quote:Horeca in juli 2008 rookvrij
Uitgegeven: 8 juni 2007 17:04
Laatst gewijzigd: 8 juni 2007 17:50
DEN HAAG - De horeca wordt vanaf juli volgend jaar rookvrij. In cofffeeshops mag nog wel gerookt worden, alleen de verkoop moet in een rookvrije ruimte plaatsvinden.
Dat heeft het kabinet besloten, zei minister Ab Klink van Volksgezondheid vrijdag na afloop van de ministerraad.
Horecagelegenheden mogen nog wel een afgeschermde ruimte hebben waar rokers hun sigaretje kunnen opsteken, maar ze mogen daar niet worden bediend om het personeel een rookvrije werkplek te kunnen bieden.
Voorstel
De horeca had voorgesteld om volgend jaar alleen in restaurants de sigaret uit te bannen en pas in 2011 in cafés en discotheken. Maar het kabinet houdt nu dus vast aan een rookverbod voor de hele horeca in één keer, zoals Klink vlak na zijn aantreden al had aangekondigd.
Eerder deze week zei Klink er wat betreft de coffeeshops nog niet uit te zijn. Deze zouden onder een rookverbod gaan vallen, maar de Tweede Kamer maakte daar bezwaar tegen. Met een aparte rookruimte in coffeeshops heeft Klink dit probleem nu opgelost.
Werkplek
Anti-rookorganisaties als Clean Air Nederland en Stivoro maken zich al jaren hard voor een rookverbod in de horecagelegenheden, die nu nog een uitzondering vormen op de regel dat een werkplek rookvrij moeten zijn.
Koninklijke Horeca Nederland had met Klinks voorganger Hans Hoogervorst afgesproken het roken in stappen terug te dringen, maar daar liep het niet zo'n vaart mee, bleek vorig jaar. De horeca vreest een enorm omzetverlies van een totaal rookverbod op korte termijn.
Deze is eerderquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:43 schreef MaGNeT het volgende:
Is al een topic over.
Deel 2 is net open:
Verbod op roken in de horeca [deel 2]
Inderdaad, lijkt me dat ze dit nooit kunnen handhaven in discotheken etc.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben gestopt met roken, eigenlijk alleen af en toe een sig of joint met stappen. Ik wil wel zien wat voor zooitje het word met dit verbod.
Sterker nog sinds een paar jaar mag er ook niet meer gerookt worden in jeugdsociëteiten... Ik bezoek die dingen soms ivm optredens van bands die ik leuk vind... Voorheen kon daar gewoon gerookt worden en was het verder gewoon een podiumcafe (in de gevallen waar ik aanwezig was) alleen was het toevallig een jeugdsoos... Nu kan dat kennelijk niet meer... Maar echte problemen heb ik er nog niet gezien... alleen gemopper hier en daarquote:Op zaterdag 9 juni 2007 06:40 schreef DionysuZ het volgende:
goh sluit anders ff je ogen voor de succesverhalen van de landen waar een verbod is ingesteld. Hoezo 3x meer beveiligers, hoezo omzetten gigantisch hard omlaag..? Doe eens wat bronnenonderzoek voordat je ongefundeerde uitspraken doet.
Nee. Ik postte het nieuws al om 18:29. Jouw topic is van 18:41. Beter opletten dus volgende keer.quote:
vroegah deden we dan altijd een spelletje zo van "LAATSTE POST!" totdat de moderator ontdekte dat ie vergeten is het topic werkelijk te sluitenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:47 schreef Drugshond het volgende:
Schijnbaar een dubbeltopic...en we gaan verder in deeltje #2
LAPO!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
vroegah deden we dan altijd een spelletje zo van "LAATSTE POST!" totdat de moderator ontdekte dat ie vergeten is het topic werkelijk te sluiten
En de moderator wint zulke spelletjes altijdquote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
vroegah deden we dan altijd een spelletje zo van "LAATSTE POST!" totdat de moderator ontdekte dat ie vergeten is het topic werkelijk te sluiten
Op dit moment ben ik de winnaarquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de moderator wint zulke spelletjes altijd![]()
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
LAPO![]()
Ik ga zo echt op TR drukken!
Ik doe het echt, hoor!quote:
Ik merk het.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik doe het echt, hoor!![]()
lapo
En je zet niet eens LAPO in je post!quote:
Fijn. Maar het gaat gebeuren. Ga je nu uit protest vanaf Juli 2008 thuis zitten mokken?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 02:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als niet ex-roker ben ik TEGEN een totaal rook verbod in de natte Horeca.
Tuurlijk, of iik ga er geld mee verdienen door de verstokte roker legaal of illegaal gelegenheid te bieden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 02:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Fijn. Maar het gaat gebeuren. Ga je nu uit protest vanaf Juli 2008 thuis zitten mokken?
Hebben ze in de US of Ierland ook van dit soort illegale rookholen?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 05:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tuurlijk, of iik ga er geld mee verdienen door de verstokte roker legaal of illegaal gelegenheid te bieden.![]()
Een rookverbod in Cigar Bars of bvb coffeeshops is hetzelfde als een kroeg droogleggen. Kan me niet voorstellen dat dat gebeurt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik hoop zelf toch wel dat er voor bepaalde zaken een uitzondering komt, of dat die ontheffing kunnen aanvragen.
Zo heb je in Rotterdam bijvoorbeeld een Cigar Bar. Daar ga je als klant speciaal heen om een lekker sigaartje uit te kiezen en te roken. Prima te vermijden als je niet in de rook wilt zitten. Ik snap echt met de beste wil ter wereld niet waarom zo'n zaak rookvrij zou moeten worden.
Dat gebeurt ook niet. Goed het nieuws blijven volgen...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:32 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Een rookverbod in Cigar Bars of bvb coffeeshops is hetzelfde als een kroeg droogleggen. Kan me niet voorstellen dat dat gebeurt.
In New York is ook een Cigar-club, waar tijdens het roken ook van een goede borrel genoten word.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:30 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hebben ze in de US of Ierland ook van dit soort illegale rookholen?
In Ierland en Italië schijnt het prima te werken. En in Nederland zal het vast precies hetzelfde zo gaan. Van mij mag 1-7-2008 zsm komen, want ik ben het echt zat om elke keer bij het uitgaan compleet te stinken naar de rook van anderen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:45 schreef bloodymary het volgende:
In december was ik bij een concert van Muse in Antwerpen, in het Sportpaleis waar je toen ook al niet mocht roken. Toen het licht uit was stond de hele zaal te paffen.![]()
Verder was ik in Italie op wintersport, was er in het hele dorp 1 cafe waar je achter een glasplaat mocht roken. Stond iedereen achter die glasplaat, rokers en niet-rokers, in het andere gedeelte stond niemand meer.![]()
Flauwekul, zo'n rookverbod. In restaurants kan ik er nog mee leven. Maar in cafe's en bij popevenementen e.d. hoort gewoon roken en zuipen!![]()
Waar slaat dat nou weer op? Ga jij lekker thuis achter je computertje sigaretjes roken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:53 schreef bloodymary het volgende:
Mensen die met zo'n instelling uitgaan moeten gewoon lekker thuisblijven en een computerspelletje gaan doen.
Dit soort Calimero gejank zou in de horeca pas verboden moeten worden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:49 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
In Ierland en Italië schijnt het prima te werken. En in Nederland zal het vast precies hetzelfde zo gaan. Van mij mag 1-7-2008 zsm komen, want ik ben het echt zat om elke keer bij het uitgaan compleet te stinken naar de rook van anderen.
Zoals ik al eerder heb gemeld, ik ben niet verslaafd, kan weken zonder roken, maar rook alleen als ik drink. En dat vind ik flauw dat dat pleziertje dan ook weer wordt ontnomen, die ene keer in de twee weken of zo dat ik rook! Dus thuis achter mijn computertje rook ik geen sigaretjes. En ik hoef ook geen last te hebben van het eeuwige gezeik van anderenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:55 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op? Ga jij lekker thuis achter je computertje sigaretjes roken.
Ik hoef toch geen last te hebben van de verslaving van een ander.
Omdat het iets van de laatste 2, 3 jaar is om overal maar over te zeiken en steeds degeljker te worden en steeds minder te genieten. Wat jij zegt, het is nu begonnen met roken, straks mogen er geen lingerieposters meer in bushokjes, straks mogen we niet meer dan 2 glaasjes alcohol per avond, rijden we 50 over de snelweg, en mogen we alleen nog een blaadje sla. Dat is echt een tendens de laatste tijd en naar mijn mening een hele fout. Van deze CDA/Christenunie instelling worden mensen echte zuurpruimen. Het aantal depressievelingen blijft maat stijgen!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb nog steeds geen goede reden gehoord waarom er niet al 20 jaar geen niet-rokers horeca is. Als al die fanatieke niet-rokers persé willen stappen moet daar toch geld mee te verdienen zijn.
Alsof het hier om jou gaat........... Maar juich niet te vroeg, het is nog geen juli 2008quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:02 schreef daReaper het volgende:
ben ik ff blij dat ik net een maand geleden gestopt ben met roken
Precies. Ik ken eigenlijk geen enkele roker die geen rekening houdt met anderen. Dus bijvoorbeeld niet roken wanneer iemand zit te eten. En ik ken een hoop rokers (waaronder ik zelf) die 'gelegenheidsrokers' zijn. Onder het genot van een goed glas Whisky lekker een sigaartje of sigaretje roken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:57 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb gemeld, ik ben niet verslaafd, kan weken zonder roken, maar rook alleen als ik drink. En dat vind ik flauw dat dat pleziertje dan ook weer wordt ontnomen, die ene keer in de twee weken of zo dat ik rook! Dus thuis achter mijn computertje rook ik geen sigaretjes. En ik hoef ook geen last te hebben van het eeuwige gezeik van anderen
Omdat die niet-rokers zulke dweilen zijn dat ze, wanneer er in een groep 1 roker zit, met de roker meelopen naar café waar gerookt wordt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb nog steeds geen goede reden gehoord waarom er niet al 20 jaar geen niet-rokers horeca is. Als al die fanatieke niet-rokers persé willen stappen moet daar toch geld mee te verdienen zijn.
Gelukkig doen wensen toch wel wat ze willen. Over 5 of 10 jaar krijgen we weer een jaren 60 revolutie. Dan mag alles weer gewoon.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:03 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Omdat het iets van de laatste 2, 3 jaar is om overal maar over te zeiken en steeds degeljker te worden en steeds minder te genieten. Wat jij zegt, het is nu begonnen met roken, straks mogen er geen lingerieposters meer in bushokjes, straks mogen we niet meer dan 2 glaasjes alcohol per avond, rijden we 50 over de snelweg, en mogen we alleen nog een blaadje sla. Dat is echt een tendens de laatste tijd en naar mijn mening een hele fout. Van deze CDA/Christenunie instelling worden mensen echte zuurpruimen. Het aantal depressievelingen blijft maat stijgen!
Zie vorig topic. De minister heef in zijn oneindige wijsheid kennelijk besloten om ook de horeca zonder werknemers een rookverbod op te leggen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:09 schreef DennisMoore het volgende:
Het gaat om rookvrije werkplekken, niet om een rookverbod.
Om sneu omzeilgedrag met werknemers die 'eigenaar' worden gemaakt al bij voorbaat de kop in te drukken?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Zie vorig topic. De minister heef in zijn oneindige wijsheid kennelijk besloten om ook de horeca zonder werknemers een rookverbod op te leggen.
Kunnen we daar nu niet vast mee beginnen?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelukkig doen wensen toch wel wat ze willen. Over 5 of 10 jaar krijgen we weer een jaren 60 revolutie. Dan mag alles weer gewoon.
En wat zou daar mis mee zijn? Daar kies je dan als werknemer c.q. eigenaar toch helemaal zelf voor?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Om sneu omzeilgedrag met werknemers die 'eiganaar' worden gemaakt al bij voorbaat de kop in te drukken?
Zo zie je maar, als je maar lang genoeg de dreinende kleuter uithangt krijg je gewoon je zin.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:16 schreef bloodymary het volgende:
Ja, ik vind dat ook een rare swung. Het ging er toch om dat er rookvrije werkplekken kwamen en niet in eerste instantie om de horeca rookvrij te maken?
Het is pure staats-terrorisme. En we krijgen er niks voor in de plaats, als ze XTC nou even legaal maken. Straks gaan zo ook nog moelijk doen over alcohol omdat een stelletje 12-jarigen niet normaal kunnen doen. Staan we straks met een stuk seldrij en een glas tomatensap beschaafd te keuvelen aan de bar.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:16 schreef bloodymary het volgende:
Ja, ik vind dat ook een rare swung. Het ging er toch om dat er rookvrije werkplekken kwamen en niet in eerste instantie om de horeca rookvrij te maken?
Als het dan maar een bloodymary is! Maar dat zal dan ook wel niet meer mogen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is pure staats-terrorisme. En we krijgen er niks voor in de plaats, als ze XTC nou even legaal maken. Straks gaan zo ook nog moelijk doen over alcohol omdat een stelletje 12-jarigen niet normaal kunnen doen. Staan we straks met een stuk seldrij en een glas tomatensap beschaafd te keuvelen aan de bar.
Met datzelfde argument ("je kiest er toch zelf voor") hadden we in andere bedrijfstakken ook nog geen rookvrije werkplekken gehad. Geldt overigens voor alle arbo-regels.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En wat zou daar mis mee zijn? Daar kies je dan als werknemer c.q. eigenaar toch helemaal zelf voor?
Mja, enkele van die kleine rokerige cafeetjes had ik ook nog wel leuk gevonden. Een paar per stad ofzo.quote:Bovendien pak je daar ook nog eens eenmanszaken mee, wat de doelstelling van de wetgeving volkomen voorbijschiet.
Brandweer heeft zuurstofmaskers.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:19 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik mag lijden dat het hoofdkantoor van CAN de fik in gaat, en dat de brandweer collectief weigert te blussen, aangezien er dan geen rookvrije werkplek is.
En dan gaat dat zich vanzelf weer verplaatsen. Dat iedereen in die kleine rokerige cafeetjes gaat en die moeten dan weer groter en uiteindelijk blijft er per stad 1 klein rookvrij cafeetje overquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:25 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, enkele van die kleine rokerige cafeetjes had ik ook nog wel leuk gevonden. Een paar per stad ofzo.
'k Vond de oplossing van een grens ahv vierkante meters wel goed bedacht..
Nee, in deze constructie ben je (mede)eigenaar. En daar kun je helemaal zelf voor kiezen. Je hoeft geen eigenaar te zijn van een bedrijf, je kunt ook bij een ander bedrijf werknemer zijn. Dat is echt van een ander kaliber dan wanneer je als kantoorpikkie in dezelfde ruimte zit als je kettingrokende collega. Daarbij is de 'keuze' die je zelf hebt namelijk zeer beperkt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:25 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Met datzelfde argument ("je kiest er toch zelf voor") hadden we in andere bedrijfstakken ook nog geen rookvrije werkplekken gehad. Geldt overigens voor alle arbo-regels.
Jamaar dan stinkt hun kleding nog steeds de volgende dagquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Brandweer heeft zuurstofmaskers..
Nee, als dat straks een gangbare constructie zou worden in 'de horeca' om onder de rookvrije werkplekverplichting uit te komen, dan heb je als horeca-werknemer niets meer te kiezen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nee, in deze constructie ben je (mede)eigenaar. En daar kun je helemaal zelf voor kiezen. Je hoeft geen eigenaar te zijn van een bedrijf, je kunt ook bij een ander bedrijf werknemer zijn. Dat is echt van een ander kaliber dan wanneer je als kantoorpikkie in dezelfde ruimte zit als je kettingrokende collega. Daarbij is de 'keuze' die je zelf hebt namelijk zeer beperkt.
'k Geloof niet dat er een wettelijke bescherming voor frisse kleding wordt voorgesteld?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Jamaar dan stinkt hun kleding nog steeds de volgende dag
Nee, maar da's wel waar ik de niet-rokers constant over hoor huilebalken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:50 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Geloof niet dat er een wettelijke bescherming voor frisse kleding wordt voorgesteld?
Da's een mooi bijkomend voordeel waar ik persoonlijk heel blij mee ben.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nee, maar da's wel waar ik de niet-rokers constant over hoor huilebalken.
Nou, in Belgie wordt er ook niet massaal gebruik gemaakt van dat 'maas', dus de kans dat er als werknemer niks meer te kiezen valt is behoorlijk laag.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, als dat straks een gangbare constructie zou worden in 'de horeca' om onder de rookvrije werkplekverplichting uit te komen, dan heb je als horeca-werknemer niets meer te kiezen.
Het is de bedoeling van de overheid om alle werkplekken rookvrij te maken. Eventuele mazen in de wet zullen dan ook gedicht worden.
Jawel, maar ik ben niet z'n viespeuk dat ik dagenlang in dezelfde kleren moet rondlopen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:54 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Da's een mooi bijkomend voordeel waar ik persoonlijk heel blij mee ben..
Als roker ruik je dat natuurlijk niet meer, je eigen asbaklucht..
Nee.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:30 schreef Knipoogje het volgende:
Hebben ze in de US of Ierland ook van dit soort illegale rookholen?
'k Zei ook: als dat een gangbare constructie zou worden...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nou, in Belgie wordt er ook niet massaal gebruik gemaakt van dat 'maas', dus de kans dat er als werknemer niks meer te kiezen valt is behoorlijk laag.
Neuh, het doel is rookvrije werkplekken, en dat wordt niet voorbij geschoten.quote:En ik blijf er bij dat door hiermee ook de eenmanszaken aan te pakken deze wet zijn doel volkomen voorbij schiet. Zie bijvoorbeeld mijn voorbeeld over Cigar Bars.
En ik ben niet zo'n zweter, morser of hygiëne-freak die elke dag schone kleren nodig zou hebben.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Jawel, maar ik ben niet z'n viespeuk dat ik dagenlang in dezelfde kleren moet rondlopen.
Ik trek de volgende dag gewoon wat schoons aan namelijk.
Maar hoeveel echte eenmanszaken zijn er nog? Kroegen die op zaterdag en vrijdag open zijn voor het uitgaande publiek, hebben allemaal studenten als personeel. Zelfs in de kleinere dorpen waar een klein kroegje in de binnenstad zit.....heeft men voor vrijdag en zaterdag meestal een ander personeelslid om de lokale boeren te voorzien van hun biertjes.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En ik blijf er bij dat door hiermee ook de eenmanszaken aan te pakken deze wet zijn doel volkomen voorbij schiet.
Ik ken er toevallig (quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:09 schreef maartena het volgende:
Volgens mij moet je echt goed zoeken om nog een horecabedrijf te vinden waar geen (tijdelijk) personeel werkt.
My point exactly. Eentje. Je moet goed zoeken om ze te vinden, ik denk dat 95% van de kroegen wel personeel in dienst hebben.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik ken er toevallig () eentje midden in het centrum van Rotterdam, op struikelafstand van de schouwburg.
Ik denk alleen dat dit moeilijk te realiseren is. In een dorpje met twee kroegen, welke van de twee wordt rookvrij, en welke niet? Waarom de ene wel en de andere niet? Zeker in kleinere plaatsen krijg je dan een tweedeling, en dergelijke compromissen werken niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
En ik blijf bij mijn standpunt 70% rookvrij en de andere 30% gewoon roken.
http://www.nu.nl/news/488(...)reca_in_hele_EU.htmlquote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Neuh, het doel is rookvrije werkplekken, en dat wordt niet voorbij geschoten.
zou de CAN en alle ander anti rook organisties zich dan ook opheffen als dit doel bereikt is.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:19 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Zo zie je maar, als je maar lang genoeg de dreinende kleuter uithangt krijg je gewoon je zin.
Ik mag lijden dat het hoofdkantoor van CAN de fik in gaat, en dat de brandweer collectief weigert te blussen, aangezien er dan geen rookvrije werkplek is.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:37 schreef Basp1 het volgende:
En verder ben ik heel benieuwd hoe de politie ooit nog een inval in een pand kan doen waar gerookt wordt
Eentje die ik ken. En in zoveel kroegen kom ik niet in R'dam.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:49 schreef maartena het volgende:
[..]
My point exactly. Eentje. Je moet goed zoeken om ze te vinden, ik denk dat 95% van de kroegen wel personeel in dienst hebben.
Zoek eens in de van Dale onder de 'I' van Ironie.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:58 schreef maartena het volgende:
Dit moet wel de meest absurde reden zijn die ik ooit gehoord heb..... Geen rookverbod, WANT politieagenten zouden dan geen inval meer kunnen doen.![]()
Oh noes! Linkse rokers gaan het blokkeren!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:07 schreef bloodymary het volgende:
Met name de SP niet.
Dat lijkt me ook vrij logisch. Als het een topic was geweest over dat we alle hamburgers gaan verbieden in de snackbar, hadden waarschijnlijk alle hamburgereters ook gezanikt en 'janksmoelen'. Dus whats your point. Degene die aan het kortste eind trekt voelt zich toch snel niet serieus genomen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:41 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vind de rokers nu meer zaniken en 'janksmoelen' dan de niet-rokers, m'goed..
Geen idee eigenlijk. Ik weet dat o.a. in Groot Brittannië er een rookverbod is in overdekte stadions, met rookruimtes in bepaalde delen. Een open stadion mag dan weer wel gerookt worden, maar heeft rookvrije delen of iets in die trend.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb een jaar geleden nog geblowed in het Gelredome. Gaan ze die ook rookvrij maken?
Weet je dat zeker van het Thialf? Wat ik kan me herinneren dat schaatsers in het verleden geklaagd hebben over de slechte lucht in het Thialf oa omdat mensen rookten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik weet dat o.a. in Groot Brittannië er een rookverbod is in overdekte stadions, met rookruimtes in bepaalde delen. Een open stadion mag dan weer wel gerookt worden, maar heeft rookvrije delen of iets in die trend.
Ik neem even aan dat je in een open stadion nog gewoon kunt roken. In kleinere, gesloten sportarena's (denk aan basketball, volleyball, ijshockey, etc) mag je al jaren niet meer roken. Ook in het Thialf in Heerenveen, de gesloten ijsbaan, heb je nooit mogen roken. Zou ook niet echt geweldig zijn voor de topsport natuurlijk als zeg een kwart van de bezoekers staat te stomen, en al die schaatsers moeten de 10 kilometer gaan doen....
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, die rokers willen echt geen volledig sociale outcast worden. Ze hebben nu allemaal uit teleurstelling een grote mond met stoere plannen maar als het puntje straks bij het paaltje komt vinden ze de kroeg gewoon leuk en nodig voor het vinden van een scharreltje, hun alcoholverslaving of gewoon voor hun sociale contacten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:14 schreef Ruud2007 het volgende:
een peukie aan de bar hoort er toch wel bij en het zal wel even duren voordat een aantal rokers weer de cafe opzoeken en accepteren dat ze buiten moeten gaan staan met hun peuk.
Niet dat ik nu niet naar de kroeg ga, maar om mensen die niet naar de kroeg gaan te bestempelen als sociale outcast vindt ik zeer treurig. Ik ken genoeg mensen die amper in een kroeg komen, maar toch een goed sociaal leven hebben. Deze groep heeft trouwens niets tegen de kroeg, ze hebben er gewoon geen tijd zin in gezien hun andere sociale activiteiten. Ik zie echt niet in waarom daar standaard de kroeg bij zou moeten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:51 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, die rokers willen echt geen volledig sociale outcast worden. Ze hebben nu allemaal uit teleurstelling een grote mond met stoere plannen maar als het puntje straks bij het paaltje komt vinden ze de kroeg gewoon leuk en nodig voor het vinden van een scharreltje, hun alcoholverslaving of gewoon voor hun sociale contacten.
Dat zullen we ook zeker doen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:09 schreef TJDoornbos het volgende:
Goed idee. Dat gestoom doe je maar fijn thuis!!!
In Engeland/Schotland (ik weet niet of dat in alle stadions zo is overigens, wel waar ik ben geweest) mag sowieso niet gerookt worden in voetbalstadions.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik weet dat o.a. in Groot Brittannië er een rookverbod is in overdekte stadions, met rookruimtes in bepaalde delen. Een open stadion mag dan weer wel gerookt worden, maar heeft rookvrije delen of iets in die trend.
Ik neem even aan dat je in een open stadion nog gewoon kunt roken. In kleinere, gesloten sportarena's (denk aan basketball, volleyball, ijshockey, etc) mag je al jaren niet meer roken. Ook in het Thialf in Heerenveen, de gesloten ijsbaan, heb je nooit mogen roken. Zou ook niet echt geweldig zijn voor de topsport natuurlijk als zeg een kwart van de bezoekers staat te stomen, en al die schaatsers moeten de 10 kilometer gaan doen....
Met 'die rokers' verwijs ik naar de kroegbezoekende rokers uit de aangehaalde quote.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Niet dat ik nu niet naar de kroeg ga, maar om mensen die niet naar de kroeg gaan te bestempelen als sociale outcast vindt ik zeer treurig. Ik ken genoeg mensen die amper in een kroeg komen, maar toch een goed sociaal leven hebben. Deze groep heeft trouwens niets tegen de kroeg, ze hebben er gewoon geen tijd zin in gezien hun andere sociale activiteiten. Ik zie echt niet in waarom daar standaard de kroeg bij zou moeten.
Elk uur word een razzia gehouden om de rokers te arresteren en eruit te zetten. Of festivals worden gewoon verboden. Rockbands met rokende bandleden worden verboden. In ieder huis komt een rookmelder die automatisch een boete naar je huis stuurd als je thuis gaat roken (gaat misschien alleen gelden voor mensen met kinderen). Uit eindelijk word muziek en McDonalds verboden.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:45 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
In Engeland/Schotland (ik weet niet of dat in alle stadions zo is overigens, wel waar ik ben geweest) mag sowieso niet gerookt worden in voetbalstadions.
Maargoed, op festivals/ grote dancefeesten kan dit natuurlijk nooit gehandhaafd worden.. ik zie het al voor me, 20.000 koekwauze mensen die niet mogen roken
Ja, eind zomer tot begin zomer zijn alle grote dancefeesten binnen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:15 schreef kassenbouwer het volgende:
Zijn festivals of grote dancefeesten tegenwoordig meestal in een gebouw dan? Nee dus, en daarom zal je ook geen rookverbod krijgen bij Pinkpop of Lowlands ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |