Jij hopt ook overal rondquote:
Werkenquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:25 schreef Shira het volgende:
mede us'ers, wat gaan jullie doen met 4th of july?
barbeque, drank en muziek? Lekker thuis hangen op de bank? naar een groot dorpsfeest met afsluiting vuurwerk?
5 juli heb ik mijn interview, dus de 4e zal het wel niet zo laat worden.
Geen flauw idee eigenlijk. Ik weet ook niet meer wat we vorig jaar gedaan hebben, eigenlijk.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:25 schreef Shira het volgende:
barbeque, drank en muziek? Lekker thuis hangen op de bank? naar een groot dorpsfeest met afsluiting vuurwerk?
Verdomd, ik zal ook eens kijken wanneer die van mij verlooptquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:22 schreef maartena het volgende:
Morgen vrij
En ik mag naar het Nederlands consulaat om het paspoort van mijn vrouw te verlengen.....
waarschijnlijk naar een redelijk grote vuurwerkshowquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:25 schreef Shira het volgende:
Officieel gezien wel. Ik liep er nooit mee op zak, want het vervangen van een Green Card kost $400 en een enorme bak ellende met USCIS, het vervangen van een ID card $10.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:19 schreef wonderer het volgende:
Geldt je greencard eigenlijk ook als ID? Anders moet ik toch nodig es naar DMV.
dat poison effect is dus als je er alergisch voor bent.. en dat is iets van 90% van de mensenquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:04 schreef wonderer het volgende:
Poison Ivy heet niet voor niets POISON ivyVolgens mij kun je er best ziek van worden, zelfs al ben je niet allergisch.
It is a woody vine that is well known for its ability to produce urushiol, a skin irritant that causes an itching rash for most people, technically known as urushiol-induced contact dermatitis.
Van wiki
tja, ik heb het zelf ook niet verzonnenquote:Op maandag 2 juli 2007 19:09 schreef maartena het volgende:
Hey, zelfs in California hebben we rinks met echt IJS....Overdekt uiteraard.
Ik ben wel ff stront jaloers, LA heeft de Stanley Cup toch?..quote:Op maandag 2 juli 2007 19:09 schreef maartena het volgende:
Hey, zelfs in California hebben we rinks met echt IJS....Overdekt uiteraard.
ANAHEIM heeft de cup.....voor foto's die ik genomen heb, zie dit topic: Sporten in het buitenland. of het NHL topic in Sportquote:Op dinsdag 3 juli 2007 06:19 schreef Inukshuk het volgende:
Ik ben wel ff stront jaloers, LA heeft de Stanley Cup toch?..
quote:Op maandag 2 juli 2007 19:16 schreef compier het volgende:
[..]
tja, ik heb het zelf ook niet verzonnen
Een meisje die ik ken die vroeg of ik zin had om met haar daarheen te gaan..
maarja, ik zie wel hoe het afloopt
De rest heeft niet veel te zeggen misschien op een verdwaalde Fin na.....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:26 schreef Aanvoerder het volgende:
Topic vol met Yankees.
Ik ga hier niet meer weg. Ik was het zo zat: Emigreren en verhuizen in bijna eeen jaar tijd, niks voor mij. Daarom hebben we ook een huis gekocht wat nog even mee kan als 't goed is.quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:55 schreef phileine het volgende:
ik weet van gekheid gewoon soms niet waar ik het moet plaatsen. Vind dat mijn leven als emigrant zó interessant is dat alles wel in een eigen topic mag
nou goed dan. Wij zijn net weer verhuisd voor de zoveelste keer. Nee nog steeds niet ons definitieve huis dit, maar wel weer onbeperkt internet *zo'n cheerleader smiley* *en nog eentje in een andere kleur*
Auto repareren en Ikea.....quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:25 schreef Shira het volgende:
wat gaan jullie doen met 4th of july?
Klopt het nou dat het heel normaal is in Canada om te jagen, of dat een stukje wilde hert er vaak op de menukaart staat. (zo ja, dan kom ik een keer etenquote:Op woensdag 4 juli 2007 02:25 schreef tevebe het volgende:
IKEA's zijn er iig wel in Canada dus ik ga ervan uit dat ze die ook wel in de States hebben. Ohja gister lieper er 5 herten in de tuin. Helaas voor hun hebben we veel planten uit de tuin gehaald ivm het aanpassen van de tuin.
Er wordt hier wel gejaagd ja. Of er wild hert op het menu staat weet ik niet. Ik zie meestal alleen maar Wendy's, BK, en A&W van binnen. Ik ben nog jong hequote:Op woensdag 4 juli 2007 02:30 schreef arrebar het volgende:
[..]
Klopt het nou dat het heel normaal is in Canada om te jagen, of dat een stukje wilde hert er vaak op de menukaart staat. (zo ja, dan kom ik een keer eten)
Daar kan ik niet tegen op.quote:Op woensdag 4 juli 2007 01:43 schreef phileine het volgende:
ja dat dachten wij ook, behalve dat het nog steeds niet klaar is
ja maartena, we worden er inmiddels behoorlijk gek van. Maar ja, weinig keus. De verhuurster van dit appartement heeft trouwens beloofd dat we hier kunnen blijven tot we ons eigen huis in kunnen. Hopelijk houden we het zo lang vol, want we zitten aan een erg drukke weg met veel herrie.
Maar goed, we hebben hier wel dit:
[afbeelding]
In de 'normale' restaurants zie je hele normale dingen op het menu, burgers, chicken, etc. Er wordt idd gejaagd op wild bepaalde tijden van het jaar. Dit wordt door de jager zelf vaak gegeten, net als salmon in de rivers, bepaalde tijd van het jaar mag je er 2 geloof ik vangen voor eigen consumptie. Om de populatie in gezonde stand te houden hebben ze dit toegestaan. Je moet wel een vergunning hebben, en ook voor je wapen moet je een vergunning hebben.quote:Op woensdag 4 juli 2007 02:30 schreef arrebar het volgende:
[..]
Klopt het nou dat het heel normaal is in Canada om te jagen, of dat een stukje wilde hert er vaak op de menukaart staat. (zo ja, dan kom ik een keer eten)
Yup. Ook hier kun je die zelfbouwtroep kopen!quote:Op woensdag 4 juli 2007 02:09 schreef Bora-Bora het volgende:
Zijn er eigenlijk ook IKEA's in de VS?
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:28 schreef maartena het volgende:
[..]
De rest heeft niet veel te zeggen misschien op een verdwaalde Fin na.....
Tja, maar het laat maar weer eens zien hoe ze hier alles uit de kast trekken voor zoiets.quote:
Er was een tijdje terug ook zo'n gedoe in Boston met een of andere reclame-uiting. Als blijkt dat het niks is, denk je van "ja, wat een onzin ook, al die politie", maar als het wel een bom blijkt, ben je blij dat ze het doen zodat er niks gebeurt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 02:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, maar het laat maar weer eens zien hoe ze hier alles uit de kast trekken voor zoiets.
is weer eens wat anders hequote:Op vrijdag 6 juli 2007 02:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, maar het laat maar weer eens zien hoe ze hier alles uit de kast trekken voor zoiets.
Ben een beetje een avondmens...quote:Op donderdag 5 juli 2007 03:02 schreef arrebar het volgende:
Bora-Bora, hoe komt het eigenlijk dat jij 's nachts nog zo actief bent
Rijbewijs?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 06:01 schreef compier het volgende:
morgen ga ik eindelijk voor mijn written test, zodat ik mijn permit krijg..
nu maar hopen dat ik hem haal.
kost trouwens niet zo belachelijk veel als in NL, het is iets van 3,50 ofzo?
Daar lijkt het wel op idd. Ik betaalde in 2002 $12.50 voor de theorie, EN het rijexamen, EN het fysieke rijbewijs. California ging in 2003 echter bijna failliet (daarom werd Ahhnold ook verkozen) en dus verdubbelden ze dat bedrag naar $25 om meer geld binnen te krijgen.quote:
Ik moet nog steedsquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op idd. Ik betaalde in 2002 $12.50 voor de theorie, EN het rijexamen, EN het fysieke rijbewijs. California ging in 2003 echter bijna failliet (daarom werd Ahhnold ook verkozen) en dus verdubbelden ze dat bedrag naar $25 om meer geld binnen te krijgen.
Nog steeds een schijntje natuurlijk vergeleken met Nederland.
Wat ik je kan aanraden:quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:54 schreef arrebar het volgende:
@skeffie,
Aangezien jij in Shanghai zit, ik kom er in augustus voor 3 dagen, wat moet je vooral zien en wat ook vooral niet?
Ja, maar jij bent lui.quote:
ik ook,, maar meer selectief luiquote:
Dat heet verstandig...quote:
quote:
Ja, wrijf het nog maar een keer in dat ik dit jaar de tour de france slechts via uitslagen kan volgen...quote:Op maandag 9 juli 2007 12:09 schreef Bora-Bora het volgende:
Hihihi, jij ook goeiedagnacht!
Hier is het intussen middag...(12 uur)
hoogedoorn?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:49 schreef arrebar het volgende:
[..]
Ja, wrijf het nog maar een keer in dat ik dit jaar de tour de france slechts via uitslagen kan volgen...
Wat compier zegt. Vandaag stond ik zelfs al om half acht op om naar de opticiem te gaan (en bij voorbaat excuses voor tikfouten, ik zie geen moer vanwege de oogdruppelsquote:
Ach, er is toch elk jaar weer een nieuwe?...quote:Op maandag 9 juli 2007 12:49 schreef arrebar het volgende:
Ja, wrijf het nog maar een keer in dat ik dit jaar de tour de france slechts via uitslagen kan volgen...
Nou vertel??...quote:Op maandag 9 juli 2007 22:35 schreef Shira het volgende:
ik zat al druk te slowchatten in FB en vroeg me al af waar iedereen was vandaagDank je Maarten
![]()
Neem van mij aan dat (noord) florida met de zomer geen pretje isquote:Op maandag 9 juli 2007 23:01 schreef Shira het volgende:
Dingen als "zullen we het weekend naar Florida rijden" gooi ik er regelmatig uit, hey, het ligt toch in hetzelfde land? NOU DAN? (ja, ik vind roadtrips heeeeeeeeeeeeerlijk)![]()
Wat mag je doen?? kassamiepen/schoonmakenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:54 schreef tevebe het volgende:
Ik heb werkNet gebeld geworden. Ik begin morgen....
![]()
Landscapingquote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:33 schreef arrebar het volgende:
[..]
Wat mag je doen?? kassamiepen/schoonmaken![]()
sorry, flauwe bui
*joepie, nog maar één weekje en ik zit hier in de sneeuw*
momenteel stage in het buitenland, tijdelijk geëmigreerd dus.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:47 schreef Chen het volgende:
[..]
Je bent geemigreerd? Staat op het punt van? Of gewoon op vakantie?
de southern alps, bergpassage op het zuideiland van Nieuw-Zeeland. in een groot deel van het zuideiland vriest het ook flink nu. Dat wordt nog een leuke rondreis (maar eerst die verdomde stage afmaken)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:56 schreef tevebe het volgende:
[..]
LandscapingIk heb er geen probleem mee om schoon te maken... Ligt er natuurlijk wel aan wat ik moet schoonmaken..Achter de kassa zul je me nooit zien.. dan nog liever een uitkering. sorry kassamiepen
Btw: welke sneeuw?
Zeg Skeffie zou jij je PM aan kunnen zetten??quote:
"Goh, jammer..." denkt Skeffie nou!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:22 schreef SuperWeber het volgende:
Zeg Skeffie zou jij je PM aan kunnen zetten??
Ik wil wel graag het een en ander van je weten
Nee het gaat niet over seks
Je had hier gister moeten zijn, flinke storm (windsnelheden tot 140km/h), en dat is extra leuk omdat hier in het centrum van Auckland nogal wat hoogbouw in aanbouw is. Oftewel, er is weer wat zooi van de 20tigste verdieping naar beneden gedonderd ergens... Gelukkig liep er niemand onder langs.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 03:23 schreef tevebe het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat het daar winter is en waar ik zit hartje zomer is.. deze week 37C
Wil je mij wel PM'en om seksquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:22 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hebben ze daar in de Filipijnen geen andere oplossing voorquote:
Staat aan...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:22 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
En je hebt PMquote:
Wat voor merk?quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:45 schreef compier het volgende:
Ik heb een puppy.. en mensen in nederland zitten nu tegen me te klagen datik hem niet binen laat.
het is gewoon een buiten hond..
Je denkt al Amerikaans zie ik. Het "merk" van de hond!quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:06 schreef wonderer het volgende:
Wat voor merk?
Zo denk ik al jaaaarenquote:Op donderdag 12 juli 2007 19:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Je denkt al Amerikaans zie ik. Het "merk" van de hond!![]()
Zwart!quote:
Je gaat de Nederlandse comepetitie vanzelf wel vergeten min of meer.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:00 schreef Aanvoerder het volgende:
Zijn er nog mensen die live voetbal via planet.nl in het buitenland kijken? Wil weten of dat wel werkt.
No way dat dat gaat gebeuren! Ik heb sowieso nog een seizoenskaart voor Ajax komend seizoen, ook al zie ik misschien nog maar 5 of 6 wedstrijden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:41 schreef popolon het volgende:
[..]
Je gaat de Nederlandse comepetitie vanzelf wel vergeten min of meer.
Dat sluipt er in.
en volgens mij werkt 't alleen met een Nederlands IP adres.
Ik neem wel een seizoenskaart voor Slavia Praag zodat ik toch nog wat voetbal te zien krijg.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:06 schreef popolon het volgende:
Ik heb 't al veel te druk met de sport hier, geen tijd meer voor voetbal.
Kijk soms nog wel eens Premier League maar da's dan ook wel alles.
Tv plus Radio Tour aan.quote:Op zondag 15 juli 2007 06:34 schreef tevebe het volgende:
Pfff Tour de France op OLN is niet hetzelfde als Studio Sport. Het commentaar van Studio Sport is veel leuker en vertellen het ook veel enthousiaster.
Ik ga denk ik ook wel eens naar IJshockey kijken hier in Tsjechie. Vind dat eigenlijk wel de leukste 'American Sport'.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:26 schreef popolon het volgende:
Dat kan ook. Ik ga zelf nog wel eens naar 't baseball of basketball.
Schitterend! Enig idee welk nummer dat is? Staat op het eind. Klonk al bekend.quote:Op zondag 15 juli 2007 16:29 schreef popolon het volgende:
Hockey.
Altijd leuk, de eeuwige rivaliteit tussen Detroit en Colorado.
Geen idee maar het nummer past echt heel goed bij deze compilatie. Ik zat hem net nog eens te kijken en dit filmpje is knap in elkaar gezet.quote:Op zondag 15 juli 2007 16:32 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Schitterend! Enig idee welk nummer dat is?
IJshockey is de populairste sport hier. Het WK in mei is altijd een ware gekte hier. Vooral als ze kampioen worden.quote:Op zondag 15 juli 2007 16:37 schreef popolon het volgende:
In Tsjechie is hockey trouwens ook populair dus dat zal vour jou wel goedkomen.
Tja, in heel Europa kun je nog naar alle Nederlandse kanalen kijken via de schotel. De internet mogelijkheden hebben inderdaad een Nederlands IP adres nodig, dus het is OF schotel, OF hopen dat je lokale kabelmaatschappij een kanaal heeft dat de wedstrijden uitzendt.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:00 schreef Aanvoerder het volgende:
No way dat dat gaat gebeuren!
Ja, weer een maandje verlost van onzinreplies die je toch iedere keer weer leest in de hoop dat hij nu wel iets nuttigs te melden heeftquote:Op maandag 16 juli 2007 18:34 schreef maartena het volgende:
Overigens zie ik nu net dat DAM weer een maandje weg is...
Hij begint zo vlak na een ban altijd weer met goede moed met enkele zinnige opmerkingen..... maar na zo een 48 uur is dat al weer verdwenen. Met name het vragen om onderbouwing geeft geweldige reacties. Eigenlijk vind ik het stiekem jammer dat ie gebanned is, want zijn reacties zijn goed voor de lachspieren soms!quote:Op maandag 16 juli 2007 21:44 schreef SuperWeber het volgende:
Ja, weer een maandje verlost van onzinreplies die je toch iedere keer weer leest in de hoop dat hij nu wel iets nuttigs te melden heeft
Vooral in het begin toen KAA er net was, kon ik elke ochtend mijn lol op. Achter elk topic stond DAM als laatste reactie... Meestal vol met onzin.quote:Op maandag 16 juli 2007 22:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij begint zo vlak na een ban altijd weer met goede moed met enkele zinnige opmerkingen..... maar na zo een 48 uur is dat al weer verdwenen. Met name het vragen om onderbouwing geeft geweldige reacties. Eigenlijk vind ik het stiekem jammer dat ie gebanned is, want zijn reacties zijn goed voor de lachspieren soms!
Ik heb me er gewoon uitgeknikkerd bij de gemeente en de zorgverzekeraar gemeld dat ik tijdelijk in het buitenland zit. Als ik langer wegblijf los ik dat probleem later wel weer opquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:20 schreef Aanvoerder het volgende:
Zucht, bij de belastingdienst zeggen ze dat ik me beter moet uitschrijven bij de gemeente en bij de zorgverzekeraar zeggen ze het andere. Wat is het nou? Ik ga voor minimaal 6 maanden, liefst zo lang mogelijk naar het buitenland.
En met de belastingdienst? hoe heb je dat gedaan?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:28 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik heb me er gewoon uitgeknikkerd bij de gemeente en de zorgverzekeraar gemeld dat ik tijdelijk in het buitenland zit. Als ik langer wegblijf los ik dat probleem later wel weer op
Die stuurden me nog wel iets na, ik doe nl. nog een beetje werk (op afstand) voor het bedrijf van mijn vader... Het kwam er op neer, dat die lui me nog duivelsgoed en snel wisten te vinden. (ik had btw bij de gemeente mijn adres netjes veranderd naar het adres hier in Finland). Hier doe ik een stageproject (onbetaald) dus daar heb ik verder geen problemen mee. Ik weet niet in welk land je belasting wilt betalen en hoe dat precies zit met de reglementen voor de betreffende belastingdienst en de belastingen, maar als ik het goed heb, kun je je gewoon 'uitschrijven' bij de NL belastingdienst...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:33 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
En met de belastingdienst? hoe heb je dat gedaan?
Dat vermoeden had ik alquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:06 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik betaal de hele mikmak in Tsjechie.
De Alkoquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:11 schreef Aanvoerder het volgende:
Wel apart dat in Finland maar 1 winkelketen sterke drank mag verkopen. En er wordt echt naar je ID gevraagd, zelfs een man van 80 ofzo die voor me stond.
Ja hier een linkje. Ze hebben hier bij de overheid een beetje een alcholfobie, maar dat zou je wel al weten. Alcohol is zelfs een tijdje compleet verboden geweest hierquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:16 schreef Aanvoerder het volgende:
Joh, dat wist ik niet eens. Vaag!
Lijkt wel een beetje op Canadaquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
De Alko. Deze keten is ook volledig in handen van de overheid
Hoezo overheidsregulering. Ik kwam er een paar weken geleden achter dat ze helemaal geen drank meer mogen verkopen na 9 uur. Dit houdt dus in dat de supermarkten die tot 10 uur open zijn allemaal lappen over hun bieraanbiedingen heen doen en de rolluiken voor hun bierschappen dichtdoen omdat ze het simpelweg niet meer mogen verkopen
.
Succes met de belastingdienst, na vierhonderdzesenveertig brieven en telefoontjes heb ik de hoop opgegeven. Ze sturen me nog steeds een voorlopige aanslag.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:20 schreef Aanvoerder het volgende:
Zucht, bij de belastingdienst zeggen ze dat ik me beter moet uitschrijven bij de gemeente en bij de zorgverzekeraar zeggen ze het andere. Wat is het nou? Ik ga voor minimaal 6 maanden, liefst zo lang mogelijk naar het buitenland.
You sir, you are in a world of pain.quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:45 schreef Aanvoerder het volgende:
daar vrees ik dus voor, de belastingdienst.ga weg, ga weg....
Dankquote:Op donderdag 26 juli 2007 05:31 schreef compier het volgende:
Mooie nieuwe usericon maartena
Da's zo'n MPV, voor Amerikaanse begrippen een klein kutautootjequote:Op donderdag 26 juli 2007 17:56 schreef maartena het volgende:
Vandaag even autootje gehuurd voor de vakantie in Nederland, weer ruim 550 euro lichter voor twee weken. Is een Renault Scenic wat eigenlijk?
Mjah, alle verhuurmaatschappijen hebben OF Opels OF Renaults zo lijkt het. En omdat Renaults wat meer bekend staan om comfort etc, dacht ik.... kom, laten we eens een renault kiezen. Het kan ook een vergelijkbaar model zijn trouwens van een ander merk.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:10 schreef popolon het volgende:
Gaat ie als Amerikaan in zo'n Franse bak zitten.
De markt staat al twee jaar "op instorten", maar een zeepbel houdt em nog vast...... ik denk dat we binnen de komende twee jaar een nieuwe "black monday" gaan krijgen, want het kan niet al te lang meer kunstmatig goed gehouden worden. Maar dat kan dus ook best pas eens in 2009 zijn, zo net na de verkiezingen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:20 schreef Vincenski het volgende:
Hey Maartena of Popolon, hoorde net op het nieuws dat de huizenmarkt in de VS op instorten staat. Weet een van jullie daar misschien meer over?
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:17 schreef compier het volgende:ik heb mijn greencard
hij is niet eens groen
Maar ik heb hem dus![]()
![]()
10 jaar geldig (na 5 jaar mag ik al een passport aanvragen als het goed is ..)
JOEPIE DE POEPIEEEEE
't Is toch ook voornamelijk in CA?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:19 schreef maartena het volgende:
[..]
De markt staat al twee jaar "op instorten", maar een zeepbel houdt em nog vast...... ik denk dat we binnen de komende twee jaar een nieuwe "black monday" gaan krijgen, want het kan niet al te lang meer kunstmatig goed gehouden worden. Maar dat kan dus ook best pas eens in 2009 zijn, zo net na de verkiezingen.
Top! Nou hoor je er echt bijquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:17 schreef compier het volgende:ik heb mijn greencard
hij is niet eens groen
Maar ik heb hem dus![]()
![]()
JOEPIE DE POEPIEEEEE
Gefeliciflapsteerd dan hè!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:17 schreef compier het volgende:ik heb mijn greencard
hij is niet eens groen
Maar ik heb hem dus![]()
![]()
JOEPIE DE POEPIEEEEE
En Arizona. En Nevada. En Washington State. En New York/New Jersey.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:15 schreef wonderer het volgende:
't Is toch ook voornamelijk in CA?
Oh, okee.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:05 schreef maartena het volgende:
[..]
En Arizona. En Nevada. En Washington State. En New York/New Jersey.
Volgende maand.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:14 schreef popolon het volgende:
Foto's man.
quote:
Da's natuurlijk heel persoonlijk maar klinkt prima allemaal.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:28 schreef Aanvoerder het volgende:
Wat wil een mens nog meer?
[Esc] knoppen zijn ontzettend handigquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:30 schreef flipsen het volgende:
Ja ho, ik zit hier te dial-uppen he (die 90 dagen die nodig zijn om breedband hier te installeren zijn nog niet om)
Edit: Dit was een reply op die posts over foto's van Praag![]()
90 uur is niet gek. (ja, tussen de aanvraag en levering zat bij mij 3 dagen).quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:51 schreef popolon het volgende:
90 dagen voor installatie van breedband, da's eigenlijk helemaal niet zo slecht.
In Michigan doen ze er ook zo lang over?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:51 schreef popolon het volgende:
90 dagen voor installatie van breedband, da's eigenlijk helemaal niet zo slecht.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 05:31 schreef maartena het volgende:
En nu ben ik boos op de Oost-Timorezen!!
Mijn zusje woont dus op Oost-Timor voor 3 jaar. Ze zit er nu ruim 2 jaar, en is aan het laatste jaar begonnen. De verkiezingen zijn net geweest, en de vorige regerende partij is volledig uitgesloten van deelname in de nieuwe regering, en de nieuwe Premier is vandaag ingezworen. Gevolg: rellen, opstootjes etc in de hoofdstad, Dili.
Er stonden dus een groepje rellende Oost-Timorezen op de hoek van de straat te wachten met stenen in hun handen..... en toen kwam dus mijn nietsvermoedende zus langs rijden in haar 4WD. Ze werd dus bekogeld met stenen. Gevolg: Alle ramen in de auto gebroken, flink wat deuken in de auto, wat schrammen, blauwe plekken etc, van rondvliegend glas, en.... een gebroken hand.Ze vond na thuiskomst zelfs glas in haar BH.
En dus ben ik boos! Stelletje klootzakken die zomaar stenen naar mijn zusje gaan zitten gooien....
http://www.abc.net.au/news/stories/2007/08/08/1999967.htm
http://www.abc.net.au/news/stories/2007/08/08/2000184.htm
Daar hebben ze het al over "rock hurling mobs" etc.
WELL STOP HURLING ROCKS AT MY SISTER!!! Grmbblll......![]()
![]()
Mjah, ik hoop dat ze voor een volgend project een minder gevaarlijk land uit kiest.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 06:23 schreef compier het volgende:das dus even kut!
kan ze niet bij jou komen wonen?
Heeft ze iig high speed internet :p en mooi weer
ik help het je hopenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Mjah, ik hoop dat ze voor een volgend project een minder gevaarlijk land uit kiest.
Behalve met iemand naar bed gaanquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:17 schreef popolon het volgende:
In Argentinie hebben ze hun eigen tempo.
Is het weer zover?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Behalve met iemand naar bed gaan
Pff ja het werk dat ik doe heeft een behoorlijke deadline en om die te halen moet je (soms) lange dagen werken. Ik heb de afgelopen 10 dagen alleen superveel klote locaties gewerkt die binnen 1 dag klaar moesten zijn en dan maak je dagen van 12u. Om 5u sochtends weggaan en om 9.50 savonds thuis komen. Meteen tijd om het bed in te duiken dan, maar zoals gezegd het verdient lekker en ik hoef nog maar 1 week te werkenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 04:31 schreef popolon het volgende:
115 uur
Ben je gek geworden. Ik ging om half drie naar huis vandaag.
Het moet allemaal van ver komen, he?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:52 schreef Sebasser het volgende:
Kan deze slowchat nog slomer?
Hij staat al maanden in MyAT.
Dat het tijd nodigt heeft snap ik.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:00 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het moet allemaal van ver komen, he?
Het nadeel is ook dat vanwege al die verschillende tijdszones niet veel mensen tegelijk online zijn. En dan schiet het niet op met de slowchat natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:03 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Dat het tijd nodigt heeft snap ik.
Maar mensen, ga eens gezellig leuk slowchatten over de grand canyon, of over de vleermuizen in het hyena gebergte.
Of dat waren jullie aan het doen, ik heb geen idee, ik kom ook maar binnenstormen.
ik wacht nog steeds op de belasting dienst.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:12 schreef popolon het volgende:
Tja dat soort zaken regelen kan nog wel eens uitlopen op een drama, zelf had ik nogal moeite met de belastingdienst. Die begrepen het woord 'emigreren' niet helemaal.
En phil, mooi dat de vergunning er door is.
Je kunt je lol op met die jokers.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:12 schreef z80 het volgende:
[..]
ik wacht nog steeds op de belasting dienst.
vorig jaar een emigratie biljet gehad na veel zeuren.
en dit jaar een C biljet nodig,
maar het lijkt erop dat de inkt nog gemaakt moet worden.
ik ben vanaf februari al bezig om dit biljet te verkrijgen.
Voor mij ben je een Italiaan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:52 schreef DIGGER het volgende:
Ik ben net hemelsbreed 400 meter verhuist, dus Popolon vond dat ik me ook maar even moest melden
En naar modjes moet je luisteren he....
Slowchat hoort toch juist niet op te schieten?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het nadeel is ook dat vanwege al die verschillende tijdszones niet veel mensen tegelijk online zijn. En dan schiet het niet op met de slowchat natuurlijk.
Hehehe, schaatsen in Nederland? That'll be the dayquote:Op zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef DIGGER het volgende:
Ik kom met als die 2 en 3e huisjes in de familie circa 265 vakantiedagen per jaar te kort om er optimaal van te genieten
10 November... aangezien het nu ongeveer het weer is van wat vroeger ooit in November naar beneden kwam, moet je je instellen op ca. Februari, dus haal die schaatsen dan maar uit het vet.
(Zullen nu wel ijshockey schaatsen zijn, als halve Yank)
Subwayquote:Op maandag 20 augustus 2007 04:25 schreef compier het volgende:ik heb een (tijdelijke) baan
subway, dus beetje koekjes eten, gratis soda drinken en beetje broodjes maken
Ik ga dan juist weg hier (toeval)?quote:Op maandag 20 augustus 2007 03:44 schreef popolon het volgende:
Van de week even tickets boeken voor 10 dagen Nederland in november.
Best wel weer zin in.
Mooiquote:Op maandag 20 augustus 2007 03:44 schreef popolon het volgende:
Van de week even tickets boeken voor 10 dagen Nederland in november.
Best wel weer zin in.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 04:29 schreef wonderer het volgende:
Stoer. Wel alle trade-secrets vertellen he?
quote:Op maandag 20 augustus 2007 07:35 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ik ga dan juist weg hier (toeval)?
Spanjequote:Op maandag 20 augustus 2007 19:03 schreef phileine het volgende:
ik word gestoord
nu is die vergunning er toch nog niet. of wel. of misschien. niemand weet het en alle verhalen spreken elkaar tegen.
Antwoord van vandaag: Mañanaquote:Op maandag 20 augustus 2007 23:22 schreef popolon het volgende:
Kun je niet gewoon even vragen hoe het dan zit of vraag ik dan iets heel raars?
nou het klinkt wel logisch, maar we hebben dat zo langzamerhand een beetje opgegeven. Er is namelijk geen vinger onder te krijgen. De ene advocaat zegt dat de vergunning er is, de andere zegt die ie er niet is, een derde zegt dat ie er is maar nog niet getekend. De ontwikkelaar zegt zelf dat ie denkt dat de vergunning er is maar heeft hem nog niet gezien. Onze eigen advocaat wil vrijdag al bij de notaris zitten. Etc. etc.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:22 schreef popolon het volgende:
Kun je niet gewoon even vragen hoe het dan zit of vraag ik dan iets heel raars?
Over welke vergunning gaat het als ik vragen mag? Hoe heet ie in het Spaans?quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:03 schreef phileine het volgende:
ik word gestoord
nu is die vergunning er toch nog niet. of wel. of misschien. niemand weet het en alle verhalen spreken elkaar tegen.
Ik voor een maandje, eind sep tot eind oktquote:Op maandag 20 augustus 2007 08:32 schreef maartena het volgende:
[..]
MooiIk ga voor 18 dagen in September
Wij hebben het geluk dat mijn ouders ruim genoeg wonen. Als wij in Nederland zijn in September is ook mijn zus over uit Oost Timor, en ook mijn broertje zal regelmatig blijven slapen met zijn vriendin, dus we hebben een VOL huis!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:13 schreef popolon het volgende:
Nou na een week op een kamertje te hebben gezeten wil je toch wel snel weer naar je eigen plek.
Nou is moeders zo lief om zelfs en paar dagen bij haar vriend te gaan slapen maar toch, je hebt geen eigen plek meer, dat is het denk ik. Het is niet meer je 'thuis'.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:09 schreef DIGGER het volgende:
Met NASN red je het wel langer, toch?
Oei, dat is heel kort. Zeker sinds we de kinderen hebben (zelf kun je nog eens een poging doen tot door je jetlag heenslapen, maar als er twee kleuters wakker worden, zit het er niet meer in) vind ik een week of 4 weg wel heel lekker.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:39 schreef maartena het volgende:
.... maar de vorige vakantie naar Nederland was 10 dagen, en dat was toch veel te kort met de hele jetlag etc.
Ja mijquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:15 schreef Gaoxing het volgende:
Oh en Digger, ben je gewoon aan het buurten, of heb ik iets gemist?
Yep. Ze heeft momenteel een gebroken hand en heeft een of andere afneembaar geval erop zodat ze kan douchen etc.... (zie verhaal ergens hierboven waarom ze een gebroken hand heeft). Ze blijft de hele maand september in Nederland, komt 3 dagen voor ik aankom aan, en gaat 3 dagen na mij pas weer weg en idd terug naar Oost Timor.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:15 schreef Gaoxing het volgende:
Gaat je zusje trouwens ook weer terug naar Oost Timor, Maarten?
Gewoon het schiereiland een kilometer of 5 naar het zuiden, daar voelen ze zich veel beter thuisquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:03 schreef phileine het volgende:
ik word gestoord
De Mass Games, zoals iemand het beschreven heeft die erbij geweest is (source: http://www.shilla.nl/pyongyangbeijing.shtml )quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:49 schreef phileine het volgende:
wat zijn de mass-games skeffie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |