Nostalgie speelt vaak bij expats.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:15 schreef Vincenski het volgende:
Hey ik zie een molentje in de tuin staan
De horizontale 'platen' die je ziet zijn van aluminium, ook wel 'siding' hier, en die gaan over het steen en hout heen. Vandaar dat je ook wat deukjes ziet, komt door hagel en zware stormen. De onderste verdieping is van steen/beton/hout. De bovenste wat minder steen.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:30 schreef SeLang het volgende:
Is dat nu een houten huis of lijkt dat maar zo? Ik ben altijd zo bang voor brand...![]()
Die kun je zien in mijn fotoboekquote:Op zondag 8 juli 2007 16:24 schreef SCH het volgende:
We willen ook foto's van jullie partners zien natuurlijk.
De mijne staat ook in mijn fobo.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:24 schreef SCH het volgende:
Gaaf die filmpjes, man! 10xquote:Op zondag 8 juli 2007 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu heb ik geen foto's geplaatst maar wel heb ik mijn woning gefilmt en op youtube gezet.
Wij wonen klein maar fijn en zijn bezig een andere woning te kopen.
Maar goed, hier de filmpjes dan:
http://nl.youtube.com/watch?v=oAAIHVxG0lg
http://nl.youtube.com/watch?v=SF5NCD5vLns&mode=related&search=
Wij willen eerst eens foto's van jou zien natuurlijk.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:24 schreef SCH het volgende:
Het gaat mij niet om eventuele financiele schade maar om het gevaar dat s'nachts als je slaapt er brand uitbreekt en na 1 minuut het huis één grote fakkel is waaruit je niet meer kunt ontsnappen. Dus ik ben gewoon benieuwd of zo'n huis veilig is. Maar kennelijk is het dat dusquote:Op zondag 8 juli 2007 06:26 schreef popolon het volgende:
Dank ER.
[..]
De horizontale 'platen' die je ziet zijn van aluminium, ook wel 'siding' hier, en die gaan over het steen en hout heen. Vandaar dat je ook wat deukjes ziet, komt door hagel en zware stormen. De onderste verdieping is van steen/beton/hout. De bovenste wat minder steen.
Brand? Tja, je hoeft er niet bang voor te zijn, je moet je voorbereiden en goed beveiligen. Veel is bewerkt met 'onbrandbaar' spul. Gewoon goed verzekeren en voldoende rookmelders. Maar brand is vaak funest voor een huis, ook een stenen huis, qua schade.
Hier in Finland wordt er ook nog best veel gebruik gemaakt van hout (het hele land staat er vol meequote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om eventuele financiele schade maar om het gevaar dat s'nachts als je slaapt er brand uitbreekt en na 1 minuut het huis één grote fakkel is waaruit je niet meer kunt ontsnappen. Dus ik ben gewoon benieuwd of zo'n huis veilig is. Maar kennelijk is het dat dus
tegenwoordig is veel hout behandeldquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:22 schreef SeLang het volgende:
Ja in Rusland hebben ze ook op veel plaatsen van die pittoreske houten huisjes. Maar s'winters wordt dat allemaal kurkdroog en dan is er echt niks voor nodig om het binnen een paar minuten volledig af te branden. Maar sfeer heeft het wel natuurlijk, al dat hout.
Ontwikkelingslanden?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wil emigreren
Waar hebben ze werk voor projectmanagers webdevelopment?
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:14 schreef phileine het volgende:
Rewimo, dat wordt nog proppen met zijn allen. Ik hoop dat je geen huisdieren hebt
Development. Ontwikkeling.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik begrijp 'm niet geloof ik...
Jammer genoeg spreek ik geen Spaansquote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:53 schreef phileine het volgende:
overal Swets. Als je bijvoorbeeld ziet hoe de staat hier is van internet valt er heel veel te ontwikkelen.
Chen, geweldig morgen al! *groen-van-jaloezie-smiley*!
quote:Op zondag 3 juni 2007 15:15 schreef Chief het volgende:
Ons optrekje in de Provence:
(..)
Kortom heerlijk wonen hier voor de prijs van een gemiddeld huis in Nederland.![]()
wist ik niet?? interessant.. apart dat er overal in de wereld oplossingen voor bestaan (ook in NL) maar dat het gemiddeld rijkste land ter wereld lichtjaren achter ligt...quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:31 schreef SeLang het volgende:
Overigens komt er tijdens typhoons een schuif uit de grond die de ingang waterdicht afsluit.
Geen New Orleans taferelen in ontwikkelde landen zoals Taiwan.
[afbeelding]
Ik woon ook in een houten (rijtjes)huis. De muren die de huizen delen zijn van beton, en het hout wat gebruikt is, is behandeld met een brandvertragend materiaal. Verder heb ik op alle etages rookmelders, die in serie gekoppeld zijn (ze gaan dus overal af als er ergens rook is) en daarbij is minimaal 1 brandblusser verplicht. Ook zijn nooduitgang mogelijkheden verplicht, vanaf iedere 'bewoonde' kamer (een badkamer of opslagruimte bijvoorbeeld hoort hier niet bij) moet je op minimaal twee makkelijke manieren eruit kunnen (deur, trap, raam).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om eventuele financiele schade maar om het gevaar dat s'nachts als je slaapt er brand uitbreekt en na 1 minuut het huis één grote fakkel is waaruit je niet meer kunt ontsnappen. Dus ik ben gewoon benieuwd of zo'n huis veilig is. Maar kennelijk is het dat dus
Ik zou van de zijkant aanvallenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:49 schreef Monus het volgende:
Die gaten bovenin zijn er om kokende olie door te gooien bij een mogelijke aanval.![]()
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:53 schreef phileine het volgende:
overal Swets. Als je bijvoorbeeld ziet hoe de staat hier is van internet valt er heel veel te ontwikkelen.
Chen, geweldig morgen al! *groen-van-jaloezie-smiley*!
Die komen nog, ben even het snoertje kwijt van me camera, volgens mij ligt het nog thuis...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:04 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, Chen, wat ziet dat huis er mooi uit! Heb je ook foto's van de binnenkant?
Eigenlijk totaal niet, het is wel een beveiligde subdivision (of compound, hoe je het wilt noemen) maar die wordt ook maar door 2 mannen bewaakt. Er staat wel een muur omheen, maar de bevolking is niet zo uit op criminaliteit. Ze gaan liever werken en eerlijk geld verdienen. Je ziet bv ook bijna geen bedelaars op straat.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen last van onveiligheid Chen?
Leuk maar het is dat je erbij zegt waar het is. Op het eerste gezicht zou ik denken dat je in de Staat Arizona USA zou zitten gezien de omgeving en woonstijl. heb er ooit gewoond dus komt het wat bekend voorquote:Op zondag 3 juni 2007 15:15 schreef Chief het volgende:
Ons optrekje in de Provence:
Als je het terrein (3.500m2) opkomt zie je dit, het gras is hier uitgedroogd, foto is van augustus 2006 en dan is het hier warm.
[afbeelding]
Dit is een foto van het huis vanuit een andere hoek
[afbeelding]
Niet onbelangrijk: het zwembad (met Tavernes op de achtergrond)
[afbeelding]
Ons uitzicht
[afbeelding]
en een satelietfoto van geoportail.fr met de plekken waar bovenstaande foto's zijn genomen.
[afbeelding]
Kortom heerlijk wonen hier voor de prijs van een gemiddeld huis in Nederland.![]()
hmmm... ik ben zelf nog maar één keer kort in Arizona geweest (Flagstaff en Grand Canyon) maar de overeenkomsten zie ik zelf niet, ik mis sowieso een Saguaro cactus in de tuin.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:00 schreef iruub het volgende:
[..]
Leuk maar het is dat je erbij zegt waar het is. Op het eerste gezicht zou ik denken dat je in de Staat Arizona USA zou zitten gezien de omgeving en woonstijl. heb er ooit gewoond dus komt het wat bekend voor![]()
Merci!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:14 schreef vosss het volgende:
Mooie huizen hoor.
De mooiste tot nu toe vind ik die in de Provence
Daar zou ik mezelf best oud in kunnen zien worden
Probleem is alleen dat ik Frans een ontiegelijke kuttaal vind
Beetje open&bloot publiek forum hè...quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:26 schreef Fogel het volgende:
Hoe woon je zelf eigenlijk Bora-Bora? ik begrijp het als je geen fotos wil plaatsen, maar een beschrijving kan vast geen kwaad
Ja, dat klinkt wel een beetje vreemd ja...quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:55 schreef Fogel het volgende: Geen idee of het Nederlands aandoet, heb ik Nederland nooit in een rijtjeshuis gewoond en kan zover ik me herinner ook niet zeggen dat ik ooit in een Nederlands rijtjeshuis ben geweest, hoe vreemd dat misschien ook klinkt...
Nee, da's waar; in NL is het vooral bakstenenwerk.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:55 schreef Fogel het volgende:Het huis is erg open in ieder geval, en de omgeving rond het huis is ook vrij open, zelfs al is er vrij veel bebouwing.
Het is een houten huis, alleen de muren die me van de buren scheiden zijn van beton, dat zie in Nederland in ieder geval niet.
Ik vind het een kuttaal omdat ik er vroeger op school altijd onvoldoendes voor haalde en er geen reet van verstaquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:30 schreef Chief het volgende:
Merci!De taal is lastig maar ook die is te leren. Vind je het een kuttaal omdat het een vrij lastige taal is of omdat je het niet mooi vindt klinken?
Maar wil je wel kwijt of je in een apartement, rijtjeshuis, enorme villa woont, of gewoon de hele bovenetage van het Ritz huurt eventueelquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:33 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Beetje open&bloot publiek forum hè...
[..]
Nu ik er lang over nagedacht heb, herinner ik me dat ik 1 oom heb die in een rijtjes(hoek)huis woont... (en dat huis is totaal niet vergelijkbaar met wat we hier hebben) verder ben ik echt alleen maar in vrijstaande huizen en twee-onder-een-kap huizen geweest. Waar ik vandaan kom staan echt bijna geen rijtjeshuizen, het was zelfs 'raar' toen ze half jaren 80 rijtjeshuizen gingen bouwen (maar liefst 2...).quote:
Zoals ik al zei, ik weet het echt niet, ben niet aan rijtjeshuizen gewend. Ik vind het bijvoorbeeld raar dat ik geen raam heb op de badkamer hier (maar wel prima ventilatie gelukkig).quote:Nee, da's waar; in NL is het vooral bakstenenwerk.
De indeling komt vrij Nederlands op me over (ik kan me vergissen hè), maar dat hout -en andere details- geven vast een heel andere sfeer aan het geheel.
Ik vond het wel apart.
Ergens in het zuiden, dicht bij de kust.quote:Op zondag 16 december 2007 10:49 schreef Viking84 het volgende:
Alleen nog maar de bovenverdieping. Omg. Waar woon je ook weer, SeLang? Londen?
1 = slaapkamerquote:Op zondag 16 december 2007 14:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar heb je 2 slaapkamers voor nodig?
Volgens mij heb ik dat plaatje eerder ergens voorbij zien komenquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:00 schreef Xith het volgende:
Ik post nog wel even zo m'n foto's van Lyon en 'ons' huis die m'n vader voor mij en mijn broers heeft gebouwd in Kenya, Diani (beach). Maar die moet ik nog uploaden, heb wel alvast deze:
Mijn vriendin toen ze in San Francisco woonde (Bovenste verdieping, onderste werd gebruikt door een koreaans oud vrouwtje):
[ afbeelding ]
Ik vind het ook heerlijk om het te doen..............quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:33 schreef popolon het volgende:
Ik vind het heerlijk om te doen als ik eerlijk ben. Zonnebril op, handschoennen aan en gaan.
Mooi zeg, zo'n echte winter.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:58 schreef popolon het volgende:
De eerdere foto's waren wat grijs en grauw. Nu wat foto's met een mooi zonnetje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:03 schreef wonderer het volgende:
Popo, ik wou dat het bij ons zo wasWij hebben twee keer zo veel.
Dat was jij toch vorig jaar met die enorme zonnebloem van enkele meters?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:58 schreef popolon het volgende:
De eerdere foto's waren wat grijs en grauw. Nu wat foto's met een mooi zonnetje:
Heb je daar ook pics van? Wel zo leuk voor het topicquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:03 schreef wonderer het volgende:
Ik ben afgelopen woensdag over de glijbaan die ze 93 noemen gereden. Wat een drama was datquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:03 schreef wonderer het volgende:
Woensdag! Ja, tering, toen hadden we freezing rain... dat schiet niet op neequote:Op zondag 17 februari 2008 18:46 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen woensdag over de glijbaan die ze 93 noemen gereden. Wat een drama was dat
Gelukkig was ik een tijdje geleden nog in Pittsburg, PA. Dus ik heb gelukkig nog wel wat sneeuw meegekregen dit jaar.quote:Most people don't think of snow when the think of Florida. However, newcomers to the area, especially those that hail from the northern climes, may be surprised to learn that it has snowed in Florida many times. In Tallahassee, measurable snow has not fallen since 1989, so we are overdue.
Moet je effe een stukje tuffen, daar kan je waarschijnlijk hele straten kopen toch?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:44 schreef popolon het volgende:
Hier in de buurt staat raar genoeg bijna niks te koop. En neok, ja dat was ik, zie fotoboek.
Net iets meer !quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:54 schreef wonderer het volgende:
Paar plaatjes van de NH winter...
[ afbeelding ]
Ter vergelijking:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Popo moet dus niet zeiken
Dit weekend krijgen we er weer een voetje bij.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |