abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juni 2007 @ 18:10:48 #101
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50793096
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kom op, redelijkheid en billijkheid. Als iemand om twee uur 's nachts de achterklep van een auto opent en er komt een laptop uit, denk je dan: "ja, tof, die zal hij wel gewoon hebben gekocht om hem nu voor de helft van de marktwaarde aan mij door te verkopen!"
misschien wil hij er wel vanaf om zijn vakantie te betalen

Volgens mij geldt nog steeds dat je onschuldig bent tot dat het tegendeel bewezen is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 24 juni 2007 @ 18:11:36 #102
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50793120
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:18 schreef Fastmatti het volgende:
Als jullie nou slim waren geweest dan hadden jullie alledrie niet toegegeven dat je die fiets had gekocht. Het Om kan dan niet bewijzen wie het gedaan heeft dus dan volgt vrijspraak. Maar goed, waarschijnlijk heb je je vrienden flink verraden.
of zwijgen dan kom je zelfs met moord weg
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 24 juni 2007 @ 18:16:12 #103
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_50793249
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waar kan je dat eigenlijk vinden wanneer je wel en niet 'te goeder trouw' bent, algemeen bekend veronderstellen vind ik wel erg weinig concreet. Mijnsinziens is dit toch een vrij forse inbreuk op de rechtszekerheid, iedereen hanteert een ander begrip van dingen die algemeen bekend mogen worden verondersteld.
idd en hoe moet ik bv de marktwaarde van een fiets schatten
pi_50801591
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:49 schreef Floripas het volgende:
Ik vind TS overigens een klassieke draaideurcrimineel.
denk je?
pi_50804413
Ik vind dat de straf zwaarder had moeten zijn en dat TS met een boete van 120 euro en een nachtje in de cel te gemakkelijk is weggekomen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_50807373
Waarom denken ze dat ze jou zwaarder straffen dan die zwerver? Die zwerver heeft niets te verliezen. Lukt het hem om een fiets te jatten en te verkopen, dan heeft hij weer 15 euro om drugs te kopen. Lukt het hem niet en wordt hij gepakt, dan heeft hij een warme cel om de nacht in door te brengen en gratis eten. Either way, the zwerver wins.

JIJ daarentegen hebt wel wat te verdienen, en mensen als jij zorgen er voor dat die zwervers aan deze praktijken geld verdienen. Ik vind het niet meer dan terecht dat ze je hier keihard voor aanpakken. Je WEET dat zo'n fiets gejat is. Hell, het zou zelfs mijn fiets kunnen zijn, die recent gejat is. Het is natuurlijk makkelijker om die zwerver hem voor je te laten jatten en er vervolgens 15 euro voor neer te leggen dan om het zelf te doen, nietwaar?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_50807957
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:29 schreef JoPiDo het volgende:
naar aanleiding van dit topic:

Balkenende wil 100000 minder fietsendiefstallen

ben ik benieuwd wat jullie van het volgende vinden:

Een tijd geleden liep ik 's nachts samen met twee andere mensen in het centrum van Rotterdam. Er kwam een zwerver met een fiets op ons af en hij vroeg of we hem wilden kopen. Dit hebben we toen gedaan (tenminste, 1 van ons heeft de fiets gekocht). Een paar straten verder werden we door drie politiebusjes klem gereden en alle drie opgepakt voor het kopen van de fiets.

Uiteindelijk hebben we alle drie van 2 uur 's nachts tot 15 uur 's middags in een cel gezeten voor het kopen van een fiets. Nadat we allemaal onze verklaring hadden gegeven kregen we alle drie een boete van 120 euro. We hebben dus met drie mensen 17 uur vast gezeten omdat we een fiets gekocht hadden.

terecht of onterecht?

mijn mening:

Heling is verboden en wordt in Nederland zwaarder bestraft dan het jatten zelf. 's Nachts een fiets kopen van een zwerver is fout en dat weet je als je het doet. Dat er gestraft wordt snap ik helemaal, maar om drie mensen zo lang op te sluiten en pas daarna een boete te geven vind ik wat ver gaan. Naar mijn mening hadden ze direct de boete moeten geven (desnoods een hogere boete) en niet drie cellen een zaterdagnacht lang bezet houden. Daarnaast; de (politie-)tijd en geld dat het gekost heeft om ons te bestraffen staat absoluut niet in verhouding tot de daad.
Eerst een gestolen fiets kopen van 1 of andere viezerik en dan vervolgens opgepakt worden. Laat me raden, jij en jouw vrienden hebben niet het buskruit uitgevonden Ga lekker terug naar je dorp joh(jij komt namelijk over als een importstudent)

Dit topic kan wel een schopje naar 'onzin' gebruiken
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_50808093
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Eerst een gestolen fiets kopen van 1 of andere viezerik en dan vervolgens opgepakt worden. Laat me raden, jij en jouw vrienden hebben niet het buskruit uitgevonden Ga lekker terug naar je dorp joh(jij komt namelijk over als een importstudent)

Dit topic kan wel een schopje naar 'onzin' gebruiken
een importstudent
pi_50810439
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat ik wel doe is zo nu en dan geld geven aan junkies.
Zodat ze daar drugs van kunnen kopen en zichzelf nog meer naar de tering helpen? Wat dat betreft vind ik JoPiDo een stuk oprechter, die laat ze tenminste nog werken voor hun geld.
  maandag 25 juni 2007 @ 22:03:37 #110
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50837350
quote:
Op maandag 25 juni 2007 08:49 schreef thabit het volgende:

[..]

Zodat ze daar drugs van kunnen kopen en zichzelf nog meer naar de tering helpen? Wat dat betreft vind ik JoPiDo een stuk oprechter, die laat ze tenminste nog werken voor hun geld.
In welke naieve wereld houdt een junk op met spuiten als hij geen geld bij elkaar kan bedelen?
pi_50837449
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:03 schreef Floripas het volgende:
In welke naieve wereld houdt een junk op met spuiten als hij geen geld bij elkaar kan bedelen?
In dezelfde naieve wereld waarin hij ophoudt met spuiten als drugs verboden is waarschijnlijk.
  maandag 25 juni 2007 @ 22:06:46 #112
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50837506
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

In dezelfde naieve wereld waarin hij ophoudt met spuiten als drugs verboden is waarschijnlijk.
Precies.

Kom jij hier ook om te melden dat TS met zijn fikken van andermans eigendom af moet blijven?
pi_50837599
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:06 schreef Floripas het volgende:
Precies.

Kom jij hier ook om te melden dat TS met zijn fikken van andermans eigendom af moet blijven?
Heb het topic niet doorgelezen eerlijk gezegd, maar daar zal het waarschijnlijk wel op neerkomen.
pi_50853486
Een fiets kopen van een zwerver is op zich niet strafbaar. Wat in de openingspost ontbreekt, is het BEDRAG dat voor de fiets is betaald. Pas op basis daarvan kun je echt iets zinnigs zeggen. Je weet dan of je redelijkerwijs kunt weten dat je een gestolen fiets koopt. Dan is het dus 'te kwader trouw' en ben je schuldig.

Overigens vind ik het bizar dat het kopen van een gestolen fiets kennelijk zwaarder wordt bestraft dan het stelen van een fiets.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 16:03:53 #115
184038 JoeRokocoko
All Black No. 1032
pi_50861687
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:29 schreef JoPiDo het volgende:
naar aanleiding van dit topic:

Balkenende wil 100000 minder fietsendiefstallen

ben ik benieuwd wat jullie van het volgende vinden:

Een tijd geleden liep ik 's nachts samen met twee andere mensen in het centrum van Rotterdam. Er kwam een zwerver met een fiets op ons af en hij vroeg of we hem wilden kopen. Dit hebben we toen gedaan (tenminste, 1 van ons heeft de fiets gekocht). Een paar straten verder werden we door drie politiebusjes klem gereden en alle drie opgepakt voor het kopen van de fiets.

Uiteindelijk hebben we alle drie van 2 uur 's nachts tot 15 uur 's middags in een cel gezeten voor het kopen van een fiets. Nadat we allemaal onze verklaring hadden gegeven kregen we alle drie een boete van 120 euro. We hebben dus met drie mensen 17 uur vast gezeten omdat we een fiets gekocht hadden.

terecht of onterecht?

mijn mening:

Heling is verboden en wordt in Nederland zwaarder bestraft dan het jatten zelf. 's Nachts een fiets kopen van een zwerver is fout en dat weet je als je het doet. Dat er gestraft wordt snap ik helemaal, maar om drie mensen zo lang op te sluiten en pas daarna een boete te geven vind ik wat ver gaan. Naar mijn mening hadden ze direct de boete moeten geven (desnoods een hogere boete) en niet drie cellen een zaterdagnacht lang bezet houden. Daarnaast; de (politie-)tijd en geld dat het gekost heeft om ons te bestraffen staat absoluut niet in verhouding tot de daad.
Wat mij had je een nog zwaardere straf gekregen. Jij en je vriendjes houden die hele gestolen fiestenhandel in stand. Door junks te voorzien van een paar kuteuro's voor drugs worden de fietsen van onschuldige en brave burgers gestolen. Je weet wat het gevaar is, dan moet je achteraf niet gaan janken.
Mijn ontdekking van de dag!
Josevata Taliga "Joe" Rokocoko
Here comes the boom!
pi_50880998
Bij mij in de buurt is de vraag naar fietsen zo hoog dat er meer voor wordt betaald dan in de winkel

Dus ga ik altijd naar de winkel.

Een ieder die heelt, houdt het stelen instand, en moet dus zwaarder genaaid worden dan de dief.
Mijn mening
beter een kut in de hand dan de lucht van tien
kunnen we het eens over iets anders hebben dan sex, ja dat is goed het is koud en het waait "kut" nee dan was het warm en vochtig
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:00:43 #117
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50948570
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:45 schreef revange2007 het volgende:
Bij mij in de buurt is de vraag naar fietsen zo hoog dat er meer voor wordt betaald dan in de winkel

Dus ga ik altijd naar de winkel.

Een ieder die heelt, houdt het stelen instand, en moet dus zwaarder genaaid worden dan de dief.
Mijn mening
Wie heelt, die steelt. Dat hing vroeger ergens bij ons op school.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')