quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:37 schreef TargaFlorio het volgende:
Tour de Suisse 2006 - Algemeen klassement
1 Ullrich, Jan
2 Gil Perez, Koldo
3 Jaksche, Jörg
4 Vicioso, Angel
Ik zou van die eerste twee niet teveel verwachten. Beide hebben een blessure gehad die nu wel zowat voorbij lijkt, maar ze hebben daardoor wel zoveel trainingsachterstand opgelopen dat een goed klassement hier moeilijk gaat zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:46 schreef NRH het volgende:
Benieuwd in welke mate Boogerd, Dekker en Freire hier al wil mee kunnen (willen) doen om de prijzen. Er zitten immers wat mooie etappes tussen.
denk niet dat Gil start voor Saunier Duvalquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:35 schreef Leatherface het volgende:
De zege van Ullrich van vorig jaar is natuurlijk zeer dubieus en eigenlijk erken ik hem niet.
Maar goed, nu naar dit jaar.
Sastre en Klöden zouden meedoen. Benieuwd naar hun vorm.
Verder ben ik benieuwd naar Thomas Dekker, Cancellara, Cobo, Gil en Gomez Marchante.
Toch kunnen en moeten ze zelfs tegen het einde van de ronde aardig in vorm zijn. Zo kan etappe 8 wat voor Boogerd worden en etappe 9, de tijdrit voor Dekker.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:55 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik zou van die eerste twee niet teveel verwachten. Beide hebben een blessure gehad die nu wel zowat voorbij lijkt, maar ze hebben daardoor wel zoveel trainingsachterstand opgelopen dat een goed klassement hier moeilijk gaat zijn.
Wel een mooi parcours dit jaar![]()
Volgens de officiele website wel.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:50 schreef Doff het volgende:
Rijdt Klöden wel mee dan?
Die rijdt de dauphiné volgens mij.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:27 schreef Damzkieee het volgende:
Doet Gesink nog mee?
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:52 schreef PaulusP het volgende:
Wordt het ergens live uitgezonden?
Hier wordt meer geklommen dan in de gehele tour.quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:46 schreef Venga het volgende:
Wat een parcours trouwens, 5 aankomsten bergop, een proloog en een TT!
En ook etappe 2 en met name 5 zijn niet makkelijk.
Geen Popo op de volledige starlijst.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:04 schreef flyck het volgende:
kloden, sastre, shleck, barjkovic (rijd popo ?), cunego
volgens andere startlijst staat ie er wel bij :squote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:15 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Geen Popo op de volledige starlijst.
Ik denk dat het parcours toch wat te zwaar is voor de Tourkopmannen. Ik zie Kloeden en Rogers zich wel een paar keer testen, maar ik denk niet dat ze in het klassement geinteresseerd zijn. Ik verwacht eerder iemand als Brajkovic of Cunego, die zich niet bezig hoeven te houden met de Tour.
Wat doen ze morgen dan met de Dauphiné?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Vanaf morgen dan wel, vandaag nog niet als ik het goed heb.
Volgens de website van Sporza is het eerst DL en aansluitend TdS.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat doen ze morgen dan met de Dauphiné?
En daarna de GP USA.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:31 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Volgens de website van Sporza is het eerst DL en aansluitend TdS.
Tof brak dagje dus. In Indianapolis is er elk jaar wel iets te belevenquote:
Da's wel sterk idd.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:23 schreef TheArt het volgende:
Het meest grappige is dat Freire 4'33" reed op zijn gewone fiets
Was hij nou in een gracht gevallen?quote:
Idd, en nu trekken die allemaal naar de Dauphine.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik blijf het toch bijzonder vreemd vinden hoe die TDS op een paar jaar tijd zo "gedevalueerd" lijkt. Nog niet zolang geleden noemde men dit zelfs nog de "4de grote ronde" en was het vaak een treffen tussen de renners in opbouw voor de Tour en de Giro-tenoren.
Ach, zitten ze eigenlijk daar waar ze horen.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ze zitten commentaar te geven vanuit een veewagen![]()
![]()
Redelijk zwak dus..quote:Op zondag 17 juni 2007 13:47 schreef Venga het volgende:
Danielson rijdt sowiezo geen Tour, dit zijn de 11 namen:
5 zekerheden:
Levi Leipheimer
Yaroslav Popovych
George Hincapie
Egoi Martinez
Alberto Contador
4 uit de volgende 6 naar de Tour:
Benjamin Noval
Sergio Paulinho
Tomas Vaitkus
Pavel Padrnos
Stijn Devolder
Vladimir Gusev
Tis inderdaad dat volgens mij de fiets van Freire kapot was, anders was ie al meteen weggereden...quote:Op zondag 17 juni 2007 17:50 schreef Venga het volgende:
Rast viel en tikte nog net het achterwiel van Freire aan die voor hem reed.
De meesten stonden al vrij snel weer recht
http://www.cyclingnews.co(...)esults/suisse072#resquote:Op zondag 17 juni 2007 19:26 schreef Venga het volgende:
Waar is de (volledige) uitslag te zien, want op de officiele site van de ronde kom ik enkel tot de 1e 20 tegen
ja.. hoe is het nu met Freire?quote:Op zondag 17 juni 2007 20:05 schreef JelleS het volgende:
Jammer van Freire, die had ze vast allemaal geklopt.
Goffedomme, das mijn geadopteerde tourrennerquote:Op zondag 17 juni 2007 20:47 schreef flyck het volgende:
165 Andoni Aranaga Azkune (Spa) Euskaltel - Euskadi 20.05
die zal ook wel niet lang meer meerijden zeker :s
De klimmetjes zien er denk ik wat lastiger uit dan ze zijn. Dat 3e categorie bergje aan het einde heeft in elk geval niet van die belachelijke percentages als die van gisteren (gemiddeld 6,5% ofzo). Die Fluela Pass is vooral lang, maar ook niet echt steil.quote:
quote:Op maandag 18 juni 2007 11:53 schreef flyck het volgende:
cancellera gaat klimbenen vinden en rijd iedereen naar huis op de laatste hellende strook.
De verwondingen van Oscar Freire, die hij afgelopen zondag tijdens de Ronde van zwitserland opliep, vallen mee. In de laatste kilometer van de eerste etappe ging de renner van Rabobank namelijk onderuit. Hierbij liep de Spanjaard alleen wat schaafwonden op.quote:
voor een aanval misschien maar verderquote:Op maandag 18 juni 2007 12:19 schreef Burghardt het volgende:
Laten we ook Burghardt niet vergeten voor deze etappe!
als hij een gootje vind... je weet maar nooit.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:42 schreef Bartoli het volgende:
[..]
voor een aanval misschien maar verder
Die reed de Dauphine (maar is daar ziek uitgestapt).quote:Op maandag 18 juni 2007 13:44 schreef Damzkieee het volgende:
Gesink doet niet mee begrijp ik?
Wim Van Huffel gaat hier alles domineren, dus vergeet het maar ...quote:Op maandag 18 juni 2007 14:43 schreef flyck het volgende:
Zolang brajkovic en gerdeman samen de rest aan diggelen knallen mag voor de rest alles gebeuren :d
Ach, we hebben ook nog altijd Mario "Giro top 20" Aertsquote:Op maandag 18 juni 2007 14:50 schreef -Vaduz- het volgende:
Jullie klassementsman in bange dagen.
Ojaquote:Op maandag 18 juni 2007 13:46 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Die reed de Dauphine (maar is daar ziek uitgestapt).
Nee dat is Devolder, die gaat net zo hard domineren zoals die in de Vlaamse klassiekers deed!quote:Op maandag 18 juni 2007 14:50 schreef -Vaduz- het volgende:
Jullie klassementsman in bange dagen.
Mooie naam.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen zal Seeldraeyers wel de nieuwe grote hoop zijn, die heeft eens ergens half kunnen aanklampen in een bergrit.
dat is onze toekomst voor de tour de france natuurlijkquote:Op maandag 18 juni 2007 15:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen zal Seeldraeyers wel de nieuwe grote hoop zijn, die heeft eens ergens half kunnen aanklampen in een bergrit.
Wuyts daarnetquote:
quote:Op maandag 18 juni 2007 16:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wuyts daarnet:
"Hans, kan jij zingen ?"
- Wat, hoe, eeeh ?
"Tzal wel moeten ,want alles is hier al verteld volgens mij"
Ze snappen ook niet dat er genoeg mensen zijn die geen wielrennen kunnen kijken op hun werk.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:26 schreef PLAE@ het volgende:
Zelfs m'n hond en vogel vallen in slaap bij dit slappe gelul over start en finishtijden![]()
Als ze twee uur later starten en aankomen dan in een andere rittenkoers dat ze dan twee uur later gaan slapen en twee uur later opstaan. hoe simpel kan een probleem zijn ...quote:Op maandag 18 juni 2007 16:26 schreef PLAE@ het volgende:
Zelfs m'n hond en vogel vallen in slaap bij dit slappe gelul over start en finishtijden![]()
Dat is het net hé. Ze vergeten dat de enige bestaansreden van de sport de toeschouwers zijn. Voor een voetballer zal het ook wel beter uitkomen als men in de namiddag moest spelen ipv op een woensdagavond kwart voor negen. Maar dan zou geen hond kijken ...quote:Op maandag 18 juni 2007 16:28 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ze snappen ook niet dat er genoeg mensen zijn die geen wielrennen kunnen kijken op hun werk.
Dat vind ik dus niet eigenlijk.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:30 schreef Unstoppable het volgende:
Ze hebben wel een punt natuurlijk, hoe zwaarder je alle rondes maakt des te eerder renners naar de doping zullen grijpen om bij te blijven.
Net als al die zielige atletiekfiguurtjes die doping moeten pakken om die volle 100 meter aan te kunnen.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:30 schreef Unstoppable het volgende:
Ze hebben wel een punt natuurlijk, hoe zwaarder je alle rondes maakt des te eerder renners naar de doping zullen grijpen om bij te blijven.
de renners willen natuurlijk ook een korte review van de rit achteraf zonder te moeten wachten op het laatavondsjournaal.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
RENNERS MOETEN WEL DOPING NEMEN, ANDERS ZIJN ZE NIET VOOR HET NIEUWS BINNEN!
Inderdaad. En weer dat gehuil over dat de Ronde wel tussen 4 en 5 aankomt en de Ronde van België ooko. De Ronde is in het weekend en de Ronde van België is maar de Ronde van België.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is het net hé. Ze vergeten dat de enige bestaansreden van de sport de toeschouwers zijn. Voor een voetballer zal het ook wel beter uitkomen als men in de namiddag moest spelen ipv op een woensdagavond kwart voor negen. Maar dan zou geen hond kijken ...
Net daarom komen die rittenkoersen tegenwoordig vaak rond of na 17h aan.
Tuurlijk wel. Kijk naar de verwachtingen, de lengte van de etappe's, aantal beklimmingen, bergop finish etc..quote:Op maandag 18 juni 2007 16:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat vind ik dus niet eigenlijk.
De enige reden dat de Ronde van België zo vroeg aankomt is omdat men het dan nog mooi op tv kan brengen voor de finale van de Giro begint die een uur of twee later aankomt ...quote:Op maandag 18 juni 2007 16:34 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Inderdaad. En weer dat gehuil over dat de Ronde wel tussen 4 en 5 aankomt en de Ronde van België ooko. De Ronde is in het weekend en de Ronde van België is maar de Ronde van België.
Domme vergelijkingen![]()
Dan rijden ze maar wat trager.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:35 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Kijk naar de verwachtingen, de lengte van de etappe's, aantal beklimmingen, bergop finish etc..
Het word zwaarder en zwaarder gemaakt omdat iedereen meer en meer spektakel wil. De verwachtingen worden steeds hoger en komen op een punt aan waar het gewoon niet meer te doen is. En dat zal voor een deel van de renners een goede reden zijn om doping te gaan gebruiken.
Het wordt er alleen maar makkelijker op tegenwoordig hoor, kijk maar naar de Tour. Boehoe wat een zware ritten zeg...quote:Op maandag 18 juni 2007 16:35 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Het word zwaarder en zwaarder gemaakt omdat iedereen meer en meer spectakel wil.
De pioniers van het wielrennen reden in een tijd waarin er nog vrijwel geen werkende doping was ritten van 600 km over 8 bergen op een stalen fiets zonder versnellingen. Op grintwegen met nog beren in de bergen en zonder mecaniciens.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:35 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Kijk naar de verwachtingen, de lengte van de etappe's, aantal beklimmingen, bergop finish etc..
Het word zwaarder en zwaarder gemaakt omdat iedereen meer en meer spektakel wil. De verwachtingen worden steeds hoger en komen op een punt aan waar het gewoon niet meer te doen is. En dat zal voor een deel van de renners een goede reden zijn om doping te gaan gebruiken.
Sneeuwbanden? Wat een wannabe Flandrien danquote:Op maandag 18 juni 2007 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wacht nu op een heroďsch verhaal waar wordt verteld hoe één of ander Flandrien met een fiets van 150 kilo met sneeuwbanden 8 keer de Mont-Blanc is opgereden.
Vroegah.
Zonder banden natuurlijk, midden in de rit een rubberboom slachten om op verder te rijden!quote:Op maandag 18 juni 2007 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik wacht nu op een heroďsch verhaal waar wordt verteld hoe één of ander Flandrien met een fiets van 150 kilo met sneeuwbanden 8 keer de Mont-Blanc is opgereden.
Vroegah.
-edit-
Net te laat
Inderdaad, wat een mietje. Briek Schotte reed hem ooit 11x omhoog , zonder sneeuwbanden. Met een beer op z'n rug.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:42 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Sneeuwbanden? Wat een wannabe Flandrien dan![]()
En dan deed 'ie ook nog de post voor afgelegen bergdorpjes om rond te komenquote:Op maandag 18 juni 2007 16:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een mietje. Briek Schotte reed hem ooit 11x omhoog , zonder sneeuwbanden. Met een beer op z'n rug.![]()
9 maanden later werd er ergens in een berghut ene Renaat geboren ...quote:Op maandag 18 juni 2007 16:47 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
En dan deed 'ie ook nog de post voor afgelegen bergdorpjes om rond te komen
En voor het postpapier moest hij eerst bomen kappen.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:47 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
En dan deed 'ie ook nog de post voor afgelegen bergdorpjes om rond te komen
Daar moeten ze dus eens een Protour koers van maken ...quote:
Gisteren waren ze wel redelijk snel hoor.quote:Op maandag 18 juni 2007 17:22 schreef -skippybal- het volgende:
Nu weer tot laat in de avond wachten op de volledige uitslag in supergaar ZIPje![]()
Kijk eens objectief..quote:Op maandag 18 juni 2007 18:18 schreef Burghardt het volgende:
Jammer dat Burghardt schijnbaar niet mocht, hij kon zo'n sprong beter wagen dan Kirchen.
OkOk Burghardt wint de tourquote:Op maandag 18 juni 2007 18:25 schreef Burghardt het volgende:
Ach, laat me maar in de waan.
Tof werk van Proni uiteraard.
als Burghardt fan moet je toch weten dat de echte cols niks voor hem zijn, Een kaske zoals in die belgische koersen gaat nog maar het moet ook niet meer wordenquote:Op maandag 18 juni 2007 18:25 schreef Burghardt het volgende:
Ach, laat me maar in de waan.
Tof werk van Proni uiteraard.
zipje staat nu online: http://www.tds.ch/tourdesuisse/downloads/2007etappe03.zipquote:Op maandag 18 juni 2007 17:22 schreef -skippybal- het volgende:
Nu weer tot laat in de avond wachten op de volledige uitslag in supergaar ZIPje![]()
110 1 *BURGHARDT Marcus TMO (GER) 09'34"quote:Op maandag 18 juni 2007 18:18 schreef Burghardt het volgende:
Jammer dat Burghardt schijnbaar niet mocht, hij kon zo'n sprong beter wagen dan Kirchen.
Ruim 10 minuten achter een bus met gepatenteerde klimmers als McEwen in de laatste grote bus binnenkomen in gezelschap van o.a. Jantje Boven. Ik neem aan dat ie ook geen excuus heeftquote:113 107 VANSEVENANT Wim PRL (BEL) 10'38"
114 104 MCEWEN Robbie PRL (AUS) ' '
...
135 143 CLERC Aurélien BTL (SUI) 22'48"
...
144 62 ARDILA CANO Mauricio Alberto RAB (COL) ' '
151 63 BOVEN Jan RAB (NED) ' '
Die tijd heeft ie binnen 1 2 etappes weer goedgemaakt.quote:Op maandag 18 juni 2007 18:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
110 1 *BURGHARDT Marcus TMO (GER) 09'34"
Het was niet alleen van "niet mogen" blijkbaar![]()
![]()
Kunnen ze die gozer niet per direct ontslaan? Ik heb gehoord dat hij een enorm salaris opstrijkt...quote:Op maandag 18 juni 2007 18:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ruim 10 minuten achter een bus met gepatenteerde klimmers als McEwen in de laatste grote bus binnenkomen in gezelschap van o.a. Jantje Boven. Ik neem aan dat ie ook geen excuus heeft![]()
ik weet niet tot hoever zn contract reikt denk t/ dit seizoen, wie m dan nog wil hebben, op dit moment genoeg talent uit de Rabo3 naar de Pros, dus Ardila zal wel verdwijnen.quote:Op maandag 18 juni 2007 22:37 schreef Horloge het volgende:
[..]
Kunnen ze die gozer niet per direct ontslaan? Ik heb gehoord dat hij een enorm salaris opstrijkt...
quote:Alex Zülle, winner of the 2002 Tour de Suisse has named Australian Michael Rogers as his favourite to win this year's edition. Zülle, the last Swiss rider to win the event, now works for Tour de Suisse race organisers IMG.
Zülle is still very much involved with cycling - he acts as a talent scout, seeking out young riders from Holland, Spain and Belgium, as well as helping to organise the Swiss race each year. During the event, he is one of the guest drivers for main sponsor Würth.
Zülle has credited Swiss rider Cancellara for his stage victory, and strong showing so far in event, but feels that Beat Zberg has the best chance of any Swiss rider to unseat him as the last Swiss to win the event. "Zberg has the greatest chance, and also probably his last chance this year to win the event," said Zülle, who also noted that Rogers' all round ability makes him the outstanding favourite. "He is strong in the time trial as well as the mountains," said Zülle.
The Swiss star, who has twice finished runner-up in the Tour de France (1995 and 1999) feels that Swiss cycling has a lot to look forward to in the coming years with talents like Oliver Zaugg (Gerolsteiner) and Hubert Schwab (QuickStep). "I hope soon one of them will bring a Swiss victory in the Tour de Suisse," he concluded.
Of Kim Kirchen. Altijd goed in Zwitserland, en volgens mij dit jaar helemaal.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:31 schreef flyck het volgende:
maar rogers ide kopman voor de tour. Die gaat zich nu toch niet leegrijden ....
zouden ze niet eerder gerdeman uitspelen hier :s
juist die hebben kirchen ook nogquote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:44 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Of Kim Kirchen. Altijd goed in Zwitserland, en volgens mij dit jaar helemaal.
Kijk eens aan.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik moest aan jou denken toen de commentator dat zei
De erelijst heeft een interessante aanblik in elk geval :quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:03 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat het winnen van de Ronde van Zwitserland nog steeds wel veel aanzien biedt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stefano_Garzelliquote:Het jaar erop reed hij de Giro alweer niet uit, ditmaal wegens vemeend gebruik van doping (waarvoor hij overigens later werd vrijgesproken)
Ja... mjah, dat schreef ik er ook al bij he.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De erelijst heeft een interessante aanblik in elk geval :
1998 - Stefano Garzelli Vlag van Italië ITA
1999 - Francesco Casagrande Vlag van Italië ITA
2000 - Oscar Camenzind Vlag van Zwitserland SUI
2001 - Lance Armstrong Vlag van de Verenigde Staten van Amerika USA
2002 - Alex Zülle Vlag van Zwitserland SUI
2003 - Alexander Vinokoerov Vlag van Kazachstan KAZ
2004 - Jan Ullrich Vlag van Duitsland GER
2005 - Aitor Gonzalez Vlag van Spanje ESP
2006 - Jan Ullrich Vlag van Duitsland GER
Van de laatste 10 jaar is iedereen in opspraak gekomen , en enkel Vino nog niet betrapt ?![]()
2001 uit de Giro gekicked en daarna weer vrijgesproken (bij gebrek aan bewijsquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:55 schreef thettes het volgende:
dat dacht ik ook net jamaar wat was er met garzelli dan?
Een jaar later was dat toch?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:00 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
2001 uit de Giro gekicked en daarna weer vrijgesproken (bij gebrek aan bewijs)
Oh, kan ook welquote:
Wanneer is Armstrong ooit betrapt dan? Of gaan we die niet legitieme dopingtest op stalen uit 1999 weer ophalen?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De erelijst heeft een interessante aanblik in elk geval :
1998 - Stefano Garzelli Vlag van Italië ITA
1999 - Francesco Casagrande Vlag van Italië ITA
2000 - Oscar Camenzind Vlag van Zwitserland SUI
2001 - Lance Armstrong Vlag van de Verenigde Staten van Amerika USA
2002 - Alex Zülle Vlag van Zwitserland SUI
2003 - Alexander Vinokoerov Vlag van Kazachstan KAZ
2004 - Jan Ullrich Vlag van Duitsland GER
2005 - Aitor Gonzalez Vlag van Spanje ESP
2006 - Jan Ullrich Vlag van Duitsland GER
Van de laatste 10 jaar is iedereen in opspraak gekomen , en enkel Vino nog niet betrapt ?![]()
Een zabriski berg dus..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:06 schreef -skippybal- het volgende:
Waarom is die slotklim van vandaag in godsnaam slechts 2e categorie
Linkje om kikkers te verkomen bij de browsern00bs
Bijna 13 km aan gemiddeld 8.2% waarvan 11 aan gemiddeld 9%. Oef!
Officieus bewijs vind ik ook bewijs.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wanneer is Armstrong ooit betrapt dan? Of gaan we die niet legitieme dopingtest op stalen uit 1999 weer ophalen?
Armstrong en clean geloof ik niet, maar er is geen officieel bewijs dat hij ooit iets heeft gebruikt. De rest buiten Vino wel.
Die niet mee doet...quote:
Zabriski berg is een berg voor niet echte echte klimmers, maar voor diegene die hard kunnen rijden(Zabriski)quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:16 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die niet mee doet...
Van mij mogen Gomez Marchante, Klöden en Cunego wel wegrijden waarna Cunego wint
Dude, kijk die percentages eens. Niet voor echte klimmersquote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:19 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Zabriski berg is een berg voor niet echte echte klimmers, maar voor diegene die hard kunnen rijden(Zabriski)
Oftewel iets voor kloden en minder voor Cunego en Marchante
Dan ben ik een hele grote browsernoob want ik krijg nog steeds een kikkerquote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:06 schreef -skippybal- het volgende:
Waarom is die slotklim van vandaag in godsnaam slechts 2e categorie
Linkje om kikkers te verkomen bij de browsern00bs
Bijna 13 km aan gemiddeld 8.2% waarvan 11 aan gemiddeld 9%. Oef!
Dude.. kijk de bergen in de giro , 17% etc..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:22 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dude, kijk die percentages eens. Niet voor echte klimmers![]()
De slotklim van vandaag is vergelijkbaar met de Alp 'Duez en echt niet zo heel veel lichter dan een Mortirolo ofzo.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:27 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Dude.. kijk de bergen in de giro , 17% etc..
Onder de 10% kunnen types als Rogers nog wel mee, denk ik
12 km klimmen en gemiddeld stijgingpercentage van 9,x procent, dat is normaal in de Tour de France een buitencategoriequote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:31 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
De slotklim van vandaag is vergelijkbaar met de Alp 'Duez en echt niet zo heel veel lichter dan een Mortirolo ofzo.
Thanks.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Schleck nog 4km voor de meet.
Hij heeft 29 seconden voorsprong op de groep Devolder.
Ze waren bang dat Ardila weer te vroeg zou juichen.......................................quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De bergprijs 2 km voor de top leggen ...![]()
Je kan het maar binnen hebben natuurlijk, hij zal zelf wel weten hoe ver hij kan gaan in deze ronde.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:38 schreef Ambrosius het volgende:
Zou Schleck zich hier leeg gaan rijden voor de eindoverwinning? Ik denk dat hij het het tweede deel toch wat rustiger aan goed doen met het oog op de Tour.
Rogers.. kom toch wel te kort in de tour.. wel goede tijdrit, dus top 10 moet kunnenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het gaat goed met de voor het seizoen aangekondigde drie potentiele kopmannen bij T-Mobile voor de Tour. (Rogers, Sinkewitz, Gonchar) blijkbaar ...
Klöden kan vast beter, maar Rogers zat wel te harken, zeg...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iemand al een spoor van Rogers & Kloden gezien ?
Zeg dat wel, ja. Die hebben momenteel een erg goede lichting.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kirchen ook redelijk sterk, Luxemberg heeft het goed voor elkaar.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:46 schreef flyck het volgende:
Shleck knap. die shleck broeders .. doen me denken aan astrix en obelix. Toen ze klein waren in een ketel vol epo gevallen en nu moeten ze nooit meer gebruiken
juist daar was er nog zo enequote:
Devolder is zo'n renner die ongerust wordt als hij niet op kop rijdt, denk ik.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:15 schreef zjroentje het volgende:
Waarom lieten ze Devolder alles opknappen in dat groepje?
Tja, Adel verplicht he...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:15 schreef zjroentje het volgende:
Waarom lieten ze Devolder alles opknappen in dat groepje?
Van wie ben je een kloon eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:18 schreef Burghardt het volgende:
Goed werk weer van Burghardt.
Maar goed, hierdoor verloor hij uiteindelijk fameus terrein.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Devolder is zo'n renner die ongerust wordt als hij niet op kop rijdt, denk ik.
VAC.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:19 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Van wie ben je een kloon eigenlijk?
Eerst maar 'es kijken wat-ie in de tijdrit kan.quote:
Hij mag al blij zijn dat ie volgend jaar nog bij een pro-Tour ploeg zit. Laat staan bij een ploeg die de Tour zal rijden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:16 schreef Doff het volgende:
Misschien speelt Ardilla gewoon ook al een jaar verstoppertje om vervolgens in de Tour iedereen naar huis te rijden.
ik ving hem geweldigquote:Stijn Devolder kwam in volle finale nog nadrukkelijker in beeld door zich resoluut op kop te zetten, nog vóór de eigenlijke slotklim. 'Het was mijn bedoeling om het pad te effenen voor Brajkovic, die ambities heeft om deze Ronde van Zwitserland te winnen', aldus de West-Vlaming. 'Blijkbaar was hij niet zo goed als verhoopt en ik een stuk beter. Ik ging veel langer met de besten mee dan ik had verwacht.'
Tot Schleck zijn nummertje begon dus. Devolder kwam desondanks als tiende over de streep en dook ook in het klassement de top tien binnen. 'Normaal moet ik de komende dagen nog beter klimmen', klonk het voorzichtig. 'Ik moest eerst wat gewicht verliezen om echt heel goed te zijn.'
Een stevige sollicitatie voor de Tour, heet dat dan. Niet voor Devolder. 'Het maakt me niet uit. Het is alleszins niet daarvoor dat ik het hier doe. Ik heb de ploegleiding zelfs laten verstaan dat ik straks liever voor een podiumstek ga in de Vuelta. Nu, het is Johan Bruyneel die beslist. Voorlopig laat ik er mijn slaap niet voor. Eerst deze Ronde van Zwitserland.'
Het zou kunnen, maar er zit wel een behoorlijke berg in voor een spintrit.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:42 schreef -skippybal- het volgende:
Vandaag weer eens een sprint(hopelijk)
top op 80 km van het einde, geen probleemquote:Op woensdag 20 juni 2007 11:18 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar er zit wel een behoorlijke berg in voor een spintrit.![]()
Het hoeft inderdaad geen probleem te zijn, tenzij het peloton uit elkaar gereden wordt op die berg. Niet dat ik dat verwacht met een oog op de komende dagen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
top op 80 km van het einde, geen probleem
http://www.rabobank.nl/pa(...)nieuws/zwitserland_4quote:Klachten Ardila
Minder goed vergaat het Mauricio Ardila. De Colombiaan eindigde helemaal in de achterhoede. Ardila heeft rug- en maagklachten, maar weigert op te geven. Van Houwelingen: "Op het vlakke moet hij al verschrikkelijk afzien, dus je kunt wel raden hoe het gaat wanneer het wegdek omhoog loopt. Later vanavond komt ook Theo de Rooy hier aan en met teamarts Van Maldegem zullen we overleg plegen. Zoals het er nu naar uit ziet, zal hij deze ronde niet uitrijden, maar we moeten hem vermoedelijk wel daar op wijzen, want hij wil niet afgeven."
jawel onderaan doorklikken bij "... Die kompletten Ergebnislisten finden Sie hier ..."quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:20 schreef wallofdolls het volgende:
Ben ik nou niet goed in Duits, of is er op de officiele site geen rituitslag en alleen de top 20 van 't algemeen klassement te vinden?
Rituitslagen kan je hier downloaden (zip file).quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:20 schreef wallofdolls het volgende:
Ben ik nou niet goed in Duits, of is er op de officiele site geen rituitslag en alleen de top 20 van 't algemeen klassement te vinden?
staat ook in die zip filequote:Op woensdag 20 juni 2007 11:27 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Rituitslagen kan je hier downloaden (zip file).
Het gehele algemene klassement kan ik ook niet vinden. -Edit- Staat ook in die zip file.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:41 schreef Grobbel het volgende:
Devolder heeft als ambitie om dit jaar op het podium te rijden in de Vuelta? Dat is aardig ambitieus.Hij kan aardig omhoog, maar zoiets zie ik er voorlopig nog niet inzitten.
Zou hij weten dat mannen als Mario Aerts, Koos Moerenhout, Tom Cordes en Danny Nelissen ook wel eens 12e/13e in de Vuelta zijn geëindigd?quote:
]quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:07 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Zou hij weten dat mannen als Mario Aerts, Koos Moerenhout, Tom Cordes en Danny Nelissen ook wel eens 12e/13e in de Vuelta zijn geëindigd?
Podium in de Vuelta is véél te hoog gegrepen, maar geef toe top 10 is zo gek nog niet voor Devolder.quote:
ondermeer moest hij werekn voor brajko en danielson. Hij heeft zich ook een keer moeten inhouden voor brajko waar ze meer dan 4minuten verloren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:11 schreef hardromacore het volgende:
[..]
]
Hij moest vorig jaar toch nog werken voor brajko?
Wat hij gister deed doen mensen in jouw lijstje hem niet na..
Ambitie mag je hebben
1 Alexandre Vinokourov (Kaz) Astana Team 81.23.07 => Voluit voor de Tourquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:30 schreef Postlezer het volgende:
[..]
Podium in de Vuelta is véél te hoog gegrepen, maar geef toe top 10 is zo gek nog niet voor Devolder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |