Weten ze iig waar ze moeten beginnen met zoeken als je dood wordt gevondenquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:07 schreef santax het volgende:
Dat heeft als bijkomend voordeel dat als die gozer wat van plan is, de politie al op de hoogte is.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:10 schreef Bolter het volgende:
[..]
Weten ze iig waar ze moeten beginnen met zoeken als je dood wordt gevonden![]()
Dus de auto was niet APK goed gekeurd, neem ik aan!?quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:03 schreef trancemaniak het volgende:
Ik heb begin mei een auto verkocht met de nodige mankementen (dit heb ik netjes vermeld op Marktplaats en hem tijdens het bezichtigen ook verteld). Er stond zelfs bij dat de auto bedoeld was om op te knappen of om te gebruiken voor reserve-onderdelen. Nu een maand later wordt ik gebeld dat de koper een ongeluk heeft gehad en wil de schade op mij verhalen. Hij wil dat ik de auto terugneem. Het wiel zou eraf gevlogen zijn en er wordt beweert dat deze maar met 4 (van 5) bouten vastzat. Van dat mankement was ik me overigens niet bewust.
Als ik de auto niet vrijwillig zou terugnemen, zouden ze er wel voor zorgen dat ik hem op een andere manier zou terugnemen, wat volgens de koper morgen geregeld zou worden (vrijdag 15 juni 2007).
Aangezien er een cultuurverschil is tussen ons (ik Nederlander, hij van Turkse afkomst) ben ik benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie. Ik weet dat een koper onderzoeksplicht heeft.
Trouwens, hij rijdt schade met een auto die al een maand op zijn eigen naam staat.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:07 schreef vannelle het volgende:
Wie zegt dat hij in die maand tijd het wiel er nooit af heeft gehad?
Jij hebt alles gedaan wat je kon doen en hebt ook geen garantie gegeven. (op een opknapper uiteraard niet) dus dat ie het maar bekijkt...
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:45
Probleem is alleen: wij weten dat want dat is logisch.
[b]Peuter dat die turk maar eens aan zijn verstand........
wat is het adres, ik kom wel helpen met een knokploegquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:28 schreef Don_Tom het volgende:
Alle fokkers morgen verzamelen bij het huis van trancemaniak
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou me aanpassen aan zijn cultuur door heel veel vrienden te bellen.
dit is inderdaad correct. Die turk zit denk ik gewoon te bluffen.. die mafketels hebben sowieso altijd een kort lontje.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:35 schreef Wombcat het volgende:
Bij particuliere verkoop gelden een stuk minder regels dan bij bedrijfsmatige verkoop. De koper kan dan sowieso niet op allerlei wettelijke garantiezaken aanspraak maken.
De koper moet er ook rekening mee houden dat de verkoper geen expert is, en dat 'ie dus meer kans heeft op verborgen gebreken. En als je 'm nog eens verteld hebt dat 't een auto is om op te knappen, dan kan 'ie het helemaal wel schudden.
Haha.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:38 schreef trancemaniak het volgende:
Oh ja, nog wat extra info.
Toen de auto werd verkocht, kwamen ze met 3 man sterk. 2 turkse jongens en 1 Nederlandse man die zei bij RDW of justitie of iets dergelijks te werken. Deze man belde mij overigens ook en dreigde dat hij dus langs zou komen en beslag zou komen leggen op mijn bankrekening en voor de rest ook spullen zou confisqueren.
Ze zijn nog niet langsgekomen.
allemaal bluf. ze kunnen je voor zover ik weet, weinig tot niets maken..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:38 schreef trancemaniak het volgende:
Toen de auto werd verkocht, kwamen ze met 3 man sterk. 2 turkse jongens en 1 Nederlandse man die zei bij RDW of justitie of iets dergelijks te werken. Deze man belde mij overigens ook en dreigde dat hij dus langs zou komen en beslag zou komen leggen op mijn bankrekening en voor de rest ook spullen zou confisqueren.
heeft ie al gedaan flapdrol. lezenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:54 schreef DeBastaard het volgende:
Misschien moet je eens écht de politie bellen
mensen die dreigen ergens voor te werken, werken daar 9 van de 10 gevallen nietquote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:38 schreef trancemaniak het volgende:
Beslag leggen op je bankrekening vanwege deze autoquote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:38 schreef trancemaniak het volgende:
Belachelijk, ik zou me er maar niet al te druk om maken.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:38 schreef trancemaniak het volgende:
Want het is natuurlijk een wetmatigheid dat het misgaatquote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:14 schreef Bootje84 het volgende:
lees hier waarom je je auto ook niet aan een particulier moet verkopen..
levert je misschien ¤1000,- meer op, en een bak aan ellende..
morgen een mooi berichtje in de krant.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:53 schreef sub_overide het volgende:
[..]
Belachelijk, ik zou me er maar niet al te druk om maken.
ik zou toch even de naam van die (goede) man vragen om vervolgens een klacht in te dienen wegens misbruik van zijn functiequote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:38 schreef trancemaniak het volgende:
Wat een idioten heb je toch op de wereld. Is tegen een dergelijke telefoonterreur niks te doen?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:55 schreef ManInLove het volgende:
Toen heb ik 3 maanden lang 2 tot 3x per dag telefoontjes gekregen (ik nam uiteindelijk de telefoon niet meer op maar liet dat door huisgenoten doen) met gedreig en gescheld. Uiteindelijk is het 1 maand rustig geweest en toen kreeg ik nog een mail met doodsbedreigingen en de mededeling dat als ik hem zou tegenkomen dat er dan wat zou gebeuren...
Kortom: ook bij mij was het een typisch gevalletje van flink dreigen als je je zin niet krijgt maar het stopt vanzelf. Gewoon niet op ingaan, jij staat in je recht!
Leer dan de koran uit je hoofd.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:52 schreef Dragoljub het volgende:
In zulke situaties zou ik willen dat ik het rechtboek uit m'n hoofd ken en ze eventjes de les ga lezen inclusief nummers van de wetsartikelen enzo. Dat lijkt me geweldig.
Ramptoeristquote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:38 schreef sandertjuh het volgende:
hehe dit blijf ik wel ff volgen, ben benieuwd hoe het afloopt
Er zijn vast ook wel turken die plaatsvervangende schaamte krijgen als ze jou topics lezen, maak je daar maar niet druk om..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:15 schreef Turquaz52 het volgende:
* schaamt zich op dit moment echt erg voor mede-turken![]()
Ik zou er alleen wel een turbo-timer op zetten, schijnt een bekend makement te zijn bij die Golfjes 3 varianten, dat de turbo vlug stukgaat bij slecht uitdraaien.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:15 schreef Turquaz52 het volgende:
* schaamt zich op dit moment echt erg voor mede-turken![]()
Hebben zelf die Golf 3 Variant gekocht particulier van een Antiliaan, maar echt.. we hebben nergens om te klagen! Auto rijd als een trein..
De aardige man heeft zelfs 30 euro terug gegeven omdat ik achter een mankement kwam wat hij me vergat te vertellen..
+ vertelde me netjes dat de distributsie riem moest worden vervangen...
Nergens over te klagen.. en als er wat gebeurt is het toch onze schuld.. omdat hij toen we em kochten en nu perfect werkt!![]()
Wie? Meki? Nee...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:14 schreef D-Devil het volgende:
Is die relmarokaan al geweest?
Das helemaal spijkerhardquote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:55 schreef GizartFRL het volgende:
Nog geen nieuwsberichten over Joure.
Zal allemaal wel meevallen neem ik aan.
Heb zelf eens een AX verkocht waar de beste man een half jaar later mee aankwam dat de aandrijfas geluid maakte. Of ik die nog even wilde maken....
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:55 schreef GizartFRL het volgende:
Heb zelf eens een AX verkocht waar de beste man een half jaar later mee aankwam dat de aandrijfas geluid maakte. Of ik die nog even wilde maken....
Was het die met die stropdas?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:38 schreef trancemaniak het volgende:
1 Nederlandse man die zei bij RDW of justitie of iets dergelijks te werken.
:dquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Was het die met die stropdas?![]()
[afbeelding]
Hetgeen mij niets verbaast. Ik heb ook ooit een Turkse cliënt gehad die zijn geld terug wilde nadat bij hem beslag was gelegd (overigens, nadat ik voor hem een prima betalingsregeling had weten te regelen ondanks het feit dat hij al ruim een jaar de wederpartij met smoesjes om de tuin heeft willen leiden en hij die betalingsregeling gewoon niet na kwam, wat natuurlijk de druppel was). Ook dreigen van "ik kom mijn geld halen en je zorgt maar dat je het heb klaarliggen". Nooit gezien.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:35 schreef trancemaniak het volgende:
Vol spanning gewacht, maar uiteindelijk zijn ze niet gekomen.
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Was het die met die stropdas?![]()
[afbeelding]
Ik ken meerdere turken en die zijn allemaal ok. Ik heb het gevoel dat turken veel makkelijker integreren. Ze hebben ook niet meestal het gevoel alsof iedereen tegen hun is; in tegenstelling tot sommige andere bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hetgeen mij niets verbaast. Ik heb ook ooit een Turkse cliënt gehad die zijn geld terug wilde nadat bij hem beslag was gelegd (overigens, nadat ik voor hem een prima betalingsregeling had weten te regelen ondanks het feit dat hij al ruim een jaar de wederpartij met smoesjes om de tuin heeft willen leiden en hij die betalingsregeling gewoon niet na kwam, wat natuurlijk de druppel was). Ook dreigen van "ik kom mijn geld halen en je zorgt maar dat je het heb klaarliggen". Nooit gezien.
(voor de volledigheid, ik heb meer Turkse cliënten en dit is de enige Turk die ooit zo'n kunstje probeerde te flikken, maar niet de enige cliënt die ooit een kunstje probeerde te flikken)
Voor de goede orde, ik beweer niets anders.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:35 schreef tong_poh het volgende:
Ik ken meerdere turken en die zijn allemaal ok. Ik heb het gevoel dat turken veel makkelijker integreren. Ze hebben ook niet meestal het gevoel alsof iedereen tegen hun is; in tegenstelling tot sommige andere bevolkingsgroepen.
prepaid nummer is wel een strak idee ja :pquote:Op zondag 17 juni 2007 12:35 schreef Coelho het volgende:
Dit soort problemen met medelanders zijn toch gewoon op te lossen door de auto niet voor de eigen deur te verkopen, maar ergens bij een tankstation oid af te spreken? En voor 10 euro koop je al een prepaid nummer.
Ik heb een keer een auto verkocht, diesel met 190k op de teller. Vervolgens belt de medelander na 3 maanden op dat de koppakking lek was en daardoor de motor in de soep. Of ik de helft wilde betalen, want nu konden ze niet naar Turkije op vakantie omdat ze hun spaargeld voor reparatie nodig hadden. Na eerst vriendelijk uitgelegd te hebben dat de garantie tot aan de deur geldt, daarna nog 4x vriendjes met dreigtelefoontjes aan de lijn gehad. Net of ze me kunnen localiseren
Weet ikquote:Op zondag 17 juni 2007 00:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor de goede orde, ik beweer niets anders.
En dat wordt gezegd door een Joegoslaaf, een halve Turk dusquote:
Dat bepaalde groepen vaker dit soort dingen doen dan anderenquote:Op maandag 18 juni 2007 10:30 schreef Draganta het volgende:
[..]
Wat heeft de nationaliteit van de koper hiermee te maken eigelijk? Gewoon weer ruzie zoeken lijkt mij. Maar op 1 punt heb je gelijk: de koper heeft gewoon fokking pech. Je hoeft je nergens druk over te maken.
Misschien het feit dat met een turk niet normaal te handelen is?quote:Op maandag 18 juni 2007 10:30 schreef Draganta het volgende:
[..]
En dat wordt gezegd door een Joegoslaaf, een halve Turk dus
Wat heeft de nationaliteit van de koper hiermee te maken eigelijk? Gewoon weer ruzie zoeken lijkt mij. Maar op 1 punt heb je gelijk: de koper heeft gewoon fokking pech. Je hoeft je nergens druk over te maken.
Mja, je weet het niet he. Hij kan altijd later nog langskomen, miss was de semtex uitverkocht....quote:Op maandag 18 juni 2007 12:28 schreef sandertjuh het volgende:
Ik ben blij dat de TS het heeft overleefd
Precies. Een koper die van een particulier koopt en niet van een garage met garantie heeft geen poot om op te staan. Als er gebreken bekend zijn dan hoor je deze te melden, ook al is het alleen maar uit fatsoen, maar als particuliere verkoper ben je geen expert en het risico is volledig voor de koper. Koper kan er eventueel voor kiezen, als de verkoper dat toestaat, om een keuring bij een garage te laten doen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:55 schreef boemboem het volgende:
ik word nu al half bang om mijn auto particulier te gaan verkopen binnenkortdenk sowieso dan aan een Nederlander en nee, ook niet iemand die in oud ijzer handelt...
ik ben zelf geen monteur, ik weet dat de auto NU rijdt en wat er niet goed aan is, tsja, dat weet ik echt niet. Volgens mij is er bij particuliere verkoop ook geen sprake van garantie, behalve op dingen waarvan verwacht mag worden dat deze bekend zijn bij de verkoper (als vb het stuur ontbreekt en dat zeg je er niet bij, zal je dat stuur wel moeten vergoeden of iets dergelijks (extreem voorbeeld)). Maar het kan goed zijn dat de motor na een maand kapot is, maar dat kan ik als leek (particulier) niet zien. Als iemand die zekerheid wil zal hij maar naar een dealer moeten gaan.
Maar over het algemeen gezien is het na overdracht van het voertuig het probleem van de nieuwe eigenaar omdat je als particulier gewoon onvoldoende kennis hebt (anders is als je een auto verkoopt waarvan je WEET dat hij niet goed is)
Inderdaad zal het bij de meeste particuliere verkopen wel goed gaan. Mensen moeten zich ook niet al te gemakkelijk laten intimideren door hufters. Misschien is het handig om in sommige gevallen gesprekken op te nemen i.v.m. aangifte. Het is natuurlijk ook jammer dat deze smeerlappen met hun dreigementen wegkomen. Verder kan je beter de koop laten afketsen als je als verkoper geen goed gevoel over de koper hebt en vice versa.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:15 schreef ManInLove het volgende:
Je kunt het twee kanten op uitleggen:
Of - Een particulier gekochte auto is goedkoper omdat je een bepaald risico meekoopt.
Of - Een bij een garage gekochte auto is duurder omdat je ervan uit kan gaan dat ze weten wat er op dat moment mis mee is (en je consumenten-bescherming geniet) cq. omdat er garantie op zit.
Dus maak je geen zorgen als je particulier verkoopt - 99.9% van de kopers weet dat en doet er niet moeilijk over. Het is die 0.1% die het verpest voor de rest...
ja...dan maakt ie een proefritje en en is ie deaud voor ie kan betalenquote:Op donderdag 21 juni 2007 20:50 schreef baskabel4 het volgende:
wel lullig om te remmen te saboteren toen je zag dat het een turk was die je auto ging kopen......
ik check het ook al regelmatig. volgens ligtie ergens in een kofferbak weggesmoltenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:43 schreef dahei het volgende:
Niet om lullig te doen, maar de TS heeft al een week niet meer gereageerd. Is alles nog wel goed?
Uiteindelijk zijn ze toch nog gekomenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:35 schreef trancemaniak het volgende:
Wat een dooddoener.
Vol spanning gewacht, maar uiteindelijk zijn ze niet gekomen.
Nou ja, volgende keer beter.
quote:Laatste bezoek: 15 dagen, 5 uur geleden.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn ze toch nog gekomen
[..]
En dan laat je ons zoooo in spanning, rotjong dat je er bent!quote:Op maandag 16 juli 2007 16:22 schreef trancemaniak het volgende:
Ben op vakantie geweest, ze zijn niet langsgekomen.
Toch niet die auto teruggenomen voor de vakantie he?quote:Op maandag 16 juli 2007 16:22 schreef trancemaniak het volgende:
Vluchtenquote:Op maandag 16 juli 2007 16:22 schreef trancemaniak het volgende:
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou me aanpassen aan zijn cultuur door heel veel vrienden te bellen.
Tadaaa: Via Marktplaats iets gekocht wat niet blijkt te werken.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 13:32 schreef DarkShine het volgende:
Zou de verkoper nog leven?
wat een kutforum heb jequote:
Wat een kut foto-album heb je.quote:
ja als....quote:Op zaterdag 14 juni 2008 19:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat een kut foto-album heb je.
Ja, jij hebt er wel 1 en ik niet, ik weet het.
Maar als ik er 1 zou maken zou ie beter zijn dan de rotzooi die jij ten toon spreidt.
Goh, die kende ik niet....quote:Op zaterdag 14 juni 2008 20:02 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
ja als....
ALS mijn tante een pikkie had was het mijn oom geweest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |