abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 30 juni 2007 @ 00:55:27 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50990068
Vorige topic: Leggingen, lezingen en dobbelstenen ect. voor iemand anders

De bedoeling is dus dat men hier een legging/lezing/dobbelstenen/iets anders aan kan vragen en dat andere deze dan uitvoeren voor ze.

Als er nog mensen zijn die tarotkaarten kunnen leggen en bereid zijn om dit te doen, graag! Wat ook leuk is is natuurlijk andere manieren van 'lezen'. Die zijn op het moment heel erg in short supply. Anyway, game on .

Laatste posts:
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zou je voor mij een "open gooi" (als dat bestaat ) willen gooien? Ik ben wel benieuwd naar hoe dat in zijn werk gaat.
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jij gelooft dus niet in zuiver toeval bij deze stenen?
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:43 schreef senesta het volgende:

[..]

Qua gooien bedoel je?
Ik gooi voor mezelf wel eens voor de dagtendens en als ik er aan denk stel ik ook wel eens vragen, en meestal krijg ik wel hele toepasselijke antwoorden
En ik vind ook vaak mijn sleutels weer terug
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zaterdag 30 juni 2007 @ 00:57:02 #2
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50990113
Alicy, een algemene gooi vind ik lastig, heb je niet een vraag dan wil ik het wel proberen.
Het mag alleen geen vraag zijn met een ja of nee antwoord.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 30 juni 2007 @ 09:27:12 #3
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50994012
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:57 schreef senesta het volgende:
Alicy, een algemene gooi vind ik lastig, heb je niet een vraag dan wil ik het wel proberen.
Het mag alleen geen vraag zijn met een ja of nee antwoord.
Ik weet niet of je de volgende vraag kunt doen : (in hoeverre) ga ik mijn plannen het komende jaar realiseren?
pi_50994609
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:55 schreef senesta het volgende:
En ik vind ook vaak mijn sleutels weer terug
* MNR ziet mogelijkheden in een orakel die haar verloren sleutels terugbrengt

Btw, misschien is het handig om in de openingspost het lijstje op nemen van mensen die in het vorige topic nog om een legging/lezing hebben gevraagd?

[Edit]: zou je mij daar dan ook in op willen nemen?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_51000929
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:00 schreef Zus_konijn het volgende:
[afbeelding]

Handreading myxomatosekonijn:

Je hebt een vierkante hand, met mooi gevormde vingers.
Je bent een wat behoudend persoon, een kat uit de boom kijkend persoon.
Jij zal je niet snel bij vreemde laten gaan.
Je houd niet van veranderingen mochten die er zijn wil je een tijd van te voren hier op de hoogte van zijn, mochten die er wel zijn dan wil je dat ruim van te voren weten.

Jij bent iemand die het geheel in 1 keer overziet, maar je daarmee kun je wel kleine details missen.
Bij jou is het alles of niets.
Je hebt een erg gevoelig karakter, misschien ben je te emotioneel meer dan goed voor je is.
Je kunt erg wisselen met je gevoel en emotie.
Voor sommige mensen ben je hierom moeilijker te begrijpen, ( soms zelfs als onbetrouwbaar gezien ) maar als je deze eigenschap kent van jezelf is het misschien iets om aan te werken en rekening mee te houden.

In een relatie kun jij je soms in een droomwereld begeven, dat je eigenlijk meer verliefd bent op de liefde zelf, dan op de persoon.

Je hebt een lichte opening tussen je ringvinger en pink, dat betekend dat je niet van tijd en energie verspilling houd.

Je moet wel op je gezondheid letten, Je hebt misschien een drukte periode achter de rug en de stress van toen uit zich nu op verschillende manieren.

Je duim verteld dat je een moeilijk persoon bent om te doorgronden, en je hebt veel zelfbeheersing.

Dit was je reading, zou je me willen laten weten of je jezelf herkend hierin?

Groetjes,

Zus_konijn
Wauw...dit klopt grotendeels echt met hoe ik ben!

Enige punten waar ik nog wat twijfels bij heb zijn o.a. het 'alles of niets'.
Het wisselen van emoties en gevoelens (dan bedoel je per moment over 1 ding? of bedoel je het anders?) klopt wel maar laat lang niet altijd mijn emoties zien (is meer innerlijk) en ervaar ook niet dat anderen mij als onbetrouwbaar zien...juist niet...
Het niet begrijpen van mij (door anderen) was vroeger iets dat ik vaak hoorde (anderen vonden me vaak 'vaag')) maar had niet zoveel met die emoties te maken...meer mijn houding denk ik...
En wat betreft zelfbeheersing... niet op alle fronten..

Kun je ook zien hoe die drukte/stress periode zich uit dan..op wat voor manier? (eigenlijk zit ik er nu nog in een drukke periode namelijk en wil die gezondheidsklachten voorkomen in zover ik ze nog niet heb meegemaakt ).

Verder klopt het eigenlijk allemaal wel en zijn eigenlijk ook best specifiek van wat ik als belangrijkste karakterkenmerken van me zie... Vind het echt grappig dat je dit eruit haalt!

Dank je wel!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_51001232
Hey myxomatosekonijn,

Dat stukje over onbetrouwbaar, je zegt zelf dat het een stukje van vroeger is dat mensen je wat vaag vonden en geen hoogte van je konden krijgen en bij sommige mensen ben je dan onbetrouwbaar....( ze weten niet wat ze aan je hebben )
Je gevoel kan nog wel eens wisselen, als je bijvoorbeeld een bepaald gevoel of emotie ergens bij hebt dan kan het ook zo weer veranderen in een ander gevoel. ( beetje moeilijk uit te leggen)
Je houding straalt ook emotie uit...
Je straalt uit hoe je je voelt van binnen.

De stress:
Mijn gevoel zegt dat het zich uit in kleine kwaaltjes, hier en daar een pijntje, een griep.
Probeer je weerstand hoog te houden met wat vitamine tabletten en veel fruit.
Ga ook veel naar buiten, even je hoofd leeg maken ( uitwaaien ) met een stukje wandelen of fietsen even de stress van je afgooien.

Leuk dat je je erin kunt vinden, blijf het ook erg leuk vinden om te horen.
Hoeveel info je eigenlijk kunt vinden in iemand zijn/haar handen kan niet wachten om meer en meer te leren hierover zodat alles specifieker kan.
pi_51013122
tvp

*hoopt dat iemand nog legging wil doen.. zie vorig topic blz 5 (A)
pi_51019030
als iemand nog een rune legging zoekt of zo, zeg het me maar
pi_51075996
PM sent, stonecoldcrazy
pi_51094204
PPfffff...

Veel gebeurd met me de afgelopen dagen....
Ik heb nadat het gebeurd is nog veel aan de legging van Jogy moeten denken.

Maar nu ik toch in dit topic ben, zal ik nog wat vertellen.
Mijn moeder heeft in Januari een bloemenreading gehad van een medium.
Mijn moeder was uitgenodigd door een vriendin die dit organiseerde.
En ze heeft me vandaag verteld dat die man haar heeft verteld dat dit met mij rond deze maand ging gebeuren.
Hij had het op een briefje geschreven en aan haar gegeven.
Ze is heel erg nuchter en heeft dit nooit gelooft, tja nu moet ze wel erkennen dat die man gelijk had.

Ik geloof al niet in toeval, en dit bevestigd het alleen maar meer.

Volgens mij ben ik echt een feest om te 'readen' dom grapje, ik weet het..
pi_51123309
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:45 schreef So_Addictive het volgende:
Volgens mij ben ik echt een feest om te 'readen'
Probeer het uit zou ik zeggen..
  donderdag 5 juli 2007 @ 01:01:06 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51154234
television, ik ben je niet vergeten hoor, komt wel goed maar er zijn even andere dingen aan de hand die eerst gedaan moeten worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:23:13 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51165002
quote:
PPfffff...

Veel gebeurd met me de afgelopen dagen....
Ik heb nadat het gebeurd is nog veel aan de legging van Jogy moeten denken.

En ze heeft me vandaag verteld dat die man haar heeft verteld dat dit met mij rond deze maand ging gebeuren.
Ze is heel erg nuchter en heeft dit nooit gelooft, tja nu moet ze wel erkennen dat die man gelijk had.

Ik geloof al niet in toeval, en dit bevestigd het alleen maar meer.

Volgens mij ben ik echt een feest om te 'readen' dom grapje, ik weet het..
Damn zeg, heftig. Dit had ik gisteren helemaal gemist. Toch erg boeiend om die connectie te zien dan, bedankt dat je het hebt laten weten en naja, sterkte natuurlijk .
Vrijheid
pi_51201252
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 15:06 schreef Zus_konijn het volgende:
Hey myxomatosekonijn,

Dat stukje over onbetrouwbaar, je zegt zelf dat het een stukje van vroeger is dat mensen je wat vaag vonden en geen hoogte van je konden krijgen en bij sommige mensen ben je dan onbetrouwbaar....( ze weten niet wat ze aan je hebben )
Je gevoel kan nog wel eens wisselen, als je bijvoorbeeld een bepaald gevoel of emotie ergens bij hebt dan kan het ook zo weer veranderen in een ander gevoel. ( beetje moeilijk uit te leggen)
Je houding straalt ook emotie uit...
Je straalt uit hoe je je voelt van binnen.

De stress:
Mijn gevoel zegt dat het zich uit in kleine kwaaltjes, hier en daar een pijntje, een griep.
Probeer je weerstand hoog te houden met wat vitamine tabletten en veel fruit.
Ga ook veel naar buiten, even je hoofd leeg maken ( uitwaaien ) met een stukje wandelen of fietsen even de stress van je afgooien.

Leuk dat je je erin kunt vinden, blijf het ook erg leuk vinden om te horen.
Hoeveel info je eigenlijk kunt vinden in iemand zijn/haar handen kan niet wachten om meer en meer te leren hierover zodat alles specifieker kan.
Bedankt voor de aanvulling
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_51290279
Ik doe volgende week een legging voor Nairua (per PM afgesproken).
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:01:40 #16
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51403310
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:12 schreef MNR het volgende:
Ik doe volgende week een legging voor Nairua (per PM afgesproken).
Hip.
  woensdag 18 juli 2007 @ 18:48:31 #17
185505 Lofn
Mild en goed
pi_51601434
Mag ik van iemand een legging?
En als dat kan, moet ik dan wat gegevens hier neerzetten, of hoe gaat het precies in z'n werk?
test
  woensdag 18 juli 2007 @ 19:46:59 #18
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51603297
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:48 schreef Lofn het volgende:
Mag ik van iemand een legging?
En als dat kan, moet ik dan wat gegevens hier neerzetten, of hoe gaat het precies in z'n werk?
Alleen even 25 euro overmaken op 597224 t.n.v. FOK! B.V. te Zwolle.
Onder vermelding van je naam en geboortedatum. Kenmerk: TRU.
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:29:03 #19
185505 Lofn
Mild en goed
pi_51604819
Lullige reactie, toch.
test
  woensdag 18 juli 2007 @ 20:34:06 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51604986
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:29 schreef Lofn het volgende:
Lullige reactie, toch.
Och, geintje moet kunnen.

Geboorteplaats en datum is genoeg, kan je hier neerzetten of via een PM naar degene sturen die het tezijnertijd voor je gaat doen.
Vrijheid
pi_51641369
Nai toch, boefje

Ik type morgen alles uit voor je. Ben gisteren naar het strand geweest en echt *zwaar* verbrand. Daar ben ik nu best wel moe van (kon slecht slapen vannacht).
pi_51678073
Hey Nairua,

Heb het als volgt voor je gedaan, 2 kaarten met 2 vragen, 5 kaarten voor een 2-sprong situatie en 1 kaart (+onderste kaart) als hart onder de riem.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

1. Geef me een kaart die de inleving/gevoel voor de situatie vertaalt:

ORACLE (“vraag wijsheid en begeleiding/voorlichting van een oudste”)
Het orakel is de allerhoogste bewaarder van geleerdheid. Vraag wijsheid en van een oudste. Consulteer boeken, leraren of kundige zegsman/vrouw. Het orakel kan ook een opoffering vertegenwoordigen die gemaakt wordt in onderzoek naar wijsheid.

2. Geef me een kaart die staat voor raad, inzicht en wijsheid

MEDUSA (“jaloezie leidt tot ondergang”)
Medusa vertegenwoordigt afgunst and een verdorvenheid van schoonheid. Deze tragische, mytische ‘being’ kan ook een act van jaloerse aard aanduiden, verbanning of strenge straf. Buitensporige jaloezie leidt tot ondergang.

Deze kaart viel uit de stapel

WINDS OF CHANGE (“je omstandigheden/lot zullen veranderen”)
Een verandering is in het vooruitzicht, die komt er. Je omstandigheden of je lot is veranderd. Je moet beslissen of je je huidige koerst gaat veranderen of dat je op dit pad blijft. Nieuwe vooruitzichten en potentiële nieuwe problemen liggen aan de horizon. Wees voorbereid om je aan te passen.

Onderste kaart (lees deze slechts als een klein detail)

LOVE (“ware liefde en getrouwheid”)
Het gouden hart is een symbool van ware liefde en romantiek. Het vertegenwoordigt eerlijkheid, trouw, een altijd durende verbinding en vlammen die steeds weer opnieuw doen opvlammen. Je zult verkrijgen wat je hart begeert.

Het heden, Zwaarden Aas
radicale veranderingen, ontmaskerde illusies, onthulde waarheid en rechtvaardigheid

Deze kaart verbeeldt een dubbelzijdig zwaard dat ten goede of ten kwade gebruikt kan worden: het lemmet kan gebruikt worden om te genezen of te doden. De kaart correspondeert met het element lucht, die op zijn beurt verbonden is met het verstandelijke en de manier waarop we psychologische zaken evalueren.

Duiding:
- er is een radicale verandering op komst, zo lijkt het
- er ligt een plezierige verrassing in het verschiet
- kracht, wanneer je wordt geconfronteerd met tegenslag
- niet alles gaat van een leien dakje (vanwege ernstige conflicten worstelingen in het hoofd)

De huidige verwachtingen, Kelken Aas
nieuwe relaties, krachtige emoties, liefde, huwelijk of moederschap

Een wereld van emoties. De kaart geeft een overvloed van goedheid aan. Er is ook emotionele groei en vredige, liefhebbende emoties.

Duiding:
- een nieuw begin of frisse start
- waarschijnlijk op het gebied van relaties of gevoelsleven
- kracht van gevoel (zo sterk dat de kelk overstroomt)
- het zuiverste aspect van emotionele energie en duidend op de winst die kan worden behaald uit een liefhebbende relatie.

Het onverwachte, Kelken 9
emotioneel en fysiek genot, voldoening

Een tijd van vermaakt en zintuiglijk genoegen. Een tijd van emotionele en lichamelijke voldoening (en sensualiteit). Een tijd van plezier, feest en beloning. De indruk van romantische liefde is wel duidelijk.

Duiding:
- genot en plezier
- eerder een kortstondige ervaring dan aanhoudend genot
- kortetermijn extase in tegenstelling tot langetermijnvoldoening
- dromen worden werkelijkheid
- relaties staan op de voorgrond

De nabije toekomst, Kelken 4
verveling, levensmoeheid, eentonigheid

Er is een sombere man die wanhopig is en naar 3 kelken staart. Een vierde kelk verschijnt -als een wonder- uit een hand in een wolk. Maar de man weigert bewust alles wat hem aangeboden wordt. Een triest, ongelukkig figuur. Het roept een gevoel van onvrede op. De 3 kelken op de voorgrond zijn gevuld met een overvloed aan mogelijkheden, maar de man doet geen poging zijn hand naar 1 van de kelken uit te steken.

Duiding:
- diep gevoel van ongenoegen of ergernis (maar er lijkt geen reden te zijn voor zulke gevoelens)
- lusteloosheid en ontgoocheling
- het gevoel komt van binnenuit, niet van buitenaf (oftewel: je creert dit gevoel zelf)
- de oplossing ligt dan ook in jezelf
- onderwerp je ziel aan een onderzoek om alles in het juiste perspectief te krijgen

De toekomst op lange termijn, Staven 2
een poging om een doel te bereiken is gaande, vroeg stadium van een plan

Een man denkt na over zijn volgende stap op een reis. Hij denkt na over een actie die hij moet ondernemen. Hij heeft een basis gelegd, maar er moet nog veel gebeuren. Er zijn zuivere gedachten en verlangens; samen vormen deze een goede balans tussen de twee.

Duiding:
- hoewel woorden zijn omgezet in daden, de basis is gelegd, er moet nog veel gebeuren
- de ideeen die zijn begonnen in de STAVEN AAS zijn vertaald in iets concreters, maar het is nog vroeg dag
- ambitie en hoge idealen
- er kan een positief gevoel van succes ontstaan (moet je wel de juiste koers volgen)
- er zijn veel obstakels, maar de je slimme intuitie en je initiatief kun je gebruiken om deze te overwinnen

HET SPIRITUELE ALFABET

Moed:
de kaart moed herinnert je misschien aan het feit dat ook jij moedig bent. Of vraagt je te overwegen of jij jouw Moed nu in kunt zetten. Sta je voor een moeilijke beslissing? De kwaliteit Moed gebruik je om je onzekerheid en angst te overwinnen terwijl je een vaag gevoel van juistheid in je Hart voelt voor of bij de beslissing.

Onderste kaart (lees deze slechts als een klein detail)
Verantwoordelijkheid:
verantwoordelijkheid is een begrip waarover veel onbegrip is. En misschien geldt dat ook wel voor jou. Verantwoordelijkheid is het accepteren van de consequenties van jouw handelen, denken en spreken, van jouw (innerlijke) houding. En de erkenning ervan. Het is voor het meest liefdevolle wat je voor jezelf kunt doen. Het is de acceptatie van jezelf.

Extra noot: kreeg tijdens het leggen het gevoel van iemand die de situatie in stand wilt houden cq. beheersen (als in: touwtjes in de hand houden). Alsof je jezelf het daardoor onnodig heel lastig maakt.

Kun je me terugkoppelen wat je van de legging vindt? Of je jezelf hier in herkent?

MNR
pi_51735413
quote:

Ik ben uitgenodigd voor een bloemenreading van dezelfde man, dat zal ongeveer over een maand gaan gebeuren
pi_51747456
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:08 schreef So_Addictive het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een bloemenreading van dezelfde man, dat zal ongeveer over een maand gaan gebeuren
Hey, dat is leuk! Laat even weten hoe het was!
  maandag 23 juli 2007 @ 15:41:44 #25
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51750042
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:57 schreef MNR het volgende:
Kun je me terugkoppelen wat je van de legging vindt? Of je jezelf hier in herkent?
Dankjewel. . Vind het vrij algemeen, qua termen. Van de meeste dingen heb ik wel zoiets van 'mja', dat sluit wel aan bij mijn leven maar bij andere kaarten weer totaal niet. (Medusa)

Maar wel leuk om te lezen! .
pi_51751961
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:24 schreef MNR het volgende:

[..]

Hey, dat is leuk! Laat even weten hoe het was!
Zeer zeker!!
pi_52702319
quote:
Op maandag 23 juli 2007 16:34 schreef So_Addictive het volgende:
Zeer zeker!!
Dat is zo ongeveer rond deze tijd, nietwaar?
pi_52732294
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 17:08 schreef MNR het volgende:

[..]

Dat is zo ongeveer rond deze tijd, nietwaar?
Het is een maand verzet

Dit topic is al een tijdje niet meer zo actief...

Wil iemand misschien een algemene legging voor mij doen?
Mijn gegevens PM-SPAM ik wel
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:19:58 #29
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_52732669
I'll give it a shot tonight. PM:

• verblijfplaats
  • geb. datum
  • pi_52733293
    PM is verzonden
    pi_52737547
    Een vriendin van me legt kaarten. Maar ze heeft nog nooit voor mij wat gelegt. Hoef ik ook niet trouwens.
    Ik denk dat er een boel giswerk in zit. Heb me er wel eens wat in verdiept en wat ik er toch uit merk is dat grotensdeels op gevoel gebasseerd is. Dat merk je met een boel dingen als het gaat om het mystieke, kaarten leggen, lezingen, dobbelstenen, pendelen enzovoort.

Zelf ben ik al een tijdje bezig met pendelen. Ik ben nooit vol overtuigt van de uitkomst. En gebruik het ook niet voor dingen als toekomst voorspellen (zal je ook niet lukken met Pendelen trouwens)
    Maar het is wel erg handig als je iets kwijt bent en je er naar pendeld. Zelfs al is het niet precies het juiste antwoord, dan helpt het wel bij het bedenken van waar het kan zijn. (zo al honderden keren mijn sleutels weer gevonden )

Kaarten leggen en dergelijke gaat voor zover ik weet vooral om verleden, heden en toekomst. (ja gaat wat dieper, maar dit zijn toch de drie dingen die je het meest ziet terug komen)
    En ik wil domweg niet mijn toekomst weten. Zelfs al zit het er nog zo naast. Ik wil ook niet bewust of onbewust gaan leven naar woorden van een kaart
    pi_52739526
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 21:06 schreef Elcie het volgende:

Kaarten leggen en dergelijke gaat voor zover ik weet vooral om verleden, heden en toekomst. (ja gaat wat dieper, maar dit zijn toch de drie dingen die je het meest ziet terug komen)
    En ik wil domweg niet mijn toekomst weten. Zelfs al zit het er nog zo naast. Ik wil ook niet bewust of onbewust gaan leven naar woorden van een kaart
    Nou voor mij zijn de kaarten een middel om bepaalde inzichten en duidelijkheid voor jezelf te ontdekken.
      maandag 27 augustus 2007 @ 23:41:35 #33
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_52741299
    Hoi so_addictive ik heb toennet de legging voor je gedaan. Het is echt een basis legging omdat ik dit misschien weer rustig aan een beetje op wil pakken. Soms is het duidelijker een concrete vraag te krijgen. Niet dat dat per se hoeft omdat een algemene korte legging vaak ook heel erg goed gaat.

Ik zei: i'll give it a shot so here we go:
    De eerste kaart is wie jij bent. Het is de schildknaap van de zwaarden
    Je kunt moeilijk keuzes maken mbt tot grote levensvragen en kwesties. Kiezen tussen liefde of haat, ja en nee, actie en reactie en angst en moed. De keuzes die je maakt maken je wankel en zorgeloos Je weet niet goed waar je heen wilt en of je eigenlijk wel behoefte hebt om alles te leren op veel momenten. Misschien dat je op de ene dag zegt dat alles ok is, maar voor je gevoel komen dingen vaak in het midden uit waar het alsnog alle kanten op kan gaan. De "volwassen" stap en baanbrekende keuzes ontbreken op dit moment echter en daardoor verkeer je in een wankele situatie waar je op een bergtop staat en de wind je alle kanten op kan blazen.

Verleden: rad van fortuin
    Het tarotrad draait alle kanten op. Je kunt je zowel onder als boven profileren, de uitkomst is echter neutraal gebleven gezien het punt waar je je nu verkeerd(kaart 1) Je was een persoon in het verleden die zich zeer door verhalen/studie/informatie liet leiden.

Toekomst en hoe je deze kunt bereiken: kelken 8
    8 volle kelken laat je achter op de kaart van de toekomst(het schijnt dat er eentje ontbreekt) Door een roep/verlangen verlaat je een situatie die je toch op 1 of andere manier een zekere volheid/eenheid gaf. De volle kelken die op de voorgrond staan en verwijzen naar een recente definitieve keuze zeggen ons dat je aan een nieuwe tocht begint en wij als kijker eigenlijk niet kunnen zien dat je een kelk onder je mantel meeneemt omdat je zeer zeker niet alle verworven vaardigheden achter je laat. Je begint aan een nieuwe trede op dezelfde trap, een hoogtepunt achter je gelaten. De tocht gaat naar een berg en wat daar te zien is weet niemand behalve jezelf.

Hoe te bereiken: koningin munten
    koesteren wat je op dit moment hebt en het inzien van wat je hebt in het geheel. Genieten van de omgeving waar je je in verkeerd.(je gaat op in je situatie) De volheid hiervan inzien.

de dood
    loslaten van. Het zien van nieuw licht. Nieuwe kansen. Veranderingen maken het oude af en maken plaats voor iets nieuws.

Nu komt het "giswerk" van mezelf na aanleiding van deze legging en het krijgen van de sumiere hoeveelheid gegevens via de PM.

Ik denk persoonlijk dat:
  • je thuiswonend bent
  • je veel relaties hebt gehad
  • ontzettend veel wilt ondernemen, maar het aan veel moed ontbreekt om dit daadwerkelijk te doen
  • je het ouderlijk huis maar al te graag wilt verlaten, maar het risico misschien te groot is

, maar ik kan ernaast zitten.

Graag een reactie op dit alles.
  • pi_52746372
    PM verzonden

[ Bericht 45% gewijzigd door So_Addictive op 28-08-2007 11:40:14 ]
    pi_52746712
    Hoihoi

Ik heb een vraagje over Tarotkaarten. Ik heb mijn Tarotkaarten weggegooid (er ontbrak een kaart) en nu heb ik nog wel een set in huis, maar dat is een Engels set tarotkaarten met bijv de Prince en Princess of Pentacles. Ik weet alleen niet welke van de twee nou de page is en welke de ridder. Zelf dacht ik met wat logisch redeneren en de plaatjes te bestuderen dat de Prince de Ridder is en de Princess de page, maar dat weet ik dus niet zeker. Is er iemand die het wel weet?
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:14:45 #36
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_52753604
    Als ik me niet vergis is de page de schilknaap
    pi_52755104
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 18:04 schreef So_Addictive het volgende:
    Het is een maand verzet
    Aha
    quote:
    Dit topic is al een tijdje niet meer zo actief...
    Tja, ik gaf hem een kick toen ik mijn legging op ging zoeken omdat Nai er een vraag over had en toen zag ik jouw vraag staan
    Niet zo actief, maar wel éen van mijn favo topics hier in Truth.
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 10:10 schreef Isabeau het volgende:
    Ik heb een vraagje over Tarotkaarten. Ik heb mijn Tarotkaarten weggegooid (er ontbrak een kaart) en nu heb ik nog wel een set in huis, maar dat is een Engels set tarotkaarten met bijv de Prince en Princess of Pentacles. Ik weet alleen niet welke van de twee nou de page is en welke de ridder. Zelf dacht ik met wat logisch redeneren en de plaatjes te bestuderen dat de Prince de Ridder is en de Princess de page, maar dat weet ik dus niet zeker. Is er iemand die het wel weet?
    Je zou met de naam van je kaarten even kunnen Googlen (image) om het zeker te weten. Maar aan de andere kant, als Spellmeista t zegt, ik vertrouw wel op zijn kundigheid!
    pi_52755903
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 16:06 schreef MNR het volgende:

Maar aan de andere kant, als Spellmeista t zegt, ik vertrouw wel op zijn kundigheid!
    Ja, maar spellmeista heeft het over page en schildknaap en ik had het over page en ridder versus prince en princess.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:34:27 #39
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_52757783
    dan snap ik het ff niet, wat MNR dan zegt is misschien wel handig om te doen. Ik dacht dat de page de schildknaap is in een "normaal" tarot deck.
    pi_52758079
    Ik heb weer een afwijkend deck Alles is verder hetzelfde, behalve dat er dus sprake is van een prince en een princess.

(en ik heb vanmorgen een legging gedaan en het maakte nog best veel uit of de kaart op positie 1 een page of een ridder was...daar lag de princess of staves)
    pi_52759318
    Ah, ik heb wat gevonden:
    quote:
    One common variation, introduced by the Victorian-era Hermetic Order of the Golden Dawn (for the Order's tarot deck) and later followed by occultist Aleister Crowley, is to replace the Page and Knight with a Princess and Prince
    Ik neem dus aan dat de page de princess is en de knight de prins (en dat had ik zelf zo ook uitgelegd, maar dat wist ik dus niet zeker)
    pi_52764170
    Spellmeista, later op de avond geef ik reactie op de kaarten
    pi_52766156
    Isabeau, doorgaans is de prinses dan de schildknaap en de prins is de ridder.

Als er nog mensen zijn die van mij een duiding willen, laat het maar horen. Als je in de omgeving van Rotterdam zit dan wil ik het ook nog wel persoonlijk doen in een cafe. Naast standaard Celtische kruizen leg ik ook op basis van geboortedatum. Tevens ook mogelijk de relatie tussen 2 personen hiermee te bepalen (bij beide geboortedata). Of een relatiespread zonder data, ook mogelijk. Kan alle kanten op met mij!
    pi_52767051
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 23:41 schreef Spellmeista het volgende:

De eerste kaart is wie jij bent. Het is de schildknaap van de zwaarden
    Je kunt moeilijk keuzes maken mbt tot grote levensvragen en kwesties. Kiezen tussen liefde of haat, ja en nee, actie en reactie en angst en moed. De keuzes die je maakt maken je wankel en zorgeloos Je weet niet goed waar je heen wilt en of je eigenlijk wel behoefte hebt om alles te leren op veel momenten. Misschien dat je op de ene dag zegt dat alles ok is, maar voor je gevoel komen dingen vaak in het midden uit waar het alsnog alle kanten op kan gaan. De "volwassen" stap en baanbrekende keuzes ontbreken op dit moment echter en daardoor verkeer je in een wankele situatie waar je op een bergtop staat en de wind je alle kanten op kan blazen.
    Sinds lange tijd sta ik er weer alleen voor, moeilijke tijd achter de rug.
    Ik heb nu wel het gevoel dat er nog zoveel meer in de wereld is maar ik heb nog helemaal geen idee welke kant ik op moet gaan. Ik heb nu zoiets van "ik zie wel wat er nog op me af komt"
    quote:
    Verleden: rad van fortuin
    Het tarotrad draait alle kanten op. Je kunt je zowel onder als boven profileren, de uitkomst is echter neutraal gebleven gezien het punt waar je je nu verkeerd(kaart 1) Je was een persoon in het verleden die zich zeer door verhalen/studie/informatie liet leiden.
    Mijn verklaring hierboven geldt ook wel voor deze kaart.
    Dat laatste klopt we ja... Nu trek ik vooral mijn eigen conclusies...
    quote:
    Toekomst en hoe je deze kunt bereiken: kelken 8
    8 volle kelken laat je achter op de kaart van de toekomst(het schijnt dat er eentje ontbreekt) Door een roep/verlangen verlaat je een situatie die je toch op 1 of andere manier een zekere volheid/eenheid gaf. De volle kelken die op de voorgrond staan en verwijzen naar een recente definitieve keuze zeggen ons dat je aan een nieuwe tocht begint en wij als kijker eigenlijk niet kunnen zien dat je een kelk onder je mantel meeneemt omdat je zeer zeker niet alle verworven vaardigheden achter je laat. Je begint aan een nieuwe trede op dezelfde trap, een hoogtepunt achter je gelaten. De tocht gaat naar een berg en wat daar te zien is weet niemand behalve jezelf.
    Ja, deze gaat toch wel diep...
    Door schade en schande word je wijs is de gezegde toch?
    Tenminste, dat is hoe ik deze kaart zie. Misschien wat kort door de bocht...
    Door recente gebeurtenissen neem je (on)bewust toch altijd wat emotionele bagage met je mee ...
    quote:
    Hoe te bereiken: koningin munten
    koesteren wat je op dit moment hebt en het inzien van wat je hebt in het geheel. Genieten van de omgeving waar je je in verkeerd.(je gaat op in je situatie) De volheid hiervan inzien.
    Working on it
    quote:
    de dood
    loslaten van. Het zien van nieuw licht. Nieuwe kansen. Veranderingen maken het oude af en maken plaats voor iets nieuws.
    My thoughts exactly

Het leven gaat door
    pi_52773022
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 22:29 schreef NegaSado het volgende:

Als er nog mensen zijn die van mij een duiding willen, laat het maar horen. Als je in de omgeving van Rotterdam zit dan wil ik het ook nog wel persoonlijk doen in een cafe. Naast standaard Celtische kruizen leg ik ook op basis van geboortedatum. Tevens ook mogelijk de relatie tussen 2 personen hiermee te bepalen (bij beide geboortedata). Of een relatiespread zonder data, ook mogelijk. Kan alle kanten op met mij!
    Nou, lijkt me leuk. Ben evt. nieuwsgierig naar wat je me zou kunnen vertellen aangaande de richting die ik qua werk opga, kan dat? (woon niet in de omgeving Rotterdam)
    pi_52773159
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 22:29 schreef NegaSado het volgende:

Hoi,
    Leuk, een nieuwe persoon erbij die ook leggingen doet.
    Wil je dat voor mij ook doen alsjeblieft?
    Geen relatiespread. Op basis van geboortedatum ben ik wel benieuwd naar. Ook hoe je dat doet, wat het uitmaakt en wat je daar dan mee doet.
    Ben ieuwsgierig

Mijn geboortedatum: 5 augustus '71
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    "Those who look before they leap, never leap".
    http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
    pi_52790382
    Nokwanda, jou heb ik even toegevoegd op MSN! Als je de fijne details van een legging wilt weten is dat toch wel handig, en die spread is best uitvoerig.
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 09:16 schreef MNR het volgende:

[..]

Nou, lijkt me leuk. Ben evt. nieuwsgierig naar wat je me zou kunnen vertellen aangaande de richting die ik qua werk opga, kan dat? (woon niet in de omgeving Rotterdam)
    Ik zal eens kijken!

Jouw vraag is vrij algemeen, dus ik gebruik ook een ruime spread. Ik ga dus er van uit, dat je wilt weten, wat jij zelf je werk in brengt, wat werk voor jou betekent, wat jouw motivatie is, waar je op moet letten (onverwachte gebeurtenissen), dus ik gebruik nu even een spread van 6 kaarten. Zoals je misschien zult merken, probeer ik te vermijden dingen te vertellen over de toekomst (waarzeggerij doe ik liever niet aan), en wat meer over wat er volgens de kaarten nú aan de hand is en welke bijdrage jij hier in hebt.

Ik schud de kaarten voor jou op de 'standaard' manier, en maak dan 2 keer 4 stapeltjes die ik weer samenvoeg van links naar rechts. Hier leg ik 6 kaarten uit in deze volgorde:

---1---
    -2---3-
    4--5--6

Het resultaat:

http://www.sadocles.nl/legging.jpg

Ik begin gewoon bij de eerste kaart.

De gehangene op de eerste positie geeft aan dat jij in staat bent dingen van veel perspectieven te bekijken. Jij hebt al de nodige ervaring en die draagt bij aan het feit dat je op zoek bent naar iets waar je je hart wat meer in kwijt kunt. De gehangene is ook een kaart die het eigenbelang of de onmiddelijke gratificatie aan de kant kan zetten en in staat is met geduld anderen te helpen of te wachten op een latere beloning. De vurige staven aan de zijkanten gaan ook precies over het creatieve proces wat je doorloopt.... Het is tijd dingen ondersteboven te bekijken, hoe eng dit ook wellicht mag zijn. Let wel, het gaat hier vooral om passiviteit. De gehangene is een kaart van contemplatie. Eerst denken, dan eventueel misschien doen... De gehangene juist op de eerste positie geeft ook aan, dat JIJ de gehangene neigt te zijn op je werk. Dit kan negatief of positief opgevat worden. Een positieve gehangene is behulpzaam, geduldig, wijs, begripvol... Een negatieve gehangene, echter, draaft dit te ver door en neemt teveel hooi op zijn vork. Hij offert zichzelf veel te veel op. Aan jou uit te zoeken, welk aspect van de gehangene jij meeneemt naar je werk, en wat je hier eventueel aan zou kunnen doen.

De drie van kelken op de 2e positie geeft aan dat jouw zorgzame en vriendelijke karakter bijdraagt aan het doel wat je op je werk wilt bereiken. De drie van kelken is voornamelijk een kaart van vriendschap, wederzijds begrip, en het verbond. Het is een vreugdevolle samenkomst. Het is een kaart van emotioneel begaan zijn met het lot van mensen waar je om geeft, van sterke sympathie. Deze eigenschappen ondersteunen de gehangene in jou en versterken hem.

Dan de vrouw van de roeden. Dit is een sterke huisje-boompje-beestje kaart. Op deze positie geeft de kaart aan dat je wellicht hier meer naar moet kijken. Als je bijvoorbeeld sterk sociaal werk doet (en de kaarten geven aan dat jij iemand bent die vooral tot bloei komt in dit gebied, in het sociale, de zorg, hulp aan anderen) dan vergeet je weleens dat je werkt om geld te verdienen. Let op de vrouw van de roeden, is het advies.

De zon in deze legging gaat over wat jou motiveert. De kaarten geven tot nu toe steeds sterke emoties aan, en dit is weer zo'n kaart. het draait bij jou vooral op het vinden van geluk. Om blijdschap, vrolijkheid. De zon is de ultieme blijheidskaart... Maar blijheid, op de kinderlijke manier. Een vrolijkheid los van schaamte of ironie. Dit is een bron van energie. En iedereen weet dat de zon een onuitputtelijke bron is. Goede intenties en kinderlijk vertrouwen sieren jou. Pas wel op, want vooral in de werksfeer zijn er veel mensen die hier hun voordeel mee proberen te halen. Iets in mijn zegt me heel erg sterk op dit moment dat ik dit tik dat het weleens zo kan zijn dat jij in het verleden in de maling bent genomen, of je verraden hebt gevoeld. Dat mensen proberen om voordeel uit jou te halen zonder hierbij rekening te houden met jou. Dit denk ik vanwege de gehangene, die ook staat voor opoffering. Daarmee word in deze tijd kinderlijkheid vaak beloond, omdat kinderen vaak als 'naief' worden gezien.

Dan macht (vaak ook 'kracht' genoemd), op de 5e positie. Dit is vrij duidelijk. Banen in de hulpverlening of de sociale sfeer geven vaak een heleboel kracht. Niets is fijner dan dankbare mensen.
    Let wel, deze kaart heeft veel haken en ogen. De leeuw die hier getemd wordt heeft de neiging uit te halen, of te proberen uit de grip van de vrouw te worstelen. Je kunt niet altijd voldoening voelen. Soms ontstaan er zeer nare situaties. Wat je hier mee moet doen, is van ze leren, en ze dan naast je neerleggen. Nóóit de leeuw de overmacht laten krijgen.

Dan op de 6e plek, de ruiter van kelken. Dit is een dromer. Deze positie gaat over de andere mensen op je werk, invloeden daarvan, hoe jij je naar hun opsteld etc... De ruiter van kelken is vaak een idealistische dromer die zichzelf ziet als de ideale partner (prins op het witte paard). Waarschijnlijk ben je single, en op zoek. Als jij jezelf niet zo ziet als de prins op het witte paard, kan het zijn dat er iemand in je leven is die zichzelf wel zo naar jou toe gedraagt, een co-werker. Als de kaart niet met de liefde te maken heeft, draait het nogmaals om die kinderlijke naiviteit die jij bezit. Je bent een dromer. Misschien is het juist hier tijd om even terug te denken aan de vrouw van de roeden.

Naar de hele legging gekeken, heb ik het idee dat je op dit moment emotioneel bent. Alle kaarten wijzen op sterke emoties. Je wilt je opofferen, je wilt ergens je hart in kunnen storten. Als je nog niet in de sociale sfeer zit maar bijvoorbeeld in de horeca, is het misschien een idee je te orienteren hiervoor. Als dit de richting is die je al op gaat, dan maak ik op uit de kaarten dat je je niet moet laten kisten door mensen die negatief zijn (de leeuw van kracht). Als je die personen wilt begrijpen, wees dan de gehangene en bekijk het van hun kant. Veel problemen lossen spontaan op als je ze maar vanuit het juiste perspectief kunt bekijken.
    pi_52792049
    Hey NegaSado, heb net je beschrijving doorgelezen en ik laat het even op me inwerken. Geef je snel een reactie.
    pi_52792259
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 20:45 schreef NegaSado het volgende:
    Nokwanda, jou heb ik even toegevoegd op MSN! Als je de fijne details van een legging wilt weten is dat toch wel handig, en die spread is best uitvoerig.
    heb ik je nu nog een keer toegevoegd aangezien ik per ongeluk op cancel had gedrukt.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
    "Those who look before they leap, never leap".
    http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
    pi_52796265
    Wel NegaSado, zal ik je eens wat verklappen? Volgens mij heb je hier mijn liefdesleven in beeld gebracht. Het was eigenlijk de vraag die ik wilde stellen, maar niet heb gedaan omdat ik juist niet wil dat iemand zich hiermee in de toekomst bemoeit. Het fijne van jou is, dat je zelf al aangeeft je niet aan waarzeggerij wilt doen. Was dat even op 1 lijn zitten

En het klopt, op mijn werk is iemand die vindt dat we voor elkaar gemaakt zijn. En je voorgevoel:
    quote:
    Iets in mijn zegt me heel erg sterk op dit moment dat ik dit tik dat het weleens zo kan zijn dat jij in het verleden in de maling bent genomen, of je verraden hebt gevoeld. Dat mensen proberen om voordeel uit jou te halen zonder hierbij rekening te houden met jou. Dit denk ik vanwege de gehangene, die ook staat voor opoffering. Daarmee word in deze tijd kinderlijkheid vaak beloond, omdat kinderen vaak als 'naief' worden gezien.
    klopt ook. Heb dat zelf ook wel eens als ik iets voor iemand aan het posten ben, dus ik snap wat je bedoelt en je hebt het goed.

De vrouw van de roeden.... pfff... dat vind ik dan wel een lastige kaart. Zeker in combinatie met de kaart "macht" en het bijbehorende leeuwverhaal. Ik snap denk ik wel goed wat hier geprobeerd gezegd te worden. In ieder geval bedankt voor de laatste alinea, daar kan ik wat mee.

Kortom: ik herken me heel goed in je legging (ook in de stukken die ik niet heb aangehaald) en mijn complimenten voor je persoonlijke touch.

[edit]
    En de reden dat ik werk aanhaalde btw, is omdat ik nu in de IT zit en het gevoel heb dat sociaal werk veel beter bij me past, maar daar vind ik mijn weg wel in, het liefst een gulden middenweg

[ Bericht 8% gewijzigd door MNR op 29-08-2007 23:00:39 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')