abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56237968
pi_56245029
Ziet er mooit uit! Zit er nu precies een tegel onder je startlat? Ga je tot het plafond door?

Het voordeel van tegelen is dat je natuurlijk wat langer door kan gaan.
pi_56254733
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:58 schreef Skyflipper het volgende:
Ziet er mooit uit! Zit er nu precies een tegel onder je startlat? Ga je tot het plafond door?

Het voordeel van tegelen is dat je natuurlijk wat langer door kan gaan.
De tegel onder de startlat gaat er vanavond onder, geen idee eigenlijk of hij past ik neem aan dat Milanese daar goed over nagedacht heeft (al heeft hij met deze klus wel een aantal keer bewezen de meetlat niet zo heel serieus te nemen )

We tegelen niet tot het plafond. We tegelen tot de hoogte van het muurtje, daarboven wil ik graag behang. In eerste instantie wou ik van dat heerlijke kitsch behang maar daar kom ik denk ik toch wel van terug Anyway, ik moet over de behangkeuze dus nog even nadenken. Het is altijd zo moeilijk voorstellen van hoe het gaat worden
  zondag 27 januari 2008 @ 01:42:22 #79
8846 milanese
Satan van de televisie
pi_56332913
Huidige status:

Morgen de vloer nog even voegen, daarna de muur afmaken, fonteintje en verwarming ophangen, en dan is het wel zo'n beetje klaar
  zondag 27 januari 2008 @ 01:42:36 #80
8846 milanese
Satan van de televisie
pi_56332918
En KITTEN!
pi_56334223
Jee, da's mooi geworden! Ik zou mijn wc ook graag aanpakken, maar ik heb er maar één in huis, en ik heb een huurhuis.... dus ik denk niet dat ik daar aan ga beginnen, mijn klussende, uitlopende zelf kennende.
Enne, ik wil geen zeikerd zijn, maar waarom heb je je vloertegels in zo'n andere kleur dan je mozaiektegels gekozen?
jesus saves, i spend
pi_56335189
quote:
Op zondag 27 januari 2008 04:24 schreef sobotta het volgende:
Jee, da's mooi geworden! Ik zou mijn wc ook graag aanpakken, maar ik heb er maar één in huis, en ik heb een huurhuis.... dus ik denk niet dat ik daar aan ga beginnen, mijn klussende, uitlopende zelf kennende.
Enne, ik wil geen zeikerd zijn, maar waarom heb je je vloertegels in zo'n andere kleur dan je mozaiektegels gekozen?
Dat vind ik ook wel een minpunt eigenlijk

Verder ziet het er goed uit
pi_56335470
tvp, intressant om te volgen
pi_56342676
quote:
Op zondag 27 januari 2008 04:24 schreef sobotta het volgende:
De tegels zijn donkergrijs, op de foto zien ze er inderdaad bruin uit, erg lelijk, schrok me ook kapot. Maar IRL zijn ze wel mooi
pi_56354133
ohw gelukkig maar, was al beetje bang voor onlogisch denken en slechte smaak Hoewel dit mij eigenlijk natuurlijk geen reet aangaat, maar toch.
jesus saves, i spend
  maandag 28 januari 2008 @ 10:03:44 #86
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_56356682
Ons toilet heeft nu een pot met een 'grond-uitlaat'. Ik streef er naar om een zwevend toilet te maken, waardoor de uitlaat een stuk naar achteren zal moeten.

Het lijkt er dus op dat ik een gat in de vloer zal moeten boren en de rioolbuis moet verplaatsen, of, of, of...

De buis van het toilet van de badkamer komt in het hoekje van het benedentoilet voorbij (zit in een soort koker van 15x15 cm ingebouwd). Kan ik hier niet gewoon een T-stuk op zetten op de juiste hoogte en dáár dan het toilet op aansluiten? Of loop ik dan het risico dat het toilet beneden overloopt als er boven doorgetrokken wordt?
pi_56358031
quote:
Op maandag 28 januari 2008 01:06 schreef sobotta het volgende:
ohw gelukkig maar, was al beetje bang voor onlogisch denken en slechte smaak Hoewel dit mij eigenlijk natuurlijk geen reet aangaat, maar toch.
Ik heb ook weer een poging gedaan om ze op de foto te krijgen zónder dat de kleur heel anders lijkt maar dat lukt nog niet echt

-edit- Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik absoluut NIET overweg kan met ons fototoestel...
pi_56358195
Weer even een tussenstand, op deze foto is de vloertegel (klein stukje, maar goed) wel iets kleur-echter.

(Kwaliteit van de foto: zie post hierboven )
pi_56358555
Wordt mooi

Wat is de diepte geworden van de voorzetwand ? En wat wordt de diepte van de voorkant van de pot tot aan de achterwand (ofwel de totale diepte) ?
pi_56366162
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:03 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ons toilet heeft nu een pot met een 'grond-uitlaat'. Ik streef er naar om een zwevend toilet te maken, waardoor de uitlaat een stuk naar achteren zal moeten.

Het lijkt er dus op dat ik een gat in de vloer zal moeten boren en de rioolbuis moet verplaatsen, of, of, of...

De buis van het toilet van de badkamer komt in het hoekje van het benedentoilet voorbij (zit in een soort koker van 15x15 cm ingebouwd). Kan ik hier niet gewoon een T-stuk op zetten op de juiste hoogte en dáár dan het toilet op aansluiten? Of loop ik dan het risico dat het toilet beneden overloopt als er boven doorgetrokken wordt?

Waarschijnlijk zit er een 110 mm buis achter dat koofje en daar is niet zo flexibel mee te werken. Het geeft nogal weinig mee... vooral op korte stukjes. Het verplaatsen is gewoon het beste. (maar niet altijd even makkelijk)
pi_56371090
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:35 schreef Zjummie het volgende:
Wordt mooi

Wat is de diepte geworden van de voorzetwand ? En wat wordt de diepte van de voorkant van de pot tot aan de achterwand (ofwel de totale diepte) ?
Het frame zit op ongeveer 17cm + 18mm plaatmateriaal + ongeveer 7 mm tegelwerk + 52 cm pot
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:09:58 #92
8846 milanese
Satan van de televisie
pi_56377734
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:03 schreef NT-T.BartMan het volgende:

Dat overlopen zou ik niet zo bang voor zijn, maar als de koof 15x15 is zit daar inderdaad waarschijnlijk 110mm buis in wat overigens wel prima kan. Je zou een Y stuk er op kunnen zetten (wat dus is: 110mm in, 110mm uit onder, 110mm schuin omhoog), dan maak je overstromen in principe onmogelijk (zowiezo is dat kleine kans want het komt met een bloedgang naar beneden kletteren dus als er geen verstopping zit is overstromen onmogelijk.
De 110mm Y kan je dan met een recht stuk pijp (en een beetje spelen met de maat) schuin aansluiten op het reservoir.

Het probleem onstaat alleen dat deze buis waarschijnlijk door vaklui is aangesloten en even een stuk pijp er uit halen is vrij lastig over het algemeen omdat onder de vloer alles precies goed zit dat wrik je er dus niet zo makkelijk tussen.

Ik zou definitely voor het verplaatsen gaan van de huidige afvoer en dan die koof van 15x15 meenemen in je voorzetwand (waardoor je dus een voorzetwand krijgt net zo hoog als je hele toilet), eventueel kan je zo'n kastje maken met zo'n glasplaatje zoals eerder te zien in dit topic.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:14:13 #93
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_56386995
Wat dan wel weer grappig is, is dat GoogleAds nu reclame maakt voor 'RioolProblemen.nl'

pi_56429519
Nou, de toiletpot is eergisteren gebroken. Niet vanwege onhandig ophangen maar vanwege een "test-zit". Goedkoop is duurkoop zegt men altijd maar, ik ben het er dit keer mee eens Nu hebben we een duurdere (80 euro) pot gekocht en die zit prima
pi_56438465
Heb je voor dat geld een korte of lange pot?

Ik heb zelf zo'n zelfde ruimte (1,15m), maar ben voor een korte pot gegaan, omdat je anders pal voor de muur zit!
pi_56439082
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:34 schreef Raissa het volgende:
Nou, de toiletpot is eergisteren gebroken. Niet vanwege onhandig ophangen maar vanwege een "test-zit". Goedkoop is duurkoop zegt men altijd maar, ik ben het er dit keer mee eens Nu hebben we een duurdere (80 euro) pot gekocht en die zit prima
what the hell?

de pot hing al ? en knapte ? dan had ik hem mooi terug gebracht he :p

Afaik mag dat ding niet zo maar breken
pi_56451972
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

what the hell?

de pot hing al ? en knapte ? dan had ik hem mooi terug gebracht he :p

Afaik mag dat ding niet zo maar breken
Ja, hij hing al. Milanese wilde gewoon even gaan zitten (kijken hoe dat voelt) en toen brak ie.. Lekker gevaarlijk ook! We hebben hem idd terug gebracht maar we waren echt de "eerste". Ik geloof er niets van want we hebben die andere goedkope potten ook eens bekeken en daar zaten ook al wat scheurtjes in... Anyway, het is nu opgelost
pi_56451984
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:42 schreef Skyflipper het volgende:
Heb je voor dat geld een korte of lange pot?

Ik heb zelf zo'n zelfde ruimte (1,15m), maar ben voor een korte pot gegaan, omdat je anders pal voor de muur zit!
We hebben een "normale" pot en hebben genoeg ruimte over
pi_56472186
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:46 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ja, hij hing al. Milanese wilde gewoon even gaan zitten (kijken hoe dat voelt) en toen brak ie.. Lekker gevaarlijk ook! We hebben hem idd terug gebracht maar we waren echt de "eerste". Ik geloof er niets van want we hebben die andere goedkope potten ook eens bekeken en daar zaten ook al wat scheurtjes in... Anyway, het is nu opgelost
stomheid!

je zou er maar lekker op zitten te knutselen :/

of milanese moet enorme zware botten hebben maar dat geloof ik niet
pi_56535898
We hadden weer even een paar daagjes vertraging. De bedoeling was om een klein designradiatortje op te hangen. Na een meetfout van Milanese moest er dus een tegel uitgesloopt worden. Gelukkig hadden we nog een heel pak tegels over! Dit heeft voor ongeveer 1 dag vertraging gezorgd. Een dag later had Milanese dus de radiator wél goed hangen. Echter, het nam zoveel ruimte in beslag en gaf het toilet zo'n rare uitstraling dat we weer besloten hebben de radiator te laten vervallen Vandaag hebben zijn we zo goed als klaar, we moeten alleen nog wat dingetjes afkitten...!

Ik krijg overigens nog steeds niet de échte kleur tegels op de foto.... Jullie moeten maar vertrouwen op mijn oordeel dat het er IRL wél grijs uitziet

Arme Milanese
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')