Dat lijkt me vrij duidelijkquote:
Euh... Het is lelijk? Laminaatvloer in het toiletquote:
Een log? Van hoe je iedere dag de gamma in en uit loopt?quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:43 schreef milanese het volgende:
Geinspireerd door het goede topic van HarryP (Toilet en badkamer verbouwen) ga ik dus hier een log bijhouden van de vorderingen (wat ook wel motiverend werkt omdat ik zo'n klusser ben die begint te breken en daarna geen zin meer heeft). Gelukkig hebben we wel 2 toilets in huis
Dan zou ik ze alle 2 tegelijk aanpakken, dan moet je wel.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:43 schreef milanese het volgende:
Gelukkig hebben we wel 2 toilets in huis
Heel goed Blapietquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:57 schreef Blapiet het volgende:
Joh, ik had zoeits ook nog nooit gedaan
Gewoon beginnen, gewoon doen.
Nou ja, eerlijk is eerlijk, ik heb een buurman die in de bouw zit dus als ik ergens mee zat had hij een antwoord....quote:
Of nog beter, neem een inbouwreservoir voor in een hoek van 90 graden, heb je way meer ruimte voor de knietjes, plus zonder problemen kun je een knap fonteintje ophangen ipv een altijd te klein dingquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:33 schreef Marsepein het volgende:
Kun je het toilet niet 90 graden draaien, met je knieen richting de deur zitten?
De buis ligt een paar centimeters (moeilijk nog kunnen meten, ik gok 5cm o.i.d.) van de ligger af, de bocht die er in zit gaat niet naar binnen of buiten in het toilet, maar naar rechts.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:49 schreef quo_ het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal.
Op de tekening ligt het hart de afvoer op 285 + 110/2 = 340 mm van de binnenmuur.
Op foto 1 en 2 lijkt het vertikale deel van de afvoerbuis strak tegen de betonnen ligger geplaatst te zijn, en de ligger ligt tegen de binnenmuur.
Het lijkt mij toe dat als je de vertikale buis precies rechtomhoog brengt je op de goede plaats in het inbouwframe uitkomt.
Is ook een idee ja, scheelt wel een hoop stofquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:59 schreef Solingjan het volgende:
Water komt van rechts toch. Niet in de muur maar de kruipruimte in en dan weer naar boven.
Scheelt je freeswerk en kans op lekkage(in de muur)
Ik denk dat de huidige afvoer wel goed zit. In de kruipruimte dan. Mss het gat iets naar achter verplaatsen. Dan eventueel met een bocht naar de inbouw unit.
Probleem opgelost.
Het is al zo'n krappe ellende daar, nu zit ik zowat met m'n knieen tegen de muur.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:33 schreef Marsepein het volgende:
Kun je het toilet niet 90 graden draaien, met je knieen richting de deur zitten?
Dat kastje boven het toilet!!quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:57 schreef Blapiet het volgende:
Joh, ik had zoeits ook nog nooit gedaan, zo was het:
[afbeelding]
En zo heb ik het het nu:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gewoon beginnen, gewoon doen.
Is dit zo'n Geberit UP700?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:00 schreef richie29 het volgende:
Kijk des noods ook even in mijn topic (vorige deel staat het meeste).
Als ik de indeling van je toilet zo bekijk lijkt die erg veel op de indeling zoals ik het heb.
Ik heb nog niet af, dit is de status nu:
[afbeelding]
De vorige afvoer zat op de plek waar nu de steeksleutel ligt ongeveer. Die dicht gemaakt en stortvloertje er overheen.
Ik heb mijn oog laten vallen op dit pareltje:quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:39 schreef richie29 het volgende:
* Zoekt bestelling erbij*
Nee, die niet..zegt me ook niet wat eigenlijk
[b]Geberit duofix frontbediening[b]Uitvoering Voorwandsysteem Bediening Frontbediening Hartafstand bevestiging sanitair 180 mm en 230 mm Hoogte 1120 t/m 1120 mm Breedte 500 mm Minimale diepte 120 mm Maximale diepte 150 mm (klopt volgens mij geen reet van) Hoeveelheid spoelwater 3 en 6 ltr max 7,5 ltr Met spoelonderbreking Ja Geschikt voor pneumat. bediening Ja Geschikt voor elektr. bediening Ja Met deur N.v.t. Diameter toevoer 15 mm Richting afvoer Diameter afvoer 110 mm
Bruto-prijs (excl btw) : 247,05
Maar meestal betaal je die brutoprijs voor zo'n inbouwelement niet hoor.
Ik heb 'm zo strak mogelijk tegen de muur gezet en de voorkant van het reservoir staat 17cm van de muur.
Dat bedacht ik me ook toen ik de achterplaat er al in hadquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:01 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat kastje boven het toilet!!![]()
Dat wil ik ook Milanese!
Bij mij was niet de diepte van het inbouw reservoir de reden dat ik +/- 20 cm (inclusief tegels etc) naar voren ben gekomen maar de afvoer en waterleiding die ervoor zorgde dat het inbouw reservoir niet verder naar achteren kon.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:43 schreef milanese het volgende:
[..]
Ik heb mijn oog laten vallen op dit pareltje:
http://www.geberit.nl/geb(...)f/pages/prod-pron-16
Heeft een brutoprijs van 580, nettoprijs na een beetje zoeken op internet: +/- 275. Als dat echt veel ruimte scheelt dan wil ik dat nog wel overwegen. Vind het wel een mooi idee
Maar ik denk dat ik dit weekend maar ga beginnen met breken om de situatie beter in te kunnen schatten
Het kan erger dan laminaat. Toen mijn broer in zijn huis kwam wonen lag erquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:17 schreef Raissa het volgende:
[..]
Euh... Het is lelijk? Laminaatvloer in het toiletal die leidingen over de muur, die pleepot die niet gewoon wit is maar "gebroken wit". Ik ben met Milanese eens dat het niet echt mooi is maar of ik die verbouwing aan hem durf over te laten
![]()
![]()
[..]
Een log? Van hoe je iedere dag de gamma in en uit loopt?
Dat is inderdaad wel erger jaquote:Op woensdag 26 december 2007 16:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het kan erger dan laminaat. Toen mijn broer in zijn huis kwam wonen lag erhoogpolig tapijt
in de wc. Lekker fris.
Overmorgen?quote:Op zondag 30 december 2007 13:30 schreef dennisdotcom het volgende:
Tvp. Toilet moet hier ook volgend jaar!
quote:Op zondag 30 december 2007 14:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Overmorgen?
Dat zowiezo, maar dan heb je rechts ongeveer 3cm meer witte tegel dan links.quote:Op zondag 30 december 2007 17:45 schreef HarryP het volgende:
Ik zou de toilet of de functionele plaats houden. (dus uit het midden).
En de verticale strook mozaiksteentjes gelijk houden met de spoelknop / toilet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |