abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:25:45 #181
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_52949066
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:44 schreef gronk het volgende:

[..]

Gefeliiciteer met je bijna-baan, maar 5 minuten lopen is te kort.'t kan wel handig zijn, omdat je heel gemakkelijk 'even thuis iets op kunt halen', maar een kwartiertje fietsen naar of van je werk is erg prettig, omdat je dan je werk van je af kunt zetten. Of om wakker te worden op de fiets, ipv op je werk
het is dezelfde job alleen dan dichterbij.....en een ambtelijk contract. Nu baal ik er zo van dat ik eerst naar de trein moet en dan nog een uur in de trein (zonder vertragingen). Mijn vorige werk was ook zo dicht bij tot ik ging verhuizen en ik vond het heeeeeeerlijk
  woensdag 5 september 2007 @ 00:28:32 #182
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52950668
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 23:25 schreef becky27 het volgende:

het is dezelfde job alleen dan dichterbij.....en een ambtelijk contract. Nu baal ik er zo van dat ik eerst naar de trein moet en dan nog een uur in de trein (zonder vertragingen). Mijn vorige werk was ook zo dicht bij tot ik ging verhuizen en ik vond het heeeeeeerlijk
ja, een uur in de trein is kut. Hell, eigenlijk is alles waarbij je in het OV moet zitten is naar. Lopen of fietsen is stukken prettiger.

'Ambtelijk contract' is inderdaad wel fijn. Vooral omdat ze bij sommige departementen nog wel geloven in 'vaste contracten'.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52954305
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:04 schreef Handschoen het volgende:
Valt toch wel mee als hij/zij ook en telefoon/laptop/auto/13e maand krijgt IMO...
Eens
En mag 15.000 km prive rijden met de auto
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:53 schreef Knakker het volgende:
Ik vind het anders ook behoorlijk netjes hoor En die half jaar werkervaring is vast een stage ofzo
Nee ik ben pas een half jaar in dienst. Heb nu een vast contract en de starterssalarissen zijn aangepast vandaar de update.
There is no such thing as Automerge
  woensdag 5 september 2007 @ 10:26:11 #184
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_52954793
1 : bedrijfstak: Civiele Techniek / Ruimtelijke Ordening.
2 : functie: officieel werkvoorbereider. werk 3 dagen en studeer 2 dagen.
3 : leeftijd: 27 (enige werkervaring)
4 : aantal uren: 24 / 16 (werken/afstuderen, vrij in te delen)
5 : atv ja of nee: ja, 25 dagen. max 3 door het bedrijf aan te wijzen. Mogelijkheid tot aankopen tot max 30 dagen en verkopen tot min 20 dagen.
6 : 13e maand ja of nee: ja
7 : bruto maand salaris: 2000 op basis van 40 uur en 460 euro stagevergoeding. Netto-Bruto: 1660 euro.
8 : netto maand salaris: rond de 1200/1300
9: extra's: Leaseauto (Krijg deze maand 5-deurs Polo) maand, kwartaal en jaarbonussen op basis van omzet mijn detacherings unit. max 10% jaarsalaris. Tevens bonus voor het wekelijks tijdig inleveren van mijn uren. (max 8% jaarsalaris)
Althans, zo lees ik de bonussen.
pi_52955069
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:52 schreef t0n het volgende:
Leeftijd: 24
Branche: Detachering
Huidige functie: Systeembeheerder
Opleiding: VMBO Elektrotechniek
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: http://www.nigictsolutions.nl
Laptop: Ja, bij opdrachtgever.
Vakantiegeld: 12%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja, bij opdrachtgever.
Auto: Ja, VW Polo TDI
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2600
Maand salaris(netto): 1780
Aangepast, nadeel is dat ik elke dag 2,5uur in de auto zit.
pi_52957022
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:04 schreef Handschoen het volgende:
Valt toch wel mee als hij/zij ook en telefoon/laptop/auto/13e maand krijgt IMO...
Volgens mij betaal je daar niet je hypotheek voor.
Laptop is overrated, Telefoon ok....maar ik vind het geen loon.
Punt is, deze extra's zijn niet blijvend als je weggaat lever je alles is en heb je constant minder verdient door die "extra's".

Anyway.
Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Technische Bedrijfskunde
Werkervaring: 1/2 jaar
Werkgever: Een EPC contractor
Huidige functie: Project Controls Engineer
Bruto maand salaris: 2700+3,8% onkosten vergoeding (totaal ongeveer 2815)
Netto maand salaris: 1910+155 reiskostenvergoeding
Vakantietoeslag Ja
GSM: Nee
Laptop: Nee
Auto:Nee
Andere:
- Opleidingen
- 13e maand
- Flexibele werktijden
Reistijd 45 minuten

[ Bericht 0% gewijzigd door Coencordia op 05-09-2007 14:10:01 ]
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_52959417
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:00 schreef Coencordia het volgende:

[..]

Punt is, deze extra's zijn niet blijvend als je weggaat lever je alles is en heb je constant minder verdient door die "extra's".
Mee eens laptop is zeker overrated en telefoon is idd ok.
Maar ik heb voor 150 euro netto per maand wel een auto waarmee ik 15000 km per jaar prive kan rijden.

Ik moet toegeven dat ik hier inderdaad geen hypothee voor betaal, maar als ik links en rechts kijk bij oud klasgenoten en ex-collega's verdienen zij in de ICT detachering niet veel meer (of minder).
pi_52959502
quote:
Op woensdag 5 september 2007 14:03 schreef Icefire het volgende:

[..]

Mee eens laptop is zeker overrated en telefoon is idd ok.
Maar ik heb voor 150 euro netto per maand wel een auto waarmee ik 15000 km per jaar prive kan rijden.

Ik moet toegeven dat ik hier inderdaad geen hypothee voor betaal, maar als ik links en rechts kijk bij oud klasgenoten en ex-collega's verdienen zij in de ICT detachering niet veel meer (of minder).
Hoe is je bijtelling?

Overigens zie ik een laptop ook als signaal: Werk ook thuis
pi_52960126
Iedereen krijgt een laptop hier omdat we buiten zaken die we bij de klant doen ook andere werkzaamheden hebben.
Maar de klant verwacht van haar eigen medewerkers dat ze op de zaak komen iedere dag, voor ons geldt dat dus ook.

Mijn extra kosten per maand om prive te rijden zijn 142 euries. Beantwoord dat je vraag?
  woensdag 5 september 2007 @ 15:07:31 #190
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_52960822
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daarom post ik ook alleen TVP :¨)
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_52961068
quote:
Op woensdag 5 september 2007 14:37 schreef Icefire het volgende:
Iedereen krijgt een laptop hier omdat we buiten zaken die we bij de klant doen ook andere werkzaamheden hebben.
Maar de klant verwacht van haar eigen medewerkers dat ze op de zaak komen iedere dag, voor ons geldt dat dus ook.

Mijn extra kosten per maand om prive te rijden zijn 142 euries. Beantwoord dat je vraag?
Als ik heb goed begrijp (heb ballen vestand van lease-auto regelingen) is rijdt je voor 292 per maand auto?
Dat is niet verkeerd als je een bezinepas krijgt (waar ik wel van uit ga).
Bij mij zou dat zijn:
30 euro verzekering
240 euro benzine
26 euro wegenbelasting
40 euro gemiddeld onderhoud (uitgaand van 450 per jaar)
336 euro totale kosten

Mijn 155 euro reiskosten zijn dan niet dekkend maar met mijn onkostentoelage kan ik een deel van de 13e maand netto maken waardoor ik daar minder belasting over betaal.
Maar jij rijdt dan een nieuwe (diesel) auto en ik een Renault Megane Coupe uit 98 op benzine.

Ik weet nog niet wat beter is.

De motivatie voor laptopgebruik snap ik wel hoor maar om het aan te wenden als salaris deel....dat vind ik een zwaktebod van het bedrijf.
pi_52962630
quote:
Op woensdag 5 september 2007 15:26 schreef Coencordia het volgende:

[..]

Als ik heb goed begrijp (heb ballen vestand van lease-auto regelingen) is rijdt je voor 292 per maand auto?
Dat is niet verkeerd als je een bezinepas krijgt (waar ik wel van uit ga).
Bij mij zou dat zijn:
30 euro verzekering
240 euro benzine
26 euro wegenbelasting
40 euro gemiddeld onderhoud (uitgaand van 450 per jaar)
336 euro totale kosten

Mijn 155 euro reiskosten zijn dan niet dekkend maar met mijn onkostentoelage kan ik een deel van de 13e maand netto maken waardoor ik daar minder belasting over betaal.
Maar jij rijdt dan een nieuwe (diesel) auto en ik een Renault Megane Coupe uit 98 op benzine.

Ik weet nog niet wat beter is.

De motivatie voor laptopgebruik snap ik wel hoor maar om het aan te wenden als salaris deel....dat vind ik een zwaktebod van het bedrijf.
Ik heb ook de ballen verstand van lease-auto regelingen, maar ik vind het nu wel makkelijk. Ik heb inderdaad een tankpas, dus ook als ik lekker op vakantie ga dan krijg ik al mijn brandstof (inderdaad diesel) netjes vergoed.
Nu rij ik een Punto uit 2004, maar in januari krijg ik er nieuwe Grande Punto.

Hoe bedoel je dat je laptop gebruik als salarisdeel wendt? Het is niet dat ik die laptop zelf betaal.
pi_52963158
quote:
Op woensdag 5 september 2007 17:20 schreef Icefire het volgende:

[..]

Ik heb ook de ballen verstand van lease-auto regelingen, maar ik vind het nu wel makkelijk. Ik heb inderdaad een tankpas, dus ook als ik lekker op vakantie ga dan krijg ik al mijn brandstof (inderdaad diesel) netjes vergoed.
Nu rij ik een Punto uit 2004, maar in januari krijg ik er nieuwe Grande Punto.

Hoe bedoel je dat je laptop gebruik als salarisdeel wendt? Het is niet dat ik die laptop zelf betaal.
Grande punto is een goeie kar
Ik bedoel dat een bedrijf de laptop als excuus gebruikt om je minder te betalen.
pi_52963433
quote:

[..]

Anyway.
Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Technische Bedrijfskunde
Werkervaring: 1/2 jaar
Werkgever: Een EPC contractor
Huidige functie: Project Controls Engineer
Bruto maand salaris: 2700+3,8% onkosten vergoeding (totaal ongeveer 2815)
Netto maand salaris: 1910+155 reiskostenvergoeding
Vakantietoeslag Ja
Auto:Nee
Andere:
- Opleidingen
- 13e maand
- Flexibele werktijden
Reistijd 45 minuten
Kijk, dit lijkt er meer op.

En zoals al eerder opgemerkt: best leuk zo'n telefoon en laptop van de zaak, maar je koopt er niks voor he...
pi_52963868
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:07 schreef mirannie het volgende:

[..]

Kijk, dit lijkt er meer op.

En zoals al eerder opgemerkt: best leuk zo'n telefoon en laptop van de zaak, maar je koopt er niks voor he...
Wat the fuck? Hou alsjeblieft gewoon je commentaar voor je. Die gozer doet een technische opleiding en heeft gewoon ontzettend veel mazzel gehad. Ik zit zo rond de 2300 en ik heb ook vet veel mazzel gehad. Hoe haal je het in je hoofd om dit als norm te leggen?
pi_52963982
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:25 schreef Integrity het volgende:

[..]

Wat the fuck? Hou alsjeblieft gewoon je commentaar voor je. Die gozer doet een technische opleiding en heeft gewoon ontzettend veel mazzel gehad. Ik zit zo rond de 2300 en ik heb ook vet veel mazzel gehad. Hoe haal je het in je hoofd om dit als norm te leggen?
De klassieke golddigger
Mazzel komt er altijd bij kijken, maar ik doe altijd zo goed mogelijk mijn best en probeer het werk positief en constructief te doen.
Overigens ben ik nu bezig met de studie Management, Economie en Recht.
pi_52965451
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:29 schreef Coencordia het volgende:

[..]

De klassieke golddigger
Mazzel komt er altijd bij kijken, maar ik doe altijd zo goed mogelijk mijn best en probeer het werk positief en constructief te doen.
Overigens ben ik nu bezig met de studie Management, Economie en Recht.
Doe ik ook . Heb zelf commerciele economie gedaan, maar da's heel wat anders als wat ik nu doe. Ik vind zelf dat exactere vakken je meer onderscheiden van de rest.
pi_52965852
quote:
Op woensdag 5 september 2007 19:36 schreef Integrity het volgende:

[..]

Doe ik ook . Heb zelf commerciele economie gedaan, maar da's heel wat anders als wat ik nu doe. Ik vind zelf dat exactere vakken je meer onderscheiden van de rest.
Voor mij is het een bredere basis neerleggen voor als ik naar de uni ga.
Je moet 3 jaar werkervaring hebben, op deze manier heb ik wat te doen.

Niet slecht voor een jongen die vanaf de MAVO komt
pi_52966699
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:25 schreef Integrity het volgende:

[..]

Of je reageert even niet zo opgefokt.
En ja, ik vind het niet veel wanneer je een afgeronde HBO studie hebt en je verdient (zoals die persoon waar ik in eerste instantie op reageerde) 2000 bruto... Maar blijkbaar mag ik dat niet vinden, want dan flippen bepaalde mensen meteen.
  woensdag 5 september 2007 @ 20:44:08 #200
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_52967074
ik heb een afgeronde technische HBO studie. Verdien 2000 bruto en dat vind ik voorlopig wel best. Krijg er zonder bijbetaling een nieuwe Polo bij en alle ruimte om mijn studie Planologie af te ronden.
pi_52967748
quote:
Op woensdag 5 september 2007 20:25 schreef mirannie het volgende:

[..]

Of je reageert even niet zo opgefokt.
En ja, ik vind het niet veel wanneer je een afgeronde HBO studie hebt en je verdient (zoals die persoon waar ik in eerste instantie op reageerde) 2000 bruto... Maar blijkbaar mag ik dat niet vinden, want dan flippen bepaalde mensen meteen.
Ow 2000 vind ik wel oke. Dat ben ik wel met je eens. Ik was in de veronderstelling dat jij de norm op 2700 voor een "beginnend" hbo-er hebt gestopt. Dat vind ik niet oke. Ik heb het recht om te reageren zoals ik wil. Jij hebt het recht om het flippen te noemen.

Ik lul er gelukkig niet om heen.
  woensdag 5 september 2007 @ 21:33:30 #202
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_52968271
2700 is echt niet modaal voor net afgestudeerde technici.
pi_52970073
quote:

[..]

Anyway.
Leeftijd: 30
Opleiding: HBO
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Automotive
Bruto maand salaris: 2750
Netto maand salaris: 1700
Vakantietoeslag Ja
Auto: Ja, een grote

Groot verschil in Bruto-Netto ivm dure auto van de zaak (345 euro)
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  donderdag 6 september 2007 @ 00:14:57 #204
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_52972819
ik ben na mijn HBO begonnen voor het luttele bedrag van ¤ 1500 bruto per maand, als ing. niet veel zou je zeggen, maar ja das al weer vier jaar geleden en in de toerismebranche. Het gaat er volgens mij niet hoe je begint, maar hoe je doorgroeit en hoe je dat zelf doet
pi_52975111
quote:
Op donderdag 6 september 2007 00:14 schreef becky27 het volgende:
ik ben na mijn HBO begonnen voor het luttele bedrag van ¤ 1500 bruto per maand, als ing. niet veel zou je zeggen, maar ja das al weer vier jaar geleden en in de toerismebranche. Het gaat er volgens mij niet hoe je begint, maar hoe je doorgroeit en hoe je dat zelf doet
Dat is inderdaad het belangrijkste. Ondernemerschap kan je heel goed helpen met die groei. Tevens is de branche belangrijk. Nu zit ik in de olie en gas....over het algemeen kan het daar op dit moment niet op en er zijn veeel oudere mensen. Dat zijn zaken die je goed kunnen helpen. In de ICT werken veel jongere mensen (45 en jonger) dus vor hen is het niet zo een probleem om jonge mensen binnen te halen. In mijn branche is het overgrote deel 50 en ouder. Dat verstevigt dus mijn onderhandelingspositie.

Overigens verdient een vakkevuller nog meer dan 1500 bruto (mits full-time).
pi_52987411
voor welk bedrijf werk je dan precies? waar zit het?
hay hay
pi_52987651
1. Bedrijfstak: Accountancy
2. Functie: Accountant
3. Leeftijd: 22
4. Aantal uren: 40
5. Atv ja of nee: nee
6: 13e maand: Nee, wel bonus naar prestatie + winstdeling
7. Bruto maandsalaris: 2700
8. Netto maandsalaris: ongeveer 1800 (ligt aan studie uren worden voor 50% vergoed)
9. Auto v/d zaak: Ja
pi_52999184
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:29 schreef meelborp het volgende:
voor welk bedrijf werk je dan precies? waar zit het?
Ik werk bij een ingenieursbureau in Den Haag, meer details geef ik niet.

Tenzij je werktuigbouwkunde/electro hebt gestudeerd, een beetje werkervaring hebt zodat ik je binnen kan halen en de bonus van 2000 bruto met je kan delen
  vrijdag 7 september 2007 @ 16:40:30 #209
28033 Pek
je moet wat
pi_53009084
bedrijfstak: Zorg
functie: Technische Dienst
leeftijd: 42
opleiding: geen
aantal uren: 36
vakantiedagen: 24
atv ja, 26 dagen + 8/9 dagen piketcompensatie = bijna 60 snipperdagen p.j.
13e maand ja (nou ja, bijna. 5% van jaarsalaris)
telefoon: ja
bruto maand salaris: 3800
netto maand salaris: 2150 (hier is de collectieve ziektekostenverz. a 120 euro al vanaf)

Deze baan is financieel een stap terug, maar ik heb er een hoop vrije tijd voor in de plaats. Net ff belangrijker
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_53016029
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 09:57 schreef Coencordia het volgende:

[..]

Ik werk bij een ingenieursbureau in Den Haag, meer details geef ik niet.
Tebodin ?
Have fun...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')