ehm, we willen wel zo ver mogelijk komen hé ...quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:45 schreef pinow het volgende:
[..]
ik zou er ook graag Van Buyten bij zien
quote:Emanuelson en Maduro mee naar Peking
Urby Emanuelson en Hedwiges Maduro hoeven geen geheel voetballoze zomer door te maken. Het tweetal werd dan wel geslachtofferd door bondscoach Marco van Basten, maar Jong Oranje-keuzeheer Foppe de Haan maakt maar wat graag gebruik van de spelers van Ajax en Valencia. De Fries voegde zowel Emanuelson als Maduro toe aan zijn selectie die zich momenteel prepareert op de Olympische Spelen in Peking. Aankomende week vertrekt de groep naar Zweden, waar een toernooi plaats zal vinden waaraan ook het gastland, Portugal en Frankrijk deelnemen.
Emanuelson zal daar overigens nog niet bij zijn. De Ajacied is geblesseerd en houdt zich voorlopig alleen maar bezig met zijn revalidatie. Maduro voegt zich volgende week bij de manschappen van De Haan.
Welk spel is dat?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:13 schreef RayMania het volgende:
Zo speel je als Maduro zijnde eerst op het WK 2006 en daarna op de OS 2008, lekkere degradatie.
Hoe komt je daarbij? Hij is aan de selectie toegevoegd maar traint alleen nog niet mee door zijn blessure toch? (en de PL natuurlijk)quote:
Gefeliciteerd ouwequote:Foppe de Haan heeft Barry Opdam opgeroepen als vervanger voor Rob Wielaert. De verdediger van FC Twente kan niet in actie komen tijdens de Olympische Spelen, omdat FC Twente rond die tijd uitkomt in de voorronde van de Champions League.
Opdam behaalde met AZ dit seizoen een teleurstellende elfde plaats. Daardoor hebben de Alkmaarders geen verplichtingen in de periode van de Olympische Spelen. De verdediger van AZ kwam dit seizoen tot 32 wedstrijden, waarin hij eenmaal het net wist te vinden.
Bron.quote:Ronaldinho en bondspreses hopen op uitnodiging Spelen
Ronaldinho is volledig hersteld van zijn blessures en hoopt op tijd wedstrijdfit te zijn om met Brazilië te kunnen deelnemen aan de Olympische Spelen in Peking.
'De Olympische Spelen zijn een van mijn dromen', vertelde Ronaldinho tegen Globo TV. 'Ik werk nu aan mijn herstel en hoop zo snel mogelijk deel uit te kunnen maken van de selectie.'
Bondsvoorzitter Ricardo Teixeira steunde Ronaldinho's kandidatuur. 'Ik heb de absolute overtuiging dat we op hem kunnen rekenen. Ik, en met mij heel Brazilië, wil hem graag weer zien spelen, zoals we allemaal weten hoe hij kan spelen. Maar Dunga is degene die hem moet kiezen', wees de preses naar de bondscoach, die ook de baas is over de Olympische selectie.
Ronaldinho heeft sinds 9 maart geen wedstrijd meer gespeeld vanwege blessures. Het was een vroegtijdig einde van een zeer teleurstellend seizoen van de 82-voudig international. De 28-jarige Braziliaan kreeg tevens te horen dat er voor hem geen toekomst meer is bij Barcelona.
'Ik ben al hersteld, ik ben helemaal in orde. En nu ben ik op weg naar een nieuwe etappe. Ik wil mijn dromen realiseren, dat ik weer de beste ter wereld ben en speel voor de beste ploeg van de wereld, en tegelijkertijd kampioen van de wereld ben met de Braziliaanse selectie. Dát is mijn doel.'
quote:Martens en De Roover zeker van deelname Spelen
Sepp De Roover en Maarten Martens zijn vooralsnog de enige twee Belgische voetballers die zeker weten dat ze naar de Olympisch Spelen mogen. Bondscoach Jean-François de Sart maakte bekend dat zij als dispensatiespelers naar Peking reizen.
In totaal mag De Sart drie dispensatiespelers in zijn achttienkoppige selectie opnemen. De naam van de derde 'oudere' voetballer zal de keuzeheer nog deze week bekendmaken. 'Het gaat zeker niet om Timmy Simons of Daniel Van Buyten. Die gaan niet mee', vertelt De Sart deze week in Sport Voetbal Magazine.
De Sart is van plan met 22 spelers naar China af te reizen: achttien selectiespelers en vier eventuele invallers. Op dinsdag 15 juli maakt de bondscoach de Olympische ploeg bekend. Eind deze week publiceert hij eerst nog een voorlopige groep van veertig kanshebbers.
quote:Messi en AZ-doelman Romero naar Olympische Spelen
Datum: 3-jul-2008 07:57
Lionel Messi (foto) is opgenomen in de Argentijnse selectie voor de Olympische Spelen. Ook AZ-doelman Sergio Romero staat op de achttien namen tellende lijst.
Messi’s deelname aan de Spelen is tegen de zin van FC Barcelona-coach Josep Guardiola, die zijn sterspeler goed kan gebruiken in de voorronde van de Champions League. FC Barcelona is verplicht om Messi af te staan, omdat hij door zijn leeftijd (21) niet mee hoeft als dispensatiespeler. De ‘oudjes’ bij Argentinië zijn Juan Román Riquelme, Nicolás Burdisso en Javier Mascherano. In de poulefase stuit de ploeg van bondscoach Alfio Basile op Servië, Australië en Ivoorkust. (MA)
Selectie Argentinië voor de Olympische Spelen:
Doel: Oscar Ustari (Getafe), Sergio Romero (AZ)
Defensie: Pablo Zabaleta (Espanyol), Ezequiel Garay, Fernando Gago (beiden Real Madrid), Federico Fazio, Lautaro Acosta (beiden Sevilla)
Middenveld: Juan Román Riquelme, Luciano Monzón (beiden Boca Juniors), Ever Banega (Valencia), Javier Mascherano (Liverpool), Nicolás Burdisso (Internazionale), Ezequiel Lavezzi (Nápoli), Angel Di María (Benfica)
Aanval: José Sosa (Bayern München), Diego Buonanote (River Plate), Sergio Agüero (Atlético Madrid), Lionel Messi (FC Barcelona)
Zolang die Romero maar niet op goal staat, hebben ze nog best kans inderdaadquote:
De finale is als een van de weinige wedstrijden wel in Beijing.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:45 schreef RayMania het volgende:
[..]
Bron.
Waar wordt trouwens de finale gespeeld? In de OP staat drie keer 'finale' onder een plaatje.
Ik bedoel natuurlijk in welk stadion.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:43 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
De finale is als een van de weinige wedstrijden wel in Beijing.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:19 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk in welk stadion.
Van de officiele site.quote:The football competitions of the Beijing 2008 Olympic Games will be held from August 6-23, 2008 in five cities, namely Beijing, Shanghai, Tianjin, Shenyang and Qinhuangdao. The finals for men and women will be held in Beijing where three venues are located: the Workers' Stadium, the Olympic Sports Center Stadium and the National Stadium. The venues outside Beijing are: Shanghai Stadium, Tianjin Olympic Center Stadium, Shenyang Olympic Sport Center Stadium, and Qinhuangdao Olympic Sports Center Stadium.
Sosa en Higuan met elkaar vergelijkenquote:Op donderdag 3 juli 2008 11:23 schreef AminBen het volgende:
Waar is die trainer mee bezig, Sosa boven Higuain.. !?![]()
Zarate is er ook niet bij en Piatti was ook een groot talent dacht ik..
Burdisso is er ook pas bij gekomen toen bleek dat Demichelis, Heinze en Coloccini niet van hun clubs mochten gaan.
Tsja, deze was toch echt eerderquote:
De Olympische Spelen voetbal #1 - Op naar medailles!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:08 schreef Outpost76 het volgende:
pfff wat nou doppel mijne was helemaal nie doppelWaar is t volledige schema hiero??
Sosa heb ik bij Bayern een aantal keer aan het werk gezien aanvallend vanaf de rechterkant.. weliswaar in een 4-4-2 systeem maar zoveel verschilt zijn positie niet met Higuain en aangezien hij hier bij de aanvallers zat ingedeeld..quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Sosa en Higuan met elkaar vergelijken![]()
Lavezzi, Messi en Kun zijn de spitsen, Zarate en Higuain hebben niet genoeg gepresteerd dit jaar om mee te mogen.
Sosa is een middenvelder en een hele goede ook. Al zal hij wel op de bank komen
Piatti gaat niet mee omdat Enano doorgebroken is bij River
Goede selectie, het 2e zou nog steeds de grote favoriet zijn
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:12 schreef Blawh het volgende:
[..]
De Olympische Spelen voetbal #1 - Op naar medailles!
De Olympische Spelen voetbal #1 - Op naar medailles!
Maar goed dat hij door JRR een niveautje of 2 beter voetbaltquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:37 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Vind Banega bij Valencia nog tegenvallen
quote:Australian Olympic football squad unveiled
Updated:2008-07-04
(BEIJING, July 4) -- The Australian Olympic men's football team was announced on the official website of the Australian Olympic Committee today. The 18-man team includes three over-age players: striker Archie Thompson, midfielder David Carney and defender Jade North. At 19 years old, midfielder James Troisi is the youngest member of the team. The Australian men's football team finished seventh at Athens 2004, and their Beijing 2008 campaign will start with a group game against Serbia in Shanghai on August 7.
The Australian Olympic men's football team (age in brackets):
Mark Bridge – Striker (22)
Billy Celeski – Midfielder (22)
Adam Federici – Goalkeeper (23)
Neil Kilkenny – Midfielder (22)
Adrian Leijer – Defender (22)
Trent McClenahan – Defender (23)
Mark Milligan – Defender (23)
Stuart Musialik – Midfielder (23)
Nikita Rukavytsya – Striker (21)
Kristian Sarkies – Midfielder (21)
Matthew Spiranovic – Defender (20)
Nikolai Topor-Stanley – Defender (23)
James Troisi – Midfielder (19)
Tando Velaphi – Goalkeeper (21)
Ruben Zadkovich – Defender (22)
David Carney – Midfielder (24, over-age)
Jade North – Defender (26, over-age)
Archie Thompson – Striker (29, over-age)
quote:Rossi returns to Italian team for the Olympics
Updated:2008-07-04
(BEIJING, July 4) -- The Italian football team's coach Pierluigi Casiraghi has chosen his 22-man squad for Beijing 2008. The squad includes Villarreal striker Giuseppe Rossi. Lazio captain Tommaso Rocchi is the only over-age player in the squad. Rocchi is joined by Fiorentina midfielder Riccardo Montolivo. Both players are returning to national duty after not being chosen for Euro 2008. Italy's first challenge will be Honduras on August 10 in Qinhuangdao. The country will also play matches against the Republic of Korea and Cameroon.
Italy's Olympic squad:
Ignazio Abate (AC Milan), Robert Acquafresca (Cagliari), Salvatore Bocchetti (Genoa), Antonio Cadreva (Udinese), Luca Cigarini (Parma), Andrea Coda (Udinese), Andrea Consigli (Atalanta), Domenico Criscito (Genoa), Paolo De Ceglie (Juventus), Lorenzo De Silvestri (Lazio), Daniele Dessena (Parma), Sebastian Giovinco (Juventus), Claudio Marchisio (Juventus), Riccardo Montolivo (Fiorentina), Marco Motta (Udinese), Antonio Nocerino (Palermo), Andrea Ranocchia (Arezzo), Tommaso Rocchi (Lazio), Giuseppe Rossi (Villarreal), Andrea Russotto (Treviso), Salvatore Sirigiu (Citta di Castello), Emiliano Viviano (Brescia)
quote:New Zealand Men's squad:
Goalkeepers:
Liam Little (Caversham AFC/Otago United – 21)
Jacob Spoonley (Miramar Rangers – 21)
Defenders:
Michael Boxall (Santa Barbara University – 19)
Ian Hogg (Western Suburbs/Hawke's Bay United – 18)
Sam Jenkins (Western Suburbs/Hawke's Bay United – 21)
Ryan Nelsen* (Blackburn Rovers – 30)
Steven Old (Macarthur Rams – 22)
Jack Pelter (Unattached – 20)
Aaron Scott (Melville/ Waikato FC – 21)
Cole Tinkler (Miramar Rangers/Team Wellington – 22)
Midfield:
Jeremy Brockie (Miramar Rangers/Hawke's Bay United – 20)
Simon Elliott* (Unattached – 34)
Craig Henderson (Dartmouth College – 21)
Cole Peverley (Stop Out FC/Hawke's Bay United – 20)
Shaun van Rooyen (Western Suburbs/Waikato FC – 21)
Forwards:
Daniel Ellensohn (Western Suburbs/Team Wellington – 23)
Chris Killen* (Celtic FC – 27)
Sam Messam (Napier City Rovers/Hawke's Bay United – 22),
quote:Endo in Japan Olympic squad
TOKYO: Gamba Osaka midfielder Yasuhito Endo was the only over-age player in Japan's preliminary 20-member Olympic football squad announced on Monday.
Endo, 28, has scored six goals in 70 full internationals, gaining a reputation for his probing passing and sharing free-kick duties with Celtic's Shunsuke Nakamura. Another over-age candidate, ex-Real Mallorca striker Yoshito Okubo, was not chosen after his struggling J-League side Vissel Kobe refused to release him to avoid exacerbating an injury.
Japan will use only one of the three over-age slots available, according to Japan Football Association technical director Takeshi Ono. Olympic team coach Yasuharu Sorimachi said he would announce a final squad on July 14 after a training camp. "I have called up the best members available at the moment," he said.
The under-23 line-up included two regular defenders from the senior national team, Gamba Osaka's Michihiro Yasuda and Atsuto Uchida of Kashima Antlers. Two Europe-based players, VVV-Venlo midfielder Keisuke Honda and Catania striker Takayuki Morimoto, were also named.
Wauw. Argentinië - Brazilië lijkt me erg mooi!quote:Star duo in Brazil Olympics squad
Barcelona's Ronaldinho and Real Madrid forward Robinho will lead Brazil's assault on a first Olympic football gold in Beijing in August. Manchester United midfielder Anderson is one of three Premier League players selected in the 18-man squad. Manchester City's new record signing Jo, Liverpool midfielder Lucas Leiva and Anderson will all miss the start of the new season.
The Olympics is the only significant title Brazil have never won. The Brazilians won the silver medal twice, in 1984 in Los Angeles and 1988 in Seoul and they won the bronze in 1996 in Atlanta. Brazil are in Group C with Belgium, China and New Zealand and begin their campaign on 8 August against Belgium.
Coach Dunga picked Fluminense defender Thiago Silva as the third player older than 23 in the squad, in addition to Ronaldinho and Robinho.
"The experience factor can be decisive in the Olympics," Dunga said. "That's why several players born in 1985 were chosen, and even the youngsters already have international experience."
Goalkeepers: Diego Alves (Almeria), Renan (Internacional).
Defenders: Ilsinho (Shakhtar Donetsk), Rafinha (Shalke), Marcelo (Real Madrid), Alex Silva (Sao Paulo), Breno (Bayern Munich), Thiago Silva (Fluminense).
Midfielders: Anderson (Manchester United), Diego (Werder Bremen); Hernanes (Sao Paulo), Lucas (Liverpool), Ronaldinho (FC Barcelona), Thiago Neves (Fluminense).
Forwards: Alexandre Pato (AC Milan), Jo (Manchester City), Rafael Sobis (Real Betis), Robinho (Real Madrid).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |