Ik heb geen ideequote:Op maandag 11 juni 2007 20:29 schreef SnowCockroach het volgende:
Dan stel ik mijn vraag hier even opnieuw;
Is het normaal dat een ram de hele tijd zo'n balzak of wat dan ook buitenboord heeft hangen? Een van mijn rammen heeft dat, hij heeft er geen last van, maar toch.![]()
Zou het trouwens iets met testosteron te maken hebben? Hij loopt namelijk ook vaak de andere hazen te berijden en achter na te rennen.
quote:Op maandag 11 juni 2007 20:41 schreef SnowCockroach het volgende:
Soms komt er een haas op me afgerend met een 'kwakje' op zijn gezicht.! Arm beest.
![]()
Dat wilde ik even met jullie delen.![]()
ik deel in zijn leed...quote:Op maandag 11 juni 2007 20:41 schreef SnowCockroach het volgende:
Soms komt er een haas op me afgerend met een 'kwakje' op zijn gezicht.! Arm beest.
![]()
Dat wilde ik even met jullie delen.![]()
dat van die verhoudingen zal best, je hebt gezien hoe die van ons er uitzietquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:49 schreef SnowCockroach het volgende:
Zaterdag mogen Marcel & Richard (, vernoemd naar collega's van m'n vader) naar buiten. Ze zijn eindelijk genoeg gegroeid. Ze gaan de grote ren in, tussen de hazen. Van een hok van 1,5 bij 2 meter naar een ren van 625 m². Ik heb er zin an!
En zijzelf vast ook.
Toen we ze net kregen:
[afbeelding]
Foto's van nu heb ik niet, de camera is kapot, maar de kop-lijf-verhouding is iig veranderd.
![]()
(het zijn trouwens Vlaamse Reuzen)
Nee, het gaat eigenlijk over een van m'n hazen. Al doet een van de reusjes het ook soms, maar die is denk ik bang dat ik hem ga optillen, dus dat doe ik maar niet. De andere maakt het geen reet uit wat je met hem doet.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:25 schreef Guppyfriend het volgende:
één van de reusjes? dat doet die van ons ook soms, maar alleen in de lente/zomer. dan is ie n soort van extra aanhankelijk of zo. in de rest van het jaar laat ie zich niet zo graag aaienik zou het gewoon even aankijken, waarschijnlijk dat t vanzelf over. maar misschien is t ook wel de aard van het beestje...
't Is wel een beetje een vies hok.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:17 schreef Guppyfriend het volgende:
hm, logeernijntje is alweer weg, ik dacht dat ie langer zou blijven o_O
dan maar een paar foto's van onze reusje![]()
hee jij daar, ik heb honger!
[afbeelding]
hmmm, lekker! (zoals je ziet wordt morgen mn hok verschoond)
[afbeelding]
ik ben een echt raskonijn! nummer 216![]()
[afbeelding]
tuurlijk is het een vies hok, het is van een week! morgen is het zaterdag en dan is het weer schoon. dit is nu eenmaal een beetje wat een Vlaamse Reus in een week produceert.. hij doet t tenminste allemaal nog enigzins op een hoop gelukkig!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:31 schreef Lllaura het volgende:
[..]
't Is wel een beetje een vies hok.![]()
Jip & Janneke samen kroelen in het hok.![]()
[afbeelding]
Peterselie is iig goed voor de blaas en nieren. Waarschijnlijk heeft het daar wat mee maken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:25 schreef knorretje het volgende:
Mijn zus heb twee konijnen,nu heb ze die zondag een klein handje peterselie voor het eerst gegeven, sindsdien plassen ze niet meer op het toilet maar echt overal en HEEEEEEL veel. Iemand enig idee hoe het komt en wat te doen ?
(ze eten en drinken verders normaal, gedragen zich ook als altijd, alleen ze drijven na een dag hun hok dus uit)
Dat ie geil / dominant is? Wanneer doet ie het? Zit ie alleen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:49 schreef DeHovenier het volgende:
Wat betekent het als je konijn met z'n kont schudt/trilt?
Ik heb als klein meisje een keer een logeerknijn gehad. Had zelf wel cavia's en hamsters maar geen knijnen. Dat knijn deed dat ook, want hij zat voor het weekje logeren ineen kleinere kooi dan thuis en het was uit frustratie ofzo.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:54 schreef Dandilion het volgende:
Ik vind het vervelend want het maakt een tring herrie!!
Is ie ingeent tegen myxomatose? Een symptoom daarvan is namelijk opgezwollen klieren en ogen...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:36 schreef SnowCockroach het volgende:
Een van mijn konijnen heeft iets aan zijn ogen. Hij heeft een van zijn ogen de hele tijd dichtzitten, en de ander is bijna dicht. Als ik met vinger boven zijn oog probeer open te doen lukt dat maar moeilijk en lijkt het net alsof zijn oog heel diep weg in zijn oogkas zit. Volgens mij doet het niet (veel) pijn omdat hij niet tegenspartelt als ik probeer te kijken en er zit verder ook geen troep rond zijn oog. Herkennen jullie dit misschien of is het een symptoom van een ziekte? Hij zit namelijk in een ren met mijn 9 andere konijnen dus ik hoop niet dat het iets besmettelijks is. Hij zit nu tegen het muurtje van het kippenhok in de schemering terwijl de andere konijnen op het veld zitten. Ik heb van te voren niks aan zijn ogen opgemerkt dus viel het me vandaag pas op. Maar het kan ook zijn dat hij al langer iets aan zijn ogen had maar dat heb ik dan niet opgemerkt aangezien ze met zijn 10en zijn en niet goed van elkaar te onderscheiden. Ze zijn geen van allen ingeent. Morgen kan ik er misschien een foto bij plaatsen omdat ik dan met de camera naar de winkel ga, die is namelijk stuk.
Tja, sorry hoor, maar dat had je vader toch ook kunnen bedenken voor hij zijn kinderen toestond een beestje te nemen?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:36 schreef SnowCockroach het volgende:
Een haas, en hij heeft het nog steeds, dus ik heb hem apart gezet en wil eigenlijk nu met hem naar de dierenarts. Ik ben vrijwel zeker dat het Myxomatose is eigenlijk. Zijn kop is opgezwollen, hij heeft snot en ziet nog maar heel weinig. Het probleem is alleen mijn vader. Van hem mag het niks kosten.Behandeling zit er sowieso niet in, en de kans op genezing is erg klein. Ik wil hem het liefste laten inslapen, dat klinkt vast erg hard en alsof ik niets om hem geef maar het alternatief is dat óf alle andere konijnen besmet raken en ziek worden, óf dat hij hier langzaam sterft. Mijn vader wil het 'nog even aankijken en dan kunnen we altijd nog naar de dierenarts'.
Argh. Toen ik zei 'inslapen kost niks' veranderde hij ineens van gedachten.
![]()
![]()
Ik heb hier nog wat webcamfoto's, hij zit nu dus binnen in een caviakooi.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is dus geil?quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:49 schreef DeHovenier het volgende:
Wat betekent het als je konijn met z'n kont schudt/trilt?
Nou het zit zo, hij was eerst boer en is ook op een boerderij opgegroeid. Vandaar dat hij er zo tegenaan kijkt. Volgens hem is het 'de natuur', waar hij eigenlijk ook wel gelijk in heeft. Nou heb ik gelezen dat die behandeling tegen Myxomatose voor een konijn ook helemaal niet prettig is, en het kan wel 6 weken duren en daarbij zijn de kansen op herstel iets hoger dan 10%. Ik weet niet of ik het konijn zo'n behandeling zou geven als ik er zelf het geld voor had. Maargoed, we zijn nog niet bij de dierenarts geweest dus daar kan ik eigenlijk nog niks over zeggen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja, sorry hoor, maar dat had je vader toch ook kunnen bedenken voor hij zijn kinderen toestond een beestje te nemen?
Als ze iets mankeren weet je dat je ermee naar de dierenarts moet en dat dat geld kost.
Ik vind het sneu voor jou snowcockroach maar ook een beetje min van je vader.
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, wordt myxomatose alleen overgebracht door muggen. Wel vind ik het behoorlijk laks om je konijnen niet in te laten enten tegen dit soort ziektes. Lekker makkelijk en je ziet wat er van komt.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:50 schreef SnowCockroach het volgende:
Maargoed, ik ga nu iig alle drinkbakken in de ren verversen voor het geval dat hij ook het water besmet kan hebben.
Als de andere konijnen maar niks hebben.![]()
Vat mijn kritiek maar niet op als een persoonlijke aanval. Ik zie nu dat je vader boer is. Die hebben idd vaak een heel andere manier van met dieren omgaan...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:21 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Nou het zit zo, hij was eerst boer en is ook op een boerderij opgegroeid. Vandaar dat hij er zo tegenaan kijkt. Volgens hem is het 'de natuur', waar hij eigenlijk ook wel gelijk in heeft. Nou heb ik gelezen dat die behandeling tegen Myxomatose voor een konijn ook helemaal niet prettig is, en het kan wel 6 weken duren en daarbij zijn de kansen op herstel iets hoger dan 10%. Ik weet niet of ik het konijn zo'n behandeling zou geven als ik er zelf het geld voor had. Maargoed, we zijn nog niet bij de dierenarts geweest dus daar kan ik eigenlijk nog niks over zeggen.
-edit- M'n moeder begon hem om te praten. Over verantwoordelijkheden en dat je als ze ziek worden je gewoon naar de dierenarts moet. Maandag dierenarts, is de uitkomst volgens mij.
Door muggen, maar het is volgens mij ook van konijn naar konijn over te dragen. Begrijp me niet verkeerd, maar als ik het zelf kon betalen had ik ze wel ingeent hoor, maar ik ben een scholier van 15 dus dat kan ik niet betalen. Misschien hadden we dan inderdaad geen konijnen aan moeten schaffen, maar het was dan ook niet mijn idee om 10 konijnen te nemen. Hij wilde een ren, hij wilde de konijnen, ik verzorg ze alleen. Als het aan m'n vader lag was er waarschijnlijk geen dierenarts aan te pas gekomen, daar moet ik dan op gaan aandringen. Morgen is de afspraak. En inslapen is bij onze dierenarts gratis. (wat een onzin trouwens van je dierenarts om daar geld voor te vragen, zo krijg je toch alleen maar meer praktijken met mensen die zelf lekker aan gaan hobbien?)quote:Op zondag 15 juli 2007 14:00 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, wordt myxomatose alleen overgebracht door muggen. Wel vind ik het behoorlijk laks om je konijnen niet in te laten enten tegen dit soort ziektes. Lekker makkelijk en je ziet wat er van komt.
Huisdieren vragen om verantwoordelijkheid. Kan of wil je dat niet betalen, dan moet je er niet aan beginnen. En in laten slapen kost ook geld. 35 euro voor een konijn bij mijn dierenarts. Heb je dat er niet voor over, wees dan flink en verzin zelf een pijnloze manier om dat beest uit z'n lijden te verlossen. Dat is wel het laatste wat je hem verschuldigd bent.
Harde woorden ja, maar ik vind dat te weinig mensen hun verantwoordelijk tov hun huisdieren nemen, zeker als het om inenten gaat. Had je je een beetje verdiept in de dieren die je houdt, dan had je zelf geweten welke risico's er bestaan op welke ziekten.
Ik weet niet of je m'n tweede reactie hebt gelezen waarin ik zeg dat ik jou persoonlijk niets kwalijk neem? Ik zag idd in je profiel dat je 15 bent. Ik neem het je ouders dus kwalijk, niet jou.quote:Op zondag 15 juli 2007 15:59 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Door muggen, maar het is volgens mij ook van konijn naar konijn over te dragen. Begrijp me niet verkeerd, maar als ik het zelf kon betalen had ik ze wel ingeent hoor, maar ik ben een scholier van 15 dus dat kan ik niet betalen. Misschien hadden we dan inderdaad geen konijnen aan moeten schaffen, maar het was dan ook niet mijn idee om 10 konijnen te nemen. Hij wilde een ren, hij wilde de konijnen, ik verzorg ze alleen. Als het aan m'n vader lag was er waarschijnlijk geen dierenarts aan te pas gekomen, daar moet ik dan op gaan aandringen. Morgen is de afspraak. En inslapen is bij onze dierenarts gratis. (wat een onzin trouwens van je dierenarts om daar geld voor te vragen, zo krijg je toch alleen maar meer praktijken met mensen die zelf lekker aan gaan hobbien?)
Ik snap je vraagteken bij 'gefokte (Belgische?) hazen' niet helemaal maar dat is dus het ras, Belgische Hazen. En het zijn niet echt hazen maar gewoon konijnen en ze stammen ook niet af van wilde hazen ofzo, maar door het uiterlijk worden het ras zo genoemd.
Dat zieke konijn zit inmiddels niet meer in het kleine caviakooitje maar in een hok van 4 bij 4. De hazen raken helemaal gestressed als ze even in een kooitje moeten. Paniek.![]()
Ik ga morgen met mijn moeder wel langs de dierenarts, en dan zal ik idd vragen of een soort korting mogelijk is. Want ik vroeg net nog aan m'n vader of hij er morgen dan mee langs de dierenarts ging en toen zei hij 'je zult zien dat 'ie op een keerpunt komt en dan vanzelf weer beter wordt' Echt, wat een sukkel. 'hij eet toch nog goed!'quote:Op zondag 15 juli 2007 17:16 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Ik weet niet of je m'n tweede reactie hebt gelezen waarin ik zeg dat ik jou persoonlijk niet kwalijk neem? Ik zag idd in je profiel dat je 15 bent. Ik neem het je ouders dus kwalijk, niet jou.![]()
Ik zette een vraagteken bij 'Belgische' omdat ik zelf dacht dat dit het ras is, maar het niet zeker wist. Jij had het ras namelijk zelf nog niet genoemd.
Succes iig bij de dierenarts. Ik hoop dat je andere konijnen nog niet besmet zijn.Ik woonde vroeger met m'n ouders in een natuurgebied waar ik tijdens een myxomatose-epidemie de konijnen bij bosjes zag neervallen. Overal kwam je ze tegen in een plasje vocht met hun opgezwollen ogen. Wij hadden een terrier die ik dan even losliet. Die pakte ze dan en brak in een keer hun nek. Zielig idd, en ik keek dan even de andere kant op, maar dan waren ze wel uit hun lijden verlost.
Misschien kan je nu je vader overhalen om de rest toch nog in te laten enten? Als je met veel konijnen tegelijk komt, ben je veel goedkoper uit, dan kunnen ze de entingsvloeistof effecienter gebruiken. Naast myxomatose is VHS ook een vreselijke ziekte waarbij ze binnen een paar uur dood zijn. VHS is ook nog eens erg besmettelijk.
Succes dus!![]()
Als die buiten is, wat ie zoveel mogelijk is, schijt ie alleen op dat ene plekje in het grasquote:Op maandag 16 juli 2007 21:13 schreef SnowCockroach het volgende:
Hij schijt wel erg beschaafd, is het niet?![]()
Geloof mij, hij is domquote:Ik weet niet waardoor het komt, maar hij ziet er uit als een intellect.![]()
Die schijtplekken zijn er bij mij in de ren ook 5. Daar wil je niet perongeluk in gaan staan. Is trouwens niet zo handig als de grasmaaier er over heen gaat.quote:Op maandag 16 juli 2007 21:18 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Als die buiten is, wat ie zoveel mogelijk is, schijt ie alleen op dat ene plekje in het gras
Gras is daar ook altijd langer dan de rest
Overigens beweegt ie totaal niet als die schijt, ook al zwaai je je hand direct voor zijn ogen.
[..]
Geloof mij, hij is dom
We hebben een paar dagen een nieuw terras, en daar durfde hij dus niet op. Vanmiddag met snoepjes het terras opgelokt en nu durft hij alleen langs de randjes te lopen![]()
quote:Op maandag 30 juli 2007 16:08 schreef SnowCockroach het volgende:
Vanwege inentingen (hij is omgepraat) moeten de konijnen nog een tijdje binnen blijven.
Toen ik terug van vakantie kwam bleek het kuurkonijn weer gezond te zijn en kwam ik in de ren nog een verdacht konijn tegen. Dat bleek ziek te zijn. Maar mijn zus zei dat ze iedere dag goed gekeken had een geen symptomen herkend had. Dat konijn is helaas niet meer.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:34 schreef Lllaura het volgende:
[..]
![]()
Wat goed! Zijn er verder geen konijnen meer ziek geworden?
Dat vraag ik me nu eigenlijk ook wel af.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:09 schreef Dandilion het volgende:
wie heeft zijn binnen konijnen laten inenten? ik eigenlijk niet...
PCB was eerst een binnenkonijn, geen inenting. Nu een buitenkonijn (als ie hersteld is dan weer) maar di eheeft nu ook nog geen inenting.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:39 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Dat vraag ik me nu eigenlijk ook wel af.![]()
Die is zo tering vetquote:Op maandag 16 juli 2007 21:06 schreef RacerDKB het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan het schijten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Vlekkie
En nee, resizen doe ik niet aan![]()
Ik vind hem meer op een te dikke kip lijken.quote:
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:46 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vind hem meer op een te dikke kip lijken..
Serieus, die schijtfoto. Lijkt ie echt zon kip die mensen ook serieus fokken en prijzen mee winnen enzo.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:49 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Kheb m in ieder geval als wallpaper
Ksnap niet echt hoe jij de kip erin ziet maar k begrijp wat je bedoeltquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Serieus, die schijtfoto. Lijkt ie echt zon kip die mensen ook serieus fokken en prijzen mee winnen enzo..
Hier.quote:
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:17 schreef jordeeeh het volgende:
Kzie er echt geen kip in hoor
Je bent gewoon jaloers dat k jouwe niet als BG heb eh
Had je maar grote scherpe foto moeten hebben
euh, gezond lijkt het me niet... ik zou het niet meer doen als ik jou wasquote:Op zondag 12 augustus 2007 10:28 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nog even een vraagje: ik heb al een aantal keer WC rolletjes in het hok gelegd om mee te spelen, maar ik merk dattie ze opeet ... Hij heeft verder nergens last van of zo ... Vroeg me af of alle konijnen dat doen en dat het dus niet schadelijk is?
Speelballetjes die ze bij de dierenspeciaal zaak verkopen. Een normale bal. PCB vindt het ook geweldig om met een bakje te gooien wat ik hem daarvoor gaf.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:19 schreef DeHovenier het volgende:
Wat kan je dan beter in zn hok leggen zodat hij zich niet meer verveelt? Zowiezo gaat 'ie elke dag wel een paar uurtjes in onze achtertuin los. Waar zijn die borstels voor dan?
Bij mijn konijn ookquote:Op zondag 12 augustus 2007 14:18 schreef SnowCockroach het volgende:
M'n hazen hebben nu half zomervacht half wintervacht.Vooraan is het glanzend en dun en als je er achter met je hand over gaat zit die vol met dikke pluizen. Echt pretty is het niet.
![]()
kammen! dikke pluizen gaan klittenquote:Op zondag 12 augustus 2007 14:18 schreef SnowCockroach het volgende:
M'n hazen hebben nu half zomervacht half wintervacht.Vooraan is het glanzend en dun en als je er achter met je hand over gaat zit die vol met dikke pluizen. Echt pretty is het niet.
![]()
I know, het was me weleens eerder opgevallen btw, maar ik vroeg het me gewoon af. Kijk als roodbruin normaal is, dan zou alles roodbruin moeten zijn, maar dit zijn echt minihoeveelheden tov de rest zeg maarquote:Op woensdag 15 augustus 2007 01:41 schreef Harajuku. het volgende:
Rood/bruin is normaal bij konijnen, maar zo rood heb ik 't nog niet gezien dus eik kan ik je niet verder helpen..
Ja, denk dat dat het is idd... in het hok is nu een plek waar het opgedroogd is en dat is meer bruin.. roodbruin... gokje, baarmoederkanker.. vroeg stadium, want ze heeft nergens last van... Zal eens langs de dierenarts gaan zodra mn ouders thuis zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:03 schreef Guppyfriend het volgende:
rood-bruin is een beetje de kleur zoals de pies is.
dit is iets anders. of het bloed is weet ik niet, maar ik weet wel dat bloed na een tijdje roest bruin opdroogd. misschien kan je het op laten drogen (niet bijzonder smakelijk, ik weet t) en dan kijken wat voor kleur het dan is?
Ja..natuurlijk kan dat kwaad..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:34 schreef maniack28 het volgende:
Ze eet ook wel altijd aan haar plastic behoeftebak, kan dat kwaad of niet?
quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:35 schreef Lau. het volgende:
Oe leuk topic !
Laat ik mijn wolliebollie Puck ook maar even showen dan
[afbeelding]
Puckje als baby
[afbeelding]
In de tuin
Ik heb me laten vertellen dat ze een kruising tussen een Nederlandse Hangoor Dwerg en een Voskonijn is.
Ja, ik bedoel, ze knaagt eraan.. ik zie soms stukjes blauw liggen van de rand van de bak... mjah.. of ze het ook opeet is de vraag...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:22 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja..natuurlijk kan dat kwaad..
Als er stukjes plastic in haar maag komen gaat ze dood..
Zijquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:31 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Hij lijkt sprekend op mijn vorige konijn!
De mijne heet ook Link (ik kreeg van mijn vriend alleen een konijn als ik hem naar Link van Zelda noemdequote:
We hebben nu dus een vrouwtje erbij en tja haar nieuwe naam laat natuurlijk ook niet veel te raden overquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:58 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
De mijne heet ook Link (ik kreeg van mijn vriend alleen een konijn als ik hem naar Link van Zelda noemde) ! Maar deze is ook lief
die van mij heeft niet zoveel haar
Oei ok.. dan moet ik misschien toch maar eens enten. Dus muggen kunnen dat overbrengenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:32 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja, onze dierenartsen raden aan om 3 keer per jaar te enten tegen myxomatoxe en 1 keer per jaar tegen VHS.
Ik weet ook niet. Ons vorige konijn hadden we bij een andere dierenarts en die zei maar 1 keer per jaar.
Maar volgens deze dierenarts was uit onderzoeken gebleken dat myxomatose 3 keer per jaar nodig was.
En hooi krijgt ze elke dag. Droogvoer niet zo erg veel, groenvoer een klein bakje per dag (wanneer ze diarree heeft helemaal niet). Kool en dat soort dingen krijgt ze helemaal niet. Ze krijgt voornamelijk witlof en paksoi. Soms andijvie, heel klein stukje wortel of appel.
Naar wat ik begrijp kunnen ziektes ook worden overgebracht door stekende insecten. Daarvoor hoeven ze dus niet samen met andere konijnen te zitten.
Mijn eerste konijn is dood gegaan aan VHS (toen wist ik nog niet eens dat enten bestond, is ook al enkele jaren geleden). Mijn konijntje daarna is met 10 weken dood gegaan aan myxomatose. Die was toen nog te jong voor de entingen.
En beide zaten alleen. Het jonge konijntje zat zelfs binnen.
Dan zal ze inderdaad zwakke darmpjes hebben, klinkt als een prima dieet. Witlof en andijvie zijn hier ook favoriet trouwens, daar vreten ze mijn vingers bij opquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:32 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja, onze dierenartsen raden aan om 3 keer per jaar te enten tegen myxomatoxe en 1 keer per jaar tegen VHS.
Ik weet ook niet. Ons vorige konijn hadden we bij een andere dierenarts en die zei maar 1 keer per jaar.
Maar volgens deze dierenarts was uit onderzoeken gebleken dat myxomatose 3 keer per jaar nodig was.
En hooi krijgt ze elke dag. Droogvoer niet zo erg veel, groenvoer een klein bakje per dag (wanneer ze diarree heeft helemaal niet). Kool en dat soort dingen krijgt ze helemaal niet. Ze krijgt voornamelijk witlof en paksoi. Soms andijvie, heel klein stukje wortel of appel.
Tnxquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:00 schreef Melusine het volgende:
Voor hoe lang moet je het overlaten aan je broertje Maniack?Gaat je konijn mee samenwonen of blijft ze achter? Wat klote dat het net nu komt...
Ik kan me levendig voorstellen dat je dat eng vindt - er zijn ook maar een paar mensen aan wie ik mijn konijnen zou toevertrouwen want ze moeten inderdaad wel durven optreden als het nodig is (dwangvoeren etc)
Succes voor Alice!
Ik duim!quote:Op zaterdag 1 september 2007 15:01 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb toch maar speciaal voer voor Alice gehaald.. 4x/6x per dag dwangvoeden, maar dat mag mn familie doen want ik ben nu echt weg.
Duimen dat het goed gaat!!!! Kom op Alice!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn konijnen hebben myxo gehad en bij hun werden de ogen allebei tegelijkertijd even dik, en begonnen ze ook te niezen en hun neus 'op te halen'. Dit lijkt niet op de symptonen die mijn konijnen hadden, dus over die ziekte zou ik me niet te veel zorgen maken.quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:35 schreef spippie het volgende:
Het oog ziet er verder helemaal normaal uit. Het is niet dik, traant ook niet enzo. Het is echt alleen die vlek en dat hij er niet (veel) mee lijkt te zien...
-edit- het oog is nu wel wat dikker dan het andere. Straks was dat nog niet, maar ik heb er toen ook druppels in gedaan op advies van de dierenarts...![]()
Oeh.. gelukkig ben je toch gegaanquote:Op dinsdag 4 september 2007 13:28 schreef spippie het volgende:
We zijn alsnog met Puk naar de dierenarts geweest. Hij heeft toch een ontsteking aan zijn oog en als reactie daarop een verkrampte iris. Erg pijnlijk en gevaarlijk. Als we langer gewacht hadden met naar de dierenarts gaan had het oog eruit gemoeten. (De iris zou zo verkrampt gaan vastgroeien en dat blijft ondraaglijk pijnlijk)
Hij is blijvend blind aan dat oog. Zit nu aan de oogdruppels en pijnstilling. Het komt allemaal wel goed, maar het bewijst ook maar weer dat je met een konijn nooit te lang moet wachten als er wat is...
-edit- gelukkig gaat het met Alice ook beter zo te zien?
ik weet niet of ze die ook in het groot hebben... zou je echt even moeten kijken denk ik! succes!quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:43 schreef heaven7 het volgende:
Wat een lekker ding en die laatste foto is mooi!
@Guppyfriend; ik heb er nu al één voor katten, met een deurtje aan de voorkant zeg maar, maar ik wil er dus 1 die van boven opengaat
dat gaan we dan eens proberen, in haar kooi wil ze die wc niet hebben, maar in de ren eromheen gaan we t proberenquote:Op maandag 26 november 2007 10:40 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb gewoon een hoekwctje geplaatst en alle plasjes en dingetjes die ernaast lagen in de wc geschept en nu (3 weken later) is ze bijna volkomen zindelijk
Volgens mij is mijn konijn nooit ingeent voor iets, en hij leeft nogquote:Op zaterdag 8 december 2007 19:07 schreef Little_Angel het volgende:
Ik wil 2 konijntjes gaan aanschaffen over ong. 2 weken(ja, met kerst).
Maar ik vroeg me af hoe dat precies zit met enten? Wanneer moet dat en hoe duur is het ongeveer?
Wil daar nl ook op voorbereid zijn
Ja ik heb eerder 2 konijntjes gehad maar toen wist ik daar niet eens vanaf.. Deze zijn wel overleden.. Wil dat nu voorkomen, dus vandaar dat ik het even vraagquote:Op zaterdag 8 december 2007 19:39 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Volgens mij is mijn konijn nooit ingeent voor iets, en hij leeft nog
vaak hebben asiels ook konijntjes! misschien moet je gewoon eens bellen?quote:Op zaterdag 8 december 2007 21:14 schreef Little_Angel het volgende:
Nee helaas.. Ook al naar gekeken.
De enige optie is nog iets als ''Europatuin'' maar dat vind ik al helemaal... euhm, vreemd.
Ze komen iig alleen met elkaar in aanraking, verder geen andere diertjes!
Ja, ik had even gegoogled op je woonplaats en er schijnt daar wel een opvang te zitten, kon de site alleen niet openen gisteren.quote:Op zondag 9 december 2007 11:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
vaak hebben asiels ook konijntjes! misschien moet je gewoon eens bellen?
overigens zijn er ook hele goede dierenwinkels, dus je moet vooral goed kijken en praten met de mensen die er rondlopen
woonplaats van Little_angel bedoel jequote:Op zondag 9 december 2007 12:03 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, ik had even gegoogled op je woonplaats en er schijnt daar wel een opvang te zitten, kon de site alleen niet openen gisteren.
quote:Tiel: Dierenasiel Tiel, Jonkheer Reuchlinlaan 125, 4007 VZ Tiel, tel: 0344-613969
Iddquote:Op zondag 9 december 2007 12:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
woonplaats van Little_angel bedoel je [afbeelding]
ik heb dit nog gevonden, kan je even bellen of ze iets hebben zitten:
[..]
Ook voor binnenkonijnen?quote:Op zondag 9 december 2007 10:53 schreef Makamba070 het volgende:
Little_Angel: kijk eens naar alle info op www.konijnen.nl . Alles wat je weten wilt over nijnen kun je daar vinden.
Ook voor konijnen is het ontzettend belangrijk dat ze hun injecties krijgen. Myxomatose heerst erg in Nederland!
Ik las net dat het voornamelijk via vlooien van wilde konijnen verspreid wordt.quote:
Dan lijkt het me idd verstandig jaquote:Op zondag 9 december 2007 13:05 schreef heaven7 het volgende:
Dus nee dan? [afbeelding] Ik heb ze toevallig wel laten inenten een paar weken terug want ik had ineens een opvangkonijntje van de straat geplukt en me erover ontfermd, maar je weet nooit wat die bij zich draagt dus maar ff gedaan op het konijnenspreekuur (¤22,50 voor 3 konijnen!!)
niet geschoten is altijd misquote:
thanks! Ga er nu even kijken, op je andere site ook en even googlen!quote:Op zondag 9 december 2007 14:24 schreef Harajuku. het volgende:
Oh en dierenasiels.com kun je ook op konijnen zoeken.
Yep. Ik heb 4 van die schatjes, en aangezien ze binnenkort hun kerstvakantie door gaan brengen in het konijnenpension (Ceutelcottage in Rotterdam) moesten ze ingeent worden. Alleen myx gedaan.... 53 euro. Kassa!quote:
Sent, succesquote:Op zaterdag 15 december 2007 17:49 schreef Little_Angel het volgende:
Heb je PM gehad en ook een terug gestuurd [afbeelding]. Bedankt!
How could youquote:Op zaterdag 15 december 2007 18:47 schreef MMach het volgende:
hehe, ik heb al die tijden over dit topic heen gekeken denk ik.
Ik merk qua lichaamsstructuur al zoveel verschil tussen PCB en Bijoux, zon wild konijn zal wel helemaal anders zijn.quote:Op zaterdag 15 december 2007 19:25 schreef Guppyfriend het volgende:
aawww, toch heel anders, zo'n wild konijn. qua uiterlijk dan he, qua aanhankelijkheid maakt het niks uit [afbeelding]
Sorry, kzal het goedmaken met foto'squote:Op zaterdag 15 december 2007 19:03 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
How could you.
Echt tof dat dat wilde konijn zo op je schoot ligt.. Heb je ook een paleis voor ze getimmerd?
.
Wij doen soms een heeeeeeel klein beetje druivensuiker in het water, was ooit een tip van de DA meen ik. Werkt opzich aardig, maar eigenlijk kijk ik gewoon 2x per dag en als nodig krijgen ze nieuw water.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:57 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe doen jullie dat met water en bevriezen? Ik doe er nu maar een heeeeel klein beetje zout in en dan bevriest het niet meer, maar hoe weinig ook, zout lijkt me niet goed
bronquote:Let er ook goed op dat je konijn niet op de tocht staat en dat het water nooit bevriest, je mag overigens nooit warm water of water met zout geven. Alleen isolatie en het regelmatig vervangen is de juiste manier om je konijn altijd goed water te geven.
Anoussshka's konijn dusquote:Op zondag 24 februari 2008 17:42 schreef Anoussshka het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een poging! Dit is mijn konijn Koekie
ik zou willen dat die van mij dat deed .. die komt alleen in de buurt om te worden geaaid als het hem blieftquote:Op donderdag 20 maart 2008 21:29 schreef Ynske het volgende:
Saartje ligt weer heerlijk hier bij me
men zegt dan wel dat konijnen geen knuffelbeesten zijn, maar saar is een überknuffelkont
als ik savonds thuis ben en dr niet snel genoeg uit haar kooi haal gaat ze lawaai maken, laat ik haar los, en dan komt ze heerlijk bij me liggen of tegen me aan of in mijn nek
heerlijk gewoon
quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:31 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
ik zou willen dat die van mij dat deed .. die komt alleen in de buurt om te worden geaaid als het hem blieften aaien heeft ie liever niet omdat hij bang is dattie dan terug naar zijn kooi moet en dat vindt ie niet leuk
Wat lief! Die van mij komt van een fokker ... dus daar werden ze niet aangehaaldquote:Op donderdag 20 maart 2008 21:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
Saar heeft dat echt vanaf t begin gedaan, maar denk dat t ook te maken heeft dat de mevrouw waar ze vandaan komt haar ook altijd aanhaalde op dr borst zetten en knuffelde
vind t iig heerlijk
en ze gaat goed samen met mijn hamster, die mag gewoon over dr heen klimmen en doenheel lief gezicht
Die gasten hebben geen goede verkoopskillsquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:25 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Wat lief! Die van mij komt van een fokker ... dus daar werden ze niet aangehaald... Ik heb hiervoor 1 van dezelfde fokkergehad (die is dood gegaan
) toen ik de die op ging halen zei hij: " Alsjeblieft, veel plezier met nummer 453 ..."
ofwel maand 4 konijnnummer 53
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 08:14 schreef Litso het volgende:
[..]
Die gasten hebben geen goede verkoopskills
Alsof hij je het zoveelste massaprodukt van die dag in de handen drukt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |