Ik vind het wel wat kaal zonder bomen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
Er zijn zat (afhankelijk van de plaats) plaatsen met gewoon boompjes enzo heur..quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:40 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat kaal zonder bomen.
In Texas toch net iets minder.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:06 schreef cheukert het volgende:
[..]
Er zijn zat (afhankelijk van de plaats) plaatsen met gewoon boompjes enzo heur..
Kijk en DAT bedoel ik nou. Daar heb je mijn droomwijk alleen.....en nou komt het, om het helemaal perfect te laten zijn in mijn ogen moeten er ook nog bomen staan, en dan mag de stoep niet gekronkeld zijn maar moet ie recht zijn net als aan de overkant van de straat. Maar dit lijkt er wel op. Heerlijk, zo'n buurten.quote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
Hebben ze overal in de VS van de grote betonnen platen ipv stoeptegels? Dat valt me altijd op.quote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
Niet alleen in de VS, maar bijvoorbeeld in Belgie kom ik dat ook vaker tegenquote:Op zaterdag 18 november 2006 17:26 schreef nonzz het volgende:
[..]
Hebben ze overal in de VS van de grote betonnen platen ipv stoeptegels? Dat valt me altijd op.
Niet overal maar wel vaak.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:26 schreef nonzz het volgende:
[..]
Hebben ze overal in de VS van de grote betonnen platen ipv stoeptegels? Dat valt me altijd op.
Ach, het heeft wel wat. Beter dan zo'n vinex wijkje in elk geval. Maar is ook niet helemaal hetzelfde natuurlijkquote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
Hang af van je definitie van "stad." Het is 45 minuten van het centrum van Dallas, maar daar kom ik sowieso nooit. Voor je in Dallas bent kom je nog door 4 steden, elk met 100000-500000 inwoners. Op de kaart en als je er doorheen rijdt is het een geheel, maar het bestaat uit allemaal aparte steden. En daar ben ik in 10-30 minuten. Elke stad is al groter dan de meeste Nederlandse steden en heeft alles wat je ooit nodig kunt hebben en meer.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:19 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Is het een eind van de stad vandaan?
Ziet er gezellig uit al die prefab zooi.quote:Op zaterdag 18 november 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
Mijn straat.
[afbeelding]
Aah..... ruimte.
Zou je je nog over verbazen... zat mensen die er oprecht blij mee zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:52 schreef StefanP het volgende:
Iets wat ze in Nederland ook zouden moeten doen. Gewoon 2% van de oppervlakte vrijgeven, en men kan tot in de lengte der dagen vrijstaand en ruim bouwen. In woningen die mensen echt willen: vrijstaand en mooi in het groen. Mensen wonen echt niet voor hun plezier in die grauwe, saaie, lelijke vinexhokken...
Is ook een geweldig vakantieland.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:32 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik plaats hier even tvp.
Ben erg gefascineerd door het leven & wonen in de USA
Ben er wel eens geweest, maar dat was maar een weekje, rest van de tijd in canada gezeten.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Is ook een geweldig vakantieland.
Om te wonen lijkt me minder.
Ik zou zo in Canada kunnen wonen hoor, Ontario bijv. vlakbij Toronto en de Niagara Falls.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:31 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ben er wel eens geweest, maar dat was maar een weekje, rest van de tijd in canada gezeten.Dus ook alleen het noorden van de oostkust gezien. Maar sindsdien ook gewoon hartstikke gefascineerd geworden.
![]()
Ja de natuur in Canada is inderdaad echt prachtig. Wij hebben daar een eigen huis gehad, echt prachtige natuur eromheen, en het mooie is ook nog dat het voor de bevolking daar doodnormaal is, terwijl wij onze ogen uitkijken.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zou zo in Canada kunnen wonen hoor, Ontario bijv. vlakbij Toronto en de Niagara Falls.
Prachtig daar.![]()
En m'n vrouw is geboren Canadese dus wie weet.
Die natuur daar is erg vergelijkbaar als met die van Michigan, het klimaat ook.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:34 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ja de natuur in Canada is inderdaad echt prachtig. Wij hebben daar een eigen huis gehad, echt prachtige natuur eromheen, en het mooie is ook nog dat het voor de bevolking daar doodnormaal is, terwijl wij onze ogen uitkijken.![]()
Huis stond in Watford trouwens, bij Sarnia en Londen. Beetje zuiden van Toronto.![]()
Hmm, 't klimaat was er wel prima. Goed warm in de zomer, alleen als het stormde 's avonds ging het goed tekeer. Vergeleken met hier.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:37 schreef popolon het volgende:
[..]
Die natuur daar is erg vergelijkbaar als met die van Michigan, het klimaat ook.
Whaha, ik stel het mezelf altijd precies zo voorquote:Op maandag 13 november 2006 12:56 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind dat ook geweldig. Ben er enkele keren doorheen gereden, door zulke wijken, en het is gewoon fucking ruig, nou doubt about it. Ik ben ook heel specifiek as to hoe dat er naar mijn mening uit 'moet' zien. Je hebt dus het huis met daarnaast de garage. De garage heeft een oprit uiteraard.
Voor het huis heb je een grasveld. Dan krijg je de stoep (het voetpadgedeelte) en dan krijg je weer een strookje gras waar dan evt. bomen instaan. Vervolgens de stoeprand, gevolgd door een hele brede weg![]()
zo vet, zo'n buurten.
Sneeuw.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:41 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Hmm, 't klimaat was er wel prima. Goed warm in de zomer, alleen als het stormde 's avonds ging het goed tekeer. Vergeleken met hier.
En in de winter, flink koud en bést veel sneeuw.![]()
![]()
Zou eigenlijk wel weer terug willen in de kerstvakantie ofzo.![]()
Ehehe, dan zitten wij wat dat betreft echt wel op 1 lijn. Fuck the city, ik wil gewoon 's morgens wakker kunnen worden, in mn ochtendjas naar buiten kunnen lopen om de krant van het inmiddels zonovergoten grasveld te halen, waar de overbuurman schuin voor me zijn gazon staat te besproeien, een paar kinderen half op straat spelen en een de huisvrouw van 3 huizen verderop in haar MPV net boodschappen gaat doenquote:Op zondag 19 november 2006 00:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Whaha, ik stel het mezelf altijd precies zo voor. Mooie wijk lijkt me dat, één van de redenen waarom ik in Amerika zou willen wonen. Zulke mooie woonwijken
.
Klopt. Heb ik laatst ergens gelezen. Een stedenbouwkundige zei dat 11% van Nederland nu bebouwd is. Meer dan 13% bebouwing heeft Nederland waarschijnlijk nooit nodig met de huidige bevolkingsgroei/krimp. Als we nu ipv 13%, 14% zouden gaan bebouwen kan iedereen in ruime woningen wonen met veel groen. Het enige wat daarvoor nodig is, is een soepeler beleid. Volgens die kerel zou Nederland dan ook minder "vol" lijken omdat mensen ruimer wonen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:52 schreef StefanP het volgende:
Iets wat ze in Nederland ook zouden moeten doen. Gewoon 2% van de oppervlakte vrijgeven, en men kan tot in de lengte der dagen vrijstaand en ruim bouwen. In woningen die mensen echt willen: vrijstaand en mooi in het groen. Mensen wonen echt niet voor hun plezier in die grauwe, saaie, lelijke vinexhokken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |