Ik heb zojuist het glaasje eraf getikt, resultaat:quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:08 schreef Puckzzz het volgende:
ik vind de refelecties wat vervelend. wel mooie warme tinten
waarom laat je em niet branden, en dan met een extreem hoge sluitertijd en klein diafragma zorgen dat de draad weer zichtbaar wordquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:54 schreef kvdv het volgende:
Whoot! Macro is leuk. (je zit alleen wel te klooien met DoF)
Net even een drosophila melanogaster (fruitvliegje) gevangen, je ziet dingen die je nooit voor mogelijk hield. Echter waren deze fotos niet zo scherp.
Deze wel:
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan?
Ga ik zeker proberen! (wel even nieuw lampje zoeken).quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:14 schreef PankPinther het volgende:
[..]
waarom laat je em niet branden, en dan met een extreem hoge sluitertijd en klein diafragma zorgen dat de draad weer zichtbaar word
kortom zelfde foto maar dan met een gloeiende draad
Dat heb ik ook maar eens gedaan. Wel een gaaf effect, maar lastig scherp te houden en wat een idioot korte DOF. Daar ga ik eens wat mee oefenen, en op zoek naar een geschikt onderwerpquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:08 schreef kvdv het volgende:
Kheb het met behulp van een oud 50mm objectief gedaan (van een analoge SLR). Deze vervolgens achterstevoren voor mijn camera-lens geplaatst. Zo heb je toch wat meer "macro".![]()
Scherp houden ging redelijk met statief, alleen die Kodak die ik gebruikte heeft een zeer baggere AF, dus ik deed het alsvolgt:quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:51 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat heb ik ook maar eens gedaan. Wel een gaaf effect, maar lastig scherp te houden en wat een idioot korte DOF. Daar ga ik eens wat mee oefenen, en op zoek naar een geschikt onderwerp
Die 50mm zit aan een zonnekap vastgetaped, en de lens beweegt zelf niet (binnenin zit een lens die vrij kan bewegen).quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:26 schreef Puckzzz het volgende:
die tape!ik zie mezelf nog niet echt zo experimenteren hoor...ben veel te bang dat ik mijn camera verniel ofzo
je kan er ook een creatieve draai aangeven door een vergrootglas ergens voor te houden en dan een normale foto nemenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Ok, ik vind het niks deze maand, mijn camera is gewoon niet geschikt vor macro. En ik kan wel een crop maken van een "macrofoto" die uit mijn camera komt, zodat het allemaal toch groot in beeld is, maar dan houd ik geen hoge resolutiefoto over.
Serieus, dat idee spookte net door mijn hoofdquote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:32 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
je kan er ook een creatieve draai aangeven door een vergrootglas ergens voor te houden en dan een normale foto nemen
Als je er een dimmer bij gebruikt is het draadje makkelijker vast te leggen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:14 schreef PankPinther het volgende:
[..]
waarom laat je em niet branden, en dan met een extreem hoge sluitertijd en klein diafragma zorgen dat de draad weer zichtbaar word
kortom zelfde foto maar dan met een gloeiende draad
Het is een fietslampjequote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:28 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Als je er een dimmer bij gebruikt is het draadje makkelijker vast te leggen.
Ik dacht ook al zo iets, zeker als je het draadje ook nog gaat doorknippen! Geeft zo'n apart effect bij een 220V bolletje!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:43 schreef kvdv het volgende:
[..]
Het is een fietslampje, maar ik heb een voeding, dus ik kan de spanning laten oplopen.
Binnekort even proberen.
Snap ikquote:Op zondag 8 juli 2007 10:40 schreef PdeHoog het volgende:
[afbeelding]
Denk dat dit mijn inzending gaat worden
Zoiets?quote:Op zondag 8 juli 2007 15:24 schreef PdeHoog het volgende:
Heb je netjes gedaan danNog een beetje meer croppen is geen optie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |