Het idee is wel leukquote:Op donderdag 7 juni 2007 14:07 schreef JamesBrowny het volgende:
Ik ben hier niet zo'n held in, kan helemaal niet fotoshoppen en ik heb een toestel waarvan ik niet eens weet of ik de sluitertijd kan instellen, maar ik maak heel graag en heel veel foto's en ik wil ook een keertje meedoen.(overigens weinig inspiratie...)
Bij deze dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze weet ik niet....
Ik zit alleen met die schaduwen en het feit dat ik die dingen nooit precies in het midden krijg...
kewl!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Er ligt een nieuw idee in de vriezer bij mij.
Het vriezen gaat niet snel genoegquote:
Volgens mij is het sla in een koker papier.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:51 schreef JamesBrowny het volgende:
Hmmm. dit is hem geworden, niet echt geweldig, maar ja, dat zijn ze geen van allen, ik wilde hem toch even met jullie delen.
[afbeelding]
Nou ja, je was me te snel af...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:54 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Volgens mij is het sla in een koker papier.
hoe kom je erop..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:53 schreef JamesBrowny het volgende:
andijvie in een stuk regenpijp.
Gewoon insturenquote:
Hoe kom je daarbij eigenlijk? Ik kan dat nergens teruglezen en ook in de FOT FAQ staat dit niet vermeld. Het is aan te bevelen, niet verplicht.quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:02 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Het idee is wel leuk
Alleen hanteren we hier op FOK een foto breedte van 580 pixels,.......
maar wél bijzonder prettig, het duurt een eeuwigheid om de pagina uit te laden als iedereen maar z'n grote foto's hier neergooit.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:06 schreef nikky het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij eigenlijk? Ik kan dat nergens teruglezen en ook in de FOT FAQ staat dit niet vermeld. Het is aan te bevelen, niet verplicht.
Toch wel grappig dat een Forum admin de regels in twijfel trekt.....quote:Op zondag 10 juni 2007 14:06 schreef nikky het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij eigenlijk? Ik kan dat nergens teruglezen en ook in de FOT FAQ staat dit niet vermeld. Het is aan te bevelen, niet verplicht.
quote:Foto's plaatsen
Zie de FAQ hoe dat precies moet.
Hou bij het posten van werk dat niet van jou is wel rekening met copyrights. Het veiligst zit je met een simpel weblinkje.
Foto Grootte
We bevelen aan om je plaatje niet groter dan 580 pixels breed te laten zijn. Het forum zal automatisch te grote afbeeldingen verkleinen en het vervormt verschrikkelijk. Je foto's zien er dus ook nog eens beter uit wanneer je ze zelf verkleint!
wat je zelf quote, we bevelen aanquote:Op maandag 11 juni 2007 11:52 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Toch wel grappig dat een Forum admin de regels in twijfel trekt.....
Terwijl ik juist dacht dat die alle regels op hun duimpje kenden.
Even een stukje uit de FOT FAQ gecopieerd.
[..]
Zo zat ik ookquote:
lol, nu jij het zegt zie ik ook pas dat t om een y > ie gaatquote:Op maandag 11 juni 2007 19:30 schreef Gremen het volgende:
[..]
Zo zat ik ook
Maar goed, opeens heb je het en neem je blijkbaar een nieuw account
Is inderdaad een geinig idee, maar die laatste stap gaat me iets te snel voor deze seriequote:Op maandag 11 juni 2007 22:08 schreef Esto het volgende:
Ik kwam op dit ideeDaarna schoot me te binnen dat dit eigenlijk niet toegestaan is in een normale fotowedstrijd
. Toch heb ik het uitgevoerd... Maar ik zal verder verzinnen naar een wel toegestane foto
.
[afbeelding]
Uitvoering is niet helemaal super maar toch.
Je zou natuurlijk drie verschillende appels kunnen nemen, die gewoon op elkaar lijken en dan alles in één foto schieten.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:08 schreef Esto het volgende:
Ik kwam op dit ideeDaarna schoot me te binnen dat dit eigenlijk niet toegestaan is in een normale fotowedstrijd
. Toch heb ik het uitgevoerd... Maar ik zal verder verzinnen naar een wel toegestane foto
.
[afbeelding]
Uitvoering is niet helemaal super maar toch.
Wilde het net zeggenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk drie verschillende appels kunnen nemen, die gewoon op elkaar lijken en dan alles in één foto schieten.
Goed ideequote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk drie verschillende appels kunnen nemen, die gewoon op elkaar lijken en dan alles in één foto schieten.
Gaaf idee! Ook leuk die vlek op 't shirt.quote:
Hij is fijnquote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:47 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik denk dat dit mijn inzending word.
[afbeelding]
komt door de make up die ze normaal draagd, daardoor is haar lichaam donkerder dan haar gezicht.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:02 schreef An24 het volgende:
[..]
Hij is fijnIk vind alleen de vingers minder goed belicht dan het gezicht. Die vallen nu donkerder uit!
Mja, kan ookquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:08 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
komt door de make up die ze normaal draagd, daardoor is haar lichaam donkerder dan haar gezicht.
Ik denk dat ik hem mooier zou vinden zonder die hand.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:20 schreef KD-fotografie het volgende:
heb hem een beetje bewerkt, zo mooier?
[afbeelding]
Volgens mij storen wij ons aan de verschillende kleuren van hand en gezicht en dan zijn er ook nog 3 kleuren rood nl lippen aardbei en nagellak,quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
er iks iets dat me stoort, kan er alleen geen vinger opleggen
vind de foto wel nog steeds ok
Denk dat ik het eens benquote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:56 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem mooier zou vinden zonder die hand.
Apartquote:
Heb je er geen een zonder die hand?quote:
Nee, die heb ik niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:30 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Heb je er geen een zonder die hand?
Gewoon eens om te kijken hoe het eruit zou zien
dof? hij is juist glimmendquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:29 schreef KD-fotografie het volgende:
lekker dof ook.
Sterker nog, er was ooit een topic over: IJsblokjes... zonder eigen smaakje en mooi doorzichtigquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:21 schreef dane het volgende:
@ tha_erik
Ik zag je foto bij het "inlever topic" maar ik weet niet of je hem nog kan wijzigen...
Als je het water eerst kookt voordat je het invriest, krijg je heldere ijsblokjes!
quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:21 schreef dane het volgende:
@ tha_erik
Ik zag je foto bij het "inlever topic" maar ik weet niet of je hem nog kan wijzigen...
Als je het water eerst kookt voordat je het invriest, krijg je heldere ijsblokjes!
Haal ook plastic bekertjes, kan je ongestoord openbreken zonder het ijs te beschadigen. Met helder ijs en flitsen ben je wel je dof kwijt in het ijs merkte ik...quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]! Dat wist ik niet. Misschien dat ik nog wel een keer metde vriezer ga spelen, en als ik dat doe houd ik dit zeker in de gaten
.
Mijn ijsblokjesding is van rubber, dus dat beschadigt het ijs nietquote:Op woensdag 20 juni 2007 11:14 schreef freud het volgende:
[..]
Haal ook plastic bekertjes, kan je ongestoord openbreken zonder het ijs te beschadigen. Met helder ijs en flitsen ben je wel je dof kwijt in het ijs merkte ik...
Ik vind hem mooiquote:
dank jequote:Op woensdag 20 juni 2007 12:37 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik vind hem mooi
Lekkere scherpte diepte en dat oranje knalt er mooi uit tov die vlinder
Maar goed, verder weinig verstand van
Vrees dat ik zelf deze ronde moet overslaan, wel een tof idee, maar geen tijd om uit te voeren
jamaaajmaaa, euhhhh...helpquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:02 schreef Xilantof het volgende:
Vergeten we niet in te sturen?
Nog 5 daagjes voordat de wedstrijd sluit.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:02 schreef Xilantof het volgende:
Vergeten we niet in te sturen?
Nog 5 daagjes voordat de wedstrijd sluit.
Da's een beauty Ynske!!quote:
dank jequote:
Uiterste inzenddatum: 27 juni 2007 22.00 uurquote:
Ik zou voor de 1ste gaan.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:03 schreef Chanty het volgende:
Ik vind de eerste ook mooier Eliza
Ben zelf niet 100% tevreden, maar weet niet waarom. Ik wil iig een van deze twee insturen, anders blijft het topic ook zo leeg
Welke vinden mijn medeforumgebruikers het meest geschikt? Verbeterpunten zijn ook welkom
[afbeelding]
1#
[afbeelding]
2#
Nou ik vind het erg goed gelukt, valt me niks tegenquote:Op maandag 25 juni 2007 15:03 schreef Chanty het volgende:
Ben zelf niet 100% tevreden, maar weet niet waarom. Ik wil iig een van deze twee insturen, anders blijft het topic ook zo leeg
Welke vinden mijn medeforumgebruikers het meest geschikt? Verbeterpunten zijn ook welkom
[afbeelding]
1#
[afbeelding]
2#
quote:Op maandag 25 juni 2007 22:09 schreef freud het volgende:
Ik ben er uit! Het is een foto met de titel:
Crime scene-aasappelsap geworden!
[afbeelding]
Hij is zeker cool!quote:Op maandag 25 juni 2007 22:09 schreef freud het volgende:
Ik ben er uit! Het is een foto met de titel:
Crime scene-aasappelsap geworden!
[afbeelding]
Dat is volgens mij de bedoeling. Dat wordt DOF genoemdquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:59 schreef kvdv het volgende:
[..]
Hij is zeker cool!![]()
Alleen jammer dat de dooie sinaasappel + tekst een beetje onscherp is.
Snap ik, maar dan had ik liever de dooie iets scherper gezien en de omstanders wat minder. Het idee is wel erg goed maarja, Freud heeft er ook even de tijd voor gehad om er over na te denkenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:05 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat is volgens mij de bedoeling. Dat wordt DOF genoemd
Whehehe ook vergeten in te sturenquote:
Beetje late reactie maar ik houd hem niet voor mequote:Op maandag 25 juni 2007 15:03 schreef Chanty het volgende:
[afbeelding]
1#
[afbeelding]
2#
Dank jequote:Op donderdag 28 juni 2007 00:49 schreef kvdv het volgende:
[..]
Beetje late reactie maar ik houd hem niet voor me, ik vind die 1e erg gaaf, mooi scherp, contrastvol, fris en lekker evenwichtig verdeeld
. Dit is een topfoto voor dit thema naar mijn mening.
Bij mij bij de lokale Albert Heijn hebben ze van die platen naar categorie boven de schappen hangen. Deze zou er bij wijze van spreken direct bij gebruikt kunnen worden.
(Toch scoor je bij mij maar 4 punten omdat er toch eentje bijzat die me nog meer aanspreekt)
Na 3 naamtopics en de sig van Pdehoog kon ik het niet maken om het te vergetenquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:59 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Whehehe ook vergeten in te sturen![]()
![]()
![]()
Nou ja, het was toch niet zo'n leuk onderwerp
graag gedaanquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:48 schreef KD-fotografie het volgende:
oe, ik heb al veel punten.
Thnx all!!
Idd! Dat wordt een herinnering op linnen denk ikquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:48 schreef KD-fotografie het volgende:
Thnx all!!
Hij is ook gewoon de bestequote:Op donderdag 28 juni 2007 22:48 schreef KD-fotografie het volgende:
Thnx all!!
Ik ook, maar mijn toestel is niet echt goed voor macrofotografie...Ik ga gewoon kijken hoever ik in kan zoomenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik zit ookal te dneken voor volgende maand. Macro, kijken hoe we daar creatief mee uit de hoek kunnen komen.
Inderdaad hier zat ik dus ook al mee. Ik moet het zien te maken met mijn all-round lensje. De macro-functie is niet zo bijster bijzonder:quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:51 schreef Shark.Bait het volgende:
ik neem aan dat een clos-up ook wel toegestaan word voor de wedstrijd van volgende maand. Ik neem aan dat niet iedereen een lens heeft die echt micro/macro aankan.
Dat mag je inderdaad aannemen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:51 schreef Shark.Bait het volgende:
ik neem aan dat een clos-up ook wel toegestaan word voor de wedstrijd van volgende maand. Ik neem aan dat niet iedereen een lens heeft die echt micro/macro aankan.
Maak er dan ipv Macro ..Close up van als onderwerpquote:
Tuurlijk. Officieel betekent macro dat je iets groter dan levensgroot op de foto zet. De meest gebruikte definitie is dat als je iets fotografeert dat even groot is als je sensor (in de bekende 1:1 verhouding) je macro fotografeerd. Als je iets nog meer vergroot 2:1 of 3:1 is dat ook macro.quote:Op zondag 1 juli 2007 09:51 schreef Ynske het volgende:
overigensdat er nu al moeilijk gedaan word over de naam close-up
Je hebt gelijk , maar het had natuurlijk zomaar kunnen zijn dat iemand het woordje macro ziet staan , bij zichzelf denkt : hey dat kan ik niet dus doe ik niet mee deze maand.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:00 schreef Gremen het volgende:
Winnaars nog gefeliciteerd
ja, idd gewoon inzenden, het is nou niet echt dat hier alleen maar foto's winnen die aan het onderwerp voldoen of er een jury is die ze eerst gaat bekijken of je mee mag doen
quote:Op maandag 2 juli 2007 22:41 schreef Xilantof het volgende:
TT even aangepast!
edit:
Fotowedstrijd - Centrale topic - juli 2007 macro
quote:Op maandag 2 juli 2007 22:48 schreef KD-fotografie het volgende:
haha,nu nog een Marco zien te vinden.
Wauw, wat een knappe vlieg!quote:Op zondag 1 juli 2007 10:14 schreef Miss_S het volgende:
misschien dat ik deze maand wel weer mee doe
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik neem aan dat niet iedereen met hun sensorgrootte (ik zou die van mij eigenlijk niet eens weten, hoe groot is de sensor van een Canon EOS 400d?) in hun hoofd hun onderwerpen gaan opmeten. Wat ik me wel af vraag, is of onderstaande foto's als macro doorgaan:quote:Op zondag 1 juli 2007 12:31 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Tuurlijk. Officieel betekent macro dat je iets groter dan levensgroot op de foto zet. De meest gebruikte definitie is dat als je iets fotografeert dat even groot is als je sensor (in de bekende 1:1 verhouding) je macro fotografeerd. Als je iets nog meer vergroot 2:1 of 3:1 is dat ook macro.
Nu zijn er hordes beginnende fotografen (waar FOT voor bedoeld is) die een tele hebben die 1:2 (1:2 en niet 2:1) fotografeert en het "macro" noemt; maar het onderwerp is minimaal 2 keer zo groot als de sensor. Dat noemen de fabrikanten wel macro om die objectieven te kunnen slijten, maar per definitie is het een close-up.
22.2 x 14.8 mmquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:00 schreef snotje het volgende:
Ten eerste: Winnaars gefeliciteerd!
[..]
Maar ik neem aan dat niet iedereen met hun sensorgrootte (ik zou die van mij eigenlijk niet eens weten, hoe groot is de sensor van een Canon EOS 400d?) in hun hoofd hun onderwerpen gaan opmeten. Wat ik me wel af vraag, is of onderstaande foto's als macro doorgaan:
[...]
Per definitie, als jij de foto van dat raam opblaast tot 10 meter is het weer wel een macroquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:00 schreef snotje het volgende:
[afbeelding]
Hier is echter een raamoppervlak te zien met een doorsnede van misschien wel een halve meter.
Of ligt dat allemaal niet zo nauw.
Ik zit er ook sterk aan te denken om voor macro maar een S3 of zo te kopen. Net zo duur als een macrolens, maar ook handig als ff-snel-meeneem unit.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:51 schreef Puckzzz het volgende:
tijd om the good old Sony weer eens uit het stof te halen, daar heb ik een mooie voorzetlens voor. op mijn Pentax geen macrogedoe, maarja sterk croppen kan ook altijd nog
ik heb een Raynox250, op zich wel handig dingetje, je klikt 'm gewoon voor je lens.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:54 schreef freud het volgende:
[..]
Ik zit er ook sterk aan te denken om voor macro maar een S3 of zo te kopen. Net zo duur als een macrolens, maar ook handig als ff-snel-meeneem unit.
Ik zou met die Raynox zeker je AF uitzetten...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb een Raynox250, op zich wel handig dingetje, je klikt 'm gewoon voor je lens.
weet iemand trouwens of ik zoiets ook ongestraft voor mijn Pentax kan zetten? die ene keer dat ik het probeerde kwam er zo'n raar geluidje (soort knetter) dat ik 'm met kloppend hart héél snel er weer af heb gehaald
weet je ook wat voor beest t was?quote:
* Puckzzz reserveert alvast de derde plaatsquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:31 schreef Ymke het volgende:
Deze misschien , maar wil eigenlijk een macro zonder beesten maken
[afbeelding]
Ik kan natuurlijk ook deze insturen , die vind ik ook wel stoerquote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:18 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
* Puckzzz reserveert alvast de derde plaats
erg mooi Ymke!![]()
Woooowww die is gaafquote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:24 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk ook deze insturen , die vind ik ook wel stoer
[afbeelding]
Ik had er ook al wat moeite mee toen ik hem in de mailbox vond.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:54 schreef Ynske het volgende:
Heb een hele tijd zitten kijken naar de inzendign van Sensisyl.
Kan iemand mij vertellen waar deze foto zijn scherpe punt heeft? ik kan m niet vinden
vind t overigens wel een aparte bloem
Het is een passiebloemquote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:54 schreef Ynske het volgende:
Heb een hele tijd zitten kijken naar de inzendign van Sensisyl.
Kan iemand mij vertellen waar deze foto zijn scherpe punt heeft? ik kan m niet vinden
vind t overigens wel een aparte bloem
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:37 schreef freud het volgende:
Binnenkort maar even libelles op de foto zetten...
Ik heb een geheim wapenquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Onderschat het niet
Lastiger dan je denkt
Ik heb zojuist het glaasje eraf getikt, resultaat:quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:08 schreef Puckzzz het volgende:
ik vind de refelecties wat vervelend. wel mooie warme tinten
waarom laat je em niet branden, en dan met een extreem hoge sluitertijd en klein diafragma zorgen dat de draad weer zichtbaar wordquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:54 schreef kvdv het volgende:
Whoot! Macro is leuk. (je zit alleen wel te klooien met DoF)
Net even een drosophila melanogaster (fruitvliegje) gevangen, je ziet dingen die je nooit voor mogelijk hield. Echter waren deze fotos niet zo scherp.
Deze wel:
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan?
Ga ik zeker proberen! (wel even nieuw lampje zoeken).quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:14 schreef PankPinther het volgende:
[..]
waarom laat je em niet branden, en dan met een extreem hoge sluitertijd en klein diafragma zorgen dat de draad weer zichtbaar word
kortom zelfde foto maar dan met een gloeiende draad
Dat heb ik ook maar eens gedaan. Wel een gaaf effect, maar lastig scherp te houden en wat een idioot korte DOF. Daar ga ik eens wat mee oefenen, en op zoek naar een geschikt onderwerpquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:08 schreef kvdv het volgende:
Kheb het met behulp van een oud 50mm objectief gedaan (van een analoge SLR). Deze vervolgens achterstevoren voor mijn camera-lens geplaatst. Zo heb je toch wat meer "macro".![]()
Scherp houden ging redelijk met statief, alleen die Kodak die ik gebruikte heeft een zeer baggere AF, dus ik deed het alsvolgt:quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:51 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat heb ik ook maar eens gedaan. Wel een gaaf effect, maar lastig scherp te houden en wat een idioot korte DOF. Daar ga ik eens wat mee oefenen, en op zoek naar een geschikt onderwerp
Die 50mm zit aan een zonnekap vastgetaped, en de lens beweegt zelf niet (binnenin zit een lens die vrij kan bewegen).quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:26 schreef Puckzzz het volgende:
die tape!ik zie mezelf nog niet echt zo experimenteren hoor...ben veel te bang dat ik mijn camera verniel ofzo
je kan er ook een creatieve draai aangeven door een vergrootglas ergens voor te houden en dan een normale foto nemenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Ok, ik vind het niks deze maand, mijn camera is gewoon niet geschikt vor macro. En ik kan wel een crop maken van een "macrofoto" die uit mijn camera komt, zodat het allemaal toch groot in beeld is, maar dan houd ik geen hoge resolutiefoto over.
Serieus, dat idee spookte net door mijn hoofdquote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:32 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
je kan er ook een creatieve draai aangeven door een vergrootglas ergens voor te houden en dan een normale foto nemen
Als je er een dimmer bij gebruikt is het draadje makkelijker vast te leggen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:14 schreef PankPinther het volgende:
[..]
waarom laat je em niet branden, en dan met een extreem hoge sluitertijd en klein diafragma zorgen dat de draad weer zichtbaar word
kortom zelfde foto maar dan met een gloeiende draad
Het is een fietslampjequote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:28 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Als je er een dimmer bij gebruikt is het draadje makkelijker vast te leggen.
Ik dacht ook al zo iets, zeker als je het draadje ook nog gaat doorknippen! Geeft zo'n apart effect bij een 220V bolletje!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:43 schreef kvdv het volgende:
[..]
Het is een fietslampje, maar ik heb een voeding, dus ik kan de spanning laten oplopen.
Binnekort even proberen.
Snap ikquote:Op zondag 8 juli 2007 10:40 schreef PdeHoog het volgende:
[afbeelding]
Denk dat dit mijn inzending gaat worden
Zoiets?quote:Op zondag 8 juli 2007 15:24 schreef PdeHoog het volgende:
Heb je netjes gedaan danNog een beetje meer croppen is geen optie
ik zie een gele kikker. Hebben ze je plaatje weggehaald?quote:Op zondag 8 juli 2007 10:40 schreef PdeHoog het volgende:
[afbeelding]
Denk dat dit mijn inzending gaat worden
quote:Op zondag 8 juli 2007 18:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik zie een gele kikker. Hebben ze je plaatje weggehaald?
Jah doe es...vind je plaatjes leukquote:Op zondag 8 juli 2007 21:37 schreef Robertje het volgende:
Leuke wedstrijd. Misschien waag ik wel een poging.
quote:Op zondag 8 juli 2007 18:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik zie een gele kikker. Hebben ze je plaatje weggehaald?
tamron 90 MM met een raynox voorzetlens, en een beetje gecroptquote:Op zondag 8 juli 2007 19:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tering...hoever kun jij inzoomen...Of is 't een crop?
Coolquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn vriesexperiment.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Zitten ze normaal bij je pc dan?quote:Op maandag 9 juli 2007 21:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
*zit in sniperhouding op een mier te wachten*
waar zijn die krengen als je ze nodig hebt.
dacht een grapje te makenquote:Op maandag 9 juli 2007 21:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
zelfs erin..
klotebeesten
een plaag, ik zeg het je.
Wow, aardig beeldvullend. Is het een gebruikelijke huis spin?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:30 schreef Shark.Bait het volgende:
BOE!!!!
[afbeelding]
wat denken jullie (ff x-posten) geen crop, alleen resize
dikke vrouwelijke kruisspin die in de fietsenstalling hing met haar duizenden verwanten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:08 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Wow, aardig beeldvullend. Is het een gebruikelijke huis spin?
Ik vind hem engquote:Op maandag 9 juli 2007 23:30 schreef Shark.Bait het volgende:
BOE!!!!
[afbeelding]
Ymke, doet je cam het alweerquote:
Nee , en ik voel me met de dag ontheemder , daarom heb ik deze maar ingestuurd , bah , alles loopt mis op het momentquote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:16 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee , en ik voel me met de dag ontheemder , daarom heb ik deze maar ingestuurd , bah , alles loopt mis op het moment
Ja , maar meer zoiets nu , dusquote:
die cirkeltjes is bokeh en kan in sommige foto's heel veel toevoegenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:57 schreef LekkerApart het volgende:
Ik vind bij 1 de achtergrond niet zo fraai. Er zitten duidelijke cirkeltjes in het groene die nogal mijn aandacht vragen. Misschien als je die veel krapper om de bloem kropt dat het beter is.
Ik vind 2 niet zo heel spannend, doet me voornamelijk aan herfst denken
zonder dat vreemde ding rechtsboven in de hoek zou het een mooie foto zijnquote:
Dat vreemde ding rechtsboven is het Vlindertuim Voed-plateau wat je her en der langs de paden tegen komtquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
zonder dat vreemde ding rechtsboven in de hoek zou het een mooie foto zijnen hij mag wel wat groter hoor...max 580 breed.
Ik vind foto 2 juist heel mooi! Je ziet heel mooi het DOF. En idd herfs blaadjes waar je elk naadje heel mooi kunt zien lopen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:20 schreef HetMus het volgende:
Hallo mensen! Het lijkt alsof ik hier nieuw ben, maar dat is niet zo, ik heb alleen een nieuw account aangemaakt. Maar met mijn vorige had ik hier nou niet bijzonder veel succes, dus die zal niet erg gemist worden lijkt mij zo.
Ik ga voor deze foto:
[afbeelding]
Ik zit alleen nog na te denken of ik heb zal croppen en zo ja, hoe. Wat denken jullie?
Vooruit, laat ik deze ook even zien, daar zat ik nog over te twijfelen. Is deze mooier:?
[afbeelding]
Vond ik eigenlijk ook, dat die wel mooi waren! Maar toe hoever zal ik die loze ruimte weg halen, want ik heb daar eigenlijk echt geen idee van.quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:32 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die cirkeltjes is bokeh en kan in sommige foto's heel veel toevoegenin dit geval vind ik de loze ruimte iets teveel van het goede, en hij is uitgebeten.
Dankje!quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:36 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Ik vind foto 2 juist heel mooi! Je ziet heel mooi het DOF. En idd herfs blaadjes waar je elk naadje heel mooi kunt zien lopen.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 22:57 schreef briana_muirinn het volgende:
Schakeltjes van een metalen horlogebandje?
dat komt er enthousiast uitquote:
ik heb op mijn oude camera ook een Raynox voorzetlens (de 250)...die maakt echt wel scherpe macro's hoor. maar een mier is gewoon iets teveel gevraagd, dat krijgt ie gewoon niet scherp nee, dat kan je ook niet verwachten van zo'n lullig vergrootglaasje wat je voor je lens plakt.quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:51 schreef _Kaatje_ het volgende:
MissMirjam: dat is het rottige van die Raynox voorzetlens. Nu weet ik weer waarom ik die verkocht heb, ik had er al bijna spijt van.![]()
SharkBait: hoe kom je hier nou weer aan...Hoe lukt het je toch steeds om zulke sterke foto's neer te zetten?
Ik heb nog niks, en wilde eigenlijk wel meedoen dit keer.Ik wacht ook maar de hele tijd op die 50 mm lens die niet komt... Als ik niet mee doe, is het de schuld van Konijnenberg.
Dan weten jullie dat vast.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:51 schreef _Kaatje_ het volgende:
SharkBait: hoe kom je hier nou weer aan...Hoe lukt het je toch steeds om zulke sterke foto's neer te zetten?
mijn moeder heeft gelijkquote:Op maandag 9 juli 2007 23:30 schreef Shark.Bait het volgende:
BOE!!!!
[afbeelding]
Wow, gaaf hoor (doet me denken aan een idee wat ik al een tijdje heb, maar nog niet heb uitgevoerd. Jullie zien het nog wel 'ns voorbij komenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:25 schreef Miss_S het volgende:
1 van deze 3 word het
ga over 12 uur op vakantie dus moet hem vanavond insturen
heb deze vandaag tussen het in pakken gemaakt omdat ik toch geen archief foto wou in sturen (en die waren allemaal van dieren en planten en wou nu eens iets anders)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vind 3 ook het minste ookal vind ik de vorm die je daar ziet wel weer mooiquote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:54 schreef kvdv het volgende:
[..]
Wow, gaaf hoor (doet me denken aan een idee wat ik al een tijdje heb, maar nog niet heb uitgevoerd. Jullie zien het nog wel 'ns voorbij komen).
Maar ik vind de 1e het mooist. Bij de andere twee mis ik scherpte door de korte dof. Bij foto 3 ligt de focus halverwege het filter. Dat vind ik persoonlijk niet het meest indrukwekkende deel van de sigaret in dit opzicht.
mooie fotoquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:01 schreef Kamermans het volgende:
hier mijn eerste uitprobeersel, ben er wel tevreden over
[afbeelding]
ik heb nu gewoon het eerst boek dat ik zag uit de kast geplukt. en eigenlijk heb ik ook niet echt boeken over fotografiequote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:29 schreef PankPinther het volgende:
[..]
mooie foto![]()
klinkt het erg cliche als ik zeg dat er voor het mooie een text onder had moeten liggen die direct met het onderwerp te maken heeft?![]()
oh en ik zie aan de rechterkant nog wat wat vlekjes boven de zwarte rand waar +2 op staat
heb je geen woordenboek? daar staan zat woorden in die relevant zijnquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:39 schreef Kamermans het volgende:
[..]
ja ik heb nu gewoon het eerst boek dat ik zag uit de kast geplukt. en eigenlijk heb ik ook niet echt boeken over fotografie![]()
de filters zijn idd beetje aan de stoffige kant. misschien dat ik het weg kan shoppen, en anders ff opnieuw foto maken, en dan meteen een fotografie text
oja dat kan natuurlijk ookquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:45 schreef PankPinther het volgende:
[..]
heb je geen woordenboek? daar staan zat woorden in die relevant zijn
ik vind nummer 2 het best. alleen ik vind de kleur blauw te fris zegmaar, vind het niet echt bij een verbrande sigaret passenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:48 schreef Miss_S het volgende:
nog iemand die me wil helpen kiezen tussen mijn 3 fotos?
Ik vind het een mooie foto-leuk idee, mooi uitgevoerdquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:01 schreef Kamermans het volgende:
hier mijn eerste uitprobeersel, ben er wel tevreden over
[afbeelding]
1 is wel lekker abstract maar ik zou toch voor 2 gaan want die extra kleur doet het goedquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:48 schreef Miss_S het volgende:
nog iemand die me wil helpen kiezen tussen mijn 3 fotos?
dankje welquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:26 schreef PankPinther het volgende:
[..]
1 is wel lekker abstract maar ik zou toch voor 2 gaan want die extra kleur doet het goed
fijne vakantie alvast...
je gaat zelf ook voor extra kleur?![]()
Inderdaadquote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:45 schreef PankPinther het volgende:
[..]
heb je geen woordenboek? daar staan zat woorden in die relevant zijn
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 18:24 schreef kvdv het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik heb een tijd geleden een soortgelijke foto geschoten:
[afbeelding]
Ik ga hem niet gebruiken hoor![]()
Het zijn oorbelletjesquote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:57 schreef Shark.Bait het volgende:Die foto van Ijsmeis is leuk, die knoopjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |