Ja, ik vind dat dus ook echt idioot. Maar op een Pabo, waar mensen leren dit over te brengen op anderen, waar mensen leren om leraar te worden, vind ik dit al helemaal niet kunnen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is helaas op elke willekeurige universiteit ook zo....
Ben eens blij dat we wat verder gestandariseerd hebben, ik moet hier regelmatig ook dingen maken voor de amerikaanse markt en dan moet zo'n product 13/8 inch lang zijn. Nee dat zijn makkelijk maten om mee te werken. Laten we anders het hele si systeem overboord zetten en ook weer met voeten en ellen gaan werken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:
hoe verboden? het wordt nog steeds overal gebruikt. In recepten, bij de slager.
Waar is de tijd van meneer Vlaming, m'n docent Nederlands die me heeft leren spellen! Was altijd doodsbang naar voren te worden geroepen om m'n huiswerk te laten zienquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:41 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat dus ook echt idioot. Maar op een Pabo, waar mensen leren dit over te brengen op anderen, waar mensen leren om leraar te worden, vind ik dit al helemaal niet kunnen.![]()
Whahaha! Ja, idd, dat bedoelen ze dus! Ben blijkbaar al een tijdje niet meer met rekenen bezig geweest.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als je nog iets beter oplet zie je dat er eigenlijk gewoon 834 - 200 staat.
Dan moet het wel verd*md lekkere wafels geweest zijn als de studiepunten toegekent worden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik vertrouw geen enkele studie waar je meer studiepunten krijgt voor het bakken van wafels dan bij een studie elektrotechniek voor het maken van een functiegenerator. (echt voorbeeld)
Ja ik heb dus ook nog ouderwetse leraren gehad, vooral op de basisschool. Fun was het zeker nietquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar is de tijd van meneer Vlaming, m'n docent Nederlands die me heeft leren spellen! Was altijd doodsbang naar voren te worden geroepen om m'n huiswerk te laten zien![]()
Kilo is juist geen SI-eenheid, dus je haalt dingen door elkaarquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:54 schreef Gia het volgende:Kilo wel, overigens.
Ik haal niks door elkaar. Ik merk alleen op dat mijn oudste niet weet hoeveel een pond en een ons is, maar wel weet hoeveel een kilo is.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kilo is juist geen SI-eenheid, dus je haalt dingen door elkaar![]()
![]()
Een kilo is geen eenheid! Beetje van het niveau dat-ie niet weet wat een ons vis is, maar wel wat 1000 auto's zijn.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik haal niks door elkaar. Ik merk alleen op dat mijn oudste niet weet hoeveel een pond en een ons is, maar wel weet hoeveel een kilo is.
Wat boeit mij een SI-eenheid.
Helaas: een pond is verboden: geen IS-maatquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:28 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
[..]
En dan bestaat het überhaupt niet meer ofzo?? Ik mag toch hopen dat een ons, een pond, e.d. gewoon een stukje algemene kennis voor je is.
Ik beweer toch ook nergens dat een kilo een eenheid is. Als jij kunt aantonen waar ik dát beweer, wil ik dat weleens zien.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een kilo is geen eenheid! Beetje van het niveau dat-ie niet weet wat een ons vis is, maar wel wat 1000 auto's zijn.
idereen weet dat met kilo kilogram wordt bedoelt en niet 1000.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een kilo is geen eenheid! Beetje van het niveau dat-ie niet weet wat een ons vis is, maar wel wat 1000 auto's zijn.
Heel goed juist. Het moet afgelopen zijn met het gebruik van foute eenheden. Of ga jij ook nog een parketvloer van 36 vierkante el halen?quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:54 schreef Gia het volgende:
Heb net aan mijn oudste gevraagd of hij de eenheden ons en pond kent. Hij heeft er wel ooit van gehoord, maar weet niet hoeveel het is. Kilo wel, overigens.
Ik weet ook dat met bedoelt bedoeld bedoeld wordt! Maar dat maakt het nog niet goed om het fout te gebruiken...quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:05 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
idereen weet dat met kilo kilogram wordt bedoelt en niet 1000.
ik heb in ieder geval nog nooit 1000 appels gekregen na het bestellen van een kilo appels.
Anders ga je ff appels met peren vergelijken zeg. Het hoort gewoon bij de algemene kennis.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heel goed juist. Het moet afgelopen zijn met het gebruik van foute eenheden. Of ga jij ook nog een parketvloer van 36 vierkante el halen?
Misschien moet je het topic lezen voor je iets post dat al meerdere keren gezegd is.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:19 schreef Commensaal het volgende:
Het pond was toch 'officieel' afgeschaft?
Nee, vind ik niet.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:12 schreef Slarioux het volgende:
Anders ga je ff appels met peren vergelijken zeg. Het hoort gewoon bij de algemene kennis.
Allebei fruit.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:12 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Anders ga je ff appels met peren vergelijken zeg.
Prima. Dan hoort het bij de kennis die een docent hoort te bezitten.quote:
Je spreekt toch gewoon over een halve kilo.quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:32 schreef Slarioux het volgende:
Prima. Dan hoort het bij de kennis die een docent hoort te bezitten.
"Meester wat is een pond?"
"Geen idee knul vraag maar aan je vader"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |