Dan zou ik All-Bran nemen i.p.v. muesli.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:03 schreef Plukie86 het volgende:
Biogarde met muesli: werkt perfect! Biogarde omdat er probiotica inzitten (van zichzelf) en muesli omdat er vezels inzitten. Na een paar dagen effect.
Doet je buik geen pijn?
Dat is toch niet nastyquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:48 schreef Edwinuss het volgende:
Een vriendin van mij die poepte 1 keer in de week ofzo, echt nasty.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:05 schreef CodeCaster het volgende:
Twee weken niet gekakt? Ik zou ontploffen
Ik eet twee dagen al bijna niks, ik zit gewoon VOLquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:11 schreef SlimShady het volgende:
waar blijft dat eten dan? twee weken aan voer
!
Koop anders een ticket naar Afrika en eet iets bij zo'n sfeervol stalletje langs de wegquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:13 schreef roooosje het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wonderolie
Oeh
Nope, nog niet gedaan, ga het nog 1 dagje aankijken en dan langs de huisarts.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:13 schreef --Christiaan-- het volgende:
Wel eng dat laxeerpillen niet werken, ook al sterkere bij de dokter gehaald?
Ik moest denken aan de lactobacillus casei immunitas. Je weet dat je gehersenspoeld bent door dat soort reclames als je dergelijke vage termen moeiteloos uit je mouw schudt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:11 schreef Biancavia het volgende:
Je bifidus essences cultuur is denk ik in de war.
Er is op zich niet veel veranderd, en ik heb ook totaal geen andere klachten. Wel dat ik misselijk ben, maar overgeven niet eigenlijk. Ik ben nu 2 dagen aan de laxeermiddelen. Ik geef toe dat ik niet erg veel drink op een dagquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:17 schreef ivetje het volgende:
Had jij niet al lang bij de HA moeten zijn? 2 Weken niet poepen is echt niet goed hoor. Heb je iets veranderd aan je eetpatroon of is dat hetzelfde gebleven? Verder geen enkele klacht? Overgeven oid.? Opgeblazen gevoel? Geneesmiddelen gebruikt die je normaal niet gebruikt? Hoe lang heb je het laxeermiddel gebruikt?
Wat je kan doen is :
- Bruin brood eten, veel volkorenproducten e.d. en genoeg fruit, groente eten.
- Vruchtendrank met voedingsvezels
- Extra (ongezuiverde) zemelen toevoegen aan b.v. yoghurt (3x daags 1 eetlepel) en daarbij een glas water drinken
- Ontbijten
- Ten minste 1.5-2 liter water drinken per dag
- Lichaamsbeweging zoals wandelen, fietsen of sporten
- Bij aandrang meteen gaan en rustig de tijd nemen. Niet langer blijven zitten dan nodig (kans op aambeien)
Als je dit allemaal al hebt geprobeerd en het laxeermiddel een paar dagen achter elkaar hebt gebruikt zonder resultaat zou ik langs de HA gaan
Heb je gezegd dat het al twee weken geleden is dat je gepoept hebt?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:26 schreef roooosje het volgende:
![]()
Huisartsen zijn lame.
Nog 1 dagje afwachten..
Ik zou toch morgen echt gaan hoor. Hoe lame de HA ook isquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:26 schreef roooosje het volgende:
![]()
Huisartsen zijn lame.
Nog 1 dagje afwachten..
quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:27 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik zou toch morgen echt gaan hoor. Hoe lame de HA ook isHier spreekt een apothekersassistente
Nee. Poep.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:31 schreef DDM het volgende:
Ik zie het nut er niet van in om nog 1 dagje te wachten hoorVerwacht je een wonder ofzo?
Was ze blond?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:31 schreef roooosje het volgende:
[..]
. De apothekersassistente lag net dubbel van het lachen toen ik vertelde dat ik 2 weken niet gepoept had
![]()
Dan ga je blijkbaar naar de verkeerde apotheekquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:31 schreef roooosje het volgende:
[..]
. De apothekersassistente lag net dubbel van het lachen toen ik vertelde dat ik 2 weken niet gepoept had
![]()
Wat heeft ze voor advies gegeven dan? Of kwam ze echt niet meer bijquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:34 schreef roooosje het volgende:
Ik kwam volgens mij ook met een 'ikheb2wekennietgepoept'hoofd binnenzetten.
Ik moest zelf ook lachen btw.
[..]quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:17 schreef ivetje het volgende:
Had jij niet al lang bij de HA moeten zijn? 2 Weken niet poepen is echt niet goed hoor. Heb je iets veranderd aan je eetpatroon of is dat hetzelfde gebleven? Verder geen enkele klacht? Overgeven oid.? Opgeblazen gevoel? Geneesmiddelen gebruikt die je normaal niet gebruikt? Hoe lang heb je het laxeermiddel gebruikt?
Wat je kan doen is :
- Extra (ongezuiverde) zemelen toevoegen aan b.v. yoghurt (3x daags 1 eetlepel) en daarbij een glas water drinken
- Ontbijten
- Bij aandrang meteen gaan en rustig de tijd nemen. Niet langer blijven zitten dan nodig (kans op aambeien)
Als je dit allemaal al hebt geprobeerd en het laxeermiddel een paar dagen achter elkaar hebt gebruikt zonder resultaat zou ik langs de HA gaan
die scheet in haar broek van het lachen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:35 schreef ivetje het volgende:
[..]
Wat heeft ze voor advies gegeven dan? Of kwam ze echt niet meer bij
hahaha, ja dat zou wat zijn, dat ik uiteindelijk maar wegging, omdat ze niet ophield met lachen, dat zou een coole sketch zijn! Nee, zij gaf me die micro-lax. Die heb ik geprobeerd, maar weinig effect, wel meer dan die tabletten, meer buikpijn en borrelen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:35 schreef ivetje het volgende:
[..]
Wat heeft ze voor advies gegeven dan? Of kwam ze echt niet meer bij
WS hebben ze ook open spreekuur, hoef je niet eens een afspraak te makenquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:35 schreef Duuvelke het volgende:
[..]
En als ik jou was zou ik morgen ochtend maar meteen een afspraak maken bij de HA, want dit is echt niet gezond. Als je verteld dat je al 2 weken niet naar wc bent geweest, dan kun je die zelfde dag echt wel terecht.
Ikwou bijna dat ik in haar schoenen stondquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:35 schreef SlimShady het volgende:
[..]
die scheet in haar broek van het lachen.
Dat is meestal ook nog het geval.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:37 schreef ivetje het volgende:
[..]
WS hebben ze ook open spreekuur, hoef je niet eens een afspraak te maken![]()
Hmm, die buikpijn geeft toch wel aan dat er iets niet lekker zit. Als je nog steeds niet hoeft na al dat geborrel en buikpijn enzo. Tja, op naar de HA dus als er vanavond nog steeds nix gebeurt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:37 schreef roooosje het volgende:
[..]
hahaha, ja dat zou wat zijn, dat ik uiteindelijk maar wegging, omdat ze niet ophield met lachen, dat zou een coole sketch zijn! Nee, zij gaf me die micro-lax. Die heb ik geprobeerd, maar weinig effect, wel meer dan die tabletten, meer buikpijn en borrelen.
Ik heb al eens een keer 1tje van 580 gehadquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:42 schreef Xebrozius het volgende:
Als je binnenkort toch de aandrang krijgt om te gaan schijten wil je mij dan een plezier doen en alvorens je gaat schijten even op een weegschaal gaan staan. En daarna ook?
Ik ben namelijk echt benieuwd hoeveel kilo je d'r dan uitgeduwt hebt.
Mijn record staat op 980 gram...
meestal plas je ook nog watquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:44 schreef roooosje het volgende:
[..]
Ik heb al eens een keer 1tje van 580 gehad![]()
OMGquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:41 schreef Alcarin het volgende:
Lijnzaadolie zou je kunnen proberen.
En een vreemde ouderwetse methode: men neme een stuk zeep, daar snijd je een reepje/stukje vanaf en dat stop je in je kont. Dan wacht je 3 minuten en dan komt in theorie de zeep plus de rest van de inhoud van je darmen naar buiten![]()
Disclaimer: ik heb dit zelf nooit geprobeerd, maar ik hoorde dat het bij mijn neefje erg goed werkte
Ik was echt opgelucht toen ik "in theorie" zag staan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:41 schreef Alcarin het volgende:
Lijnzaadolie zou je kunnen proberen.
En een vreemde ouderwetse methode: men neme een stuk zeep, daar snijd je een reepje/stukje vanaf en dat stop je in je kont. Dan wacht je 3 minuten en dan komt in theorie de zeep plus de rest van de inhoud van je darmen naar buiten![]()
Disclaimer: ik heb dit zelf nooit geprobeerd, maar ik hoorde dat het bij mijn neefje erg goed werkte
Ga je hem wel versieren met vlaggetjes en kraaltjes, het is immers een heugelijke gebeurtenisquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:49 schreef roooosje het volgende:
Wel fijn dat er veel mensen reageren. Jullie krijgen natuurlijk ook DE primeur. En als ik in een goede bui ben, in beeldende vorm
OEH. Ideequote:Op woensdag 27 juni 2007 17:54 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ga je hem wel versieren met vlaggetjes en kraaltjes, het is immers een heugelijke gebeurtenis
En dan straks een topic dat ze een raar loopje heeft, omdat ze haar kringspier van de toiletpot moest krabben.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:49 schreef ivosnivo het volgende:
GEWOON ZO HARD MOGELIJK PERSEN, WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG!
wie is er nou de baas? jij of je anus?
Zowat elke dag? Ik poep wel 2x per dag! Heul nie irritant!quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:54 schreef -Mellow- het volgende:
ik poep zowat elke dag en dat is maar irritant. ik vraag me af of mijn lichaam wel tijd heeft om de voedingsstoffen op te nemen. ik kan net zo goed mn eten gelijk de plee in kwakken
Moet je je voorstellen hoe heerlijk poepen is na twee wekenquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:03 schreef roooosje het volgende:![]()
![]()
Ik heb 4 vezeltoetjes gegeten. En thee gedronken
En lauw water
En gisteravond 3 laxeerpillen geslikt en 2 klysma's gehad. EN:
Helemaal niks. Heb de huisarts gebeld en die zei dat ik morgen maar om 8 uur voor de deur moest staan, want het duurde toch wel lang. Dinsdag ga ik op vakantie en ik wil dat het gewoon over is.
Maar ik heb goede moed op poep vandaag, het rommelt een beetje![]()
elke dag ja en ook niet per se 1 x per dag. soms 2 of 3 keer. kutstofwisselingquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:00 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Zowat elke dag? Ik poep wel 2x per dag! Heul nie irritant!![]()
Elke keer als de TS reageert denk ik: jaaa een update! Maar dan is er nog geen verbetering![]()
Some?quote:
Re!quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:18 schreef Re het volgende:
Ga jij eens onmiddelijk naar de eerste hulp, straks zit je met een afstervende darmstelsel door bijvoorbeeld en blokkade van een bloedvat oid.
Volgens mij werkt dat zo in Waalwijk idd. We hebben trouwens ook geen open spreekuurquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:21 schreef ivetje het volgende:
Bij de EH kan je niet zomaar binnen lopen volgens mij. Heb je een verwijsbriefje nodig van je huisarts als ik me niet vergis. Of je moet echt op sterven liggen, en volgens mij is dat in TS d'r geval nog niet zoMaar idd, er moet wel actie worden ondernomen want het kan echt vanalles zijn waardoor je niet kan poepen.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:28 schreef Harajuku. het volgende:
Heb je nu geen keiharde, scherpe en pijnlijke poep?
quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:18 schreef Re het volgende:
Ga jij eens onmiddelijk naar de eerste hulp, straks zit je met een afstervende darmstelsel door bijvoorbeeld en blokkade van een bloedvat oid.
da's beter maar succes iigquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:21 schreef roooosje het volgende:
[..]
Re!![]()
Ja morgen naar de dokter, het gaat nu al ietsiepietsie beter!
mijn poep ruikt naar rozenquote:Op donderdag 28 juni 2007 16:52 schreef kartoffelschnitzel het volgende:
2 weken niet schijten en dan heet je ook nog roosje![]()
Als alles er ooit een keertje uitkomt dan ruikt het vast niet meer naar roosjes![]()
Ik denk dat, dat ook niet gaat helpenquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:18 schreef Nuna het volgende:
Heb je nu al een afspraak gemaakt met je huisarts? Die kan je zo movicolon, lactulose oid voorschrijven. Twee weken is gewoon echt te lang.
Verbaast me nog dat je geen enorme buikpijn hebt.
Jep, morgenochtend om 8 uur. Die Klean prep zakjes worden het denk ik. Ugh!quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:18 schreef Nuna het volgende:
Heb je nu al een afspraak gemaakt met je huisarts? Die kan je zo movicolon, lactulose oid voorschrijven. Twee weken is gewoon echt te lang.
Verbaast me nog dat je geen enorme buikpijn hebt.
OMGquote:
Das hetzelfdequote:Op donderdag 28 juni 2007 17:24 schreef DDM het volgende:
[..]
Ik denk dat, dat ook niet gaat helpenZe heeft al veel geprobeerd.
Maar ja Klean-Prep kan altijd nog![]()
Zelfde groep ja. Het bevat alleen meer macrogol en electrolyten. Ergo sterker dan een snoepdosering als Movicolonquote:
Aangekomen bedoel je?quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:30 schreef roooosje het volgende:
[..]
OMG. Eigenlijk maakt het me geen zak uit. Ik ben wel echt afgevallen zeg. 3 kilo ongeveer
![]()
nee, afgevallen, omdat ik bijna niks eetquote:
Hmm oke. Moet je wel even aan de huisarts melden.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:34 schreef roooosje het volgende:
[..]
nee, afgevallen, omdat ik bijna niks eet. Ik dacht ook dat ik aan zou komen met die massa.
Ja kloptquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:32 schreef DDM het volgende:
[..]
Zelfde groep ja. Het bevat alleen meer macrogol en electrolyten. Ergo sterker dan een snoepdosering als Movicolon
Altijd leuk om een in een drankje van iemand te stoppenquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja kloptVoortaan even verder kijken dan mn neus lang is. Bevat idd bizar veel meer van "de ingrediënten".
Ja en om dan zijn wcklep dicht te tapenquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:42 schreef DDM het volgende:
[..]
Altijd leuk om een in een drankje van iemand te stoppen
Bronquote:For others it was the physician at the south London hospital explaining calmly to camera that he sees children who are so constipated on their diet of fibreless factory food that their colons have become compacted with excrement and they have started vomiting their own faeces.
Nee. Maar het is een symptoom wat je weleens ziet. Je kan het ook bij de ziekte van Crohn zien.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:49 schreef hummus het volgende:
Heeft iemand trouwens ooit die aflevering uit die serie School Dinners van Jamie Oliver gezien, waarin ze lieten zien dat sommige kinderen in Engeland zó slecht te eten kregen dat ze hun eigen uitwerpselen uitkotsten?
Die kinderen aten werkelijk alleen maar kipnuggets, patat, chips, en meer van dat soort zooi dat ze zo enorm verstopt raakten dat het er aan de verkeerde kant uitkwam.
[..]
Bron
Kan ook een belangrijk detail zijn dat je opa Crohn heeft. Moet je ook even melden aan je huisarts.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:54 schreef roooosje het volgende:
Ja ik ken dat wel, mijn opa heeft de ziekte van Crohn en heeft dat ook meerdere malen gehad. Maar ook voor die uitkomst geldt, het maakt me op dit moment geen zak uit. stoerdoenerij ofcourse
Dat spul is echt té viesquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:22 schreef AnnekeM het volgende:
Misschien een fles roosvicee laxo in 1x leeg drinken?
Vol met stront zitten is ook geen feestje.quote:
Heb je die woordspeling expres gehanteerd?quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:58 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik kon het ook niet geloven dat het echt waar was maar het schijt te kunnen dat je poep kunt uitkotsen.Al snap ik niet hoe, het moet toch 1st allemaal door je maag/darmen voordat het poep is?
Bij Southpark ook laatst!quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:07 schreef DDM het volgende:
[..]
Heb je die woordspeling expres gehanteerd?Hij is wel briljant.
Bij ernstige obstipatie worden je darmen gewoon steeds voller. Het begint in de endeldarm en kan dan naar boven toewerken. Maar het is komt niet vaak voor. Temeer omdat de persoon in kwestie vaak misselijk wordt en dus niet meer zal eten. Maar als het echt te vol wordt daarbinnen dan kan het klepmechanisme de druk niet meer aan en zal het gewoon aan de bovenkant er uit komen. Werd vroeger ook in de oorlog gedaan. Een tuinslang in je reet en dan aanzetten net zolang tot je stront ging braken.
Bij Crohn is het anders. Crohn is een ontstekingsziekte die de darmwand aantast. Die ontsteking kan zo diep gaan dat het helemaal tot de spierlaag kan reiken. Als het nog verder reikt kan je fistels gaan vormen. Een fistel is een verbinding tussen twee entiteiten. In dit geval 2 organen. Als de ontsteking in de dikke darm zit bij de bocht bij je milt en je krijgt een fistel dan kan die zich gaan verbinden met de maag. Zo kan het dus voorkomen dat je dan faeces gaat braken.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:07 schreef DDM het volgende:
[..]
Heb je die woordspeling expres gehanteerd?Hij is wel briljant.
Roosje is voorlopig niet bereikbaar, vrees ik. Die zit na dat ileusverhaal waarschijnlijk op de wc vreselijk haar best te doen om het toch maar in Godsnaam op de gebruikelijke manier naar buiten te werken, kan ik me zo voorstellen!quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:18 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
oeps...
Wat een eng iets dat Ileus gebeuren![]()
Suc6 bij de huisarts morgen Roosje!
Echt niet, ik ben fan!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:17 schreef roooosje het volgende:
Ja, ik geef me dit jaar niet meer op voor Miss Fok, mijn imago is geschaad.
Hoop je stiekem dat ze een foto van haar uitgescheurde anus post?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:20 schreef LENUS het volgende:
Je hebt wel een mooie roze anus nu?
Mooie avatar![]()
Had ik het toch goed met mijn Movicolonquote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:47 schreef DDM het volgende:
Ik wou dat alle patienten zo vrolijk waren als Roosje![]()
Maar goedIk hoop dat het helpt
En houd ons op de hoogte
![]()
Toen ik later het topic ging doorlezen, las ik pas over haar uitgescheurde anusquote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hoop je stiekem dat ze een foto van haar uitgescheurde anus post?
Die huisarts is gewoon te coulant. Daar kan ik ook niets aan doenquote:
Ik heb ooit eens een wondje daar gehad,auw auw auw dus ik snap t ook niet. Maar ik denk dat die pijn waarschijnlijk nog wel komt als ze straks gaat poepenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:09 schreef ivetje het volgende:Sorry hoor...moest even!!
Tja, dat je veel te lang hebt gewacht was dus al duidelijk. Vind het alleen wel vreemd dat je geen pijn aan je anus hebt als die zo is uitgescheurd.
nou pas?quote:
courtesy flushquote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:19 schreef VoreG het volgende:
Zou het allemaal in 1x naar buiten komen? Want dan wordt het staand poepen, die pot zit zo vol met 3kg.
Aambeienzalf is idd pijnstillend en wordt ook gebruikt als je scheurtjes rondom de anus hebtquote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:34 schreef saaw het volgende:
ooh uitgescheurd? wat erg
dat je eerder nog geen pijd had is wel heel bizar dan
kun je niet wat aambeienzalf smeren oid [dat is pijnstillend toch?]
succes!
Ik heb 2 zalfjes voorgescreven gekregen. Een verdovende en een helende.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:27 schreef ivetje het volgende:
[..]
Aambeienzalf is idd pijnstillend en wordt ook gebruikt als je scheurtjes rondom de anus hebtZou dus een oplossing zijn. Neem dan geen sperti overigens, maar teranal (verkrijgbaar bij apotheek). Sperti is nl. geen eerste keus en is nooit echt goed aangetoond dat het werkt
En je sterretje is nu een zonnetje ?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:49 schreef roooosje het volgende:
Hahaha, binnenkort, binnenkort. Alles is er in ieder geval uitgegaan
![]()
Waterdun, ondanks dat het weken heeft zitten indikken? Gelukkig maar. Ik had visioenen van centimeters lange keiharde, onderarm-dikke productie, waar maar geen eind aan lijkt te komen en waarvan je dagen niet kunt zittenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:38 schreef roooosje het volgende:
Dus, waar was ik?
Ah, de movicolon. 24 uur nadat ik Movicolon tot me had genomen, begon het te werken. Alles kwam er in een keer of 10 uit. Als ik op de bank zat, deed mijn buik *borrel, borrel'' en kwam er weer een liter uit. Ik druk het uit in liters, omdat het waterdun was.
Ben je klaar meequote:De huisarts denkt dat ik misschien Coeliakie heb, of in ieder geval een soort van allergie. Bloed en urine onderzoek wordt nu gedaan en in augustus een ademtest.![]()
Nou op nr.1 bij de symtonen staat chronische diarree....quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:38 schreef roooosje het volgende:
.
De huisarts denkt dat ik misschien Coeliakie heb, of in ieder geval een soort van allergie. Bloed en urine onderzoek wordt nu gedaan en in augustus een ademtest.![]()
Dat staat bij mij ook op nummer 1quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:02 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Nou op nr.1 bij de symtonen staat chronische diarree....
Succes!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:08 schreef grizegrijn het volgende:
tvp
Kan ook al een week of 6 niet (tenzij shitload laxeerpillen), nu heb ik van de huisarts een verwijzing naar het ziekenhuis gehad voor onderzoek. ben benieuwd.
Ow oke da's minder dan,nou ja het is beide niksquote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:05 schreef roooosje het volgende:
[..]
Dat staat bij mij ook op nummer 1. Daarom was deze verstopping zo uitzonderlijk
![]()
Oh mijn god, jouw hond
Dat wat hij zegt!!quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:17 schreef ivetje het volgende:
Wat je kan doen is :
- Ontbijten
Neen dat kan niet, helaas! Ik heb nog wel 3 dozen liggenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:59 schreef JX het volgende:
Shiiit, hier heb ik nu ook last van sinds 5 dagenKun je die movicolon ook zonder recept bij de apotheek halen? Huisartsen..
![]()
Klote hequote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:56 schreef grizegrijn het volgende:
Die movicolon werkt bij mij ook voor geen meter, heb nu na meer dan 7 weken eindelijk (!) iets gekregen dat enigzins werkt. De dokter zei letterlijk dat ik kon stikken en dat hij het niet zou geven (ik moest maar wachten tot het uit zichzelf kwam, daar had ik echt geen zin in als je al een paar weken bijna niet meer kan lopen van de buikpijn.) , maar het is gewoon zonder recept verkrijgbaar dus heeft m'n vader het gehaald.
Prunacolon heet het, dat wordt ook gebruikt als je voor een operatie helemaal leeg moet zijn. het maakt alles in je darmen zacht zodat het eruit kan. Nu komt er elke nacht om 4 uur een klein beetje![]()
![]()
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:02 schreef roooosje het volgende:
[..]
Klote he. Durf je wel naar buiten nu, het kan er elk moment uitkomen
.
Ik werd ook misselijk op den duur. Vooral nadat ik had gegeten, alsof mijn lichaam zei: Vol is volquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:51 schreef JX het volgende:
[..]
Hoe ging dat met je werk dan?
![]()
Ik zit nu twee dagen aan de laxeersiroop en dat helpt een heeeeeel klein beetje. Als het morgen nog niet is verbeterd dan ga ik eens ff achter die Prunacolon aan, dat klinkt wel goed. Nooit gedacht trouwens dat je als gevolg van zo'n verstopping ook nog eens flink misselijk wordt en hoofdpijn krijgtAl heeft dat ws meer te maken met het laxeermiddel...
pfff, die movicolon...Als ik ff zat moest ik alweer.. Leuk, film kijken. Mijn pauzeknop is opeens een stukje kaler gewordenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:47 schreef grizegrijn het volgende:
Gisteren moest ik inderdaad toen ik in de auto zat, maar tegen de tijd dat ik een wc gevonden had was de aandrang alweer over.
Van die siroop heb ik weinig last gehad eigenlijk, van die movicolon des te meer. Dan lag ik echt wel ff plat (moest 3 volle glazen achter elkaar drinken, dus dat vult wel lekker). Na eten heb ik ook wel last, tot vorige week kwam het er net zo hard weer uit van boven inclusief half verteerde poep als ik te veel at
Maar hopelijk is de verstopping nu ook weg bij me, en kan ik weer zonder andere middelen
als je poep aan het spugen bent kan je beter even naar een andere huisarts, dat is écht foute boel!!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:47 schreef grizegrijn het volgende:
Gisteren moest ik inderdaad toen ik in de auto zat, maar tegen de tijd dat ik een wc gevonden had was de aandrang alweer over.
Van die siroop heb ik weinig last gehad eigenlijk, van die movicolon des te meer. Dan lag ik echt wel ff plat (moest 3 volle glazen achter elkaar drinken, dus dat vult wel lekker). Na eten heb ik ook wel last, tot vorige week kwam het er net zo hard weer uit van boven inclusief half verteerde poep als ik te veel at
Maar hopelijk is de verstopping nu ook weg bij me, en kan ik weer zonder andere middelen
het duidt op een obstructie ergens denk ik. kun je niet naar een andere huisarts gaan of een keer naar de huisartsenpost?quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:39 schreef grizegrijn het volgende:
Daar was ik toen dus geweest en die zei dat ik kon stikken ermee, maar nu is het gelukkig niet meer. Vies was het wel ja
Daar kun je inderdaad wel mee stikken ja.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:39 schreef grizegrijn het volgende:
Daar was ik toen dus geweest en die zei dat ik kon stikken ermee, maar nu is het gelukkig niet meer. Vies was het wel ja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |