Wheehehehe, hockey night in Canada. Ik heb echt geprobeerd om van hockey to houden, maar team sporten zijn nooit mijn ding geweest.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:54 schreef maartena het volgende:
Even omdat het kan.....Anaheim Ducks!
Ottawa Senators
Ik heb familie wonen in Canada, omdat de familie van mijn vrouw oorspronkelijk uit Canada komt. Zodoende kom ik zo eens in de twee jaar ofzo wel eens in Sarnia, London en Toronto, Ontario
Hoe ben je in Canada terecht gekomen?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:02 schreef Panzerknacker het volgende:
[..]
Wheehehehe, hockey night in Canada. Ik heb echt geprobeerd om van hockey to houden, maar team sporten zijn nooit mijn ding geweest.Ik woon zelf overigens in Quebec city. Das toch ander volluk he....
ps ik was onder mijn vrouw haar account ingelogd toen ik het topic opende.![]()
Ik denk dat je er gemakkelijker binnenkomt als Nederlander dan laten we zeggen als Pakistaan.quote:Op zondag 10 juni 2007 18:06 schreef Dragoljub het volgende:
Bestaat er nog een voorkeur voor welk volk ze liever in hun land hebben? Ik heb namelijk een dubbele nationaliteit, en vraag me af of het met de ene makkelijker zal gaan dan met de ander.
Begrijpbaar.quote:Op zondag 10 juni 2007 18:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik denk dat je er gemakkelijker binnenkomt als Nederlander dan laten we zeggen als Pakistaan.
Pcies..dat bedoel ikquote:Op maandag 11 juni 2007 05:19 schreef tevebe het volgende:
Nou je wilt niet weten hoeveel Pakistanen er hier rondlopen. Overal waar je kijkt zie je ze. Alleen aziaten zijn hier meer dan Pakistanen.
't Zuiden van Ontario is prachtig, eigenlijk net zoals Michigan.quote:Op woensdag 13 juni 2007 03:22 schreef Castor het volgende:
Ik ben in de week van 22 juli tot 28 juli een weekje in Toronto, is mijn eerste keer in Canada. Ben benieuwd.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 03:25 schreef popolon het volgende:
[..]
't Zuiden van Ontario is prachtig, eigenlijk net zoals Michigan.Ligt vlak bij elkaar.
Over de rest kan ik niet veel zeggen, nooit geweest (nog).
Vetquote:Op maandag 18 juni 2007 11:47 schreef Hestera het volgende:
Ik ga begin januari richting Canada! Ga eerst een cursus Business English volgen in Toronto en daarna maar zien waar het schip strand! Liefst nog wat reizen, misschien richting Vancouver.
Ik heb in ieder geval een Work Holiday Visum, dus ben in ieder geval van plan te gaan werken.. Verheig me er nu al zwaar opweet nog niet hoelang ik blijf, in ieder geval een half jaar is mijn plan!
Nee niet via travelactive, ik regel het zelf, heb het idee dat de kosten die je voor travelactive betaald niet opwegen tegen wat je er voor terug krijgt.. het is misschien zelf wat meer uitzoeken, maar dat is juist erg leukquote:Op maandag 18 juni 2007 20:07 schreef tevebe het volgende:
[..]
Vet![]()
Ik zit nu ook in Canada (iets buiten Vancouver) en heb ook een visum gekregen en blijf hier maximaal een jaar. Mijn plan is om naar Toronto te rijden en om daar dan werk te zoeken voor even om daarna weer terug te rijden naar Vancouver. Ik ga wel een mooie route rijden naar Toronto en wil er ook de tijd voor nemen. Eerst even hier gaan werken om een auto te kopen![]()
btw: visum via travelactive?
Ja, ik heb er familie in de buurt wonen. Echt heel bijzonder is de stad niet, maar wel leuk voor een dagjequote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:14 schreef superheist het volgende:
Ik heb inmiddels m'n reisgids binnen, van DK eyewitness, ziet er allemaal erg mooi uitJammer dat van London, Ontario maar één alinea staat, hoewel positief laat dit zien dat de stad niet erg spannend zal zijn
Iemand hier toevallig geweest?
That's a bummer.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 02:09 schreef tevebe het volgende:
Om daarna weer terug te rijden naar Vancouver om daar de auto te verkopen en dan weer terug naar Nederland
Als Amerikaan zou het niet al te moeilijk moeten zijn, maar dat is maar een gokje. Niet opgezocht om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:17 schreef maartena het volgende:
Weet iemand trouwens hoe makkelijk het is voor een Amerikaan om in Canada aan een werkvergunning te komen t.o.v. een Nederlander? Ik had geen plannen, maar in het verleden heeft Toronto een tijdje gespeeld wegens wat zaken die mijn vrouw had (die intussen al afgelopen zijn....), en op zich sta ik best open tegenover een baan in Canada, mocht dat toevallig passeren.
Mijn vrouw en ik hebben de luxe dat we allebei twee paspoorten hebben, dus we kunnen naar een ander land emigreren als Amerikaan of als Nederland, al naar gelang wat het beste uitkomt.
Klopt, ik heb een paar jaar in Abby gewerkt, afslag Mount Lehmanquote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:34 schreef tevebe het volgende:
Chilliwack ligt naast AbbotsfordEn in Abbotsford wonen ook veel Nederlanders
quote:
Ik woon vlakbij Mount Lehman. Ik ben hier inderdaad op een werkvergunning en ben nog steeds op zoek naar werk. Momenteel zit ik eraan te denken om naar Alberta te gaan. Daar is het zoiezo makkelijker om werk te vinden. Ik woon hier nu bij mijn tante en solliciteer hier paar keer per week. Maar kzit hier nu al 5,5 week en nog steeds werkloos.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:16 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Klopt, ik heb een paar jaar in Abby gewerkt, afslag Mount LehmanMaar heb nog steeds goed contact met ex-coworkers, ook inderdaad veel NL ertussen. Wat doe je in Abby? Ik las dat je 1 jaar blijft op een werkvergunning?
Echt waar?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:42 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij Mount Lehman. Ik ben hier inderdaad op een werkvergunning en ben nog steeds op zoek naar werk. Momenteel zit ik eraan te denken om naar Alberta te gaan. Daar is het zoiezo makkelijker om werk te vinden. Ik woon hier nu bij mijn tante en solliciteer hier paar keer per week. Maar kzit hier nu al 5,5 week en nog steeds werkloos.
regen????quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:55 schreef tevebe het volgende:
Ik ben bereid om veel te doen. Ik ben alleen a-technisch. Aangezien ik geen auto heb ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer, wat hier zwaar slecht is. En ik kijk de hele dag op banensites, haha.
Offtopic:
Kloteregen
Ohja? Wat ga je doen dan? Maar bovendien hoe ga je er komen? Geen skytrain, de laatste stopt in Surreyquote:
Goedkoop barrel kopen als ik de baan krijg. Is bij een tegelzaak in het warehouse.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:01 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Ohja? Wat ga je doen dan? Maar bovendien hoe ga je er komen? Geen skytrain, de laatste stopt in Surrey
Welcomequote:Op maandag 2 juli 2007 15:43 schreef KcA het volgende:
Hey Canadees meldt zich!!![]()
Ik ben in Toronto geboren en ben nu woonachtend in Nederland. Uiteraard ga ik na mijn studie weer terug..Heb sindskort de nieuwe canadeese paspoort met digi herkenning erin..
wow, ik hoop voor je dat het iets is. Niet vergeten dat je de brug overmoet, en dat alles vast zit in de morgen en avond. Dus op tijd weg en neem zeker weten genoeg tijd voor je trip.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:28 schreef tevebe het volgende:
[..]
Goedkoop barrel kopen als ik de baan krijg. Is bij een tegelzaak in het warehouse.
Ik zou als ik jou was nog eens rondkijken in Abby, met de gas prijzen van tegenswoordig hou je steeds minder over. Mijn hublief werkt in Surrey, elke dag 150Km. rijden. Moet er gelukkig af bij 176, maar een volle tank hakt er wel in iedere keer. Ik kan merken dat ik niet meer zoveel rij voor het werk.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:57 schreef tevebe het volgende:
Ja de Port Mann Bridge is verschrikkelijk. Zaterdag duurde het maar 45min naar Burnaby, maar het dubbele is niet ongewoon. En het is vooral om even geld te sparen voor m'n trip.
Hey, ik studeer informatica en bedrijfkunde..ben er bijna mee klaar (6mnd).quote:Op maandag 2 juli 2007 17:39 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Welcome![]()
kan me zo voorstellen dat je weer terug gaat, wat studeer je? En moet je nog lang?
Via travelactive?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:47 schreef tevebe het volgende:
Kun je nu al doen. Ik heb de mijne in 2006 aangevraagd.
Daar heb ik geen ervaring mee, maar wat brengt jou in Montreal als ik vragen mag? Lijkt het nou zoveel op Europa, heb dit al meerdere malen horen zeggenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:26 schreef Jeltje het volgende:
Hallo allen,
Hier nog iemand die in Canada woont; Montreal om precies te zijn.
Is er hier iemand die me kan adviseren over het working holiday program? Ik wil dat aan gaan vragen maar dat kan kennelijk pas vanaf 1 december?
Mijn vriend brengt mij in Montreal.quote:Op woensdag 4 juli 2007 06:35 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Daar heb ik geen ervaring mee, maar wat brengt jou in Montreal als ik vragen mag? Lijkt het nou zoveel op Europa, heb dit al meerdere malen horen zeggen
Ik zag later je postings in een ander onderwerp. Ik heb het ook best moeilijk gehad in het begin, net als jij een leuke baan in NL, vrienden, etc, en toen de grote overstap. zal er later in je andere postings verder op ingaan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:57 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Mijn vriend brengt mij in Montreal.
Er zijn hier wel dingen te vergelijken met Europa maar net zo goed zijn een hoop dingen toch ook anders. Met name de geschiedenis is heel anders. In Europa hebben wij een eeuwenlange geschiedenis terwjil Canada eigenlijk maar een piep-jong land is.
Verder zijn afstanden hier compleet anders. Je rijdt hier zo even 3 uur om een vriend op te zoeken terwijl je dat in europa niet zo gauw zou doen want dat vinden we te ver.
Ik vind persoonlijk zelf dat er behoorlijk wat overeenkomsten zijn met Amerika.
Het klinkt niet alleen anders, het IS anders!quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:00 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Vind jij nou ook dat het frans wat ze in Quebec spreken totaal anders klinkt dan het franse frans?
dat laatste klinkt wel heel erg dullig...![]()
Dat frans is echt heel anders, had hier een franstalige zwitser ontmoet, die vertelde me dat hij zelf al heeel veel moeite had om frans te verstaan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:34 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Het klinkt niet alleen anders, het IS anders!
Ik dacht echt dat ik het wel eventjes op zou pikken hier aangezien ik al 6 jaar frans in Nederland had gehad....nou niet dus! Er zit zoveel slang in het canadese frans dat het voor mij bijna een compleet nieuwe taal is.
geloof ik graag, we hadden buren die ook weer terug gingen naar Quebec. Ze zijn hier wel eens voor supper geweest, maar tot op heden heb ik nog steeds geen enkel idee waar ze het over hadquote:Op woensdag 4 juli 2007 23:06 schreef Tjahzi het volgende:
[..]
Dat frans is echt heel anders, had hier een franstalige zwitser ontmoet, die vertelde me dat hij zelf al heeel veel moeite had om frans te verstaan.
Mijn baas hier is opgegroeid in montreal, spreekt trouwens beter engels dan frans.
Hij vertelde een keer dat hij met 3 frans canadazen en 1 fransman ergens was. Dat hij 3 keer iets langzaam herhaalde in het Quebecaans en de fransman hem nog steeds niet verstond, terwijl het volgens de canadezen perfect frans was.
Frans canadees is meer een oude taal, misschien vergelijkbaar met Nederlands en Zuid-Afrikaans.
Whistler is DE plaats voor het skieen. Afgelopen jaar kwamen ze 80 mensen tekort voor het winterseizoen, dus als je alles aan wilt pakken heb je een hele grote kans van slagen. Niet alleen op de piste maar ook in het stadje zelf wat bezaaid is met hotels, motels en restauants, die helemaal volgeboekt zijn. Werk genoeg dus...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:56 schreef Irrem het volgende:
Gisteren een telefoontje gehad van Travel Active! 7 november gaat mijn vlucht via londen heathrow naar Vancouver. Dan ben ik van plan om 10 maanden te blijven.
Weet iemand hoe het zit met de wintersport gebieden, ben van plan om in een van die gebieden werk te zoeken.
En dan nog een vraagje: in welke maanden kun je skien in Canada?? (voornamelijk in BC)
Top temperaturen overal, blijft weinig sneeuw over om te skieenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:39 schreef Tjahzi het volgende:
Ik ga komende vrijdag 2 dagen naar whistler, hopelijk nog een beetje sneeuw.
Wil wel nog een afdalinkje maken
Congrats, wat ga je doen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:56 schreef tevebe het volgende:
Ik heb werk... Het is overal in de Greater Vancouver Area![]()
Okay, is dit toevallig bij een bedrijf dat uit Chilliwack komt? Sprinkel instalatie bij boeren bedrijven?quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:58 schreef tevebe het volgende:
Sprinkler installatie. Vandaag 8u in de zon gewerkt in North Van.. echt te warm, maja im heb werk. Morgen om half 6 beginnen en dan rond 1u naar huis vanwege de hitte, want morgen wordt er n nieuwe warmterecord gezet in Vancouver.
Uhm waar het vandaan komt weet ik niet. We installeren bij mensen thuis en bij commericiele gebouwen en apartementen. University sprinklers heet t.quote:Op woensdag 11 juli 2007 05:51 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Okay, is dit toevallig bij een bedrijf dat uit Chilliwack komt? Sprinkel instalatie bij boeren bedrijven?
Ik weet dat het warm is.. Vandaag weer 8,5u in de zon moeten werkenquote:Op woensdag 11 juli 2007 23:20 schreef Tjahzi het volgende:
Kun je niet even een sprinkler instalatie bij mij neerzetten?
te warm nu
Ik woon ook in Montreal.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:05 schreef Laurey het volgende:
Hi people!
Nu zit ik ook voor twee maandjes in Canada, in Montreal! Ik ben hier om op kindjes te passen in een Canadese familie. Dit omdat ik frans wil leren en omdat ik eens iets helemaal anders wilde dan een gewone strand vakantie![]()
In de weekenden ben ik vrij en kan ik Montreal verkennen, ik ben er afgelopen weekend al geweest en het is super!!!
Het probleem wat ik hier heb is alleen de taal..veel mensen spreken gelukkig engels, maar de kids niet! Dus het is nog wel eens lastig!
Is er iemand die op dit moment ook in Montreal of ergens zit? tja ik heb wel wat berichtjes hier op het forum gelezen, maar echt niet allemaal... PFFF hihihi!
Au revoir!
Laurey![]()
Bedankt! Ga straks even kijken...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 03:34 schreef tevebe het volgende:
Heb je die vraag ook op www.canadabb.org gestelt? Ze hebben daar een subforum voor. Ik zou het nl niet weten.
ligt aan de sector denk ik.... in IT is het easy, maar met jou beroep, docent engels, kan het wel eens heel lastig zijn... in princiepe gaan ze er hier vanuit dat "alles wat we te kort hebben mag komen"... Ik kan me zo voorstellen dat ze hier genoeg docenten engels hebben, maarja je weet het niet. enige wat je kunt doen is op de immigratie website rondzoeken, lezen, en info aanvragen bij ambassade..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:34 schreef Roellio het volgende:
Ik zit er over te denken om misschien in de toekomst naar Canada (Montreal) te verhuizen. Nadeel is alleen dat ik een Bachelor in English and Education heb. Momenteel werk ik op een Nederlandse middelbare school als docent Engels, maar ik weet niet of ik in aanmerking zou komen voor een dergelijke functie in Canada?
Is het over het algemeen lastig om daar met een Nederlandse bachelor een "geschoolde baan" te vinden?
Gezien het grote getal 'ollanders' denk ik dat Canada zeer gewild is, tis alleen dat niet iedereen Fokt denk ikquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:14 schreef Fiama het volgende:
Het is niet echt druk hier...is Canada niet gewild?
Dat lijkt me dus ook interessant om te weten. Ik ben van plan zeker een auto te huren of te kopen en dan lekker pad gaan. En het lijkt me heel leuk om een keer wat verder naar het noorden te gaan. Iemand daar ervaring mee. Is het te doen met een auto?quote:Op zondag 30 september 2007 13:01 schreef superheist het volgende:
Tickets geboektwordt ongeveer 4 maanden studeren in London, Ontario en 1.5 maand reizen
excl. weekend uitstapjes uiteraard. Weet iemand hoe makkelijk het is om door die noordelijke provincies te reizen? dus Nunavut etc.
Weet je al wat meer over het werk?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:03 schreef Irrem het volgende:
Ben jaloers op jullie!
Over anderhalve week is het voor mij zover! 10 maanden door Canada reizen![]()
Wat was de reden als ik vragen mag? Werk? Ruimte? Omgeving?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 08:28 schreef wvincanada het volgende:
Hier 2 newbies in Canada,
We zijn 2 weken geleden geemigreerd naar Saskatchewan.
Emigreren is niet altijd even makkelijk maar het land, de mensen en de prachtige natuur maken alles goed!!
www.wvincanada.com
quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat was de reden als ik vragen mag? Werk? Ruimte? Omgeving?
Hallo,quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat was de reden als ik vragen mag? Werk? Ruimte? Omgeving?
We zijn beide werktuigbouwers en praktisch ingesteld, daar is in dit gebied veel vraag naar. Ik werk nu bij een constructiebedrijf. Ik doe de enigineering, een hoop producten voor de landbouw en olieindustrie, olie is echt booming in SK. Ik heb mijn baan gevonden via het internet, work permit aangevraagd en zo zijn we hier gekomen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:43 schreef Erasmusch het volgende:
Wat voor werk ben je van plan te gaan doen in zo'n stadje?
Leuk nog meer NLers in Saskatchewan! En zo'n beetje mijn leeftijd ookquote:Op zondag 28 oktober 2007 20:14 schreef wvincanada het volgende:
[..]
We zijn beide werktuigbouwers en praktisch ingesteld, daar is in dit gebied veel vraag naar. Ik werk nu bij een constructiebedrijf. Ik doe de enigineering, een hoop producten voor de landbouw en olieindustrie, olie is echt booming in SK. Ik heb mijn baan gevonden via het internet, work permit aangevraagd en zo zijn we hier gekomen.
Aw da's erg jammer om te horen!quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:55 schreef boerinnetje het volgende:
---weg!---
Canada is een mooi land, maar voor een carriere moet je het, in de meeste gevallen, zeker niet doen. En een Canadees paspoort is voor mij ook geen doel an sich ofzo, in tegenstelling tot veel migranten, die daarna vrolijk Canada verlaten....
Nee, ik heb besloten om, zodra ik in Canada ben, me daar te gaan orienteren. Voorlopig is het voor mij niet nodig om te gaan werken, maar mocht er zich een leuke gelegenheid voordoen dan zou ik die kans zeker pakken.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:36 schreef tevebe het volgende:
Weet je al wat meer over het werk?
Hey,quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 06:45 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Leuk nog meer NLers in Saskatchewan! En zo'n beetje mijn leeftijd ook(als je al NLers vind hier zijn het meestal 50+). Ik woon nu al weer 6 jaar in Regina, SK maar ben aardig wat in Saskatoon (vorig weekend) en The Battlefords geweest (en meer noorderlijk ook). Ik ben 'binnengekomen' via mijn ex-vrouw die Canadees is en gelukkig niet via de ellenlange procedures die sommige mensen moeten doorstaan.
En we hebben idd een groot tekort aan practisch ingestelde werktuigbouwers...ze vertrekken nog steeds met bosjes naar Alberta zodra de scholing voorbij is. Er is zowiezo werk zat hier. Ikzelf zit in de financiele industrie (voor een groot financieel plannings buro) en heb het prima naar mijn zin! Alles is zo relatief goedkoop nog en veel vrijheid en ruimte.
Het heeft ook niet echt zin om van te voren al te zoeken.. Er is genoeg werk in de resorts. Ik werk nu voor Sunshine in Banff. Ik weet niet of ik er blijf.. het salaris is niet goed, maar je krijgt een gratis skipas, maar ik kan niet rondkomen van het salaris per maand.. Ben er nog over aan het nadenken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:25 schreef Irrem het volgende:
[..]
Nee, ik heb besloten om, zodra ik in Canada ben, me daar te gaan orienteren. Voorlopig is het voor mij niet nodig om te gaan werken, maar mocht er zich een leuke gelegenheid voordoen dan zou ik die kans zeker pakken.
Ik heb nog steeds geen vast plan en ik denk dat het goed is. Het enige wat ik weet is dat ik 7 november begin in Vancouver en op 4 september 2008 van Toronto weer terugvlieg naar NL.
Ben best zenuwachtig nu het zo dichtbij komt. Ik hoop dat ik snel wat contacten kan leggen.
Waar is hier? Toen ik in Niagara Falls was kwam ik juist heel veel Nederlanders tegen, tussen NF en Toronto. Heb familie wonen in Sudbury, Niagara Falls en Cambridge die daar in de jaren '60 zijn geëmigreerd.quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:59 schreef Irrem het volgende:
Sinds afgelopen woensdag ben ik 10 maanden kaaskop in Canada!!![]()
Veel duitsers en australiers hier!
Hier is vancouver. Heb nog geen enkele NL gezien, alleen degene die al lange tijd geleden zijn geemigreerd.quote:Op maandag 12 november 2007 21:05 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Waar is hier? Toen ik in Niagara Falls was kwam ik juist heel veel Nederlanders tegen, tussen NF en Toronto. Heb familie wonen in Sudbury, Niagara Falls en Cambridge die daar in de jaren '60 zijn geëmigreerd.
Tja Vancouver is een mooie stad maar het weer kan er vaak zwaar *** zijn. We hadden ook echt een waardeloze zomer. We hadden 37C in downtown, maar we hadden in totaal 10 goede dagen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:27 schreef Irrem het volgende:
UBC is groot!! We zijn er met de auto doorheen gereden, maar dat is gewoon een complete stad opzich!
Wat een ***weer kan het trouwens hier in Vancouver zijn![]()
Hier (op de uni) wel eigenlijk.. omdat ze nergens friggin automatische deuren hebben.. gelukkig bedankt iedereen elkaar ook als ze de deur open houdenquote:Op woensdag 23 januari 2008 17:20 schreef tevebe het volgende:
Ze houden iig geen deuren voor je open.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:20 schreef tevebe het volgende:
Ze houden iig geen deuren voor je open.
Halifax is erg leukquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:15 schreef superheist het volgende:
koudste was (incl. windchills) -25 dit weekend.. wat tijdens een city-trip voor mij toch echt te koud is.. dus alles met de taxi gedaan, of als je ergens heenloopt om de 2.5 blocks ergens naar binnen gaat (koffie, eten, winkelen)
Nog tips qua reizen? ik zit te denken aan: met spring break een tourtje rond oost Canada te doen.. Halifax, St. Johns etc. Met pasen naar New York. Montreal een weekendje, Quebec city een weekend. En in Mei een maand naar het westen naar Seattle, the rockies, Vancouver, Victoria, Alaska en mss ook ergens Alberta erbij stoppen.
Holy shit, Kelowna? Welk hostel? Ik zit nu alweer 5 maanden in Kelowna en het bevalt me nog uitstekendquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:22 schreef Irrem het volgende:
[..]
Inderdaad, ze kijken niet even om of er iemand achter ze loopt. De deur klapt lekker dicht in je gezicht.
Voor de rest heb ik hier geleerd om elke keer 'excuse me' te zeggen. Dat zeggen ze hier echt constant![]()
Ik werk nou in Kelowna in een hostel, gezellig hoor. Maandag en dinsdag druiven geplukt bij -15 graden. Koud!! Maar wel lekker verdienen
Niet alleen hier in Kelowna. Iedereen die ik tegenkom en mee optrek vraagt of ik ook facebook heb. Heb maar een accountje aangemaakt, maar hyves is leukerquote:Op zaterdag 26 januari 2008 06:06 schreef tevebe het volgende:
De winter duurt nog lang![]()
Ik vertrek woensdag met de laatste bus naar het vliegveld van Calgary en vlieg de volgende ochtend naar Montreal. Ik heb er veel zin in om die kant van Canada te bekijken.
Ik zal binnenkort wel meer fotos uploaden zodra ik al mijn fotos heb.
Heeft iedereen t in Kelowna ook de hele tijd over Facebook?
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:49 schreef tevebe het volgende:
Net even het weerbericht gezien. Komende week high of -22 en en low of -29. Lekker....
Zo'n 6,5u. Tenzij je tussenstop hebt.quote:Op zondag 27 januari 2008 02:52 schreef OFfSprngr het volgende:
Hoe lang is het eigenlijk vliegen van Schiphol naar Ottowa/Montreal/Toronto?
craigslist.caquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:44 schreef WooZ het volgende:
Ik zit nu definitief van 29 maart t/m 12 juli in Vancouver. Hoop een kamertje te vinden in downtown, aangezien ik daar ook m'n stage moet lopen
Als iemand nog iets in de aanbieding heeft
Ik heb mijn auto verkocht 3 weken geleden. Auto 5 maanden in mijn bezit geweest. Ik heb de auto (Explorer) in Vancouver gekocht en bij een verzekeraar op east hastings (quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:16 schreef Irrem het volgende:
Ben er hard over na aan het denken om een autootje te kopen en daarmee lekker ga rondrijden. Maar die verzekering zit wel erg ingewikkeld in elkaar! Heb met ICBC gebeld en die vertelde me dat ik voor elke provincie die ik wil bezoeken, apart moet gaan vragen hoe de regels mbt het rijbewijs daar zijn.
Iemand een idee hoe het makkelijk kan?
Canada is grootquote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:51 schreef Spezza19 het volgende:
* Spezza19 is bezig om naar Canada te emigreren!
Voor welk programma ga je? Voor skilled worker heb je minimaal 67 punten nodig. Daarnaast moet je ook een x-bedrag op je rekening hebben staan.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:25 schreef Spezza19 het volgende:
Daar ben ik nog niet over uit. M'n familie woont in Ottawa, dus ik zal daar waarschijnlijk in de buurt gaan wonen.
Maar ja, eerst maar eens kijken of ik toegelaten ga worden.Ben nu gewoon alle informatie aan het verzamelen en te kijken wat er ik allemaal moet regelen.
Die test staat hierergens in dit topic.. Ik ben na mijn studie goed voor 90+ punten ofzo, vooral dankzij hoge studie, en vloeiend frans en engels. Met HBO kom je er wel, als ik aanneem dat je goed engels spreekt...quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:59 schreef Spezza19 het volgende:
Ja klopt. Ottawa is niet het meest aantrekkelijk. Maar ja, mijn familie woont daar dus, en ja, dan is het voor het begin gewoon wat makkelijker.
Hoe werkt dat punten programma precies? Wat kan ik daar van verwachten?
Kan ik ergens vinden hoe dat zit met het benodigde geld? Op de site van de Ambassade kon ik 1,2,3 niks vinden, maar kijk zo nog wel ff verder.
Het is inderdaad handig om eerst bij familie te wonen. Dan kun je meer op je gemak naar iets zoeken wat je bevalt.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:56 schreef Spezza19 het volgende:
Woei! Test gedaan. Kom op precies 67 punten. Maar dat komt omdat ik misschien mijn opleiding lager heb ingeschaald.
Ik spreek geen Frans, maar wil het wel gaan leren. En ik heb geen partner, dus daar score ik geen extra punten mee. :p
Daarnaast kan ik misschien nog extra punten krijgen als ik bij m'n oom of m'n neef direct kan werken.
Ik kom enkele punten te kort en het geldbedrag wat nodig is om te emigrerenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:31 schreef superheist het volgende:
hehe.. voor de grap ook even die test gedaan, kreeg alleen punten voor education, language & age, totaal 50Gelukkig voorlopig nog niet van plan naar Canada te emigreren
En dat dus.quote:The minimum required funds may change at any time. Check our Web site to make sure you have the most
recent information.
We strongly recommend that you research the cost of living in the region of Canada where you intend to
live. Bring with you as much money as possible to make your establishment in Canada easier.
Selection
Er zijn best goedkope plekken "ou of town"...quote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:46 schreef tevebe het volgende:
Ah ok. Ik dacht voor vertrek dat ik ook wel in Canada zou kunnen wonen. Nu ben ik hier bijna 10 maanden en ben tot de conclusie gekomen dat alleen Vancouver mij trekt. Ik heb rondgereisd en nergens voelde ik me zo op mijn gemak als in Vancouver. Jammer dat het niet te betalen is om daar te wonen.
Ik vind juist de omgeving Toronto / Hamilton (Ontario) helemaal geweldig. Zou ik zeker kunnen wonnen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:46 schreef tevebe het volgende:
Ah ok. Ik dacht voor vertrek dat ik ook wel in Canada zou kunnen wonen. Nu ben ik hier bijna 10 maanden en ben tot de conclusie gekomen dat alleen Vancouver mij trekt. Ik heb rondgereisd en nergens voelde ik me zo op mijn gemak als in Vancouver. Jammer dat het niet te betalen is om daar te wonen.
quote:Op zondag 17 februari 2008 02:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vind juist de omgeving Toronto / Hamilton (Ontario) helemaal geweldig. Zou ik zeker kunnen wonnen.
Tuurlijk. Je kunt goed wonen in Burnaby, Poco en nog meer steden die tot GVA horen. Richmond wil je niet gezien wordenquote:Op zondag 17 februari 2008 02:55 schreef pepu het volgende:
[..]
Er zijn best goedkope plekken "ou of town"...
Toen ik er deze week was lag er nog een heleboel sneeuw. Toronto heeft deze winter al 154cm sneeuw gehad! De stad zelf trekt mij niet zo en ook het landschap zag er niet zo mooi uit als Vancouver. Vancouver heeft the north shore mountains liggen. En verder altijd een mooi uitzicht op Mt Baker. Ik weet niet hoe de sfeer is in Toronto in de zomer, maar in Vancouver vond ik het geweldig!quote:Op zondag 17 februari 2008 02:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vind juist de omgeving Toronto / Hamilton (Ontario) helemaal geweldig. Zou ik zeker kunnen wonnen.
Ben nu weer enkele dagen in Montreal. Was 2 weken geleden hier ook al voor 4 dagen. In de winter is het uitgestorven. Vrienden van me zijn hier in de zomer geweest en dan is het echt heel gezellig zeggen ze. Vooral het oude centrum is dan een 'must'.quote:Op zondag 17 februari 2008 03:00 schreef pepu het volgende:
[..]
Toronto vond ik "soso".
Iemand met ervaringen Montréal?
Eens. Ik ga proberen of ik daar stage kan lopen of een semester kan doen. Daar studeren is helaas onbetaalbaar. Maar de lokatie van UBC is echt te gek.quote:Op zondag 17 februari 2008 03:20 schreef pepu het volgende:
Vancouver en omgeving is toch 10x beter dan Toronto.
Hoe ziet het eruit in de zomer dan? Wat ik ervan had gezien (vanaf de snelweg) was niet echt aantrekkelijkquote:Op zondag 17 februari 2008 03:02 schreef popolon het volgende:
Daarom zeg ik ook 'omgeving'.Een deel van mijn familie woont in Hamilton.
Tja maar in de EU hebben we toch ook fijne plekken?quote:Op zondag 17 februari 2008 03:20 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ben nu weer enkele dagen in Montreal. Was 2 weken geleden hier ook al voor 4 dagen. In de winter is het uitgestorven. Vrienden van me zijn hier in de zomer geweest en dan is het echt heel gezellig zeggen ze. Vooral het oude centrum is dan een 'must'.
Klopt, maar vanwege de verhalen had ik meer van Montreal verwacht. Je kunt er goed shoppen, maar of dat een reden is om hierheen te komen?quote:Op zondag 17 februari 2008 03:23 schreef pepu het volgende:
[..]
Tja maar in de EU hebben we toch ook fijne plekken?
En nu ga ik pittuh.
Groen. En veel ruimte.quote:Op zondag 17 februari 2008 03:22 schreef tevebe het volgende:
[..]
Hoe ziet het eruit in de zomer dan? Wat ik ervan had gezien (vanaf de snelweg) was niet echt aantrekkelijk.
Vancouver is juist een hele groene stad. Dat het te nat is ben ik met je eens, maar als Nederlander moet je daar wel gewend aan zijn.quote:Op zondag 17 februari 2008 03:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Groen. En veel ruimte.
Net zoals Michigan.
Vancouver vind ik grauw, en veel te nat.
Ah ok ik dacht dat je grauw als in grijs/onaantrekkelijk bedoelde.quote:Op zondag 17 februari 2008 03:34 schreef popolon het volgende:
Ik bedoel grauw als in mist. Vaak zo'n mistige lucht, ook omdat het dus daar wat natter is zeg maar.
Geen probleem. Hoe bevalt Kelowna? Nog naar Big White gegaan? Nog een tip voor als je een auto wilt kopen... Ga voor 4wd of voorwielaandrijving. Achterwielaandrijving is tricky als het glad is. Ik heb veel ongelukken gezien (ook eentje zelf gehad) en het merendeel wat ik gezien heb waren autos met rwd. Toen ik van de weg schoot had ik ook de auto niet op 4wd staan. Niet dat je geen ongelukken met voorwielaandrijving kunt krijgen, maar wegrijden en bochten maken gaat allemaal makkelijker.quote:Op zondag 17 februari 2008 02:50 schreef Irrem het volgende:
Hé mijn posts verdwijnen, Ik zal wel weer iets verkeerd doen![]()
Bedankt tevebe, ik ga weer even verder zoeken naar info.
En trouwens Vancouver![]()
[ link | afbeelding ]
Het oude centrumquote:Op zondag 17 februari 2008 03:20 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ben nu weer enkele dagen in Montreal. Was 2 weken geleden hier ook al voor 4 dagen. In de winter is het uitgestorven. Vrienden van me zijn hier in de zomer geweest en dan is het echt heel gezellig zeggen ze. Vooral het oude centrum is dan een 'must'.
Vergis je niet op de afstanden. Zeker niet als je wilt rijden. De omgevint TOT Calgary is de moeite waard. Daarna is het harstikke vlak en is het behoorlijk saai (prairies). Waar je nu zit is het nog zo'n 5000km.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 04:43 schreef Irrem het volgende:
Ik ben van plan om in de zomer lekker naar het oosten te gaan. In het hostel hier zitten veel canadezen die vooral uit quebec komen. Dus ik heb al een aantal adresjes waar ik welkom ben. Quebec city viert dit jaar het 400 jarig bestaan dus dat is zeker een bezoekje waard. Waar een hostel al niet goed voor isBen trouwens erg benieuwd naar Nova Scotia en NewFoundland, ik hoorde dat de mensen daar erg relaxt zijn.
Enne, tevebe heeft facebook![]()
![]()
Ik doe er zelf niet zo heel veel mee, maar zoveel mensen vroegen of ik facebook had dat ik maar even een pagina aan heb gemaakt.
Het is wel een must vind ik om de CN tower in te gaan. Toen ik er was was het weer gelukkig goed, maar de andere dagen dat ik in Toronto was was het weer bagger en dan zou ik ook geen geld betalen om er in te gaan en niks te zien.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 05:08 schreef superheist het volgende:
Ik stuur m'n fam thuis ook gewoon de links van m'n facebook albumsfoto's van Niagara en Toronto zien er verdacht veel hetzeflde uit, behalve dat ik te cheap was om 20 dollar te betalen voor de CN tower
Over 5 dagen spendeer ik m'n springbreak trouwens in Newfoundland & Nova Scotia, helaas dus maar 9 dagen, had wss beter 1 v/d 2 kunnen kiezen.. maar heb er iig veel zin in, lekker beetje rondlopen/reizen daar! terwijl de meeste naar de amerikaanse lloret gaan, ie. Cuba, Cancun
Naja het is inderdaad niet oud voor ons, maar zij noemen het zelf het oude gedeelte. Welk shithole zit je nu?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 05:11 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het oude centrumis geloof ik 150 jaar oud. Toffe steden, zowel Montreal als Toronto. Zou ik ook ng wel willen wonen, er is tenminste iets te doen instead of the shithole waar ik nu zit
Ah ik ben vandaag weggegaan uit Montreal. Heb enkele dagen in het centrum gezeten. Montreal komt over als een relaxe stad, maar lang niet zo hectisch als Parijs. Gelukkig ook maar.quote:Op woensdag 20 februari 2008 02:11 schreef darktower het volgende:
Ik zit al sinds augustus in Montreal, en wat ze zeggen is waar: Montreal is het Parijs van Noord-Amerika. Er zijn hier vier universiteiten en dat is te merken ook: heel veel jonge mensen. Er zijn ongelooflijk veel bars en clubs en nog veel meer restaurants. Mooie omgeving ook, en je zit binnen een paar uur in Ottawa of Quebec City. In 'the ghetto', de binnenstad van Montreal, wordt Engels en Frans gesproken, daarbuiten voornamelijk Frans. Maar met alleen Engels kun je je hier prima redden.
Overigens: ik ga in mei en juni een roadtrip maken. Mocht iemand interesse hebben, hier ongeveer het schema:
1 mei vertrek vanuit Montreal. In ongeveer 10 dagen naar Vancouver. Op 10 mei landen er twee Nederlandse vrienden van me in Vancouver, die daarna een maand meereizen. Vanuit Vancouver gaan we de Rocky Mountains in. SUPER SUPER mooi... Whistler, Kamloops, Jasper, Banff, Kelowna, etc. Veel spectaculaire natuur, veel mountainbike trails, kanoen, skydiven, bungeejumpen, etc.
Op 31 mei zijn we dan weer terug in Vancouver, waarna we naar het zuiden gaan: richting de VS. Eerste stop is Seattle, en daarna door naar het zuiden langs de westcoast: San Fransisco, Hollywood, Las Vegas, Mexico, Area 51 (jaja), the Grand Canyon, etc. Op 8 juni zitten we in Las Vegas, waar mijn twee andere reisgenoten dan (wegens tijdgebrek ivm hun werk) weer naar Nederland terugvliegen. Ik rijd daarna nog door naar de oostkust, dwars door redneck VS heen, eindigend in Washington DC rond/op 30 juni!
Mocht er iemand interesse hebben: we rijden met een Pontiac Transport Minivan, waar nog plek is voor 1 of 2 mensen op het traject waar we al met zijn drieen zijn. Ik heb 6 zitplaatsen, maar met 4 of 5 mensen reizen is iets makkelijker, omdat we onderweg of in tenten overnachten, of (en bij voorkeur) bij couchsurfers thuis! Gratis en voor niets.
Om je een idee te geven van de kosten: Wouter en Remco (want zo heten ze) zijn 1250 EUR kwijt nu voor hun vlucht en kosten voor de auto, inclusief benzine. Overnachten is verder gratis doorgaans, dus daar heb je geen kosten aan.
Dus. Enzo. Blame Canada!
Boston, Massachusetts. Niet veel te beleven hier. Was twee maanden terug op bezoek bij een vriend in Montreal, mooie wandeling over de Mount Royal gemaakt (mooi uitzicht daar). 's Avonds flink wezen stappen. In Mass gaat alles om twee uur dicht, wat dat betreft was Montreal een verademing. Ook kwa muziek.quote:Op woensdag 20 februari 2008 03:49 schreef tevebe het volgende:
[..]
Naja het is inderdaad niet oud voor ons, maar zij noemen het zelf het oude gedeelte. Welk shithole zit je nu?
Ik ben in totaal iets meer als een week in Montreal geweest, maar ben de Mount Royal niet opgelopen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 04:24 schreef Shivo het volgende:
[..]
Boston, Massachusetts. Niet veel te beleven hier. Was twee maanden terug op bezoek bij een vriend in Montreal, mooie wandeling over de Mount Royal gemaakt (mooi uitzicht daar). 's Avonds flink wezen stappen. In Mass gaat alles om twee uur dicht, wat dat betreft was Montreal een verademing. Ook kwa muziek.
Nou heel relaxed. Vriendin van m'n moeder heeft familie in Vancouver, emailadressen uitgewisseld, wat kamers gegeven die me wel wat leken (via craigslist) en nu anderhalve week later was ze al naar 2 kamers wezen kijken en heeft er eentje genomen + halve maand borg vooruitbetaaldquote:Op maandag 17 maart 2008 12:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Gefeliciteerd!
Hoe is je dat gelukt, zo vanuit het buitenland?
Dat wordt vanavond lekker barbecuen.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:06 schreef superheist het volgende:
St. Patty's dayOfficieel was het de 15e (nu is holy week oid) maar iedereen viert het gewoon vandaag
Vlakbij de palmbomenquote:Op maandag 17 maart 2008 11:41 schreef WooZ het volgende:
Zo, ik hem een kamer geregeld voor de periode dat ik in Vancouver zit
http://maps.google.com/?q=loc%3A+comox+at+denman+vancouver+BC+CA
In Revelstoke kun je nog wel 1,5 maand skien of niet?quote:Op maandag 24 maart 2008 18:39 schreef Irrem het volgende:
Zo zaterdag afscheid genomen van Kelowna (eindelijk!) en nu zit ik in Revelstoke waar het nog steeds winter is. Ik had graag het weer van Kelowna meegenomen![]()
Maar kan hier nog wel even skien
Goh, dat klinkt dan goed voor WooZ!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:43 schreef tevebe het volgende:
Trouwens die straat ben ik 2 weken geleden nog ingereden toen ik savonds fotos ging maken vanuit Stanley Park. Echt goede locatie..
Ik ben benieuwd, zeer zekerquote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:31 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Goh, dat klinkt dan goed voor WooZ!
Klein dorpje, lekker rustig en mooie omgeving.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 09:20 schreef Fiama het volgende:
Wow, nice Revelstoke! Dat wil ik ook nog weleens bekijken voordat ik eind april weer terug naar NL ga!
In TRV bedoel je.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:36 schreef WooZ het volgende:
crosspost in KAA Canada
Ik doe zelf vrijwel niks met mobiele telefoon hier. Dus ik weet het niet zo goed. Het is wel verdraaid duur om je sim te laten 'unlocken'quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:36 schreef WooZ het volgende:
Iemand hier enige idee wat voor simkaart ik het beste kan kopen? Ik zit er een half jaar, wil dagelijks naar NL kunnen smssen en zal zelf niet al te veel bellen.
Ik snap er bar weinig van bv:
Fido, 1$/dag om incoming calls af te kopen, maar smssen is echt te duur (60$/bericht). Weet iemand betere/goedkopere opties toevallig?
crosspost in KAA Canada
Skype of MSN-messenger computer-to-computer audio/videocalls? Geheel gratis.quote:Op woensdag 26 maart 2008 02:13 schreef Irrem het volgende:
[..]
Ik doe zelf vrijwel niks met mobiele telefoon hier. Dus ik weet het niet zo goed. Het is wel verdraaid duur om je sim te laten 'unlocken'
Met Virgin mobile kan je iig niet naar het buitenland sms'n, de mensen die ik ken die wel naar het buitenland sms'n hebben Rogers, sim kost 25 dollar, beltegoed is wel maar een maand geldig geloof ik. Ik heb zelf Virgin Mobile maar enige wat ik doe is binnen Canada sms'nquote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:36 schreef WooZ het volgende:
Iemand hier enige idee wat voor simkaart ik het beste kan kopen? Ik zit er een half jaar, wil dagelijks naar NL kunnen smssen en zal zelf niet al te veel bellen.
Ik snap er bar weinig van bv:
Fido, 1$/dag om incoming calls af te kopen, maar smssen is echt te duur (60$/bericht). Weet iemand betere/goedkopere opties toevallig?
crosspost in KAA Canada
Ja wel aan te raden... Ik heb zelf nooit de greyhound gepakt omdat ik dat te lang vond duren. Banff is trouwens wel te gek. Waar ga je slapen? Ik heb er 4 maanden gewoond en heb er nog flink wat vrienden wonen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:10 schreef Cle0 het volgende:
Weet iemand of je voor de greyhound bus moet reseveren? Ik wil vanuit Vancouver naar Banff.
Of is er een leukere en goedkopere manier?
ik ga voor vier maanden naar Canada, vertrek over twee weken.
Waarom niet even langs English Bay? Foto's maken van de palmbomen daar. Trouwens mocht je ooit in de zomer naar Earls gaan op Robson drink dan een kiwi martini namens mijquote:Op zondag 30 maart 2008 19:18 schreef WooZ het volgende:
Ik ben @ Vancouver
Zo gaar als een klontje om 10:20u 's ochtends nu en maar eens ff kijken wat ik vanmiddag ga doen. Om 7pm naar de Canucks
Ik zit voor 3 nachten in een hostel @ Granville, omdat de kamerhuur vanaf 1 april is. Het heeft hier de afgelopen dagen gesneeuwd dus het is een grote drap in de stad omdat het dooit als een gekquote:Op zondag 30 maart 2008 19:27 schreef tevebe het volgende:
[..]
Waarom niet even langs English Bay? Foto's maken van de palmbomen daar. Trouwens mocht je ooit in de zomer naar Earls gaan op Robson drink dan een kiwi martini namens mij
Ah Samesun hostel? De sneeuw blijft niet al te vaak liggen in Vancouver. 1,5 jaar geleden lag er ook veel sneeuw in Downtown. Blijf je vandaag dan maar binnen of ga je even East Van verkennenquote:Op zondag 30 maart 2008 20:33 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ik zit voor 3 nachten in een hostel @ Granville, omdat de kamerhuur vanaf 1 april is. Het heeft hier de afgelopen dagen gesneeuwd dus het is een grote drap in de stad omdat het dooit als een gek
Haha ik zei het toch. Vanavond Mel's?quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:09 schreef Irrem het volgende:
Ik heb toch maar besloten om wat langer in Banff te verblijven![]()
Het is hier wel erg leuk en goed. (duur ook)
Uitgaan is erg goedkoop, maar omdat het bijna iedere avond uitgaan is wordt het alsnog duur. Behalve maandag want dat is de rustdag! Vooral boodschappen zijn erg duur in Banff.quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:04 schreef Cle0 het volgende:
Is Banff echt zo duur? En dan bedoel ik niet alleen een kamer, dat dat duur is weet ik ondertussen zelf ook.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:21 schreef tevebe het volgende:
[..]
Uitgaan is erg goedkoop, maar omdat het bijna iedere avond uitgaan is wordt het alsnog duur. Behalve maandag want dat is de rustdag! Vooral boodschappen zijn erg duur in Banff.
Aurora'squote:Op dinsdag 1 april 2008 18:05 schreef Irrem het volgende:
[..]
![]()
Zondagavond bier voor 25 cent! Het zijn dan wel kleine glaasjes en het bier is nou niet je van het maar...25 cent!!! das wel goedkoop. Ik heb het ook wel geweten de dag erna
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |