abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2007 @ 04:07:42 #1
178472 Ruud2007
muziekfriek
pi_48952313
Beste mensen,

Ik wil jullie graag wat vragen.
Ik ben samen met een vriendin bezig met het opzetten van een experimenteel muziekcafe! We zijn al in vergevorderde status. Vanwege het nieuwe concept zijn banken moeilijk te overtuigen van de potientiele markt. Dus ga ik het marktonderzoek uitbreiden, en daar komen jullie in beeld :-)

Het concept:
Er wordt al zoveel van hetzelfde aangeboden, dus wij vonden het tijd voor een frisse wind! Het experimentele muziekcafe ademt een bijzondere, speciale, anders-dan-anders-sfeer uit. Je gaat een vernieuwende mengeling tussen experimentele electronica, alternatieve rock, thema-avonden en op termijn live-optredens beleven.

Specifieker gezegd zal de eerste leidraad de volgende genres beslaan: abstract, ambient, beats, breakbeat, drill & bass, downtempo, drum & bass, experimental, future jazz, glitch, IDM, industrial, minimal, rhythmic noise en triphop. Als tweede leidraad komen de volgende genres aan bod: art rock, avant-garde, indie, lo-fi, newwave, new prog, post-rock, progressive metal en stoner rock.
Wat de thema-avonden betreft willen we zo breed mogelijk gaan, zoals bijvoorbeeld blues/jazz, disco, funk/soul, hardcore/oldschool, houseclassics, jaren 60, jaren 70, jaren 80, jaren 90, Nederlandstalig, reggae/ska enzovoort.
De live-optredens kunnen ook mainstream rock zijn, maar zullen ook aansluiten bij onze leidraad.

Kortom, eindelijk eens wat anders!
Een plek voor zowel de gevorderde allesvreter als liefhebbers van onderbelichte genres.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie ervan denken als dit muziekcafe er gaat komen. Daarom hoop ik dat jullie ons willen helpen door het beantwoorden van bijgaande poll. Alle reacties zijn welkom!
Kijk www.bovenhetmaaiveld.com voor een 'teaser' en je kan me ook per mail bereiken op ruud@bovenhetmaaiveld.com.

Bedankt!
Ruud

Poll: Wat vind je ervan?
  • Ik ben een allesvreter, tel mij maar vast als vaste klant
  • Klinkt goed, ik ga zeker een keer kijken
  • Ik zal er zijn, maar dan alleen bij de experimentele electronica
  • Ik zal er zijn, maar dan alleen bij de alternatieve rock
  • Ik zal er zijn, maar dan alleen bij de thema-avonden
  • Vernieuwing is goed, maar ik twijfel of dit iets is voor mij is
  • Ik vind de horeca prima zo, hoeft niks nieuws bij
  • Dit lijkt me niks
  • Wa?
  • Anders, namelijk... (reageer!)

Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  •   donderdag 3 mei 2007 @ 04:09:06 #2
    165512 MASD
    Music is dead.
    pi_48952318
    Lijkt mij leuk

Vooral bij experimentele rock
    Long live music.
    pi_48952320
    sweet
    Zodra je dj Dylan uit de UK trekt kom ik zeker een keer kijken
    Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
    ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
    pi_48952543
    Zeer zeker een cafe voor mij Alleen waar is het? .... .
      donderdag 3 mei 2007 @ 06:44:11 #5
    105263 Litso
    Interlectueel.
    pi_48952557
    Ik mocht willen dat ik dit in de buurt had, ik was er niet meer weg te slaan
    "Dat is echt ontzettend zielig" ©
      donderdag 3 mei 2007 @ 07:29:56 #6
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_48952693
    In Den Bosch nog wel. Ik vind het idee in ieder geval leuk.

De thema's e.d. zullen waarschijnlijk in de avond plaatsvinden.
    Wat gebeurt er overdag? Is het dan een "normaal" cafe?
      donderdag 3 mei 2007 @ 08:55:41 #7
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_48953560
    Ik hou wel van een beetje trippy house . En dat in combie met een experimentele electrische gitaar.... ik hoor al een jamsessie aankomen!
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      donderdag 3 mei 2007 @ 09:06:28 #8
    132502 MasthaX
    ~ Designing without limits ~
    pi_48953779
    leuk concept alleen dit is er al bij ons iig.
    pi_48954350
    vet
      donderdag 3 mei 2007 @ 14:34:17 #10
    178472 Ruud2007
    muziekfriek
    pi_48965556
    bedankt voor de reacties tot dusver!
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 06:28 schreef Faxie het volgende:
    Zeer zeker een cafe voor mij Alleen waar is het? .... .
    zoals inmiddels gezegd, in Den Bosch. ik heb in het verhaal bewust geen locatie genoemd omdat ik ook graag de algemene mening wil weten en het niet in eerste instantie wil laten afhangen dat een locatie die te ver is de reden is dat mensen niet (kunnen) komen. de locatie is sowieso een lastig punt, want waar je ook zit, je hebt altijd een grote groep mensen waarvoor het te ver weg is. mede daarom gaan we het zo proberen op te zetten dat het ook de moeite waard is een hele avond door te brengen zodat het ook de moeite waard is een 'reisje' te maken.
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 07:29 schreef nipeng het volgende:
    In Den Bosch nog wel. Ik vind het idee in ieder geval leuk.
    De thema's e.d. zullen waarschijnlijk in de avond plaatsvinden.
    Wat gebeurt er overdag? Is het dan een "normaal" cafe?
    het hele muziekconcept is inderdaad in de avonden. de bedoeling is donderdag t/m zondag. een thema-avond gaat 1x per maand terugkomen.
    het pand waar we nu mee bezig zijn vraagt erom om overdag ook open te gaan gezien het vele winkelende publiek wat er langs komt. als dit pand doorgaat gaan we inderdaad ook overdag open met een kleine kaart. de muziek is er dan 'slechts' op de achtergrond. wel hebben we besloten die 2 concepten goed te scheiden, we gaan dan ook niet promoten met de middag, dat is puur voor de passanten. we zijn tenslotte een muziekcafe
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 09:06 schreef MasthaX het volgende:
    leuk concept alleen dit is er al bij ons iig.
    dan ben ik uiteraard benieuwd waar en wat? ik heb al meer van dit soort reacties gehad maar het bleek telkens toch wel iets anders te zijn als wij gaan uitdragen. dus ik hoor het graag!
      donderdag 3 mei 2007 @ 17:13:25 #11
    63598 bigshadow
    Fan van iedereen
    pi_48971716
    Ik juich het toe, echter ga ik er niet voor naar Den Bosch reizen.
    pi_48972240
    Reizen is echt afhankelijk van de artiest(en) die er komen.
      donderdag 3 mei 2007 @ 21:24:09 #13
    178472 Ruud2007
    muziekfriek
    pi_48980342
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 17:30 schreef dialMforMonkey het volgende:
    Reizen is echt afhankelijk van de artiest(en) die er komen.
    ja, als er een aardige act staat is het logisch dat de bereidheid om verder te reizen groter wordt.
    dit is wel de gelegenheid nog een mooie marktonderzoekvraag te stellen als er geen artiest staat, maar er de hele avond wel die speciale muziek gedraaid wordt én het cafe straalt een sfeer uit waar je je thuis voelt, denk je dan dat je wel (eens) bereid zal zijn om een stuk (grenzen zijn er natuurlijk) te reizen?
    pi_48981087
    Als het in mijn woonplaats zou zijn, zou ik een vaste plek aan de bar willen.
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      donderdag 3 mei 2007 @ 21:46:45 #15
    156695 Tism
    Sinds 24, Aug, 2006
    pi_48981431
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 04:07 schreef Ruud2007 het volgende:
    ...

Er wordt al zoveel van hetzelfde aangeboden, dus wij vonden het tijd voor een frisse wind!
    Tis idd tijd voor een frisse wind!

Ik hebt gestemd op: Klinkt goed, ik ga zeker een keer kijken!

....nachtrijder...Nachtzwelgje!
    pi_48981567
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 21:24 schreef Ruud2007 het volgende:

[..]

ja, als er een aardige act staat is het logisch dat de bereidheid om verder te reizen groter wordt.
    dit is wel de gelegenheid nog een mooie marktonderzoekvraag te stellen als er geen artiest staat, maar er de hele avond wel die speciale muziek gedraaid wordt én het cafe straalt een sfeer uit waar je je thuis voelt, denk je dan dat je wel (eens) bereid zal zijn om een stuk (grenzen zijn er natuurlijk) te reizen?
    Niet meer dan 15 km.
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:32:28 #17
    178472 Ruud2007
    muziekfriek
    pi_48986256
    duidelijk, die nemen we mee
    pi_48993013
    VET IDEE BESTE RUUD2007!!!!
    Experimenteel Muziekcafé....Here I Come
    Death Makes Angels of us all
    And gives us wings where we had shoulders
    Smooth as raven' s claws...
    pi_49013548
    quote:
    abstract, ambient, beats, breakbeat, drill & bass, downtempo, drum & bass, experimental, future jazz, glitch, IDM, industrial, minimal, rhythmic noise en triphop.

de programmering wil ik dan wel verzorgen
    quote:
    Als tweede leidraad komen de volgende genres aan bod: art rock, avant-garde, indie, lo-fi, newwave, new prog, post-rock, progressive metal en stoner rock.
      vrijdag 4 mei 2007 @ 19:43:48 #20
    178472 Ruud2007
    muziekfriek
    pi_49015727
    ik verzorg alles zelf, als je het niet erg vind anders zou ik er ook niet aan beginnen.
      zondag 6 mei 2007 @ 18:37:15 #21
    178472 Ruud2007
    muziekfriek
    pi_49070175
    even een kickje. ik moet zeggen dat ik blij verrast ben door de hoge percentage die zich al tot vaste klant wil laten bombaderen. dat zijn de cijfers waar we wat aan hebben
      zondag 6 mei 2007 @ 22:09:14 #22
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_49080599
    Zover je kan rekenen op deze cijfers.

Een linkje aanklikken op een poll is wat anders dan daadwerkelijk langskomen.
      zondag 6 mei 2007 @ 22:49:57 #23
    178472 Ruud2007
    muziekfriek
    pi_49082510
    dat spreekt voor zich!
    het zijn maar cijfertjes. marktonderzoek is -net als begrotingen- in feite alleen maar een schatting, een richtlijn, geen harde garandering. maarja, het hoort er wel bij, zeker als de banken horeca met een nieuwe concept zo sceptisch bekijken. het is toch anders als 90% stemt dat ze het niks vinden.
      zondag 6 mei 2007 @ 23:01:17 #24
    63598 bigshadow
    Fan van iedereen
    pi_49082947
    quote:
    Op zondag 6 mei 2007 22:49 schreef Ruud2007 het volgende:
    dat spreekt voor zich!
    het zijn maar cijfertjes. marktonderzoek is -net als begrotingen- in feite alleen maar een schatting, een richtlijn, geen harde garandering. maarja, het hoort er wel bij, zeker als de banken horeca met een nieuwe concept zo sceptisch bekijken. het is toch anders als 90% stemt dat ze het niks vinden.
    Maar goed, volgens mij zitten in een muziekforum over het algemeen toch mensen met een andere (diepere) muziekbenadering dan normaal. Dit zou een vertekend positief beeld kunnen geven, zo zie ik het. Desalniettemin is een dergelijk initiatief wel goed, en ik denk ook dat het slagingskansen heeft. Het kan alleen even duren voordat het gaat draaien, dus mocht je het opzetten/open gaan. Volhouden aan het concept!
    Nu nog een dergelijk initiatief in Rotterdam vinden, al heb je daar gelukkig genoeg kroegen met een iets minder mainstream geluid.
      maandag 7 mei 2007 @ 00:23:49 #25
    178472 Ruud2007
    muziekfriek
    pi_49086086
    we mikken ook juist op mensen die een diepere muziekbenadering hebben dan normaal. we hebben een periode van ongeveer 1,5 jaar ingecalculeerd voordat onze naams- en conceptbekendheid een 'stabiel' bereik heeft gehaald. we hebben een flinke promotie op de rol staan, dus daar gaan we zeker alles aan doen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')