quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zou je voor mij een "open gooi" (als dat bestaat) willen gooien?
Ik ben wel benieuwd naar hoe dat in zijn werk gaat.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij gelooft dus niet in zuiver toeval bij deze stenen?
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:43 schreef senesta het volgende:
[..]
Qua gooien bedoel je?
Ik gooi voor mezelf wel eens voor de dagtendens en als ik er aan denk stel ik ook wel eens vragen, en meestal krijg ik wel hele toepasselijke antwoorden![]()
En ik vind ook vaak mijn sleutels weer terug![]()
Ik weet niet of je de volgende vraag kunt doen : (in hoeverre) ga ik mijn plannen het komende jaar realiseren?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:57 schreef senesta het volgende:
Alicy, een algemene gooi vind ik lastig, heb je niet een vraag dan wil ik het wel proberen.
Het mag alleen geen vraag zijn met een ja of nee antwoord.
* MNR ziet mogelijkheden in een orakel die haar verloren sleutels terugbrengtquote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:55 schreef senesta het volgende:
En ik vind ook vaak mijn sleutels weer terug
Wauw...dit klopt grotendeels echt met hoe ik ben!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:00 schreef Zus_konijn het volgende:
[afbeelding]
Handreading myxomatosekonijn:
Je hebt een vierkante hand, met mooi gevormde vingers.
Je bent een wat behoudend persoon, een kat uit de boom kijkend persoon.
Jij zal je niet snel bij vreemde laten gaan.
Je houd niet van veranderingen mochten die er zijn wil je een tijd van te voren hier op de hoogte van zijn, mochten die er wel zijn dan wil je dat ruim van te voren weten.
Jij bent iemand die het geheel in 1 keer overziet, maar je daarmee kun je wel kleine details missen.
Bij jou is het alles of niets.
Je hebt een erg gevoelig karakter, misschien ben je te emotioneel meer dan goed voor je is.
Je kunt erg wisselen met je gevoel en emotie.
Voor sommige mensen ben je hierom moeilijker te begrijpen, ( soms zelfs als onbetrouwbaar gezien ) maar als je deze eigenschap kent van jezelf is het misschien iets om aan te werken en rekening mee te houden.
In een relatie kun jij je soms in een droomwereld begeven, dat je eigenlijk meer verliefd bent op de liefde zelf, dan op de persoon.
Je hebt een lichte opening tussen je ringvinger en pink, dat betekend dat je niet van tijd en energie verspilling houd.
Je moet wel op je gezondheid letten, Je hebt misschien een drukte periode achter de rug en de stress van toen uit zich nu op verschillende manieren.
Je duim verteld dat je een moeilijk persoon bent om te doorgronden, en je hebt veel zelfbeheersing.
Dit was je reading, zou je me willen laten weten of je jezelf herkend hierin?
Groetjes,
Zus_konijn
Probeer het uit zou ik zeggen..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:45 schreef So_Addictive het volgende:
Volgens mij ben ik echt een feest om te 'readen'![]()
Damn zeg, heftig. Dit had ik gisteren helemaal gemist. Toch erg boeiend om die connectie te zien dan, bedankt dat je het hebt laten weten en naja, sterkte natuurlijkquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:45 schreef So_Addictive het volgende:
PPfffff...
Veel gebeurd met me de afgelopen dagen....
Ik heb nadat het gebeurd is nog veel aan de legging van Jogy moeten denken.
Maar nu ik toch in dit topic ben, zal ik nog wat vertellen.
Mijn moeder heeft in Januari een bloemenreading gehad van een medium.
Mijn moeder was uitgenodigd door een vriendin die dit organiseerde.
En ze heeft me vandaag verteld dat die man haar heeft verteld dat dit met mij rond deze maand ging gebeuren.
Hij had het op een briefje geschreven en aan haar gegeven.
Ze is heel erg nuchter en heeft dit nooit gelooft, tja nu moet ze wel erkennen dat die man gelijk had.
Ik geloof al niet in toeval, en dit bevestigd het alleen maar meer.![]()
Volgens mij ben ik echt een feest om te 'readen'dom grapje, ik weet het..
Bedankt voor de aanvullingquote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:06 schreef Zus_konijn het volgende:
Hey myxomatosekonijn,
Dat stukje over onbetrouwbaar, je zegt zelf dat het een stukje van vroeger is dat mensen je wat vaag vonden en geen hoogte van je konden krijgen en bij sommige mensen ben je dan onbetrouwbaar....( ze weten niet wat ze aan je hebben )
Je gevoel kan nog wel eens wisselen, als je bijvoorbeeld een bepaald gevoel of emotie ergens bij hebt dan kan het ook zo weer veranderen in een ander gevoel. ( beetje moeilijk uit te leggen)
Je houding straalt ook emotie uit...
Je straalt uit hoe je je voelt van binnen.
De stress:
Mijn gevoel zegt dat het zich uit in kleine kwaaltjes, hier en daar een pijntje, een griep.
Probeer je weerstand hoog te houden met wat vitamine tabletten en veel fruit.
Ga ook veel naar buiten, even je hoofd leeg maken ( uitwaaien ) met een stukje wandelen of fietsen even de stress van je afgooien.
Leuk dat je je erin kunt vinden, blijf het ook erg leuk vinden om te horen.
Hoeveel info je eigenlijk kunt vinden in iemand zijn/haar handen kan niet wachten om meer en meer te leren hierover zodat alles specifieker kan.
Hip.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:12 schreef MNR het volgende:
Ik doe volgende week een legging voor Nairua (per PM afgesproken).
Alleen even 25 euro overmaken op 597224 t.n.v. FOK! B.V. te Zwolle.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:48 schreef Lofn het volgende:
Mag ik van iemand een legging?
En als dat kan, moet ik dan wat gegevens hier neerzetten, of hoe gaat het precies in z'n werk?
Och, geintje moet kunnen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:29 schreef Lofn het volgende:
Lullige reactie, toch.
Ik ben uitgenodigd voor een bloemenreading van dezelfde man, dat zal ongeveer over een maand gaan gebeurenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:45 schreef So_Addictive het volgende:
Maar nu ik toch in dit topic ben, zal ik nog wat vertellen.
Mijn moeder heeft in Januari een bloemenreading gehad van een medium.
Mijn moeder was uitgenodigd door een vriendin die dit organiseerde.
En ze heeft me vandaag verteld dat die man haar heeft verteld dat dit met mij rond deze maand ging gebeuren.
Hij had het op een briefje geschreven en aan haar gegeven.
Ze is heel erg nuchter en heeft dit nooit gelooft, tja nu moet ze wel erkennen dat die man gelijk had.
Hey, dat is leuk! Laat even weten hoe het was!quote:Op maandag 23 juli 2007 00:08 schreef So_Addictive het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een bloemenreading van dezelfde man, dat zal ongeveer over een maand gaan gebeuren
Dankjewel.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:57 schreef MNR het volgende:
Kun je me terugkoppelen wat je van de legging vindt? Of je jezelf hier in herkent?
Zeer zeker!!quote:Op maandag 23 juli 2007 14:24 schreef MNR het volgende:
[..]
Hey, dat is leuk! Laat even weten hoe het was!
Dat is zo ongeveer rond deze tijd, nietwaar?quote:
Het is een maand verzetquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:08 schreef MNR het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer rond deze tijd, nietwaar?
Nou voor mij zijn de kaarten een middel om bepaalde inzichten en duidelijkheid voor jezelf te ontdekken.quote:Op maandag 27 augustus 2007 21:06 schreef Elcie het volgende:
Kaarten leggen en dergelijke gaat voor zover ik weet vooral om verleden, heden en toekomst. (ja gaat wat dieper, maar dit zijn toch de drie dingen die je het meest ziet terug komen)
En ik wil domweg niet mijn toekomst weten. Zelfs al zit het er nog zo naast. Ik wil ook niet bewust of onbewust gaan leven naar woorden van een kaart
Ahaquote:
Tja, ik gaf hem een kick toen ik mijn legging op ging zoeken omdat Nai er een vraag over had en toen zag ik jouw vraag staanquote:Dit topic is al een tijdje niet meer zo actief...
Je zou met de naam van je kaarten even kunnen Googlen (image) om het zeker te weten. Maar aan de andere kant, als Spellmeista t zegt, ik vertrouw wel op zijn kundigheid!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een vraagje over Tarotkaarten. Ik heb mijn Tarotkaarten weggegooid(er ontbrak een kaart) en nu heb ik nog wel een set in huis, maar dat is een Engels set tarotkaarten met bijv de Prince en Princess of Pentacles. Ik weet alleen niet welke van de twee nou de page is en welke de ridder. Zelf dacht ik met wat logisch redeneren en de plaatjes te bestuderen dat de Prince de Ridder is en de Princess de page, maar dat weet ik dus niet zeker. Is er iemand die het wel weet?
Ja, maar spellmeista heeft het over page en schildknaap en ik had het over page en ridder versus prince en princess.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:06 schreef MNR het volgende:
Maar aan de andere kant, als Spellmeista t zegt, ik vertrouw wel op zijn kundigheid!
Ik neem dus aan dat de page de princess is en de knight de prins (en dat had ik zelf zo ook uitgelegd, maar dat wist ik dus niet zeker)quote:One common variation, introduced by the Victorian-era Hermetic Order of the Golden Dawn (for the Order's tarot deck) and later followed by occultist Aleister Crowley, is to replace the Page and Knight with a Princess and Prince
Sinds lange tijd sta ik er weer alleen voor, moeilijke tijd achter de rug.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:41 schreef Spellmeista het volgende:
De eerste kaart is wie jij bent. Het is de schildknaap van de zwaarden
Je kunt moeilijk keuzes maken mbt tot grote levensvragen en kwesties. Kiezen tussen liefde of haat, ja en nee, actie en reactie en angst en moed. De keuzes die je maakt maken je wankel en zorgeloos Je weet niet goed waar je heen wilt en of je eigenlijk wel behoefte hebt om alles te leren op veel momenten. Misschien dat je op de ene dag zegt dat alles ok is, maar voor je gevoel komen dingen vaak in het midden uit waar het alsnog alle kanten op kan gaan. De "volwassen" stap en baanbrekende keuzes ontbreken op dit moment echter en daardoor verkeer je in een wankele situatie waar je op een bergtop staat en de wind je alle kanten op kan blazen.
Mijn verklaring hierboven geldt ook wel voor deze kaart.quote:Verleden: rad van fortuin
Het tarotrad draait alle kanten op. Je kunt je zowel onder als boven profileren, de uitkomst is echter neutraal gebleven gezien het punt waar je je nu verkeerd(kaart 1) Je was een persoon in het verleden die zich zeer door verhalen/studie/informatie liet leiden.
Ja, deze gaat toch wel diep...quote:Toekomst en hoe je deze kunt bereiken: kelken 8
8 volle kelken laat je achter op de kaart van de toekomst(het schijnt dat er eentje ontbreekt) Door een roep/verlangen verlaat je een situatie die je toch op 1 of andere manier een zekere volheid/eenheid gaf. De volle kelken die op de voorgrond staan en verwijzen naar een recente definitieve keuze zeggen ons dat je aan een nieuwe tocht begint en wij als kijker eigenlijk niet kunnen zien dat je een kelk onder je mantel meeneemt omdat je zeer zeker niet alle verworven vaardigheden achter je laat. Je begint aan een nieuwe trede op dezelfde trap, een hoogtepunt achter je gelaten. De tocht gaat naar een berg en wat daar te zien is weet niemand behalve jezelf.
Working on itquote:Hoe te bereiken: koningin munten
koesteren wat je op dit moment hebt en het inzien van wat je hebt in het geheel. Genieten van de omgeving waar je je in verkeerd.(je gaat op in je situatie) De volheid hiervan inzien.
My thoughts exactlyquote:de dood
loslaten van. Het zien van nieuw licht. Nieuwe kansen. Veranderingen maken het oude af en maken plaats voor iets nieuws.
Nou, lijkt me leuk. Ben evt. nieuwsgierig naar wat je me zou kunnen vertellen aangaande de richting die ik qua werk opga, kan dat? (woon niet in de omgeving Rotterdam)quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:29 schreef NegaSado het volgende:
Isabeau, doorgaans is de prinses dan de schildknaap en de prins is de ridder.
Als er nog mensen zijn die van mij een duiding willen, laat het maar horen. Als je in de omgeving van Rotterdam zit dan wil ik het ook nog wel persoonlijk doen in een cafe. Naast standaard Celtische kruizen leg ik ook op basis van geboortedatum. Tevens ook mogelijk de relatie tussen 2 personen hiermee te bepalen (bij beide geboortedata). Of een relatiespread zonder data, ook mogelijk. Kan alle kanten op met mij!
Hoi,quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:29 schreef NegaSado het volgende:
Isabeau, doorgaans is de prinses dan de schildknaap en de prins is de ridder.
Als er nog mensen zijn die van mij een duiding willen, laat het maar horen. Als je in de omgeving van Rotterdam zit dan wil ik het ook nog wel persoonlijk doen in een cafe. Naast standaard Celtische kruizen leg ik ook op basis van geboortedatum. Tevens ook mogelijk de relatie tussen 2 personen hiermee te bepalen (bij beide geboortedata). Of een relatiespread zonder data, ook mogelijk. Kan alle kanten op met mij!
Ik zal eens kijken!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:16 schreef MNR het volgende:
[..]
Nou, lijkt me leuk. Ben evt. nieuwsgierig naar wat je me zou kunnen vertellen aangaande de richting die ik qua werk opga, kan dat? (woon niet in de omgeving Rotterdam)
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:45 schreef NegaSado het volgende:
Nokwanda, jou heb ik even toegevoegd op MSN! Als je de fijne details van een legging wilt weten is dat toch wel handig, en die spread is best uitvoerig.
klopt ook. Heb dat zelf ook wel eens als ik iets voor iemand aan het posten ben, dus ik snap wat je bedoelt en je hebt het goed.quote:Iets in mijn zegt me heel erg sterk op dit moment dat ik dit tik dat het weleens zo kan zijn dat jij in het verleden in de maling bent genomen, of je verraden hebt gevoeld. Dat mensen proberen om voordeel uit jou te halen zonder hierbij rekening te houden met jou. Dit denk ik vanwege de gehangene, die ook staat voor opoffering. Daarmee word in deze tijd kinderlijkheid vaak beloond, omdat kinderen vaak als 'naief' worden gezien.
Ja, heb nog een paar vraagjes. Zou dat dan per PM kunnen of kun je me mailen?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:48 schreef NegaSado het volgende:
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel, maar het is altijd beter even een maand of 2 te wachten, je begrijpt zelf waarschijnlijk ook wel waarom.
Ik zit al een paar dagen te bedenken dat ik weer even wat wil gaan doen met m'n kaarten. Dus ik zou het wel willenquote:Op donderdag 6 september 2007 10:20 schreef Spellmeista het volgende:
Ik wil het verzoek hier bij iemand neerleggen om een legging voor mij te doen. Momenteel zit ik in een hele roerige periode. Ik zit oa in de ziektewet en ben ook op zoek naar een andere baan of banen. Ik zou graag willen weten wat de kaarten daarover te zeggen hebben. Dus voelt iemand zich geroepen dan is hij/zij van harte welkom om een legging voor mij te doen en zou ik dit erg waarderen. Ik hoop eigenlijk op wat tips/stukje toekomst en als je gegevens nodig hebt wil ik die wel PM-en.
Hartelijk dank alvast
De vraag zou in dit geval luiden: wat moet ik/kan ik doen om op een goede manier uit deze benarde situatie te geraken?
Graag Jogy, als je wilt heel graag. Wanneer ik je nog wat toe moet zenden moet je dat even zeggen..quote:Op donderdag 6 september 2007 10:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zit al een paar dagen te bedenken dat ik weer even wat wil gaan doen met m'n kaarten. Dus ik zou het wel willen.
Doe maar de gebruikelijke gegevensquote:Op donderdag 6 september 2007 13:49 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Graag Jogy, als je wilt heel graag. Wanneer ik je nog wat toe moet zenden moet je dat even zeggen..
Aangezien Jogy bezig is met een legging van Spellmeista, zul je het denk ik met mij moeten doen!quote:Op donderdag 6 september 2007 10:54 schreef JennyA het volgende:
Hoi, wil iemand een legging voor me doen, welke gegevens heb je nodig? mijn vragen gaan met name over relaties, ik zou het zeer waarderen! bedankt, Jenny
Jogy ik heb ze opgestuurd, volgens mij heb je ze binnenquote:Op donderdag 6 september 2007 16:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Doe maar de gebruikelijke gegevens. Ik heb ze volgens mij nog ergens maar dat wordt weer zoeken
.
Jup, thanks. Het wordt morgenmiddag denk ikquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:20 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Jogy ik heb ze opgestuurd, volgens mij heb je ze binnen
Goede, duidelijke vraag!quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:17 schreef JennyA het volgende:
Hoi NegaSado, bedankt voor je reactie, ik zit in een verwarrende situatie, mijn specifieke vraag:
Is mijn huidige relatie het waard om te investeren of moet ik in het diepe springen? Mocht je meer nodig hebben dan hoor ik dat graag, Thanks! Jenny
Veel succes!quote:Op zaterdag 8 september 2007 11:03 schreef JennyA het volgende:
Bedankt NegaSado! sommige dingen weet je al wel maar soms is het fijn om ze hardop te horen! ogen dicht en springen maar.
Dat vereist op zijn minst een Keltisch Kruis.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:09 schreef Waterwereld het volgende:
Wat goed dat iedereen zo enthousiast zijn met leggen en readen.
Ik zou zelf ook wel een legging/reading willen over studie, werk, relatie(s) en geld.
gegevens die nodig zijn kan ik uiteraard pm-en
Ik ben (nog) niet zo thuis in het hele spirituele en het lezen van 'onzichtbare' signalen/gevoelensquote:Op zaterdag 8 september 2007 18:18 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Dat vereist op zijn minst een Keltisch Kruis.
Nu kan ik wel meteen gaan leggen, maar ik wacht liever af of wellicht Jogy (of een ander) niet liever een legging doet. We moeten het werk een beetje verdelen.![]()
Graag gedaan dude, blij dat het verhelderend werktquote:Op zaterdag 8 september 2007 17:48 schreef Spellmeista het volgende:
Ik sta versteld. Ik heb hem helemaal doorgelezen en ik kan veel zaken plaatsen. Ik zal later hier nog wat uitgebreider op ingaan. Iig bedankt jogy, erg gaaf dat je dit voor mij wilde doen! Thx
Hehe, inderdaad. Tarotleggingen in deze en voorgaande topics hebben mij ervan overtuigd dat het geen onzin is, altijd weer die lijn in de legging die je toevalligerwijs niet elke keer bij een legging krijgt en zelfs als ze niet willen zeggen waar het over gaat komt de legging doorgaans aan bij de aanvragerquote:Op zaterdag 8 september 2007 17:52 schreef NegaSado het volgende:
Ik vind het zelf ook apart. Kijk bijvoorbeeld eens naar de leggingen en dan naar de vraag van de 'client'. De afgelopen twee lezingen hier ging ik leggen met de intentie van de vragers richting liefde/relaties. In de duiding kwamen vooral zwaarden/kelken naar boven. De intentie van Spellmeista was gericht op werk, en dat heeft geresulteerd in pentakels!
Als je het nu kan en wilt doen dan graag hoor. Ik vind het leuk om te doen en dan zal het morgen worden vermoedelijk maar de ervaring leert in de voorgaande topics dat er nu wel weer een aantal aanvragen binnen zullen stromen dus hebben we genoeg leggingen te doenquote:Op zaterdag 8 september 2007 18:18 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Dat vereist op zijn minst een Keltisch Kruis.
Nu kan ik wel meteen gaan leggen, maar ik wacht liever af of wellicht Jogy (of een ander) niet liever een legging doet. We moeten het werk een beetje verdelen.![]()
Een Keltisch Kruis is een veelgebruikt legpatroon wat vooral gebruikt kan worden bij uitgebreidere duidingen. Jij wilt in zijn algemeen iets weten over studie/werk/relaties, kortom, jij wilt iets weten over je hele leven! Dan is het Keltisch Kruis een uitkomst. De legging kent 10 kaarten, en behandelt het verleden, de huidige situatie, de toekomst, je bewustzijn, je onderbewuste drijfveer, hoe je jezelf ziet, hoe anderen je zien, je angsten/wensen en een wildcard, die de rode draad aangeeft.quote:Ik ben (nog) niet zo thuis in het hele spirituele en het lezen van 'onzichtbare' signalen/gevoelensWat is een Keltisch Kruis?
Tuurlijk wel! Tarot draait vooral om intenties. Goede intenties resulteren vaak in betere duidingen. Maar het draait ook om gevoel en intuitie. Mijn intuitie zegt op het moment tegen mij 'je kunt beter even wachten op reacties van anderen'. Dus gehoorzaam ik nu even braaf.quote:En wat betrefd wie het moet/mag/wil doen, dat maakt mij niet zo veel uit, als mensen graag willen, dan is het misschien wel een aanvulling of versterking van de 'uitslag' van de ander. Of mag je dat niet zo gebruiken?
Ok, ik ga dan meteen aan de slag!quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:24 schreef jogy het volgende:
Als je het nu kan en wilt doen dan graag hoor. Ik vind het leuk om te doen en dan zal het morgen worden vermoedelijk maar de ervaring leert in de voorgaande topics dat er nu wel weer een aantal aanvragen binnen zullen stromen dus hebben we genoeg leggingen te doen.
Deze legging draait vooral om de relatie met jezelf! Er liggen veel zwaarden en pentakels. Zwaarden draaien vooral om gedachten, meningen en tegenslagen (het mentale). Pentakels draaien om het materiële en het financiële. Daarnaast heb je ook nog Staven en Kelken. Kelken gaan vooral over relaties en emoties. Zoals je ziet vormen de Kelken geen prominent thema in deze duiding. Dat betekent niet dat er niets over gezegd kan worden, eerder dat het iets is wat indirect wordt behandelt.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:15 schreef Waterwereld het volgende:
Investeren, worstelen, financieel de kans grijpen, voordeel, leren, iets loslaten en van een andere kant bekijken. Je bent erg uitgebreid bezig geweest! Dankjewel. Bij het nachtmerrie-deel dacht ik gelijk wel aan een paar dagen terug, dat is nu wel afgezakt, logisch nadenken en niet op gevoel opgaan is eigenlijk iets wat ik vaak al doe. De hele legging ziet er duidelijk uit voor me, alleen haal ik er zelf weinig/niets over relaties uitOf kijk ik daar door/overheen?
Ik wil wel een patroontje voor je leggen. Je wilt niets specifiieks weten? Gewoon een patroon voor wat algemene ditjes en datjes?quote:Op zondag 9 september 2007 01:15 schreef Repelstela het volgende:
Geef mij ook maar een aantal kaarten
wil even weten wat er weggelegd is voor mij in de toekomst
graag iets leuks
![]()
Isgoe, nog bepaalde wensen qua legging?quote:Op maandag 10 september 2007 22:33 schreef tweety71 het volgende:
hoi hoi,
kan iemand voor mij ook een kaartje schudden??
groetjes bee
nee hoor, maar moet jij nog iets van mij weten?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Isgoe, nog bepaalde wensen qua legging?.
Nope, ik zie een geboortedatum en je hebt een fotoboek dus ik ben set to go. Ik zal een keltisch kruis voor je leggen, lekker algemeen en uitgebreid. Misschien morgen en anders vrijdagquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:00 schreef tweety71 het volgende:
[..]
nee hoor, maar moet jij nog iets van mij weten?
groetjes bee
oke thnx alvast voor de moeitequote:Op dinsdag 11 september 2007 23:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Nope, ik zie een geboortedatum en je hebt een fotoboek dus ik ben set to go. Ik zal een keltisch kruis voor je leggen, lekker algemeen en uitgebreid. Misschien morgen en anders vrijdag.
Klopt helemaal. Op mijn werk ben ik momenteel tot een punt gekomen waar het tot actie overgaan is. In mijn geval betekend dit dus een andere baan zoeken. De kaart van het verleden heeft hier zeker aan meegedragen. Opzich heb ik niks tegen verantwoordelijkheid, echter ik weet op een bepaalde manier dingen te versterken in mijn hoofd waardoor het net een horror-film lijkt als ik deze leiding op me neem.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:18 schreef jogy het volgende:
Spellmeista, je legging. Ik heb er een vraag van gemaakt, hoe het staat met je werk.
1 - Verleden van de vraag
Koning van kelken
De koning zit op een woelige zee, het kondigt avontuur aan Zijn gevoelens zijn zo sterk geworden dat hij ze moet onderdrukken Er ligt zoveel verantwoordelijkheid op zijn schouders en de onderdrukte gevoelens maken hem onzeker. Aan de ketting om zijn hals hangt een dode vis, terwijl de levende vissen om hem heen uit het water springen Het is niet makkelijk zijn stenen troon door het water te laten laveren, hij dreigt te zinken. Hij stelt de succesvolle kunstenaar voor, de psychotherapeut, de proffesisonele schrijver. In tegenstelling tot de koningin maakt hij van zijn macht een schouwspel.
Klopt ook zo erg! Door in de ziektewet te gaan heb ik toegegeven aan mijn gevoelens. Ik ben op mijn werk niet meer zo vrij als vroeger..dat benard me..ik weet dat de illusie gevangen te zijn op elk moment van me af te werken is, echter zoals ik al zei..het is te heftig om nog als verkoper in die supermarkt door te gaan.quote:2 - Heden van de vraag
8 van zwaarden
Een vrouw staat geblinddoekt in een halve cirkel van 8 zwaarden. Op de achtergrond is een burcht te zien. Haar voeten staan in een plas water.
Zij heeft haar geboorteland, het kasteel verlaten. Maar nu weet ziju niet wat ze met haar nieuw verworven vrijheidmoet doen. Zij heeft nog steeds het gevoel gevangen te zitten. Zij gelooftin haar eigen hulpeloosheid. In feite kan zij op ieder momentde touwen afwerpen, zij zijn slechts los om het lichaam gewikkeld, zij kan de blinddoek van haar ogen afhalen en de situatie aanschouwen zoals deze is. De zwaarden staan weliswaar om haar heenin de aarde maar de weg voorruit is helemaal vrij. Zij zou de verantwoording voor haar volgende stappen zelf kunnen overnemen
duiding:
geloof in de eigen hulpeloosheid en weerloosheid
de illusie gevangen te zijn
niet in staat zelf de verantwoording voor het eigen leven te nemen
crisis
Deze hele toekomstkaart ben ik momenteel al aan het ervaren, namelijk door op therapeutische basis werkzaamheden te hervatten bij mijn "nog steeds" huidige werkgever. Ik heb het gevoel dat ik mezelf weer terug aan het vinden. Misschien is het de definitieve stap die ik heb gezet door te stoppen met blowen, dat zou ook kunnen, echter ik heb het gevoel dat deze rust zich ook op het werk manifesteerd.quote:3 - toekomst van de vraag
10 van pentakels
Welkom thuis! Wij zijn eindelijk aangekomen. Het is het hoogste dat wij aan innerlijke rijkdom van de ziel en uiterlijke, veilige veilige, welgestelde en vredige positie kunnen bereiken. De oude man, de archetypische 'oude wijze'heeft alle kaarten van de kleine arcana doorleefd. Hij heeft alles gezien en meegemaakt wat in een menselijk leven kan gebeuren. Hij heeft elke situatie aangegrepen om te leren. Hij zit buiten de tuin en bekijkt het gebeuren. Het jonge echtpaar ziet hem niet. Zij zijn met hun eigen situatie bezig. De oude man kan zien dat dit leven, ofschoon wij het als veilig en vast beschouwen, slechts een spel is. En daarin zijn wij alleen maar de toneelspelers. Het leven op de aarde is er voor om ons met situaties te confronteren, waaruit wij kunnen leren en uiteindelijk inzien dat wij niets hoeven te bereiken: dat wij al thuis gekomen zijn en dat wij al goddelijk zijn. Wij zijn het alleen maar vergeten. Maar zolang wij niet tot helder bewustzijn gekomen zijn, houden onze gedachten niet op een onechte wereld om ons heen te scheppen. Ieder van ons schept zijn eigen magische wereld, zijn eigen situaties en problemen en dan denken wij dat wij daarin gewvangen zitten. Wij scheppen onze hemel en onze hel zelf - totdat wij een derde mogelijkheid ontdekken. De schepper van de hemel en hel - het denken - kan in ruststand gezet worden en deze toestand is meditatie. pas dan zijn wij klaar voor het onbekende, het mysterie, voor de echte realiteit
duiding:
wij zijn thuis gekomen
rijkdom van de ziel en uiterlijke veilige positie
de 'oude wijze'
het leven als spel
Dit antwoord is ook gewoon hoe ik het ga zien: met een nieuwe baan maak ik een nieuwe start als mens op een vergelijkbaar, maar totaal anders gebied. Ik begin deze dagen ook weer de energie terug te vinden om deze nieuwe start goed door te zetten.quote:4 - Antwoord van de vraag
Koningin van pentakels
De inspanningen van de ridder worden door de oogst beloond, de kunstenaar heeft zijn werk verkocht, de mediterende heeft zijn bewustzijn verrijkt. De koningin is de 'first lady', zij geeft blijk van innerlijke en uiterlijke rijkdom. zij is tevreden, gelukkig en vredelievend. Haar lichaam is het begin van nieuw leven, zoals het konijntje aan haar zijde duidelijk maakt, maar haar ziel is die van een maagd. Zij is de vrouwdes huizes, kunstverzamelaarster, tuinierster, beroemde schilderes of muzikante, spirituele lerares. Zij is de maagd Maria, de heilige Theresia, de mystica, die de hemel - hier en nu - op deze mooie aarde heeft gevonden
Ik zou dit als collega's kunnen zien(hoewel ik ze zo niet wil zien) die geen stappen ondernemen en geen actie ondernemen om uit de meest benarde positie te komen waarin zij zitten. Ik hoor er vaak genoeg mensen klagen. Ze doen dit vaak bij mij. Ikzelf heb het gevoel dat ik op mijn 29ste meer waard ben dan alleen maar een vakkenvuller of een verkoper in een supermarkt. Ik laat me niet meer op de kop zitten door het verleden. Wat anderen doen moeten zij weten, maar dat interesseerd me niet meer.quote:5 - Mensen om je heen
5 van pentakels
De bedelaars hebben zich zozeer met hun lot verzoend dat zij niet eens meer naar mogelijkheden tot verandering zoeken. Zij zien zichzelf als bedelaars, zij denken als bedelaars, zij gedragen zich als bedelaars. En dit geloof is het dat hun waarneming beperkt. Zij zien het warm verlichte kerkraam, het licht niet. Zelfs problemen en leed willen zij vast houden omdat het gemakkelijker is dat wij ons niet veranderen. ook zij geven ons zekerheid. Op dit moment is hun streven te overleven en er blijft niets over voor religieuze waarden. Eten is voedsel voor het lichaam zoals liefde voedsel is voor de ziel. De bedelaars hebben van beide niet volfoende. Zij zijn slechts een klein stukje van de vervulling verwijderd. Alles is voor ons aanwezig. Wij hoeven slechts op de deur te kloppen.
Duiding:
armoede, ziekte
solidariteit in zware tijden
vasthouden aan problemen en leed
in een situatie berusten
Ik ben in het verleden wel eens afgewezen bij een nieuwe sollicitatie, toch weet ik dat bij een nieuwe functie, waarvoor ik maandag een soll. gesprek heb een hele hoop te bieden heb en dat zal ik ook laten blijken ook!!quote:6 - hoop/vrees
Ridder van kelken
hij is de welwillende vriend, de behoedzame minnaar, de diplomaat. Hij is gelovig, religieus. Hij is de ridder van de heilige graal. De schildknaap is van zijn geschilderde toneel afgestapt om het leven te ondervinden. Hij is er niet zeker van of zijn kelk half leeg of half vol is. desondanks zou hij willen geven en nemen - maar voorzichtig. Zijn gebaren zijn wat stijfjes maar toch moedig. Hij is nogal eens afgewezen maar gaat desondanks door iets aan te bieden.
Het resultaat, wat zal ik daarvan zeggen. Het resultaat is dat ik 4 jaar mezelf letterlijk kapot heb gewerkt daar op die winkelvloer en dat ik nu eindelijk tot actie overga. Ik wil werk leuk vinden en als het een verplichting is geef ik een dikke middelvinger!quote:7 - resultaat
De keizer
Je bent in de materiële wereld neergedaald, je hebt je hele leven reeds geordend - het verloopt volgens jouw plan. Je hebt een levensverzekering afgesloten en je geld goed belegd. Je voelt dat de tijd komt dat alles voorbij zal zijn. Je bent je oorsprong vergeten en bent nu bang daarnaar terug te keren. Je sluit je gevoelens en je innerlijke kennis af. Je lijdt aan verstopping. Laat los en herinner jezelf, dat er iets hogers bestaat dan jezelf. We kunnen ons vergissen maar de weg is voor ons altijd aanwezig.
duiding
ernst, willen vasthouden, gierig, trots
orde, regel
seniliteit, onbeweeglijkheid
soberheid, van de levensenergie afgesneden zijn
kennis van de wereldwetten
Bij deze een antwoord de bel gaat ook!quote:Dawassum. De toekomstkaart ziet er goed uit moet ik zeggen, een hele rustige en fijne kaart om te krijgen. De kaart van het heden is er eentje van zelfbedachte hindernissen, je kan met een beetje schudden zo los komen van je situatie en die van de keizer laat weten dat de materiële wereld ook niet alles is, maak je niet al te druk, komt allemaal wel goed.
Ik waardeer het ook wel. Die legging was echt to-the-point zo te zien. Leuk om te zien.quote:Op donderdag 13 september 2007 08:49 schreef jogy het volgende:
Bedankt voor de uitleg spellmeista. Duidelijk.
Succes met wat? Heb je een concrete vraag?quote:Op donderdag 13 september 2007 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Kan iemand weer eens een legging voor mij doen? Gebaseerd op succes.
Oeh, gewillig slachtoffer meldt!quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:37 schreef NegaSado het volgende:
Zojuist een Thoth deck aangeschaft! Ik zoek slachtoffers!
Via internet, msn, persoonlijk, maakt mij niet uit.
Thanks, dan ga ik vanavond ook maar even mijn legging voor tweety uitwerkenquote:Op zaterdag 22 september 2007 22:49 schreef NegaSado het volgende:
Dat is snel!
Ik begin meteen met leggen voor je, Jogy!
quote:
Succes met wat? Heb je een concrete vraag?quote:Op donderdag 13 september 2007 11:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Kan iemand weer eens een legging voor mij doen? Gebaseerd op succes.
Oh, ok!quote:Succes met fame en fortune Negasado.
DIt is een duidelijke vraag!quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:41 schreef Ynske het volgende:
@negasado, ik wil je slachtoffer wel zijn
ik zou heel graag willen weten of mijn leven makkelijker word, in de richting van zelfvertrouwen, angsten en vertrouwen.
ik weet niet of je hier wat aan hebt. anders geef ff een gil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |