misschien wil hij er wel vanaf om zijn vakantie te betalenquote:Op zondag 24 juni 2007 14:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kom op, redelijkheid en billijkheid. Als iemand om twee uur 's nachts de achterklep van een auto opent en er komt een laptop uit, denk je dan: "ja, tof, die zal hij wel gewoon hebben gekocht om hem nu voor de helft van de marktwaarde aan mij door te verkopen!"
of zwijgen dan kom je zelfs met moord wegquote:Op zondag 24 juni 2007 14:18 schreef Fastmatti het volgende:
Als jullie nou slim waren geweest dan hadden jullie alledrie niet toegegeven dat je die fiets had gekocht. Het Om kan dan niet bewijzen wie het gedaan heeft dus dan volgt vrijspraak. Maar goed, waarschijnlijk heb je je vrienden flink verraden.
idd en hoe moet ik bv de marktwaarde van een fiets schattenquote:Op zondag 24 juni 2007 17:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waar kan je dat eigenlijk vinden wanneer je wel en niet 'te goeder trouw' bent, algemeen bekend veronderstellen vind ik wel erg weinig concreet. Mijnsinziens is dit toch een vrij forse inbreuk op de rechtszekerheid, iedereen hanteert een ander begrip van dingen die algemeen bekend mogen worden verondersteld.
denk je?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:49 schreef Floripas het volgende:
Ik vind TS overigens een klassieke draaideurcrimineel.
Eerst een gestolen fiets kopen van 1 of andere viezerik en dan vervolgens opgepakt worden. Laat me raden, jij en jouw vrienden hebben niet het buskruit uitgevondenquote:Op zondag 24 juni 2007 13:29 schreef JoPiDo het volgende:
naar aanleiding van dit topic:
Balkenende wil 100000 minder fietsendiefstallen
ben ik benieuwd wat jullie van het volgende vinden:
Een tijd geleden liep ik 's nachts samen met twee andere mensen in het centrum van Rotterdam. Er kwam een zwerver met een fiets op ons af en hij vroeg of we hem wilden kopen. Dit hebben we toen gedaan (tenminste, 1 van ons heeft de fiets gekocht). Een paar straten verder werden we door drie politiebusjes klem gereden en alle drie opgepakt voor het kopen van de fiets.
Uiteindelijk hebben we alle drie van 2 uur 's nachts tot 15 uur 's middags in een cel gezeten voor het kopen van een fiets. Nadat we allemaal onze verklaring hadden gegeven kregen we alle drie een boete van 120 euro. We hebben dus met drie mensen 17 uur vast gezeten omdat we een fiets gekocht hadden.
terecht of onterecht?
mijn mening:
Heling is verboden en wordt in Nederland zwaarder bestraft dan het jatten zelf. 's Nachts een fiets kopen van een zwerver is fout en dat weet je als je het doet. Dat er gestraft wordt snap ik helemaal, maar om drie mensen zo lang op te sluiten en pas daarna een boete te geven vind ik wat ver gaan. Naar mijn mening hadden ze direct de boete moeten geven (desnoods een hogere boete) en niet drie cellen een zaterdagnacht lang bezet houden. Daarnaast; de (politie-)tijd en geld dat het gekost heeft om ons te bestraffen staat absoluut niet in verhouding tot de daad.
een importstudentquote:Op maandag 25 juni 2007 01:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Eerst een gestolen fiets kopen van 1 of andere viezerik en dan vervolgens opgepakt worden. Laat me raden, jij en jouw vrienden hebben niet het buskruit uitgevondenGa lekker terug naar je dorp joh(jij komt namelijk over als een importstudent)
Dit topic kan wel een schopje naar 'onzin' gebruiken![]()
Zodat ze daar drugs van kunnen kopen en zichzelf nog meer naar de tering helpen? Wat dat betreft vind ik JoPiDo een stuk oprechter, die laat ze tenminste nog werken voor hun geld.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat ik wel doe is zo nu en dan geld geven aan junkies.
In welke naieve wereld houdt een junk op met spuiten als hij geen geld bij elkaar kan bedelen?quote:Op maandag 25 juni 2007 08:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Zodat ze daar drugs van kunnen kopen en zichzelf nog meer naar de tering helpen? Wat dat betreft vind ik JoPiDo een stuk oprechter, die laat ze tenminste nog werken voor hun geld.
In dezelfde naieve wereld waarin hij ophoudt met spuiten als drugs verboden is waarschijnlijk.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:03 schreef Floripas het volgende:
In welke naieve wereld houdt een junk op met spuiten als hij geen geld bij elkaar kan bedelen?
Precies.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
In dezelfde naieve wereld waarin hij ophoudt met spuiten als drugs verboden is waarschijnlijk.
Heb het topic niet doorgelezen eerlijk gezegd, maar daar zal het waarschijnlijk wel op neerkomen.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:06 schreef Floripas het volgende:
Precies.
Kom jij hier ook om te melden dat TS met zijn fikken van andermans eigendom af moet blijven?
Wat mij had je een nog zwaardere straf gekregen. Jij en je vriendjes houden die hele gestolen fiestenhandel in stand. Door junks te voorzien van een paar kuteuro's voor drugs worden de fietsen van onschuldige en brave burgers gestolen. Je weet wat het gevaar is, dan moet je achteraf niet gaan janken.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:29 schreef JoPiDo het volgende:
naar aanleiding van dit topic:
Balkenende wil 100000 minder fietsendiefstallen
ben ik benieuwd wat jullie van het volgende vinden:
Een tijd geleden liep ik 's nachts samen met twee andere mensen in het centrum van Rotterdam. Er kwam een zwerver met een fiets op ons af en hij vroeg of we hem wilden kopen. Dit hebben we toen gedaan (tenminste, 1 van ons heeft de fiets gekocht). Een paar straten verder werden we door drie politiebusjes klem gereden en alle drie opgepakt voor het kopen van de fiets.
Uiteindelijk hebben we alle drie van 2 uur 's nachts tot 15 uur 's middags in een cel gezeten voor het kopen van een fiets. Nadat we allemaal onze verklaring hadden gegeven kregen we alle drie een boete van 120 euro. We hebben dus met drie mensen 17 uur vast gezeten omdat we een fiets gekocht hadden.
terecht of onterecht?
mijn mening:
Heling is verboden en wordt in Nederland zwaarder bestraft dan het jatten zelf. 's Nachts een fiets kopen van een zwerver is fout en dat weet je als je het doet. Dat er gestraft wordt snap ik helemaal, maar om drie mensen zo lang op te sluiten en pas daarna een boete te geven vind ik wat ver gaan. Naar mijn mening hadden ze direct de boete moeten geven (desnoods een hogere boete) en niet drie cellen een zaterdagnacht lang bezet houden. Daarnaast; de (politie-)tijd en geld dat het gekost heeft om ons te bestraffen staat absoluut niet in verhouding tot de daad.
Wie heelt, die steelt. Dat hing vroeger ergens bij ons op school.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:45 schreef revange2007 het volgende:
Bij mij in de buurt is de vraag naar fietsen zo hoog dat er meer voor wordt betaald dan in de winkel
Dus ga ik altijd naar de winkel.
Een ieder die heelt, houdt het stelen instand, en moet dus zwaarder genaaid worden dan de dief.
Mijn mening
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |