abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 30 juni 2007 @ 00:55:27 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50990068
Vorige topic: Leggingen, lezingen en dobbelstenen ect. voor iemand anders

De bedoeling is dus dat men hier een legging/lezing/dobbelstenen/iets anders aan kan vragen en dat andere deze dan uitvoeren voor ze.

Als er nog mensen zijn die tarotkaarten kunnen leggen en bereid zijn om dit te doen, graag! Wat ook leuk is is natuurlijk andere manieren van 'lezen'. Die zijn op het moment heel erg in short supply. Anyway, game on .

Laatste posts:
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zou je voor mij een "open gooi" (als dat bestaat ) willen gooien? Ik ben wel benieuwd naar hoe dat in zijn werk gaat.
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jij gelooft dus niet in zuiver toeval bij deze stenen?
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:43 schreef senesta het volgende:

[..]

Qua gooien bedoel je?
Ik gooi voor mezelf wel eens voor de dagtendens en als ik er aan denk stel ik ook wel eens vragen, en meestal krijg ik wel hele toepasselijke antwoorden
En ik vind ook vaak mijn sleutels weer terug
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zaterdag 30 juni 2007 @ 00:57:02 #2
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50990113
Alicy, een algemene gooi vind ik lastig, heb je niet een vraag dan wil ik het wel proberen.
Het mag alleen geen vraag zijn met een ja of nee antwoord.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 30 juni 2007 @ 09:27:12 #3
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50994012
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:57 schreef senesta het volgende:
Alicy, een algemene gooi vind ik lastig, heb je niet een vraag dan wil ik het wel proberen.
Het mag alleen geen vraag zijn met een ja of nee antwoord.
Ik weet niet of je de volgende vraag kunt doen : (in hoeverre) ga ik mijn plannen het komende jaar realiseren?
pi_50994609
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:55 schreef senesta het volgende:
En ik vind ook vaak mijn sleutels weer terug
* MNR ziet mogelijkheden in een orakel die haar verloren sleutels terugbrengt

Btw, misschien is het handig om in de openingspost het lijstje op nemen van mensen die in het vorige topic nog om een legging/lezing hebben gevraagd?

[Edit]: zou je mij daar dan ook in op willen nemen?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_51000929
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:00 schreef Zus_konijn het volgende:
[afbeelding]

Handreading myxomatosekonijn:

Je hebt een vierkante hand, met mooi gevormde vingers.
Je bent een wat behoudend persoon, een kat uit de boom kijkend persoon.
Jij zal je niet snel bij vreemde laten gaan.
Je houd niet van veranderingen mochten die er zijn wil je een tijd van te voren hier op de hoogte van zijn, mochten die er wel zijn dan wil je dat ruim van te voren weten.

Jij bent iemand die het geheel in 1 keer overziet, maar je daarmee kun je wel kleine details missen.
Bij jou is het alles of niets.
Je hebt een erg gevoelig karakter, misschien ben je te emotioneel meer dan goed voor je is.
Je kunt erg wisselen met je gevoel en emotie.
Voor sommige mensen ben je hierom moeilijker te begrijpen, ( soms zelfs als onbetrouwbaar gezien ) maar als je deze eigenschap kent van jezelf is het misschien iets om aan te werken en rekening mee te houden.

In een relatie kun jij je soms in een droomwereld begeven, dat je eigenlijk meer verliefd bent op de liefde zelf, dan op de persoon.

Je hebt een lichte opening tussen je ringvinger en pink, dat betekend dat je niet van tijd en energie verspilling houd.

Je moet wel op je gezondheid letten, Je hebt misschien een drukte periode achter de rug en de stress van toen uit zich nu op verschillende manieren.

Je duim verteld dat je een moeilijk persoon bent om te doorgronden, en je hebt veel zelfbeheersing.

Dit was je reading, zou je me willen laten weten of je jezelf herkend hierin?

Groetjes,

Zus_konijn
Wauw...dit klopt grotendeels echt met hoe ik ben!

Enige punten waar ik nog wat twijfels bij heb zijn o.a. het 'alles of niets'.
Het wisselen van emoties en gevoelens (dan bedoel je per moment over 1 ding? of bedoel je het anders?) klopt wel maar laat lang niet altijd mijn emoties zien (is meer innerlijk) en ervaar ook niet dat anderen mij als onbetrouwbaar zien...juist niet...
Het niet begrijpen van mij (door anderen) was vroeger iets dat ik vaak hoorde (anderen vonden me vaak 'vaag')) maar had niet zoveel met die emoties te maken...meer mijn houding denk ik...
En wat betreft zelfbeheersing... niet op alle fronten..

Kun je ook zien hoe die drukte/stress periode zich uit dan..op wat voor manier? (eigenlijk zit ik er nu nog in een drukke periode namelijk en wil die gezondheidsklachten voorkomen in zover ik ze nog niet heb meegemaakt ).

Verder klopt het eigenlijk allemaal wel en zijn eigenlijk ook best specifiek van wat ik als belangrijkste karakterkenmerken van me zie... Vind het echt grappig dat je dit eruit haalt!

Dank je wel!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_51001232
Hey myxomatosekonijn,

Dat stukje over onbetrouwbaar, je zegt zelf dat het een stukje van vroeger is dat mensen je wat vaag vonden en geen hoogte van je konden krijgen en bij sommige mensen ben je dan onbetrouwbaar....( ze weten niet wat ze aan je hebben )
Je gevoel kan nog wel eens wisselen, als je bijvoorbeeld een bepaald gevoel of emotie ergens bij hebt dan kan het ook zo weer veranderen in een ander gevoel. ( beetje moeilijk uit te leggen)
Je houding straalt ook emotie uit...
Je straalt uit hoe je je voelt van binnen.

De stress:
Mijn gevoel zegt dat het zich uit in kleine kwaaltjes, hier en daar een pijntje, een griep.
Probeer je weerstand hoog te houden met wat vitamine tabletten en veel fruit.
Ga ook veel naar buiten, even je hoofd leeg maken ( uitwaaien ) met een stukje wandelen of fietsen even de stress van je afgooien.

Leuk dat je je erin kunt vinden, blijf het ook erg leuk vinden om te horen.
Hoeveel info je eigenlijk kunt vinden in iemand zijn/haar handen kan niet wachten om meer en meer te leren hierover zodat alles specifieker kan.
pi_51013122
tvp

*hoopt dat iemand nog legging wil doen.. zie vorig topic blz 5 (A)
pi_51019030
als iemand nog een rune legging zoekt of zo, zeg het me maar
pi_51075996
PM sent, stonecoldcrazy
pi_51094204
PPfffff...

Veel gebeurd met me de afgelopen dagen....
Ik heb nadat het gebeurd is nog veel aan de legging van Jogy moeten denken.

Maar nu ik toch in dit topic ben, zal ik nog wat vertellen.
Mijn moeder heeft in Januari een bloemenreading gehad van een medium.
Mijn moeder was uitgenodigd door een vriendin die dit organiseerde.
En ze heeft me vandaag verteld dat die man haar heeft verteld dat dit met mij rond deze maand ging gebeuren.
Hij had het op een briefje geschreven en aan haar gegeven.
Ze is heel erg nuchter en heeft dit nooit gelooft, tja nu moet ze wel erkennen dat die man gelijk had.

Ik geloof al niet in toeval, en dit bevestigd het alleen maar meer.

Volgens mij ben ik echt een feest om te 'readen' dom grapje, ik weet het..
pi_51123309
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:45 schreef So_Addictive het volgende:
Volgens mij ben ik echt een feest om te 'readen'
Probeer het uit zou ik zeggen..
  donderdag 5 juli 2007 @ 01:01:06 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51154234
television, ik ben je niet vergeten hoor, komt wel goed maar er zijn even andere dingen aan de hand die eerst gedaan moeten worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:23:13 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51165002
quote:
PPfffff...

Veel gebeurd met me de afgelopen dagen....
Ik heb nadat het gebeurd is nog veel aan de legging van Jogy moeten denken.

En ze heeft me vandaag verteld dat die man haar heeft verteld dat dit met mij rond deze maand ging gebeuren.
Ze is heel erg nuchter en heeft dit nooit gelooft, tja nu moet ze wel erkennen dat die man gelijk had.

Ik geloof al niet in toeval, en dit bevestigd het alleen maar meer.

Volgens mij ben ik echt een feest om te 'readen' dom grapje, ik weet het..
Damn zeg, heftig. Dit had ik gisteren helemaal gemist. Toch erg boeiend om die connectie te zien dan, bedankt dat je het hebt laten weten en naja, sterkte natuurlijk .
Vrijheid
pi_51201252
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 15:06 schreef Zus_konijn het volgende:
Hey myxomatosekonijn,

Dat stukje over onbetrouwbaar, je zegt zelf dat het een stukje van vroeger is dat mensen je wat vaag vonden en geen hoogte van je konden krijgen en bij sommige mensen ben je dan onbetrouwbaar....( ze weten niet wat ze aan je hebben )
Je gevoel kan nog wel eens wisselen, als je bijvoorbeeld een bepaald gevoel of emotie ergens bij hebt dan kan het ook zo weer veranderen in een ander gevoel. ( beetje moeilijk uit te leggen)
Je houding straalt ook emotie uit...
Je straalt uit hoe je je voelt van binnen.

De stress:
Mijn gevoel zegt dat het zich uit in kleine kwaaltjes, hier en daar een pijntje, een griep.
Probeer je weerstand hoog te houden met wat vitamine tabletten en veel fruit.
Ga ook veel naar buiten, even je hoofd leeg maken ( uitwaaien ) met een stukje wandelen of fietsen even de stress van je afgooien.

Leuk dat je je erin kunt vinden, blijf het ook erg leuk vinden om te horen.
Hoeveel info je eigenlijk kunt vinden in iemand zijn/haar handen kan niet wachten om meer en meer te leren hierover zodat alles specifieker kan.
Bedankt voor de aanvulling
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_51290279
Ik doe volgende week een legging voor Nairua (per PM afgesproken).
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:01:40 #16
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51403310
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:12 schreef MNR het volgende:
Ik doe volgende week een legging voor Nairua (per PM afgesproken).
Hip.
  woensdag 18 juli 2007 @ 18:48:31 #17
185505 Lofn
Mild en goed
pi_51601434
Mag ik van iemand een legging?
En als dat kan, moet ik dan wat gegevens hier neerzetten, of hoe gaat het precies in z'n werk?
test
  woensdag 18 juli 2007 @ 19:46:59 #18
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51603297
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:48 schreef Lofn het volgende:
Mag ik van iemand een legging?
En als dat kan, moet ik dan wat gegevens hier neerzetten, of hoe gaat het precies in z'n werk?
Alleen even 25 euro overmaken op 597224 t.n.v. FOK! B.V. te Zwolle.
Onder vermelding van je naam en geboortedatum. Kenmerk: TRU.
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:29:03 #19
185505 Lofn
Mild en goed
pi_51604819
Lullige reactie, toch.
test
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:34:06 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51604986
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:29 schreef Lofn het volgende:
Lullige reactie, toch.
Och, geintje moet kunnen.

Geboorteplaats en datum is genoeg, kan je hier neerzetten of via een PM naar degene sturen die het tezijnertijd voor je gaat doen.
Vrijheid
pi_51641369
Nai toch, boefje

Ik type morgen alles uit voor je. Ben gisteren naar het strand geweest en echt *zwaar* verbrand. Daar ben ik nu best wel moe van (kon slecht slapen vannacht).
pi_51678073
Hey Nairua,

Heb het als volgt voor je gedaan, 2 kaarten met 2 vragen, 5 kaarten voor een 2-sprong situatie en 1 kaart (+onderste kaart) als hart onder de riem.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

1. Geef me een kaart die de inleving/gevoel voor de situatie vertaalt:

ORACLE (“vraag wijsheid en begeleiding/voorlichting van een oudste”)
Het orakel is de allerhoogste bewaarder van geleerdheid. Vraag wijsheid en van een oudste. Consulteer boeken, leraren of kundige zegsman/vrouw. Het orakel kan ook een opoffering vertegenwoordigen die gemaakt wordt in onderzoek naar wijsheid.

2. Geef me een kaart die staat voor raad, inzicht en wijsheid

MEDUSA (“jaloezie leidt tot ondergang”)
Medusa vertegenwoordigt afgunst and een verdorvenheid van schoonheid. Deze tragische, mytische ‘being’ kan ook een act van jaloerse aard aanduiden, verbanning of strenge straf. Buitensporige jaloezie leidt tot ondergang.

Deze kaart viel uit de stapel

WINDS OF CHANGE (“je omstandigheden/lot zullen veranderen”)
Een verandering is in het vooruitzicht, die komt er. Je omstandigheden of je lot is veranderd. Je moet beslissen of je je huidige koerst gaat veranderen of dat je op dit pad blijft. Nieuwe vooruitzichten en potentiële nieuwe problemen liggen aan de horizon. Wees voorbereid om je aan te passen.

Onderste kaart (lees deze slechts als een klein detail)

LOVE (“ware liefde en getrouwheid”)
Het gouden hart is een symbool van ware liefde en romantiek. Het vertegenwoordigt eerlijkheid, trouw, een altijd durende verbinding en vlammen die steeds weer opnieuw doen opvlammen. Je zult verkrijgen wat je hart begeert.

Het heden, Zwaarden Aas
radicale veranderingen, ontmaskerde illusies, onthulde waarheid en rechtvaardigheid

Deze kaart verbeeldt een dubbelzijdig zwaard dat ten goede of ten kwade gebruikt kan worden: het lemmet kan gebruikt worden om te genezen of te doden. De kaart correspondeert met het element lucht, die op zijn beurt verbonden is met het verstandelijke en de manier waarop we psychologische zaken evalueren.

Duiding:
- er is een radicale verandering op komst, zo lijkt het
- er ligt een plezierige verrassing in het verschiet
- kracht, wanneer je wordt geconfronteerd met tegenslag
- niet alles gaat van een leien dakje (vanwege ernstige conflicten worstelingen in het hoofd)

De huidige verwachtingen, Kelken Aas
nieuwe relaties, krachtige emoties, liefde, huwelijk of moederschap

Een wereld van emoties. De kaart geeft een overvloed van goedheid aan. Er is ook emotionele groei en vredige, liefhebbende emoties.

Duiding:
- een nieuw begin of frisse start
- waarschijnlijk op het gebied van relaties of gevoelsleven
- kracht van gevoel (zo sterk dat de kelk overstroomt)
- het zuiverste aspect van emotionele energie en duidend op de winst die kan worden behaald uit een liefhebbende relatie.

Het onverwachte, Kelken 9
emotioneel en fysiek genot, voldoening

Een tijd van vermaakt en zintuiglijk genoegen. Een tijd van emotionele en lichamelijke voldoening (en sensualiteit). Een tijd van plezier, feest en beloning. De indruk van romantische liefde is wel duidelijk.

Duiding:
- genot en plezier
- eerder een kortstondige ervaring dan aanhoudend genot
- kortetermijn extase in tegenstelling tot langetermijnvoldoening
- dromen worden werkelijkheid
- relaties staan op de voorgrond

De nabije toekomst, Kelken 4
verveling, levensmoeheid, eentonigheid

Er is een sombere man die wanhopig is en naar 3 kelken staart. Een vierde kelk verschijnt -als een wonder- uit een hand in een wolk. Maar de man weigert bewust alles wat hem aangeboden wordt. Een triest, ongelukkig figuur. Het roept een gevoel van onvrede op. De 3 kelken op de voorgrond zijn gevuld met een overvloed aan mogelijkheden, maar de man doet geen poging zijn hand naar 1 van de kelken uit te steken.

Duiding:
- diep gevoel van ongenoegen of ergernis (maar er lijkt geen reden te zijn voor zulke gevoelens)
- lusteloosheid en ontgoocheling
- het gevoel komt van binnenuit, niet van buitenaf (oftewel: je creert dit gevoel zelf)
- de oplossing ligt dan ook in jezelf
- onderwerp je ziel aan een onderzoek om alles in het juiste perspectief te krijgen

De toekomst op lange termijn, Staven 2
een poging om een doel te bereiken is gaande, vroeg stadium van een plan

Een man denkt na over zijn volgende stap op een reis. Hij denkt na over een actie die hij moet ondernemen. Hij heeft een basis gelegd, maar er moet nog veel gebeuren. Er zijn zuivere gedachten en verlangens; samen vormen deze een goede balans tussen de twee.

Duiding:
- hoewel woorden zijn omgezet in daden, de basis is gelegd, er moet nog veel gebeuren
- de ideeen die zijn begonnen in de STAVEN AAS zijn vertaald in iets concreters, maar het is nog vroeg dag
- ambitie en hoge idealen
- er kan een positief gevoel van succes ontstaan (moet je wel de juiste koers volgen)
- er zijn veel obstakels, maar de je slimme intuitie en je initiatief kun je gebruiken om deze te overwinnen

HET SPIRITUELE ALFABET

Moed:
de kaart moed herinnert je misschien aan het feit dat ook jij moedig bent. Of vraagt je te overwegen of jij jouw Moed nu in kunt zetten. Sta je voor een moeilijke beslissing? De kwaliteit Moed gebruik je om je onzekerheid en angst te overwinnen terwijl je een vaag gevoel van juistheid in je Hart voelt voor of bij de beslissing.

Onderste kaart (lees deze slechts als een klein detail)
Verantwoordelijkheid:
verantwoordelijkheid is een begrip waarover veel onbegrip is. En misschien geldt dat ook wel voor jou. Verantwoordelijkheid is het accepteren van de consequenties van jouw handelen, denken en spreken, van jouw (innerlijke) houding. En de erkenning ervan. Het is voor het meest liefdevolle wat je voor jezelf kunt doen. Het is de acceptatie van jezelf.

Extra noot: kreeg tijdens het leggen het gevoel van iemand die de situatie in stand wilt houden cq. beheersen (als in: touwtjes in de hand houden). Alsof je jezelf het daardoor onnodig heel lastig maakt.

Kun je me terugkoppelen wat je van de legging vindt? Of je jezelf hier in herkent?

MNR
pi_51735413
quote:

Ik ben uitgenodigd voor een bloemenreading van dezelfde man, dat zal ongeveer over een maand gaan gebeuren
pi_51747456
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:08 schreef So_Addictive het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een bloemenreading van dezelfde man, dat zal ongeveer over een maand gaan gebeuren
Hey, dat is leuk! Laat even weten hoe het was!
  maandag 23 juli 2007 @ 15:41:44 #25
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51750042
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:57 schreef MNR het volgende:
Kun je me terugkoppelen wat je van de legging vindt? Of je jezelf hier in herkent?
Dankjewel. . Vind het vrij algemeen, qua termen. Van de meeste dingen heb ik wel zoiets van 'mja', dat sluit wel aan bij mijn leven maar bij andere kaarten weer totaal niet. (Medusa)

Maar wel leuk om te lezen! .
pi_51751961
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:24 schreef MNR het volgende:

[..]

Hey, dat is leuk! Laat even weten hoe het was!
Zeer zeker!!
pi_52702319
quote:
Op maandag 23 juli 2007 16:34 schreef So_Addictive het volgende:
Zeer zeker!!
Dat is zo ongeveer rond deze tijd, nietwaar?
pi_52732294
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 17:08 schreef MNR het volgende:

[..]

Dat is zo ongeveer rond deze tijd, nietwaar?
Het is een maand verzet

Dit topic is al een tijdje niet meer zo actief...

Wil iemand misschien een algemene legging voor mij doen?
Mijn gegevens PM-SPAM ik wel
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:19:58 #29
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_52732669
I'll give it a shot tonight. PM:

• verblijfplaats
  • geb. datum
  • pi_52733293
    PM is verzonden
    pi_52737547
    Een vriendin van me legt kaarten. Maar ze heeft nog nooit voor mij wat gelegt. Hoef ik ook niet trouwens.
    Ik denk dat er een boel giswerk in zit. Heb me er wel eens wat in verdiept en wat ik er toch uit merk is dat grotensdeels op gevoel gebasseerd is. Dat merk je met een boel dingen als het gaat om het mystieke, kaarten leggen, lezingen, dobbelstenen, pendelen enzovoort.

Zelf ben ik al een tijdje bezig met pendelen. Ik ben nooit vol overtuigt van de uitkomst. En gebruik het ook niet voor dingen als toekomst voorspellen (zal je ook niet lukken met Pendelen trouwens)
    Maar het is wel erg handig als je iets kwijt bent en je er naar pendeld. Zelfs al is het niet precies het juiste antwoord, dan helpt het wel bij het bedenken van waar het kan zijn. (zo al honderden keren mijn sleutels weer gevonden )

Kaarten leggen en dergelijke gaat voor zover ik weet vooral om verleden, heden en toekomst. (ja gaat wat dieper, maar dit zijn toch de drie dingen die je het meest ziet terug komen)
    En ik wil domweg niet mijn toekomst weten. Zelfs al zit het er nog zo naast. Ik wil ook niet bewust of onbewust gaan leven naar woorden van een kaart
    pi_52739526
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 21:06 schreef Elcie het volgende:

Kaarten leggen en dergelijke gaat voor zover ik weet vooral om verleden, heden en toekomst. (ja gaat wat dieper, maar dit zijn toch de drie dingen die je het meest ziet terug komen)
    En ik wil domweg niet mijn toekomst weten. Zelfs al zit het er nog zo naast. Ik wil ook niet bewust of onbewust gaan leven naar woorden van een kaart
    Nou voor mij zijn de kaarten een middel om bepaalde inzichten en duidelijkheid voor jezelf te ontdekken.
      maandag 27 augustus 2007 @ 23:41:35 #33
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_52741299
    Hoi so_addictive ik heb toennet de legging voor je gedaan. Het is echt een basis legging omdat ik dit misschien weer rustig aan een beetje op wil pakken. Soms is het duidelijker een concrete vraag te krijgen. Niet dat dat per se hoeft omdat een algemene korte legging vaak ook heel erg goed gaat.

Ik zei: i'll give it a shot so here we go:
    De eerste kaart is wie jij bent. Het is de schildknaap van de zwaarden
    Je kunt moeilijk keuzes maken mbt tot grote levensvragen en kwesties. Kiezen tussen liefde of haat, ja en nee, actie en reactie en angst en moed. De keuzes die je maakt maken je wankel en zorgeloos Je weet niet goed waar je heen wilt en of je eigenlijk wel behoefte hebt om alles te leren op veel momenten. Misschien dat je op de ene dag zegt dat alles ok is, maar voor je gevoel komen dingen vaak in het midden uit waar het alsnog alle kanten op kan gaan. De "volwassen" stap en baanbrekende keuzes ontbreken op dit moment echter en daardoor verkeer je in een wankele situatie waar je op een bergtop staat en de wind je alle kanten op kan blazen.

Verleden: rad van fortuin
    Het tarotrad draait alle kanten op. Je kunt je zowel onder als boven profileren, de uitkomst is echter neutraal gebleven gezien het punt waar je je nu verkeerd(kaart 1) Je was een persoon in het verleden die zich zeer door verhalen/studie/informatie liet leiden.

Toekomst en hoe je deze kunt bereiken: kelken 8
    8 volle kelken laat je achter op de kaart van de toekomst(het schijnt dat er eentje ontbreekt) Door een roep/verlangen verlaat je een situatie die je toch op 1 of andere manier een zekere volheid/eenheid gaf. De volle kelken die op de voorgrond staan en verwijzen naar een recente definitieve keuze zeggen ons dat je aan een nieuwe tocht begint en wij als kijker eigenlijk niet kunnen zien dat je een kelk onder je mantel meeneemt omdat je zeer zeker niet alle verworven vaardigheden achter je laat. Je begint aan een nieuwe trede op dezelfde trap, een hoogtepunt achter je gelaten. De tocht gaat naar een berg en wat daar te zien is weet niemand behalve jezelf.

Hoe te bereiken: koningin munten
    koesteren wat je op dit moment hebt en het inzien van wat je hebt in het geheel. Genieten van de omgeving waar je je in verkeerd.(je gaat op in je situatie) De volheid hiervan inzien.

de dood
    loslaten van. Het zien van nieuw licht. Nieuwe kansen. Veranderingen maken het oude af en maken plaats voor iets nieuws.

Nu komt het "giswerk" van mezelf na aanleiding van deze legging en het krijgen van de sumiere hoeveelheid gegevens via de PM.

Ik denk persoonlijk dat:
  • je thuiswonend bent
  • je veel relaties hebt gehad
  • ontzettend veel wilt ondernemen, maar het aan veel moed ontbreekt om dit daadwerkelijk te doen
  • je het ouderlijk huis maar al te graag wilt verlaten, maar het risico misschien te groot is

, maar ik kan ernaast zitten.

Graag een reactie op dit alles.
  • pi_52746372
    PM verzonden

[ Bericht 45% gewijzigd door So_Addictive op 28-08-2007 11:40:14 ]
    pi_52746712
    Hoihoi

Ik heb een vraagje over Tarotkaarten. Ik heb mijn Tarotkaarten weggegooid (er ontbrak een kaart) en nu heb ik nog wel een set in huis, maar dat is een Engels set tarotkaarten met bijv de Prince en Princess of Pentacles. Ik weet alleen niet welke van de twee nou de page is en welke de ridder. Zelf dacht ik met wat logisch redeneren en de plaatjes te bestuderen dat de Prince de Ridder is en de Princess de page, maar dat weet ik dus niet zeker. Is er iemand die het wel weet?
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:14:45 #36
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_52753604
    Als ik me niet vergis is de page de schilknaap
    pi_52755104
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 18:04 schreef So_Addictive het volgende:
    Het is een maand verzet
    Aha
    quote:
    Dit topic is al een tijdje niet meer zo actief...
    Tja, ik gaf hem een kick toen ik mijn legging op ging zoeken omdat Nai er een vraag over had en toen zag ik jouw vraag staan
    Niet zo actief, maar wel éen van mijn favo topics hier in Truth.
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 10:10 schreef Isabeau het volgende:
    Ik heb een vraagje over Tarotkaarten. Ik heb mijn Tarotkaarten weggegooid (er ontbrak een kaart) en nu heb ik nog wel een set in huis, maar dat is een Engels set tarotkaarten met bijv de Prince en Princess of Pentacles. Ik weet alleen niet welke van de twee nou de page is en welke de ridder. Zelf dacht ik met wat logisch redeneren en de plaatjes te bestuderen dat de Prince de Ridder is en de Princess de page, maar dat weet ik dus niet zeker. Is er iemand die het wel weet?
    Je zou met de naam van je kaarten even kunnen Googlen (image) om het zeker te weten. Maar aan de andere kant, als Spellmeista t zegt, ik vertrouw wel op zijn kundigheid!
    pi_52755903
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 16:06 schreef MNR het volgende:

Maar aan de andere kant, als Spellmeista t zegt, ik vertrouw wel op zijn kundigheid!
    Ja, maar spellmeista heeft het over page en schildknaap en ik had het over page en ridder versus prince en princess.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:34:27 #39
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_52757783
    dan snap ik het ff niet, wat MNR dan zegt is misschien wel handig om te doen. Ik dacht dat de page de schildknaap is in een "normaal" tarot deck.
    pi_52758079
    Ik heb weer een afwijkend deck Alles is verder hetzelfde, behalve dat er dus sprake is van een prince en een princess.

(en ik heb vanmorgen een legging gedaan en het maakte nog best veel uit of de kaart op positie 1 een page of een ridder was...daar lag de princess of staves)
    pi_52759318
    Ah, ik heb wat gevonden:
    quote:
    One common variation, introduced by the Victorian-era Hermetic Order of the Golden Dawn (for the Order's tarot deck) and later followed by occultist Aleister Crowley, is to replace the Page and Knight with a Princess and Prince
    Ik neem dus aan dat de page de princess is en de knight de prins (en dat had ik zelf zo ook uitgelegd, maar dat wist ik dus niet zeker)
    pi_52764170
    Spellmeista, later op de avond geef ik reactie op de kaarten
    pi_52766156
    Isabeau, doorgaans is de prinses dan de schildknaap en de prins is de ridder.

Als er nog mensen zijn die van mij een duiding willen, laat het maar horen. Als je in de omgeving van Rotterdam zit dan wil ik het ook nog wel persoonlijk doen in een cafe. Naast standaard Celtische kruizen leg ik ook op basis van geboortedatum. Tevens ook mogelijk de relatie tussen 2 personen hiermee te bepalen (bij beide geboortedata). Of een relatiespread zonder data, ook mogelijk. Kan alle kanten op met mij!
    pi_52767051
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 23:41 schreef Spellmeista het volgende:

De eerste kaart is wie jij bent. Het is de schildknaap van de zwaarden
    Je kunt moeilijk keuzes maken mbt tot grote levensvragen en kwesties. Kiezen tussen liefde of haat, ja en nee, actie en reactie en angst en moed. De keuzes die je maakt maken je wankel en zorgeloos Je weet niet goed waar je heen wilt en of je eigenlijk wel behoefte hebt om alles te leren op veel momenten. Misschien dat je op de ene dag zegt dat alles ok is, maar voor je gevoel komen dingen vaak in het midden uit waar het alsnog alle kanten op kan gaan. De "volwassen" stap en baanbrekende keuzes ontbreken op dit moment echter en daardoor verkeer je in een wankele situatie waar je op een bergtop staat en de wind je alle kanten op kan blazen.
    Sinds lange tijd sta ik er weer alleen voor, moeilijke tijd achter de rug.
    Ik heb nu wel het gevoel dat er nog zoveel meer in de wereld is maar ik heb nog helemaal geen idee welke kant ik op moet gaan. Ik heb nu zoiets van "ik zie wel wat er nog op me af komt"
    quote:
    Verleden: rad van fortuin
    Het tarotrad draait alle kanten op. Je kunt je zowel onder als boven profileren, de uitkomst is echter neutraal gebleven gezien het punt waar je je nu verkeerd(kaart 1) Je was een persoon in het verleden die zich zeer door verhalen/studie/informatie liet leiden.
    Mijn verklaring hierboven geldt ook wel voor deze kaart.
    Dat laatste klopt we ja... Nu trek ik vooral mijn eigen conclusies...
    quote:
    Toekomst en hoe je deze kunt bereiken: kelken 8
    8 volle kelken laat je achter op de kaart van de toekomst(het schijnt dat er eentje ontbreekt) Door een roep/verlangen verlaat je een situatie die je toch op 1 of andere manier een zekere volheid/eenheid gaf. De volle kelken die op de voorgrond staan en verwijzen naar een recente definitieve keuze zeggen ons dat je aan een nieuwe tocht begint en wij als kijker eigenlijk niet kunnen zien dat je een kelk onder je mantel meeneemt omdat je zeer zeker niet alle verworven vaardigheden achter je laat. Je begint aan een nieuwe trede op dezelfde trap, een hoogtepunt achter je gelaten. De tocht gaat naar een berg en wat daar te zien is weet niemand behalve jezelf.
    Ja, deze gaat toch wel diep...
    Door schade en schande word je wijs is de gezegde toch?
    Tenminste, dat is hoe ik deze kaart zie. Misschien wat kort door de bocht...
    Door recente gebeurtenissen neem je (on)bewust toch altijd wat emotionele bagage met je mee ...
    quote:
    Hoe te bereiken: koningin munten
    koesteren wat je op dit moment hebt en het inzien van wat je hebt in het geheel. Genieten van de omgeving waar je je in verkeerd.(je gaat op in je situatie) De volheid hiervan inzien.
    Working on it
    quote:
    de dood
    loslaten van. Het zien van nieuw licht. Nieuwe kansen. Veranderingen maken het oude af en maken plaats voor iets nieuws.
    My thoughts exactly

Het leven gaat door
    pi_52773022
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 22:29 schreef NegaSado het volgende:

Als er nog mensen zijn die van mij een duiding willen, laat het maar horen. Als je in de omgeving van Rotterdam zit dan wil ik het ook nog wel persoonlijk doen in een cafe. Naast standaard Celtische kruizen leg ik ook op basis van geboortedatum. Tevens ook mogelijk de relatie tussen 2 personen hiermee te bepalen (bij beide geboortedata). Of een relatiespread zonder data, ook mogelijk. Kan alle kanten op met mij!
    Nou, lijkt me leuk. Ben evt. nieuwsgierig naar wat je me zou kunnen vertellen aangaande de richting die ik qua werk opga, kan dat? (woon niet in de omgeving Rotterdam)
    pi_52773159
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 22:29 schreef NegaSado het volgende:

Hoi,
    Leuk, een nieuwe persoon erbij die ook leggingen doet.
    Wil je dat voor mij ook doen alsjeblieft?
    Geen relatiespread. Op basis van geboortedatum ben ik wel benieuwd naar. Ook hoe je dat doet, wat het uitmaakt en wat je daar dan mee doet.
    Ben ieuwsgierig

Mijn geboortedatum: 5 augustus '71
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    "Those who look before they leap, never leap".
    http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
    pi_52790382
    Nokwanda, jou heb ik even toegevoegd op MSN! Als je de fijne details van een legging wilt weten is dat toch wel handig, en die spread is best uitvoerig.
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 09:16 schreef MNR het volgende:

[..]

Nou, lijkt me leuk. Ben evt. nieuwsgierig naar wat je me zou kunnen vertellen aangaande de richting die ik qua werk opga, kan dat? (woon niet in de omgeving Rotterdam)
    Ik zal eens kijken!

Jouw vraag is vrij algemeen, dus ik gebruik ook een ruime spread. Ik ga dus er van uit, dat je wilt weten, wat jij zelf je werk in brengt, wat werk voor jou betekent, wat jouw motivatie is, waar je op moet letten (onverwachte gebeurtenissen), dus ik gebruik nu even een spread van 6 kaarten. Zoals je misschien zult merken, probeer ik te vermijden dingen te vertellen over de toekomst (waarzeggerij doe ik liever niet aan), en wat meer over wat er volgens de kaarten nú aan de hand is en welke bijdrage jij hier in hebt.

Ik schud de kaarten voor jou op de 'standaard' manier, en maak dan 2 keer 4 stapeltjes die ik weer samenvoeg van links naar rechts. Hier leg ik 6 kaarten uit in deze volgorde:

---1---
    -2---3-
    4--5--6

Het resultaat:

http://www.sadocles.nl/legging.jpg

Ik begin gewoon bij de eerste kaart.

De gehangene op de eerste positie geeft aan dat jij in staat bent dingen van veel perspectieven te bekijken. Jij hebt al de nodige ervaring en die draagt bij aan het feit dat je op zoek bent naar iets waar je je hart wat meer in kwijt kunt. De gehangene is ook een kaart die het eigenbelang of de onmiddelijke gratificatie aan de kant kan zetten en in staat is met geduld anderen te helpen of te wachten op een latere beloning. De vurige staven aan de zijkanten gaan ook precies over het creatieve proces wat je doorloopt.... Het is tijd dingen ondersteboven te bekijken, hoe eng dit ook wellicht mag zijn. Let wel, het gaat hier vooral om passiviteit. De gehangene is een kaart van contemplatie. Eerst denken, dan eventueel misschien doen... De gehangene juist op de eerste positie geeft ook aan, dat JIJ de gehangene neigt te zijn op je werk. Dit kan negatief of positief opgevat worden. Een positieve gehangene is behulpzaam, geduldig, wijs, begripvol... Een negatieve gehangene, echter, draaft dit te ver door en neemt teveel hooi op zijn vork. Hij offert zichzelf veel te veel op. Aan jou uit te zoeken, welk aspect van de gehangene jij meeneemt naar je werk, en wat je hier eventueel aan zou kunnen doen.

De drie van kelken op de 2e positie geeft aan dat jouw zorgzame en vriendelijke karakter bijdraagt aan het doel wat je op je werk wilt bereiken. De drie van kelken is voornamelijk een kaart van vriendschap, wederzijds begrip, en het verbond. Het is een vreugdevolle samenkomst. Het is een kaart van emotioneel begaan zijn met het lot van mensen waar je om geeft, van sterke sympathie. Deze eigenschappen ondersteunen de gehangene in jou en versterken hem.

Dan de vrouw van de roeden. Dit is een sterke huisje-boompje-beestje kaart. Op deze positie geeft de kaart aan dat je wellicht hier meer naar moet kijken. Als je bijvoorbeeld sterk sociaal werk doet (en de kaarten geven aan dat jij iemand bent die vooral tot bloei komt in dit gebied, in het sociale, de zorg, hulp aan anderen) dan vergeet je weleens dat je werkt om geld te verdienen. Let op de vrouw van de roeden, is het advies.

De zon in deze legging gaat over wat jou motiveert. De kaarten geven tot nu toe steeds sterke emoties aan, en dit is weer zo'n kaart. het draait bij jou vooral op het vinden van geluk. Om blijdschap, vrolijkheid. De zon is de ultieme blijheidskaart... Maar blijheid, op de kinderlijke manier. Een vrolijkheid los van schaamte of ironie. Dit is een bron van energie. En iedereen weet dat de zon een onuitputtelijke bron is. Goede intenties en kinderlijk vertrouwen sieren jou. Pas wel op, want vooral in de werksfeer zijn er veel mensen die hier hun voordeel mee proberen te halen. Iets in mijn zegt me heel erg sterk op dit moment dat ik dit tik dat het weleens zo kan zijn dat jij in het verleden in de maling bent genomen, of je verraden hebt gevoeld. Dat mensen proberen om voordeel uit jou te halen zonder hierbij rekening te houden met jou. Dit denk ik vanwege de gehangene, die ook staat voor opoffering. Daarmee word in deze tijd kinderlijkheid vaak beloond, omdat kinderen vaak als 'naief' worden gezien.

Dan macht (vaak ook 'kracht' genoemd), op de 5e positie. Dit is vrij duidelijk. Banen in de hulpverlening of de sociale sfeer geven vaak een heleboel kracht. Niets is fijner dan dankbare mensen.
    Let wel, deze kaart heeft veel haken en ogen. De leeuw die hier getemd wordt heeft de neiging uit te halen, of te proberen uit de grip van de vrouw te worstelen. Je kunt niet altijd voldoening voelen. Soms ontstaan er zeer nare situaties. Wat je hier mee moet doen, is van ze leren, en ze dan naast je neerleggen. Nóóit de leeuw de overmacht laten krijgen.

Dan op de 6e plek, de ruiter van kelken. Dit is een dromer. Deze positie gaat over de andere mensen op je werk, invloeden daarvan, hoe jij je naar hun opsteld etc... De ruiter van kelken is vaak een idealistische dromer die zichzelf ziet als de ideale partner (prins op het witte paard). Waarschijnlijk ben je single, en op zoek. Als jij jezelf niet zo ziet als de prins op het witte paard, kan het zijn dat er iemand in je leven is die zichzelf wel zo naar jou toe gedraagt, een co-werker. Als de kaart niet met de liefde te maken heeft, draait het nogmaals om die kinderlijke naiviteit die jij bezit. Je bent een dromer. Misschien is het juist hier tijd om even terug te denken aan de vrouw van de roeden.

Naar de hele legging gekeken, heb ik het idee dat je op dit moment emotioneel bent. Alle kaarten wijzen op sterke emoties. Je wilt je opofferen, je wilt ergens je hart in kunnen storten. Als je nog niet in de sociale sfeer zit maar bijvoorbeeld in de horeca, is het misschien een idee je te orienteren hiervoor. Als dit de richting is die je al op gaat, dan maak ik op uit de kaarten dat je je niet moet laten kisten door mensen die negatief zijn (de leeuw van kracht). Als je die personen wilt begrijpen, wees dan de gehangene en bekijk het van hun kant. Veel problemen lossen spontaan op als je ze maar vanuit het juiste perspectief kunt bekijken.
    pi_52792049
    Hey NegaSado, heb net je beschrijving doorgelezen en ik laat het even op me inwerken. Geef je snel een reactie.
    pi_52792259
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 20:45 schreef NegaSado het volgende:
    Nokwanda, jou heb ik even toegevoegd op MSN! Als je de fijne details van een legging wilt weten is dat toch wel handig, en die spread is best uitvoerig.
    heb ik je nu nog een keer toegevoegd aangezien ik per ongeluk op cancel had gedrukt.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    "Those who look before they leap, never leap".
    http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
    pi_52796265
    Wel NegaSado, zal ik je eens wat verklappen? Volgens mij heb je hier mijn liefdesleven in beeld gebracht. Het was eigenlijk de vraag die ik wilde stellen, maar niet heb gedaan omdat ik juist niet wil dat iemand zich hiermee in de toekomst bemoeit. Het fijne van jou is, dat je zelf al aangeeft je niet aan waarzeggerij wilt doen. Was dat even op 1 lijn zitten

En het klopt, op mijn werk is iemand die vindt dat we voor elkaar gemaakt zijn. En je voorgevoel:
    quote:
    Iets in mijn zegt me heel erg sterk op dit moment dat ik dit tik dat het weleens zo kan zijn dat jij in het verleden in de maling bent genomen, of je verraden hebt gevoeld. Dat mensen proberen om voordeel uit jou te halen zonder hierbij rekening te houden met jou. Dit denk ik vanwege de gehangene, die ook staat voor opoffering. Daarmee word in deze tijd kinderlijkheid vaak beloond, omdat kinderen vaak als 'naief' worden gezien.
    klopt ook. Heb dat zelf ook wel eens als ik iets voor iemand aan het posten ben, dus ik snap wat je bedoelt en je hebt het goed.

De vrouw van de roeden.... pfff... dat vind ik dan wel een lastige kaart. Zeker in combinatie met de kaart "macht" en het bijbehorende leeuwverhaal. Ik snap denk ik wel goed wat hier geprobeerd gezegd te worden. In ieder geval bedankt voor de laatste alinea, daar kan ik wat mee.

Kortom: ik herken me heel goed in je legging (ook in de stukken die ik niet heb aangehaald) en mijn complimenten voor je persoonlijke touch.

[edit]
    En de reden dat ik werk aanhaalde btw, is omdat ik nu in de IT zit en het gevoel heb dat sociaal werk veel beter bij me past, maar daar vind ik mijn weg wel in, het liefst een gulden middenweg

[ Bericht 8% gewijzigd door MNR op 29-08-2007 23:00:39 ]
    pi_52799984
    Leuk dat je je zo goed in de duiding kan vinden. Ik vond het zelf een vrij makkelijke duiding, want alle kaarten wezen één richting op. Maar ja, aangezien ik jou totaal niet ken, is het toch altijd een sprong in het diepe. Vooral als ik dan 'flashes' krijg waarin ik bepaalde dingen sterk voel, dan is het lastig die te (durven) verwoorden.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel, maar het is altijd beter even een maand of 2 te wachten, je begrijpt zelf waarschijnlijk ook wel waarom.
    pi_52821926
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 00:48 schreef NegaSado het volgende:
    Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel, maar het is altijd beter even een maand of 2 te wachten, je begrijpt zelf waarschijnlijk ook wel waarom.
    Ja, heb nog een paar vraagjes. Zou dat dan per PM kunnen of kun je me mailen?
      donderdag 6 september 2007 @ 10:20:13 #53
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_52976566
    Ik wil het verzoek hier bij iemand neerleggen om een legging voor mij te doen. Momenteel zit ik in een hele roerige periode. Ik zit oa in de ziektewet en ben ook op zoek naar een andere baan of banen. Ik zou graag willen weten wat de kaarten daarover te zeggen hebben. Dus voelt iemand zich geroepen dan is hij/zij van harte welkom om een legging voor mij te doen en zou ik dit erg waarderen. Ik hoop eigenlijk op wat tips/stukje toekomst en als je gegevens nodig hebt wil ik die wel PM-en.

Hartelijk dank alvast

De vraag zou in dit geval luiden: wat moet ik/kan ik doen om op een goede manier uit deze benarde situatie te geraken?
      donderdag 6 september 2007 @ 10:49:15 #54
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_52977203
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 10:20 schreef Spellmeista het volgende:
    Ik wil het verzoek hier bij iemand neerleggen om een legging voor mij te doen. Momenteel zit ik in een hele roerige periode. Ik zit oa in de ziektewet en ben ook op zoek naar een andere baan of banen. Ik zou graag willen weten wat de kaarten daarover te zeggen hebben. Dus voelt iemand zich geroepen dan is hij/zij van harte welkom om een legging voor mij te doen en zou ik dit erg waarderen. Ik hoop eigenlijk op wat tips/stukje toekomst en als je gegevens nodig hebt wil ik die wel PM-en.

Hartelijk dank alvast

De vraag zou in dit geval luiden: wat moet ik/kan ik doen om op een goede manier uit deze benarde situatie te geraken?
    Ik zit al een paar dagen te bedenken dat ik weer even wat wil gaan doen met m'n kaarten. Dus ik zou het wel willen .
    Vrijheid
      donderdag 6 september 2007 @ 10:54:26 #55
    190864 JennyA
    Imagination is everything. AE
    pi_52977316
    Hoi, wil iemand een legging voor me doen, welke gegevens heb je nodig? mijn vragen gaan met name over relaties, ik zou het zeer waarderen! bedankt, Jenny
      donderdag 6 september 2007 @ 13:49:05 #56
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_52981228
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 10:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zit al een paar dagen te bedenken dat ik weer even wat wil gaan doen met m'n kaarten. Dus ik zou het wel willen .
    Graag Jogy, als je wilt heel graag. Wanneer ik je nog wat toe moet zenden moet je dat even zeggen..
      donderdag 6 september 2007 @ 16:37:28 #57
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_52984880
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 13:49 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Graag Jogy, als je wilt heel graag. Wanneer ik je nog wat toe moet zenden moet je dat even zeggen..
    Doe maar de gebruikelijke gegevens . Ik heb ze volgens mij nog ergens maar dat wordt weer zoeken .
    Vrijheid
    pi_52987281
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 10:54 schreef JennyA het volgende:
    Hoi, wil iemand een legging voor me doen, welke gegevens heb je nodig? mijn vragen gaan met name over relaties, ik zou het zeer waarderen! bedankt, Jenny
    Aangezien Jogy bezig is met een legging van Spellmeista, zul je het denk ik met mij moeten doen!

Ik heb niet zozeer gegevens nodig, eerder een concrete vraag. De vraag bepaalt wat voor een patroon ik zal leggen. Je wilt iets weten over relaties?
      vrijdag 7 september 2007 @ 09:17:12 #59
    190864 JennyA
    pi_52998448
    Hoi NegaSado, bedankt voor je reactie, ik zit in een verwarrende situatie, mijn specifieke vraag:
    Is mijn huidige relatie het waard om te investeren of moet ik in het diepe springen? Mocht je meer nodig hebben dan hoor ik dat graag, Thanks! Jenny
      vrijdag 7 september 2007 @ 09:20:37 #60
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_52998506
    quote:
    Op donderdag 6 september 2007 16:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Doe maar de gebruikelijke gegevens . Ik heb ze volgens mij nog ergens maar dat wordt weer zoeken .
    Jogy ik heb ze opgestuurd, volgens mij heb je ze binnen
      vrijdag 7 september 2007 @ 11:08:33 #61
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_53000737
    quote:
    Op vrijdag 7 september 2007 09:20 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Jogy ik heb ze opgestuurd, volgens mij heb je ze binnen
    Jup, thanks. Het wordt morgenmiddag denk ik .
    Vrijheid
    pi_53012490
    quote:
    Op vrijdag 7 september 2007 09:17 schreef JennyA het volgende:
    Hoi NegaSado, bedankt voor je reactie, ik zit in een verwarrende situatie, mijn specifieke vraag:
    Is mijn huidige relatie het waard om te investeren of moet ik in het diepe springen? Mocht je meer nodig hebben dan hoor ik dat graag, Thanks! Jenny
    Goede, duidelijke vraag!

Omdat ik hier maar één zijde van de relatie kan zien (jij), leg ik ook alleen maar vanuit jouw perspectief. Ik heb de kaarten geschud, en één maal 4 stapeltjes gemaakt, die ik van links naar rechts weer heb samengevoegd. Ik gebruik een spread van 5 kaarten:

1-2-3-5
    -----4---

Het resultaat:
    http://www.sadocles.nl/legging2.JPG

De kaart op de 1e positie gaat over waar in het verleden sprake van was. De 7 van zwaarden geeft hier aan dat jij in het verleden graag met rust gelaten wilde worden. Je wilde wel met mensen omgaan, maar ze ook op een afstand houden. Relaties waren een verantwoordelijkheid die je niet op je wilde nemen. Problemen loste je het liefst in je uppie op. Wellicht vermeed je zelfs de verantwoordelijkheid in een eerdere relatie. Mogelijk was er ook sprake in het verleden van iemand die slecht met jouw hart is omgesprongen en mogelijk is vreemd gegaan; als het niet zo ver is gegaan, dan in ieder geval een persoon die zijn geheimpjes had. De 7 van zwaarden is vooral een kaart van de eenling.

Dan de 8 van kelken op de positie over waar nu sprake van is. Deze kaart draait vooral om het achterlaten van een oude situatie. Misschien de situatie die aangegeven is door de 7 van zwaarden. Je wilt misschien weer opnieuw open staan voor iemand. Toch laat je kennelijk niet heel je verleden achter je. Er zijn dingen die je vastnagelen aan de grond. Als jouw vraag specifiek is 'moet ik in deze relatie investeren of hem opgeven?' dan moet je nadenken over waar de relatie vandaan komt. Is het een nieuwe relatie, laat dan de nare gevoelens van een oude relatie (tevens ook de oude relatie met jezelf) achter je en beweeg je voorwaarts. Kijk niet om. Als jouw relatie al een tijdje bezig is, en je weet het even niet meer, dan is het wellicht beter om na te denken of de moeite die je nu doet niet verspild is. Kelken zijn alleen nuttig voor ons als ze water bevatten. Lege kelken lessen onze dorst niet. De 8 van kelken draait vooral om de lege kelken, en de reis die ondernomen moet worden om weer volle kelken te krijgen.

De 3e kaart gaat over wat jij wilt. 6 van zwaarden is de kaart van overgang en reizen. Jij wilt verder gaan. Je wilt voorwaart. Je wilt de ruwe zee achter je laten en doorvaren naar heldere wateren. Je wilt wat geweest is achter je laten. Deze kaart versterkt de 8 van kelken en vormt een krachtig paar met haar. Ik onderschat de kracht van dit paar ook zeker niet. Er wordt duidelijk aangegeven dat jij verder moet. Er moet verandering plaatsvinden!

Dan op de plek waar jij op dit moment overheen kijkt, of wat jij op dit moment niet ziet (het onverwachte). De zon draait om vrolijkheid. De kaarten zoals ze nu liggen lijken te zeggen... Laat de verspilde kelken achter je, gebruik het zwaard om je vrij te vechten en grijp naar het hoogste ideaal. Wees voorzichtig. De zwaarden zijn doorgaans gevreesde kaarten binnen de tarot. Dit omdat het zwaard gebruikt kan worden voor het goede of het kwade. Vaak doen we kwaad zonder dat we dit door hebben. Gebruik het zwaard dus, maar werp het daarna weer van je af alsof je er niets van wilt weten. Geniet dan van de zon. Vergeet de verspilde kelken en kijk vooruit. Onverwachts zou je dan toch geluk kunnen vinden.

Dan de uitkomst van de situatie, de vrouw van zwaarden. Jij leert van hetgeen wat er is gebeurd. De vrouw van zwaarden is extreem moeilijk te misleiden. Zij kijkt dwars door verborgen motieven heen. Ze detecteert leugens als geen ander. Het probleem van de vrouw van zwaarden is echter haar wantrouwen, en het feit dat ze zich op het emotionele vlak wat onzeker voelt. Ze verbergt zich achter het rationele, en probeert moeilijke situaties weg te lachen. Bovendien geeft deze kaart aan dat jij misschien je toch teveel vast houdt aan het zwaard. De situatie van nu gaat dus waarschijnlijk een nasleep krijgen. Het is nog niet over, ook al denk jij misschien dat dat het is.

Al met al voor mij een duidelijke lezing. Het advies van de kaarten: laat wat er op het moment gaande is achter je en ga verder. De 7 van zwaarden voorspellen weinig goeds in deze lezing... Het is een kaart van bedrog. Het thema van zwaarden blijft aanhouden, dus er is veel gaande. Jouw troef is de Zon...... Als je je kunt lossnijden van je huidige problemen, gaat jou een vrijheid tegemoet die jou je weer jong laat voelen!

[ Bericht 0% gewijzigd door NegaSado op 07-09-2007 19:21:06 ]
      zaterdag 8 september 2007 @ 11:03:40 #63
    190864 JennyA
    pi_53025156
    Bedankt NegaSado! sommige dingen weet je al wel maar soms is het fijn om ze hardop te horen! ogen dicht en springen maar.
    pi_53031435
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 11:03 schreef JennyA het volgende:
    Bedankt NegaSado! sommige dingen weet je al wel maar soms is het fijn om ze hardop te horen! ogen dicht en springen maar.
    Veel succes!
      zaterdag 8 september 2007 @ 17:18:12 #65
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_53032051
    Spellmeista, je legging . Ik heb er een vraag van gemaakt, hoe het staat met je werk.

Klikbaar voor grotere versie

1 - Verleden van de vraag
    Koning van kelken
    De koning zit op een woelige zee, het kondigt avontuur aan Zijn gevoelens zijn zo sterk geworden dat hij ze moet onderdrukken Er ligt zoveel verantwoordelijkheid op zijn schouders en de onderdrukte gevoelens maken hem onzeker. Aan de ketting om zijn hals hangt een dode vis, terwijl de levende vissen om hem heen uit het water springen Het is niet makkelijk zijn stenen troon door het water te laten laveren, hij dreigt te zinken. Hij stelt de succesvolle kunstenaar voor, de psychotherapeut, de proffesisonele schrijver. In tegenstelling tot de koningin maakt hij van zijn macht een schouwspel.

2 - Heden van de vraag
    8 van zwaarden
    Een vrouw staat geblinddoekt in een halve cirkel van 8 zwaarden. Op de achtergrond is een burcht te zien. Haar voeten staan in een plas water.

Zij heeft haar geboorteland, het kasteel verlaten. Maar nu weet ziju niet wat ze met haar nieuw verworven vrijheidmoet doen. Zij heeft nog steeds het gevoel gevangen te zitten. Zij gelooftin haar eigen hulpeloosheid. In feite kan zij op ieder momentde touwen afwerpen, zij zijn slechts los om het lichaam gewikkeld, zij kan de blinddoek van haar ogen afhalen en de situatie aanschouwen zoals deze is. De zwaarden staan weliswaar om haar heenin de aarde maar de weg voorruit is helemaal vrij. Zij zou de verantwoording voor haar volgende stappen zelf kunnen overnemen

duiding:
    geloof in de eigen hulpeloosheid en weerloosheid
    de illusie gevangen te zijn
    niet in staat zelf de verantwoording voor het eigen leven te nemen
    crisis

3 - toekomst van de vraag
    10 van pentakels

Welkom thuis! Wij zijn eindelijk aangekomen. Het is het hoogste dat wij aan innerlijke rijkdom van de ziel en uiterlijke, veilige veilige, welgestelde en vredige positie kunnen bereiken. De oude man, de archetypische 'oude wijze'heeft alle kaarten van de kleine arcana doorleefd. Hij heeft alles gezien en meegemaakt wat in een menselijk leven kan gebeuren. Hij heeft elke situatie aangegrepen om te leren. Hij zit buiten de tuin en bekijkt het gebeuren. Het jonge echtpaar ziet hem niet. Zij zijn met hun eigen situatie bezig. De oude man kan zien dat dit leven, ofschoon wij het als veilig en vast beschouwen, slechts een spel is. En daarin zijn wij alleen maar de toneelspelers. Het leven op de aarde is er voor om ons met situaties te confronteren, waaruit wij kunnen leren en uiteindelijk inzien dat wij niets hoeven te bereiken: dat wij al thuis gekomen zijn en dat wij al goddelijk zijn. Wij zijn het alleen maar vergeten. Maar zolang wij niet tot helder bewustzijn gekomen zijn, houden onze gedachten niet op een onechte wereld om ons heen te scheppen. Ieder van ons schept zijn eigen magische wereld, zijn eigen situaties en problemen en dan denken wij dat wij daarin gewvangen zitten. Wij scheppen onze hemel en onze hel zelf - totdat wij een derde mogelijkheid ontdekken. De schepper van de hemel en hel - het denken - kan in ruststand gezet worden en deze toestand is meditatie. pas dan zijn wij klaar voor het onbekende, het mysterie, voor de echte realiteit

duiding:
    wij zijn thuis gekomen
    rijkdom van de ziel en uiterlijke veilige positie
    de 'oude wijze'
    het leven als spel

4 - Antwoord van de vraag
    Koningin van pentakels
    De inspanningen van de ridder worden door de oogst beloond, de kunstenaar heeft zijn werk verkocht, de mediterende heeft zijn bewustzijn verrijkt. De koningin is de 'first lady', zij geeft blijk van innerlijke en uiterlijke rijkdom. zij is tevreden, gelukkig en vredelievend. Haar lichaam is het begin van nieuw leven, zoals het konijntje aan haar zijde duidelijk maakt, maar haar ziel is die van een maagd. Zij is de vrouwdes huizes, kunstverzamelaarster, tuinierster, beroemde schilderes of muzikante, spirituele lerares. Zij is de maagd Maria, de heilige Theresia, de mystica, die de hemel - hier en nu - op deze mooie aarde heeft gevonden

5 - Mensen om je heen
    5 van pentakels
    De bedelaars hebben zich zozeer met hun lot verzoend dat zij niet eens meer naar mogelijkheden tot verandering zoeken. Zij zien zichzelf als bedelaars, zij denken als bedelaars, zij gedragen zich als bedelaars. En dit geloof is het dat hun waarneming beperkt. Zij zien het warm verlichte kerkraam, het licht niet. Zelfs problemen en leed willen zij vast houden omdat het gemakkelijker is dat wij ons niet veranderen. ook zij geven ons zekerheid. Op dit moment is hun streven te overleven en er blijft niets over voor religieuze waarden. Eten is voedsel voor het lichaam zoals liefde voedsel is voor de ziel. De bedelaars hebben van beide niet volfoende. Zij zijn slechts een klein stukje van de vervulling verwijderd. Alles is voor ons aanwezig. Wij hoeven slechts op de deur te kloppen.

Duiding:
    armoede, ziekte
    solidariteit in zware tijden
    vasthouden aan problemen en leed
    in een situatie berusten

6 - hoop/vrees
    Ridder van kelken
    hij is de welwillende vriend, de behoedzame minnaar, de diplomaat. Hij is gelovig, religieus. Hij is de ridder van de heilige graal. De schildknaap is van zijn geschilderde toneel afgestapt om het leven te ondervinden. Hij is er niet zeker van of zijn kelk half leeg of half vol is. desondanks zou hij willen geven en nemen - maar voorzichtig. Zijn gebaren zijn wat stijfjes maar toch moedig. Hij is nogal eens afgewezen maar gaat desondanks door iets aan te bieden.

7 - resultaat
    De keizer
    Je bent in de materiële wereld neergedaald, je hebt je hele leven reeds geordend - het verloopt volgens jouw plan. Je hebt een levensverzekering afgesloten en je geld goed belegd. Je voelt dat de tijd komt dat alles voorbij zal zijn. Je bent je oorsprong vergeten en bent nu bang daarnaar terug te keren. Je sluit je gevoelens en je innerlijke kennis af. Je lijdt aan verstopping. Laat los en herinner jezelf, dat er iets hogers bestaat dan jezelf. We kunnen ons vergissen maar de weg is voor ons altijd aanwezig.

duiding
    ernst, willen vasthouden, gierig, trots
    orde, regel
    seniliteit, onbeweeglijkheid
    soberheid, van de levensenergie afgesneden zijn
    kennis van de wereldwetten

Dawassum. De toekomstkaart ziet er goed uit moet ik zeggen, een hele rustige en fijne kaart om te krijgen. De kaart van het heden is er eentje van zelfbedachte hindernissen, je kan met een beetje schudden zo los komen van je situatie en die van de keizer laat weten dat de materiële wereld ook niet alles is, maak je niet al te druk, komt allemaal wel goed .
    Vrijheid
      zaterdag 8 september 2007 @ 17:48:31 #66
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_53032662
    Ik sta versteld. Ik heb hem helemaal doorgelezen en ik kan veel zaken plaatsen. Ik zal later hier nog wat uitgebreider op ingaan. Iig bedankt jogy, erg gaaf dat je dit voor mij wilde doen! Thx
    pi_53032753
    Ik vind het zelf ook apart. Kijk bijvoorbeeld eens naar de leggingen en dan naar de vraag van de 'client'. De afgelopen twee lezingen hier ging ik leggen met de intentie van de vragers richting liefde/relaties. In de duiding kwamen vooral zwaarden/kelken naar boven. De intentie van Spellmeista was gericht op werk, en dat heeft geresulteerd in pentakels!
    pi_53033155
    Wat goed dat iedereen zo enthousiast zijn met leggen en readen .

Ik zou zelf ook wel een legging/reading willen over studie, werk, relatie(s) en geld.
    gegevens die nodig zijn kan ik uiteraard pm-en
    Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
    pi_53033366
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:09 schreef Waterwereld het volgende:
    Wat goed dat iedereen zo enthousiast zijn met leggen en readen .

Ik zou zelf ook wel een legging/reading willen over studie, werk, relatie(s) en geld.
    gegevens die nodig zijn kan ik uiteraard pm-en
    Dat vereist op zijn minst een Keltisch Kruis.

Nu kan ik wel meteen gaan leggen, maar ik wacht liever af of wellicht Jogy (of een ander) niet liever een legging doet. We moeten het werk een beetje verdelen.
    pi_53033872
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:18 schreef NegaSado het volgende:

[..]

Nu kan ik wel meteen gaan leggen, maar ik wacht liever af of wellicht Jogy (of een ander) niet liever een legging doet. We moeten het werk een beetje verdelen.
    Ik ben (nog) niet zo thuis in het hele spirituele en het lezen van 'onzichtbare' signalen/gevoelens Wat is een Keltisch Kruis?

En wat betrefd wie het moet/mag/wil doen, dat maakt mij niet zo veel uit, als mensen graag willen, dan is het misschien wel een aanvulling of versterking van de 'uitslag' van de ander. Of mag je dat niet zo gebruiken?
      zaterdag 8 september 2007 @ 19:24:29 #71
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_53034750
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 17:48 schreef Spellmeista het volgende:
    Ik sta versteld. Ik heb hem helemaal doorgelezen en ik kan veel zaken plaatsen. Ik zal later hier nog wat uitgebreider op ingaan. Iig bedankt jogy, erg gaaf dat je dit voor mij wilde doen! Thx
    Graag gedaan dude, blij dat het verhelderend werkt .
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 17:52 schreef NegaSado het volgende:
    Ik vind het zelf ook apart. Kijk bijvoorbeeld eens naar de leggingen en dan naar de vraag van de 'client'. De afgelopen twee lezingen hier ging ik leggen met de intentie van de vragers richting liefde/relaties. In de duiding kwamen vooral zwaarden/kelken naar boven. De intentie van Spellmeista was gericht op werk, en dat heeft geresulteerd in pentakels!
    Hehe, inderdaad. Tarotleggingen in deze en voorgaande topics hebben mij ervan overtuigd dat het geen onzin is, altijd weer die lijn in de legging die je toevalligerwijs niet elke keer bij een legging krijgt en zelfs als ze niet willen zeggen waar het over gaat komt de legging doorgaans aan bij de aanvrager . Leuke dingen.
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:18 schreef NegaSado het volgende:

[..]

Als je het nu kan en wilt doen dan graag hoor. Ik vind het leuk om te doen en dan zal het morgen worden vermoedelijk maar de ervaring leert in de voorgaande topics dat er nu wel weer een aantal aanvragen binnen zullen stromen dus hebben we genoeg leggingen te doen .
    Vrijheid
    pi_53034763
    quote:
    Ik ben (nog) niet zo thuis in het hele spirituele en het lezen van 'onzichtbare' signalen/gevoelens Wat is een Keltisch Kruis?
    Een Keltisch Kruis is een veelgebruikt legpatroon wat vooral gebruikt kan worden bij uitgebreidere duidingen. Jij wilt in zijn algemeen iets weten over studie/werk/relaties, kortom, jij wilt iets weten over je hele leven! Dan is het Keltisch Kruis een uitkomst. De legging kent 10 kaarten, en behandelt het verleden, de huidige situatie, de toekomst, je bewustzijn, je onderbewuste drijfveer, hoe je jezelf ziet, hoe anderen je zien, je angsten/wensen en een wildcard, die de rode draad aangeeft.

Bij specifieke vragen kan vaak gebruikt worden van een alternatief patroon, wat weer bestaat uit andere posities en vaak minder kaarten. Als iemand vraagt 'ga ik in de toekomst met mijn buurman vissen of laat hij me weer eens stikken?' dan heb je geen Keltisch Kruis nodig. Dan voldoet vaak één kaart al.
    quote:
    En wat betrefd wie het moet/mag/wil doen, dat maakt mij niet zo veel uit, als mensen graag willen, dan is het misschien wel een aanvulling of versterking van de 'uitslag' van de ander. Of mag je dat niet zo gebruiken?
    Tuurlijk wel! Tarot draait vooral om intenties. Goede intenties resulteren vaak in betere duidingen. Maar het draait ook om gevoel en intuitie. Mijn intuitie zegt op het moment tegen mij 'je kunt beter even wachten op reacties van anderen'. Dus gehoorzaam ik nu even braaf.
    pi_53034812
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 19:24 schreef jogy het volgende:
    Als je het nu kan en wilt doen dan graag hoor. Ik vind het leuk om te doen en dan zal het morgen worden vermoedelijk maar de ervaring leert in de voorgaande topics dat er nu wel weer een aantal aanvragen binnen zullen stromen dus hebben we genoeg leggingen te doen .
    Ok, ik ga dan meteen aan de slag!
    Ik pak voor deze duiding mijn Druidcraft er even bij, die heeft duidelijke illustraties. Dat is wat makkeljiker voor iemand die nog niet zo thuis is in deze wereld.
    pi_53036852
    Voordat ik de hele duiding uit zal leggen, begin ik even door te zeggen dat deze legging twee hele duidelijke kanten kent..... Die beiden in 'deadlock' eindigen. Deze duiding is voor mij ook meteen met eerste oogopslag zeer duidelijk. De eerste kant gaat over het materiële, op welk gebied het in eerste instantie voor de wind lijkt te gaan, maar dan sluipen er toch blokkades in. Het spirituele aspect wordt door de materiële blokkades ontwaakt, maar stuit dan zelf ook meteen op... blokkades!

Oftewel... Verwacht een ietwat 'bumpy ride'. Wellicht laten ze kaarten een zijde van je zien die je liever verbergt.

Ik heb de kaarten flink moeten schudden, want ik had ze gesorteerd. Ik heb 2 keer 4 stapeltjes gemaakt, geschud, en daarna het deck door midden gedeeld. Het onderste deel toen op het bovenste geplaatst, en ik begon met leggen. Dit was de legvolgorde:

----5------10
    -4-1-2-6--9
    ----3-------8
    ------------7
    Nog even een opsomming van de posities en hun betekenissen:
    1: De huidige situatie... Het onmiddelijke nu
    2: Problemen of advies over die situatie... Vormt een paar met kaart 1
    3: Het onderbewuste, het onverwachte
    4: Het verleden
    5: Het bewuste, het denkproces, het geweten
    6: De toekomst (Is bij mij vooral een advieskaart)
    7: Hoe jij jezelf ziet
    8: Hoe anderen jou zien (of hoe jij denkt dat anderen jou zien)
    9: Hopen/angsten/wensen
    10: De rode draad/wildcard/uitkomst

En dit was het resultaat:
    http://www.sadocles.nl/legging3.JPG

Let op. De kaarten gaan niet over wat 'goed' is, en wat 'fout'. Ze gaan over processen, situaties, mensen....... Of je deze als 'goed' of 'slecht' bestempelt, is je eigen keuze.

De kaart op de eerste positie is ietwat verborgen onder de Prinses van Zwaarden; het is de Gehangene. Deze kaart gaat over de huidige situatie. Deze kaart gaat volgens mij over wat nu gaande is...... En dat is een tarotlegging! Jij knoopt jezelf op, en bekijkt dingen van een andere kant. De gehangene weet dat er 'meer' zou moeten zijn dan alleen de wereld van het zichtbare. In jouw geval associeer ik hem even met de Boeddha. Een bekende naam voor velen, maar het verhaal achter Boeddha is het intressante. Boeddha was in eerste instantie een rijke prins, verbleef in een prachtig paleis, en hij wist niets van het lijden in de wereld. Tot de dag dat hij een kijkje nam buiten het paleis. Hij ontdekte ziekte, dood, lijden, vedriet, pijn... Kortom, alles wat een mens in diepe rouw doet storten. Uiteindelijk deed dit Boeddha beslissen het prinselijk leven op te geven en op straat te gaan leven. Volgens het verhaal ging hij op een gegeven moment onder een boom zitten, en kwam er pas weer onder vandaan toen hij verlicht was. Dát is de gehangene; Boeddha onder de boom. Dit is een kaart die draait om nadenken. Actie is nu even overbodig; het gaat om contemplatie. Het penetreren van een andere wereld, een andere visie.

Dan de Prinses van Zwaarden. Zij versterkt het contemplatieve karakter van de Gehangene. Ze vormen in dit geval een versterkend paar. De Prinses van Zwaarden draait om nieuwe invloeden op het gebied van het denken. Ze is de persoon die begint aan bijvoorbeeld een nieuwe opleiding, een nieuwe baan, of begint met een nieuwe hobby, waarbij ze vooral leert te analyseren en te begrijpen. Wellicht is dit niet hoe jij te werk gaat. Hoogst waarschijnlijk ben jij een persoon die dingne het liefst op gevoel doet. Dat is precies wat de gehangene nu aangeeft... Zet het gevoel eens aan de kant, en ga eens logisch redeneren! Wees de Princes van Zwaarden.

Dan het onderbewuste, het onverwachte. De Prinses van Pentakels (ook wel Pentagrammen). Je zult het misschien nu niet denken, maar er komt een bepaalde verandering die jou financieel voordeel zal opleveren. Let wel, deze kaart is gekoppeld aan de aas boven haar..... Ik zal dan ook dieper ingaan op dit aspect zodra we bij de Aas van Pentakels aankomen.

De Negen van Zwaarden in jouw verleden geeft aan dat je met iets worstelt. Van binnen is er veel gaande. Er is iemand waarmee jij nodig eens moet praten. Of dit doorwerkt in het heden, daar ben ik nog niet zeker van. Wat duidelijk is voor mij is dat jij je portie slapeloze nachten, nachtmerries en verstoorde dagdromen/idealen wel even hebt gehad. Er zijn bepaalde negatieve invloeden die jij niet van je af kunt schudden. Je weet ook niet precies wat je er nu eigenlijk mee moet doen.
    Dit klinkt wellicht heel gek, maar de Negen van Zwaarden is de nachtmerrie-kaart. Dit betekent dat de negativiteit die zij opdringt... Niet echt is! Ze is ingebeeld. Dit betekent niet dat ze onbelangrijk zijn... Maar het betekent wel dat je alleen kunt winnen als je kunt onderscheiden wat illusie is, en wat realiteit. Illusies moet je met illusies bestrijden, realiteit met realiteit. De gehangene, die nu actueel is, balanceert op een dun touw wat tussen beide werelden in ligt, maar hij balanceert ondersteboven. Realiteit en illusie zijn onderdeel van elkaar...... En dus is er geen 'dualiteit' tussen die twee (zoals 'goed' en 'kwaad'). Ze vullen elkaar aan. De échte dualiteit tussen het 'echte' en het 'onechte' ligt veel dieper en gaat voorbij aan illusie of realiteit.

Dan weer even terug naar het materiële. De Aas van Pentakels geeft aan dat er veel mogelijkheden zijn op het moment... Gekoppeld aan de Prinses van Pentakels draait het hier om kans. Er is iets 'on the move'. Een kans om hogerop te komen, en wellicht meer te verdienen. De Aas van Pentakels biedt zich aan, maar zonder dat er iemand is die haar gebruikt, is ze nutteloos. Nu is dus de juiste tijd om te investeren in je financiën. Tijd om wijs om te gaan met dit deel van je leven. Dit wordt nog eens versterkt door de Negen van Pentagrammen, maar daar komen we dadelijk bij aan.

Dan de kaart van de blokkade. Jij gaat blokkade tegemoet. De dood wacht jou op. Als je nu in paniek raakt, dan is dat de Negen van Zwaarden die jou dat laten voelen. Denk na! De dood draait in dit geval namelijk helemaal niet om de fysieke dood. Het draait om een spirituele dood. Normaal draait de Dood om transformatie. De vernietiging van wat nutteloos is. Maar bij jou is de Dood omgekeerd uit de stapel komen zetten. Dit wijzigt de oorspronkelijke betekenis van de kaart. In dit geval betekent het juist dat je vast word gehouden. De omgekeerde dood is de onsterfelijkheid, het ontlopen van de duivel. Veel mensen wensen voor onsterfelijkheid, maar dit is het ergste wat je kan overkomen. De dwazen wensen onsterfelijkheid... De wijzen weten dat de Dood draait om transformatie, en verder gaan!
    Er is dus sprake van een blokkering, je wordt vastgehouden op het gebied van bestaan waar je nu zit. Maar... De toekomst staat niet vast. Alleen als jij gelooft dat dit zo is, staat de toekomst vast. Als jij gelooft dat de toekomst vast staat, is dat wéér de Negen van Zwaarden die dat doet.

Dan hoe jij jezelf ziet. Je ziet jezelf op dit moment als leerling. Misschien is dit een teken dat je die Negen Zwaarden van muur hebt gehaald en nadenkt. Deze kaart versterkt de Gehangene. Nadenken is nu belangrijk...... De rest kan wachten.

Dan hoe anderen jou zien. De Vier van Pentagrammen is de kaart van de gierigaard. Dit betekent niet meteen dat anderen jou zien als gierig. Het betekent dat anderen denken dat jij dingen verbergt. Dat je dingen achterhoudt. Dat je ze ergens op een zoldertje wegstopt. Als het draait om het financiele, dan denken anderen dat je op dit moment aan het sparen bent.

Dan je hopen en wensen. Jij zou graag wijsheid willen betreffende het financiele aspect van je leven. De Aas en de Prinses werken in jouw voordeel, maar wat moet je nu precies met ze aan? Iemand die in de bankwereld zit of die belegt weet misschien precies wat hij moet doen met een Aas van Pentakels, maar de gewone man van de straat kan er doorgaans niet zoveel mee. Alleen jij weet wat voor een kansen en mogelijkheden jij hebt om geld te verkrijgen en te houden. De Aas en Prinses draaien om initiatief... Doe iets!

Dan de uitkomst. Het grappige is, dat hier een samengang zie van de twee thema's van deze legging. De Drie van Pentagrammen is iemand die werkt voor zijn geld, die werkt om te leren en werkt om het huiselijke te kunnen ondersteunen (katten in tarotkaarten draaien altijd om huisje boompje... beestje!). Andere mensen zijn benieuwd naar wat hij nu eigenlijk aan het doen is. Hij is ijverig bezig met iets, wat hij nu nog even voor zichzelf houdt.

Hoe ik het nu zie... Overwin de Dood (of liever, je angst voor de Dood, of de transformatie) en probeer te belanden bij de Drie van Pentagrammen. Er is werk aan de winkel, letterlijk en figuurlijk. Het liefst werk wat repetief is. Werk, mits goed gedaan, is een vorm van meditatie. Door langdurig met iets bezig te zijn, kun je op ten duur oogsten.
    Als je op dit moment heel erg geniet van materiële en fysieke dingen (als je een beetje hedonistisch bent, dus...), probeer dan te onthouden dat er ook nog een andere wereld bestaat. Fysieke voldoening is niet alles. De rijkste persoon kan nog de Negen van Zwaarden krijgen. De persoon met de beste relatie ook.

Lange duiding, ik laat het hier even bij!
    pi_53037598
    Investeren, worstelen, financieel de kans grijpen, voordeel, leren, iets loslaten en van een andere kant bekijken. Je bent erg uitgebreid bezig geweest! Dankjewel. Bij het nachtmerrie-deel dacht ik gelijk wel aan een paar dagen terug, dat is nu wel afgezakt, logisch nadenken en niet op gevoel opgaan is eigenlijk iets wat ik vaak al doe. De hele legging ziet er duidelijk uit voor me, alleen haal ik er zelf weinig/niets over relaties uit Of kijk ik daar door/overheen?
    pi_53039217
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 21:15 schreef Waterwereld het volgende:
    Investeren, worstelen, financieel de kans grijpen, voordeel, leren, iets loslaten en van een andere kant bekijken. Je bent erg uitgebreid bezig geweest! Dankjewel. Bij het nachtmerrie-deel dacht ik gelijk wel aan een paar dagen terug, dat is nu wel afgezakt, logisch nadenken en niet op gevoel opgaan is eigenlijk iets wat ik vaak al doe. De hele legging ziet er duidelijk uit voor me, alleen haal ik er zelf weinig/niets over relaties uit Of kijk ik daar door/overheen?
    Deze legging draait vooral om de relatie met jezelf! Er liggen veel zwaarden en pentakels. Zwaarden draaien vooral om gedachten, meningen en tegenslagen (het mentale). Pentakels draaien om het materiële en het financiële. Daarnaast heb je ook nog Staven en Kelken. Kelken gaan vooral over relaties en emoties. Zoals je ziet vormen de Kelken geen prominent thema in deze duiding. Dat betekent niet dat er niets over gezegd kan worden, eerder dat het iets is wat indirect wordt behandelt.

Als ik naar de kaarten moet kijken op basis wat ze over relaties vertellen, dan kan ik niet echt ver komen. Deze kaarten gaan echt om jou! De boodschap is misschien... Als je je relatie(s) wilt verbeteren, begin dan bij jezelf.

Prominent in deze duiding is vooral de omgekeerde Dood. Daar moet echt niet overheen gekeken worden! Kaarten van deze soort (de grote arcana) spelen altijd sterk op de voorgrond, met daar omheen dan de kleine arcana (Staven, Zwaarden, Kelken en Pentakels). Er is een strijd in jou gaande. Het feit dat je dan alleen zwaarden hebt, versterkt dit, want zwaarden draaien om het mentale, en het mentale draait om jou.

Het aparte vind ik dat er enerzijds hele kalme en serene kaarten liggen, maar dan ook nog kaarten van sterke innerlijke strijd. Ik weet zelf niet hoe ik dit moet plaatsen. Als ik dan moet zeggen wat ik zelf voel bij deze duidng, dan voel ik enkel verwarring en blokkade!

Misschien wil je wat meer details kwijt over de exacte inhoud van sommige kaarten voor jou? Wellicht dat je dit liever per PM wilt? Het hoeft niet, hoor! Ik ben echter benieuwd waar de verwarring vandaan komt.
      zondag 9 september 2007 @ 01:15:09 #77
    191069 Repelstela
    Bemoei je niet met anderen
    pi_53042715
    Geef mij ook maar een aantal kaarten
    wil even weten wat er weggelegd is voor mij in de toekomst
    graag iets leuks
    Ook niet met mij dus.
    pi_53078787
    quote:
    Op zondag 9 september 2007 01:15 schreef Repelstela het volgende:
    Geef mij ook maar een aantal kaarten
    wil even weten wat er weggelegd is voor mij in de toekomst
    graag iets leuks
    Ik wil wel een patroontje voor je leggen. Je wilt niets specifiieks weten? Gewoon een patroon voor wat algemene ditjes en datjes?
    pi_53083408
    hoi hoi,
    kan iemand voor mij ook een kaartje schudden??
    groetjes bee
      dinsdag 11 september 2007 @ 09:04:42 #80
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_53089358
    quote:
    Op maandag 10 september 2007 22:33 schreef tweety71 het volgende:
    hoi hoi,
    kan iemand voor mij ook een kaartje schudden??
    groetjes bee
    Isgoe, nog bepaalde wensen qua legging? .
    Vrijheid
    pi_53108706
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 09:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Isgoe, nog bepaalde wensen qua legging? .
    nee hoor, maar moet jij nog iets van mij weten?
    groetjes bee
      dinsdag 11 september 2007 @ 23:05:13 #82
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_53108873
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 23:00 schreef tweety71 het volgende:

[..]

nee hoor, maar moet jij nog iets van mij weten?
    groetjes bee
    Nope, ik zie een geboortedatum en je hebt een fotoboek dus ik ben set to go. Ik zal een keltisch kruis voor je leggen, lekker algemeen en uitgebreid. Misschien morgen en anders vrijdag .
    Vrijheid
    pi_53109241
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 23:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Nope, ik zie een geboortedatum en je hebt een fotoboek dus ik ben set to go. Ik zal een keltisch kruis voor je leggen, lekker algemeen en uitgebreid. Misschien morgen en anders vrijdag .
    oke thnx alvast voor de moeite
    groetjes bee
      woensdag 12 september 2007 @ 17:45:21 #84
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_53126146
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 17:18 schreef jogy het volgende:
    Spellmeista, je legging . Ik heb er een vraag van gemaakt, hoe het staat met je werk.

1 - Verleden van de vraag
    Koning van kelken
    De koning zit op een woelige zee, het kondigt avontuur aan Zijn gevoelens zijn zo sterk geworden dat hij ze moet onderdrukken Er ligt zoveel verantwoordelijkheid op zijn schouders en de onderdrukte gevoelens maken hem onzeker. Aan de ketting om zijn hals hangt een dode vis, terwijl de levende vissen om hem heen uit het water springen Het is niet makkelijk zijn stenen troon door het water te laten laveren, hij dreigt te zinken. Hij stelt de succesvolle kunstenaar voor, de psychotherapeut, de proffesisonele schrijver. In tegenstelling tot de koningin maakt hij van zijn macht een schouwspel.
    Klopt helemaal. Op mijn werk ben ik momenteel tot een punt gekomen waar het tot actie overgaan is. In mijn geval betekend dit dus een andere baan zoeken. De kaart van het verleden heeft hier zeker aan meegedragen. Opzich heb ik niks tegen verantwoordelijkheid, echter ik weet op een bepaalde manier dingen te versterken in mijn hoofd waardoor het net een horror-film lijkt als ik deze leiding op me neem.
    quote:
    2 - Heden van de vraag
    8 van zwaarden
    Een vrouw staat geblinddoekt in een halve cirkel van 8 zwaarden. Op de achtergrond is een burcht te zien. Haar voeten staan in een plas water.

Zij heeft haar geboorteland, het kasteel verlaten. Maar nu weet ziju niet wat ze met haar nieuw verworven vrijheidmoet doen. Zij heeft nog steeds het gevoel gevangen te zitten. Zij gelooftin haar eigen hulpeloosheid. In feite kan zij op ieder momentde touwen afwerpen, zij zijn slechts los om het lichaam gewikkeld, zij kan de blinddoek van haar ogen afhalen en de situatie aanschouwen zoals deze is. De zwaarden staan weliswaar om haar heenin de aarde maar de weg voorruit is helemaal vrij. Zij zou de verantwoording voor haar volgende stappen zelf kunnen overnemen

duiding:
    geloof in de eigen hulpeloosheid en weerloosheid
    de illusie gevangen te zijn
    niet in staat zelf de verantwoording voor het eigen leven te nemen
    crisis
    Klopt ook zo erg! Door in de ziektewet te gaan heb ik toegegeven aan mijn gevoelens. Ik ben op mijn werk niet meer zo vrij als vroeger..dat benard me..ik weet dat de illusie gevangen te zijn op elk moment van me af te werken is, echter zoals ik al zei..het is te heftig om nog als verkoper in die supermarkt door te gaan.
    quote:
    3 - toekomst van de vraag
    10 van pentakels

Welkom thuis! Wij zijn eindelijk aangekomen. Het is het hoogste dat wij aan innerlijke rijkdom van de ziel en uiterlijke, veilige veilige, welgestelde en vredige positie kunnen bereiken. De oude man, de archetypische 'oude wijze'heeft alle kaarten van de kleine arcana doorleefd. Hij heeft alles gezien en meegemaakt wat in een menselijk leven kan gebeuren. Hij heeft elke situatie aangegrepen om te leren. Hij zit buiten de tuin en bekijkt het gebeuren. Het jonge echtpaar ziet hem niet. Zij zijn met hun eigen situatie bezig. De oude man kan zien dat dit leven, ofschoon wij het als veilig en vast beschouwen, slechts een spel is. En daarin zijn wij alleen maar de toneelspelers. Het leven op de aarde is er voor om ons met situaties te confronteren, waaruit wij kunnen leren en uiteindelijk inzien dat wij niets hoeven te bereiken: dat wij al thuis gekomen zijn en dat wij al goddelijk zijn. Wij zijn het alleen maar vergeten. Maar zolang wij niet tot helder bewustzijn gekomen zijn, houden onze gedachten niet op een onechte wereld om ons heen te scheppen. Ieder van ons schept zijn eigen magische wereld, zijn eigen situaties en problemen en dan denken wij dat wij daarin gewvangen zitten. Wij scheppen onze hemel en onze hel zelf - totdat wij een derde mogelijkheid ontdekken. De schepper van de hemel en hel - het denken - kan in ruststand gezet worden en deze toestand is meditatie. pas dan zijn wij klaar voor het onbekende, het mysterie, voor de echte realiteit

duiding:
    wij zijn thuis gekomen
    rijkdom van de ziel en uiterlijke veilige positie
    de 'oude wijze'
    het leven als spel
    Deze hele toekomstkaart ben ik momenteel al aan het ervaren, namelijk door op therapeutische basis werkzaamheden te hervatten bij mijn "nog steeds" huidige werkgever. Ik heb het gevoel dat ik mezelf weer terug aan het vinden. Misschien is het de definitieve stap die ik heb gezet door te stoppen met blowen, dat zou ook kunnen, echter ik heb het gevoel dat deze rust zich ook op het werk manifesteerd.
    quote:
    4 - Antwoord van de vraag
    Koningin van pentakels
    De inspanningen van de ridder worden door de oogst beloond, de kunstenaar heeft zijn werk verkocht, de mediterende heeft zijn bewustzijn verrijkt. De koningin is de 'first lady', zij geeft blijk van innerlijke en uiterlijke rijkdom. zij is tevreden, gelukkig en vredelievend. Haar lichaam is het begin van nieuw leven, zoals het konijntje aan haar zijde duidelijk maakt, maar haar ziel is die van een maagd. Zij is de vrouwdes huizes, kunstverzamelaarster, tuinierster, beroemde schilderes of muzikante, spirituele lerares. Zij is de maagd Maria, de heilige Theresia, de mystica, die de hemel - hier en nu - op deze mooie aarde heeft gevonden
    Dit antwoord is ook gewoon hoe ik het ga zien: met een nieuwe baan maak ik een nieuwe start als mens op een vergelijkbaar, maar totaal anders gebied. Ik begin deze dagen ook weer de energie terug te vinden om deze nieuwe start goed door te zetten.
    quote:
    5 - Mensen om je heen
    5 van pentakels
    De bedelaars hebben zich zozeer met hun lot verzoend dat zij niet eens meer naar mogelijkheden tot verandering zoeken. Zij zien zichzelf als bedelaars, zij denken als bedelaars, zij gedragen zich als bedelaars. En dit geloof is het dat hun waarneming beperkt. Zij zien het warm verlichte kerkraam, het licht niet. Zelfs problemen en leed willen zij vast houden omdat het gemakkelijker is dat wij ons niet veranderen. ook zij geven ons zekerheid. Op dit moment is hun streven te overleven en er blijft niets over voor religieuze waarden. Eten is voedsel voor het lichaam zoals liefde voedsel is voor de ziel. De bedelaars hebben van beide niet volfoende. Zij zijn slechts een klein stukje van de vervulling verwijderd. Alles is voor ons aanwezig. Wij hoeven slechts op de deur te kloppen.

Duiding:
    armoede, ziekte
    solidariteit in zware tijden
    vasthouden aan problemen en leed
    in een situatie berusten
    Ik zou dit als collega's kunnen zien(hoewel ik ze zo niet wil zien) die geen stappen ondernemen en geen actie ondernemen om uit de meest benarde positie te komen waarin zij zitten. Ik hoor er vaak genoeg mensen klagen. Ze doen dit vaak bij mij. Ikzelf heb het gevoel dat ik op mijn 29ste meer waard ben dan alleen maar een vakkenvuller of een verkoper in een supermarkt. Ik laat me niet meer op de kop zitten door het verleden. Wat anderen doen moeten zij weten, maar dat interesseerd me niet meer.
    quote:
    6 - hoop/vrees
    Ridder van kelken
    hij is de welwillende vriend, de behoedzame minnaar, de diplomaat. Hij is gelovig, religieus. Hij is de ridder van de heilige graal. De schildknaap is van zijn geschilderde toneel afgestapt om het leven te ondervinden. Hij is er niet zeker van of zijn kelk half leeg of half vol is. desondanks zou hij willen geven en nemen - maar voorzichtig. Zijn gebaren zijn wat stijfjes maar toch moedig. Hij is nogal eens afgewezen maar gaat desondanks door iets aan te bieden.
    Ik ben in het verleden wel eens afgewezen bij een nieuwe sollicitatie, toch weet ik dat bij een nieuwe functie, waarvoor ik maandag een soll. gesprek heb een hele hoop te bieden heb en dat zal ik ook laten blijken ook!!
    quote:
    7 - resultaat
    De keizer
    Je bent in de materiële wereld neergedaald, je hebt je hele leven reeds geordend - het verloopt volgens jouw plan. Je hebt een levensverzekering afgesloten en je geld goed belegd. Je voelt dat de tijd komt dat alles voorbij zal zijn. Je bent je oorsprong vergeten en bent nu bang daarnaar terug te keren. Je sluit je gevoelens en je innerlijke kennis af. Je lijdt aan verstopping. Laat los en herinner jezelf, dat er iets hogers bestaat dan jezelf. We kunnen ons vergissen maar de weg is voor ons altijd aanwezig.

duiding
    ernst, willen vasthouden, gierig, trots
    orde, regel
    seniliteit, onbeweeglijkheid
    soberheid, van de levensenergie afgesneden zijn
    kennis van de wereldwetten
    Het resultaat, wat zal ik daarvan zeggen. Het resultaat is dat ik 4 jaar mezelf letterlijk kapot heb gewerkt daar op die winkelvloer en dat ik nu eindelijk tot actie overga. Ik wil werk leuk vinden en als het een verplichting is geef ik een dikke middelvinger!
    quote:
    Dawassum. De toekomstkaart ziet er goed uit moet ik zeggen, een hele rustige en fijne kaart om te krijgen. De kaart van het heden is er eentje van zelfbedachte hindernissen, je kan met een beetje schudden zo los komen van je situatie en die van de keizer laat weten dat de materiële wereld ook niet alles is, maak je niet al te druk, komt allemaal wel goed .
    Bij deze een antwoord de bel gaat ook!
      donderdag 13 september 2007 @ 08:49:02 #85
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_53138463
    Bedankt voor de uitleg spellmeista . Duidelijk.
    Vrijheid
    pi_53141040
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 08:49 schreef jogy het volgende:
    Bedankt voor de uitleg spellmeista . Duidelijk.
    Ik waardeer het ook wel. Die legging was echt to-the-point zo te zien. Leuk om te zien.
      donderdag 13 september 2007 @ 11:20:44 #87
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_53141246
    Kan iemand weer eens een legging voor mij doen? Gebaseerd op succes.
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
    pi_53150953
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
    Succes met wat? Heb je een concrete vraag?
    pi_53392565
    Zojuist een Thoth deck aangeschaft! Ik zoek slachtoffers!

Via internet, msn, persoonlijk, maakt mij niet uit.
      zaterdag 22 september 2007 @ 22:41:33 #90
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_53392677
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 22:37 schreef NegaSado het volgende:
    Zojuist een Thoth deck aangeschaft! Ik zoek slachtoffers!

Via internet, msn, persoonlijk, maakt mij niet uit.
    Oeh, gewillig slachtoffer meldt! . Geen specifieke vraag trouwens. .
    Vrijheid
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 september 2007 @ 22:41:43 #91
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53392686
    @negasado, ik wil je slachtoffer wel zijn
    ik zou heel graag willen weten of mijn leven makkelijker word, in de richting van zelfvertrouwen, angsten en vertrouwen.
    ik weet niet of je hier wat aan hebt. anders geef ff een gil
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_53392735
    Haha, mooi die reacties
    Wat is een Thoth deck eigenlijk? (wat maakt het bijzonder?)

= edit =
    Al opgezocht
    pi_53392925
    Dat is snel!

Ik begin meteen met leggen voor je, Jogy!

Ynske schuif ik denk ik even op naar morgen, want na Jogy zal ik na fyisiek moe waarschijnlijk ook wel eventjes zielsmoe zijn.
      zaterdag 22 september 2007 @ 23:02:40 #94
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_53393350
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 22:49 schreef NegaSado het volgende:
    Dat is snel!

Ik begin meteen met leggen voor je, Jogy!
    Thanks, dan ga ik vanavond ook maar even mijn legging voor tweety uitwerken .
    Vrijheid
      zaterdag 22 september 2007 @ 23:05:45 #95
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_53393451
    Succes met fame en fortune Negasado.
    pi_53394621
    Daar gaan we, Jogy!

Nieuw dek, dus nieuwe kansen. Even flink doorgeschud, vier stapeltjes gemaakt een weer samengevoegd. Nog meer geschud.

Mijn excuses allereerst voor de slechte kwaliteit van de foto. Mijn camera is in reparatie en ik heb een wat oudere 3.2mp camera gebruikt. Minder detail te zien, dus!
    http://sadocles.nl/legging4.JPG

Als ik allereerst naar de lezing als geheel kijk (als zijnde een kunstwerk dus), dan zie ik enorm veel beweging en zeer weinig stagnatie. Veel vurige energie. Maar ook veel verspild potentieel!

De posities zijn reeds bij jou bekend, dus ik ga meteen over op interpretatie. De kaarten zijn nogal chaotisch, dus ik kan niet zo snel even een overzicht krijgen voor mijzelf tenzij ik dit rustig uittyp, wat ik nu dus ga doen. Nogmaals, ik zie zeer veel chaos en beweging. Ik zie meerdere mislukte pogingen tot het blussen van een hellevuur. Er is veel innerlijk onbegrip. Een lange reis die nu halverwege uitkomt op de vraag... 'Waarom doe ik dit? Wat heb ik hier precies aan?'

Allereerst ligt op de 1e positie de Duivel. Deze positie kaart het probleem aan. Omdat de kaart op de foto niet zo zichtbaar is, zal ik de symboliek op de kaart aanwezig wat beter beschrijven. Er staat een lachende geit, gehuld in wat lijkt op spinnenwebben, neerkijkend op wat lijken op testikels gevuld met menselijke gedaantes. De geit zal waarschijnlijk symbool staan voor Pan, God van de ondeugd (Die in het Christendom uiteindelijk de gedaante van Duivel/Satan krijgt, een complete misvatting van waar Pan voor staat, namelijk kinderlijke ondeugdelijkheid). De spinnenwebben geven gevangenschap aan, de testikels waarschijnlijk de driften. Doorgaans staat de Duivel voor het ontkenenen van bepaalde oerdriften (die in onze tijd als negatief worden bestempeld) en het tegenkomen van de schaduwzelf. Het hoe of wat ontgaat me nog even, wordt misschien wat duidelijk met de andere kaarten.

Daar op geplaatst ligt de Acht van Schijven. Deze kaart remt direct al de impulsieve natuur van de Duivel af. De Acht van Schijven draait om wijs investeren, afwachten, geduld hebben. Er is hier een juxtapositie van enerzijds het meest impulsieve en anderszijds een kaart die rust aanmoedigt. Duidt mogelijk op conflict, op dit moment gaande. Niet weten wat te moeten doen. Meegaan met de gevoelens, of luisteren naar het geweten?

Uit het verleden komen goede invloeden, de Drie van Bekers. Ik denk dat deze kaart aangeeft dat het probleem waar jij mee worstelt eerder existentieel is dan relationeel. Je hebt een aantal vrienden waar je goed op kunt vertrouwen. Maar de innerlijke strijd dient vaak alleen gevoerd te worden omdat het lastig is mensen te vinden waar men op één golflengte zit. De Drie van Bekers geeft dus ook een beetje aan dat het oplossing niet gezocht moet worden bij anderen, maar eerder bij jou zelf. De gunstige invloed van de Drie van Bekers geeft wel aan dat de in het verleden opgebouwde relaties genuttigd moeten worden. Maak gebruik van de mensen om je heen als zij hun hulp aanbieden. Ga verbonden aan.

Dan komt er een zeer intressant iets naar boven!

Het bewuste is zeer onrustig, vol van de onduidelijkheid die mee komt met de Acht van Zwaarden. De Duivel bevindt zich hier.
    Het onderbewuste is zeer kalm en vlak, en geniet van de meditatieve tijd die wordt ingeluid door de Vier van Zwaarden. Hier zit volgens mij de Acht van Schijven.

Zeer duidelijke tegenstelling van zaken!

De Acht van Zwaarden geeft aan dat je het gevoel hebt vast te zitten, gevangen te zijn. Door wie ben jij gevangen? Niet door de Duivel! De Duivel moedigt je juist aan, jezelf te ontketenen. Waar je gevangen door bent, weet alleen jij. Misschien gaat er onder een kalm exterieur wel een interieur schuil wat vol zit met conflicten. Dit zou bijvoorbeeld een legging zijn die geassocieerd zou worden met iemand die lijdt aan bipolaire stoornis (waarbij iemand het ene moment heel depressief is, en het andere moment heel vreugdevol).

De toekomst geeft een Prins van Zwaarden. Je zult proberen het probleem te lijf te gaan met redelijke, doordachte en logische oplossingen. Constructies maken en modellen vormen. En dan direct op het hart af gaan. Je laat er verder geen gras over groeien en gebruikt het zwaard om jezelf los te snijden, op hoop van zege. Of dit de beste oplossing is, weet ik niet. Aangezien ik dit online doe, kan ik niet vragen wat de eventuele achtergrond is van hetgeen hier beschreven. Dat weet alleen jij!

Dan komt wederom naar voren het feit dat je in conflict bent. Je ziet jezelf ook op deze manier. Dit wordt aangegeven door de Toren. Bij de Toren laat ik er nooit teveel gras over groeien en zeg ik liever altijd meteen maar dat dit duidt op een storm op je pad. Een onrustige periode die nadert of al is ontketent. De rust en benevolentie van de Drie van Kelken is voorbij en er komt een beslissend moment aan. De Toren biedt ook kansen. Wat de Prins van Zwaarden aangeeft, kan met hulp van de Toren worden voltooid. Namelijk, het vernietigen van meningen en denkbeelden waar je niets meer aan hebt, om ruimte te maken voor nieuwe. De Toren draait om vernietiging van oude idealen. Het is de Dood, maar dan intensiever, en ingegeven door hogeraf. Zeus smijt met zijn bliksem! Dit geeft wellicht het gevoel dat je geen controle hebt op de situatie, zoals aangegeven door Acht van Zwaarden. Maar de Duivel geeft je de mogelijkheid de situatie de beheersen juist door de controle op te geven en symbolisch te rebelleren tegen de 'goden' die uberhaupt de bliksem smijten.

Dan, hoe anderen jou zien. Ik zie je in ieder geval zo. De Maan. Mysterieuze krachten, creatieve uitspattingen door het conflict met de schaduwzijde, onhelderheid. Wederom het idee hebben geen controle te hebben over het lot. Maar de maan vormt ook een connectie met de Vier van Zwaarden! De Maan draait namelijk ook om zelfvernieuwing, het afwerpen van een oude huid. Versterking dus van de Toren. Begrip krijgen over het mysterieuze door in te zien dat sommige dingen voor altijd geheim zijn, zoals de donkere zijde van de Maan.

Dan, waar je op hoopt. Staven Ridder. Je hoopt op het komen van een redder, of jij dit nu bent, of een ander. De Staven Ridder toont impulsiviteit, maar gepaard met verstand van zaken. Hij is resoluut en krachtig. Zoals je ziet schieten de vlammen om hem heen, dus hij is ook intimiderend. Wellicht probeert de vlammenzee de schaduwzijde te ontlokken door de schaduw hoog te laten dansen. Je hoopt op energie om deze confrontatie aan te gaan.

Dan, de uitkomst. Tien van Staven. Dit gaat een litteken achterlaten. Er valt een last op je schouders. Je zult moe zijn. Maar je weet ook dat er een reis voltooid is! Het zwaarste is waarschijnlijk dat het doel enkel een nieuw begin inluidt. Alle kennis die je hebt opgedaan in het verleden moet je ook nog eens met je meezuilen..... Tenzij je denkt aan het advies van de Toren, de Duivel, de Maan en de Prins van Zwaarden! Allemaal kaarten die aangeven... Vernieuw jezelf, vernietig toch eens dat verleden. Realiseer jezelf. Kom in opstand.

Hier laat ik het even bij.....

[ Bericht 0% gewijzigd door NegaSado op 22-09-2007 23:59:52 ]
      zondag 23 september 2007 @ 00:42:51 #97
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_53395903
    Mij nog
    pi_53395917
    quote:
    Op zondag 23 september 2007 00:42 schreef BaajGuardian het volgende:
    Mij nog
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
    Succes met wat? Heb je een concrete vraag?

Edit: *rolt uit bed*
    quote:
    Succes met fame en fortune Negasado.
    Oh, ok!

[ Bericht 18% gewijzigd door NegaSado op 23-09-2007 11:50:03 ]
    pi_53402747
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 22:41 schreef Ynske het volgende:
    @negasado, ik wil je slachtoffer wel zijn
    ik zou heel graag willen weten of mijn leven makkelijker word, in de richting van zelfvertrouwen, angsten en vertrouwen.
    ik weet niet of je hier wat aan hebt. anders geef ff een gil
    DIt is een duidelijke vraag!

Ik flink staan schudden, maar heb het maken van stapeltjes even achterwege gelaten. Het resultaat was het volgende:
    http://sadocles.nl/legging5.JPG

Grappig is in deze legging de blauwe onderhelft, en de rode bovenhelft. Het bewuste is dus druk, inspiratievol en volop in beweging. Het onderbewuste, echter, zoekt wat meer de rust en het genieten van wat al is. Vaak als mensen vragen of het leven makkeljiker wordt, vind ik het altijd even belangrijk te wijzen op het kijken naar wat je nu al hebt. Het leven wordt zelden makkelijker, tenzij je er de tijd voor neemt.

Ik zal je meteen familiariseren met het Keltisch Kruis, als je dit patroon nog niet kent. Dit patroon gaat vooral om wat er speelt qua tijd en qua innerlijkheid. Dus, het verleden, heden en de toekomst (en ook nog de verre toekomst) komen aan bod, en daarnaast wat je voelt en denkt (en dan vooral wat jij niet weet dat je denkt, onderliggende patronen dus die vaak de neiging hebben onzichtbaar te zijn. Zoals de vis die niet weet dat hij in de oceaan zwemt).

De eerste kaar, die in het midden, verborgen onder de dwarsliggende kaart, is de Vier van Zwaarden. De positie draait om wat op dit moment aan de gang is. De kaart leest 'wapenstilstand'. Er is even een periode van rust, een periode om te mediteren over wat is gebeurd, een tijd waarin je de mogelijkheid hebt te herstellen.

Waarvan? Van wat de kaart die er boven ligt aangeeft. Dit is de Tien van Zwaarden. De kaart leest 'ondergang'. En ja, dit is zo onheilspellend als het klinkt. Jij voelt je verslagen, je hebt waarschijnlijk iets zeer ongemakkelijks meegemaakt, en het kan je niet los laten. Je voelt je van je macht ontnomen. Je bent zo door elkaar gehaald, dat je dus even die periode van rust nodig hebt om er achter te komen wat je het beste kunt gaan doen.

Dan waar dit allemaal vandaan komt, de kaart helemaal links, de Aeon. Deze kaart geeft geactualiseerde vernieuwing aan. De meeste kaarten in Tarot hikken de hele tijd tegen transformatie aan. Zoals wordt gezegd, kan de filosofie je helemaal naar het randje helpen, maar jij moet er uiteindelijk overheen stappen! In de tijd die is geweest heb jij dit gedaan. Je bent een nieuwe richting in geslagen, hebt verandering aangebracht, je hebt gepoogd vernieuwing in je leven te brengen. Wellicht is dit verbonden aan waarom je verslagen bent. Het lukte niet. Misschien accepteerde je omgeving het niet. Misschien voel jij je juist niet geaccepteerd. Misschien vraag je je af of je wel het beste hebt gedaan.

Dan de invloeden van je bewuste zelf. De kaart boven het midden. De Koningin van Staven. Een vrouw met haar hand op de hoofd van een luipaard. Energie spring om haar heen, haar tronen schiet zonnenstralen weg. Er is iemand in jouw leven, of wellicht ben je dit zelf of wil je dit graag zijn, die haar innerlijke driften onder de knie heeft. De Staven Koningin heeft haar wensen onder de knie, en kan zo dus aan de hand van haar wil de dingen afdwingen. Vaak wordt deze kaart ook geassocieerd met de huisvrouw. Als jij je afvraagt, of het leven makkelijker wordt, moet je denk ik leren van de houding van de Staven Koningin. Zij weet wat ze kan hebben, en wat niet. Op deze manier temt ze het lot. De luipaard is uiteindelijk een dier wat impulsief weer weg kan springen. Maar het dier buigt voor de superieure wil van de Staven Koningin. Wilskracht, persistentie en geduld zijn vaak sleutelwoorden die je in je hoofd moet houden als je meester van iets wilt worden.

Dan wat voor een invloeden er uit het onderbewuste komen. De kaart onder het midden. De Drie van Kelken, 'overvloed'. Jij gaat graag verbonden aan, en maakt graag nieuwe vrienden. Je vindt dit belangrijk. Deze relaties geven jou steun. Je bent liever niet eenzaam.

Dan de kaart rechts van het midden, de Zeven van Zwaarden, 'vruchteloosheid'. Bereid je voor op het niet krijgen waar je voor wenst. Bereid je ook voor op iemand die jouw energie probeert af te tappen. De zeven van zwaarden wordt vaak geassocieerd met diefstal en gniepigheid. Het duidt ook op iemand die tegen beter weten in al zen zaakjes alleen probeert op te lossen. Hierdoor wint hij niet veel respect bij anderen, die hem juist willen helpen. Pas wel op dat je zelf goed met mensen om je heen om gaat. Denk je dat ze het idee hebben dat jij hen dankbaar bent? Of denk je dat ze jou misschien zien als 'dief'? Met de Kelken Drie in je onderbewuste lijkt mij dit niet, maar ik moet de vraag wel opwerpen.

Dan gaan we naar de kaarten helemaal rechts, het rijtje. Onderaan ligt daar de Koningin van Bekers. Dit is hoe jij jezelf ziet. De Koningin van Bekers is, naar mijn mening, de meest vrouwelijke kaart in het Tarot. De Koningin van Bekers is sterk intuitief georienteerd. Ze is geheimzinnig, zo geven de sluiers op de kaart aan. De reiger aan haar zijde geeft haar wakende natuur aan, maar ook het feit dat ze een feilloze intuitie bezit. Ze kijkt in de een helder meer, wat haar zielstoestand weergeeft. Ze heeft de mogelijkheid tot het ontwikkelen van psychische krachten die alleen zij kan begrijpen. Maak je weleens dingen mee die jij ziet als zijnde 'paranormaal'?

Maar dan, hoe anderen je zien! En dit is misschien waar een conflictje zit. De kaart boven de Koningin van Bekers is de Prins van Bekers. De Prins van Bekers is een sterke dromer. Hij laat zich trekken door diepe emotionele wateren. Anderen zien jou wellicht als hopeloos romanticus, als dagdromer, onrealistisch, gedreven door je innerlijke driften.

Dan je angsten of je hopen. Dit is waarschijnlijk een angst. De Toren duidt op een onstuimige periode. De vernietiging van wat je hebt opgebouwd. In het leven werken we vaak aan grootse projecten, maar zodra we té arrogant worden, grijpen de Goden in. De Toren is dan ook verbonden aan het verhaal van de toren van Babel. Wellicht zegt je dit wel wat, maar weet niet precies meer waar het voor staat. De toren van Babel was een poging van de mens de hemel te bereiken, maar dit maakte God vreselijk boos. Hij vernietigde de toren en verwarde de mensen door hen elk een andere taal te laten spreken. Jij bent bang dat jou zoiets dergelijks overkomt... Dat je plots wordt verwijdert van al dat je lief is!

Dan de uitkomst van alles, de Staven Vijf, 'wrijving'. Reken op tegenstand. De strijd van de Tien van Zwaarden is nog niet voorbij. Probeer te werken vanuit het principe van de Koninginnen die hier liggen, die van de Staven, en de Bekers. Maak gebruik van jouw vrouwelijke wil, ook al zorgt dat er voor dat je wellicht als 'arrogant' en 'dwaas' zal worden bestempelt. Als je zelfverzekerd wilt worden, zul je de confrontatie nu eenmaal met anderen aan moeten gaan. Vooral met de mensen die liever hebben dat ze jouw energie kunnen afnemen. Maar dit is zo'n zonde! Want die energie moet je zelf proberen te gebruiken om de dingen die jij wilt te bewerkstelligen. Ja, de Toren geeft aan dat je bang bent iets op te bouwen wat betekenisvol is... Maar aan het einde van de dag verlaat iedereen deze aarde met lege handen. Je zult altijd verliezen wat je dierbaar is, helaas. De kunst is om dit in het juiste daglicht te stellen en er kracht uit te putten.

En daar laat ik het bij. Ik zal zodadelijk ook nog voor Baajguardian een duiding doen, want die wacht er al een hele poos op!

[ Bericht 0% gewijzigd door NegaSado op 23-09-2007 14:25:03 ]
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 september 2007 @ 13:03:27 #100
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53402934
    @NegaSado, ergens is dit heel eng, je haalt een aantal zaken aan die zo ontzettend doeltreffend en waarlijk zijn.
    ik laat het voor nu even bezinken.
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')