Met of zonder stuk zeepquote:Op zondag 24 juni 2007 13:35 schreef Adelante het volgende:
ohjah en drie cellen bezet houden is wel wat overdreven, ze hadden jullie best in één hok kunnen opsluiten.
Wie zegt dat het uitlokking was?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:40 schreef Juzme het volgende:
Ik vind het erg ver gaan van politie om mensen "gestolen" fietsen proberen aan te smeren en ze dan vervolgens op te pakken. Kom op zeg, niks beters te doen?
Maarre, heb je nu geen strafblad oid?
Ik woon in de grote stad, er zijn in mijn leven al een stuk of 15 fietsen van me gestolen, maar ik weiger mee te doen aan heling.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:42 schreef JoPiDo het volgende:
dus de komende vier jaar worden er 400000 mensen opgesloten die een fiets kopen van een zwerver?
Eerlijk gezegd ken ik niemand die op een 'normale' fiets fietst, ik weet niet uit welk deel van Nederland jullie komen, maar in de grote stad is het bijna normaal geworden om een fiets te kopen van een zwerver. Als iedereen die ik ken voor elke gekochte fiets de cel in moesten, dan zou het stil worden op straat!
Jammer. Gemiste kans.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:43 schreef JoPiDo het volgende:
overigens geen strafblad, omdat het onder een speciale regeling viel
Als jij en je vriendjes nou eens kappen met het kopen van andermans gestolen fietsen gaat de vraag omlaag en worden er ook minder fietsen gestolen zodat jij weer gewoon een normale fiets kan kopen in de winkel.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:42 schreef JoPiDo het volgende:
Eerlijk gezegd ken ik niemand die op een 'normale' fiets fietst, ik weet niet uit welk deel van Nederland jullie komen, maar in de grote stad is het bijna normaal geworden om een fiets te kopen van een zwerver.
dus het ligt aan mij dat er van jou al 15 fietsen zijn gestolen?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik woon in de grote stad, er zijn in mijn leven al een stuk of 15 fietsen van me gestolen, maar ik weiger mee te doen aan heling.
Ik hoop dat jouw vrienden ook allemaal eens worden gesnapt.
Ja.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:46 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dus het ligt aan mij dat er van jou al 15 fietsen zijn gestolen?
Hm, maar het zijn toch ook vooral junkies en zwervers die fietsen stelen en ze vervolgens door proberen te verkopen? Stel nu dat je dit fenomeen uitroeit, dan verzet je toch alleen maar het probleem?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als jij en je vriendjes nou eens kappen met het kopen van andermans gestolen fietsen gaat de vraag omlaag en worden er ook minder fietsen gestolen zodat jij weer gewoon een normale fiets kan kopen in de winkel.
Natuurlijk moet je die ook aanpakken. Maar je moet ook heling aanpakken. En jij bent gewoon een ordinaire heler.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:50 schreef JoPiDo het volgende:
ja, maar er zijn 10 zwervers en een afzetmarkt van 100000 mensen, dus het is logischer om die zwervers harder aan te pakken
Welk fenomeen uitroeit?quote:Op zondag 24 juni 2007 13:49 schreef Juzme het volgende:
[..]
Hm, maar het zijn toch ook vooral junkies en zwervers die fietsen stelen en ze vervolgens door proberen te verkopen? Stel nu dat je dit fenomeen uitroeit, dan verzet je toch alleen maar het probleem?
Ja, "debielen" zoals ik die de wet niet breken, bedoel je.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:50 schreef JoPiDo het volgende:
overigens werk ik ook hard en heb voldoende geld voor een normale fiets, maar ik ben niet zo debiel als jij om voor 200 euro een fiets te kopen die toch gegarandeerd binnen een maand gejat wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |