quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 02:10 schreef SeLang het volgende:[..]
Het gaat mij niet om eventuele financiele schade maar om het gevaar dat s'nachts als je slaapt er brand uitbreekt en na 1 minuut het huis één grote fakkel is waaruit je niet meer kunt ontsnappen. Dus ik ben gewoon benieuwd of zo'n huis veilig is. Maar kennelijk is het dat dus
![]()
Ik woon ook in een houten (rijtjes)huis. De muren die de huizen delen zijn van beton, en het hout wat gebruikt is, is behandeld met een brandvertragend materiaal. Verder heb ik op alle etages rookmelders, die in serie gekoppeld zijn (ze gaan dus overal af als er ergens rook is) en daarbij is minimaal 1 brandblusser verplicht. Ook zijn nooduitgang mogelijkheden verplicht, vanaf iedere 'bewoonde' kamer (een badkamer of opslagruimte bijvoorbeeld hoort hier niet bij) moet je op minimaal twee makkelijke manieren eruit kunnen (deur, trap, raam).
Er is dus wel over nagedacht, in Noorwegen in ieder geval
![]()
.
Zal binnenkort eens fotos maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan