Dus van Nistelrooy en Seedorf kunnen niet eens mee.quote:Er zijn per team drie dispensatiespelers toegelaten, en die moeten ook nog eens meegespeeld hebben in de kwalificatie voor Athene 2004.
Wie zijn dat dan geweest van dat team?quote:Op zondag 17 juni 2007 10:32 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus van Nistelrooy en Seedorf kunnen niet eens mee.
Ik weet niet, snap het eigenlijk ook niet goed. Foppe De Haan spreekt er wel steeds over, maar in de krant hier staat dat dat niet kan?quote:Op zondag 17 juni 2007 10:32 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus van Nistelrooy en Seedorf kunnen niet eens mee.
Als je je 50 jaar lang niet kwalificeert ben je niet zo bezig met de reglementen hequote:Op zondag 17 juni 2007 10:37 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik weet niet, snap het eigenlijk ook niet goed. Foppe De Haan spreekt er wel steeds over, maar in de krant hier staat dat dat niet kan?![]()
Mwah, er zijn mindere spelers waar je uit zou kunnen kiezen.quote:Op zondag 17 juni 2007 10:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wie zijn dat dan geweest van dat team?
Boula, Robben, Sneijder, Van Persie, De Jong.
quote:Op zondag 17 juni 2007 11:25 schreef Crazykill het volgende:
Mooie stadions man
Hopen dat het op een beetje normale tijd wordt gespeeld (Ergens tussen 16.00 en 22.00 lokale tijd daar).quote:Op zondag 17 juni 2007 12:07 schreef MaxPower het volgende:
Dus eindelijk ook het olympische voetbal hier live op tv![]()
(of was dat altijd al zo?)
Vrouwen- en mannenfinales + troostfinales.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:42 schreef McDucky het volgende:
Waarom staat er bij drie stadions dat er de finale wordt gespeeld :$ of is er nog geen keuze gemaakt welke van de drie stadions het wordt?
Verder zijn ze heel mooi
Arena mooi stadionquote:Op zondag 17 juni 2007 13:45 schreef beertenderrr het volgende:
waarom hebben wij niet van die mooie stadia?
Alleen de ArenA komt enigszins in de buurt
Boularouhz? Heeft hij in Jong Oranje gespeeld dan?quote:Op zondag 17 juni 2007 10:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Boula, Robben, Sneijder, Van Persie, De Jong.
Maarten Stekelenburg,Gino Coutinho.quote:Op zondag 17 juni 2007 10:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Die gaan toch allemaal het EK spelen, Van Persie en Robben waarschijnlijk ook.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:13 schreef Radegast het volgende:
[..]
Maarten Stekelenburg,Gino Coutinho.
Jurgen Colin,Ruud Knol,Jeffrey Leiwakabessy,Nigel de Jong,Civard Sprockel.
Ferry Bodde,Rogier Molhoek,Youssouf Hersi,Stefano Seedorf,Said Boutahar,Robin van Persie.
Riga Mustapha,Dominggus Lim-Duan,Jhon van Beukering,Arjen Robben,Eddy Putter.
![]()
Geen Sneijder,VdV,Boulahrouz,Huntelaar.![]()
Lim-Duanquote:
Ik heb er ook nog nooit over gehoord.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik betwijfel of dat écht officiele regels zijn idd.
quote:Op zondag 17 juni 2007 14:50 schreef De_Ananas het volgende:
Nederland gaat door de mand vallen
quote:For the 1984 Los Angeles Games, the IOC felt a change was necessary to bring interest back, and decided to admit professional players. FIFA still did not want the Olympics to rival the World Cup, so a compromise was struck that allowed teams from Africa, Asia, Oceania, North America, Central America and the Caribbean to field their strongest professional sides, while only allowing UEFA and CONMEBOL teams to pick players who had not previously played in a World Cup. Many teams therefore fielded very young teams, including France, who won the 1984 Olympic title in between two semi-final appearances at World Cups.
The idea of youth teams found favour at both FIFA and the IOC, and since 1992 players must be under 23 years of age, with three over-23 players allowed per squad. The tournament is now effectively an "Under-23 World Cup", complementing FIFA's own tournaments at Under-20 and Under-17 levels. The new format allows teams from around the world to compete equally, and African and Asian countries have taken particular advantage of this, with Nigeria and Cameroon winning in 1996 and 2000 respectively.
Teveel net niet voetballersquote:Op zondag 17 juni 2007 14:52 schreef koningdavid het volgende:
Dat evenemt is over 15 maanden maar jij kan al een zinnige voorspelling geven?
Gelukkig zijn de resultaten van dit 'kleuterteam' tot nu toe een stuk beter dan die van het 'superteam' van vorig jaar.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:56 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Teveel net niet voetballers
En als je het vergelijkt met het team van vorig jaar is dit maar een kleuterteam
Dat is dus niet zo. Vorig jaar zijn ze Europees kampioen geworden én hebben ze een kwalificatie gespeeld wat vaak eigenlijk moeilijker is dan het toernooi zelf.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:05 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de resultaten van dit 'kleuterteam' tot nu toe een stuk beter dan die van het 'superteam' van vorig jaar.
Ik vind de selecties van vorig en dit jaar vrijwel gelijkwaardig.
Vorig jaar ging Nederland niet als favoriet het toernooi in en hadden ze niets te verliezen.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:10 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Vorig jaar zijn ze Europees kampioen geworden én hebben ze een kwalificatie gespeeld wat vaak eigenlijk moeilijker is dan het toernooi zelf.
En vorig jaar met spelers zoals Castelen, Urby, Huntelaar, Hofs was echt een heel goed team
Maar op het Eindtoernooi verloren ze de eerste wedstrijd van Ukraine en speelden ze gelijk tegen Denenmarken.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:10 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Vorig jaar zijn ze Europees kampioen geworden én hebben ze een kwalificatie gespeeld wat vaak eigenlijk moeilijker is dan het toernooi zelf.
Nu met Drenthe, Babel, Donk, Maduro, etc. is het ook een goed team.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:10 schreef De_Ananas het volgende:
En vorig jaar met spelers zoals Castelen, Urby, Huntelaar, Hofs was echt een heel goed team
Zij spelen niet meer met Jong Oranje. Die spelers waren er vorig jaar ook en toen waren ze ook een stuk beterquote:Op zondag 17 juni 2007 15:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
Bovendien horen Schaars, Urby, Affelay en Sno ook in dit elftal te spelen, maar zijn die geblesseerd. Allevier basisspelers.
Kleuterteam is natuurlijk overdreven maar vorig jaar was het team gewoon veel beter.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Maar op het Eindtoernooi verloren ze de eerste wedstrijd van Ukraine en speelden ze gelijk tegen Denenmarken.
[..]
Nu met Drenthe, Babel, Donk, Maduro, etc. is het ook een goed team.
Ik snap werkelijk niet hoe je dit team een 'kleuterploeg' kan noemen. Ook snap ik niet dat je nu al kan voorspellen dat Oranje het over 15 maanden niet goed gaat doen, terwijl je niet weet hoe de spelers zich ontwikkelen en welke spelers er mee gaan.![]()
Ze spelen nog wel voor Jong Oranje maar zijn geblesseerd.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:19 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zij spelen niet meer met Jong Oranje. Die spelers waren er vorig jaar ook en toen waren ze ook een stuk beter
De politie in China is wat erger dan in Nederlandquote:Op zondag 17 juni 2007 15:25 schreef AminBen het volgende:
Hoop dat Marokko ook meegaat. Zitten in een groep met Cameroon![]()
Rellen van de Marokkaanse immigranten aldaar tegen de conservatieve Chinese staat die discimineert! Echt!quote:Op zondag 17 juni 2007 15:25 schreef sjimz het volgende:
[..]
De politie in China is wat erger dan in Nederland
De resultaten bewijzen tot nu toe het tegendeel.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Kleuterteam is natuurlijk overdreven maar vorig jaar was het team gewoon veel beter.
Ik vind Vlaar en Donk (in de verdediging dan) ook echt goed dit jaar. Zuiverloon vind ik ook verassend goed spelen, Bakkal en Babel redelijk goed.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:22 schreef De_Ananas het volgende:
Ik vind alleen Drenthe echt goed dit jaar en Rigters doet het ook wel aardig maar die is al 23
Je hoeft niet te kijken.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Sowieso heb ik gewoon een hekel aan deze hype
4 jaar geleden keek er geen zak naar de wedstrijden van Jong Oranje
Die stomme Talpa met hun 24/7 reportages over van die onzin dingen is gewoon debiel
Omdat ze slecht waren, in de tijd dat Bruggink nog topscorer aller tijden van Jong Oranje wasquote:Op zondag 17 juni 2007 15:45 schreef Blawh het volgende:
[..]
Je hoeft niet te kijken.![]()
Het jeugdvoetbal van het nationale elftal heeft gewoon veel te lang geen aandacht gehad.
quote:Op zondag 17 juni 2007 15:46 schreef De_Ananas het volgende:
Het is wel leuk op zich maar iedereen doet alsof het allemaal zo geweldig is enzo
Er zijn verdomme 8 teams waaronder Israel en Engeland die meedoen
Ook kan ik iets niet serieus nemen dat in 2 jaar tijd 2 EK's heeft.
Bruggink was op die leeftijd wel degelijk een talent en heeft meer bereikt dan een Rigters ooit zal bereiken. Hij heeft alleen door bepaalde redenen niet de ontwikkeling doorgemaakt waardoor hij de stap naar de top niet heeft kunnen maken.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:46 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Omdat ze slecht waren, in de tijd dat Bruggink nog topscorer aller tijden van Jong Oranje was
En zo zal het met 80% van deze selectie ook gebeuren.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:51 schreef Blawh het volgende:
[..]
Bruggink was op die leeftijd wel degelijk een talent en heeft meer bereikt dan een Rigters ooit zal bereiken. Hij heeft alleen door bepaalde redenen niet de ontwikkeling doorgemaakt waardoor hij de stap naar de top niet heeft kunnen maken.
JIj bent niet echt de man van de beagrumenteerde, genuanceerde statements, of wel?quote:Op zondag 17 juni 2007 15:53 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En zo zal het met 80% van deze selectie ook gebeuren.
De feiten spreken voor zichquote:Op zondag 17 juni 2007 15:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
JIj bent niet echt de man van de beagrumenteerde, genuanceerde statements, of wel?![]()
De feiten spreken voor zich dat 80% van deze selectie de top nooit zal halen? Dat is knap.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:56 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
De feiten spreken voor zich [afbeelding]
80% (of misschien wel meer) van de vorige Jong Oranjes hebben het nooit gemaakt. Het is algemeen bekend dat de KNVB Jong Oranje lang verwaarloosd heeft. En ik denk dat er maar een paar zijn die het kunnen maken uit dit team. Drenthe, Babel (mits ie bij Ajax weggaat), Vermeer misschien. Donk heeft ook die kans.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:59 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De feiten spreken voor zich dat 80% van deze selectie de top nooit zal halen? Dat is knap.![]()
behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor in de toekomstquote:Op zondag 17 juni 2007 16:02 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
80% (of misschien wel meer) van de vorige Jong Oranjes hebben het nooit gemaakt. Het is algemeen bekend dat de KNVB Jong Oranje lang verwaarloosd heeft. En ik denk dat er maar een paar zijn die het kunnen maken uit dit team. Drenthe, Babel (mits ie bij Ajax weggaat), Vermeer misschien. Donk heeft ook die kans.
Dat zegt dus helemaal niks over de huidige spelers.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:02 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
80% (of misschien wel meer) van de vorige Jong Oranjes hebben het nooit gemaakt. Het is algemeen bekend dat de KNVB Jong Oranje lang verwaarloosd heeft.
Deze selectie gaat naar de OS met misschien 3 dispensatie spelersquote:Op zondag 17 juni 2007 16:05 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat zegt dus helemaal niks over de huidige spelers.
Maar goed, ik denk dat er wel degelijk kwaliteit in dit team zit, en we zien wel hoe het zich ontwikkelt. Misschien staat er het komend seizoen ook wel erg veel nieuw talent op. Ik doe nog geen uitspraken over een evenement wat pas over ruim een jaar plaatsvindt.
Je weet namelijk nooit wat de toekomst brengt, behalve jij blijkbaar.
Want? Potentie genoeg hoor.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:15 schreef De_Ananas het volgende:
Moet trouwens wel heel hard lachen als Portugal alsnog naar de OS gaat en ze dan gewoon kampioen worden
Daar zeg je weer iets doms. De selectie voor de OS hoeft helemaal niet dezeflde te zijn als de selectie voor dit EK.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:11 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Deze selectie gaat naar de OS met misschien 3 dispensatie spelers
De selectie zal niet veel veranderen hoor. Het gaat nu toch goed? En volgens mij, als je aan de kwalificatie meedoet mag je ook bij de OS meedoen? En ik denk dat Rigters de enige oude is?quote:Op zondag 17 juni 2007 16:19 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Daar zeg je weer iets doms. De selectie voor de OS hoeft helemaal niet dezeflde te zijn als de selectie voor dit EK.
Ten eerste vallen er spelers af die te oud zijn.
Ten tweede komen er waarschijnlijk nog spelers bij die geblesseerd zijn voor dit toernooi: bijv. Sno, Afellay, Aissati, Emanuelson etc.
Ten derde kunnen er misschien nog wel nieuwe talenten bijkomen die komend seizoen doorbreken.
Er zijn meer ouderen zoals Jenner, Waterman en De Ridder volgens mij. En het is niet direct zo dat als je dit EK heb gespeeld dat Foppe verplicht is je ook te selecteren voor de OS.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
De selectie zal niet veel veranderen hoor. Het gaat nu toch goed? En volgens mij, als je aan de kwalificatie meedoet mag je ook bij de OS meedoen? En ik denk dat Rigters de enige oude is?
Niet iedereen kan het EK spelen hoor? Grote kans dat Sno, Afellay, Aissati en Schaars misschien ook wel, niet naar het EK gaan.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:22 schreef De_Ananas het volgende:
En die spelers gaan waarschijnlijk eerst het EK spelen, dan is het nog maar de vraag of ze ook naar de OS gaan.
Rigters is 23, de andere 21 volgens mij?quote:Op zondag 17 juni 2007 16:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er zijn meer ouderen zoals Jenner, Waterman en De Ridder volgens mij. En het is niet direct zo dat als je dit EK heb gespeeld dat Foppe verplicht is je ook te selecteren voor de OS.
[..]
Niet iedereen kan het EK spelen hoor? Grote kans dat Sno, Afellay, Aissati en Schaars misschien ook wel, niet naar het EK gaan.
Niet dus. Waterman en Jenner zijn allebei al 23.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:28 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Rigters is 23, de andere 21 volgens mij?
Sno heeft wel al in Jong Oranje gespeeld maar is niet mee naar dit EK omdat hij geblesseerd is.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:28 schreef De_Ananas het volgende:
En Sno speelde eerst niet in Jong Oranje toch? En die spelers gaan waarschijnlijk wel naar het EK (en dan misschien nog naar de OS)
Als ze tegen die tijd nog de beste talenten zijn, wel ja. Maar dat weet niemand zeker.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:28 schreef De_Ananas het volgende:
En Foppe is het niet verplicht nee maar het is wel het meest logische
quote:Op zondag 17 juni 2007 16:39 schreef EnGCatjuh het volgende:
Volgens mij is die ananas te vroeg geplukt. Wát een zuurpruim.
Zo zuur dat je ervan moet huilen als je een hap neemt, jaquote:
En ik moet huilen van het lachen na deze grap.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:47 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Zo zuur dat je ervan moet huilen als je een hap neemt, ja
Zal zn werkgever blij mee zijnquote:Op zondag 17 juni 2007 15:49 schreef BVO het volgende:
Waarom zou iemand niet in juni het EK kunnen spelen en dan in augustus de OS?
Ik denk dat er makkelijk 150.000 chinezen in een stadion passen.quote:Op zondag 17 juni 2007 21:09 schreef hello_moto1992 het volgende:
Misschien een domme vraag, maar zitten die stadions dan bomvol? Voetbal is toch niet zo super populair, maar misschien zitten er ook wel 50.000 dolle Chinezen
.
quote:Op zondag 17 juni 2007 21:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk dat er makkelijk 150.000 chinezen in een stadion passen.
Ze passen ook met 300 man in een container.
quote:Op zondag 17 juni 2007 21:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk dat er makkelijk 150.000 chinezen in een stadion passen.
Ze passen ook met 300 man in een container.
Om nog even terug te komen op de discussie eerder in dit topic over het toestaan van dispensatiespelers. De spelers die hebben deelgenomen aan de kwalificatie voor voor Athene 2004 mogen volgens mij sowieso meedoen. Daarnaast mogen ook nog 3 oudere spelers meedoen.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:22 schreef Radegast het volgende:
Is trouwens wel een nieuwe regel dan want bij de vorige OS in Athene was dat nog niet het geval; Roberto Ayala deed mee bij Argentinie, en die was toen toch echt al 31.
quote:All players taking part in qualification competitions must have been born on or after 1 January 1985.
Players who have already taken part in the preliminary or final round of the U-23 Men’s Olympic
Football Tournament in Athens 2004 will be authorised to compete. A maximum of three (3) overaged
players may be included in the official players’ list.
Ah, bedankt voor de duidelijkheid! Even aanpassen in topicopener.quote:Op zondag 17 juni 2007 21:32 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Om nog even terug te komen op de discussie eerder in dit topic over het toestaan van dispensatiespelers. De spelers die hebben deelgenomen aan de kwalificatie voor voor Athene 2004 mogen volgens mij sowieso meedoen. Daarnaast mogen ook nog 3 oudere spelers meedoen.
Bron: http://www.sport.nl/conte(...)ootball_detailed.pdf
PDF bestand.Stukje daaruit:
[..]
Ja inderdaad, en betekent dat nu ook dat een dispensatiespeler uit 2004 (die 31-jarige Argentijn bijvoorbeeld) nu ook als gewone speler mag meespelen en dus niet bij de drie dispensatiespelers geteld wordt? Nee toch? Allemaal erg onduidelijk wel...quote:Op zondag 17 juni 2007 21:40 schreef sjimz het volgende:
Dat slaat helemaal nergens op.
Mag je mensen mee laten spelen die voor 2004 al in Jong Oranje zaten plus nog dispensatie spelers![]()
Ze spelen toch gewoon op het EK? Dat daar kwalificatie voor de Spelen aan vast zit is verder een extraatje. De FIFA en het IOC hebben bepaalde regels afgesproken voor deelname, dat weet je vantevoren.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:24 schreef BramKVO het volgende:
Volgens Het Nieuwsblad vandaag mogen Martens en Blondel niet meespelen in Peking omdat ze te oud zijn dan ... Is ook leuk, speel je een volledige campagne mee, behaal je mooie resultaten op een EK, en mag je dan niet mee naar de OS ...
Dat PDF stukje gaat over de kwalificatie, niet over het hoofdtoernooi.quote:Op zondag 17 juni 2007 21:32 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Om nog even terug te komen op de discussie eerder in dit topic over het toestaan van dispensatiespelers. De spelers die hebben deelgenomen aan de kwalificatie voor voor Athene 2004 mogen volgens mij sowieso meedoen. Daarnaast mogen ook nog 3 oudere spelers meedoen.
Bron: http://www.sport.nl/conte(...)ootball_detailed.pdf
PDF bestand.Stukje daaruit:
[..]
1981 wordt nu 1985 vermoed ik....dus alle spelers geboren na 1 januari 1985 + 3 dispensatie spelers die ouder zijnquote:Artikel 24.2
Men’s Tournament
As a general rule, only players who were born on or after 1 January
1981 are eligible to take part in the preliminary competition and fi nal
competition. However, a maximum of three players who do not meet
this age limit may also be included in the offi cial List of Players for the
fi nal competition.
quote:Salcido wil met Mexico naar Olympische Spelen
09 oktober 2007
PSV'er Carlos Salcido wil met Mexico naar de Olympische Spelen in Peking. Dat heeft de centrale verdediger maandagavond in zijn geboorteland gezegd. De 27-jarige voetballer hoopt één van de drie dispensatiespelers te zijn in de selectie. Het olympisch voetbaltoernooi is bedoeld voor spelers tot 23 jaar.
"Ik wil erbij zijn in Peking", zei Salcido tijdens een persconferentie in Mexico-Stad waar hij zaterdag een oefenduel tegen Nigeria afwerkt. Bondscoach Hugo Sanchez, ook verantwoordelijk voor het olympisch elftal, kondigde eerder al aan dat zijn land, indien het zich plaatst, met een ervaren as in China zal aantreden. Barcelona-verdediger Rafael Marquez is één van de spelers die Sanchez op het oog heeft.
quote:Dunga en Romario naar Olympische Spelen
De Braziliaanse ploeg die volgend jaar in Peking een gooi doet naar de enige ontbrekende trofee in de nationale prijzenkast, krijgt Carlos Dunga als bondscoach. Hij blijft de gewone nationale ploeg ook doen.
Dunga neemt Romario mee als een van zijn assistenten naar het voetbaltoernooi op de Olympische Spelen in China. Aan de zijde van aanvoerder Dunga veroverde Romario in 1994 de wereldtitel met Brazilië in de Verenigde Staten.
Romario heeft een speciale band met de Olympische Spelen. In 1988 speelde hij zich in de kijker in Seoul door zeven keer te scoren en topscorer te worden. Wel greep hij met Brazilië net naast een gouden medaille. In de finale verloren de Brazilianen met 2-1 van Rusland. Romario vertrok na het toernooi naar PSV.
Romario is bezig aan zijn laatste seizoen als voetballer, al heeft de 41-jarige spits van Vasco da Gama zijn voetballoopbaan al menigmaal verlengd. Romario staat volgens zijn eigen telling op 1002 doelpunten.
quote:Voetballers Japan, Australië en Zuid-Korea naar OS
SINGAPORE - Australië, Zuid-Korea en Japan hebben tickets veroverd voor het olympisch voetbaltoernooi, volgend jaar in Peking. Australië had woensdag in de Aziatische kwalificatiezone in groep A voldoende aan een gelijkspel tegen Noord-Korea (1-1).
Voor Japan gold in groep C hetzelfde na een remise tegen Saudi-Arabië (0-0). Ook Zuid-Korea had woensdag tegen Bahrein nog een punt nodig en voldeed keurig aan die opdracht (0-0).
Australië won kwalificatiegroep A met 12 punten uit zes duels. Zuid-Korea bleef een punt voor op Bahrein in groep B. Japan haalde in groep C 11 punten uit zes duels. China is als gastland de vierde deelnemer namens Azië. Ook Nederland komt tijdens het olympisch voetbaltoernooi in actie.
Jeetje ....quote:‘Kaká, Robinho en Ronaldinho op Spelen’
Namens Nederland zien Clarence Seedorf en Roy Makaay deelname aan de Olympische Spelen wel zitten en in Italië zou Filippo Inzaghi het retourtje Peking met twee handen aanpakken. Ook in Brazilië wordt het nodige gespeculeerd. Naar verluidt wil bondscoach Dunga volgend jaar Kaká, Robinho en Ronaldinho meenemen naar het mondiale evenement. Het Olympische voetbaltoernooi is oorspronkelijk bedoeld voor spelers tot 23 jaar, maar ieder land krijgt de kans om drie oudere spelers mee te nemen.
Brazilië vierde vijfmaal de wereldtitel, won vele WK’s in verschillende leeftijdscategorieën, maar legde nog nooit beslag op Olympisch goud. Het falen op de Olympische Spelen van zeven jaar terug kostte Vanderlei Luxemburgo zelfs zijn baan.
dudequote:Op dinsdag 4 december 2007 15:40 schreef Fides het volgende:
En Robinho is niet speelgerechtigd, wordt over een maandje ofwat 24 jaar.
Hij reageert hier op:quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:49 schreef Dos37 het volgende:
[..]
dude
"Het Olympische voetbaltoernooi is oorspronkelijk bedoeld voor spelers tot 23 jaar, maar ieder land krijgt de kans om drie oudere spelers mee te nemen."
quote:En Robinho is trouwens toch nog gewoon speelgerechtigd?
zoiets dusquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:14 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat PDF stukje gaat over de kwalificatie, niet over het hoofdtoernooi.
In deze PDF (van Athene 2004)staat het wel goed: http://www.fifa.com/mm/do(...)n/olympia_e_1573.pdf
[..]
1981 wordt nu 1985 vermoed ik....dus alle spelers geboren na 1 januari 1985 + 3 dispensatie spelers die ouder zijn
quote:Competitiestart 2008-2009 twee weken later De start van de competitie in 2008-2009 is met twee weken verschoven. Dat is bepaald in verband met de Olympische spelen in Peking, die worden gehouden van 8 tot en met 24 augustus volgend jaar. De openingswedstrijd om de Johan Cruijff Schaal is op zaterdag 23 augustus, zo maakte de KNVB vandaag bekend.
CL begint pas later in september, maar je zit wel met die voorronde.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:59 schreef Dos37 het volgende:
Mooi dat zo kan, alleen de champions league wordt natuurlijk niet verplaatst.
Denk niet dat deze alle 5 in de 18 koppige selectie zitten om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:01 schreef MaxPower het volgende:
scheelt nogal wat voor sc Heerenveen met Zuiverloon, JongAPin, Drost en Roorda en Beerens.
de afspraak staat dat de ploeg CL voorronde moet spelen ontzien wqordt qua geselecteerde spelers.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:59 schreef Dos37 het volgende:
Mooi dat zo kan, alleen de champions league wordt natuurlijk niet verplaatst.
Ik begrijp niet waarom Van Basten hem nooit geselecteerd heeft. Blijkbaar was het een misdaad om in de Duitse competitie te spelen zonder daarvoor een periode bij Ajax gehad te hebben.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:25 schreef One_conundrum het volgende:
En het zou jammer zijn als iemand als Makaay dan niet meekan ...
Selectie van het Nederlandse Olympisch elftal tegen Italie: [OS] Oranje: Meedoen is belangrijker dan eigen competitie.quote:Tegenstanders olympisch elftal in april bekend
01 februari 2008
Het olympisch elftal weet op 20 april tegen wie het op de Olympische Spelen speelt. De formatie wordt dan tijdens een loting in Peking ingedeeld in één van de vier poules van vier landen. Twaalf formaties hebben zich al voor de Spelen geplaatst. Behalve Oranje zijn dat Servië, België, Italië, Ivoorkust, Kameroen, China, Japan, Zuid-Korea, Australië, Brazilië en titelhouder Argentinië.
De route van de ploeg van Foppe de Haan richting Peking is inmiddels bekend. De formatie oefent op 5 februari tegen Italië en op 26 maart tegen Estland. De ploeg komt op 20 mei in Tilburg bijeen voor een trainingskamp. Het olympisch elftal oefent op 23 mei tegen Zwitserland en acteert tussen 24 en 31 mei op een vierlandentoernooi met gastland Zweden, Portugal en Frankrijk. De Haan presenteert na dit toernooi zijn voorlopige olympische selectie.
Na een korte vakantie hervatten de jonge voetballers op 21 juli de voorbereiding op de Olympische Spelen. De Haan moet op 23 juli zijn definitieve spelersgroep vrijgeven. Het olympisch elftal speelt tussen 26 en 31 juli eerst nog een vierlandentoernooi in Hongkong en vertrekt op 3 augustus naar China. Het olympisch voetbaltoernooi begint op 7 augustus.
quote:KNVB-coach Foppe de Haan heeft de selectie van het Olympisch elftal bekendgemaakt. Hedwiges Maduro is een van de achttien spelers die komende maandag afreist naar Italië. Een dag later (dinsdag 5 februari) wordt in Stadion Paolo Mazza in Ferrara om 21.00 uur afgetrapt voor het duel tussen de Olympiërs van Italië en Nederland.
Maduro kwam nog niet eerder uit voor het Olympisch elftal. De twaalfvoudige A-international van Valencia maakte tijdens het afgelopen duel van het Nederlands elftal (21 november, 2-1 verlies in en tegen Belarus) nog deel uit van de selectie van bondscoaches Marco van Basten en John van ’t Schip.
De selectie van het Olympisch elftal voor de ontmoeting met de Italianen bestaat uit spelers die zijn geboren op of na 1 januari 1985, terwijl de leeftijdsgrens voor Jong Oranje op 1 januari 1986 ligt. Otman Bakkal en Hedwiges Maduro, beiden geboren in 1985, zijn de enige twee spelers uit de huidige Olympische selectie die niet speelgerechtigd zijn voor Jong Oranje.
De volgende 18 spelers maken deel uit van de selectie van het Olympisch elftal:
Doel: Piet Velthuizen (Vitesse), Kenneth Vermeer (Willem II).
Achterhoede: Ryan Donk (AZ), Henrico Drost (sc Heerenveen), Calvin Jong-A-Pin (sc Heerenveen), Dirk Marcellis (PSV), Erik Pieters (FC Utrecht), Gianni Zuiverloon (sc Heerenveen).
Middenveld: Ismaïl Aissati (PSV), Otman Bakkal (PSV), Kees Luijckx (Excelsior), Hedwiges Maduro (Valencia), Geert-Arend Roorda (sc Heerenveen).
Aanval: Nordin Amrabat (VVV-Venlo), Roy Beerens (sc Heerenveen), Royston Drenthe (Real Madrid), Leroy George (FC Utrecht), Evander Sno (Celtic).
Dit zijn maar 18 spelers, voor de OS mogen er vast iets van 23 mee...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:48 schreef Dos37 het volgende:
Ik vind 5 middenvelders wel wat weinig
quote:Kaka en Robinho in Olympische selectie Brazilië
02 februari 2008
De Braziliaanse bondscoach Dunga heeft Kaka geselecteerd voor de Olympische Spelen. Dat meldt de Braziliaanse krant O Globo zaterdag. De 25-jarige wereldvoetballer van het jaar is een van de drie dispensatiespelers die ieder land mee mag nemen naar het voetbaltoernooi.
Naast Kaka (AC Milan) selecteerde Dunga ook Robinho (Real Madrid) en Juan (AS Roma). Als een van de drie geblesseerd raakt, zou Barcelona-ster Ronaldinho de opengevallen plaats innemen, aldus de krant. Met het selecteren van de drie topspelers maakt Dunga zijn ambitie voor de Spelen duidelijk. Vijfvoudig wereldkampioen Brazilië won nog nooit een gouden medaille bij het olympisch voetbaltoernooi. Daar moet volgens Dunga in Peking een einde aan komen.
quote:09/03 Rogge droomt van olympisch voetbaltornooi met alle vedetten
Jacques Rogge droomt van een olympisch voetbaltornooi waaraan alle grote vedetten zouden deelnemen. Dat heeft de voorzitter van het Internationaal Olympische Comité (IOC) toevertrouwd aan de Duitse krant Bild.
Op dit moment mogen de ploegen die deelnemen aan de Spelen enkel spelers jonger dan 23 opstellen, aangevuld met drie oudere spelers. "In alle andere disciplines op de Spelen zijn enkele de beste sporters van de wereld aanwezig. Het zou leuk zijn, mocht dat ook in het voetbal het geval zijn", aldus Rogge.
"We moeten maar eens rond de tafel gaan zitten met de internationale voetbalfederatie FIFA om te zien of we iets kunnen regelen", vertelt Rogge. "Het akkoord met de FIFA waarin staat dat enkel spelers jonger dan 23 jaar mogen deelnemen, is meer dan 15 jaar oud. Ik respecteer dat akkoord, maar niets is eeuwig."
quote:Zondag loting Jong Oranje in Peking
PEKING - Zondagmiddag vindt in Peking de loting plaats voor het olympische voetbaltoernooi. Nederland is een van de zestien deelnemers. Namens de KNVB woont directeur betaald voetbal Henk Kesler de ceremonie bij.
Om 13.00 uur Nederlandse tijd gaan de balletjes van het mannen- en vrouwentoernooi in de koker. Aan het vrouwentoernooi doen twaalf landen mee, bij de mannen zestien. Bij de vrouwen gaat het om drie poules van vier, bij mannen om vier poules van vier.
Behalve het elftal van Foppe de Haan hebben Brazilië, Argentinië, België, Italië, Servië, Ivoorkust, Kameroen, Nigeria, Nieuw-Zeeland, Honduras, VS, Zuid-Korea, Japan, Australië en gastland China zich gekwalificeerd.
Zaterdag wordt het vrouwenveld gecompleteerd met het duel Ghana - Brazilië, die in Peking om het laatste olympische ticket strijden. Wereldkampioen Brazilië verloor onlangs van Argentinië in het Zuid-Amerikaanse kwalificatietoernooi, waardoor een barrage met de Afrikaanse kampioen Ghana noodzakelijk was.
De volgende landen in het vrouwentoernooi hebben zich reeds geplaatst: China, titelverdediger VS, Argentinië, Canada, Japan, Nigeria, Noord-Korea, Duitsland, Zweden, Nieuw-Zeeland en Noorwegen.
We moeten nu wel tegen de nieuwe Pelequote:Op zondag 20 april 2008 14:00 schreef RayMania het volgende:
Nette loting, Brazilië, Argentinië en Italië ontlopen.
Freddy Adu bij Amerika.quote:Op zondag 20 april 2008 14:03 schreef DeTolk het volgende:
Hoorde het ook net ja.
Zitten er nog wat "bekende talenten" bij die elftallen?
Idd, dat is wel genaaid. Nigeria komt natuurlijk weer met een heel team vol met dispensatiespelers. Maar ach, de VS en Japan zijn wel te doen.quote:Op zondag 20 april 2008 14:04 schreef tong80 het volgende:
En de 20jarige Nigerianen zijn eigenlijk al ouder dan 25.
Nigeria was toch wereldkampioen onder 17? Daarvan zullen er wel een hoop in de selectie zitten. Chrisantus of hoe die spits ook mag heten, en die supermddenvelder van Sporting Lissabon.quote:Op zondag 20 april 2008 14:03 schreef DeTolk het volgende:
Hoorde het ook net ja.
Zitten er nog wat "bekende talenten" bij die elftallen?
Christantus zal wel meedoen, die zit tegenwoordig bij HSV.quote:Op zondag 20 april 2008 14:06 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nigeria was toch wereldkampioen onder 17? Daarvan zullen er wel een hoop in de selectie zitten. Chrisantus of hoe die spits ook mag heten, en die supermddenvelder van Sporting Lissabon.
Je had hier ook gewoon groepshoofdenquote:Op zondag 20 april 2008 14:12 schreef De_Ananas het volgende:
Heel toevallig de 4 grote landen niet bij elkaar? Of is dat altijd zo?
Rabiu lijk mij.quote:Op zondag 20 april 2008 14:14 schreef sjimz het volgende:
[..]
Christantus zal wel meedoen, die zit tegenwoordig bij HSV.
Welke middenvelder van Sporting bedoel je?
Moet je nagaan hoe oud de dispensatiespelers zijnquote:Op zondag 20 april 2008 14:46 schreef Tim86 het volgende:
die nigerianen zijn allemaal 28 haha
Poule A is ook niet zo licht.quote:Op zondag 20 april 2008 19:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens mij is het de zwaarste poule zo op het oog lijkt me.
quote:Op zondag 20 april 2008 14:09 schreef Palmboom313 het volgende:
Poule A: Servië, Argentinië, Australië en Ivoorkust
Poule B: Nederland, Nigeria, Verenigde Staten en Japan.
Poule C: China, Brazilië, België en Nieuw-Zeeland.
Poule D: Zuid-Korea, Honduras, Kameroen en Italië.
quote:'Makaay gaat mee naar de Spelen'
Roy Makaay is één van de dispensatiespelers van het Olympisch elftal in Beijing. Dat vertelde bondscoach Foppe de Haan zondag voor de camera´s van KNVB TV. Klik hier! "Nu Feyenoord geen voorronde Champions League kan spelen, gaat Makaay mee", stelde de Friese coach vast. "Dat hebben we eerder zo afgesproken.'' Ondanks de zege op Roda JC eindigde Feyenoord als zesde, aangezien de gehele topvijf zondagmiddag eveneens een overwinning boekte.
De spits van Feyenoord is gewoonweg gepasseerd voor Oranje, maar kan zijn koffers alvast pakken, als het aan De Haan ligt. Hij maakte wel één voorbehoud over de deelname van de topscorer van de Kuipbewoners. "Mits hij geblesseerd raakt. Maar hij is een sterke jongen, dus ik denk dat het voor elkaar is.''
De Nederlandse olympische ploeg moet in de groepsfase van het voetbaltoernooi tijdens de Spelen in Peking zien af te rekenen met Nigeria, Japan en de Verenigde Staten. Die drie landen werden zondagmorgen bij de loting aan Oranje gekoppeld.
De ploeg van De Haan moet bij de eerste twee eindigen om door te gaan naar de kwartfinale en de strijd om de medailles. Het olympische voetbaltoernooi begint op 6 augustus en de finale staat op 23 augustus gepland.
Waarom.quote:Op zondag 20 april 2008 23:14 schreef tong80 het volgende:
Was al bekend
Maar die hoort gewoon op het EK
Lijkt me wel. Maar is afhankelijk van voorronde CL en EK.quote:Op zondag 20 april 2008 23:18 schreef Palmboom313 het volgende:
Neemt hij nog 2 andere dispensatie spelers mee of niet
Nee hoor, degene die er nu staan zijn beter.quote:Op zondag 20 april 2008 23:14 schreef tong80 het volgende:
Was al bekend
Maar die hoort gewoon op het EK
Je kunt gewoon een achtste verdediger thuis laten. Altijd raar dat ze meer verdedigers meenemen dan aanvallersquote:Op maandag 21 april 2008 00:15 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Nee hoor, degene die er nu staan zijn beter.
Omdat je meer posities in de verdediging hebt dan in de aanval!quote:Op maandag 21 april 2008 00:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je kunt gewoon een achtste verdediger thuis laten. Altijd raar dat ze meer verdedigers meenemen dan aanvallers
Nee omdat coaches te laf zijnquote:Op maandag 21 april 2008 00:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat je meer posities in de verdediging hebt dan in de aanval!
En helemaal als centrum spits.
Dat heeft er niets mee te maken.quote:
Omdat er meer dan 20 spelers mee mogen.quote:Op maandag 21 april 2008 00:21 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken.
Waarom hebben we Makaay nodig als we al Ruud, Klaas Jan en waarschijnlijk Jan VoH hebben.
Ik niet, want Makaay is een andere type speler dan VohH.quote:Op maandag 21 april 2008 00:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Omdat er meer dan 20 spelers mee mogen.
Je hebt wel een punt. Het gaat over Makaay of Vennegoor.
Ik kies dan voor Makaay.
Zo is dat inderdaad. Jan Mulder had het er vandaag op de radio ook nog over. (ivm het overlijden van Constant Van den Stock) :quote:
Meer spitsen mee nemen in je selectie is geen garantie voor meer doelpuntenquote:Op maandag 21 april 2008 00:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zo is dat inderdaad. Jan Mulder had het er vandaag op de radio ook nog over. (ivm het overlijden van Constant Van den Stock) :
"Een coach van Anderlecht zegt nu voor de wedstrijd dat ze de match gaan 'controleren'. Onvoorstelbaar. Constant had destijds zo iemand daarvoor alleen al ontslagen. 'de schrik om een tegengoal te krijgen' Hoe is het mogelijk! Dat is de ondergang van die club en hun voetbal. Meneer Constant had schrik om maar drie goals te kunnen maken. Thats the spirit !"
Hangt er vanaf natuurlijk. Als je bv maar 4 spitsen meeneemt in je selectie is dat al een veeg teken , want dan wil dat zeggen dat je al niet met 3 spitsen gaat spelen, maar hoogstens met twee. Want anders heb je er geen meer achter de hand als er eentje uitvalt of om in te brengen als je achter staat ...quote:Op maandag 21 april 2008 00:30 schreef sjimz het volgende:
[..]
Meer spitsen mee nemen in je selectie is geen garantie voor meer doelpunten
Sowieso speelt er in het hedendaagse voetbal geen enkel land meer met 3 spitsen.quote:Op maandag 21 april 2008 00:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hangt er vanaf natuurlijk. Als je bv maar 4 spitsen meeneemt in je selectie is dat al een veeg teken , want dan wil dat zeggen dat je al niet met 3 spitsen gaat spelen, maar hoogstens met twee. Want anders heb je er geen meer achter de hand als er eentje uitvalt of om in te brengen als je achter staat ...
Alleen Nederland. Daarom zijn we als één van de kleinste landen één van de grootste voetballandenquote:Op maandag 21 april 2008 00:33 schreef sjimz het volgende:
[..]
Sowieso speelt er in het hedendaagse voetbal geen enkel land meer met 3 spitsen.
Nederland speelt ook niet meer met 3 echte aanvallers hoor.quote:Op maandag 21 april 2008 00:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alleen Nederland. Daarom zijn we als één van de kleinste landen één van de grootste voetballanden
Nee daarom zakken we ook af de laatste tijd. We winnen het niet op het middenveld.quote:Op maandag 21 april 2008 00:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nederland speelt ook niet meer met 3 echte aanvallers hoor.
Dan moet je wel goede vleugelspelers hebben,quote:Op maandag 21 april 2008 00:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee daarom zakken we ook af de laatste tijd. We winnen het niet op het middenveld.
We zijn groot gewonmnen en kunnen groot blijven door met drie spitsen te spelen.
Anders worden we weer net als 30 jaar geleden Oostenrijk of Zwitserland
De verdedeging is gewoon te zwak kunnen niet opbouwenquote:Op maandag 21 april 2008 00:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee daarom zakken we ook af de laatste tijd. We winnen het niet op het middenveld.
We zijn groot gewonmnen en kunnen groot blijven door met drie spitsen te spelen.
Anders worden we weer net als 30 jaar geleden Oostenrijk of Zwitserland
Heb je gelijk in. Dat is precies wat ik zeg. Dat is ons dillema momenteel.quote:Op maandag 21 april 2008 00:40 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan moet je wel goede vleugelspelers hebben,
En op dit moment hebben we die niet dus kan je beter met 2 spitsen spelen.
Of msischien is het 4-3-3 systeem niet meer goed genoeg in de fysieke wereld van het topsport.quote:Op maandag 21 april 2008 00:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Dat is precies wat ik zeg. Dat is ons dillema momenteel.
We zijn een middelmatig voetballand omdat we niet beschikken over de vleugelspelers.
Dus kom op met de opleiding.
Klopt tijdens zijn veranderd het resultaat is belangrijker als het spel en met 4-4-2 worden de beste resultaten gehaald. En als in het 4-3-3 systeem een vleugelspeler zijn man niet vorbij komt heb je gewoon niks aan het 4-3-3 systeem.quote:Op maandag 21 april 2008 00:44 schreef sjimz het volgende:
[..]
Of msischien is het 4-3-3 systeem niet meer goed genoeg in de fysieke wereld van het topsport.
Net zoals de 2-3-5 systemen op een gegeven moment niet meer gebruikt werden.
Voetbal veranderd en soms moet je meegaan daarin.
We hebben ons als Nederland altijd onderscheiden door ons vleugelspel en aanvallend voetbal.quote:Op maandag 21 april 2008 00:44 schreef sjimz het volgende:
[..]
Of msischien is het 4-3-3 systeem niet meer goed genoeg in de fysieke wereld van het topsport.
Net zoals de 2-3-5 systemen op een gegeven moment niet meer gebruikt werden.
Voetbal veranderd en soms moet je meegaan daarin.
Als dat maar geen precedent wordt ... Voor alle duidelijkheid Luc Misson is de man achter oa het "Arrest Bosman" en die erin slaagde in het "Gokchinees-omkopingsschandaal" zowat alle betrokken spelers met kilo's boter op hun hoofd vrijuit te laten gaan ...quote:Standard wil sterkhouders niet afstaan voor Spelen
Landskampioen Standard wil Steven Defour, Marouane Fellaini en Axel Witsel niet afstaan voor de Olympische voetbalploeg. In dezelfde periode worden ook de voorrondes voor de Champions League afgewerkt, en daarvoor willen de Rouches op hun sterkst staan.
Standard is van plan het keihard te spelen en zou zelfs de mensenrechten in China gebruiken om zijn paradepaardjes thuis te kunnen houden, schrijft Het Laatste Nieuws.
De KBVB wil met de sterkt mogelijke ploeg naar Peking, maar dat is niet naar de zin van Standard, dat in augustus de derde voorronde van de Champions League moet spelen. De landskampioen wil daarin op zijn sterkst aantreden en wil zijn A-internationals daarom niet afstaan.
Reglementair heeft Standard geen poot om op te staan (De Fifa-regels stipuleren dat een speler die een selectie voor zijn land weigert, een speelverbod van vijf dagen voor en na de interland in kwestie krijgt) en daarom zou de club volgens sommige bronnen gewetensbezwaar inroepen. Defour en co zouden niet kunnen sporten in een land dat er principes op nahoudt die tegen hun overtuiging ingaan en willen verwijzen naar het niet-naleven van de mensenrechten door China in Tibet.
Volgens de Luikse advociaat Luc Misson valt daar juridisch niets tegen in te brengen.
Ach, het is gewoon belachelijk dat zoveel clubs hun halve selectie missen door de Olympische Spelen terwijl ze net in die fase uiterst belangrijke wedstrijden moeten spelen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 05:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als dat maar geen precedent wordt ... Voor alle duidelijkheid Luc Misson is de man achter oa het "Arrest Bosman" en die erin slaagde in het "Gokchinees-omkopingsschandaal" zowat alle betrokken spelers met kilo's boter op hun hoofd vrijuit te laten gaan ...
In Nederland blijven de spelers die voorronde CL spelen gewoon thuis. De KNVB doet daar niet zo moeilijk over.quote:Op zaterdag 26 april 2008 05:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als dat maar geen precedent wordt ... Voor alle duidelijkheid Luc Misson is de man achter oa het "Arrest Bosman" en die erin slaagde in het "Gokchinees-omkopingsschandaal" zowat alle betrokken spelers met kilo's boter op hun hoofd vrijuit te laten gaan ...
En daarnaast zit je al met De Sutter, Lombaerts, Martens, ... met een aantal spelers die zwaar geblesseerd zijn (geweest) en de OS allicht moeten missen ...quote:Op zondag 27 april 2008 12:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
In Nederland blijven de spelers die voorronde CL spelen gewoon thuis. De KNVB doet daar niet zo moeilijk over.
De KBVB wel, maar dat is ook wel begrijpelijk gezien het belang van Defour, Fellaini enzo. Dat waren toch de sterkhouders op het afgelopen EK.
Dacht dat die Kum een Duitser was ?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:58 schreef Palmboom313 het volgende:
De volledige voorlopige selectie:
Verdediging: Edson Braafheid (FC Twente), Ryan Donk (AZ), Jeroen Drost (NEC), Tom Hiariej (FC Groningen), Calvin Jong-A-Pin (Heerenveen), Milano Koenders (AZ), Christiaan Kum (ADO Den Haag), Dirk Marcellis (PSV), Erik Pieters (FC Utrecht), Rob Wielaert (FC Twente), Gianni Zuiverloon (Heerenveen).
Middenveld: Ismaïl Aissati (PSV), Otman Bakkal (PSV), Wout Brama (FC Twente), Luigi Bruins (Feyenoord), Lorenzo Davids (NEC), Jonathan De Guzman (Feyenoord), Siem De Jong (Ajax), Willem Janssen (Roda JC), Kees Luijckx (AZ), Geert-Arend Roorda (Heerenveen), Robbert Schilder (Heracles Almelo), Ruud Vormer (AZ).
Aanval: Nordin Amrabat (VVV-Venlo), Istvan Bakx (KV Kortrijk), Roy Beerens (Heerenveen), Royston Drenthe (Real Madrid), Marvin Emnes (Sparta Rotterdam), Leroy George (FC Utrecht), Roy Makaay (Feyenoord), Stefan Nijland (FC Groningen), Gerald Sibon (Heerenveen), Evander Sno (Celtic).
Naast roy makaay ook Gerald Sibon, Rob Wielaert en Edson Braafheid als disensatiespelers. Het is nog steeds niet zeker welke dispensatie spelers mee gaan want hij kan ook nog afvallers van het Elftal van basten halen.
Is hij ook maar woont al sinds jonge jaren in nederland. Zou dus wel beide paspoorten hebben en kiest er dus voor om voor nederland te spelenquote:
had toch wel wat beters verwacht qua dispensatie spelers.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:58 schreef Palmboom313 het volgende:
De volledige voorlopige selectie:
Verdediging: Edson Braafheid (FC Twente), Ryan Donk (AZ), Jeroen Drost (NEC), Tom Hiariej (FC Groningen), Calvin Jong-A-Pin (Heerenveen), Milano Koenders (AZ), Christiaan Kum (ADO Den Haag), Dirk Marcellis (PSV), Erik Pieters (FC Utrecht), Rob Wielaert (FC Twente), Gianni Zuiverloon (Heerenveen).
Middenveld: Ismaïl Aissati (PSV), Otman Bakkal (PSV), Wout Brama (FC Twente), Luigi Bruins (Feyenoord), Lorenzo Davids (NEC), Jonathan De Guzman (Feyenoord), Siem De Jong (Ajax), Willem Janssen (Roda JC), Kees Luijckx (AZ), Geert-Arend Roorda (Heerenveen), Robbert Schilder (Heracles Almelo), Ruud Vormer (AZ).
Aanval: Nordin Amrabat (VVV-Venlo), Istvan Bakx (KV Kortrijk), Roy Beerens (Heerenveen), Royston Drenthe (Real Madrid), Marvin Emnes (Sparta Rotterdam), Leroy George (FC Utrecht), Roy Makaay (Feyenoord), Stefan Nijland (FC Groningen), Gerald Sibon (Heerenveen), Evander Sno (Celtic).
Naast roy makaay ook Gerald Sibon, Rob Wielaert en Edson Braafheid als disensatiespelers. Het is nog steeds niet zeker welke dispensatie spelers mee gaan want hij kan ook nog afvallers van het Elftal van basten halen.
Zijn Pa is duits en zijn Ma Nederlands, ze hebben daar 3 jaar gewoond maar zijn toen terug gegaan omdat zij heimwee hadquote:
Ben je een chick boven de 16 met grote tieten en een leuk koppie? Dan mag jij dat doen hoor.quote:
Ik snap hem hoor, maar ik vind het nogal een overbodige reactie, geef alleen wat informatie.quote:
Benieuwd of hij nog spelers mee neemt die afvallen bij van basten.quote:Tegenover Sportweek reageert de 34-jarige Sibon verheugd op de voorlopige invitatie. "Ik heb al wel eens informeel contact met De Haan gehad. Maar pas op, we zijn er nog niet! Het betreft pas een voorselectie, er moeten nog wat mensen afvallen. Het is wel zo: als ik híer niet had bijgezeten, was ik zeker niet gegaan."
De routinier, dit seizoen één van de pijlers bij Heerenveen, ziet een eventuele deelname aan de Olympische Spelen zeer zeker zitten. “Ik zie dat wel als een hoogtepunt in mijn carrière, ja. Of ik rugnummer 35 wil? Nou, in dit geval neem ik met ieder nummer genoegen. Ik hoop alleen wel dat, als ik word geselecteerd, de club me vrijgeeft. Dat schijnt ook nog te moeten gebeuren."
Voorlopig richt de spits zich echter nog volledig op zijn club. "Maar goed, laten we ons eerst maar eens richten op de dubbele ontmoeting met Heerenveen tegen NAC Breda in het kader van de play-offs."
Er zijn wel competities in Zuid-Amerika tijdens de OS.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:45 schreef Static-NL het volgende:
[..]
Europese landen kunnen nooit hun beste dispensatie spelers mee sturen omdat die naar het EK moeten waar Argentinie en Brazilie gewoon 3 vedettes mee kunnen sturen omdat er tijdens de olympische spelen geen toernooien zijn in zuid amerika.
Nederlandse club zijn toch verpligt om nederlandse spelers af te staanquote:Op woensdag 7 mei 2008 00:00 schreef Radegast het volgende:
[..]
Er zijn wel competities in Zuid-Amerika tijdens de OS.
Bovendien kunnen de Zuid-Amerikaanse landen ook niet zomaar alle vedettes oproepen als dispensatie speler omdat ze nu eenmaal met Europese clubs te maken hebben.
Brazilie wil Kaka meenemen naar Beijing, gaat niet door als het aan Milan ligt.
Argentinie wil Demichelis oproepen, maar Bayern ziet dat niet zitten. En zo zullen er meer voorbeelden zijn..
Daar dacht ik gister ook aanquote:
Standard had liever van niet idd.quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:22 schreef Tim86 het volgende:
ik dacht dat de spelers van Standard niet mee mochten? Dat zou de reden zijn dat defour er niet bij is toch?
Defour vond dat hij het niet kon maken. Heel jaar strijden voor standard, voorronde CL halen en dan die niet spelen...quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:22 schreef Tim86 het volgende:
ik dacht dat de spelers van Standard niet mee mochten? Dat zou de reden zijn dat defour er niet bij is toch?
Hij heeft de belgisch-syrische nationaliteit.quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:28 schreef Radegast het volgende:
Is Malki een Belg? Wist ik helemaal niet..
ik zou er ook graag Van Buyten bij zienquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:35 schreef One_conundrum het volgende:
En dus misschiem Timmy Simons. Dat maakt ze gelijk tot outsider voor de titel
Foppe heeft hem niet nodig, dan zal er een andere verdediger in aanmerking komen. Lijkt me veel zinvoller.quote:Op woensdag 14 mei 2008 14:40 schreef vitessezuid113 het volgende:
Dan kan die plek mooi worden ingenomen door Seedorf
ehm, we willen wel zo ver mogelijk komen hé ...quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:45 schreef pinow het volgende:
[..]
ik zou er ook graag Van Buyten bij zien
quote:Emanuelson en Maduro mee naar Peking
Urby Emanuelson en Hedwiges Maduro hoeven geen geheel voetballoze zomer door te maken. Het tweetal werd dan wel geslachtofferd door bondscoach Marco van Basten, maar Jong Oranje-keuzeheer Foppe de Haan maakt maar wat graag gebruik van de spelers van Ajax en Valencia. De Fries voegde zowel Emanuelson als Maduro toe aan zijn selectie die zich momenteel prepareert op de Olympische Spelen in Peking. Aankomende week vertrekt de groep naar Zweden, waar een toernooi plaats zal vinden waaraan ook het gastland, Portugal en Frankrijk deelnemen.
Emanuelson zal daar overigens nog niet bij zijn. De Ajacied is geblesseerd en houdt zich voorlopig alleen maar bezig met zijn revalidatie. Maduro voegt zich volgende week bij de manschappen van De Haan.
Welk spel is dat?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:13 schreef RayMania het volgende:
Zo speel je als Maduro zijnde eerst op het WK 2006 en daarna op de OS 2008, lekkere degradatie.
Hoe komt je daarbij? Hij is aan de selectie toegevoegd maar traint alleen nog niet mee door zijn blessure toch? (en de PL natuurlijk)quote:
Gefeliciteerd ouwequote:Foppe de Haan heeft Barry Opdam opgeroepen als vervanger voor Rob Wielaert. De verdediger van FC Twente kan niet in actie komen tijdens de Olympische Spelen, omdat FC Twente rond die tijd uitkomt in de voorronde van de Champions League.
Opdam behaalde met AZ dit seizoen een teleurstellende elfde plaats. Daardoor hebben de Alkmaarders geen verplichtingen in de periode van de Olympische Spelen. De verdediger van AZ kwam dit seizoen tot 32 wedstrijden, waarin hij eenmaal het net wist te vinden.
Bron.quote:Ronaldinho en bondspreses hopen op uitnodiging Spelen
Ronaldinho is volledig hersteld van zijn blessures en hoopt op tijd wedstrijdfit te zijn om met Brazilië te kunnen deelnemen aan de Olympische Spelen in Peking.
'De Olympische Spelen zijn een van mijn dromen', vertelde Ronaldinho tegen Globo TV. 'Ik werk nu aan mijn herstel en hoop zo snel mogelijk deel uit te kunnen maken van de selectie.'
Bondsvoorzitter Ricardo Teixeira steunde Ronaldinho's kandidatuur. 'Ik heb de absolute overtuiging dat we op hem kunnen rekenen. Ik, en met mij heel Brazilië, wil hem graag weer zien spelen, zoals we allemaal weten hoe hij kan spelen. Maar Dunga is degene die hem moet kiezen', wees de preses naar de bondscoach, die ook de baas is over de Olympische selectie.
Ronaldinho heeft sinds 9 maart geen wedstrijd meer gespeeld vanwege blessures. Het was een vroegtijdig einde van een zeer teleurstellend seizoen van de 82-voudig international. De 28-jarige Braziliaan kreeg tevens te horen dat er voor hem geen toekomst meer is bij Barcelona.
'Ik ben al hersteld, ik ben helemaal in orde. En nu ben ik op weg naar een nieuwe etappe. Ik wil mijn dromen realiseren, dat ik weer de beste ter wereld ben en speel voor de beste ploeg van de wereld, en tegelijkertijd kampioen van de wereld ben met de Braziliaanse selectie. Dát is mijn doel.'
quote:Martens en De Roover zeker van deelname Spelen
Sepp De Roover en Maarten Martens zijn vooralsnog de enige twee Belgische voetballers die zeker weten dat ze naar de Olympisch Spelen mogen. Bondscoach Jean-François de Sart maakte bekend dat zij als dispensatiespelers naar Peking reizen.
In totaal mag De Sart drie dispensatiespelers in zijn achttienkoppige selectie opnemen. De naam van de derde 'oudere' voetballer zal de keuzeheer nog deze week bekendmaken. 'Het gaat zeker niet om Timmy Simons of Daniel Van Buyten. Die gaan niet mee', vertelt De Sart deze week in Sport Voetbal Magazine.
De Sart is van plan met 22 spelers naar China af te reizen: achttien selectiespelers en vier eventuele invallers. Op dinsdag 15 juli maakt de bondscoach de Olympische ploeg bekend. Eind deze week publiceert hij eerst nog een voorlopige groep van veertig kanshebbers.
quote:Messi en AZ-doelman Romero naar Olympische Spelen
Datum: 3-jul-2008 07:57
Lionel Messi (foto) is opgenomen in de Argentijnse selectie voor de Olympische Spelen. Ook AZ-doelman Sergio Romero staat op de achttien namen tellende lijst.
Messi’s deelname aan de Spelen is tegen de zin van FC Barcelona-coach Josep Guardiola, die zijn sterspeler goed kan gebruiken in de voorronde van de Champions League. FC Barcelona is verplicht om Messi af te staan, omdat hij door zijn leeftijd (21) niet mee hoeft als dispensatiespeler. De ‘oudjes’ bij Argentinië zijn Juan Román Riquelme, Nicolás Burdisso en Javier Mascherano. In de poulefase stuit de ploeg van bondscoach Alfio Basile op Servië, Australië en Ivoorkust. (MA)
Selectie Argentinië voor de Olympische Spelen:
Doel: Oscar Ustari (Getafe), Sergio Romero (AZ)
Defensie: Pablo Zabaleta (Espanyol), Ezequiel Garay, Fernando Gago (beiden Real Madrid), Federico Fazio, Lautaro Acosta (beiden Sevilla)
Middenveld: Juan Román Riquelme, Luciano Monzón (beiden Boca Juniors), Ever Banega (Valencia), Javier Mascherano (Liverpool), Nicolás Burdisso (Internazionale), Ezequiel Lavezzi (Nápoli), Angel Di María (Benfica)
Aanval: José Sosa (Bayern München), Diego Buonanote (River Plate), Sergio Agüero (Atlético Madrid), Lionel Messi (FC Barcelona)
Zolang die Romero maar niet op goal staat, hebben ze nog best kans inderdaadquote:
De finale is als een van de weinige wedstrijden wel in Beijing.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:45 schreef RayMania het volgende:
[..]
Bron.
Waar wordt trouwens de finale gespeeld? In de OP staat drie keer 'finale' onder een plaatje.
Ik bedoel natuurlijk in welk stadion.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:43 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
De finale is als een van de weinige wedstrijden wel in Beijing.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:19 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk in welk stadion.
Van de officiele site.quote:The football competitions of the Beijing 2008 Olympic Games will be held from August 6-23, 2008 in five cities, namely Beijing, Shanghai, Tianjin, Shenyang and Qinhuangdao. The finals for men and women will be held in Beijing where three venues are located: the Workers' Stadium, the Olympic Sports Center Stadium and the National Stadium. The venues outside Beijing are: Shanghai Stadium, Tianjin Olympic Center Stadium, Shenyang Olympic Sport Center Stadium, and Qinhuangdao Olympic Sports Center Stadium.
Sosa en Higuan met elkaar vergelijkenquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:23 schreef AminBen het volgende:
Waar is die trainer mee bezig, Sosa boven Higuain.. !?![]()
Zarate is er ook niet bij en Piatti was ook een groot talent dacht ik..
Burdisso is er ook pas bij gekomen toen bleek dat Demichelis, Heinze en Coloccini niet van hun clubs mochten gaan.
Tsja, deze was toch echt eerderquote:
De Olympische Spelen voetbal #1 - Op naar medailles!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:08 schreef Outpost76 het volgende:
pfff wat nou doppel mijne was helemaal nie doppelWaar is t volledige schema hiero??
Sosa heb ik bij Bayern een aantal keer aan het werk gezien aanvallend vanaf de rechterkant.. weliswaar in een 4-4-2 systeem maar zoveel verschilt zijn positie niet met Higuain en aangezien hij hier bij de aanvallers zat ingedeeld..quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Sosa en Higuan met elkaar vergelijken![]()
Lavezzi, Messi en Kun zijn de spitsen, Zarate en Higuain hebben niet genoeg gepresteerd dit jaar om mee te mogen.
Sosa is een middenvelder en een hele goede ook. Al zal hij wel op de bank komen
Piatti gaat niet mee omdat Enano doorgebroken is bij River
Goede selectie, het 2e zou nog steeds de grote favoriet zijn
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:12 schreef Blawh het volgende:
[..]
De Olympische Spelen voetbal #1 - Op naar medailles!
De Olympische Spelen voetbal #1 - Op naar medailles!
Maar goed dat hij door JRR een niveautje of 2 beter voetbaltquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:37 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Vind Banega bij Valencia nog tegenvallen
quote:Australian Olympic football squad unveiled
Updated:2008-07-04
(BEIJING, July 4) -- The Australian Olympic men's football team was announced on the official website of the Australian Olympic Committee today. The 18-man team includes three over-age players: striker Archie Thompson, midfielder David Carney and defender Jade North. At 19 years old, midfielder James Troisi is the youngest member of the team. The Australian men's football team finished seventh at Athens 2004, and their Beijing 2008 campaign will start with a group game against Serbia in Shanghai on August 7.
The Australian Olympic men's football team (age in brackets):
Mark Bridge – Striker (22)
Billy Celeski – Midfielder (22)
Adam Federici – Goalkeeper (23)
Neil Kilkenny – Midfielder (22)
Adrian Leijer – Defender (22)
Trent McClenahan – Defender (23)
Mark Milligan – Defender (23)
Stuart Musialik – Midfielder (23)
Nikita Rukavytsya – Striker (21)
Kristian Sarkies – Midfielder (21)
Matthew Spiranovic – Defender (20)
Nikolai Topor-Stanley – Defender (23)
James Troisi – Midfielder (19)
Tando Velaphi – Goalkeeper (21)
Ruben Zadkovich – Defender (22)
David Carney – Midfielder (24, over-age)
Jade North – Defender (26, over-age)
Archie Thompson – Striker (29, over-age)
quote:Rossi returns to Italian team for the Olympics
Updated:2008-07-04
(BEIJING, July 4) -- The Italian football team's coach Pierluigi Casiraghi has chosen his 22-man squad for Beijing 2008. The squad includes Villarreal striker Giuseppe Rossi. Lazio captain Tommaso Rocchi is the only over-age player in the squad. Rocchi is joined by Fiorentina midfielder Riccardo Montolivo. Both players are returning to national duty after not being chosen for Euro 2008. Italy's first challenge will be Honduras on August 10 in Qinhuangdao. The country will also play matches against the Republic of Korea and Cameroon.
Italy's Olympic squad:
Ignazio Abate (AC Milan), Robert Acquafresca (Cagliari), Salvatore Bocchetti (Genoa), Antonio Cadreva (Udinese), Luca Cigarini (Parma), Andrea Coda (Udinese), Andrea Consigli (Atalanta), Domenico Criscito (Genoa), Paolo De Ceglie (Juventus), Lorenzo De Silvestri (Lazio), Daniele Dessena (Parma), Sebastian Giovinco (Juventus), Claudio Marchisio (Juventus), Riccardo Montolivo (Fiorentina), Marco Motta (Udinese), Antonio Nocerino (Palermo), Andrea Ranocchia (Arezzo), Tommaso Rocchi (Lazio), Giuseppe Rossi (Villarreal), Andrea Russotto (Treviso), Salvatore Sirigiu (Citta di Castello), Emiliano Viviano (Brescia)
quote:New Zealand Men's squad:
Goalkeepers:
Liam Little (Caversham AFC/Otago United – 21)
Jacob Spoonley (Miramar Rangers – 21)
Defenders:
Michael Boxall (Santa Barbara University – 19)
Ian Hogg (Western Suburbs/Hawke's Bay United – 18)
Sam Jenkins (Western Suburbs/Hawke's Bay United – 21)
Ryan Nelsen* (Blackburn Rovers – 30)
Steven Old (Macarthur Rams – 22)
Jack Pelter (Unattached – 20)
Aaron Scott (Melville/ Waikato FC – 21)
Cole Tinkler (Miramar Rangers/Team Wellington – 22)
Midfield:
Jeremy Brockie (Miramar Rangers/Hawke's Bay United – 20)
Simon Elliott* (Unattached – 34)
Craig Henderson (Dartmouth College – 21)
Cole Peverley (Stop Out FC/Hawke's Bay United – 20)
Shaun van Rooyen (Western Suburbs/Waikato FC – 21)
Forwards:
Daniel Ellensohn (Western Suburbs/Team Wellington – 23)
Chris Killen* (Celtic FC – 27)
Sam Messam (Napier City Rovers/Hawke's Bay United – 22),
quote:Endo in Japan Olympic squad
TOKYO: Gamba Osaka midfielder Yasuhito Endo was the only over-age player in Japan's preliminary 20-member Olympic football squad announced on Monday.
Endo, 28, has scored six goals in 70 full internationals, gaining a reputation for his probing passing and sharing free-kick duties with Celtic's Shunsuke Nakamura. Another over-age candidate, ex-Real Mallorca striker Yoshito Okubo, was not chosen after his struggling J-League side Vissel Kobe refused to release him to avoid exacerbating an injury.
Japan will use only one of the three over-age slots available, according to Japan Football Association technical director Takeshi Ono. Olympic team coach Yasuharu Sorimachi said he would announce a final squad on July 14 after a training camp. "I have called up the best members available at the moment," he said.
The under-23 line-up included two regular defenders from the senior national team, Gamba Osaka's Michihiro Yasuda and Atsuto Uchida of Kashima Antlers. Two Europe-based players, VVV-Venlo midfielder Keisuke Honda and Catania striker Takayuki Morimoto, were also named.
Wauw. Argentinië - Brazilië lijkt me erg mooi!quote:Star duo in Brazil Olympics squad
Barcelona's Ronaldinho and Real Madrid forward Robinho will lead Brazil's assault on a first Olympic football gold in Beijing in August. Manchester United midfielder Anderson is one of three Premier League players selected in the 18-man squad. Manchester City's new record signing Jo, Liverpool midfielder Lucas Leiva and Anderson will all miss the start of the new season.
The Olympics is the only significant title Brazil have never won. The Brazilians won the silver medal twice, in 1984 in Los Angeles and 1988 in Seoul and they won the bronze in 1996 in Atlanta. Brazil are in Group C with Belgium, China and New Zealand and begin their campaign on 8 August against Belgium.
Coach Dunga picked Fluminense defender Thiago Silva as the third player older than 23 in the squad, in addition to Ronaldinho and Robinho.
"The experience factor can be decisive in the Olympics," Dunga said. "That's why several players born in 1985 were chosen, and even the youngsters already have international experience."
Goalkeepers: Diego Alves (Almeria), Renan (Internacional).
Defenders: Ilsinho (Shakhtar Donetsk), Rafinha (Shalke), Marcelo (Real Madrid), Alex Silva (Sao Paulo), Breno (Bayern Munich), Thiago Silva (Fluminense).
Midfielders: Anderson (Manchester United), Diego (Werder Bremen); Hernanes (Sao Paulo), Lucas (Liverpool), Ronaldinho (FC Barcelona), Thiago Neves (Fluminense).
Forwards: Alexandre Pato (AC Milan), Jo (Manchester City), Rafael Sobis (Real Betis), Robinho (Real Madrid).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |