en ook:quote:cij·fe·ren (onov.ww.)
1 rekenen
Oftewel samengevat: ze moeten iets uitrekenen, maar ze mogen niet rekenen, en al helemaal niet volgens de rekenregels?! Vinden ze het gek dat ze het niet halenquote:re·ke·nen1 (onov.ww.)
1 met getallen, cijfers werken, volgens de regels hoeveelheden, aantallen benoemen, samenstellen en ontbinden => cijferen
Tnx, hoewel ik het in Nieuws vond passen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:04 schreef Freeflyer het volgende:
volgens mij is er al een topic... [PABO] Kwart studenten haakt af door rekentoets
Een pot pindakaas weegt eerder het dubbele! Of bedoelen ze nu de inhoud?quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:16 schreef Basp1 het volgende:
Nou ik ben benieuwd wat het antwoord bij de pot pindakaas zou moeten zijn, 4 gram is een beetje weinig, en 4 kilo een beetje veel. 4 decigram zal het ook wel niet zijn en om nu 4 hectogram te gaan zeggen.![]()
Ik verwacht dat ze moeten zeggen ons terwijl deze eenheid al jaren niet meer gebruikt mag worden.![]()
Wat dacht je van 4 onsquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:16 schreef Basp1 het volgende:
Uit de test voor het rekenen.
Vul de juiste maat in: (toelichten is niet nodig)
De inhoud van tube tandpasta is 75 …….
Een pot pindakaas weegt 4 …….
Nou ik ben benieuwd wat het antwoord bij de pot pindakaas zou moeten zijn, 4 gram is een beetje weinig, en 4 kilo een beetje veel. 4 decigram zal het ook wel niet zijn en om nu 4 hectogram te gaan zeggen.![]()
Ik verwacht dat ze moeten zeggen ons terwijl deze eenheid al jaren niet meer gebruikt mag worden.![]()
En dan bestaat het überhaupt niet meer ofzo?? Ik mag toch hopen dat een ons, een pond, e.d. gewoon een stukje algemene kennis voor je is.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:25 schreef Deetch het volgende:
als het 4 ons moet zijn ga ik gillen want die eenheid is, dacht ik, net als de pond (500gr) al in mijn lagere school periode geschrapt uit het lessysteem.
het zijn nog steeds hele gangbare matenquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:25 schreef Deetch het volgende:
als het 4 ons moet zijn ga ik gillen want die eenheid is, dacht ik, net als de pond (500gr) al in mijn lagere school periode geschrapt uit het lessysteem.
Ja, maar het is verboden (!) te gebruiken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:28 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
[..]
En dan bestaat het überhaupt niet meer ofzo?? Ik mag toch hopen dat een ons, een pond, e.d. gewoon een stukje algemene kennis voor je is.
Dat is helaas op elke willekeurige universiteit ook zo....quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:27 schreef Qebbel het volgende:
Sterker nog; de leraren die lesgeven OP de Pabo kunnen niet eens fatsoenlijk Nederlands schrijven. Er verschenen regelmatig zeer DOMME spelfouten op de collegesheets en in de readers! Dat vind ik pas echt een SCHANDE!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |