met die rekensom in gedachten zou mijn situatie voor 5 manquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:37 schreef Falco het volgende:
1200 euro / 30 dagen is ongeveer 40 euro per dag. Dat dan weer delen door vijf personen, dan komt dat uit op 8 euro per dag per persoon. Is wel een beetje aan de dure kant en kan vrij gemakkelijk stukken goedkoper.
Bij Albert Heijn kun je ook heel goedkoop je boodschappen doen. Het is maar wat je kiest.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:54 schreef longinus het volgende:
Vraag om om eens bij een andere winkel te kopen dan de Albert Hein, scheelt je al snel de helft
Alsof de appie tegenwoordig nog zo duur is.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:54 schreef longinus het volgende:
Vraag om om eens bij een andere winkel te kopen dan de Albert Hein, scheelt je al snel de helft
Inderdaad had erbij moeten vermeldenquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:09 schreef Biancavia het volgende:
Zitten er bij die 1200 euro ook dingen als sigaretten en drank?
Dan loop het wel hard op natuurlijk. Maar dan zou ik nog niet weten hoe je aan 1200 euro komt.
Misschien koopt hij wel heel vaak krasloten ofzo van het boodschappengeld?
Zo dat doe je goed hahaquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:12 schreef zout-droppie het volgende:
Ik ben hier thuis met 2 volwassenen en 2 kinderen (in de luiers) en ben gemiddeld 200 tot 250 kwijt per maand incl. de luiers.
dat is best weinig! dat zou ik voor mezelf uitgeven als ik niet zo vaak uit eten ging. wel incl wijn e.d.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:12 schreef zout-droppie het volgende:
Ik ben hier thuis met 2 volwassenen en 2 kinderen (in de luiers) en ben gemiddeld 200 tot 250 kwijt per maand incl. de luiers.
Dan is alcohol wel een grote kostenpost.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:11 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
Inderdaad had erbij moeten vermelden
bij die 1200 euro is incl -Shag voor een maand en drank zoals wijn en bier-
Hoewel er 6 blikjes bier gehaald worden (halve liters is zo een 4 euro)
en die fucking wijn van hem is wel wat prijziger.
Gaat in 1 week 8 Liter witte wijn (dat was zown 10 euro)
en 5 liter rode wijn (ook zown 10 euro)
*Zuiplap*
lijkt me wel als ie zo'n 2 flessen per dag drinktquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan is alcohol wel een grote kostenpost.
Heeft je vader een drankprobleem?![]()
Daar komt het wel op neer ja,quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
13 liter per week = 1.86 liter per dag.... ach hoe kom je daar zo bijquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Af en toe bij anderen eten, Das stukken goedkoperquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:14 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
Zo dat doe je goed haha
Whats Your Secret?
Lol, ik zit op me werk nu, moet tot 17:15 werken.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:24 schreef Byte_Me het volgende:
waar blijft de bon?
Veel succes gewenst met je vader van de drank af helpen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:23 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
jah 80 euro aan wijn in de maand is idd wel veel.
Het dikt die prijs wel erg aan.
Maar is dat zo een boosdoener in het verhaal?
Nou ik betaal op het moment 300 euro aan kostgeld.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:25 schreef Mute_Me het volgende:
Wat kan het jou boeien hoeveel geld je pa uitgeeft aan boodschappen? of probeer je de erfenis nog wat omhoog te houden?
aangezien hij de bonnen laat verdwijnen zal er wellicht nog wel wat meer (sterkere) drank gekocht worden wat de kinderen niet te zien krijgenquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:26 schreef Jojogirl het volgende:
80 euro aan wijn in de maand is wel veel, maar als het totaalbedrag 1200 euro is, is dat niet het enige probleem. Ik ben ook wel erg benieuwd naar de kassabon, maar dat zal tot vanavond duren dnek ik.
Jah precies, nou op die wijze word er bij mij ook geleefd maar dat is financieel op het moment gewoon niet mogelijk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wij zitten zo rond de 5 a 600 euro voor 3 man.
Ik vind het best veel eigenlijk, vooral omdat 1 vd 3 slechts 1,5 jaar oud is
Maar goed, we leven best luxe, veel flessen wijn en bier, veel lekker vlees, vaak al voorbewerkt en zo. Toch ook veel kant en klaar spul, luxe bolletjes ipv snijbrood etc
Jah precies.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:37 schreef BoukeF het volgende:
Het scheelt ook nogal of er eens in de week wordt gehaald,
of dat er een dagelijkse gang naar de supermarkt is.
soms kan ik volstaan met 20 a 25 euro aan de weekboodschappen en dan haal ik voor de zaterdagavond nog even avondeten wat dan 12 euro is.
aanzienlijk duurder dan de overige dagen.
Maak eens de afspraak met 'm dat jij een maand de boodschappen doet?quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:44 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
Jah precies.
Dat gebeurd dus ook regelmatig.
Dat hij NAAST de weekelijkse boodschappen.
Op zaterdag nog even naar de Appie gaat om daar weer allemaal shit te kopen (shit niet letterlijk)
Maar dat is altijd duurder idd dan als je echt week WEEK boodschappen haalt denk ik.
Of zeg je pa dat jij het voortaan voor 900 euro in de maand wil doen. Hou je er zelf ook nog wat aan overquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:47 schreef cinnamongirl het volgende:
Ideetje:
Daag je pa uit dat jij het voor de helft van het geld kunt.
Kom overeen dat jij een maand lang de boodschappen doet. Je pa geeft jou hiervoor 600 euro.
Lukt het, dan kan je pa het aan de hand van jouw inkoopgedrag die maand voortaan zelf doen.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:54 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Of zeg je pa dat jij het voortaan voor 900 euro in de maand wil doen. Hou je er zelf ook nog wat aan over![]()
En wat kost die shag dan?quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:23 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
jah 80 euro aan wijn in de maand is idd wel veel.
Het dikt die prijs wel erg aan.
Maar is dat zo een boosdoener in het verhaal?
Right.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:37 schreef 7th_wave het volgende:
als je veel luxe goederen koopt is dat bedrag echt niet zo ondenkbaar.
Dat is gisteren dus al besproken idd.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:47 schreef cinnamongirl het volgende:
Ideetje:
Daag je pa uit dat jij het voor de helft van het geld kunt.
Kom overeen dat jij een maand lang de boodschappen doet. Je pa geeft jou hiervoor 600 euro.
Lukt het, dan kan je pa het aan de hand van jouw inkoopgedrag die maand voortaan zelf doen.
Tja, maar drink jij cola of aanmaaklimonade?quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:35 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
Jah precies, nou op die wijze word er bij mij ook geleefd maar dat is financieel op het moment gewoon niet mogelijk.
Hoe fijn het ook aanvoelt.
25 euro aan drank en gemiddeld 60 euro aan sigaretten, dan kom je op een heel normaal boodschappenbedrag uit.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:29 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
Kan wel de gemiddelde prijs van een week boodschappen noemen.
Dat komt neer op 170/180 euro aan letterlijk boodschappen (incl drank)
En dan 50/70 euro aan shag/sigratte.
Maar zal die bon z.s.m inscannen en posten hier. Zodat jullie dat even onder de loep kunnen nemen
Thnx ^^
Geen brood, geen melk, geen aardappelen of zo, geen schoonmaakmiddelen, geen shampo e.d., geen gel, geen make-up, enz......?quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:59 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Right.
20 kilo vlees. 200 euro.
40 pakken koek. 100 euro
40 zakken chips 100 euro
30 keer verse groente 150
50 broden 80 euro
1800 plakken broodbeleg 180 euro
60 pakjes sigaretten 240
60 liter wijn 80 euro
Totaal nog geen 1200 euro. Hier kan je 15 man van onderhouden
Nou ik zelf kost voor zover ik dat ook eerlijk bekeken heb vrij weinig.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, maar drink jij cola of aanmaaklimonade?
Pak je 's avonds een zakje chips uit de kast, of borrelnoten?
Rook je zelf ook en betaalt je pa dat?
Wordt jouw kleding misschien ook van het huishoudgeld betaald?
Kijk ook eens naar wat jij kost.
Maar als je de drank en de sigaretten van die 1200 aftrekt:
[..]
25 euro aan drank en gemiddeld 60 euro aan sigaretten, dan kom je op een heel normaal boodschappenbedrag uit.
60 euro!!! aan sigaretten, in de week?
Of is dat nog eens naast die 1200 euro?
Er valt hier niet veel te snaaien, behalve fruit.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:02 schreef Xebrozius het volgende:
Hehe, nu je het hebt over vretende pubers... Mijn moeder had een slimme oplossing omdat ik altijd de kasten leegsnaaide. Als ik voordat de week om was ( maandag tot maandag) al het lekkers al had opgekaand dan moest ik dat spul ook allemaal betalen.
Zodoende heb ik dat gesnaai wel afgeleerd. Ging op een gegeven moment wel over op brood, eieren, fruit, yoghurt en minder dure dingen...
Maar trek die shag en drank er eens vanaf!quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:12 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
die 1200 euro gemiddels is echt puur Shag/Drank/Voedsel/Schoonmaakmiddels/Doucherotzooi/Deo etc.
Tenzij je hier 70km voor moet gaan rijdenquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:11 schreef Xebrozius het volgende:
Groenten kopen op de markt, scheelt ook bakken met geld...
Ja, of bij Turkse groentewinkeltjes; Maar goed, daar heb je alleen wat aan als je in een grote stad woont.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:11 schreef Xebrozius het volgende:
Groenten kopen op de markt, scheelt ook bakken met geld...
Geen geheimquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:14 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
[..]
Zo dat doe je goed haha
Whats Your Secret?
Ik doe soms voor 30,- voor een week boodschappen (zonder luiers en zonder alcoholische dranken).quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:15 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dat is best weinig! dat zou ik voor mezelf uitgeven als ik niet zo vaak uit eten ging. wel incl wijn e.d.
Waar woon je dat je 70km moet rijden voor een markt?quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:22 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Tenzij je hier 70km voor moet gaan rijden, maar idd. de markt veel keuze en goedkoper!
in elk klein dorp hebben ze minstens een keer per week al wel een markt. Het is echt onmogelijk een plek in Nederland te vinden waar er in een straal van 20 kilometer geen markt is.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:22 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Tenzij je hier 70km voor moet gaan rijden, maar idd. de markt veel keuze en goedkoper!
Punt is meer dat je er door de week overdag tijd voor moet hebben om naar die markt te gaan. Of je moet het geluk hebben dat er ook markt is op zaterdag.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:34 schreef Asmodean het volgende:
[..]
in elk klein dorp hebben ze minstens een keer per week al wel een markt. Het is echt onmogelijk een plek in Nederland te vinden waar er in een straal van 20 kilometer geen markt is.
20 euro voer per maand, 20 euro grid per maand..quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:03 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
Oja ik heb idd ook 3 katten
Dat kost ook wat aan kattegrind en voer e.d.
De meeste markten zijn op doordeweekse dagen en dan heb ik dus geen tijd ivm werk enzo. Als het op zaterdag is, kan het wel, maar dan is het vaak afgeladen vol en veel te druk en dan vind ik er ook niets meer aan.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Punt is meer dat je er door de week overdag tijd voor moet hebben om naar die markt te gaan. Of je moet het geluk hebben dat er ook markt is op zaterdag.
Nee blijkbaar niet. Heb het zelf nog nooit geprobeert maar het moet blijkbaar beter zijn voor je kleding (kleur) en ook voor je wasmachine.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:29 schreef Swiffer het volgende:
azijn in de was?? maar gaat je was dan niet 'rieken' ?
Ben ik het wel mee eens. Zeker als je biologisch spul haalt zit je al gauw op of boven zo'n bedrag.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:20 schreef Gia het volgende:
Dan kost jullie gezin dus eigenlijk maar 850 euro per maand aan boodschappen, wat helemaal niet achterlijk veel is voor 5 personen.
Goed, kan natuurlijk altijd wel minder, maar het is, m.i. niet overdreven.
ja het voorkomt kalk, en onthard ook water... hmm zal wel eens proberen..quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:30 schreef Cyan het volgende:
[..]
Nee blijkbaar niet. Heb het zelf nog nooit geprobeert maar het moet blijkbaar beter zijn voor je kleding (kleur) en ook voor je wasmachine.
Voor een fatsoenlijke markt waar je genoeg keuze hebt zal ik naar Groningen toe moeten ik woon in Scheemda , heen dus 35km en terug nog eens hetzelfdequote:Op donderdag 7 juni 2007 14:26 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Waar woon je dat je 70km moet rijden voor een markt?![]()
Ja Scheemda elke donderdag geen fatsoenlijke groenten te vinden die dan ook nog goedkoper is dan bij de groentenboer of supermarkt , Winschoten elke zaterdag 1 kraam met groenten (als hij er ondertussen nog staat) en die is zelfs duurder dan de groentenboer. Groningen heeft een fatsoenlijke markt waar veel van hetzelfde staat waardoor er concurerende prijzen gehanteerd worden en dan is het idd. voordeliger om op de markt te kopen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:34 schreef Asmodean het volgende:
[..]
in elk klein dorp hebben ze minstens een keer per week al wel een markt. Het is echt onmogelijk een plek in Nederland te vinden waar er in een straal van 20 kilometer geen markt is.
Hoe doe je dat?! Ik gaf vroeger 350-450 euro p.m. uit (alleen), maar dat is volgens mijn Cashflow managerprogramma minder geworden. Nu zitten we met z'n 2'en op ca. 550 euro p.m. en eten we ook nog voor ca. 300 euro buiten de deur (lunchen op werk niet meegerekend).quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:13 schreef mirannie het volgende:
Ik ben per maand ongeveer 150 euro kwijt met z'n 2-en. Maar wij eten meestal maar 4x per week thuis, dus dat scheelt al best veel. En ik doe gewoon boodschappen bij AH. Ook wel eens Dirk geprobeerd, maar daar verkopen ze gewoon een aantal producten die ik gebruik niet, waardoor ik dan ineens op een A-merk aangewezen ben en alsnog de hoofdprijs betaal en dus over het totaal niet goedkoper uit ben.
maar wat eten jullie dan zo op een dag??? tis niet dat ik je niet geloof hoor, ik snap gewoon niet hoe je het voor elkaar krijgt. ik zou het voor mezelf net redden met 30 euro per week als ik erg op het geld zou letten, en dan zou ik ook al bij ALDI of zo gaan inkopen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:29 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Ik doe soms voor 30,- voor een week boodschappen (zonder luiers en zonder alcoholische dranken).
Gaat prima , heel soms een uitschieter naar 75 tot 90 euro , dat is dan ook meestal als er een verjaardag is of een feestje.
Ik weet niet wat de kwaliteit is, maar hier is de markt pure bagger voor redelijk hoge prijzen. Helemaal als ik het vergelijk met de biologische groente waar ik tegenwoordig een wekelijks abonnement op heb.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:35 schreef zout-droppie het volgende:
Groningen heeft een fatsoenlijke markt waar veel van hetzelfde staat waardoor er concurerende prijzen gehanteerd worden en dan is het idd. voordeliger om op de markt te kopen.
Gewoon een normaal ontbijt van brood of pap (dat laatste vooral vooral voor mijn oudste) , tussen de middag een broodje en s'avonds een warme maaltijd en dat kan van alles zijn van gewoon standaard aardappels , groenten en vlees of wokgroenten met rijst of mie en soms eens een patatje (snijden we zelf) of pannenkoeken. Tussendoor eten vooral de kinderen fruit , zelf pers ik tegenwoordig liever een paar sinaasappeltjes. In het weekend zetten we wat lekkers op tafel wat kan variëren van een stukje kaas tot een zoutje of chips. We drinken veel water , aanmaak limonade en s'avonds een sapje of een beetje fris. Voor het weekend dan vaak wel iets met alcohol.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:25 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
maar wat eten jullie dan zo op een dag??? tis niet dat ik je niet geloof hoor, ik snap gewoon niet hoe je het voor elkaar krijgt. ik zou het voor mezelf net redden met 30 euro per week als ik erg op het geld zou letten, en dan zou ik ook al bij ALDI of zo gaan inkopen.
Rondje vismarkt en je hebt ruim de keuze tussen verlepte groenten en goede groenten. Ik kan als ik van de markt meeneem gerust genoeg vinden voor een week wat er na een week nog goed genoeg uit ziet om op te eten voor een redelijke prijs.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de kwaliteit is, maar hier is de markt pure bagger voor redelijk hoge prijzen. Helemaal als ik het vergelijk met de biologische groente waar ik tegenwoordig een wekelijks abonnement op heb.
Ik denk het, want hier valt het vies tegen. De kramen die wel goed spul verkopen zijn even duur of duurder dan de supermarkt/ groenteman, dus dat schiet niet echt op.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:42 schreef zout-droppie het volgende:
Misschien komt dat omdat er zo ontzettend veel kramen met hetzelfde staan? Ik weet niet hoe dat in het westen of midden van het land is.
Er zit wel verschil in de hoeveelheden inderdaad, soms is het ruim voldoende (andijvie, kool, dat soort dingen), soms is het echt veel te weinig (een aubergine voor twee personen bijvoorbeeldquote:Die biologische pakketten van Odin hebben wij ook een tijdje gehad maar ik vind het persoonlijk erg veel geld voor 3 of 4 dagen groeten en per dag vonden wij de hoeveelheid vaak ook nog niet genoeg (wij eten graag veel groenten) dus daar zijn we weer mee gestopt. Kwaliteit was idd. wel goed en de verrassing wat je die week ging eten vond ik ook altijd wel leuk , maar als je iets at wat je nog niet kende en het recept ging volgen werden de maaltijden erg duur. Maar dan praat ik ook al over een jaar of 9 terug.
Hoe oud zijn je kinderenquote:Op donderdag 7 juni 2007 12:16 schreef Gia het volgende:
Verder vrijdags en zaterdags één breezertje
M
8 euro per dag, per persoon... ik denk dat wij wel anderhalf keer zoveel kwijt zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:37 schreef Falco het volgende:
1200 euro / 30 dagen is ongeveer 40 euro per dag. Dat dan weer delen door vijf personen, dan komt dat uit op 8 euro per dag per persoon. Is wel een beetje aan de dure kant en kan vrij gemakkelijk stukken goedkoper.
Nee hoor, ik heb vroeger toen ik veel ribkleding had de hele ( rib en felle kleuren) was met azijn gedaan en dat ruikt normaal. Je kleding blijft dan mooi op kleur en de rib komt er netjes en * zacht * weer uit.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:29 schreef Swiffer het volgende:
azijn in de was?? maar gaat je was dan niet 'rieken' ?
1200 euro aan boodschappenquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:34 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
Hi,
Even een vergelijking om een koppige en eigenwijze vader erop te wijzen dat hij teveel geld uitgeeft.
Ik weet dat boodschappen fucking duur zijn maar volgens mij gaat die over de top![]()
Mijn vader geeft gemiddeld 1200 euro uit aan boodschappen in 4 weken (1 maand).
Nou vraag ik me af of er meer mensen zijn hier op fok die ook voor 5 man boodschappen doen of misschien voor 4 man en wat die ong kwijt zijn hieraan.
Zo kan ik even een beeld vormen hoeveel er gemiddeld per huishouden om me heen word uitgegeven.
![]()
Wat een onzin. 1200 euro / 5 is 240 euro per persoon, per maand. ofwel, 8 euro per dag. Daar kun je net een fatsoenlijke maaltijd van samenstellen, laat staan dat je ook nog ontbijt, lunch, wat sap, een flesje cola of een kratje bier wilt halen. Dat wordt wel heel krap, nietwaar?quote:Op maandag 11 juni 2007 12:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
1200 euro aan boodschappendat is mijn complete inkomen
![]()
boodschappen zijn helemaal niet duur, het is maar net hoe duur je het zelf MAAKT.
Ter vergelijking, ik ben per maand 100 euro aan boodschappen kwijt voor 1 persoon.
TOen ik nog samenwoonde was ik 130-140 euro kwijt.
Voor 5 personen zou ik dus MAXIMAAL een euro of 500 kwijt zijn maar geen 1200![]()
Echt belachelijk veel![]()
je kinderen lopen 2 dagen in dezelfde luiers?quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:12 schreef zout-droppie het volgende:
Ja elke dag AH luiers...quote:Op maandag 11 juni 2007 23:02 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
je kinderen lopen 2 dagen in dezelfde luiers?![]()
Maar luiers moet je niet rekenen tot de boodschappen maar tot de kosten van het kind. Want anders kan je heel veel kosten tot boodschapen meenemen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:17 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Ja elke dag AH luiers...
Maar ja dat zul je wel niet bedoelen![]()
De kinderen komen hier niks te kort dus ook geen luiers. De oudste draagt 3 tot 4 luiers op een dag en is over niet al te lange tijd denk ik wel zindelijk en de jongste draagt 5 tot 6 luiers op een dag. Als je een kind zolang zou willen laten lopen in 1 luier dan kun je net zo goed geen luier aan doen dan word alles ook wel nat![]()
Het is anders RUIM 2 keer zoveel als wat ik in mijn eentje opeet elke maand.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat een onzin. 1200 euro / 5 is 240 euro per persoon, per maand. ofwel, 8 euro per dag. Daar kun je net een fatsoenlijke maaltijd van samenstellen, laat staan dat je ook nog ontbijt, lunch, wat sap, een flesje cola of een kratje bier wilt halen. Dat wordt wel heel krap, nietwaar?
Stel dat een gezin ham of kaas op brood eet. Hagelslag is dan wel zo'n beetje het goedkoopste wat je kunt bedenken, me dunkt. En zo wel meer van je voorbeelden. Misschien wil je een keer in de week een biefstukje eten. Verse groenten (zeker biologisch) is vrij duur. Ik vind het 'kale' bedrag van vader van TS (excl. drank en sigaretten, zoals door Gia ergens uitgerekend) helemaal niet zo hoog. En zelfs 1200 euro zou ik kunnen begrijpen als er een bepaalde kwaliteit gekocht wordt. Kijk, TS vertelt dat er niet goed opgelet wordt en voedsel weggegooid wordt, dat is eeuwig zonde. Maar het kan wel imho.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:46 schreef Metro2005 het volgende:
Broodbeleg: stel dat een gezin van 5 een half pak hagelslag erdoor heen jaagt per dag en wat boter dan kost je dat iets van 50 cent
daarom zijn arme gezinnen altijd dik. Hagelslag op het brood, frikadellen van de Aldi (20 voor 2,49) frituren als avondeten etc.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Stel dat een gezin ham of kaas op brood eet. Hagelslag is dan wel zo'n beetje het goedkoopste wat je kunt bedenken, me dunkt.
Nou ja, het klopt wel dat deskundigen daar enig verband in menen te kunnen ontdekken ja (ik druk me voorzichtig uit, je merkt hetquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:13 schreef MaxPower het volgende:
[..]
daarom zijn arme gezinnen altijd dik. Hagelslag op het brood, frikadellen van de Aldi (20 voor 2,49) frituren als avondeten etc.![]()
Altijd = onzin.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:13 schreef MaxPower het volgende:
[..]
daarom zijn arme gezinnen altijd dik. Hagelslag op het brood, frikadellen van de Aldi (20 voor 2,49) frituren als avondeten etc.![]()
Nja goed, dan doet iemand er ham op. Dan kost dat je nog geen 1200 euro per maandquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Stel dat een gezin ham of kaas op brood eet. Hagelslag is dan wel zo'n beetje het goedkoopste wat je kunt bedenken, me dunkt. En zo wel meer van je voorbeelden. Misschien wil je een keer in de week een biefstukje eten. Verse groenten (zeker biologisch) is vrij duur. Ik vind het 'kale' bedrag van vader van TS (excl. drank en sigaretten, zoals door Gia ergens uitgerekend) helemaal niet zo hoog. En zelfs 1200 euro zou ik kunnen begrijpen als er een bepaalde kwaliteit gekocht wordt. Kijk, TS vertelt dat er niet goed opgelet wordt en voedsel weggegooid wordt, dat is eeuwig zonde. Maar het kan wel imho.
Tuurlijk. Ik denk ook niet dat hij letterlijk 'altijd' bedoelt hoor, maar ik kan me vergissen.quote:
Nee, maar wel zo een euro per dag. Die 1200 euro wordt voor een groot deel gekleurd door alcohol en sigaretten he. Haal die ervanaf en er blijft een bedrag van 850 euro over. Dat is helemaal niet zo gek veel, als je ham op je brood eet, en weleens een biefstukje, en een paar keer in de week verse groente.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:32 schreef Metro2005 het volgende:
Nja goed, dan doet iemand er ham op. Dan kost dat je nog geen 1200 euro per maand
het is en blijft gewoon erg veel.
Dan vind ik het nog rijkelijk veel maar dat terzijde, dan kom je inderdaad al veel meer in de buurt , dat klopt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik denk ook niet dat hij letterlijk 'altijd' bedoelt hoor, maar ik kan me vergissen.
[..]
Nee, maar wel zo een euro per dag. Die 1200 euro wordt voor een groot deel gekleurd door alcohol en sigaretten he. Haal die ervanaf en er blijft een bedrag van 850 euro over. Dat is helemaal niet zo gek veel, als je ham op je brood eet, en weleens een biefstukje, en een paar keer in de week verse groente.
Zie bijv. 'jouw' macaroni, ik zou daar zeker een kilo tomaten, uien, knoflook en een paar paprika's doorheen gooien. Paprika's zijn nu toevallig weer goedkoop, 2 voor 1 euro bij de C1000, maar ze zijn net weer een poosje duurder geweest. Kilo tomaten zit ook tussen de 1 en 3 euro, afhankelijk van waar je hem haalt. Dus hij zou hoe dan ook een euro of vier duurder geweest zijn als ik de kok was geweest![]()
je vergeet uien, knoflook, tomaten, verse kruiden, niet iedereen eet uit een pot of zakje. als je het "from scratch" maakt kom je een stuk duurder uit, maar het is wel veel lekkerder en gezonder.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is anders RUIM 2 keer zoveel als wat ik in mijn eentje opeet elke maand.
en 8 euro PER DAG per persoon vind ik rijkelijk veel!
daar kun je een flinke berg vreten van halen hoor. En bovendien eet toch niet iedereen zijn eigen maaltijd of wel soms. Tenzij je elke dag pizza haalt voor iedereen ofzo.
Als je een pan macaroni maakt (een GROTE) pan, dan kost je dat misschien 2 zakken macaroni (40 cent totaal), 2 potten / zakjes saus: 2 / 3 euro en een grote bak gehakt: 3 euro misschien?
ben je 6 euro kwijt. Kun je 5 mensen van voeden. , even grof afgerond een euro per persoon dus.
joepie, dag in dag uit brood met hagelslagquote:Reken er nog brood bij: gemiddeld 6-8 boterhammen per dag per persoon = een half brood (60 cent) per persoon per dag.
Broodbeleg: stel dat een gezin van 5 een half pak hagelslag erdoor heen jaagt per dag en wat boter dan kost je dat iets van 50 cent
voor een goede en luxe avondmaaltijd mag je best 5 euro pp rekenen. dan nog een beetje gevarieerd broodbeleg, wat drinken, wat snacks, sigaretten en alcohol, dan kom je wel aan het bedrag dat TS noemt. Maar het kan inderdaad een stuk goedkoper door slimmer in te kopen. Aldi, Lidl, markt, aanbiedingen, etc.quote:Zit ik op iets meer dan 2 euro per persoon per dag.
En dan gaat er dus volgens jou nog een euro of 6 (!) op aan tussendoortjes ofzo? kom nou
tenzij iedereen per persoon 6 flessen cola leegzuipt ofzo per dag kom je daar nooit aan.
Ik denk dat je in ongunstigste geval (iedereen een eigen lap vlees a een euro per stuk) aardappels en groente dat je op een euro of 5 uitkomt per persoon.
Kom ik alsnog op 'slechts' 750 euro uit. Dat is alsnog bijna 500 euro minder dan hier aangegeven wordt.
In Winschoten kun je ook gewoon kaas, brood en groente krijgen hoor. En ook nootjes en vlees. Maar ik ben het met je eens, als ik in Groningen zou wonen deed ik nog veel meer boodschappen op de marktquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:32 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Voor een fatsoenlijke markt waar je genoeg keuze hebt zal ik naar Groningen toe moeten ik woon in Scheemda , heen dus 35km en terug nog eens hetzelfde
Nootjes van Teubenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:47 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
In Winschoten kun je ook gewoon kaas, brood en groente krijgen hoor. En ook nootjes en vlees. Maar ik ben het met je eens, als ik in Groningen zou wonen deed ik nog veel meer boodschappen op de markt
Ik ben het met je eens hoor, in Groningen heb je veel meer keuze en is het ook goedkoperquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:49 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Nootjes van Teubensuper lekker
, vlees vind ik persoonlijk niet echt goedkoper op de markt in Winschoten (en ook weinig keus behalve kip volgens mij). Kaas is weer goedkoop op de markt , brood weet ik niet nooit gehaald en het trekt mij ook niet om het op de markt te kopen. Maar hoeveel groente/fruit kramen staan er tegenwoordig op de markt dan? Voor zover ik weet was dat er altijd maar 1 en had hij vaak de groenten veel duurder dan bij de groentenboer om de hoek en persoonlijk vond ik zijn groente ook niet echt mooi, dat in tegenstelling tot de prijs kwaliteits verhouding met de groenten en fruit van de markt in Groningen.
Euh, hier in deze 'kleine stad' hebben we er alleen al 3 vlakbij zittenquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:22 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ja, of bij Turkse groentewinkeltjes; Maar goed, daar heb je alleen wat aan als je in een grote stad woont.
Als ik mijn grote boodschappen moet doen en het is toevallig zaterdag dan wil ik ook nog wel eens door naar de markt en dan de jumboquote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:53 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, in Groningen heb je veel meer keuze en is het ook goedkoper
Vroeger gingen we weleens speciaal op zaterdagmiddag naar Groningen, parkeren, naar de markt alles ophalen en terug, haha!
Soms koop ik het daar , maar aangezien mijn schoonzusje kaas verkoopt koop ik het ook regelmatig bij haar en voor de rest ben ik erg van het gemak en koop ik graag kaas in plakjes ;-)quote:Je kunt inderdaad alleen kipproducten krijgen. En de groenteboer is ook niet echt goedkoop. Zo heel vaak kom ik er dus ook niet. Kaas koop ik echter altijd op de markt bij die man die naast die groenteboer staatVeel goedkoper en ook heel lekker!
Je belooft nu al enkele keren om een bon in te scannen, maar we zien er niks van.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:29 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
Kan wel de gemiddelde prijs van een week boodschappen noemen.
Dat komt neer op 170/180 euro aan letterlijk boodschappen (incl drank)
En dan 50/70 euro aan shag/sigratte.
Maar zal die bon z.s.m inscannen en posten hier. Zodat jullie dat even onder de loep kunnen nemen
Thnx ^^
Ben blij dat ik niet bij jou hoef te eten. Macaroni voor 20 cent? Ja, macaroni zonder smaak. Voor 3 euro gehakt voor 5 man? Mijn hemel, ik wil vlees proeven. En waar is de groente?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:46 schreef Metro2005 het volgende:
Als je een pan macaroni maakt (een GROTE) pan, dan kost je dat misschien 2 zakken macaroni (40 cent totaal), 2 potten / zakjes saus: 2 / 3 euro en een grote bak gehakt: 3 euro misschien?
ben je 6 euro kwijt. Kun je 5 mensen van voeden. , even grof afgerond een euro per persoon dus.
Eerst gaan zeiken dat je wel duur eten wil, maar intussen eten jullie wel mee met wat de katten krijgen?quote:Op zondag 17 juni 2007 10:37 schreef doshi het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet bij jou hoef te eten. Macaroni voor 20 cent? Ja, macaroni zonder smaak. Voor 3 euro gehakt voor 5 man? Mijn hemel, ik wil vlees proeven. En waar is de groente?
Wij zitten zelf met een normaal gezin op 40 euro de man per week (exclusief diereneten). Met diereneten (kattenbakgrind en andere dierenonderhoudskosten) is het 50 euro per week per persoon.
Keurslager hier heeft elke woensdag en donderdag een kilo gehakt voor 4 euro en da's echt het lekkerste gehakt dat ik ooit geproefd heb. Ik zeg niet dat hij het ook zo doet, maar soms kun je met creatief inkopen ook een heel eind komen zonder op kwaliteit in te leverenquote:Op zondag 17 juni 2007 10:37 schreef doshi het volgende:
Voor 3 euro gehakt voor 5 man? Mijn hemel, ik wil vlees proeven.
Ik heb ook een gezin met 3 volwassenen en 2 tieners. Ik geef bij lange na niet zoveel geld uit per maand. Ik probeer het te redden met 400 euro, maar dan moet ik wel op de aanbiedingen letten en een paar keer per week nasi, bami of een pastagerecht inlassen. Meestal moet ik toch wel iets meer uitgeven dan 400 euro, bijvoorbeeld als je weer toe bent aan wasmiddelen of als er wijn gehaald moet worden. Wij roken niet dat scheelt natuurlijk ook. Ik heb wel vaak frisdrank in huis, maar ik haal dat bij Lidl. ik koop daar de meeste boodschappen. Brood koop ik wel bij de bakker, want dat is lekkerder. Wel duurder, het scheelt 1 euro per brood als je het vergelijkt met Lidl. Ik las dat jij 300 euro kostgeld aan je vader moet geven, dat vind ik een heel hoog bedrag, vooral omdat je heel vaak bij je vriendin zit en weinig snoept en snackt. Ik zou dat kostgeld bedrag zeker ter discussie stellen. Ik zou samen met mijn vader eerst een soort van menuplan maken en vervolgens samen boodschappen doen. Kijk goed dat jullie producten kopen van het seizoen en laat hem bewust worden van de prijzen, pas je menu aan aan de dingen die in de aanbieding zijn. Je kunt hier heel gemakkelijk de reclamefolder van de supermarkt voor gebruiken. Als je idee hebt in biefstuk en je ziet dat magere varkenslappen in de aanbieding zijn, maak je daar een maaltijd mee. Als er goede vleesaanbiedingen zijn, kun je gelijk een aantal pakjes aanschaffen en invriezen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:34 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
Hi,
Even een vergelijking om een koppige en eigenwijze vader erop te wijzen dat hij teveel geld uitgeeft.
Ik weet dat boodschappen fucking duur zijn maar volgens mij gaat die over de top![]()
Mijn vader geeft gemiddeld 1200 euro uit aan boodschappen in 4 weken (1 maand).
Nou vraag ik me af of er meer mensen zijn hier op fok die ook voor 5 man boodschappen doen of misschien voor 4 man en wat die ong kwijt zijn hieraan.
Zo kan ik even een beeld vormen hoeveel er gemiddeld per huishouden om me heen word uitgegeven.
![]()
Je hebt helemaal gelijk om zo te leven zoals jij doet als je je het kunt permiteren. Daar heeft niemand iets mee te maken. Zolang je gewoon je rekeningen kunt betalen is er niets mis mee om vaak sushi te eten (heerlijk!) en scharrelbiefstuk. Je werkt er keihard voor en je vindt het belangrijk om dat terug te zien in een beetje luxe levensstijl, prima toch? Het is bijna niet voor te stellen hoe het moet zijn om van 50 euro in de week een gezin te moeten onderhouden als je zelf zo ruim kunt leven. Maar je werkt er zelf voor je hebt het verdiend en je hoeft je niet schuldig te voelen naar andere mensen die het (helaas) slechter hebben getroffen.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:54 schreef Ozziecar het volgende:
Dat heb je mooi verwoord, Coelho.
Het lijkt soms wel of het een soort sport moet zijn om met zo min mogelijk geld je boodschappen te doen (of ruimer gezien: je leven te leiden).
Persoonlijk vind ik dat onzin.
Natuurlijk is het zo dat als je weinig te besteden hebt, je op moet letten met wat je uitgeeft; de boodschappen zullen daar vast een onderdeel van zijn.
Maar er zijn ook mensen die daar niet of minder op hoeven te letten, ik hoor zelf tot deze (gelukkige) categorie. Soms lijkt het wel alsof je dan met de nek aangekeken wordt, sommige mensen vragen zich ook hardop af waarom wij "perse" sushi "moeten" eten of voor de 3e keer die week een scharrelbiefstuk in ons karretje gooien.
Dan denk ik: bemoei je met je eigen leven. Wij werken er allebei keihard voor en we hebben het geld ervoor, waarom dan die negatieve reacties?
Ik doe er toch niemand kwaad mee als ik (bij wijze van spreken) geen tijd / zin heb om zelf soepballen te draaien en ze liever bij de slager haal?
Héél herkenbaar. En als je daar dan ook maar half een opmerking over maakt, is het: had je maar geen eigen zaak moeten beginnen. Maar wel zeiken over je biefstukkie op maandagavondquote:Op zondag 17 juni 2007 17:03 schreef Ozziecar het volgende:
De buitenwereld ziet alleen een leuke auto, de sushi en de soepballen
ocherm, wat heb je het toch zwaar he...quote:Op zondag 17 juni 2007 17:03 schreef Ozziecar het volgende:
Wow, een medestander
Woniya, weet je wat het vaak is....... veel mensen zien alleen de lusten, de lasten zien ze niet of kunnen ze niet zien.
Als ik 's ochtends om 6 uur naar m'n werk rijd, dan ligt de hele wijk nog op z'n gat. Als 's avonds om 5 uur de deur dichtgetrokken wordt, dan zit ik er nog tot 7 of 8 uur. Hetzelfde geldt vaak voor het weekend.
En nee, dan heb ik geen puf meer om soepballen te draaien
Dat ik mijn nek uitsteek en 15 man aan het werk probeer te houden en daar goed voor probeer te zijn, ziet lang niet iedereen. Dat ik 's nachts wakker lig omdat ik me zorgen maak over m'n eigen bedrijfje of om de medewerkers, ziet er ook maar eentje (hij ligt naast me en eet ook sushi![]()
).
Afijn, ik dwaal af van het oorspronkelijke topic.......
Je besteed veel aan boodschappen en je hebt blijkbaar een goed inkomen,prima, maar dan moet je ook niet zeuren dat je daar hard voor moet werkenquote:Op zondag 17 juni 2007 17:03 schreef Ozziecar het volgende:
Wow, een medestander
Woniya, weet je wat het vaak is....... veel mensen zien alleen de lusten, de lasten zien ze niet of kunnen ze niet zien.
Als ik 's ochtends om 6 uur naar m'n werk rijd, dan ligt de hele wijk nog op z'n gat. Als 's avonds om 5 uur de deur dichtgetrokken wordt, dan zit ik er nog tot 7 of 8 uur. Hetzelfde geldt vaak voor het weekend.
En nee, dan heb ik geen puf meer om soepballen te draaien
Dat ik mijn nek uitsteek en 15 man aan het werk probeer te houden en daar goed voor probeer te zijn, ziet lang niet iedereen. Dat ik 's nachts wakker lig omdat ik me zorgen maak over m'n eigen bedrijfje of om de medewerkers, ziet er ook maar eentje (hij ligt naast me en eet ook sushi![]()
).
Afijn, ik dwaal af van het oorspronkelijke topic.......
Maakt mij niet uit hoor, ik gun iedereen het bestequote:Op zondag 17 juni 2007 19:14 schreef Ozziecar het volgende:
Slasher, je hebt het volgens mij niet helemaal begrepen
ik heb nog nooit verschil geproefd tussen macaroni van de euroshopper van 20 cent en macaroni van honig van 2 euro. Allebei gemaakt van deegwaar.quote:Op zondag 17 juni 2007 10:37 schreef doshi het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet bij jou hoef te eten. Macaroni voor 20 cent? Ja, macaroni zonder smaak. Voor 3 euro gehakt voor 5 man? Mijn hemel, ik wil vlees proeven. En waar is de groente?
Wij zitten zelf met een normaal gezin op 40 euro de man per week (exclusief diereneten). Met diereneten (kattenbakgrind en andere dierenonderhoudskosten) is het 50 euro per week per persoon. En dan kunnen we alles kopen wat wij willen (bijv. heel oude kaas, lekker brood van de bakker, lekkere koeken, goede koffie etc.).
Er zitten in dat bedrag trouwens geen kosten voor roken en drank.
Dat was niet de insteek van dit topic, als je zelf ook de moeite had genomen om te lezen. Er werd alleen om suggesties gevraagd of het met minder toekon. Jij kaapt nu dit topic alsof iedereen hier zit te klagen dat ze met zo weinig geld boodschappen moeten doen wat niet het geval is.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:14 schreef Ozziecar het volgende:
Die mogen wel "zeuren" over hun armoedige bestaan waarvoor ze zelf gekozen hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |