Maak er dan ipv Macro ..Close up van als onderwerpquote:
Tuurlijk. Officieel betekent macro dat je iets groter dan levensgroot op de foto zet. De meest gebruikte definitie is dat als je iets fotografeert dat even groot is als je sensor (in de bekende 1:1 verhouding) je macro fotografeerd. Als je iets nog meer vergroot 2:1 of 3:1 is dat ook macro.quote:Op zondag 1 juli 2007 09:51 schreef Ynske het volgende:
overigensdat er nu al moeilijk gedaan word over de naam close-up
Je hebt gelijk , maar het had natuurlijk zomaar kunnen zijn dat iemand het woordje macro ziet staan , bij zichzelf denkt : hey dat kan ik niet dus doe ik niet mee deze maand.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:00 schreef Gremen het volgende:
Winnaars nog gefeliciteerd
ja, idd gewoon inzenden, het is nou niet echt dat hier alleen maar foto's winnen die aan het onderwerp voldoen of er een jury is die ze eerst gaat bekijken of je mee mag doen
quote:Op maandag 2 juli 2007 22:41 schreef Xilantof het volgende:
TT even aangepast!
edit:
Fotowedstrijd - Centrale topic - juli 2007 macro
quote:Op maandag 2 juli 2007 22:48 schreef KD-fotografie het volgende:
haha,nu nog een Marco zien te vinden.
Wauw, wat een knappe vlieg!quote:Op zondag 1 juli 2007 10:14 schreef Miss_S het volgende:
misschien dat ik deze maand wel weer mee doe
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik neem aan dat niet iedereen met hun sensorgrootte (ik zou die van mij eigenlijk niet eens weten, hoe groot is de sensor van een Canon EOS 400d?) in hun hoofd hun onderwerpen gaan opmeten. Wat ik me wel af vraag, is of onderstaande foto's als macro doorgaan:quote:Op zondag 1 juli 2007 12:31 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Tuurlijk. Officieel betekent macro dat je iets groter dan levensgroot op de foto zet. De meest gebruikte definitie is dat als je iets fotografeert dat even groot is als je sensor (in de bekende 1:1 verhouding) je macro fotografeerd. Als je iets nog meer vergroot 2:1 of 3:1 is dat ook macro.
Nu zijn er hordes beginnende fotografen (waar FOT voor bedoeld is) die een tele hebben die 1:2 (1:2 en niet 2:1) fotografeert en het "macro" noemt; maar het onderwerp is minimaal 2 keer zo groot als de sensor. Dat noemen de fabrikanten wel macro om die objectieven te kunnen slijten, maar per definitie is het een close-up.
22.2 x 14.8 mmquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:00 schreef snotje het volgende:
Ten eerste: Winnaars gefeliciteerd!
[..]
Maar ik neem aan dat niet iedereen met hun sensorgrootte (ik zou die van mij eigenlijk niet eens weten, hoe groot is de sensor van een Canon EOS 400d?) in hun hoofd hun onderwerpen gaan opmeten. Wat ik me wel af vraag, is of onderstaande foto's als macro doorgaan:
[...]
Per definitie, als jij de foto van dat raam opblaast tot 10 meter is het weer wel een macroquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:00 schreef snotje het volgende:
[afbeelding]
Hier is echter een raamoppervlak te zien met een doorsnede van misschien wel een halve meter.
Of ligt dat allemaal niet zo nauw.
Ik zit er ook sterk aan te denken om voor macro maar een S3 of zo te kopen. Net zo duur als een macrolens, maar ook handig als ff-snel-meeneem unit.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:51 schreef Puckzzz het volgende:
tijd om the good old Sony weer eens uit het stof te halen, daar heb ik een mooie voorzetlens voor. op mijn Pentax geen macrogedoe, maarja sterk croppen kan ook altijd nog
ik heb een Raynox250, op zich wel handig dingetje, je klikt 'm gewoon voor je lens.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:54 schreef freud het volgende:
[..]
Ik zit er ook sterk aan te denken om voor macro maar een S3 of zo te kopen. Net zo duur als een macrolens, maar ook handig als ff-snel-meeneem unit.
Ik zou met die Raynox zeker je AF uitzetten...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik heb een Raynox250, op zich wel handig dingetje, je klikt 'm gewoon voor je lens.
weet iemand trouwens of ik zoiets ook ongestraft voor mijn Pentax kan zetten? die ene keer dat ik het probeerde kwam er zo'n raar geluidje (soort knetter) dat ik 'm met kloppend hart héél snel er weer af heb gehaald
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |