abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 december 2007 @ 21:51:33 #51
8846 milanese
Satan van de televisie
pi_55664335
quote:
Op zondag 30 december 2007 21:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Hmmm, ik vraag me af hoe jullie het water uit de wc pot hebben gehaald. Als je het zo los draai, wordt het dan niet een zooitje? Iemand die het weet?
Waterkraant dichtdraaien, toilet doorspoelen (daarna vult deze zich dus niet meer), pot losmaken en dan in balans houden Of even in een emmer leeggooien, als je de pot naar achter kantelt loopt ie leeg
Ik ben overigens voor de balanseer optie gegaan
pi_55675328
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:47 schreef milanese het volgende:

[..]

Dat zowiezo, maar dan heb je rechts ongeveer 3cm meer witte tegel dan links.
Dat is minder goed te zien dan een spoelknop dat niet in het midden van een accent strook zit. Maar uiteindelijk is dat een kwestie van smaak.

De oude wc pot opgelicht en op een emmer laten leeg stromen door te kantelen.
Na het testen van de nieuwe wc pot het water uit de pot gehaald met een spons.
pi_55676337
hier gewoon de spoelbak geleegt, de pot zelf voorover kantelen en zo naar de tuin afgevoerd, aldaar het water er pas uitgegooit
pi_55702231
Milanese is gisteren toch bezig geweest de afvoer écht goed te leggen. Het ligt nu veel verder naar achteren en wel in het midden. Nu is hij bezig met de voorzetwand, alvast wat balkjes zagen enzo.
pi_56016541
Zijn er al weer nieuwe foto's beschikbaar??? [Nieuwe foto is weer leuk om te zien]

IK ben erg benieuwd hoe het er inniddels uit ziet! (Ik heb mezelf speciaal geregistreerd om dit te kunnen vragen, omdat er al een tijdje niet gepost was )

IK ben zelf ook al een tijdje de toilet aan het verbouwen, dus voorbeelden zijn altijd welkom!

[ Bericht 4% gewijzigd door Skyflipper op 15-01-2008 00:18:35 ]
pi_56023098
quote:
Op maandag 14 januari 2008 08:09 schreef Skyflipper het volgende:
Zijn er al weer nieuwe foto's beschikbaar???

IK ben erg benieuwd hoe het er inniddels uit ziet! (Ik heb mezelf speciaal geregistreerd om dit te kunnen vragen, omdat er al een tijdje niet gepost was )

IK ben zelf ook al een tijdje de toilet aan het verbouwen, dus voorbeelden zijn altijd welkom!
Een nieuwe foto heb ik net even voor je gemaakt. Zoals je kunt zien zijn er niet al te veel vorderingen maar dat heeft verschillende redenen. We hebben een fijne buurvrouw die pertinent géén geluid wil na half 8 's avonds (fijn, als je pas om half 7 uit je werk bent..), en doordat we een kleine lekkage hadden

De afvoer is dus naar achteren gelegd én in het midden. De waterleiding is er inmiddels ook. (alleen voor het toilet, het fonteintje moet nog..)
pi_56159063
Een nieuwe update:

-Het nieuwe plafond zit er in
-Muren zijn gestuct
-Balken voor de voorzetwand staan
-Watervast verlijmd multiplex is in huis, klaar om vastgeschroefd te gaan worden

Morgen waarschijnlijk een update met de foto's van de voorzetwand.
  zondag 20 januari 2008 @ 12:43:17 #58
8846 milanese
Satan van de televisie
pi_56174536
Even wat foto's:

Het inbouwreservoir met frame:

De CV-leidingen:

Het nieuwe plafond met inbouwspotjes (aan):

En uit:
pi_56177343
Wil je graag vrienden blijven met die buurvrouw dat je dat half acht ook respecteert? Want uiteindelijk geldt de wet (tot 22uur) of (als je bv. in een flat woont) een VVE-reglement (in mijn geval tot 20uur).
pi_56177634
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:21 schreef dennisdotcom het volgende:
Wil je graag vrienden blijven met die buurvrouw dat je dat half acht ook respecteert? Want uiteindelijk geldt de wet (tot 22uur) of (als je bv. in een flat woont) een VVE-reglement (in mijn geval tot 20uur).
Ze hebben kleine kinderen en aangezien we die misschien zelf ook nog eens gaan krijgen proberen we er rekening mee te houden.. We hebben totaal geen band met de buren maar vind het prettiger dat je rekening houdt met elkaar en als "fijne" buren naast elkaar leeft dan elkaar zonder groeten voorbij loopt.
pi_56177727
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:30 schreef Raissa het volgende:
Ze hebben kleine kinderen en aangezien we die misschien zelf ook nog eens gaan krijgen proberen we er rekening mee te houden.. We hebben totaal geen band met de buren maar vind het prettiger dat je rekening houdt met elkaar en als "fijne" buren naast elkaar leeft dan elkaar zonder groeten voorbij loopt.
Inderdaad! Maar als je één keer een weekje het toilet gaat doen en zegt dat je tot half 9 wilt klussen zal ze daar vast niet over klagen .
pi_56177810
Volgens mij was het trouwens al ergens gevraagd maar ik had nog geen antwoord gezien maar mag ik brutaal vragen wat jullie verbouwing ongeveer kost?

Ik moet ook nieuwe tegels, muren stucen, gipsplaten plafond en een inbouwplee namelijk.
pi_56178083
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Volgens mij was het trouwens al ergens gevraagd maar ik had nog geen antwoord gezien maar mag ik brutaal vragen wat jullie verbouwing ongeveer kost?

Ik moet ook nieuwe tegels, muren stucen, gipsplaten plafond en een inbouwplee namelijk.
Dat mag je

Rond de ¤ 1000,- (we hebben een inbouwtoilet, design radiator, fonteintje, véél leidingen moeten verleggen en dus een nieuw plafond)
pi_56178127
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:34 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Inderdaad! Maar als je één keer een weekje het toilet gaat doen en zegt dat je tot half 9 wilt klussen zal ze daar vast niet over klagen .
Heb je gelijk in, maar we zijn nu in principe bijna klaar en zo kon Milanese ook nog eens een avond op de bank zitten omdat het "te laat" was om herrie te maken
pi_56197159
De voorzetwand:

We zitten alleen een beetje te kutten met het fonteintje. We hadden er 1 gekocht maar die komt véél groter uit dan verwacht. Vanavond dus ff ruilen en kijken of we en heel klein hoekfonteintje kunnen vinden..

Verwachting is dat we woensdagavond gaan tegelen!
pi_56198230
Leuk om te volgen
Groetjes van Liss
  maandag 21 januari 2008 @ 13:33:33 #67
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_56198328
TerugVindPot! Ook plannen!
pi_56199032
Ziet er goed uit!

Die fonteintjes zijn echt vervelend! In de winkel lijken ze heel klein, maar als je ze in de WC hangt ligt ie op je schoot! Er zijn maar heeeeel weinig hoekfonteintjes die heel klein zijn. Ik was eerst aan het kijken voor een hoek geval, maar ben uiteindelijk voor een 'normaal' exemplaar gegaan, omdat die gewoon veel kleiner zijn.

Heb je trouwens nog ergens een betere handleiding gevonden?
In het begin had ik ook geen idee waar alles moest, maar als je alles een beetje in elkaar zet blijft er niks over, dus dan zal het wel kloppen

Heb je trouwens bovenop de WC ook nog een balk gemonteerd?
  maandag 21 januari 2008 @ 16:31:19 #69
8846 milanese
Satan van de televisie
pi_56202028
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:07 schreef Skyflipper het volgende:

Nee, geen betere handleiding. Maar alles lijkt heel erg lastig maar als je gewoon begint is het allemaal best logisch

Ik heb daar ook een balk gemonteerd. Dit om de bovenplaat vast aan te schroeven, die kan je niet vastschroeven aan de andere plaat, dan gaat dat hout splijten.
  Moderator maandag 21 januari 2008 @ 17:35:38 #70
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_56203371
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:07 schreef Skyflipper het volgende:
Ziet er goed uit!

Die fonteintjes zijn echt vervelend! In de winkel lijken ze heel klein, maar als je ze in de WC hangt ligt ie op je schoot! Er zijn maar heeeeel weinig hoekfonteintjes die heel klein zijn. Ik was eerst aan het kijken voor een hoek geval, maar ben uiteindelijk voor een 'normaal' exemplaar gegaan, omdat die gewoon veel kleiner zijn.

In het begin had ik ook geen idee waar alles moest, maar als je alles een beetje in elkaar zet blijft er niks over, dus dan zal het wel kloppen

Bedoel je een installatie tekening van het inbouwreservoir ?
Die zijn gewoon op internet te vinden op de site van Geberit
pi_56217536
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:35 schreef Vonkenboer het volgende:

Bedoel je een installatie tekening van het inbouwreservoir ?
Die zijn gewoon op internet te vinden op de site van Geberit
Het ging erom dat de handleiding die standaard bij de WC iets meer dan 1 a4tje is. Maar zoals gezegd, als je de boel in elkaar zet blijft er niks over. Ik heb nog wel een slang op mijn geberit zitten waarvan mij het doel ontgaat. Deze loopt van het reservoir naar beneden en zit dan vast naast de aanvoer van je waterspoeling. De slag is gewoon dicht aan het einde en ik heb hem ook niet nodig, maar ik zou niet weten wat ik er mee moet of waarom het er zit!
pi_56233268
Waarom heb je eigenlijk een houten voorzetwand en geen gipsplaten?
pi_56234254
quote:
Op zondag 20 januari 2008 14:46 schreef Raissa het volgende:
Rond de ¤ 1000,- (we hebben een inbouwtoilet, design radiator, fonteintje, véél leidingen moeten verleggen en dus een nieuw plafond)
Het valt me alleszins mee, maar ik ben zelf ook even gaan rekenen. Ik wil de volgende dingen wijzigen/kopen:

- Vloer- en wandtegels (vloer zwart, tegels wit)
- Plafond (nu van die kantoordingen), moet houten frame + gipsplaten + stucwerk worden
- Muren (opnieuw stucen, ziet er nu écht niet uit)
- Achterwand (houten frame + gipsplaten + stucwerk)
- Inbouwtoilet
- Nieuwe fontein + nieuwe kraan + toevoerleiding kraan infrezen in muur
- Nieuwe toiletaccessoires (WC-rol houder etc.)
- Nieuwe spiegel
- Nieuwe halogeenspotjes
- Nieuwe schakelaar (aan andere kant van toilet)
- Nieuw stuk muur boven de deur (nu zo'n houten frame ter vervanging van het vroegere glas)

Ik verwacht bij elkaar ook rond de 1000 euro kwijt te zijn. Ik had verwacht dat tegels veel duurder zouden zijn trouwens, maar daarvoor schat ik dat ik minder dan 75 euro kwijt ben. Het gaat ook om een oppervlak van niets .
pi_56236317
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 20:22 schreef dennisdotcom het volgende:
Waarom heb je eigenlijk een houten voorzetwand en geen gipsplaten?
Watervast verlijmd multiplex is het om precies te zijn. Gipsplaten zijn niet sterk genoeg. Bovendien gaan dan waarschijnlijk je tegels breken op gipsplaten
pi_56236456
Een aantal minuten geleden:

Nu:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')