Dat weet ik wel maar toen ik op de lagere school ging werd daar officieel aandacht aan besteedt dat je die eenheden "eigenlijk" niet meer mocht gebruiken omdat ze verouderd waren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
het zijn nog steeds hele gangbare maten
hoe verboden? het wordt nog steeds overal gebruikt. In recepten, bij de slager.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja, maar het is verboden (!) te gebruiken.
Uhh... wie besteedde daar officieel aandacht aan?quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:34 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat weet ik wel maar toen ik op de lagere school ging werd daar officieel aandacht aan besteedt dat je die eenheden "eigenlijk" niet meer mocht gebruiken omdat ze verouderd waren.
Als je nog iets beter oplet zie je dat er eigenlijk gewoon 834 - 200 staat.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:27 schreef Qebbel het volgende:
Nee, ze bedoelen dat je zelf moet kunnen laten zien dat je bepaalde handige trucjes kunt toepassen. Zoals je bij de eerste som kunt zien:
834 – 3,02 – 196,98 =
Je ziet dat de cijfers achter de komma samen 1 zijn. Zo kan je die som sneller uitrekenen.
De slager zal er wel over praten, maar het zal nooit op een bordje staan aangezien het geen wettelijke maat is (bron)quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
hoe verboden? het wordt nog steeds overal gebruikt. In recepten, bij de slager.
moet je de vraag wel goed lezen:quote:
De leraren dus. Die deden daar allemaal errug gewichtig over. Het heeft nogal een indruk op me gemaakt zoals je merkt. Ik weet het na 20 jaar nog steeds.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:35 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
[..]
Uhh... wie besteedde daar officieel aandacht aan?![]()
En welke opleiding hebben die leraren ook alweer gedaan?quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
De leraren dus. Die deden daar allemaal errug gewichtig over. Het heeft nogal een indruk op me gemaakt zoals je merkt. Ik weet het na 20 jaar nog steeds.
Dat moet ik de dames bij de vleeswaren in de supermarkt toch nog eens vertellen dan. Die weten nog van niks.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja, maar het is verboden (!) te gebruiken.
Ja, ik vind dat dus ook echt idioot. Maar op een Pabo, waar mensen leren dit over te brengen op anderen, waar mensen leren om leraar te worden, vind ik dit al helemaal niet kunnen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is helaas op elke willekeurige universiteit ook zo....
Ben eens blij dat we wat verder gestandariseerd hebben, ik moet hier regelmatig ook dingen maken voor de amerikaanse markt en dan moet zo'n product 13/8 inch lang zijn. Nee dat zijn makkelijk maten om mee te werken. Laten we anders het hele si systeem overboord zetten en ook weer met voeten en ellen gaan werken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:34 schreef __Saviour__ het volgende:
hoe verboden? het wordt nog steeds overal gebruikt. In recepten, bij de slager.
Waar is de tijd van meneer Vlaming, m'n docent Nederlands die me heeft leren spellen! Was altijd doodsbang naar voren te worden geroepen om m'n huiswerk te laten zienquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:41 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat dus ook echt idioot. Maar op een Pabo, waar mensen leren dit over te brengen op anderen, waar mensen leren om leraar te worden, vind ik dit al helemaal niet kunnen.![]()
Whahaha! Ja, idd, dat bedoelen ze dus! Ben blijkbaar al een tijdje niet meer met rekenen bezig geweest.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als je nog iets beter oplet zie je dat er eigenlijk gewoon 834 - 200 staat.
Dan moet het wel verd*md lekkere wafels geweest zijn als de studiepunten toegekent worden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik vertrouw geen enkele studie waar je meer studiepunten krijgt voor het bakken van wafels dan bij een studie elektrotechniek voor het maken van een functiegenerator. (echt voorbeeld)
Ja ik heb dus ook nog ouderwetse leraren gehad, vooral op de basisschool. Fun was het zeker nietquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar is de tijd van meneer Vlaming, m'n docent Nederlands die me heeft leren spellen! Was altijd doodsbang naar voren te worden geroepen om m'n huiswerk te laten zien![]()
Kilo is juist geen SI-eenheid, dus je haalt dingen door elkaarquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:54 schreef Gia het volgende:Kilo wel, overigens.
Ik haal niks door elkaar. Ik merk alleen op dat mijn oudste niet weet hoeveel een pond en een ons is, maar wel weet hoeveel een kilo is.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kilo is juist geen SI-eenheid, dus je haalt dingen door elkaar![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |