abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52870134
Oke
Ik heb ook contact gehad met de fokker en die denkt aan beschadiging van het hoornvlies en die witte vlek is dan littekenweefsel. Ze zei me ook niet te vrezen voor een of ander virus. Gelukkig maar.
Ik zal dus nog maar even afwachten, maar ik denk niet dat het veel zal verbeteren dan...
pi_52916364
Ik zit hier nu met een wild konijntje dat mijn hond heeft proberen te vangen, dat hij achter het konijn aan zat had ik pas door toen ik vanuit de tuin hoog gepiep hoorde (van het konijn dus). Normaal zou ik mijn hond het konijn gewoon hebben laten vangen omdat hij dan toch al gewond is en zo snel dood is en behandelen weinig zin heeft met als alternatief het konijn langzaam laten creperen. Wat we natuurlijk niet zouden willen.
Anyhow, dit keer stond mijn moeder erbij en rende het konijntje de garage in. Toen heeft ze mijn hond de garage uit gezet en hadden we een gewond konijn over. Ik heb hem nu in een oude caviakooi gezet met stro, water en voer. Hij is gewond maar ik hoor hem niet knarsentanden en hij rent gewoon heen en weer alsof er niks aan de hand is. Maar zijn verwondingen zien er toch best ernstig uit:



Hij bloedt trouwens niet. Aangezien zijn oren al omhoog staan en hij uit het nest was schat ik hem zo'n 4-5 weken oud.

Ik heb vorig jaar al eerder een wild konijntje gered maar dat was niet gewond, ook dat konijn was door mijn hond gevangen maar was ongeveer 3 weken oud toen ik hem begon te verzorgen en 4-5 weken toen ik hem weer heb losgelaten:

toen ik hem vond (oren nog omlaag, kon amper lopen)

paar dagen voor ik hem weer vrij liet


Dus, wat denken jullie? Is dit nog het proberen waard of zal ik hem maar uit zijn lijden (hij doet alsof hij geen pijn heeft, maar dat doen konijnen meestal ook al hebben ze wel pijn) verlossen?
Let's Rummikub the night away.
  maandag 3 september 2007 @ 14:32:31 #153
84328 Lllaura
painting pictures
pi_52916828
Ik zou het even aan de dierenarts voorleggen.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_52917573
Kijk even op konijnen.nl voor een lijst met konijnenpensions e.d. Over het algemeen hebben ze daar de nodige know-how.

Bijvoorbeeld: Bunnybin in Ermelo (www.bunnybin.nl) weet heel veel, zo niet alles, over gewonde wildjes.

Oh en nog wat: stro is heel scherp; als hij zo gewond is, zou ik dat uit de kooi halen. Wel hooi natuurlijk om te eten. Een oude handdoek om op te zitten is lekker zacht en beter dan stro.
Life is what happens when you're making other plans
pi_52918985
Ziet er wel zielig uit, dat konijntje

Net gewassen omdat ze ziek was



Wat is dat voor raar ding?


Ik heb mijn konijntje alweer bijna een jaar. Ze moet elke dag medicijnen hebben. Los ik dan op in water en geef ik met een spuitje in dr bek.
En nu elke keer als ik in de buurt van het hok kom dan vlucht ze onderin het hok. Daar zit een ren en daar kan ik niet zo erg makkelijk bij komen
E.
pi_52923768
Ik heb het stro vervangen door kranten en handoeken en hij heeft net wat van de konijnenkorrels gegeten. Verder zit 'ie in ontspannen houding een beetje in zijn custom made kartonnen doos te zitten.
Let's Rummikub the night away.
pi_52927260
Mja k denk dat je het beste ermee naar de dierenarts kan gaan. T ziet er wel zielig uit. Maar als t verder vrolijk is.. mja k weet t ook niet
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:23:19 #158
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_52933110
Zo... Ben weer ff terug.. Alice eet weer aardig en ze keutelt dr hele hok onder.. woensdag mag ze weer in het stro dus ik denk dat het helemaal goed komt. Met dank aan mijn broertje die heel goed voor dr gezorgd heeft toen ik niet kon!!!

Dat gewonde konijntje aaaah.. het ziet er op de foto iig niet uti alsof er in hem echt is gebeten, meer dat ie aan het vel hing en dat dat eraf is... ik zou ff langsgaan en vragen hoe erg het is en als het meevalt kan je hem wel weer uitzetten
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_52936706
We zijn alsnog met Puk naar de dierenarts geweest. Hij heeft toch een ontsteking aan zijn oog en als reactie daarop een verkrampte iris. Erg pijnlijk en gevaarlijk. Als we langer gewacht hadden met naar de dierenarts gaan had het oog eruit gemoeten. (De iris zou zo verkrampt gaan vastgroeien en dat blijft ondraaglijk pijnlijk)
Hij is blijvend blind aan dat oog. Zit nu aan de oogdruppels en pijnstilling. Het komt allemaal wel goed, maar het bewijst ook maar weer dat je met een konijn nooit te lang moet wachten als er wat is...

-edit- gelukkig gaat het met Alice ook beter zo te zien?
  dinsdag 4 september 2007 @ 13:30:40 #160
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_52936744
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:28 schreef spippie het volgende:
We zijn alsnog met Puk naar de dierenarts geweest. Hij heeft toch een ontsteking aan zijn oog en als reactie daarop een verkrampte iris. Erg pijnlijk en gevaarlijk. Als we langer gewacht hadden met naar de dierenarts gaan had het oog eruit gemoeten. (De iris zou zo verkrampt gaan vastgroeien en dat blijft ondraaglijk pijnlijk)
Hij is blijvend blind aan dat oog. Zit nu aan de oogdruppels en pijnstilling. Het komt allemaal wel goed, maar het bewijst ook maar weer dat je met een konijn nooit te lang moet wachten als er wat is...

-edit- gelukkig gaat het met Alice ook beter zo te zien?
Oeh.. gelukkig ben je toch gegaan (met mensen precies hetzelfde, nooit te lang wachten ).

Yepz, het gaat beter
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Moderator zondag 16 september 2007 @ 19:20:34 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_53225415
het konijntje dat we een tijdje geleden van mensen overnamen die het in het bos wilden loslaten, blijft zogenaamde 'olifantstanden' te hebben. dit wil zeggen dat de ondertanden voor de boventanden groeien en dus niet afslijten. omdat konijnentanden het hele leven blijven doorgroeien, moeten de tanden dus elke 2 a 4 ingekort worden.
dit is erg stressvol voor het konijn. bovendien kan het pijnlijk zijn wanneer je niet op tijd bent met slijpen, want de tanden groeien gewoon door en het eten wordt ook bemoeilijkt.
na flink wat research op internet heb ik een site gevonden over konijnengebitten. daar wordt aangeraden om de snijtanden te laten trekken. op die manier hoeft het konijn niet elke 2 a 4 weken een stressvolle behandeling te ondergaan, en is het risico op pijnlijke tanden ook verdwenen. konijnen kunnen, volgens de DA'en van die site, prima zonder snijtanden.

is iemand hier toevallig bekend met die behandeling? maandag wil ik bellen voor een afspraak bij de DA voor donderdag. eens kijken wat er mogelijk is. ik hoop dat de tanden inderdaad getrokken kunnen worden. ik vraag me ook af wat het kost. weet iemand dat toevallig?

dit was de site in kwestie --> klik en klik
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 17 september 2007 @ 09:08:18 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_53236437
update, de afspraak met de DA is gemaakt, donderdag gaan we erheen. dan gaan ze ook meteen kijken wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot het trekken van de tanden. gelukkig maar, want ik vind het zo sneu nu!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 20 september 2007 @ 09:01:14 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_53319541
het is akelig stil in het nijntjes topic!

magoed, ik ben naar de DA geweest, en die heeft de tanden weer ingekort. daarna hebben we een afspraak gemaakt om de tanden te laten trekken. dus 5 oktober (dag na dierendag ) gaat het gebeuren. spannend!

nijntje in kwestie:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator woensdag 3 oktober 2007 @ 16:03:33 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_53670134
gisteren hebben we onze Vlaamse Reus in laten slapen hij had een verlamde achterpoot gekregen en erg veel pijn. hij is 12 jaar geworden

good night, sleep tight, big bunny...


[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:19:16 #165
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_53670474
Arm beestje

Konijn van de broer van mn vriendin is ook dood, die was al blind en liep mank etc.. hij was op, is gewoon dood in zn hokkie gevonden... geloof ik 14 jaar geworden ofzo..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_53875853
tvp
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator zondag 11 november 2007 @ 14:14:00 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_54525474
morgen weer eens bellen naar de DA voor de laatste tanden van onze nijn. één snijtand is eruit, maar de rest moet nog en is nu alweer flink lang. arme arme beestje...
omdat ie tegenwoordig een abonnement op de DA heeft, ga k m morgen ook maar eens trakteren op een mooi reismandje. het moet ongeveer zoiets worden:

morgen bij de dierenwinkel eens kijken wat dat kost

[ Bericht 7% gewijzigd door Guppy op 11-11-2007 15:36:02 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54527239
Ga je een kikker voor hem kopen?
Oke flauw.. maar probeer het even op xs.to
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  Moderator zondag 11 november 2007 @ 15:36:30 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_54527579
- plaatje gefixt -
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator dinsdag 13 november 2007 @ 11:01:38 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_54570597
zo, geslaagd!

dit is m geworden:

eens even testen


zo zo, das heel wat anders dan een kartonnen doos


ja, het past ik zit lekker hoor!


donderdag mag ie weer naar de DA, dus kan ie er in stijl heen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54587948
tvp
Amstelveen de beste
pi_54588253
Mooi konijntje heb je
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_54727609
Ja waar vind je die mooie hokjes?? Ik zie altijd alleen maar die kattendingen, ik wil er ook één (een wat grotere, voor 2 konijnen) die van boven open gaat.. waar?
  Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 08:57:30 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_54732126
voor twee konijnen weet ik niet. deze hadden ze bij de dierenwinkel. maar je zou ook eens bij de intratuin of zo kunnen kijken? en anders een toch een kattenmand? voor twee konijnen heb je namelijk best wat ruimte nodig.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 20 november 2007 @ 20:25:58 #175
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_54746026
Wat foto's van konijntje Pedro:







Hij ziet eruit als een heel lief konijntje, maar het liefst verstopt hij zich op stoute plekjes om snoeren of dozen kapot te knagen, de muur mist tegenwoordig ook al wat kleine hapjes
I don't shine if you don't shine
pi_54746382
Wat een lekker ding en die laatste foto is mooi!

@Guppyfriend; ik heb er nu al één voor katten, met een deurtje aan de voorkant zeg maar, maar ik wil er dus 1 die van boven opengaat
pi_54748898


Meneer Jansen leest ook mee op FOK!
Life is what happens when you're making other plans
  Moderator woensdag 21 november 2007 @ 07:52:33 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_54753291
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:43 schreef heaven7 het volgende:
Wat een lekker ding en die laatste foto is mooi!

@Guppyfriend; ik heb er nu al één voor katten, met een deurtje aan de voorkant zeg maar, maar ik wil er dus 1 die van boven opengaat
ik weet niet of ze die ook in het groot hebben... zou je echt even moeten kijken denk ik! succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54758595
Maak kennis met mijn nijnies:

Jawel, hij heet meneer Jansen, en volgens kenners zou hij een Gele Bourgondier moeten zijn. Ik heb hem uit het asiel gehaald, zijn vorige baasjes hadden hem in een ondergrondse container gedumpt Gelukkig heeft Meneer geen trauma overgehouden, hij is zelfs superlief en eet alles uit je handen!


Meneer woont samen met Joyce, een nijntje uit de dierenwinkel. Ze zat met heel veel broertjes en zusjes in een grote glazen bak en was heel bang en zielig. Mooi, die gaat met mij mee dus


Meneer Jansen en Joyce wonen samen in de tuin. Ze hebben een groot nachtverblijf en een buitenverblijf waar ze in kunnen graven, spitten, rollebollen, lekker eten...kortom alles wat een blij en gelukkig konijn graag doet:


pi_54795422
wat een lekker stel zeg, de een zoo groot en den ander zo lekker pluizig :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_54817294
Dit was mijn knijn-tje, Stampertje. Helaas overleden hij is bijna 7 jaar geworden, dat is vrij oud voor een Franse hangoor heb ik me laten vertellen, hij had een groot gezwel bij zijn maag en moesten hem laten inslapen.



Mooi istie heh?

Kon het niet laten toch nog ff m'n konijn te showen.

(Wel jammer van de slechte kwaliteit van de foto).

Edit: aangepast, hopelijk is de foto nu wel zichtbaar.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tomatenboer op 26-11-2007 00:19:07 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_54819559
Ik zie een heel mooi geel kikkertje ;-)
  Moderator zondag 25 november 2007 @ 11:11:04 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_54820298
nu maak je ons extra nieuwsgierig!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 25 november 2007 @ 11:12:39 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54820326
Hier ook een ontzettend eigenwijs maar o zo lief zwart dwergkonijn met een enorme eigen wil.
Na half 8 wil madame uit de kooi. Tot ik ga werken, dan gaat ze terug, en als ik er weer ben dan rent ze weer rond. En ergens afblijven? Tuurlijk niet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 november 2007 @ 09:29:56 #185
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54841826
Heb nog een vraagje.
Saar deed in t begin braaf haar behoeft in de kooi. Helaas door een ongelukje loopt het nu de spuigaten uit. Ik ga maar weer haar ruimte beperken en proberen haar opnieuw zindelijk te krijgen. Hebben jullie tips hoe ik dit t beste voor mekaar krijg?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_54843012
Ik heb gewoon een hoekwctje geplaatst en alle plasjes en dingetjes die ernaast lagen in de wc geschept en nu (3 weken later) is ze bijna volkomen zindelijk
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 november 2007 @ 10:44:29 #187
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54843075
quote:
Op maandag 26 november 2007 10:40 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb gewoon een hoekwctje geplaatst en alle plasjes en dingetjes die ernaast lagen in de wc geschept en nu (3 weken later) is ze bijna volkomen zindelijk
dat gaan we dan eens proberen, in haar kooi wil ze die wc niet hebben, maar in de ren eromheen gaan we t proberen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator maandag 26 november 2007 @ 16:42:45 #188
155227 crew  Guppy
dus
pi_54849524
lijkt me een goed plan. zo houd je t hok ook lekker schoon!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54852142
Wat je ook kan doen is het konijn zijn plasplekje laten uitzoeken en daar je wc neerzetten Maar ik was eigenwijs want mw hier ging middenin de kooi piesen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 november 2007 @ 19:07:53 #190
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54852305
t piesen lijkt redelijk te gaan, heb onder de wc een stuk karton liggen,. en ze komt in de buurt als in net ernaast.
Nu lag ze net ff bij me, gaat riching kooi/ren. ik in de gaten houden. gaat ze buiten de ren. was net te laat met dr op de wc zetten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator vrijdag 7 december 2007 @ 10:55:41 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_55096579
de nieuwe afspraak is gemaakt om de tanden van mijn nijntje te laten trekken. 14 december is het weer zover. het is dan 4 weken geleden dat ze voor t laatst ingekort zijn. de tanden zijn dan dus mooi lang en ik hoop dat het nu goed in een keer lukt!

een foto :

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:08:40 #192
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55096845
Ik heb een katten reiskoffer die van boven en van voor open kan. PCB en Bijoux passen er samen in en komt gewoon bij de Pet's Place vandaan.

Maar ik heb wel een zielig verhaal. .

Een week geleden kreeg ik ongelooflijke last van mijn rug, kon niet meer bewegen en een dag later zou het hok eigenlijk verschoond moeten worden, dat lukte dus niet. Positief als ik was dacht ik dat het na 1 of 2 dagen wel veel minder zou zijn en ik dan het hok zou doen.. Maar na 2 dagen ging ik maar naar de dokter omdat ik zelfs zat te janken als ik maar iets bewoog. Enfin, rug was dus behoorlijk verneukt en konijnen zaten daar nog steeds. Moeder heeft sowieso een zwakke rug dus die kon ik niet vragen. Vader zou het wel doen, maar die werkt teveel. Week later heb ik het toch maar zelf gedaan ook al verging ik écht van de pijn. . Omdat het dus langer duurde was er ook meer gezeken en what not dus was nog zwaarder om weg te krijgen Arme konijnen. Heb ze die dag wat andijvie gegeven en de dag later een wortel om mijn schuldgevoel af te kopen. .

En nu moeten jullie zeggen "Aaww, nu ja, kan een keer gebeuren " anders worden ze straks te dik omdat ik dan andijvie ed blijf geven. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 8 december 2007 @ 19:07:39 #193
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_55129392
Ik wil 2 konijntjes gaan aanschaffen over ong. 2 weken (ja, met kerst).
Maar ik vroeg me af hoe dat precies zit met enten? Wanneer moet dat en hoe duur is het ongeveer?

Wil daar nl ook op voorbereid zijn
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_55130085
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:07 schreef Little_Angel het volgende:
Ik wil 2 konijntjes gaan aanschaffen over ong. 2 weken (ja, met kerst).
Maar ik vroeg me af hoe dat precies zit met enten? Wanneer moet dat en hoe duur is het ongeveer?

Wil daar nl ook op voorbereid zijn
Volgens mij is mijn konijn nooit ingeent voor iets, en hij leeft nog
  zaterdag 8 december 2007 @ 19:50:54 #195
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_55130376
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:39 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Volgens mij is mijn konijn nooit ingeent voor iets, en hij leeft nog
Ja ik heb eerder 2 konijntjes gehad maar toen wist ik daar niet eens vanaf.. Deze zijn wel overleden.. Wil dat nu voorkomen, dus vandaar dat ik het even vraag . Hoef ik me er later geen zorgen om te maken!
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:36:15 #196
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55131888
Mijne zijn ook niet geent. Hoefde van de DA ook niet en vorigen hebben ook niets gehad.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:53:41 #197
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_55132361
En dat is gewoon goed nu nog? .
Ik weet het niet meer nu haha, het worden er 2 uit de dierenwinkel hier.. maar dat staat er los van I guess?
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  zaterdag 8 december 2007 @ 21:02:38 #198
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55132603
Ik heb hier nooit last van ziektes gehad, nee. Het is volgens mij verstandig wanneer ze in aanraking komen met andere dieren ed.

Heb je geen opvang in de buurt? Dierenwinkels
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 8 december 2007 @ 21:14:57 #199
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_55132939
Nee helaas.. Ook al naar gekeken .
De enige optie is nog iets als ''Europatuin'' maar dat vind ik al helemaal... euhm, vreemd.

Ze komen iig alleen met elkaar in aanraking, verder geen andere diertjes!
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_55141058
Little_Angel: kijk eens naar alle info op www.konijnen.nl . Alles wat je weten wilt over nijnen kun je daar vinden.

Ook voor konijnen is het ontzettend belangrijk dat ze hun injecties krijgen. Myxomatose heerst erg in Nederland!
Life is what happens when you're making other plans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')