@x het volgende:
De zwangerschap en de bevalling zou ik zo weer overdoen. Ik zou er dan alleen wat meer van genieten.
Goh neen, maar ik heb bijvoorbeeld de eerste maanden hele dagen lopen kotsen en vond mezelf ook wel zielig dat ik gewoon moest doorwerken zo.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef Kleintje het volgende:
Maar Bass-Miss, moet je dan net doen alsof alles in de zwangerschap leuk is? Een roze wolk enzo?
Als je jezelf goed voelt en lekker weg gaat dan komt er amper reactie op, terwijl het wel degelijk wordt gepost. Als je jezelf rot voelt dan reageert men wel en dan lijkt het weer alsof je aandacht vraagt, zeurt en zielig doet.
Sja... zal wel aan mij liggen dan. Volgens mij heb ik de laatste tijd ook vaak genoeg gepost dat het goed gaat!
Dat heb ik ook nu. Alle kwaaltjes die ik had vallen in het niet met het gevoel van zwanger zijn. Dat gevoel mis ik wel eens. De opmerking die ik vaag hoorde: 'je gaat een heerlijke tijd tegemoet, geniet ervan', begreep ik totaal niet.... totdat ik niet meer zwanger was. Ik zat, af en toe, te denken:'heerlijke tijd?'quote:Op maandag 2 juli 2007 21:43 schreef lily het volgende:
Bij mijn oudste heb ik de laatste 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. Vanaf week 30 begon ik te bloeden als een rund en dat hield niet meer op.
Wat voelde ik me zielig zeg![]()
Ik had verder geen pijn en het belangrijkste van alles was dat het met mijn kindje ook altijd goed ging maar ik heb wat tranen gelaten in dat ziekenhuisbed. Niks geen kamertje klaarmaken of rommelen met kleertjes en spulletje thuis.
Hoe dankbaar ik ook was, ik had het me gewoon anders voorgesteld. En zeker bij een eerste, je weet gewoon niet wat er allemaal gebeurd en je bent vreselijk bang en onzeker. Juist als het niet volgens "het boekje" gaat...
Maar goed, klagen heeft toch geen zin en je moet gewoon proberen ervan te genieten, ook als er beren op de weg zijn, maar vaak kan dit pas achteraf![]()
Ik wou maar een voorbeeld geven over 'kwaaltjes'.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:53 schreef Kleintje het volgende:
Vind het nogal een verschil wat je nu aanhaalt. Net had je het over 'overtijd' lopen, nu over de eerste 3 maanden.
Lekker zeuren hoor Kleintje! Heb ik ook gedaan tijdens mijn zwangerschappen.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:46 schreef Kleintje het volgende:
Maar Bass-Miss, moet je dan net doen alsof alles in de zwangerschap leuk is? Een roze wolk enzo?
Als je jezelf goed voelt en lekker weg gaat dan komt er amper reactie op, terwijl het wel degelijk wordt gepost. Als je jezelf rot voelt dan reageert men wel en dan lijkt het weer alsof je aandacht vraagt, zeurt en zielig doet.
Sja... zal wel aan mij liggen dan. Volgens mij heb ik de laatste tijd ook vaak genoeg gepost dat het goed gaat!
weet je dat dit vanmorgen ook door me heen schoot?quote:Op maandag 2 juli 2007 21:53 schreef lcicle het volgende:
'Kleintje' is gewoon een gevoelig onderwerp hier op Fok, dat zie je maar weer.
Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe mijn postgedrag was die laatste weken.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:55 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik wou maar een voorbeeld geven over 'kwaaltjes'.
Ik heb ook een week overtijd gelopen, volgens de termijnecho zelfs drie,, maar dat vond ik minder erg dan dat kotsen.
Daar hoort niet dezequote:
Uhm... Nou.... Ik ken verhalen.... Mensen die dachten dat ze idd nog gewoon wat weetjes hadden en even later toch een minimensje in hun armen hadden.... Met het idee.... Huh, waren dat nou weeen?quote:Op maandag 2 juli 2007 21:59 schreef Moonah het volgende:
[..]
Daar hoort niet dezemaar deze
smiley bij hoor!
Maar Kleintje, waarom ik in dat topic op jou reageerde (of eigenlijk agreede met dames die op jou hadden gereageerd..), op één of andere manier breng jij je harde buiken/voorweeën elke keer alsof je nu toch écht gaat bevallen. En het is al eerder door diverse dames tegen je gezegd, als het écht zo ver is dan wéét je dat. Zonder enige twijfel. Bovendien staat me bij dat je hebt gemeld dat je weeënremmers hebt gekregen, want daar gaf je toen nog info over die naar mijn weeënremmerskennis niet klopte, en vandaag lees ik weer dat je alleen bedrust hebt moeten houden. Dat vind ik wat vreemd, maar wellicht heb ik eea verkeerd geïnterpreteerd.
Verder snap ik dat je baalt van het voorwerk, dat deed ik ook. En als je erop hebt gerekend dat je kindje wellicht eerder geboren zou worden (dat was bij mij iig zo) dan zijn die laatste weken helemáál lastig afwachten.
Aan de andere kant.... Hormonen laten een mens soms vreemde dingen doen/zeggen/ervaren...![]()
![]()
Dus wat compassie is ook wel op zijn plaats.
Van mij mag iedereen posten wat ze wil hoor, maar ik mag ze dan wel een zaag vinden...:Pquote:Op maandag 2 juli 2007 22:00 schreef Smoezie het volgende:
Bass-Miss, je bent een ontzettend leuk mens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar wat maakt het nou UIT dat jij niet postte dat je had gekotst en dat een ander dat wel doet of wil? En hoe jouw postgedrag was in die tijd. Mensen, vergelijk toch eens niet zo, zoals de topictitel al zegt, geen zwangerschap is hetzelfde en geen mens is hetzelfde. Er zijn hier wat mensen die eens wat meer op zichzelf moeten letten in plaats van op een ander, oordeel niet zo snel. Wat wil je er in godsnaam mee bereiken denk ik dan, dat er weer iets te zeiken en te rellen valt? Sja, het zal eens een paar maanden gewoon gezellig zijn.... oeh!
Kleintje, ik ken je helemaal niet verder, maar jij mag hier posten wat je wilt lijkt me. Ze vragen zelf 'hoe gaat het' en jij geeft gewoon antwoord. Wie dat niet wil lezen, die slaat jouw posts maar over.
Mijn eerste wee was een perswee, met de volledige 10 cm ontsluiting. Kadootjequote:Op maandag 2 juli 2007 22:01 schreef vamperotica het volgende:
Uhm... Nou.... Ik ken verhalen.... Mensen die dachten dat ze idd nog gewoon wat weetjes hadden en even later toch een minimensje in hun armen hadden.... Met het idee.... Huh, waren dat nou weeen?
Moonahquote:Op maandag 2 juli 2007 21:59 schreef Moonah het volgende:
Maar Kleintje, waarom ik in dat topic op jou reageerde (of eigenlijk agreede met dames die op jou hadden gereageerd..), op één of andere manier breng jij je harde buiken/voorweeën elke keer alsof je nu toch écht gaat bevallen. En het is al eerder door diverse dames tegen je gezegd, als het écht zo ver is dan wéét je dat.
Ik zou het niet anders weten...quote:Op maandag 2 juli 2007 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Of er dan iets van gezegd moet worden? Nou, waarom niet als iemand zich eraan stoort?
De mensen die het verhaal wel willen steunen doen dat toch wel, en de mensen die denken 'pfff, heb je haar weer' die reageren niet. Prima toch?
Ah, oké!quote:Op maandag 2 juli 2007 22:01 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Uhm... Nou.... Ik ken verhalen.... Mensen die dachten dat ze idd nog gewoon wat weetjes hadden en even later toch een minimensje in hun armen hadden.... Met het idee.... Huh, waren dat nou weeen?
Ik had dat bij nr 3....quote:Op maandag 2 juli 2007 22:04 schreef Greys het volgende:
Foutje
Maar je kan er iets van zeggen en je kan er iets van zeggen! De post van (als ik me niet vergis) Phileine was al heel anders dan die van die relkloon-waar-ik-de-naam-niet-meer-van-weet-en-die-onbelangrijk-was.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Of er dan iets van gezegd moet worden? Nou, waarom niet als iemand zich eraan stoort?
De mensen die het verhaal wel willen steunen doen dat toch wel, en de mensen die denken 'pfff, heb je haar weer' die reageren niet. Prima toch?
Ik vraag me af waar dan de graadmeter ligt? Hoevaak per week? wanneer is het acceptabel en wanneer is het overdreven? Wanneer zijn je credits op en kan je nieuwe muntjes bij kopen?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:06 schreef Moonah het volgende:
Overigens, de dames die zeiden "Klaag maar raak", Lois heeft daar over gepost in Z&G. Dat het dus niet de bedoeling is...
Maar vind je dan dat iemand er wel of niet iets van mag zeggen?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Eérst ,moet je nog zeggen dat je me een heel leuk mens vindt...quote:Op maandag 2 juli 2007 22:05 schreef Smoezie het volgende:
[..]
MoonahNiet als aanval (je weet wel beter
) maar gewoon als vraag/nieuwsgierigheid:
Nou, ik heb vanaf week 25 (voor)weeën gehad, vanaf week 29 aan de weeënremmers en tóch wist ik precies wanneer het echte werk begon. Ook al was het mijn eerste kind.En dat heb ik van zo veel meer dames gehoord. Maar wellicht oordeel ik te hard en projecteer ik mijn eigen ervaringen te veel...quote:Als het een eerste kindje is (dat is toch zo, van Kleintje? Of zit ik nou heel erg mis?) dan kan je toch elke keer als er gerommel is denken dat het nu toch écht gaat beginnen? Dat zou toch kunnen, zou ik misschien ook wel hebben
En dan kunnen diverse anderen tien keer zeggen dat je het wéét als het echt begint, maar ik zou ook twijfels hebben hoor
Ehm... nee, ik heb geen weeënremmers gehad. Volgens mij ook niet gepost dat ik ze zou krijgen.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:59 schreef Moonah het volgende:
Maar Kleintje, waarom ik in dat topic op jou reageerde (of eigenlijk agreede met dames die op jou hadden gereageerd..), op één of andere manier breng jij je harde buiken/voorweeën elke keer alsof je nu toch écht gaat bevallen. En het is al eerder door diverse dames tegen je gezegd, als het écht zo ver is dan wéét je dat. Zonder enige twijfel. Bovendien staat me bij dat je hebt gemeld dat je weeënremmers hebt gekregen, want daar gaf je toen nog info over die naar mijn weeënremmerskennis niet klopte, en vandaag lees ik weer dat je alleen bedrust hebt moeten houden. Dat vind ik wat vreemd, maar wellicht heb ik eea verkeerd geïnterpreteerd.
Dat dat met een kloon moest vond ik ook erg flauw idd.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:07 schreef Ireth het volgende:
[..]
... al heel anders dan die van die relkloon-waar-ik-de-naam-niet-meer-van-weet-en-die-onbelangrijk-was.
Zou dat niet het punt zijn van de discussie van vanmorgen?quote:Op maandag 2 juli 2007 21:59 schreef Moonah het volgende:
[..]
bekentenis:quote:Op maandag 2 juli 2007 12:02 schreef Kleintje het volgende:
Ah joh, ik heb net bij elkaar gegoogled hoe het zit met strippen, met bedrust etc.
Eigenlijk verzin ik gewoon alles bij elkaar
Dat idee heb ik ook al gehad, maar het kan niet he, met die foto's?quote:Op maandag 2 juli 2007 22:13 schreef easy-going het volgende:
bekentenis:
Het is dat ik buikfoto's van je zie, maar ik heb me idd wel eens afgevraagd of jouw zwangerschap niet bijelkaar gegoogeld is![]()
![]()
Ik houuuuuuuuuuuuuuuu van jouuuuuuuuuuuuuuuuuquote:Op maandag 2 juli 2007 22:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Eérst ,moet je nog zeggen dat je me een heel leuk mens vindt...![]()
Dat is juist hartstikke knap, dat je zo goed echt wíst wanneer het begon. En ik geloof zeker dat veel (wellicht de meerderheid van de) dames dat hebben. Maar ik kan me ook voorstellen dat je er over kunt twijfelen, dat je bij meerdere dingetjes/rommeltjes denkt dat het gaat beginnen. Ik heb nog geen eigen ervaring om te kunnen projecteren, dus misschien heb jij wel hartstikke gelijk, maar het was nieuwsgierigheid of echt iedereen het 100% zeker weet, of dat er nog twijfel kan zijn.quote:Nou, ik heb vanaf week 25 (voor)weeën gehad, vanaf week 29 aan de weeënremmers en tóch wist ik precies wanneer het echte werk begon. Ook al was het mijn eerste kind.En dat heb ik van zo veel meer dames gehoord. Maar wellicht oordeel ik te hard en projecteer ik mijn eigen ervaringen te veel...Dat kan ik geloof ik nogal goed...
![]()
Heb je helemaal gelijk in, is ook niet voor te schrijven. We hopen eigenlijk een beetje op het zelf-regulerend vermogen van 'de groep'. Helaas blijft het alleen wel zo dat negatieve verhalen sneller aandacht krijgen dan positieve verhalen.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:09 schreef lcicle het volgende:
Ik vind dat iedereen zélf mag weten wat hij/zij post op een forum, of dat nu geklaag is of niet. Ik begrijp het bericht van Lois wel, maar denk niet dat een moderator hoeft te bepalen wat iemand wel of niet verteld.
We zijn toch allemaal volwassen genoeg om te realiseren wat je allemaal verteld? Hoe je jezelf 'presenteert' op een forum?
Dat had ik dus ook. En toen ik las dat Goaxing er wat van zei, en Phileine, sloot ik me daar bij aan. Eigenlijk ook een beetje laf van mezelf.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:13 schreef easy-going het volgende:
Ik kom niet zo vaak in z&g maar dit zijn wel dingetjes die me opgevallen zijn en waar ik mijn vraagtekens weleens bij heb maar het nu ook weer niet de moeite waard vind om vragen erover te stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |