Dat lijkt me vrij duidelijkquote:
Euh... Het is lelijk? Laminaatvloer in het toiletquote:
Een log? Van hoe je iedere dag de gamma in en uit loopt?quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:43 schreef milanese het volgende:
Geinspireerd door het goede topic van HarryP (Toilet en badkamer verbouwen) ga ik dus hier een log bijhouden van de vorderingen (wat ook wel motiverend werkt omdat ik zo'n klusser ben die begint te breken en daarna geen zin meer heeft). Gelukkig hebben we wel 2 toilets in huis
Dan zou ik ze alle 2 tegelijk aanpakken, dan moet je wel.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:43 schreef milanese het volgende:
Gelukkig hebben we wel 2 toilets in huis
Heel goed Blapietquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:57 schreef Blapiet het volgende:
Joh, ik had zoeits ook nog nooit gedaan
Gewoon beginnen, gewoon doen.
Nou ja, eerlijk is eerlijk, ik heb een buurman die in de bouw zit dus als ik ergens mee zat had hij een antwoord....quote:
Of nog beter, neem een inbouwreservoir voor in een hoek van 90 graden, heb je way meer ruimte voor de knietjes, plus zonder problemen kun je een knap fonteintje ophangen ipv een altijd te klein dingquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:33 schreef Marsepein het volgende:
Kun je het toilet niet 90 graden draaien, met je knieen richting de deur zitten?
De buis ligt een paar centimeters (moeilijk nog kunnen meten, ik gok 5cm o.i.d.) van de ligger af, de bocht die er in zit gaat niet naar binnen of buiten in het toilet, maar naar rechts.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:49 schreef quo_ het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal.
Op de tekening ligt het hart de afvoer op 285 + 110/2 = 340 mm van de binnenmuur.
Op foto 1 en 2 lijkt het vertikale deel van de afvoerbuis strak tegen de betonnen ligger geplaatst te zijn, en de ligger ligt tegen de binnenmuur.
Het lijkt mij toe dat als je de vertikale buis precies rechtomhoog brengt je op de goede plaats in het inbouwframe uitkomt.
Is ook een idee ja, scheelt wel een hoop stofquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:59 schreef Solingjan het volgende:
Water komt van rechts toch. Niet in de muur maar de kruipruimte in en dan weer naar boven.
Scheelt je freeswerk en kans op lekkage(in de muur)
Ik denk dat de huidige afvoer wel goed zit. In de kruipruimte dan. Mss het gat iets naar achter verplaatsen. Dan eventueel met een bocht naar de inbouw unit.
Probleem opgelost.
Het is al zo'n krappe ellende daar, nu zit ik zowat met m'n knieen tegen de muur.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:33 schreef Marsepein het volgende:
Kun je het toilet niet 90 graden draaien, met je knieen richting de deur zitten?
Dat kastje boven het toilet!!quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:57 schreef Blapiet het volgende:
Joh, ik had zoeits ook nog nooit gedaan, zo was het:
[afbeelding]
En zo heb ik het het nu:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gewoon beginnen, gewoon doen.
Is dit zo'n Geberit UP700?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:00 schreef richie29 het volgende:
Kijk des noods ook even in mijn topic (vorige deel staat het meeste).
Als ik de indeling van je toilet zo bekijk lijkt die erg veel op de indeling zoals ik het heb.
Ik heb nog niet af, dit is de status nu:
[afbeelding]
De vorige afvoer zat op de plek waar nu de steeksleutel ligt ongeveer. Die dicht gemaakt en stortvloertje er overheen.
Ik heb mijn oog laten vallen op dit pareltje:quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:39 schreef richie29 het volgende:
* Zoekt bestelling erbij*
Nee, die niet..zegt me ook niet wat eigenlijk
[b]Geberit duofix frontbediening[b]Uitvoering Voorwandsysteem Bediening Frontbediening Hartafstand bevestiging sanitair 180 mm en 230 mm Hoogte 1120 t/m 1120 mm Breedte 500 mm Minimale diepte 120 mm Maximale diepte 150 mm (klopt volgens mij geen reet van) Hoeveelheid spoelwater 3 en 6 ltr max 7,5 ltr Met spoelonderbreking Ja Geschikt voor pneumat. bediening Ja Geschikt voor elektr. bediening Ja Met deur N.v.t. Diameter toevoer 15 mm Richting afvoer Diameter afvoer 110 mm
Bruto-prijs (excl btw) : 247,05
Maar meestal betaal je die brutoprijs voor zo'n inbouwelement niet hoor.
Ik heb 'm zo strak mogelijk tegen de muur gezet en de voorkant van het reservoir staat 17cm van de muur.
Dat bedacht ik me ook toen ik de achterplaat er al in hadquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:01 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat kastje boven het toilet!!![]()
Dat wil ik ook Milanese!
Bij mij was niet de diepte van het inbouw reservoir de reden dat ik +/- 20 cm (inclusief tegels etc) naar voren ben gekomen maar de afvoer en waterleiding die ervoor zorgde dat het inbouw reservoir niet verder naar achteren kon.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:43 schreef milanese het volgende:
[..]
Ik heb mijn oog laten vallen op dit pareltje:
http://www.geberit.nl/geb(...)f/pages/prod-pron-16
Heeft een brutoprijs van 580, nettoprijs na een beetje zoeken op internet: +/- 275. Als dat echt veel ruimte scheelt dan wil ik dat nog wel overwegen. Vind het wel een mooi idee
Maar ik denk dat ik dit weekend maar ga beginnen met breken om de situatie beter in te kunnen schatten
Het kan erger dan laminaat. Toen mijn broer in zijn huis kwam wonen lag erquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:17 schreef Raissa het volgende:
[..]
Euh... Het is lelijk? Laminaatvloer in het toiletal die leidingen over de muur, die pleepot die niet gewoon wit is maar "gebroken wit". Ik ben met Milanese eens dat het niet echt mooi is maar of ik die verbouwing aan hem durf over te laten
![]()
![]()
[..]
Een log? Van hoe je iedere dag de gamma in en uit loopt?
Dat is inderdaad wel erger jaquote:Op woensdag 26 december 2007 16:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het kan erger dan laminaat. Toen mijn broer in zijn huis kwam wonen lag erhoogpolig tapijt
in de wc. Lekker fris.
Overmorgen?quote:Op zondag 30 december 2007 13:30 schreef dennisdotcom het volgende:
Tvp. Toilet moet hier ook volgend jaar!
quote:Op zondag 30 december 2007 14:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Overmorgen?
Dat zowiezo, maar dan heb je rechts ongeveer 3cm meer witte tegel dan links.quote:Op zondag 30 december 2007 17:45 schreef HarryP het volgende:
Ik zou de toilet of de functionele plaats houden. (dus uit het midden).
En de verticale strook mozaiksteentjes gelijk houden met de spoelknop / toilet.
Waterkraant dichtdraaien, toilet doorspoelen (daarna vult deze zich dus niet meer), pot losmaken en dan in balans houdenquote:Op zondag 30 december 2007 21:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Hmmm, ik vraag me af hoe jullie het water uit de wc pot hebben gehaald. Als je het zo los draai, wordt het dan niet een zooitje? Iemand die het weet?
Dat is minder goed te zien dan een spoelknop dat niet in het midden van een accent strook zit. Maar uiteindelijk is dat een kwestie van smaak.quote:Op zondag 30 december 2007 17:47 schreef milanese het volgende:
[..]
Dat zowiezo, maar dan heb je rechts ongeveer 3cm meer witte tegel dan links.
Een nieuwe foto heb ik net even voor je gemaakt. Zoals je kunt zien zijn er niet al te veel vorderingen maar dat heeft verschillende redenen. We hebben een fijne buurvrouw die pertinent géén geluid wil na half 8 's avonds (fijn, als je pas om half 7 uit je werk bent..), en doordat we een kleine lekkage haddenquote:Op maandag 14 januari 2008 08:09 schreef Skyflipper het volgende:
Zijn er al weer nieuwe foto's beschikbaar???
IK ben erg benieuwd hoe het er inniddels uit ziet! (Ik heb mezelf speciaal geregistreerd om dit te kunnen vragen, omdat er al een tijdje niet gepost was)
IK ben zelf ook al een tijdje de toilet aan het verbouwen, dus voorbeelden zijn altijd welkom!
Ze hebben kleine kinderen en aangezien we die misschien zelf ook nog eens gaan krijgen proberen we er rekening mee te houden.. We hebben totaal geen band met de buren maar vind het prettiger dat je rekening houdt met elkaar en als "fijne" buren naast elkaar leeft dan elkaar zonder groeten voorbij loopt.quote:Op zondag 20 januari 2008 14:21 schreef dennisdotcom het volgende:
Wil je graag vrienden blijven met die buurvrouw dat je dat half acht ook respecteert? Want uiteindelijk geldt de wet (tot 22uur) of (als je bv. in een flat woont) een VVE-reglement (in mijn geval tot 20uur).
Inderdaad! Maar als je één keer een weekje het toilet gaat doen en zegt dat je tot half 9 wilt klussen zal ze daar vast niet over klagenquote:Op zondag 20 januari 2008 14:30 schreef Raissa het volgende:
Ze hebben kleine kinderen en aangezien we die misschien zelf ook nog eens gaan krijgen proberen we er rekening mee te houden.. We hebben totaal geen band met de buren maar vind het prettiger dat je rekening houdt met elkaar en als "fijne" buren naast elkaar leeft dan elkaar zonder groeten voorbij loopt.
Dat mag jequote:Op zondag 20 januari 2008 14:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Volgens mij was het trouwens al ergens gevraagd maar ik had nog geen antwoord gezien maar mag ik brutaal vragen wat jullie verbouwing ongeveer kost?
Ik moet ook nieuwe tegels, muren stucen, gipsplaten plafond en een inbouwplee namelijk.
Heb je gelijk in, maar we zijn nu in principe bijna klaar en zo kon Milanese ook nog eens een avond op de bank zitten omdat het "te laat" was om herrie te makenquote:Op zondag 20 januari 2008 14:34 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Inderdaad! Maar als je één keer een weekje het toilet gaat doen en zegt dat je tot half 9 wilt klussen zal ze daar vast niet over klagen.
Nee, geen betere handleiding. Maar alles lijkt heel erg lastig maar als je gewoon begint is het allemaal best logischquote:Op maandag 21 januari 2008 14:07 schreef Skyflipper het volgende:
Heb je trouwens nog ergens een betere handleiding gevonden?
Heb je trouwens bovenop de WC ook nog een balk gemonteerd?
Bedoel je een installatie tekening van het inbouwreservoir ?quote:Op maandag 21 januari 2008 14:07 schreef Skyflipper het volgende:
Ziet er goed uit!
Die fonteintjes zijn echt vervelend! In de winkel lijken ze heel klein, maar als je ze in de WC hangt ligt ie op je schoot! Er zijn maar heeeeel weinig hoekfonteintjes die heel klein zijn. Ik was eerst aan het kijken voor een hoek geval, maar ben uiteindelijk voor een 'normaal' exemplaar gegaan, omdat die gewoon veel kleiner zijn.
Heb je trouwens nog ergens een betere handleiding gevonden?
In het begin had ik ook geen idee waar alles moest, maar als je alles een beetje in elkaar zet blijft er niks over, dus dan zal het wel kloppen
Heb je trouwens bovenop de WC ook nog een balk gemonteerd?
Het ging erom dat de handleiding die standaard bij de WC iets meer dan 1 a4tje is. Maar zoals gezegd, als je de boel in elkaar zet blijft er niks over. Ik heb nog wel een slang op mijn geberit zitten waarvan mij het doel ontgaat. Deze loopt van het reservoir naar beneden en zit dan vast naast de aanvoer van je waterspoeling. De slag is gewoon dicht aan het einde en ik heb hem ook niet nodig, maar ik zou niet weten wat ik er mee moet of waarom het er zit!quote:Op maandag 21 januari 2008 17:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Bedoel je een installatie tekening van het inbouwreservoir ?
Die zijn gewoon op internet te vinden op de site van Geberit
Het valt me alleszins mee, maar ik ben zelf ook even gaan rekenen. Ik wil de volgende dingen wijzigen/kopen:quote:Op zondag 20 januari 2008 14:46 schreef Raissa het volgende:
Rond de ¤ 1000,- (we hebben een inbouwtoilet, design radiator, fonteintje, véél leidingen moeten verleggen en dus een nieuw plafond)
Watervast verlijmd multiplex is het om precies te zijn. Gipsplaten zijn niet sterk genoeg. Bovendien gaan dan waarschijnlijk je tegels breken op gipsplatenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:22 schreef dennisdotcom het volgende:
Waarom heb je eigenlijk een houten voorzetwand en geen gipsplaten?
De tegel onder de startlat gaat er vanavond onder, geen idee eigenlijk of hij past ik neem aan datquote:Op woensdag 23 januari 2008 10:58 schreef Skyflipper het volgende:
Ziet er mooit uit! Zit er nu precies een tegel onder je startlat? Ga je tot het plafond door?
Het voordeel van tegelen is dat je natuurlijk wat langer door kan gaan.
Dat vind ik ook wel een minpunt eigenlijkquote:Op zondag 27 januari 2008 04:24 schreef sobotta het volgende:
Jee, da's mooi geworden! Ik zou mijn wc ook graag aanpakken, maar ik heb er maar één in huis, en ik heb een huurhuis.... dus ik denk niet dat ik daar aan ga beginnen, mijn klussende, uitlopende zelf kennende.
Enne, ik wil geen zeikerd zijn, maar waarom heb je je vloertegels in zo'n andere kleur dan je mozaiektegels gekozen?
De tegels zijn donkergrijs, op de foto zien ze er inderdaad bruin uit, erg lelijk, schrok me ook kapot. Maar IRL zijn ze wel mooiquote:Op zondag 27 januari 2008 04:24 schreef sobotta het volgende:
Jee, da's mooi geworden! Ik zou mijn wc ook graag aanpakken, maar ik heb er maar één in huis, en ik heb een huurhuis.... dus ik denk niet dat ik daar aan ga beginnen, mijn klussende, uitlopende zelf kennende.
Enne, ik wil geen zeikerd zijn, maar waarom heb je je vloertegels in zo'n andere kleur dan je mozaiektegels gekozen?
Ik heb ook weer een poging gedaan om ze op de foto te krijgen zónder dat de kleur heel anders lijkt maar dat lukt nog niet echtquote:Op maandag 28 januari 2008 01:06 schreef sobotta het volgende:
ohw gelukkig maar, was al beetje bang voor onlogisch denken en slechte smaakHoewel dit mij eigenlijk natuurlijk geen reet aangaat, maar toch.
quote:Op maandag 28 januari 2008 10:03 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ons toilet heeft nu een pot met een 'grond-uitlaat'. Ik streef er naar om een zwevend toilet te maken, waardoor de uitlaat een stuk naar achteren zal moeten.
Het lijkt er dus op dat ik een gat in de vloer zal moeten boren en de rioolbuis moet verplaatsen, of, of, of...
De buis van het toilet van de badkamer komt in het hoekje van het benedentoilet voorbij (zit in een soort koker van 15x15 cm ingebouwd). Kan ik hier niet gewoon een T-stuk op zetten op de juiste hoogte en dáár dan het toilet op aansluiten? Of loop ik dan het risico dat het toilet beneden overloopt als er boven doorgetrokken wordt?
Het frame zit op ongeveer 17cm + 18mm plaatmateriaal + ongeveer 7 mm tegelwerk + 52 cm potquote:Op maandag 28 januari 2008 11:35 schreef Zjummie het volgende:
Wordt mooi![]()
Wat is de diepte geworden van de voorzetwand ? En wat wordt de diepte van de voorkant van de pot tot aan de achterwand (ofwel de totale diepte) ?
Dat overlopen zou ik niet zo bang voor zijn, maar als de koof 15x15 is zit daar inderdaad waarschijnlijk 110mm buis in wat overigens wel prima kan. Je zou een Y stuk er op kunnen zetten (wat dus is: 110mm in, 110mm uit onder, 110mm schuin omhoog), dan maak je overstromen in principe onmogelijk (zowiezo is dat kleine kans want het komt met een bloedgang naar beneden kletteren dus als er geen verstopping zit is overstromen onmogelijk.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:03 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ons toilet heeft nu een pot met een 'grond-uitlaat'. Ik streef er naar om een zwevend toilet te maken, waardoor de uitlaat een stuk naar achteren zal moeten.
Het lijkt er dus op dat ik een gat in de vloer zal moeten boren en de rioolbuis moet verplaatsen, of, of, of...
De buis van het toilet van de badkamer komt in het hoekje van het benedentoilet voorbij (zit in een soort koker van 15x15 cm ingebouwd). Kan ik hier niet gewoon een T-stuk op zetten op de juiste hoogte en dáár dan het toilet op aansluiten? Of loop ik dan het risico dat het toilet beneden overloopt als er boven doorgetrokken wordt?
what the hell?quote:Op donderdag 31 januari 2008 11:34 schreef Raissa het volgende:
Nou, de toiletpot is eergisteren gebroken. Niet vanwege onhandig ophangen maar vanwege een "test-zit". Goedkoop is duurkoop zegt men altijd maar, ik ben het er dit keer mee eensNu hebben we een duurdere (80 euro) pot gekocht en die zit prima
Ja, hij hing al. Milanese wilde gewoon even gaan zitten (kijken hoe dat voelt) en toen brak ie.. Lekker gevaarlijk ook! We hebben hem idd terug gebracht maar we waren echt de "eerste". Ik geloof er niets van want we hebben die andere goedkope potten ook eens bekeken en daar zaten ook al wat scheurtjes in... Anyway, het is nu opgelostquote:Op donderdag 31 januari 2008 18:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
what the hell?
de pot hing al ? en knapte ? dan had ik hem mooi terug gebracht he :p
Afaik mag dat ding niet zo maar breken
We hebben een "normale" pot en hebben genoeg ruimte overquote:Op donderdag 31 januari 2008 17:42 schreef Skyflipper het volgende:
Heb je voor dat geld een korte of lange pot?
Ik heb zelf zo'n zelfde ruimte (1,15m), maar ben voor een korte pot gegaan, omdat je anders pal voor de muur zit!
stomheid!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:46 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ja, hij hing al. Milanese wilde gewoon even gaan zitten (kijken hoe dat voelt) en toen brak ie.. Lekker gevaarlijk ook! We hebben hem idd terug gebracht maar we waren echt de "eerste". Ik geloof er niets van want we hebben die andere goedkope potten ook eens bekeken en daar zaten ook al wat scheurtjes in... Anyway, het is nu opgelost
Als je het topic had gelezen had je gezien dat ze er IRL héél anders uitzien dan op de foto....quote:Op dinsdag 5 februari 2008 10:18 schreef TheOneAndOnly het volgende:
blijven die vloertegels zo?
Sterker nog, als hij op de foto's nou eens goed zou kijken zou je zien dat onder de toiletpot(waar er dus schaduw is omdat daar geen direct licht opschijnt ,dat de tegels daar WEL grijs zijn..... )quote:Op dinsdag 5 februari 2008 12:12 schreef Raissa het volgende:
[..]
Als je het topic had gelezen had je gezien dat ze er IRL héél anders uitzien dan op de foto....
Inmiddels is de WC rol ook van de partijquote:Op woensdag 6 februari 2008 20:13 schreef Skyflipper het volgende:
Ik mis eigenlijk nog een ding...... een WC rol!
Beter laat dan nooitquote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:20 schreef Raissa het volgende:
[..]
Inmiddels is de WC rol ook van de partijMorgen eens even een foto maken van het eind-eind-eind-resultaat!
als ik vanavond thuis kom, zal ik ons toilet eens showen...dan vind je dit echt NIET druk hahaquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm dat behang is mijn smaak niet, beetje te druk
maar goed smaken verschillen
Het is inderdaad druk. Moet zeggen dat ik er ook niet van ondersteboven ben maar we hebben het meer uit het oogpunt gedaan: We willen wat aparts en behang kun je er na een maand weer afrukken om wat nieuws te doen. Ik verwacht niet dat het er over 2 weken af is maar een half jaar is toch wel de max denk ikquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm dat behang is mijn smaak niet, beetje te druk
maar goed smaken verschillen
Ben benieuwd danquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:48 schreef suuske343 het volgende:
[..]
als ik vanavond thuis kom, zal ik ons toilet eens showen...dan vind je dit echt NIET druk haha
Maar ik vind dat je op een toilet ook wel iets geks mag doen.
De rest van het huis wordt meestal redelijk serieus
Ik vind het echt heel mooi geworden hoor met dat behangetje erbij...als het gewoon wit was, was het ook weer zo gewoon
Hahahaquote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:52 schreef Raissa het volgende:
[..]
Het is inderdaad druk. Moet zeggen dat ik er ook niet van ondersteboven ben maar we hebben het meer uit het oogpunt gedaan: We willen wat aparts en behang kun je er na een maand weer afrukken om wat nieuws te doen. Ik verwacht niet dat het er over 2 weken af is maar een half jaar is toch wel de max denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |