abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:43:25 #1
8846 milanese
Satan van de televisie
pi_50706238
Het is mijn plan om volgende maand te beginnen met het renoveren van ons toilet. Het toilet wat zich nu in de woning bevindt stamt voor zover als ik kan opmaken uit de tijd dat dit huis hier werd gebouwd, inmiddels zo'n 25 jaar geleden.

Geinspireerd door het goede topic van HarryP (Toilet en badkamer verbouwen) ga ik dus hier een log bijhouden van de vorderingen (wat ook wel motiverend werkt omdat ik zo'n klusser ben die begint te breken en daarna geen zin meer heeft ). Gelukkig hebben we wel 2 toilets in huis

Op dit moment bevind ik me nog in de orienterende fase. Ik heb het plan om een inbouwtoilet te monteren ter vervangen van het huidige oude lijk, ik vind "gewone" toilets eigenlijk niet meer van deze tijd, inbouwtoiletten zijn veel mooier

Ik heb de volgende plattegrond van de huidige situatie gemaakt:

De linkermuur in de tekening is de buitenmuur, dit is een betonnen blokkendoos met kanaalplaten e.d. Toen ik in de kruipruimte ging inspecteren kwam ik het volgende tegen:

Op de 1e 2 foto's kan je de buitenmuur zien (die kleine aftakking op de afvoerbuis loopt evenwijdig aan de buitenmuur), de 3e foto is een doorsnede foto van de betonnen vloer platen (valt dit ook onder de noemer kanaalplaten?)

Toen ik even ging hoofdrekeken had ik bedacht dat ik de huidige afvoerbuis (11cm) zal moeten verwijderen, dit dichtmaken (so far so good) en een nieuw gat moet maken beginnende vanaf een centimeter of 5/6 vanaf de buitenmuur. Echter als ik dan in de vloer ga hakken dan ga ik een drager van de betonnen vloer aantasen of misschien zelfs helemaal doormidden halen, en dat lijkt me nou niet helemaal de bedoeling

Dit is 1 van de vele zaken die ik zal moeten overwinnen. Alle tips zijn welkom want ik ben qua klussen een redelijke newbie maar heb mezelf voorgenomen om me gewoon in het diepe te gooien en maar te zien wat er van terecht komt Uiteraard ga ik dan de ervaringen in dit topic posten voor jullie informatie amusement
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:46:41 #2
8846 milanese
Satan van de televisie
pi_50706354
En uiteraard wil ik jullie de foto van de huidige situatie ook niet onthouden:

En ja, het laminaat in het toilet is van de vorige bewoners
en de toiletbril ook!

[ Bericht 6% gewijzigd door milanese op 21-06-2007 21:53:30 ]
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:01:22 #3
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_50706962
Waarom wil je verbouwen?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:16:22 #4
8846 milanese
Satan van de televisie
pi_50707572
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:01 schreef eNaSnI het volgende:
Waarom wil je verbouwen?
Dat lijkt me vrij duidelijk

• Laminaat moet weg, daaronder schuilt nog een bruine tegelvloer die ook weg moet
  • De muurtegels vind ik niet mooi
  • Leiding wil ik infrezen
  • Verlichting wil ik anders hebben

En nog het allerbelangrijkste:
  • Dit toilet is 25 jaar oud, hard aan vervanging toe voor wat nieuws, de badkamer en keuken zijn al achter de rug namelijk
  • pi_50707631
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 22:01 schreef eNaSnI het volgende:
    Waarom wil je verbouwen?
    Euh... Het is lelijk? Laminaatvloer in het toilet al die leidingen over de muur, die pleepot die niet gewoon wit is maar "gebroken wit". Ik ben met Milanese eens dat het niet echt mooi is maar of ik die verbouwing aan hem durf over te laten
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 21:43 schreef milanese het volgende:

Geinspireerd door het goede topic van HarryP (Toilet en badkamer verbouwen) ga ik dus hier een log bijhouden van de vorderingen (wat ook wel motiverend werkt omdat ik zo'n klusser ben die begint te breken en daarna geen zin meer heeft ). Gelukkig hebben we wel 2 toilets in huis
    Een log? Van hoe je iedere dag de gamma in en uit loopt?
    pi_50709189
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 21:43 schreef milanese het volgende:
    Gelukkig hebben we wel 2 toilets in huis
    Dan zou ik ze alle 2 tegelijk aanpakken, dan moet je wel.
    pi_50709563
    Joh, ik had zoeits ook nog nooit gedaan, zo was het:

En zo heb ik het het nu:

Gewoon beginnen, gewoon doen.
    pi_50709631
    Water komt van rechts toch. Niet in de muur maar de kruipruimte in en dan weer naar boven.
    Scheelt je freeswerk en kans op lekkage(in de muur)

Ik denk dat de huidige afvoer wel goed zit. In de kruipruimte dan. Mss het gat iets naar achter verplaatsen. Dan eventueel met een bocht naar de inbouw unit.
    Probleem opgelost.
    pi_50709684
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 22:57 schreef Blapiet het volgende:
    Joh, ik had zoeits ook nog nooit gedaan

Heel goed Blapiet
    pi_50710064
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 23:00 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Heel goed Blapiet
    Nou ja, eerlijk is eerlijk, ik heb een buurman die in de bouw zit dus als ik ergens mee zat had hij een antwoord....

ere wie ere toekomt zeg maar
    pi_50711269
    Kun je het toilet niet 90 graden draaien, met je knieen richting de deur zitten?
    pi_50712098
    Ik begrijp het niet helemaal.
    Op de tekening ligt het hart de afvoer op 285 + 110/2 = 340 mm van de binnenmuur.
    Op foto 1 en 2 lijkt het vertikale deel van de afvoerbuis strak tegen de betonnen ligger geplaatst te zijn, en de ligger ligt tegen de binnenmuur.
    Het lijkt mij toe dat als je de vertikale buis precies rechtomhoog brengt je op de goede plaats in het inbouwframe uitkomt.
    -
    pi_50714123
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 23:33 schreef Marsepein het volgende:
    Kun je het toilet niet 90 graden draaien, met je knieen richting de deur zitten?
    Of nog beter, neem een inbouwreservoir voor in een hoek van 90 graden, heb je way meer ruimte voor de knietjes, plus zonder problemen kun je een knap fonteintje ophangen ipv een altijd te klein ding
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
      vrijdag 22 juni 2007 @ 07:58:34 #14
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_50717355
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 23:49 schreef quo_ het volgende:
    Ik begrijp het niet helemaal.
    Op de tekening ligt het hart de afvoer op 285 + 110/2 = 340 mm van de binnenmuur.
    Op foto 1 en 2 lijkt het vertikale deel van de afvoerbuis strak tegen de betonnen ligger geplaatst te zijn, en de ligger ligt tegen de binnenmuur.
    Het lijkt mij toe dat als je de vertikale buis precies rechtomhoog brengt je op de goede plaats in het inbouwframe uitkomt.
    De buis ligt een paar centimeters (moeilijk nog kunnen meten, ik gok 5cm o.i.d.) van de ligger af, de bocht die er in zit gaat niet naar binnen of buiten in het toilet, maar naar rechts.

Deze foto heb ik van links genomen, dan kijk ik dus tegen de deur van het toilet aan.

vrijdag 22 juni 2007 @ 08:01:58 #15
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_50717383
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 22:59 schreef Solingjan het volgende:
    Water komt van rechts toch. Niet in de muur maar de kruipruimte in en dan weer naar boven.
    Scheelt je freeswerk en kans op lekkage(in de muur)

Ik denk dat de huidige afvoer wel goed zit. In de kruipruimte dan. Mss het gat iets naar achter verplaatsen. Dan eventueel met een bocht naar de inbouw unit.
    Probleem opgelost.
    Is ook een idee ja, scheelt wel een hoop stof als ik dan in de hoek nog een fonteintje wil maken dan kan ik vanaf onder de vloer een stuk de kalkzandsteen muur in frezen (linkermuur is beton, rechtermuur is kalkzandsteen)
      vrijdag 22 juni 2007 @ 08:07:44 #16
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_50717434
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 23:33 schreef Marsepein het volgende:
    Het is al zo'n krappe ellende daar, nu zit ik zowat met m'n knieen tegen de muur.
    Hokje is maar 1,15x0,88. Als ik ga draaien zit ik op het stukje van 88
    pi_50721152
    beginnen met breken , mooi gaatje strak langs die balk en dan kijken waar je uitkomt? De riolering pas je er wel om heen in.
      vrijdag 22 juni 2007 @ 11:00:11 #18
    56958 richie29
    Help, ik ben klusser!
    pi_50721362
    Kijk des noods ook even in mijn topic (vorige deel staat het meeste).

Als ik de indeling van je toilet zo bekijk lijkt die erg veel op de indeling zoals ik het heb.

Ik heb nog niet af, dit is de status nu:

De vorige afvoer zat op de plek waar nu de steeksleutel ligt ongeveer. Die dicht gemaakt en stortvloertje er overheen.
    pi_50725760
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 22:57 schreef Blapiet het volgende:
    Joh, ik had zoeits ook nog nooit gedaan, zo was het:
    [afbeelding]

En zo heb ik het het nu:
    [afbeelding]
    [afbeelding]

Dat kastje boven het toilet!!

Dat wil ik ook Milanese!
    pi_50728910
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 11:00 schreef richie29 het volgende:
    Kijk des noods ook even in mijn topic (vorige deel staat het meeste).

Als ik de indeling van je toilet zo bekijk lijkt die erg veel op de indeling zoals ik het heb.

Ik heb nog niet af, dit is de status nu:
    [afbeelding]

De vorige afvoer zat op de plek waar nu de steeksleutel ligt ongeveer. Die dicht gemaakt en stortvloertje er overheen.
    Is dit zo'n Geberit UP700?

Die heeft een hele kleine inbouwdiepte namelijk. Vind ik ook wel interresant
      vrijdag 22 juni 2007 @ 14:39:11 #21
    56958 richie29
    Help, ik ben klusser!
    pi_50729295
    * Zoekt bestelling erbij*

Nee, die niet..zegt me ook niet wat eigenlijk

[b]Geberit duofix frontbediening[b]

• Uitvoering Voorwandsysteem
  • Bediening Frontbediening
  • Hartafstand bevestiging sanitair 180 mm en 230 mm
  • Hoogte 1120 t/m 1120 mm
  • Breedte 500 mm
  • Minimale diepte 120 mm
  • Maximale diepte 150 mm (klopt volgens mij geen reet van)
  • Hoeveelheid spoelwater 3 en 6 ltr max 7,5 ltr
  • Met spoelonderbreking Ja
  • Geschikt voor pneumat. bediening Ja
  • Geschikt voor elektr. bediening Ja
  • Met deur N.v.t.
  • Diameter toevoer 15 mm
  • Richting afvoer
  • Diameter afvoer 110 mm

Bruto-prijs (excl btw) : 247,05

Maar meestal betaal je die brutoprijs voor zo'n inbouwelement niet hoor.
    Ik heb 'm zo strak mogelijk tegen de muur gezet en de voorkant van het reservoir staat 17cm van de muur.
  •   vrijdag 22 juni 2007 @ 14:43:22 #22
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_50729461
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 14:39 schreef richie29 het volgende:
    * Zoekt bestelling erbij*

Nee, die niet..zegt me ook niet wat eigenlijk

[b]Geberit duofix frontbediening[b]

• Uitvoering Voorwandsysteem
  • Bediening Frontbediening
  • Hartafstand bevestiging sanitair 180 mm en 230 mm
  • Hoogte 1120 t/m 1120 mm
  • Breedte 500 mm
  • Minimale diepte 120 mm
  • Maximale diepte 150 mm (klopt volgens mij geen reet van)
  • Hoeveelheid spoelwater 3 en 6 ltr max 7,5 ltr
  • Met spoelonderbreking Ja
  • Geschikt voor pneumat. bediening Ja
  • Geschikt voor elektr. bediening Ja
  • Met deur N.v.t.
  • Diameter toevoer 15 mm
  • Richting afvoer
  • Diameter afvoer 110 mm

Bruto-prijs (excl btw) : 247,05

Maar meestal betaal je die brutoprijs voor zo'n inbouwelement niet hoor.
    Ik heb 'm zo strak mogelijk tegen de muur gezet en de voorkant van het reservoir staat 17cm van de muur.
  • Ik heb mijn oog laten vallen op dit pareltje:
    http://www.geberit.nl/geb(...)f/pages/prod-pron-16

Heeft een brutoprijs van 580, nettoprijs na een beetje zoeken op internet: +/- 275. Als dat echt veel ruimte scheelt dan wil ik dat nog wel overwegen. Vind het wel een mooi idee

Maar ik denk dat ik dit weekend maar ga beginnen met breken om de situatie beter in te kunnen schatten
    pi_50733114
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 13:01 schreef Raissa het volgende:

[..]

Dat kastje boven het toilet!!

Dat wil ik ook Milanese!
    Dat bedacht ik me ook toen ik de achterplaat er al in had

Was ook best een lastig stuc klusje
      vrijdag 22 juni 2007 @ 16:30:29 #24
    79128 HarryP
    mijnCV.com
    pi_50733332
    quote:
    Op vrijdag 22 juni 2007 14:43 schreef milanese het volgende:

[..]

Ik heb mijn oog laten vallen op dit pareltje:
    http://www.geberit.nl/geb(...)f/pages/prod-pron-16

Heeft een brutoprijs van 580, nettoprijs na een beetje zoeken op internet: +/- 275. Als dat echt veel ruimte scheelt dan wil ik dat nog wel overwegen. Vind het wel een mooi idee

Maar ik denk dat ik dit weekend maar ga beginnen met breken om de situatie beter in te kunnen schatten
    Bij mij was niet de diepte van het inbouw reservoir de reden dat ik +/- 20 cm (inclusief tegels etc) naar voren ben gekomen maar de afvoer en waterleiding die ervoor zorgde dat het inbouw reservoir niet verder naar achteren kon.
    Zelf heb ik de duofix van geberit gebruikt.
    pi_50761712
    Wat zijn jullie kwijt geweest (totaal) qua geld en tijd?
      zaterdag 23 juni 2007 @ 20:28:02 #26
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_50768309
    Het begin is verschoven naar volgend weekend Ik moest van de baas (Raissa) eerst de andere klusjes afronden
    Vandaag dus een koof gemaakt om de afzuigkap die al een behoorlijke tijd bloot lag
    pi_50769833
    wel interessant onderwerpje dit. Ik ben ook nieuw op het gebied van vernieuwen/renoveren, dus ik vind dit wel makkelijk zo met foto's en tips enzo. Zal dit wel blijven volgen. Succes alvast!
    Je bent nooit te oud om te leren....toch?
    pi_55548928
    Nou, 26 december 2007 gaat Milanese dan eindelijk beginnen. Ik ben bang dat het een duurder klusje gaat worden dan gebudgetteerd maar goed, we gaan zien wat het resultaat wordt.

Foto's van de vorderingen komen natuurlijk snel
      woensdag 26 december 2007 @ 13:00:57 #29
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_55549022
    komt er ook een nieuwe bril op?
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_55549553
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 13:00 schreef Adelante het volgende:
    komt er ook een nieuwe bril op?
    Die bril is de hoofdreden van verbouwing
    pi_55550901
    pi_55553768
    quote:
    Op donderdag 21 juni 2007 22:17 schreef Raissa het volgende:

[..]

Euh... Het is lelijk? Laminaatvloer in het toilet al die leidingen over de muur, die pleepot die niet gewoon wit is maar "gebroken wit". Ik ben met Milanese eens dat het niet echt mooi is maar of ik die verbouwing aan hem durf over te laten
    [..]

Een log? Van hoe je iedere dag de gamma in en uit loopt?
    Het kan erger dan laminaat. Toen mijn broer in zijn huis kwam wonen lag er hoogpolig tapijt in de wc. Lekker fris.
    pi_55556848
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 16:08 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Het kan erger dan laminaat. Toen mijn broer in zijn huis kwam wonen lag er hoogpolig tapijt in de wc. Lekker fris.
    Dat is inderdaad wel erger ja

Foto van huidige status:
      Moderator woensdag 26 december 2007 @ 19:07:55 #34
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_55557434
    Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien
    Binnenkort moet hier het kleinste kamertje er ook aan geloven
    pi_55559072
    Goed hoor - handmatig eruit gebikt
    Vandaar die sporttas ook natuurlijk
    pi_55601098
    Een update:

Milanese is gisteren bezig geweest met het afslijpen van de betonmortel waarmee de vorige bewoners de tegels hadden geplakt.. Het gaf onwijs veel stof, maar het is eindelijk klaar.

Op dit moment is Milanese bezig met het plafond. Het plafond is er helemaal uit zodat het stroompunt wat oorspronkelijk uit de muur kwam naar het plafond kan verhuizen. Er komt een gipsplaat weer tegenaan als nieuw plafond met 2 inbouwspotjes.

Ter illustratie de huidige situatie:

[ Bericht 21% gewijzigd door Raissa op 28-12-2007 14:42:04 ]
    pi_55601276
    We hebben trouwens een Geberit UP300 gekocht.
      zaterdag 29 december 2007 @ 11:23:30 #38
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_55620138
    Ben benieuwd!!
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 29 december 2007 @ 19:47:32 #39
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_55630855
    Vandaag de riolering verplaatst naar zijn nieuwe plekkie. Dat gaf wat meer getrut dan verwacht en daardoor was ik ook wat meer tijd kwijt.. Het oude gat heb ik gedicht met cement, ook dit gaf wat getrut en duurde ook wat langer dan verwacht.. Had gehoopt wat meer te kunnen doen vandaag, morgen verder.
      zondag 30 december 2007 @ 00:34:58 #40
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_55640597
    Gaatjes gevuld, cement was alleen op

Op de foto lijkt het niet egaal, op het oog is het wel egaal en de waterpas gaat het morgen vertellen.

Morgen verder met electra, plafond, muur, van alles
      zondag 30 december 2007 @ 10:14:44 #41
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_55646163
    Update: de vloer is beloopbaar, waterpas en zo goed als egaal, van de spaan streken (om het te verdelen) kan je in principe de overgangen voelen (waar de kleur verschilt op de fotl) maar dat zijn echt minimale verschillen die op de waterpas binnen de marge vallen, denk dat ik die lekker laat zitten, belangrijkste is dat de vloertegels een stabiele en rechte ondergrond hebben en niet direct op dat oude tegelwerk zitten welke schots en scheef was
    pi_55650293
    Tvp . Toilet moet hier ook volgend jaar!
      zondag 30 december 2007 @ 14:07:54 #43
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_55651635
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 13:30 schreef dennisdotcom het volgende:
    Tvp . Toilet moet hier ook volgend jaar!
    Overmorgen?
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_55651878
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 14:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Overmorgen?
    . Eigenlijk wel ja, want het huidige toilet van de vorige bewoners is dik aan vervanging toe. Maar ik moet even wachten op wat centjes, dus ik denk dat het in de zomer een projectje wordt.
      zondag 30 december 2007 @ 17:34:14 #45
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_55657752
    Een vraagje:
    Het oude toilet zat niet precies in het midden, waarschijnlijk om wat meer ruimte te creeren voor het fonteintje.
    Nu heb ik met een zelfde achterliggende gedachte de afvoer naar achteren verplaatst.

Op de voorzetwand gaan we witte tegels doen aan de zijkant en in het midden doen we een verticale strook mozaiksteentjes. Maar als het toilet niet precies in het midden zit kan dat er een beetje gek uit zien.

Is er een simpele manier om de afvoer 3cm naar rechts te manouvreren of moet ik er maar vrede mee hebben of kijken of ik op een andere manier kan smokkelen?
    pi_55658114
    Ik zou de toilet of de functionele plaats houden. (dus uit het midden).
    En de verticale strook mozaiksteentjes gelijk houden met de spoelknop / toilet.
      zondag 30 december 2007 @ 17:47:27 #47
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_55658159
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 17:45 schreef HarryP het volgende:
    Ik zou de toilet of de functionele plaats houden. (dus uit het midden).
    En de verticale strook mozaiksteentjes gelijk houden met de spoelknop / toilet.
    Dat zowiezo, maar dan heb je rechts ongeveer 3cm meer witte tegel dan links.
    pi_55659370
    Even ter verduidelijking de tegels die we hebben uitgezocht.

Dit zijn de mozaiekmatten (31 x 31 cm) die we in het midden van het inbouwreservoir willen hebben (maar misschien wordt dit dus iets uit het midden..)

En de gewone wandtegels (40 x 25 cm)

De vloertegels kan ik nog even niet op de foto zetten, misschien doe ik dat later even.
      zondag 30 december 2007 @ 20:54:04 #49
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_55662832
    En nog een vraag:
    Op de duofix zitten 2 plastic klemmen, de bovenste zit om de wateraanvoer, de onderste is er voor de waterafvoer. Is het de bedoeling dat de klem precies over de geberit bocht valt? Dus ongeveer 1cm achter het einde van de bocht? (beetje lastig uit te leggen..).

Is er tevens een gebruiksaanwijzing online te vinden? Bij de mijne zat een half A4tje
    pi_55664068
    Hmmm, ik vraag me af hoe jullie het water uit de wc pot hebben gehaald. Als je het zo los draai, wordt het dan niet een zooitje? Iemand die het weet?
      zondag 30 december 2007 @ 21:51:33 #51
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_55664335
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 21:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:
    Hmmm, ik vraag me af hoe jullie het water uit de wc pot hebben gehaald. Als je het zo los draai, wordt het dan niet een zooitje? Iemand die het weet?
    Waterkraant dichtdraaien, toilet doorspoelen (daarna vult deze zich dus niet meer), pot losmaken en dan in balans houden Of even in een emmer leeggooien, als je de pot naar achter kantelt loopt ie leeg
    Ik ben overigens voor de balanseer optie gegaan
    pi_55675328
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 17:47 schreef milanese het volgende:

[..]

Dat zowiezo, maar dan heb je rechts ongeveer 3cm meer witte tegel dan links.
    Dat is minder goed te zien dan een spoelknop dat niet in het midden van een accent strook zit. Maar uiteindelijk is dat een kwestie van smaak.

De oude wc pot opgelicht en op een emmer laten leeg stromen door te kantelen.
    Na het testen van de nieuwe wc pot het water uit de pot gehaald met een spons.
    pi_55676337
    hier gewoon de spoelbak geleegt, de pot zelf voorover kantelen en zo naar de tuin afgevoerd, aldaar het water er pas uitgegooit
    pi_55702231
    Milanese is gisteren toch bezig geweest de afvoer écht goed te leggen. Het ligt nu veel verder naar achteren en wel in het midden. Nu is hij bezig met de voorzetwand, alvast wat balkjes zagen enzo.
    pi_56016541
    Zijn er al weer nieuwe foto's beschikbaar??? [Nieuwe foto is weer leuk om te zien]

IK ben erg benieuwd hoe het er inniddels uit ziet! (Ik heb mezelf speciaal geregistreerd om dit te kunnen vragen, omdat er al een tijdje niet gepost was )

IK ben zelf ook al een tijdje de toilet aan het verbouwen, dus voorbeelden zijn altijd welkom!

[ Bericht 4% gewijzigd door Skyflipper op 15-01-2008 00:18:35 ]
    pi_56023098
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 08:09 schreef Skyflipper het volgende:
    Zijn er al weer nieuwe foto's beschikbaar???

IK ben erg benieuwd hoe het er inniddels uit ziet! (Ik heb mezelf speciaal geregistreerd om dit te kunnen vragen, omdat er al een tijdje niet gepost was )

IK ben zelf ook al een tijdje de toilet aan het verbouwen, dus voorbeelden zijn altijd welkom!
    Een nieuwe foto heb ik net even voor je gemaakt. Zoals je kunt zien zijn er niet al te veel vorderingen maar dat heeft verschillende redenen. We hebben een fijne buurvrouw die pertinent géén geluid wil na half 8 's avonds (fijn, als je pas om half 7 uit je werk bent..), en doordat we een kleine lekkage hadden

De afvoer is dus naar achteren gelegd én in het midden. De waterleiding is er inmiddels ook. (alleen voor het toilet, het fonteintje moet nog..)
    pi_56159063
    Een nieuwe update:

-Het nieuwe plafond zit er in
    -Muren zijn gestuct
    -Balken voor de voorzetwand staan
    -Watervast verlijmd multiplex is in huis, klaar om vastgeschroefd te gaan worden

Morgen waarschijnlijk een update met de foto's van de voorzetwand.
      zondag 20 januari 2008 @ 12:43:17 #58
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_56174536
    Even wat foto's:

Het inbouwreservoir met frame:

De CV-leidingen:

Het nieuwe plafond met inbouwspotjes (aan):

En uit:
    pi_56177343
    Wil je graag vrienden blijven met die buurvrouw dat je dat half acht ook respecteert? Want uiteindelijk geldt de wet (tot 22uur) of (als je bv. in een flat woont) een VVE-reglement (in mijn geval tot 20uur).
    pi_56177634
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 14:21 schreef dennisdotcom het volgende:
    Wil je graag vrienden blijven met die buurvrouw dat je dat half acht ook respecteert? Want uiteindelijk geldt de wet (tot 22uur) of (als je bv. in een flat woont) een VVE-reglement (in mijn geval tot 20uur).
    Ze hebben kleine kinderen en aangezien we die misschien zelf ook nog eens gaan krijgen proberen we er rekening mee te houden.. We hebben totaal geen band met de buren maar vind het prettiger dat je rekening houdt met elkaar en als "fijne" buren naast elkaar leeft dan elkaar zonder groeten voorbij loopt.
    pi_56177727
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 14:30 schreef Raissa het volgende:
    Ze hebben kleine kinderen en aangezien we die misschien zelf ook nog eens gaan krijgen proberen we er rekening mee te houden.. We hebben totaal geen band met de buren maar vind het prettiger dat je rekening houdt met elkaar en als "fijne" buren naast elkaar leeft dan elkaar zonder groeten voorbij loopt.
    Inderdaad! Maar als je één keer een weekje het toilet gaat doen en zegt dat je tot half 9 wilt klussen zal ze daar vast niet over klagen .
    pi_56177810
    Volgens mij was het trouwens al ergens gevraagd maar ik had nog geen antwoord gezien maar mag ik brutaal vragen wat jullie verbouwing ongeveer kost?

Ik moet ook nieuwe tegels, muren stucen, gipsplaten plafond en een inbouwplee namelijk.
    pi_56178083
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 14:36 schreef dennisdotcom het volgende:
    Volgens mij was het trouwens al ergens gevraagd maar ik had nog geen antwoord gezien maar mag ik brutaal vragen wat jullie verbouwing ongeveer kost?

Ik moet ook nieuwe tegels, muren stucen, gipsplaten plafond en een inbouwplee namelijk.
    Dat mag je

Rond de ¤ 1000,- (we hebben een inbouwtoilet, design radiator, fonteintje, véél leidingen moeten verleggen en dus een nieuw plafond)
    pi_56178127
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 14:34 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Inderdaad! Maar als je één keer een weekje het toilet gaat doen en zegt dat je tot half 9 wilt klussen zal ze daar vast niet over klagen .
    Heb je gelijk in, maar we zijn nu in principe bijna klaar en zo kon Milanese ook nog eens een avond op de bank zitten omdat het "te laat" was om herrie te maken
    pi_56197159
    De voorzetwand:

We zitten alleen een beetje te kutten met het fonteintje. We hadden er 1 gekocht maar die komt véél groter uit dan verwacht. Vanavond dus ff ruilen en kijken of we en heel klein hoekfonteintje kunnen vinden..

Verwachting is dat we woensdagavond gaan tegelen!
    pi_56198230
    Leuk om te volgen
    Groetjes van Liss
      maandag 21 januari 2008 @ 13:33:33 #67
    35446 NT-T.BartMan
    voorgoed vertrokken
    pi_56198328
    TerugVindPot! Ook plannen!
    pi_56199032
    Ziet er goed uit!

Die fonteintjes zijn echt vervelend! In de winkel lijken ze heel klein, maar als je ze in de WC hangt ligt ie op je schoot! Er zijn maar heeeeel weinig hoekfonteintjes die heel klein zijn. Ik was eerst aan het kijken voor een hoek geval, maar ben uiteindelijk voor een 'normaal' exemplaar gegaan, omdat die gewoon veel kleiner zijn.

Heb je trouwens nog ergens een betere handleiding gevonden?
    In het begin had ik ook geen idee waar alles moest, maar als je alles een beetje in elkaar zet blijft er niks over, dus dan zal het wel kloppen

Heb je trouwens bovenop de WC ook nog een balk gemonteerd?
      maandag 21 januari 2008 @ 16:31:19 #69
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_56202028
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 14:07 schreef Skyflipper het volgende:

Nee, geen betere handleiding. Maar alles lijkt heel erg lastig maar als je gewoon begint is het allemaal best logisch

Ik heb daar ook een balk gemonteerd. Dit om de bovenplaat vast aan te schroeven, die kan je niet vastschroeven aan de andere plaat, dan gaat dat hout splijten.
      Moderator maandag 21 januari 2008 @ 17:35:38 #70
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_56203371
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 14:07 schreef Skyflipper het volgende:
    Ziet er goed uit!

Die fonteintjes zijn echt vervelend! In de winkel lijken ze heel klein, maar als je ze in de WC hangt ligt ie op je schoot! Er zijn maar heeeeel weinig hoekfonteintjes die heel klein zijn. Ik was eerst aan het kijken voor een hoek geval, maar ben uiteindelijk voor een 'normaal' exemplaar gegaan, omdat die gewoon veel kleiner zijn.

In het begin had ik ook geen idee waar alles moest, maar als je alles een beetje in elkaar zet blijft er niks over, dus dan zal het wel kloppen

Bedoel je een installatie tekening van het inbouwreservoir ?
    Die zijn gewoon op internet te vinden op de site van Geberit
    pi_56217536
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 17:35 schreef Vonkenboer het volgende:

Bedoel je een installatie tekening van het inbouwreservoir ?
    Die zijn gewoon op internet te vinden op de site van Geberit
    Het ging erom dat de handleiding die standaard bij de WC iets meer dan 1 a4tje is. Maar zoals gezegd, als je de boel in elkaar zet blijft er niks over. Ik heb nog wel een slang op mijn geberit zitten waarvan mij het doel ontgaat. Deze loopt van het reservoir naar beneden en zit dan vast naast de aanvoer van je waterspoeling. De slag is gewoon dicht aan het einde en ik heb hem ook niet nodig, maar ik zou niet weten wat ik er mee moet of waarom het er zit!
    pi_56233268
    Waarom heb je eigenlijk een houten voorzetwand en geen gipsplaten?
    pi_56234254
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 14:46 schreef Raissa het volgende:
    Rond de ¤ 1000,- (we hebben een inbouwtoilet, design radiator, fonteintje, véél leidingen moeten verleggen en dus een nieuw plafond)
    Het valt me alleszins mee, maar ik ben zelf ook even gaan rekenen. Ik wil de volgende dingen wijzigen/kopen:

- Vloer- en wandtegels (vloer zwart, tegels wit)
    - Plafond (nu van die kantoordingen), moet houten frame + gipsplaten + stucwerk worden
    - Muren (opnieuw stucen, ziet er nu écht niet uit)
    - Achterwand (houten frame + gipsplaten + stucwerk)
    - Inbouwtoilet
    - Nieuwe fontein + nieuwe kraan + toevoerleiding kraan infrezen in muur
    - Nieuwe toiletaccessoires (WC-rol houder etc.)
    - Nieuwe spiegel
    - Nieuwe halogeenspotjes
    - Nieuwe schakelaar (aan andere kant van toilet)
    - Nieuw stuk muur boven de deur (nu zo'n houten frame ter vervanging van het vroegere glas)

Ik verwacht bij elkaar ook rond de 1000 euro kwijt te zijn. Ik had verwacht dat tegels veel duurder zouden zijn trouwens, maar daarvoor schat ik dat ik minder dan 75 euro kwijt ben. Het gaat ook om een oppervlak van niets .
    pi_56236317
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 20:22 schreef dennisdotcom het volgende:
    Waarom heb je eigenlijk een houten voorzetwand en geen gipsplaten?
    Watervast verlijmd multiplex is het om precies te zijn. Gipsplaten zijn niet sterk genoeg. Bovendien gaan dan waarschijnlijk je tegels breken op gipsplaten
    pi_56236456
    Een aantal minuten geleden:

Nu:
    pi_56237968
    pi_56245029
    Ziet er mooit uit! Zit er nu precies een tegel onder je startlat? Ga je tot het plafond door?

Het voordeel van tegelen is dat je natuurlijk wat langer door kan gaan.
    pi_56254733
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 10:58 schreef Skyflipper het volgende:
    Ziet er mooit uit! Zit er nu precies een tegel onder je startlat? Ga je tot het plafond door?

Het voordeel van tegelen is dat je natuurlijk wat langer door kan gaan.
    De tegel onder de startlat gaat er vanavond onder, geen idee eigenlijk of hij past ik neem aan dat Milanese daar goed over nagedacht heeft (al heeft hij met deze klus wel een aantal keer bewezen de meetlat niet zo heel serieus te nemen )

We tegelen niet tot het plafond. We tegelen tot de hoogte van het muurtje, daarboven wil ik graag behang. In eerste instantie wou ik van dat heerlijke kitsch behang maar daar kom ik denk ik toch wel van terug Anyway, ik moet over de behangkeuze dus nog even nadenken. Het is altijd zo moeilijk voorstellen van hoe het gaat worden
      zondag 27 januari 2008 @ 01:42:22 #79
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_56332913
    Huidige status:

Morgen de vloer nog even voegen, daarna de muur afmaken, fonteintje en verwarming ophangen, en dan is het wel zo'n beetje klaar
      zondag 27 januari 2008 @ 01:42:36 #80
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_56332918
    En KITTEN!
    pi_56334223
    Jee, da's mooi geworden! Ik zou mijn wc ook graag aanpakken, maar ik heb er maar één in huis, en ik heb een huurhuis.... dus ik denk niet dat ik daar aan ga beginnen, mijn klussende, uitlopende zelf kennende.
    Enne, ik wil geen zeikerd zijn, maar waarom heb je je vloertegels in zo'n andere kleur dan je mozaiektegels gekozen?
    jesus saves, i spend
    pi_56335189
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 04:24 schreef sobotta het volgende:
    Jee, da's mooi geworden! Ik zou mijn wc ook graag aanpakken, maar ik heb er maar één in huis, en ik heb een huurhuis.... dus ik denk niet dat ik daar aan ga beginnen, mijn klussende, uitlopende zelf kennende.
    Enne, ik wil geen zeikerd zijn, maar waarom heb je je vloertegels in zo'n andere kleur dan je mozaiektegels gekozen?
    Dat vind ik ook wel een minpunt eigenlijk

Verder ziet het er goed uit
    pi_56335470
    tvp, intressant om te volgen
    pi_56342676
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 04:24 schreef sobotta het volgende:
    De tegels zijn donkergrijs, op de foto zien ze er inderdaad bruin uit, erg lelijk, schrok me ook kapot. Maar IRL zijn ze wel mooi
    pi_56354133
    ohw gelukkig maar, was al beetje bang voor onlogisch denken en slechte smaak Hoewel dit mij eigenlijk natuurlijk geen reet aangaat, maar toch.
    jesus saves, i spend
      maandag 28 januari 2008 @ 10:03:44 #86
    35446 NT-T.BartMan
    voorgoed vertrokken
    pi_56356682
    Ons toilet heeft nu een pot met een 'grond-uitlaat'. Ik streef er naar om een zwevend toilet te maken, waardoor de uitlaat een stuk naar achteren zal moeten.

Het lijkt er dus op dat ik een gat in de vloer zal moeten boren en de rioolbuis moet verplaatsen, of, of, of...

De buis van het toilet van de badkamer komt in het hoekje van het benedentoilet voorbij (zit in een soort koker van 15x15 cm ingebouwd). Kan ik hier niet gewoon een T-stuk op zetten op de juiste hoogte en dáár dan het toilet op aansluiten? Of loop ik dan het risico dat het toilet beneden overloopt als er boven doorgetrokken wordt?
    pi_56358031
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 01:06 schreef sobotta het volgende:
    ohw gelukkig maar, was al beetje bang voor onlogisch denken en slechte smaak Hoewel dit mij eigenlijk natuurlijk geen reet aangaat, maar toch.
    Ik heb ook weer een poging gedaan om ze op de foto te krijgen zónder dat de kleur heel anders lijkt maar dat lukt nog niet echt

-edit- Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik absoluut NIET overweg kan met ons fototoestel...
    pi_56358195
    Weer even een tussenstand, op deze foto is de vloertegel (klein stukje, maar goed) wel iets kleur-echter.

(Kwaliteit van de foto: zie post hierboven )
    pi_56358555
    Wordt mooi

Wat is de diepte geworden van de voorzetwand ? En wat wordt de diepte van de voorkant van de pot tot aan de achterwand (ofwel de totale diepte) ?
    pi_56366162
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 10:03 schreef NT-T.BartMan het volgende:
    Ons toilet heeft nu een pot met een 'grond-uitlaat'. Ik streef er naar om een zwevend toilet te maken, waardoor de uitlaat een stuk naar achteren zal moeten.

Het lijkt er dus op dat ik een gat in de vloer zal moeten boren en de rioolbuis moet verplaatsen, of, of, of...

De buis van het toilet van de badkamer komt in het hoekje van het benedentoilet voorbij (zit in een soort koker van 15x15 cm ingebouwd). Kan ik hier niet gewoon een T-stuk op zetten op de juiste hoogte en dáár dan het toilet op aansluiten? Of loop ik dan het risico dat het toilet beneden overloopt als er boven doorgetrokken wordt?

Waarschijnlijk zit er een 110 mm buis achter dat koofje en daar is niet zo flexibel mee te werken. Het geeft nogal weinig mee... vooral op korte stukjes. Het verplaatsen is gewoon het beste. (maar niet altijd even makkelijk)
    pi_56371090
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 11:35 schreef Zjummie het volgende:
    Wordt mooi

Wat is de diepte geworden van de voorzetwand ? En wat wordt de diepte van de voorkant van de pot tot aan de achterwand (ofwel de totale diepte) ?
    Het frame zit op ongeveer 17cm + 18mm plaatmateriaal + ongeveer 7 mm tegelwerk + 52 cm pot
      dinsdag 29 januari 2008 @ 08:09:58 #92
    8846 milanese
    Satan van de televisie
    pi_56377734
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 10:03 schreef NT-T.BartMan het volgende:

Dat overlopen zou ik niet zo bang voor zijn, maar als de koof 15x15 is zit daar inderdaad waarschijnlijk 110mm buis in wat overigens wel prima kan. Je zou een Y stuk er op kunnen zetten (wat dus is: 110mm in, 110mm uit onder, 110mm schuin omhoog), dan maak je overstromen in principe onmogelijk (zowiezo is dat kleine kans want het komt met een bloedgang naar beneden kletteren dus als er geen verstopping zit is overstromen onmogelijk.
    De 110mm Y kan je dan met een recht stuk pijp (en een beetje spelen met de maat) schuin aansluiten op het reservoir.

Het probleem onstaat alleen dat deze buis waarschijnlijk door vaklui is aangesloten en even een stuk pijp er uit halen is vrij lastig over het algemeen omdat onder de vloer alles precies goed zit dat wrik je er dus niet zo makkelijk tussen.

Ik zou definitely voor het verplaatsen gaan van de huidige afvoer en dan die koof van 15x15 meenemen in je voorzetwand (waardoor je dus een voorzetwand krijgt net zo hoog als je hele toilet), eventueel kan je zo'n kastje maken met zo'n glasplaatje zoals eerder te zien in dit topic.
      dinsdag 29 januari 2008 @ 15:14:13 #93
    35446 NT-T.BartMan
    voorgoed vertrokken
    pi_56386995
    Wat dan wel weer grappig is, is dat GoogleAds nu reclame maakt voor 'RioolProblemen.nl'

pi_56429519
    Nou, de toiletpot is eergisteren gebroken. Niet vanwege onhandig ophangen maar vanwege een "test-zit". Goedkoop is duurkoop zegt men altijd maar, ik ben het er dit keer mee eens Nu hebben we een duurdere (80 euro) pot gekocht en die zit prima
    pi_56438465
    Heb je voor dat geld een korte of lange pot?

Ik heb zelf zo'n zelfde ruimte (1,15m), maar ben voor een korte pot gegaan, omdat je anders pal voor de muur zit!
    pi_56439082
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 11:34 schreef Raissa het volgende:
    Nou, de toiletpot is eergisteren gebroken. Niet vanwege onhandig ophangen maar vanwege een "test-zit". Goedkoop is duurkoop zegt men altijd maar, ik ben het er dit keer mee eens Nu hebben we een duurdere (80 euro) pot gekocht en die zit prima
    what the hell?

de pot hing al ? en knapte ? dan had ik hem mooi terug gebracht he :p

Afaik mag dat ding niet zo maar breken
    pi_56451972
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 18:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

what the hell?

de pot hing al ? en knapte ? dan had ik hem mooi terug gebracht he :p

Afaik mag dat ding niet zo maar breken
    Ja, hij hing al. Milanese wilde gewoon even gaan zitten (kijken hoe dat voelt) en toen brak ie.. Lekker gevaarlijk ook! We hebben hem idd terug gebracht maar we waren echt de "eerste". Ik geloof er niets van want we hebben die andere goedkope potten ook eens bekeken en daar zaten ook al wat scheurtjes in... Anyway, het is nu opgelost
    pi_56451984
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 17:42 schreef Skyflipper het volgende:
    Heb je voor dat geld een korte of lange pot?

Ik heb zelf zo'n zelfde ruimte (1,15m), maar ben voor een korte pot gegaan, omdat je anders pal voor de muur zit!
    We hebben een "normale" pot en hebben genoeg ruimte over
    pi_56472186
    quote:
    Op vrijdag 1 februari 2008 09:46 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ja, hij hing al. Milanese wilde gewoon even gaan zitten (kijken hoe dat voelt) en toen brak ie.. Lekker gevaarlijk ook! We hebben hem idd terug gebracht maar we waren echt de "eerste". Ik geloof er niets van want we hebben die andere goedkope potten ook eens bekeken en daar zaten ook al wat scheurtjes in... Anyway, het is nu opgelost
    stomheid!

je zou er maar lekker op zitten te knutselen :/

of milanese moet enorme zware botten hebben maar dat geloof ik niet
    pi_56535898
    We hadden weer even een paar daagjes vertraging. De bedoeling was om een klein designradiatortje op te hangen. Na een meetfout van Milanese moest er dus een tegel uitgesloopt worden. Gelukkig hadden we nog een heel pak tegels over! Dit heeft voor ongeveer 1 dag vertraging gezorgd. Een dag later had Milanese dus de radiator wél goed hangen. Echter, het nam zoveel ruimte in beslag en gaf het toilet zo'n rare uitstraling dat we weer besloten hebben de radiator te laten vervallen Vandaag hebben zijn we zo goed als klaar, we moeten alleen nog wat dingetjes afkitten...!

Ik krijg overigens nog steeds niet de échte kleur tegels op de foto.... Jullie moeten maar vertrouwen op mijn oordeel dat het er IRL wél grijs uitziet

Arme Milanese
    pi_56541811
    blijven die vloertegels zo?
    pi_56543647
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 10:18 schreef TheOneAndOnly het volgende:
    blijven die vloertegels zo?
    Als je het topic had gelezen had je gezien dat ze er IRL héél anders uitzien dan op de foto....
    pi_56550836
    WOW....

Erg mooi geworden!
    pi_56553645
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 12:12 schreef Raissa het volgende:

[..]

Als je het topic had gelezen had je gezien dat ze er IRL héél anders uitzien dan op de foto....
    Sterker nog, als hij op de foto's nou eens goed zou kijken zou je zien dat onder de toiletpot(waar er dus schaduw is omdat daar geen direct licht opschijnt ,dat de tegels daar WEL grijs zijn..... )

Plaatjes kijken is leuk, lezen wordt al moeilijker soms.....
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_56568078
    He dat had ik nog niet eens gezien... wel heel apart dat er zo veel kleur verschil door het fototoestel komt! Maarja al waren die tegels roze of paars.. het gaat erom hoe iemand het doet! En het bouwen van het toilet is zeker goed gegaan! (Ik vind de combinaties zeer geslaagd)

Ik mis eigenlijk nog een ding...... een WC rol!
    pi_56603793
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 20:13 schreef Skyflipper het volgende:
    Ik mis eigenlijk nog een ding...... een WC rol!
    Inmiddels is de WC rol ook van de partij Morgen eens even een foto maken van het eind-eind-eind-resultaat!

Een paar dagen geleden hebben we het hele werkgebied (de huiskamer, keuken, gang, trap én het toilet zelf) van Milanese eens opgeruimd. Hij is niet een erg opgeruimde werker maar goed. Het is nu eindelijk zo goed als af en nu weet ik weer dat ik een schoon huis zó ongelooflijk fijn vind!
    pi_56627273
    is een geil toiletje geworden, goed gedaan!
    pi_56983737
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 15:20 schreef Raissa het volgende:

[..]

Inmiddels is de WC rol ook van de partij Morgen eens even een foto maken van het eind-eind-eind-resultaat!
    Beter laat dan nooit

pi_56987036
    hm dat behang is mijn smaak niet, beetje te druk

maar goed smaken verschillen
    pi_56987135
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

als ik vanavond thuis kom, zal ik ons toilet eens showen...dan vind je dit echt NIET druk haha
    Maar ik vind dat je op een toilet ook wel iets geks mag doen.
    De rest van het huis wordt meestal redelijk serieus

Ik vind het echt heel mooi geworden hoor met dat behangetje erbij...als het gewoon wit was, was het ook weer zo gewoon

[ Bericht 20% gewijzigd door suuske343 op 26-02-2008 14:55:16 ]
    pi_56987258
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

Het is inderdaad druk. Moet zeggen dat ik er ook niet van ondersteboven ben maar we hebben het meer uit het oogpunt gedaan: We willen wat aparts en behang kun je er na een maand weer afrukken om wat nieuws te doen. Ik verwacht niet dat het er over 2 weken af is maar een half jaar is toch wel de max denk ik
    pi_56988284
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 14:48 schreef suuske343 het volgende:

[..]

als ik vanavond thuis kom, zal ik ons toilet eens showen...dan vind je dit echt NIET druk haha
    Maar ik vind dat je op een toilet ook wel iets geks mag doen.
    De rest van het huis wordt meestal redelijk serieus

Ik vind het echt heel mooi geworden hoor met dat behangetje erbij...als het gewoon wit was, was het ook weer zo gewoon
    Ben benieuwd dan
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 14:52 schreef Raissa het volgende:

[..]

Het is inderdaad druk. Moet zeggen dat ik er ook niet van ondersteboven ben maar we hebben het meer uit het oogpunt gedaan: We willen wat aparts en behang kun je er na een maand weer afrukken om wat nieuws te doen. Ik verwacht niet dat het er over 2 weken af is maar een half jaar is toch wel de max denk ik
    Hahaha Das wel zo

en je kan er altijd ook een lik verf over heen vegen.. alleen hmm gezien de kleurstelling worden dat wel een likje of 4
      Moderator dinsdag 26 februari 2008 @ 18:00:52 #114
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_56991895
    Netjes; al ben ik zelf niet zo'n fan van het behang dat gebruikt is; maar dat heeft meer met mijn personelijke smaak te maken (ik vind dat soort motiefen van zich zelf uit erg lelijk ).

Maar verder ziet het er keurig uit hoor !
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')