Ik heb ook een gezin met 3 volwassenen en 2 tieners. Ik geef bij lange na niet zoveel geld uit per maand. Ik probeer het te redden met 400 euro, maar dan moet ik wel op de aanbiedingen letten en een paar keer per week nasi, bami of een pastagerecht inlassen. Meestal moet ik toch wel iets meer uitgeven dan 400 euro, bijvoorbeeld als je weer toe bent aan wasmiddelen of als er wijn gehaald moet worden. Wij roken niet dat scheelt natuurlijk ook. Ik heb wel vaak frisdrank in huis, maar ik haal dat bij Lidl. ik koop daar de meeste boodschappen. Brood koop ik wel bij de bakker, want dat is lekkerder. Wel duurder, het scheelt 1 euro per brood als je het vergelijkt met Lidl. Ik las dat jij 300 euro kostgeld aan je vader moet geven, dat vind ik een heel hoog bedrag, vooral omdat je heel vaak bij je vriendin zit en weinig snoept en snackt. Ik zou dat kostgeld bedrag zeker ter discussie stellen. Ik zou samen met mijn vader eerst een soort van menuplan maken en vervolgens samen boodschappen doen. Kijk goed dat jullie producten kopen van het seizoen en laat hem bewust worden van de prijzen, pas je menu aan aan de dingen die in de aanbieding zijn. Je kunt hier heel gemakkelijk de reclamefolder van de supermarkt voor gebruiken. Als je idee hebt in biefstuk en je ziet dat magere varkenslappen in de aanbieding zijn, maak je daar een maaltijd mee. Als er goede vleesaanbiedingen zijn, kun je gelijk een aantal pakjes aanschaffen en invriezen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:34 schreef FreakyMrCaleb het volgende:
Hi,
Even een vergelijking om een koppige en eigenwijze vader erop te wijzen dat hij teveel geld uitgeeft.
Ik weet dat boodschappen fucking duur zijn maar volgens mij gaat die over de top![]()
Mijn vader geeft gemiddeld 1200 euro uit aan boodschappen in 4 weken (1 maand).
Nou vraag ik me af of er meer mensen zijn hier op fok die ook voor 5 man boodschappen doen of misschien voor 4 man en wat die ong kwijt zijn hieraan.
Zo kan ik even een beeld vormen hoeveel er gemiddeld per huishouden om me heen word uitgegeven.
![]()
Je hebt helemaal gelijk om zo te leven zoals jij doet als je je het kunt permiteren. Daar heeft niemand iets mee te maken. Zolang je gewoon je rekeningen kunt betalen is er niets mis mee om vaak sushi te eten (heerlijk!) en scharrelbiefstuk. Je werkt er keihard voor en je vindt het belangrijk om dat terug te zien in een beetje luxe levensstijl, prima toch? Het is bijna niet voor te stellen hoe het moet zijn om van 50 euro in de week een gezin te moeten onderhouden als je zelf zo ruim kunt leven. Maar je werkt er zelf voor je hebt het verdiend en je hoeft je niet schuldig te voelen naar andere mensen die het (helaas) slechter hebben getroffen.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:54 schreef Ozziecar het volgende:
Dat heb je mooi verwoord, Coelho.
Het lijkt soms wel of het een soort sport moet zijn om met zo min mogelijk geld je boodschappen te doen (of ruimer gezien: je leven te leiden).
Persoonlijk vind ik dat onzin.
Natuurlijk is het zo dat als je weinig te besteden hebt, je op moet letten met wat je uitgeeft; de boodschappen zullen daar vast een onderdeel van zijn.
Maar er zijn ook mensen die daar niet of minder op hoeven te letten, ik hoor zelf tot deze (gelukkige) categorie. Soms lijkt het wel alsof je dan met de nek aangekeken wordt, sommige mensen vragen zich ook hardop af waarom wij "perse" sushi "moeten" eten of voor de 3e keer die week een scharrelbiefstuk in ons karretje gooien.
Dan denk ik: bemoei je met je eigen leven. Wij werken er allebei keihard voor en we hebben het geld ervoor, waarom dan die negatieve reacties?
Ik doe er toch niemand kwaad mee als ik (bij wijze van spreken) geen tijd / zin heb om zelf soepballen te draaien en ze liever bij de slager haal?
Héél herkenbaar. En als je daar dan ook maar half een opmerking over maakt, is het: had je maar geen eigen zaak moeten beginnen. Maar wel zeiken over je biefstukkie op maandagavondquote:Op zondag 17 juni 2007 17:03 schreef Ozziecar het volgende:
De buitenwereld ziet alleen een leuke auto, de sushi en de soepballen
ocherm, wat heb je het toch zwaar he...quote:Op zondag 17 juni 2007 17:03 schreef Ozziecar het volgende:
Wow, een medestander
Woniya, weet je wat het vaak is....... veel mensen zien alleen de lusten, de lasten zien ze niet of kunnen ze niet zien.
Als ik 's ochtends om 6 uur naar m'n werk rijd, dan ligt de hele wijk nog op z'n gat. Als 's avonds om 5 uur de deur dichtgetrokken wordt, dan zit ik er nog tot 7 of 8 uur. Hetzelfde geldt vaak voor het weekend.
En nee, dan heb ik geen puf meer om soepballen te draaien
Dat ik mijn nek uitsteek en 15 man aan het werk probeer te houden en daar goed voor probeer te zijn, ziet lang niet iedereen. Dat ik 's nachts wakker lig omdat ik me zorgen maak over m'n eigen bedrijfje of om de medewerkers, ziet er ook maar eentje (hij ligt naast me en eet ook sushi![]()
).
Afijn, ik dwaal af van het oorspronkelijke topic.......
Je besteed veel aan boodschappen en je hebt blijkbaar een goed inkomen,prima, maar dan moet je ook niet zeuren dat je daar hard voor moet werkenquote:Op zondag 17 juni 2007 17:03 schreef Ozziecar het volgende:
Wow, een medestander
Woniya, weet je wat het vaak is....... veel mensen zien alleen de lusten, de lasten zien ze niet of kunnen ze niet zien.
Als ik 's ochtends om 6 uur naar m'n werk rijd, dan ligt de hele wijk nog op z'n gat. Als 's avonds om 5 uur de deur dichtgetrokken wordt, dan zit ik er nog tot 7 of 8 uur. Hetzelfde geldt vaak voor het weekend.
En nee, dan heb ik geen puf meer om soepballen te draaien
Dat ik mijn nek uitsteek en 15 man aan het werk probeer te houden en daar goed voor probeer te zijn, ziet lang niet iedereen. Dat ik 's nachts wakker lig omdat ik me zorgen maak over m'n eigen bedrijfje of om de medewerkers, ziet er ook maar eentje (hij ligt naast me en eet ook sushi![]()
).
Afijn, ik dwaal af van het oorspronkelijke topic.......
Maakt mij niet uit hoor, ik gun iedereen het bestequote:Op zondag 17 juni 2007 19:14 schreef Ozziecar het volgende:
Slasher, je hebt het volgens mij niet helemaal begrepen
ik heb nog nooit verschil geproefd tussen macaroni van de euroshopper van 20 cent en macaroni van honig van 2 euro. Allebei gemaakt van deegwaar.quote:Op zondag 17 juni 2007 10:37 schreef doshi het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet bij jou hoef te eten. Macaroni voor 20 cent? Ja, macaroni zonder smaak. Voor 3 euro gehakt voor 5 man? Mijn hemel, ik wil vlees proeven. En waar is de groente?
Wij zitten zelf met een normaal gezin op 40 euro de man per week (exclusief diereneten). Met diereneten (kattenbakgrind en andere dierenonderhoudskosten) is het 50 euro per week per persoon. En dan kunnen we alles kopen wat wij willen (bijv. heel oude kaas, lekker brood van de bakker, lekkere koeken, goede koffie etc.).
Er zitten in dat bedrag trouwens geen kosten voor roken en drank.
Dat was niet de insteek van dit topic, als je zelf ook de moeite had genomen om te lezen. Er werd alleen om suggesties gevraagd of het met minder toekon. Jij kaapt nu dit topic alsof iedereen hier zit te klagen dat ze met zo weinig geld boodschappen moeten doen wat niet het geval is.quote:Op zondag 17 juni 2007 19:14 schreef Ozziecar het volgende:
Die mogen wel "zeuren" over hun armoedige bestaan waarvoor ze zelf gekozen hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |