Ow 2000 vind ik wel oke. Dat ben ik wel met je eens. Ik was in de veronderstelling dat jij de norm op 2700 voor een "beginnend" hbo-er hebt gestopt. Dat vind ik niet oke. Ik heb het recht om te reageren zoals ik wil. Jij hebt het recht om het flippen te noemen.quote:Op woensdag 5 september 2007 20:25 schreef mirannie het volgende:
[..]
Of je reageert even niet zo opgefokt.
En ja, ik vind het niet veel wanneer je een afgeronde HBO studie hebt en je verdient (zoals die persoon waar ik in eerste instantie op reageerde) 2000 bruto... Maar blijkbaar mag ik dat niet vinden, want dan flippen bepaalde mensen meteen.
quote:Op woensdag 5 september 2007 12:00 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Anyway.
Leeftijd: 30
Opleiding: HBO
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Automotive
Bruto maand salaris: 2750
Netto maand salaris: 1700
Vakantietoeslag Ja
Vakantiedagen: 25
GSM: Nee
Laptop: Nee
Auto: Ja, een grote
Groot verschil in Bruto-Netto ivm dure auto van de zaak (345 euro)
Dat is inderdaad het belangrijkste. Ondernemerschap kan je heel goed helpen met die groei. Tevens is de branche belangrijk. Nu zit ik in de olie en gas....over het algemeen kan het daar op dit moment niet op en er zijn veeel oudere mensen. Dat zijn zaken die je goed kunnen helpen. In de ICT werken veel jongere mensen (45 en jonger) dus vor hen is het niet zo een probleem om jonge mensen binnen te halen. In mijn branche is het overgrote deel 50 en ouder. Dat verstevigt dus mijn onderhandelingspositie.quote:Op donderdag 6 september 2007 00:14 schreef becky27 het volgende:
ik ben na mijn HBO begonnen voor het luttele bedrag van ¤ 1500 bruto per maand, als ing. niet veel zou je zeggen, maar ja das al weer vier jaar geleden en in de toerismebranche. Het gaat er volgens mij niet hoe je begint, maar hoe je doorgroeit en hoe je dat zelf doet
Ik werk bij een ingenieursbureau in Den Haag, meer details geef ik niet.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:29 schreef meelborp het volgende:
voor welk bedrijf werk je dan precies? waar zit het?
Tebodinquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:57 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Ik werk bij een ingenieursbureau in Den Haag, meer details geef ik niet.
ik vroeg het meer als intresse, ik werk namelijk ook bij een offshore bedrijf.quote:Op vrijdag 7 september 2007 09:57 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Ik werk bij een ingenieursbureau in Den Haag, meer details geef ik niet.
Tenzij je werktuigbouwkunde/electro hebt gestudeerd, een beetje werkervaring hebt zodat ik je binnen kan halen en de bonus van 2000 bruto met je kan delen![]()
Ik heb zelf ook mavo, mbo en hbo gedaan. Werkgevers zien dat liever. Dan zet je door.quote:Op woensdag 5 september 2007 19:49 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Voor mij is het een bredere basis neerleggen voor als ik naar de uni ga.
Je moet 3 jaar werkervaring hebben, op deze manier heb ik wat te doen.
Niet slecht voor een jongen die vanaf de MAVO komt
Neequote:Op zaterdag 8 september 2007 10:17 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dan weet ik al welke het is. Die met 3 letters?
Dit:quote:Op zaterdag 8 september 2007 14:14 schreef meelborp het volgende:
wat maken jullie dan SPM, turrets en fpso's?
Voor een krantenwijk 1 uur per dag?quote:Op zondag 9 september 2007 03:38 schreef Integrity het volgende:
2289 bruto excl. 13e maand, winstuitkering en reiskostenvergoeding dat niet volledig vergoed wordt.
Goeie wijk hequote:Op zondag 9 september 2007 16:13 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Voor een krantenwijk 1 uur per dag?
Zo is dat!quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:15 schreef Maurice0 het volgende:
Ja iemand moet ergens beginnen he Slappy. Ik doe het ook meer voor de opleiding zodat ik over 2 jaar gelijk door naar de hbo kan.
Dit icm aantal problemen kan ik het geld even goed gebruiken om mij ergens te settelen
Niet slechtquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:40 schreef Pek het volgende:
bedrijfstak: Zorg
functie: Technische Dienst
leeftijd: 42
opleiding: geen![]()
aantal uren: 36
vakantiedagen: 24
atv ja, 26 dagen + 8/9 dagen piketcompensatie = bijna 60 snipperdagen p.j.
13e maand ja (nou ja, bijna. 5% van jaarsalaris)
telefoon: ja
bruto maand salaris: 3800
netto maand salaris: 2150 (hier is de collectieve ziektekostenverz. a 120 euro al vanaf)
Deze baan is financieel een stap terug, maar ik heb er een hoop vrije tijd voor in de plaats. Net ff belangrijker![]()
En of het een pre is. Ik bel prive normaal gesproken 1,5 a 2 uur per week en dat hoef ik niet te dokken. Bespaart me aardig wat geld plus ik hoef maar een telefoon bij me te hebben, waar ik ook ga. Als iemand van mijn werk zou bellen in de avond of in de vakantie (wat afgelopen jaar 2 keer is voorgekomen), dan druk je ze gewoon weg en niemand maakt daar een probleem van. Vrij=vrij. Ik zie echt het probleem niet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik snap niet dat sommige mensen een telefoon van de zaak als een pre zien. Ik zie een telefoon van de zaak als een beperking van mijn vrijheid, voor deze beperking zou ik in mijn salaris gecompenseerd willen worden. Gelukkig heb ik geen telefoon van de zaak.
Je loopt niet in de bediening neem ik aan? Of een veel sterrenrestaurantquote:Op zaterdag 29 september 2007 00:19 schreef YebCar het volgende:
1. Bedrijfstak: Horeca
2. Functie: Medewerker
3. Leeftijd: 25
4. Aantal uren: 45
5. Atv ja of nee: nee
6: 13e maand: nee
7. Bruto maandsalaris: ¤?
8. Netto maandsalaris: ¤1950
9. Auto v/d zaak: Nee
10. verder 2 maaltijden per dag op de zaak + parkeervergun. in hartje stad![]()
Ik betaal hier in België meer als 50% loonbelasting, waar de verschillen bij de NL'ers vandaan komenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:53 schreef Tuvai.net het volgende:
Hoe komt het in vredesnaam dat mensen zo'n enorme kloof tussen hun Bruto en Netto inkomsten hebben, soms wel 40/50% verschil?
In sommige zaken haal je wel 600 euro fooi per maand op.quote:Op zaterdag 29 september 2007 02:56 schreef Thieske het volgende:
[..]
Je loopt niet in de bediening neem ik aan? Of een veel sterrenrestaurant
Anders: goed bezig![]()
Doe es normaal man, dit meen je toch niet? Ga voor jezelf beginnnen en beurquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:24 schreef Wolfwood het volgende:
Branche : Reclamebureau
Functie : webdeveloper
Leeftijd : 26
Uren per week : 38
ATV : nee (20 vakantiedagen)
Aanvullende inkomsten/bonussen : nee
Bruto maandloon : 1600
Netto maandloon : 1250
Not my point. Je gaat toch niet 38 uur werken voor 1600 euro. haha, ff serieus, da's toch veel te weinig.quote:Op zondag 21 oktober 2007 11:56 schreef krimpenrik het volgende:
ohja, netalsof er veel vraag is naar nog meer zelfstandige webdev's.
Was het maar zo makkelijkquote:Op zondag 21 oktober 2007 11:30 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Doe es normaal man, dit meen je toch niet? Ga voor jezelf beginnnen en beur
100 euro per uur. 25 uur per maand (!!) werken en je verdient net zoveel als
nu. Slaaf. Laat die baas van jou es lekker effe optiefen voor dat loontje.
Mijn vriendin die parttime werkt (24 uur) verdient nog meer.
400 euro reiskostenvergoeding? Moet je met het vliegtuig ofzo?quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:36 schreef harrypiel het volgende:
mijn $0,02
1. Bedrijfstak: Chemische Industrie
2. Functie: Chemisch Laborant
3. Hoogst afgeronde relevante opleiding: MLO niveau 4.
3. Aantal uren: 40
4. Atv ja of nee: Ja, 27 dagen
5: 13e maand: Ja
6. Bruto maandsalaris: +1750
7. Netto maandsalaris: +1150
8. Reiskostenvergoeding: Ja, 400 per maand + 30 voor de koffie
Totaal iets van 1600 netto. Not too shabby voor een starter if I may say so...
quote:Op zondag 1 juli 2007 12:51 schreef wpard het volgende:
1 : bedrijfstak Maritiem Transport
2 : functie Chief Officer LNG Tankers
3 : leeftijd 29
4 : aantal uren 72
5 : atv nee
6 : 13e maand nee
7 : bruto maand salaris 15100 euro op zee (6 maanden per jaar), 0 euro tijdens vakantie (overige 6 maanden)
8 : netto maand salaris 7200 euro op zee (6 maanden per jaar), 0 euro tijdens vakantie (overige 6 maanden)
9 :extra's eindejaarspremie ongeveer 6000 euro bruto (afhankelijk van de prestaties van de rederij)
Ik werk op een contractbasis van 3 maanden op zee en 3 maanden vakantie. Wel niet altijd ideaal voor gezins- en sociaal leven!![]()
Jaarloon iets minder dan 100 000 euro bruto = 46 000 euro netto. Ben ik wel tevreden mee.![]()
Lekker salaris voor iemand van 23quote:Op maandag 22 oktober 2007 01:12 schreef Baseleg79 het volgende:
1 : Luchtvaart
2 : Luchtverkeersleider
3 : 27 (begonnen met opleiding op m'n 19de, nu 4 jaar helemaal klaar)
4 : 38
5 : atv nee
6 : 13e maand nee
7 : ¤7470
8 : ¤4080 (incl. reiskosten vergoeding van ¤80 p/m; excl. vakantie- en eindejaarsuitkering)
9 : Auto v/d zaak nee
Waar zie jij dat hij 23 is??quote:Op maandag 22 oktober 2007 01:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lekker salaris voor iemand van 23
Hoeveel procent haalt het einde van de opleiding?
Ben inderdaad 27 nu. 4 Jaar geleden toen ik 23 was, net na het halen van mijn opleiding, was mijn brutto salaris p/m ¤5160 en netto ¤3180 (incl. reiskosten vergoeding).quote:Lekker salaris voor iemand van 23
Hoeveel procent haalt het einde van de opleiding?
Oef, ik wist dat dit goed betaalde... Hier kom ik ook wel op, maar pas over 5 jaar of zo, en dan ben ik 35 en psychiater.quote:Op maandag 22 oktober 2007 01:12 schreef Baseleg79 het volgende:
1 : Luchtvaart
2 : Luchtverkeersleider
3 : 27 (begonnen met opleiding op m'n 19de, nu 4 jaar helemaal klaar)
4 : 38
5 : atv nee
6 : 13e maand nee
7 : ¤7470
8 : ¤4080 (incl. reiskosten vergoeding van ¤80 p/m; excl. vakantie- en eindejaarsuitkering)
9 : Auto v/d zaak nee
Ik zou met alle plezier 50K belasting per maand betalen, geen probleem! En de rest gaat zoals gewoonlijk opquote:Oef, ik wist dat dit goed betaalde... Hier kom ik ook wel op, maar pas over 5 jaar of zo, en dan ben ik 35 en psychiater.
Maar 3000 euro belastingWat een nivelleringsstaat zijn we toch...
Nee voor de 2e keer een leesfoutje van jou. Is nix voor jou dat beroep...quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Typfoutje van hem zie ik
Voor iemand van 27 nog steeds een lekker salaris
Misschien stomme vraag maar: wat doe je precies als luchtverkeerleider? Moet je dan bijvoorbeeld op Schiphol zorgen dat alle vliegtuigen veilig landen en opstijgen enzo? (lijkt me behoorlijk verantwoordelijk en stressvol of niet?)quote:Op maandag 22 oktober 2007 01:12 schreef Baseleg79 het volgende:
1 : Luchtvaart
2 : Luchtverkeersleider
3 : 27 (begonnen met opleiding op m'n 19de, nu 4 jaar helemaal klaar)
4 : 38
5 : atv nee
6 : 13e maand nee
7 : ¤7470
8 : ¤4080 (incl. reiskosten vergoeding van ¤80 p/m; excl. vakantie- en eindejaarsuitkering)
9 : Auto v/d zaak nee
Wouw, verdient primaquote:Op maandag 22 oktober 2007 01:12 schreef Baseleg79 het volgende:
1 : Luchtvaart
2 : Luchtverkeersleider
3 : 27 (begonnen met opleiding op m'n 19de, nu 4 jaar helemaal klaar)
4 : 38
5 : atv nee
6 : 13e maand nee
7 : ¤7470
8 : ¤4080 (incl. reiskosten vergoeding van ¤80 p/m; excl. vakantie- en eindejaarsuitkering)
9 : Auto v/d zaak nee
Ik vind dat je dat heel netjes uitlegt! Waar heb je deze kennis van zake opgedaan? Het totale plaatje is natuurlijk wel wat uitgebreider, maar in grote lijnen is wat hierboven omschreven staat inderdaad waar het op neer komt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:37 schreef ruben3123 het volgende:
Luchtverkeersleiders maken in feite de baan vrij, op de grond en in de lucht, voor ieder gecontroleerd vliegtuig door het toepassen van standaard separatie. Zij staan met de piloten in radiocontact en geven hen gestandaardiseerde klaringen daarvoor. Ieder executief luchtverkeersleider formuleert individueel zijn eigen klaringen. Daarbij kijken zij hoever een vliegtuig in één keer kan doorgeloodsd worden. Men spreekt dan ook vaak van vluchtloodsen in analogie met zee- en rivierloodsen. Zij doen dat in functie van de verkeerssituatie in het deel van het luchtruim (sector) waar zij met hun team verantwoordelijk voor zijn. En het spreekt vanzelf dat onderlinge coördinatie daarbij een voortdurende achtergrondbezigheid is. Vandaar de absolute noodzaak van een spirit voor teamwork.
De opleiding tot luchtverkeersleider is niet te relateren aan een school of universiteit en dus ook geen HBO of WO opleiding. Wij zijn een bedrijf (LVNL) en leiden onze eigen mensen op. Je hoeft dus ook geen collegegeld te betalen, of bijvoorbeeld je boeken; je opleiding wordt compleet door ons betaald (+/- 1 miljoen!). Sterker nog, omdat wij een bedrijf zijn, kom je dus binnen als werknemer en krijg je betaald. Je pensioensopbouw begint, je krijg vakantiegeld en eindejaarsuitkering, reiskostenvergoeding etc. Voordat je aan het selectietraject kan beginnen moet je aan bepaalde eisen voldoen, deze staan genoemd op onze website.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:47 schreef michiel5 het volgende:
[..]
Wouw, verdient prima![]()
Is er een bijzondere reden waarom deze functie met HBO (?) niveau zo lekker betaald?
Zitten hier ook onregelmatigheids uren e.d. bij? Ik neem aan dat je ook regelmatig 's nachts werkt?
We worden dusdanig ingeroosterd dat, als zich problemen voordoen met bijvoorbeeld een vliegtuig of met weer (storm, sneeuw etc.), er altijd mensen beschikbaar zijn. Gelukkig is dit niet dagelijks het geval en kan je vaak wat eerder naar huis. Wij worden betaald voor 7,6 uur per dag, als je alleen maar werkzaamheden hebt uit te voeren als executive luchtverkeersleider dan kom je hier niet vaak aan, maar vaak hebben mensen er neventaken bij en daar gaan ook de nodige uren in zitten buiten je werkzaamheden als executive luchtverkeersleider om. Maar al met al komen wij er zeker niet slecht vanaf. Daar komt bij dat ik natuurlijk moet uitkijken met wat ik allemaal ga zitten roepen op het grootste publieke forum van Nederland...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:45 schreef exode het volgende:
@Baseleg79: hoeveel uur werk je dan gemiddeld per week? Is dat inderdaad zoals je eerder aangaf 38? Moet je dan met die korte diensten 7 dagen werken om hieraan te komen?
Is waar, maar klinkt wel goed. Al moet je er denk ik aanleg voor hebben. Mijn ruimtelijke inzicht is ontzettend slechtquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:02 schreef Baseleg79 het volgende:
[..]
We worden dusdanig ingeroosterd dat, als zich problemen voordoen met bijvoorbeeld een vliegtuig of met weer (storm, sneeuw etc.), er altijd mensen beschikbaar zijn. Gelukkig is dit niet dagelijks het geval en kan je vaak wat eerder naar huis. Wij worden betaald voor 7,6 uur per dag, als je alleen maar werkzaamheden hebt uit te voeren als executive luchtverkeersleider dan kom je hier niet vaak aan, maar vaak hebben mensen er neventaken bij en daar gaan ook de nodige uren in zitten buiten je werkzaamheden als executive luchtverkeersleider om. Maar al met al komen wij er zeker niet slecht vanaf. Daar komt bij dat ik natuurlijk moet uitkijken met wat ik allemaal ga zitten roepen op het grootste publieke forum van Nederland...
5 Jaar na het succesvol afronden van je opleiding ben je vrij om te gaan en staan waar je maar wilt, wil je eerder weg kost het je centen (20K p/j) om zo onze investeringen niet gelijk de deur uit te zien lopen. En dan ligt het er aan waar je voor opgeleid bent (toren of radar), of ze mensen nodig hebben daar waar jij graag naar toe zou willen gaan en of ze mensen toelaten (USA --> greencard). Maar het brevet is internationaal, dus zou je behoudens het halen van je conversie training, op veel plekken ter wereld kunnen werken. Een collega van mij is onlangs vertrokken naar Abu Dhabi om daar een nieuwe start te maken met zijn buitenlandse vriendin. Je moet er maar zin in hebben om in zo'n zandbak te zitten, maar de mogelijkheden zijn er dus wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is het makkelijk voor een luchtverkeersleider om in het buitenland te gaan werken? In grote lijnen lijkt me er weinig verschil te zitten tussen te werken in Amsterdam, Hong Kong of NY
Ik heb het niet zelf verzonnen hoor. Kwam hier een goede beschrijving tegen:quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:34 schreef Baseleg79 het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat heel netjes uitlegt! Waar heb je deze kennis van zake opgedaan? Het totale plaatje is natuurlijk wel wat uitgebreider, maar in grote lijnen is wat hierboven omschreven staat inderdaad waar het op neer komt.
[..]
Smart!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:01 schreef ruben3123 het volgende:
[..]
Ik heb het niet zelf verzonnen hoor. Kwam hier een goede beschrijving tegen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtverkeersleider
Ik werk 40 uur voor dat geld.quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:35 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Not my point. Je gaat toch niet 38 uur werken voor 1600 euro. haha, ff serieus, da's toch veel te weinig.
Hahahah, you so funnyquote:Op zondag 4 november 2007 23:17 schreef Ixnay het volgende:
En dat wil iedereen worden, en over 10 jaar hebben we er veel te veel van en dan zit de helft of meer zonder werk en zonder bachelor.
zie verder naar boven...quote:Op dinsdag 6 november 2007 01:13 schreef italiaan1987 het volgende:
Hoeveel per week werken Airtraffic controllers eigenlijk als ze volledig zijn opgeleid?
Je vindt 36.000 euro per jaar (full time) te weinig begrijp ik uit je post? Wat doe je zelf dan nu tegen welke voorwaarden (en salaris) uiteraard. Vul eens het template in wat velen hebben gedaan en laat ons eens zien of het zin heeft om in Duitsland een eigen bedrijfje te hebenquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:10 schreef Tinkepink het volgende:
Net het hele topic doorgelezen en ik moet zeggen dat ik vind dat jullie allemaal enorm veel verdienen met jullie opleidingen, leeftijd en functies.
Op dit moment heb ik een eigen bedrijf in Duitsland, waarmee ik goed verdien. Toch zou ik graag weer in loondienst in Nederland willen werken. Net een beetje rondgesurfd, en ik ben me kapot geschrokken. Een marktconform tot goed salaris in mijn branche is 36.000 euro per jaar! Voor een fulltime baan! Met mijn opleidingsniveau en ervaring (35 jaar, HBO, meer dan 7 jaar werkervaring)!
Misschien moet ik er toch nog maar een tweede keer over nadenken.
Met een eigen bedrijf zal je in princiepe meer verdienen dan in loondienst denk ik, ander neemt niemand het risico.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:10 schreef Tinkepink het volgende:
Net het hele topic doorgelezen en ik moet zeggen dat ik vind dat jullie allemaal enorm veel verdienen met jullie opleidingen, leeftijd en functies.
Op dit moment heb ik een eigen bedrijf in Duitsland, waarmee ik goed verdien. Toch zou ik graag weer in loondienst in Nederland willen werken. Net een beetje rondgesurfd, en ik ben me kapot geschrokken. Een marktconform tot goed salaris in mijn branche is 36.000 euro per jaar! Voor een fulltime baan! Met mijn opleidingsniveau en ervaring (35 jaar, HBO, meer dan 7 jaar werkervaring)!
Misschien moet ik er toch nog maar een tweede keer over nadenken.
modaal, modaal, harde cijfers willen we zien!!quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:52 schreef Tinkepink het volgende:
1 : Branche: Advies
2 : Functie: Eigen bedrijf
3 : Leeftijd: 35
4 : Aantal uren: 20-60
5 : ATV: hahahaha
6 : 13e maand ja of nee: nee
7 : bruto maand salaris: wisselend
8 : netto maand salaris: wisselend
9. Verder: auto van de zaak, laptop van de zaak, onkostenvergoeding
10. Winst na belasting: tussen 1,5 en 3 maal modaal
umm met WO Management?? denk wel een stuk hogerquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:44 schreef becky27 het volgende:
je start met ¤ 1700 bruto per maand of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |