Met of zonder stuk zeepquote:Op zondag 24 juni 2007 13:35 schreef Adelante het volgende:
ohjah en drie cellen bezet houden is wel wat overdreven, ze hadden jullie best in één hok kunnen opsluiten.
Wie zegt dat het uitlokking was?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:40 schreef Juzme het volgende:
Ik vind het erg ver gaan van politie om mensen "gestolen" fietsen proberen aan te smeren en ze dan vervolgens op te pakken. Kom op zeg, niks beters te doen?
Maarre, heb je nu geen strafblad oid?
Ik woon in de grote stad, er zijn in mijn leven al een stuk of 15 fietsen van me gestolen, maar ik weiger mee te doen aan heling.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:42 schreef JoPiDo het volgende:
dus de komende vier jaar worden er 400000 mensen opgesloten die een fiets kopen van een zwerver?
Eerlijk gezegd ken ik niemand die op een 'normale' fiets fietst, ik weet niet uit welk deel van Nederland jullie komen, maar in de grote stad is het bijna normaal geworden om een fiets te kopen van een zwerver. Als iedereen die ik ken voor elke gekochte fiets de cel in moesten, dan zou het stil worden op straat!
Jammer. Gemiste kans.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:43 schreef JoPiDo het volgende:
overigens geen strafblad, omdat het onder een speciale regeling viel
Als jij en je vriendjes nou eens kappen met het kopen van andermans gestolen fietsen gaat de vraag omlaag en worden er ook minder fietsen gestolen zodat jij weer gewoon een normale fiets kan kopen in de winkel.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:42 schreef JoPiDo het volgende:
Eerlijk gezegd ken ik niemand die op een 'normale' fiets fietst, ik weet niet uit welk deel van Nederland jullie komen, maar in de grote stad is het bijna normaal geworden om een fiets te kopen van een zwerver.
dus het ligt aan mij dat er van jou al 15 fietsen zijn gestolen?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik woon in de grote stad, er zijn in mijn leven al een stuk of 15 fietsen van me gestolen, maar ik weiger mee te doen aan heling.
Ik hoop dat jouw vrienden ook allemaal eens worden gesnapt.
Ja.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:46 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dus het ligt aan mij dat er van jou al 15 fietsen zijn gestolen?
Hm, maar het zijn toch ook vooral junkies en zwervers die fietsen stelen en ze vervolgens door proberen te verkopen? Stel nu dat je dit fenomeen uitroeit, dan verzet je toch alleen maar het probleem?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als jij en je vriendjes nou eens kappen met het kopen van andermans gestolen fietsen gaat de vraag omlaag en worden er ook minder fietsen gestolen zodat jij weer gewoon een normale fiets kan kopen in de winkel.
Natuurlijk moet je die ook aanpakken. Maar je moet ook heling aanpakken. En jij bent gewoon een ordinaire heler.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:50 schreef JoPiDo het volgende:
ja, maar er zijn 10 zwervers en een afzetmarkt van 100000 mensen, dus het is logischer om die zwervers harder aan te pakken
Welk fenomeen uitroeit?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:49 schreef Juzme het volgende:
[..]
Hm, maar het zijn toch ook vooral junkies en zwervers die fietsen stelen en ze vervolgens door proberen te verkopen? Stel nu dat je dit fenomeen uitroeit, dan verzet je toch alleen maar het probleem?
Ja, "debielen" zoals ik die de wet niet breken, bedoel je.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:50 schreef JoPiDo het volgende:
overigens werk ik ook hard en heb voldoende geld voor een normale fiets, maar ik ben niet zo debiel als jij om voor 200 euro een fiets te kopen die toch gegarandeerd binnen een maand gejat wordt
mensen als jij moeten ze uit principe opsluitenquote:Op zondag 24 juni 2007 13:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je die ook aanpakken. Maar je moet ook heling aanpakken. En jij bent gewoon een ordinaire heler.
Welk principe? Dat ik eerlijk ben en niet op andermans goed rondrijd?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:52 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
mensen als jij moeten ze uit principe opsluiten
quote:Op zondag 24 juni 2007 13:46 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
als er geen zwervers waren die die krengen jatten, hoefde ik ze ook niet te kopen
Dan koop je toch een slot van 200 euroquote:Op zondag 24 juni 2007 13:50 schreef JoPiDo het volgende:
overigens werk ik ook hard en heb voldoende geld voor een normale fiets, maar ik ben niet zo debiel als jij om voor 200 euro een fiets te kopen die toch gegarandeerd binnen een maand gejat wordt
het was gefilmd (mauritskade) en als we de boete niet aannamen kwam het op een rechtzaak, wat het allemaal ingewikkelder maaktequote:Op zondag 24 juni 2007 13:55 schreef erasmusman het volgende:
Haha, ik wist niet eens dat ze zich hiermee bezighielden in Rotjeknor. Beetje dwaas van de politie. Ga dan liever het bedelverbod wat beter handhaven en pluk die zwervers eens van de straat.
Wat heb jullie in jullie verklaring gezet? Je zou hier best mee weg kunnen komen als jullie alledrie gewoon ontkend hadden. Ik bedoel ze doen alsof jullie alledrie die fiets hadden gekocht, dat is gewoon niet waar.
Waarom de ene crimineel wel en de andere niet?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:55 schreef erasmusman het volgende:
Haha, ik wist niet eens dat ze zich hiermee bezighielden in Rotjeknor. Beetje dwaas van de politie. Ga dan liever het bedelverbod wat beter handhaven en pluk die zwervers eens van de straat.
Als ze jou nou een maand hadden gegeven en een strafblad, en iedereen anders die heelt ook, is het probleem rap opgelost, denk ik.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:55 schreef JoPiDo het volgende:
ziet dan niemand in dat de afzetmarkt te groot is om aan te pakken, en het deel dat de fietsen jat klein genoeg om wel aan te pakken?
gratis drugs en opvang voor die-hard verslaafde en alle problemen zijn opgelost
Nou, ja uit wettelijk oogpunt heb je gelijk natuurlijk. Maar het is niet erg praktisch om de gevolgen aan te pakken ipv de oorzaak. Zeker niet in grote steden als Rotterdam.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom de ene crimineel wel en de andere niet?
Een fiets helen is geen "gevolg", maar een "oorzaak" van fietsendiefstal.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:00 schreef Juzme het volgende:
[..]
Nou, ja uit wettelijk oogpunt heb je gelijk natuurlijk. Maar het is niet erg praktisch om de gevolgen aan te pakken ipv de oorzaak. Zeker niet in grote steden als Rotterdam.
Alleen als ze je bij toeval betrappen op het begaan van een misdaad vind ik wel dat ze je er ook op moeten kunnen aanspreken (om je dan vervolgens op te pakken in dit geval).
In zekere zin wel, maar het is ook een gevolg als je het in een groter plaatje toepast. Het is maar hoe je het bekijkt. De zwerver jat een fiets, verkoopt em door voor geld. Wordt heler na heler aangehouden, dan is er niemand meer om een fiets aan te verkopen. Goed, wat zal hij dan gaan doen? Hij moet toch ergens geld vandaan halen... In die zin is het zeker wel een gevolg.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een fiets helen is geen "gevolg", maar een "oorzaak" van fietsendiefstal.
Nee helaas, ik ben geen diefquote:Op zondag 24 juni 2007 14:02 schreef JoPiDo het volgende:
iedereen met een fiets maakt er deel van uit, of je nou wilt of niet
Nee. Ik niet. En ik weiger het ook gewoon.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:02 schreef JoPiDo het volgende:
dan heeft half Rotterdam een strafblad en moeten er heel wat cellen bij gebouwd worden
als jouw fiets om de maand gejat wordt dan kun je niet anders meer dan een gejatte fiets kopen, omdat het allemaal te duur wordt
iedereen met een fiets maakt er deel van uit, of je nou wilt of niet
Dan doet-ie maar wat anders waarvoor-ie wordt opgepakt.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:03 schreef Juzme het volgende:
[..]
In zekere zin wel, maar het is ook een gevolg als je het in een groter plaatje toepast. Het is maar hoe je het bekijkt. De zwerver jat een fiets, verkoopt em door voor geld. Wordt heler na heler aangehouden, dan is er niemand meer om een fiets aan te verkopen. Goed, wat zal hij dan gaan doen? Hij moet toch ergens geld vandaan halen... In die zin is het zeker wel een gevolg.
Wat mij betreft pakken ze nog honderd JoPiDo's op.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:05 schreef JoPiDo het volgende:
ik zie het als zwart rijden in de metro; het is ook jatten maar omdat zo veel mensen het doen kunnen ze niet anders dan direct een boete geven
nu er zo veel gecontroleerd wordt, wordt er minder zwart gereden
in de tijd dat ze met ons bezig waren, konden ze 100 andere mensen in die nacht een boete geven voor het kopen van een fiets, en was het probleem dus sneller opgelost
want als je weet dat de kans op een boete heel hoog is, laat je het uit je hoofd
als je weet dat er een piep klein kansje bestaat dat je opgepakt wordt, boeit het je niet als de fiets je wordt aangeboden
Aha, zegmaar zoals nu iedereen zich aan de maximum snelheid houdt terwijl we elk jaar record aantal boete's uitdelen?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:05 schreef JoPiDo het volgende:
want als je weet dat de kans op een boete heel hoog is, laat je het uit je hoofd
Als je die boete nu ook eens omhoog gooide.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Aha, zegmaar zoals nu iedereen zich aan de maximum snelheid houdt terwijl we elk jaar record aantal boete's uitdelen?
je maakt er dus ongewild en onbedoeld deel van uitquote:Op zondag 24 juni 2007 14:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee. Ik niet. En ik weiger het ook gewoon.
En als ik even krap zit, zoals nu, dan maar geen fiets, dan loop ik wel. Ik weiger mee te werken aan de criminaliteit waardoor mijn fiets al vijftien keer is verdwenen.
Ik snap dat dat een beetje te hoog gegrepen is voor dimlichten als jij.
Ik koop nieuwe fietsen.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:08 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
je maakt er dus ongewild en onbedoeld deel van uit
als je ergens een tweedehands fiets koopt is de kans ook groot dat die ergens in zijn leventje gejat is
dus als je al die mensen oppakt en een strafblad geeft, dan is het probleem wel opgelost?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Aha, zegmaar zoals nu iedereen zich aan de maximum snelheid houdt terwijl we elk jaar record aantal boete's uitdelen?
Wat hij zegt, maar dan met roestige kettingen en scherpe punten eraan.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:09 schreef Juzme het volgende:
Ja maar zoals jij het probeert te brengen JoPiDo, wil je het doen overkomen alsof je geen strafbaar feit bent begaan. En dat ben je wel. Het valt nooit goed te praten dat je een fiets overkoopt van een zwerver. Das gewoon hetzelfde als de fiets zelf stelen, maar dan wat luier. En de zwerver steelt de fiets omdat jij hem koopt.
Het is balen en erg klote als je fiets je voor de zoveelste keer is ontvreemd, maar het geeft je nog geen recht om iemand anders dan maar hetzelfde gevoel te geven.
En ja, het is misschien wat verregaand om iemand een nacht in de cel te laten zitten voor het helen van een fiets, maar het werkt wel. Of ben je nu weer van plan een fiets over te kopen?
dat er gestraft wordt snap ik wel, maar de manier waarop vind ik nergens over gaan, omdat het heel het probleem nooit zou oplossen en bovendien een bak geld en tijd kostquote:Op zondag 24 juni 2007 14:09 schreef Juzme het volgende:
Ja maar zoals jij het probeert te brengen JoPiDo, wil je het doen overkomen alsof je geen strafbaar feit bent begaan. En dat ben je wel. Het valt nooit goed te praten dat je een fiets overkoopt van een zwerver. Das gewoon hetzelfde als de fiets zelf stelen, maar dan wat luier. En de zwerver steelt de fiets omdat jij hem koopt.
Het is balen en erg klote als je fiets je voor de zoveelste keer is ontvreemd, maar het geeft je nog geen recht om iemand anders dan maar hetzelfde gevoel te geven.
En ja, het is misschien wat verregaand om iemand een nacht in de cel te laten zitten voor het helen van een fiets, maar het werkt wel. Of ben je nu weer van plan een fiets over te kopen?
Mensen die zich wel aan de wet houden zijn dombo's?quote:
Wat mij betreft hadden ze jullie ook niet zoveel tijd gegund - maar gewoon met een bericht dat je volgende maand moet voorkomen voor de snelrechter weer op straat geflikkerd. En dan na een maand te horen krijgen dat je een maandje moet brommen.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:11 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat er gestraft wordt snap ik wel, maar de manier waarop vind ik nergens over gaan, omdat het heel het probleem nooit zou oplossen en bovendien een bak geld en tijd kost
Helen is net zo erg als stelen.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:12 schreef smammela het volgende:
wat een ONZIN allemaal!
het is zo simpel:
joPiDo ISfout door het kopen,
maar hij heeft de fiets NIET gestolen. dat is die zwerver. als de politie dan al wist dat ze eraan kwamen, hadden ze beter de zwerver kunnen pakken en hun met een boete naar huis kunnen laten gaan.
en wat ben jij dan....quote:Op zondag 24 juni 2007 14:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mensen die zich wel aan de wet houden zijn dombo's?
Tough on crime kun je niet selectief zijn, hoor.
En als jullie nu met zn allen tegelijkertijd waren opgepakt, dus inclusief de zwerver die je de fiets heeft verkocht, was je dan tevreden geweest? Want dan had het in jouw ogen wel zin gehad.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:11 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat er gestraft wordt snap ik wel, maar de manier waarop vind ik nergens over gaan, omdat het heel het probleem nooit zou oplossen en bovendien een bak geld en tijd kost
Mensen die verslaafd zijn in Nederland zijn of schizofreen of geimporteerd. Die mensen kicken niet af als ik ze geen geld geef. Die mensen gaan stelen als ik ze geen geld geef.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:14 schreef smammela het volgende:
[..]
en wat ben jij dan....
moeder theresa?!!
flikker toch op geld geven aan junkies is ook net zo slecht!
help ze vooral nog meer aan die rotzooi!.
want jij geeft z geld, zodat een of andere dealer (wel te verstaan ook een crimineel) weer centjes krijgt om nog meer mensen verslaafd te krijgen ;
Kom op, redelijkheid en billijkheid. Als iemand om twee uur 's nachts de achterklep van een auto opent en er komt een laptop uit, denk je dan: "ja, tof, die zal hij wel gewoon hebben gekocht om hem nu voor de helft van de marktwaarde aan mij door te verkopen!"quote:Op zondag 24 juni 2007 14:15 schreef erasmusman het volgende:
Iedereen gaat er van uit dat die zwerver die fiets had gestolen. Beetje vreemd vind ik dat. Ik dacht dat je eerst het ene moest bewijzen voordat je iemand van het andere zou kunnen beschuldigen. Ach ja beginselen van de rechtsstaat zijn zoo 1848.
een fiets verkopen om 2 uur 's nachts op straat is sowieso onverstandig en volgens mij ook verbodenquote:Op zondag 24 juni 2007 14:15 schreef erasmusman het volgende:
Iedereen gaat er van uit dat die zwerver die fiets had gestolen. Beetje vreemd vind ik dat. Ik dacht dat je eerst het ene moest bewijzen voordat je iemand van het andere zou kunnen beschuldigen. Ach ja beginselen van de rechtsstaat zijn zoo 1848.
en als je ze wel geld geeft kan een dealer, in mijn ogen een grotere crimineel dan een dief, weer meer mensen aan de shit helpen.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mensen die verslaafd zijn in Nederland zijn of schizofreen of geimporteerd. Die mensen kicken niet af als ik ze geen geld geef. Die mensen gaan stelen als ik ze geen geld geef.
Ze stonden op film dacht ik zo?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:18 schreef Fastmatti het volgende:
Als jullie nou slim waren geweest dan hadden jullie alledrie niet toegegeven dat je die fiets had gekocht. Het Om kan dan niet bewijzen wie het gedaan heeft dus dan volgt vrijspraak. Maar goed, waarschijnlijk heb je je vrienden flink verraden.
niemand heeft iemand verraden, het stond op videoquote:Op zondag 24 juni 2007 14:18 schreef Fastmatti het volgende:
Als jullie nou slim waren geweest dan hadden jullie alledrie niet toegegeven dat je die fiets had gekocht. Het Om kan dan niet bewijzen wie het gedaan heeft dus dan volgt vrijspraak. Maar goed, waarschijnlijk heb je je vrienden flink verraden.
Onzin. Net een transactievoorstel krijg je geen strafblad. Hoewel dat gaat veranderen, dan mag de OvJ zelf voor rechter gaan spelen en als je het daar niet mee eens bent dan mag hij zelf bepalen of je het voor een rechter mag laten komen. Welkom in rechtstaat Nederland.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:11 schreef Bullebak het volgende:wat een nerd
![]()
Je bent gewoon een loser, incluis strafblad![]()
Wat mij betreft krijgt iedere junk een afkickprogramma plus psychische begeleiding, of gratis heroine, de rest van zijn leven.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:18 schreef smammela het volgende:
[..]
en als je ze wel geld geeft kan een dealer, in mijn ogen een grotere crimineel dan een dief, weer meer mensen aan de shit helpen.
en plus misschien word ie er ook nog wel opgepakt voor diefstal
het gaat idd niet om die ene kerel. die is al naar de klote, maar hoe meer geld een dealer krijgt hoe meer mensen die kan/gaat vergadigen
Wie heeft dan die fiets gekocht. Jullie allerdrie?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:20 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
niemand heeft iemand verraden, het stond op video
Wat een walgelijk dwangmiddel gebruiken die eikels. Je moet schuld bekennen anders houden we je nog een paar dagen vast.quote:en als we die boete niet hadden betaald, ging het naar de rechter en moesten we bovendien 48 uur zitten ipv 17
geloof me; na 17 uur wil je wel weg daar
Dat is zero tolerance.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:22 schreef Fastmatti het volgende:
Wat een walgelijk dwangmiddel gebruiken die eikels. Je moet schuld bekennen anders houden we je nog een paar dagen vast.![]()
dat maakt het inderdaad ook belachelijk; je mag blijkbaar op elk moment opgepakt worden op verdenking van wat ook en dan 48 uur vast gehouden worden in zo'n kankercel, waar je niet anders kunt dan tegels tellenquote:Op zondag 24 juni 2007 14:22 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wie heeft dan die fiets gekocht. Jullie allerdrie?
[..]
Wat een walgelijk dwangmiddel gebruiken die eikels. Je moet schuld bekennen anders houden we je nog een paar dagen vast.![]()
Nou, goed misschien was het toch de best optie om maar gewoon te betalen.
Nee, dit is het uitkleden van de rechtstaat.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is zero tolerance.
Niet alleen toe te passen op Marokkaanse hangjongeren.
Ik stond er laatst op het station te wachten op een metro, stonden er een tiental klerurrijken te roken en blowen op het station . 8 hadden er een gloednieuwe gazelle/ batavus zonder slot... Daar moesten ze wat aan doen..quote:Op zondag 24 juni 2007 13:55 schreef erasmusman het volgende:
Haha, ik wist niet eens dat ze zich hiermee bezighielden in Rotjeknor.
wat hebben die er nou weer mee te maken, die hebben vrijwel nooit fietsen!quote:Op zondag 24 juni 2007 14:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is zero tolerance.
Niet alleen toe te passen op Marokkaanse hangjongeren.
Ja, die gevangenis is toch zo'n luxe-hotel niet, he?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:25 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat maakt het inderdaad ook belachelijk; je mag blijkbaar op elk moment opgepakt worden op verdenking van wat ook en dan 48 uur vast gehouden worden in zo'n kankercel, waar je niet anders kunt dan tegels tellen
stel ik stond er bij en ik keek er naar, dan nog zou ik waarschijnlijk betaald hebben omdat ik daar weg wilde
Marokanen nietquote:Op zondag 24 juni 2007 14:26 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
wat hebben die er nou weer mee te maken, die hebben vrijwel nooit fietsen!
Hoezo?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:25 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, dit is het uitkleden van de rechtstaat.
Ze mogen je maar zes uur ophouden voor verhoor.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:25 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat maakt het inderdaad ook belachelijk; je mag blijkbaar op elk moment opgepakt worden op verdenking van wat ook en dan 48 uur vast gehouden worden in zo'n kankercel, waar je niet anders kunt dan tegels tellen
stel ik stond er bij en ik keek er naar, dan nog zou ik waarschijnlijk betaald hebben omdat ik daar weg wilde
Het is geen hotel waar je elk moment kan binnenstappen en roomservice kan verwachten.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:19 schreef Gabry het volgende:
Tussen 00.00 en 09.00 uur moet je maar lekker een tukkie doen in je cel.
Dit is gewoon toepassen van dwang. Want waarom kunnen ze je niet gewoon vrijlaten in afwachting op je rechtszaak. Er is geen enkele reden om iemand langer vast te houden toch doen ze het. Uiteindelijk 'bekend' iedereen, want wat is nu 120,- om meteen vrij te komen.quote:
ze mogen je 48 uur vast houden en daar dreigen ze dan ook meequote:Op zondag 24 juni 2007 14:28 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ze mogen je maar zes uur ophouden voor verhoor.
maar
[..]
Het is geen hotel waar je elk moment kan binnenstappen en roomservice kan verwachten.
Omdat ze hem een transactievoorstel wilden doen.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit is gewoon toepassen van dwang. Want waarom kunnen ze je niet gewoon vrijlaten in afwachting op je rechtszaak. Er is geen enkele reden om iemand langer vast te houden toch doen ze het. Uiteindelijk 'bekend' iedereen, want wat is nu 120,- om meteen vrij te komen.
Allang niet meer. Dat heeft het rechtse kabinet verholpen.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:28 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ze mogen je maar zes uur ophouden voor verhoor.
Ze mogen je absoluut geen 48 uur vasthouden. Dat is gewoon niet waar.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:30 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ze mogen je 48 uur vast houden en daar dreigen ze dan ook mee
en het heeft uiteindelijk langer geduurt dan 6 uur na 9 uur 's ochtends
Sinds wanneer is dat? Heb je een bron? Dat wil ik wel lezen.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Allang niet meer. Dat heeft het rechtse kabinet verholpen.
Dat lijkt me nou niet bepaald een goede reden om ze geld te geven.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:16 schreef Floripas het volgende:
Mensen die verslaafd zijn in Nederland zijn of schizofreen of geimporteerd. Die mensen kicken niet af als ik ze geen geld geef. Die mensen gaan stelen als ik ze geen geld geef.
Je ziet het vaak genoeg op marktplaats. Nee meneer de agent, ik heb het niet gekocht, ik heb het gekregen. Ow het was gestolen? Dat vind ik nou heel spijtig.quote:Kom op, redelijkheid en billijkheid. Als iemand om twee uur 's nachts de achterklep van een auto opent en er komt een laptop uit, denk je dan: "ja, tof, die zal hij wel gewoon hebben gekocht om hem nu voor de helft van de marktwaarde aan mij door te verkopen!"
Is dat zo? Hoeveel kosten die fietsen daar dan? (zou wel handig zijn, want die van mij wordt binnenkort ook vast wel een keer gestolen)quote:Op zondag 24 juni 2007 14:31 schreef Juzme het volgende:
Weet je hoe je nog meer goedkoop aan een andere fiets kunt kopen als de jouwe is gestolen en waarbij je geen risico's hoeft te lopen? Bij de politie. Tenminste, hier in Groningen mag je elke maand een bepaalde dag een fiets komen kopen. Fietsen die door de gemeente zijn gejat in principe omdat ze ergens te lang stonden, maar dan is het wel legaal![]()
Nee, omdat ze hem dwingen het transactievoorstel te betalen omdat hij anders vast zou blijven zitten. Er is geen enkele reden om dat laatste te doen.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat ze hem een transactievoorstel wilden doen.
Je moetquote:Op zondag 24 juni 2007 14:39 schreef S-Two het volgende:
[..]
Is dat zo? Hoeveel kosten die fietsen daar dan? (zou wel handig zijn, want die van mij wordt binnenkort ook vast wel een keer gestolen)
Nee, hoor, ze boden hem aan om het te laten voorkomen.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, omdat ze hem dwingen het transactievoorstel te betalen omdat hij anders vast zou blijven zitten. Er is geen enkele reden om dat laatste te doen.
Waar kan je dat eigenlijk vinden wanneer je wel en niet 'te goeder trouw' bent, algemeen bekend veronderstellen vind ik wel erg weinig concreet. Mijnsinziens is dit toch een vrij forse inbreuk op de rechtszekerheid, iedereen hanteert een ander begrip van dingen die algemeen bekend mogen worden verondersteld.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:33 schreef Adelante het volgende:
Tsjah, je kunt niet echt stellen dat je "te goeder trouw" bent als je om 2:00 uur 's nachts een fiets op straat koopt, dus ja ik vind dat ze jou harder moeten straffer dan de eikel die hem je verkoopt.
snap ik ook niet helemaal maar 1 is er strafbaar of hadden de andere 2 de zwerver moeten slaanquote:Op zondag 24 juni 2007 13:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als 1 van jullie die fiets koopt, waarom krijgen jullie alle drie dan een gelijke straf?
Medeplichtig zijn ok, maar dat is toch een gradatie minder.
rechtzaak als je zelf die fiets niet gekocht had ten minstequote:Op zondag 24 juni 2007 13:57 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
het was gefilmd (mauritskade) en als we de boete niet aannamen kwam het op een rechtzaak, wat het allemaal ingewikkelder maakte
misschien wil hij er wel vanaf om zijn vakantie te betalenquote:Op zondag 24 juni 2007 14:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kom op, redelijkheid en billijkheid. Als iemand om twee uur 's nachts de achterklep van een auto opent en er komt een laptop uit, denk je dan: "ja, tof, die zal hij wel gewoon hebben gekocht om hem nu voor de helft van de marktwaarde aan mij door te verkopen!"
of zwijgen dan kom je zelfs met moord wegquote:Op zondag 24 juni 2007 14:18 schreef Fastmatti het volgende:
idd en hoe moet ik bv de marktwaarde van een fiets schattenquote:Op zondag 24 juni 2007 17:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waar kan je dat eigenlijk vinden wanneer je wel en niet 'te goeder trouw' bent, algemeen bekend veronderstellen vind ik wel erg weinig concreet. Mijnsinziens is dit toch een vrij forse inbreuk op de rechtszekerheid, iedereen hanteert een ander begrip van dingen die algemeen bekend mogen worden verondersteld.
denk je?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:49 schreef Floripas het volgende:
Ik vind TS overigens een klassieke draaideurcrimineel.
Eerst een gestolen fiets kopen van 1 of andere viezerik en dan vervolgens opgepakt worden. Laat me raden, jij en jouw vrienden hebben niet het buskruit uitgevondenquote:Op zondag 24 juni 2007 13:29 schreef JoPiDo het volgende:
naar aanleiding van dit topic:
Balkenende wil 100000 minder fietsendiefstallen
ben ik benieuwd wat jullie van het volgende vinden:
Een tijd geleden liep ik 's nachts samen met twee andere mensen in het centrum van Rotterdam. Er kwam een zwerver met een fiets op ons af en hij vroeg of we hem wilden kopen. Dit hebben we toen gedaan (tenminste, 1 van ons heeft de fiets gekocht). Een paar straten verder werden we door drie politiebusjes klem gereden en alle drie opgepakt voor het kopen van de fiets.
Uiteindelijk hebben we alle drie van 2 uur 's nachts tot 15 uur 's middags in een cel gezeten voor het kopen van een fiets. Nadat we allemaal onze verklaring hadden gegeven kregen we alle drie een boete van 120 euro. We hebben dus met drie mensen 17 uur vast gezeten omdat we een fiets gekocht hadden.
terecht of onterecht?
mijn mening:
Heling is verboden en wordt in Nederland zwaarder bestraft dan het jatten zelf. 's Nachts een fiets kopen van een zwerver is fout en dat weet je als je het doet. Dat er gestraft wordt snap ik helemaal, maar om drie mensen zo lang op te sluiten en pas daarna een boete te geven vind ik wat ver gaan. Naar mijn mening hadden ze direct de boete moeten geven (desnoods een hogere boete) en niet drie cellen een zaterdagnacht lang bezet houden. Daarnaast; de (politie-)tijd en geld dat het gekost heeft om ons te bestraffen staat absoluut niet in verhouding tot de daad.
een importstudentquote:Op maandag 25 juni 2007 01:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Eerst een gestolen fiets kopen van 1 of andere viezerik en dan vervolgens opgepakt worden. Laat me raden, jij en jouw vrienden hebben niet het buskruit uitgevondenGa lekker terug naar je dorp joh(jij komt namelijk over als een importstudent)
Dit topic kan wel een schopje naar 'onzin' gebruiken![]()
Zodat ze daar drugs van kunnen kopen en zichzelf nog meer naar de tering helpen? Wat dat betreft vind ik JoPiDo een stuk oprechter, die laat ze tenminste nog werken voor hun geld.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat ik wel doe is zo nu en dan geld geven aan junkies.
In welke naieve wereld houdt een junk op met spuiten als hij geen geld bij elkaar kan bedelen?quote:Op maandag 25 juni 2007 08:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Zodat ze daar drugs van kunnen kopen en zichzelf nog meer naar de tering helpen? Wat dat betreft vind ik JoPiDo een stuk oprechter, die laat ze tenminste nog werken voor hun geld.
In dezelfde naieve wereld waarin hij ophoudt met spuiten als drugs verboden is waarschijnlijk.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:03 schreef Floripas het volgende:
In welke naieve wereld houdt een junk op met spuiten als hij geen geld bij elkaar kan bedelen?
Precies.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
In dezelfde naieve wereld waarin hij ophoudt met spuiten als drugs verboden is waarschijnlijk.
Heb het topic niet doorgelezen eerlijk gezegd, maar daar zal het waarschijnlijk wel op neerkomen.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:06 schreef Floripas het volgende:
Precies.
Kom jij hier ook om te melden dat TS met zijn fikken van andermans eigendom af moet blijven?
Wat mij had je een nog zwaardere straf gekregen. Jij en je vriendjes houden die hele gestolen fiestenhandel in stand. Door junks te voorzien van een paar kuteuro's voor drugs worden de fietsen van onschuldige en brave burgers gestolen. Je weet wat het gevaar is, dan moet je achteraf niet gaan janken.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:29 schreef JoPiDo het volgende:
naar aanleiding van dit topic:
Balkenende wil 100000 minder fietsendiefstallen
ben ik benieuwd wat jullie van het volgende vinden:
Een tijd geleden liep ik 's nachts samen met twee andere mensen in het centrum van Rotterdam. Er kwam een zwerver met een fiets op ons af en hij vroeg of we hem wilden kopen. Dit hebben we toen gedaan (tenminste, 1 van ons heeft de fiets gekocht). Een paar straten verder werden we door drie politiebusjes klem gereden en alle drie opgepakt voor het kopen van de fiets.
Uiteindelijk hebben we alle drie van 2 uur 's nachts tot 15 uur 's middags in een cel gezeten voor het kopen van een fiets. Nadat we allemaal onze verklaring hadden gegeven kregen we alle drie een boete van 120 euro. We hebben dus met drie mensen 17 uur vast gezeten omdat we een fiets gekocht hadden.
terecht of onterecht?
mijn mening:
Heling is verboden en wordt in Nederland zwaarder bestraft dan het jatten zelf. 's Nachts een fiets kopen van een zwerver is fout en dat weet je als je het doet. Dat er gestraft wordt snap ik helemaal, maar om drie mensen zo lang op te sluiten en pas daarna een boete te geven vind ik wat ver gaan. Naar mijn mening hadden ze direct de boete moeten geven (desnoods een hogere boete) en niet drie cellen een zaterdagnacht lang bezet houden. Daarnaast; de (politie-)tijd en geld dat het gekost heeft om ons te bestraffen staat absoluut niet in verhouding tot de daad.
Wie heelt, die steelt. Dat hing vroeger ergens bij ons op school.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:45 schreef revange2007 het volgende:
Bij mij in de buurt is de vraag naar fietsen zo hoog dat er meer voor wordt betaald dan in de winkel
Dus ga ik altijd naar de winkel.
Een ieder die heelt, houdt het stelen instand, en moet dus zwaarder genaaid worden dan de dief.
Mijn mening
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |