abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50022009

Officiële landstaal: Engels en Frans
Hoofdstad: Ottawa
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 77%
Oppervlakte: 9.970.610 km² (8,62% water)
Inwoners: 33.390.141 (2007)

bron: wikipedia

Canada meldt zich ook, uiteraard niet te verwarren met onze zuiderburen de Amerikanen.(das toch ander volluk) Lekker weer hier overigens en laat eens wat horen. Vraag me af of er ook nog andere Canederlanders op FOK zitten.

[ Bericht 36% gewijzigd door popolon op 14-09-2007 19:31:30 ]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:54:26 #2
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50022721
Even omdat het kan.....

Anaheim Ducks!
Ottawa Senators

Ik heb familie wonen in Canada, omdat de familie van mijn vrouw oorspronkelijk uit Canada komt. Zodoende kom ik zo eens in de twee jaar ofzo wel eens in Sarnia, London en Toronto, Ontario
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50022965
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:54 schreef maartena het volgende:
Even omdat het kan.....

Anaheim Ducks!
Ottawa Senators

Ik heb familie wonen in Canada, omdat de familie van mijn vrouw oorspronkelijk uit Canada komt. Zodoende kom ik zo eens in de twee jaar ofzo wel eens in Sarnia, London en Toronto, Ontario
Wheehehehe, hockey night in Canada. Ik heb echt geprobeerd om van hockey to houden, maar team sporten zijn nooit mijn ding geweest. Ik woon zelf overigens in Quebec city. Das toch ander volluk he....

ps ik was onder mijn vrouw haar account ingelogd toen ik het topic opende.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:50:25 #4
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_50025269
Ik zou graag ooit eens in canada willen wonen, het is echt een mooi land.
Ik heb er familie wonen, en hoop binnen een jaar of 2 toch een keer die kant op te gaan.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:52:03 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50025293
Canada is maar vier uur rijden, we gaan er vast nog wel eens heen op vakantie (ik had eerlijk gezegd liever in Canada gewoond dan in de VS maar het zat er nu even niet in).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 2 juni 2007 @ 04:41:04 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50026301
Ik ben er nu
Als je Showcase hebt, even naar de herhaling van Webdreams (episode 9) kijken.
Ik ben de gast met het blauwe shirt met UncleD.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_50108022
Ik woon momenteel in Canada. Ik zit hier nu pas 2 weken. Ik woon nu iets buiten Vancouver. Gister nog heerlijk naar het strand geweest daar en daarna nog een paar uur door de stad gelopen. Over 50weken moet ik het land weer verlaten omdat ik hier op een werkvisum zit van 1 jaar.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 01:54:26 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50115463
Ik zit nu in Sidney, Nova Scotia.
Vanochtend vertrokken vanuit Lunenburg. Erg mooi daar en erg rustig
pi_50115668
Ik zit momenteel nog in Abbotsford. Morgen de huurauto ophalen en dan ga ik 4 dagen naar Vancouver Island. Jammer dat het weer nu minder is maarja. Hopelijk zie ik ook nog wat wilde dieren op het eiland. Vanmiddag liepen er hier weer 2 herten door de tuin.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 03:07:41 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50116174
Ik kwam hier vanmiddag een arend tegen
pi_50116279
Ik ga deze week Orca's bekijken als het goed is. Misschien kom ik ook wel een beer ofzo tegen. Toch wel leuk zoiets.. In NL zie je nooit wilde dieren.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:53:25 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_50131847
Is het nou moeilijk om in Canada te gaan wonen?
stormy waters...
sailin'
pi_50135191
Ik woon hier maar voor 1 jaar. Echt moeilijk is het niet, maar je moet er wel snel bij zijn. Ik ben hier op een work & travel visum. Die zijn er maar 50 per jaar beschikbaar en zijn allemaal weggegeven voor dit jaar. Als je wilt emigreren zijn er meerdere opties. Canada werkt met een puntensysteem en voor skilled worker moet je minimaal 67 punten halen en een x-bedrag op je rekening hebben staan.
www.canadabb.org is wel een handige site voor als je meer info wilt over emigreren.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:52:43 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_50135633
Waar kun je dat punten-systeem vinden/invullen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 6 juni 2007 @ 06:26:23 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_50151896
ik vind het een prachtig land namelijk. heb ook famailie daar (Guelph, Ontario) en 2 jaar geleden zijn we er geweest. alleen de huizen al zijn zo mooi. Maar het leven is wel harder daar denk ik ook dan in nederland? moeilijker kwa sociale voorzieningen en vakantie?
thanks voor de site tevebe, ik ga eens kijken. ben ook wel benieuwd hoe je aan die punten komt
stormy waters...
sailin'
pi_50154552
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:02 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Wheehehehe, hockey night in Canada. Ik heb echt geprobeerd om van hockey to houden, maar team sporten zijn nooit mijn ding geweest. Ik woon zelf overigens in Quebec city. Das toch ander volluk he....

ps ik was onder mijn vrouw haar account ingelogd toen ik het topic opende.
Hoe ben je in Canada terecht gekomen?
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:09:25 #17
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_50154745
Ik zelf niet maar 2 broers van mijn opa zijn in de 60's naar Canada geëmigreerd (Niagara Falls, OT). Ben vorige maand daar op vakantie geweest, heel mooi land .
pi_50189386
http://www.cic.gc.ca/english/skilled/assess/index.html voor het puntensysteem. Kun je snel kijken of je in aanmerking komt als skilled worker.
De werkdagen zijn hier meestal langer als in Nederland. Je betaalt wel minder belasting over je verdiende geld. Als 'nieuwkomer' heb je in het begin maar 2 of 3 weken per jaar vakantie. Hoelanger je hier zit hoe meer vakantie je krijgt. Je moet je wel blijven bewijzen, maar hier wordt hard werken en willen werken meer beloont dan in NL.
pi_50302754
Tijdens mijn stage heb ik in Toronto (Dundas Street West) gewoond, midden in de stad ! en voor nope !

En ja, het was een betaalde stage en qua reiskosten was ik niks kwijt, want ik woonde boven mijn stage-plek

Heerlijk toen ! Geweldige ervaring in een leuke stad, met mooie uitstapjes naar o.a. Niagara Falls en Ottawa

Maar dat was al 6 jaar geleden, in die tijd van de tragische gebeurtenissen op 9/11

Canada ; wat ik ervan gezien heb een enorm mooi land, ze zouden eigenlijk alleen moeten kappen met die zeehondenjacht
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 10 juni 2007 @ 18:03:55 #20
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50303297
Dundas is een hele mooie plek om te wonen in de stad
  zondag 10 juni 2007 @ 18:06:22 #21
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_50303347
Bestaat er nog een voorkeur voor welk volk ze liever in hun land hebben? Ik heb namelijk een dubbele nationaliteit, en vraag me af of het met de ene makkelijker zal gaan dan met de ander.
  zondag 10 juni 2007 @ 18:13:37 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50303588
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:06 schreef Dragoljub het volgende:
Bestaat er nog een voorkeur voor welk volk ze liever in hun land hebben? Ik heb namelijk een dubbele nationaliteit, en vraag me af of het met de ene makkelijker zal gaan dan met de ander.
Ik denk dat je er gemakkelijker binnenkomt als Nederlander dan laten we zeggen als Pakistaan.
  zondag 10 juni 2007 @ 18:15:12 #23
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_50303645
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:13 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik denk dat je er gemakkelijker binnenkomt als Nederlander dan laten we zeggen als Pakistaan.
Begrijpbaar.

Maar voor volkeren binnen Europa zou het eigenlijk weinig verschil moeten uitmaken denk je?
pi_50319937
Nou je wilt niet weten hoeveel Pakistanen er hier rondlopen. Overal waar je kijkt zie je ze. Alleen aziaten zijn hier meer dan Pakistanen.
  maandag 11 juni 2007 @ 07:02:19 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50320065
quote:
Op maandag 11 juni 2007 05:19 schreef tevebe het volgende:
Nou je wilt niet weten hoeveel Pakistanen er hier rondlopen. Overal waar je kijkt zie je ze. Alleen aziaten zijn hier meer dan Pakistanen.
Pcies..dat bedoel ik
pi_50320966
Dan zal ik je wel verkeerd begrepen hebben. Vanmiddag in Vancouver nog Cola Hauser gezien. Hij is momenteel een film aan het maken daar. Hij liep met kinderwagen en 5 tassen van Louis Vuitton.
Voor de mensen die niet weten wie hij is... hij was te zien in 2f2f en The Chronicles of Riddick en is nu een film aan het maken samen met Laurence Fishburne.
pi_50362096
Net ook in het andere Canada topic geplaatst en in het 'ik woon in' topic, maar ik zal ze ook even hier plaatsen. Even een paar fotos

Deze berg zie ik iedere dag.

Hier n uurtje vandaan.

Hier in de tuin.

Een van de 2 beren die ik tot nu toe heb gezien.

En als afsluiter een mooi uitzicht op weg richting Tofino.
  woensdag 13 juni 2007 @ 03:22:28 #28
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_50397719
Ik ben in de week van 22 juli tot 28 juli een weekje in Toronto, is mijn eerste keer in Canada. Ben benieuwd.
  woensdag 13 juni 2007 @ 03:25:16 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50397726
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 03:22 schreef Castor het volgende:
Ik ben in de week van 22 juli tot 28 juli een weekje in Toronto, is mijn eerste keer in Canada. Ben benieuwd.
't Zuiden van Ontario is prachtig, eigenlijk net zoals Michigan. Ligt vlak bij elkaar.

Over de rest kan ik niet veel zeggen, nooit geweest (nog).
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50398672
Toronto staat hoog op m'n lijst om te bezoeken, maar ik heb nog alle tijd... Ik hoef het land pas over 49 weken te verlaten. Het zal alleen een lange rit worden om van Vancouver naar Toronto te rijden, maar het zal ongetwijfeld een mooie rit worden.
pi_50441655
Stel dat ik met m'n vriendin, met dubbele (canadees/nederlands) nationaliteit in canada wil gaan wonen, wat is dan het makkelijkst? Is dat trouwen of zijn er ook nog andere mogelijkheden?
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_50494682
Ik ben van januari tot en met eind april 2008 aan het studeren in Londen, Ontario
Vandaag de uitslag van de loting gekregen, was m'n eerste keuze, zeer blij mee!
Wordt dus veel reizen, veel natuur, af en toe beetje snowboarden, mooi buitenklimmen, steden bezoeken en misschien zelfs een beetje studeren
pi_50571818
Ik ga begin januari richting Canada! Ga eerst een cursus Business English volgen in Toronto en daarna maar zien waar het schip strand! Liefst nog wat reizen, misschien richting Vancouver.
Ik heb in ieder geval een Work Holiday Visum, dus ben in ieder geval van plan te gaan werken.. Verheig me er nu al zwaar op weet nog niet hoelang ik blijf, in ieder geval een half jaar is mijn plan!
  maandag 18 juni 2007 @ 12:25:29 #34
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_50572981
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 03:25 schreef popolon het volgende:

[..]

't Zuiden van Ontario is prachtig, eigenlijk net zoals Michigan. Ligt vlak bij elkaar.

Over de rest kan ik niet veel zeggen, nooit geweest (nog).

De weg van Fort Erie naar Niagara Falls langs de rivier is heel mooi
pi_50589218
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:47 schreef Hestera het volgende:
Ik ga begin januari richting Canada! Ga eerst een cursus Business English volgen in Toronto en daarna maar zien waar het schip strand! Liefst nog wat reizen, misschien richting Vancouver.
Ik heb in ieder geval een Work Holiday Visum, dus ben in ieder geval van plan te gaan werken.. Verheig me er nu al zwaar op weet nog niet hoelang ik blijf, in ieder geval een half jaar is mijn plan!
Vet
Ik zit nu ook in Canada (iets buiten Vancouver) en heb ook een visum gekregen en blijf hier maximaal een jaar. Mijn plan is om naar Toronto te rijden en om daar dan werk te zoeken voor even om daarna weer terug te rijden naar Vancouver. Ik ga wel een mooie route rijden naar Toronto en wil er ook de tijd voor nemen. Eerst even hier gaan werken om een auto te kopen

btw: visum via travelactive?
  maandag 18 juni 2007 @ 20:17:15 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50589651
Weet iemand trouwens hoe makkelijk het is voor een Amerikaan om in Canada aan een werkvergunning te komen t.o.v. een Nederlander? Ik had geen plannen, maar in het verleden heeft Toronto een tijdje gespeeld wegens wat zaken die mijn vrouw had (die intussen al afgelopen zijn....), en op zich sta ik best open tegenover een baan in Canada, mocht dat toevallig passeren.

Mijn vrouw en ik hebben de luxe dat we allebei twee paspoorten hebben, dus we kunnen naar een ander land emigreren als Amerikaan of als Nederland, al naar gelang wat het beste uitkomt.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50590899
Hm ik weet daar geen antwoord op, maar je kunt het ook op www.canadabb.org proberen. Is een forum voor mensen die plannen hebben om te emigreren en ook voor mensen die al geemigreerd zijn naar Canada.
pi_50611608
Ik heb inmiddels m'n reisgids binnen, van DK eyewitness, ziet er allemaal erg mooi uit Jammer dat van London, Ontario maar één alinea staat, hoewel positief laat dit zien dat de stad niet erg spannend zal zijn Iemand hier toevallig geweest?
pi_50612452
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:07 schreef tevebe het volgende:

[..]

Vet
Ik zit nu ook in Canada (iets buiten Vancouver) en heb ook een visum gekregen en blijf hier maximaal een jaar. Mijn plan is om naar Toronto te rijden en om daar dan werk te zoeken voor even om daarna weer terug te rijden naar Vancouver. Ik ga wel een mooie route rijden naar Toronto en wil er ook de tijd voor nemen. Eerst even hier gaan werken om een auto te kopen

btw: visum via travelactive?
Nee niet via travelactive, ik regel het zelf, heb het idee dat de kosten die je voor travelactive betaald niet opwegen tegen wat je er voor terug krijgt.. het is misschien zelf wat meer uitzoeken, maar dat is juist erg leuk
Valt het mee of tegen met het krijgen van een baantje? Zij de verblijfskosten goed te dekken?

Ben overigens al eerder in Ontario en Quebec geweest (tijdens een rondreis) beviel erg goed!!!
pi_50621449
In Vancouver zijn de overnachtingen veel duurder dan in andere plaatsen waar ik geweest ben. 30$ per nacht moet je wel vanuit gaan hier.
Er is genoeg werk te vinden hier aan de westkust, maar hoe het het oosten is weet ik niet.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:14:50 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50622557
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:14 schreef superheist het volgende:
Ik heb inmiddels m'n reisgids binnen, van DK eyewitness, ziet er allemaal erg mooi uit Jammer dat van London, Ontario maar één alinea staat, hoewel positief laat dit zien dat de stad niet erg spannend zal zijn Iemand hier toevallig geweest?
Ja, ik heb er familie in de buurt wonen. Echt heel bijzonder is de stad niet, maar wel leuk voor een dagje Het is voornamelijk een economisch centrum voor het stukje Canada tussen Buffalo, NY en Detroit, MI. Er zitten veel kleinere plaatsen in de regio, die allemaal trekken van London. Het is een redelijke stad, 300.000 inwoners, dus alle faciliteiten van een middelgrote stad zijn aanwezig. Je kunt er gemakkelijk vanaf het station de trein naar downtown Toronto pakken, wat de belangrijkste reden was dat wij er waren.
-
pi_50715772
Ik heb misschien een baan als koerier. Ze moeten alleen ff navragen bij de verzekering hoe het zit met een internationaal rijbewijs. Zodra ze dat weten bellen ze me op
Niet dat ik die baan lang ga doen.. het is tijdelijk tot dat ik genoeg geld heb gespaard voor een (betrouwbare) auto zodat ik via een grote omweg uiteindelijk in Toronto uit kom om daar ook nog even te gaan wonen en werken. Om daarna weer terug te rijden naar Vancouver om daar de auto te verkopen en dan weer terug naar Nederland
  vrijdag 22 juni 2007 @ 02:10:54 #43
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50715792
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 02:09 schreef tevebe het volgende:

Om daarna weer terug te rijden naar Vancouver om daar de auto te verkopen en dan weer terug naar Nederland
That's a bummer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50715895
Vooral de laatste 6 woorden, maar dat is pas over 11 maanden. Eerst maar eens de trip maken naar Toronto
  vrijdag 22 juni 2007 @ 02:28:38 #45
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50715999
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:17 schreef maartena het volgende:
Weet iemand trouwens hoe makkelijk het is voor een Amerikaan om in Canada aan een werkvergunning te komen t.o.v. een Nederlander? Ik had geen plannen, maar in het verleden heeft Toronto een tijdje gespeeld wegens wat zaken die mijn vrouw had (die intussen al afgelopen zijn....), en op zich sta ik best open tegenover een baan in Canada, mocht dat toevallig passeren.

Mijn vrouw en ik hebben de luxe dat we allebei twee paspoorten hebben, dus we kunnen naar een ander land emigreren als Amerikaan of als Nederland, al naar gelang wat het beste uitkomt.
Als Amerikaan zou het niet al te moeilijk moeten zijn, maar dat is maar een gokje. Niet opgezocht om eerlijk te zijn.

Mijn vrouw is in Canada geboren, wel Amerikaanse, dus dat zou het wat makkelijker maken. Om eerlijk te zijn zou ik eerder naar Ontario verkassen dan terug naar Nederland: Zelfde klimaat als Michigan en gewoon een prachtige omgeving.

Ik sluit 't ook niet uit. Misschien ooit.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:19:10 #46
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846751
Vancouuuver!!

geweldige stad, nu 4 maanden stage via travel active hier aan t volgen, nog 1 maandje.
Mijn afsluiter van 23 juli tot 1 aug West Coast trail

Btw mensen die een x willen hiken in en rond Vancouver
check: http://www.hikingclub.ca/ Ook veel foto's erop

Check foto's @ panarama ridge en garibaldi lake schitterend gewoon.
Hopelijk haal ik dat nog, moet de mooiste tocht zijn in BC volgens ervaren hikers

ben er nu al 2 keer mee geweest: 1 x naar the chief in squamish, en 1x naar false creek

schitterend gewoon
pi_50846755
Vette foto! Ben je ook Grouse opgelopen?
De andere fotos werken niet
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:25:01 #48
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846763
jah ik merk het, geen id waarom was nog wat aan t kloten,

Jah grouse ook op geweest, alleen niet gelopen trail was dicht toen.
Heb je de 2 beren daar gezien? heb er zelf paar videos van.

West Coast Trail zie je ze in t wild. Trouwens korte versie van WCT is 5 dagen heet Juan de fuca trail. Iets makkelijker.

Foto's die ik maak ga ik zeker posten hier
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:30:08 #49
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846777
Toch maar ff proberen nog zie al wat ik fout deed

pi_50846778
Ik moet grouse nog opgaan.. Zit momenteel iets buiten Vancouver en om eerlijk te zijn was het weer de afgelope tijd niet goed genoeg om naar boven te gaan. Ik heb wel gehoord over de beren... Kun je een video posten?
Blijf je nog de hele maand in Vancouver of ga je ook nog naar de andere kant van het land?
pi_50846781
een foto werkt nog steeds niet ... wel mooie fotos
Ik ben zelf niet zon wandelaar maar kwil t wel ns proberen... is t zwaar als niet getraind hiker?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:38:51 #52
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846797
Naja tot 2 aug blijf ik hier. Dan terug naar NL
Ga zeker nog een keer terug hier.

Lig je op het strand, met 30 graden kijken naar de besneeuwde bergen, indrukwekkend.
ff foto erbij gegooid :p

Ik zou zelf eerder de hike twin sisters doen, dat zijn die twee rotsen naast grouse mountain, nog hoger. Maar moet je echt rond july- augustus gaan, door sneeuw.
Stuur me anders maar een email door dan geef ik je meer info over die hiking club enz.

Voor de rest ga ik nog met men ouders die deze week overkomen naar whistler rest niet veel.
UHm video's posten moet ff kijken op youtube enzo

[ Bericht 11% gewijzigd door Tjahzi op 26-06-2007 07:00:27 ]
pi_50846815
Ja ik ben naar Kits Beach geweest... kom je aangelope zie je op de achtergrond de skyline. Recht voor je de zee en dan kijk je op zij en zie je de bergen. Zon unieke lokatie! Vancouver is gewoon te gek

Whistler ben ik vorige week nog geweest voor n dagje. Op Blackcomb kun je nog skien/snowboarden mocht je dat willen.

Oh en de email stuur ik morgen.. Lijkt me wel vet om zon hike te doen. Ik zal alleen nog goeie schoenen moete kopen ervoor.
pi_50846818
Ohja ik ga proberen om naar Whitecaps - LA Galaxy te gaan. Het voetbalniveau zal wel anders zijn dan in NL, maar het lijkt me toch wel vet.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:49:16 #55
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846823
uhm zwaar, niet echt had na de eerste hike (the chief) wel last van men benen toen ik trappen afliep. En daarvoor nooit echt iets speciaals gedaan. drie kwart jaar geleden een bergje beklommen meer niet. Ze geven ook waarschuwingen bij die club, van zwaar tot beginner enzo. Chief was beginner
http://en.wikipedia.org/wiki/Stawamus_Chief

2e was false creek en was intermediate, met echt aan touwen omhoog klimmen, langs afgronden.
Maar ook wel te doen, was toen ik ging zelfs 30 graden, heet dus.
Normaal persoon zou het makkelik aankunnen. En ik ben ook nog roker dus
pi_50846828
thanx voor de link. Beginner klinkt prima haha. Ik heb totaal geen conditie.. Ik ben geen roker, maar heb na het voetballen 7 jaar geleden niks meer aan mijn conditie gedaan.

Even een andere vraag... Waar in Vancouver zit je?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:53:36 #57
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846831
jah ik wil echt nog gaan skien, was het al in maart van plan, maar steeds uitgesteld.
Vrienden die ik hier gemaakt had, allemaal net geweest, en om meteen in je eentje te gaan...

Naja voor die 9 day trail zou je hiking schoenen moeten hebben. Ik heb me adidas outdoor schoenen gekocht voor 30 dollar ergens. Is ook mogelijk, wel aan te raden om ze dan wel waterproof te maken met 1 of andere vloeistof. Voor andere trips niet nodig tenzij anders vermeld is.

Zou ze wel een dagje inlopen voordat je gaat, als je nieuwe koopt.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:54:53 #58
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846835
ik zit nu in een homestay in 41st en fraser.

zelf werk ik net voor BC place. op beatty en robson zowat.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:57:42 #59
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846843
Ik wil BC lions nog wel eens zien, wilde naar Canucks gaan maar kaartje was $200 legaal en meestal snel uitverkocht. Canucks stadium is al groot, en dan BC place gewoon mega.
pi_50846845
Ik heb in Hi international downtown gezeten. Ik heb nog geen baan en ben al meer dan een maand hier. Komt mede doordat ik lang op iets heb moeten wachten uit Nederland wat ik pas afgelopen vrijdag heb gekregen. Ik heb wel net nog gesolliciteerd voor een gemeente baan.

Heb je ook iets meegekregen ver het dak dat toen ingestort was?
pi_50846849
Ja BC Place is echt huge.. Canucks wil ik ook zien en BC Lions is een grote kans dat ik er ook heenga. En dan ook nog eens de Whitecaps.. Ik krijg het er nog druk mee.

Heb je ook plannen om naar de OS te gaan?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 07:03:04 #62
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846862
UHm wel iets gehoord van het dak, maar niks meegekregen, tis een opblaasbaar dak ofzo.
Omhoog gehouden door luchtdruk oid.

Naja OS moet kijken hoe het zit met $$, of ik moet al voor NL ski team gaan , tijd om te oefenen op blackcomb :p
  dinsdag 26 juni 2007 @ 07:06:25 #63
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846871
maar waar zit jij nu ergens dan? Richmond of nog zuidelijker?
pi_50846872
Ja er was een storm enkele maanden geleden en toen was er een stuk van het dak geblazen, waarna de rest van het dak naar binnen viel.
De opening van de OS wordt ook in BC Place gehouden.

Je hebt nog een maand om vaak op en neer te reizen om te skien op Blackcomb De sfeer in Vancouver is nu al gewoon goed... Ik wil er graag bij zijn met de OS. Ik zit dan alleen met mijn studie, maar misschien ben ik wel 'ziek' tegen die tijd, haha
pi_50846878
Ik zit nog verder weg.. Abbotsford. Ik woon bij mijn tante tot ik geld heb gespaard voor een auto en dan wil ik via een hele grote omweg naar Toronto gaan om daar te werken en daarna terug naar Vancouver. Eind mei moet ik het land weer verlaten.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 07:17:12 #66
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846910
Ow nice, jah die storm was mega, stanley park half de bomen omgewaaid.
Was in gesprek met paar mensen die zeiden, je kon gewoon zien waar de storm was geweest.
Net of er een buldozer door heen reed. Niet eens zo'n groot oppervlak, maar waar die kwam, de helft van de bomen met de grond gelijk.

Ah jah wil dat ook nog een keer gaan doen door canada reizen. Maar moet helaas terug.
Misschien ga ik mijn master wel halen op UBC moet even kijken, anders ben ik snel weer terug.

Winter moet trouwens extreem koud zijn als je die richting op rijdt. Hoorde hier verhalen van iemand uit Ontario waar het het koudst moet zijn geweest, vooral Winnipeg. winter -40 zomer 30+.
Zorg niet dat je autopech krijgt

Ook foto's op iemand anders zijn space gezien met bevroren watervallen in toronto, kan ook niagarra zijn geweest. Ook zo indrukwekkend.
pi_50846999
Je kunt het nog steeds heel duidelijk zien in Stanley Park. De herstel werkzaamheden duren nog wel enkele maanden.

Welke opleiding doe je? Ik ga bedrijfsmanagement doen als ik terug ben.

Ik wil zoiezo een betrouwbare auto kopen. Dan maar iets meer uitgeven, maar op sommige plaatsen in Canada kun je beter geen autopech krijgen. Zeker niet als het -40 of zelfs nog kouder is!

Ik heb er ook aan gedacht om een jaar naar UBC of SFU te gaan, maar dat kan ik echt niet betalen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 07:55:08 #68
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50847102
nu eindstage marketing, prijzen niet echt geinformeerd voor te studeren, kan me voorstellen dat het duurder is. Ben er zelf nog niet echt uit, veel zwitsers leren kennen hier, dus misschien ga ik wel naar Geneve ofzo, ook om mijn frans op te krikken. Maar ik weet het nog niet, ga er eens lang over denken tijdens mijn hike :p
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:50:03 #69
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_50969072
Woon sinds '98 net ten oosten van Vancouver, deurpie met de naam Chilliwack, stikt hier van de hollanders, drop, kaas en kroketten
Screw the future...
We're cold now!
Canadians for global warming
pi_50976703
Chilliwack ligt naast Abbotsford En in Abbotsford wonen ook veel Nederlanders
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:22:05 #71
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50985528
kroketten

wanneer geef je een feeste?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:16:57 #72
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_50989119
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:34 schreef tevebe het volgende:
Chilliwack ligt naast Abbotsford En in Abbotsford wonen ook veel Nederlanders
Klopt, ik heb een paar jaar in Abby gewerkt, afslag Mount Lehman Maar heb nog steeds goed contact met ex-coworkers, ook inderdaad veel NL ertussen. Wat doe je in Abby? Ik las dat je 1 jaar blijft op een werkvergunning?
Screw the future...
We're cold now!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:18:08 #73
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_50989154
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:22 schreef Tjahzi het volgende:
kroketten

wanneer geef je een feeste?

Moet je heeeeel snel zijn, de kinderen zijn er dol op. Ik koop ze meestal bij de Holland winkel maar ken een paar fanaten die ze zelf in elkaar knutselen. hahaha, ik niet hoor!
Screw the future...
We're cold now!
pi_50989774
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:16 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Klopt, ik heb een paar jaar in Abby gewerkt, afslag Mount Lehman Maar heb nog steeds goed contact met ex-coworkers, ook inderdaad veel NL ertussen. Wat doe je in Abby? Ik las dat je 1 jaar blijft op een werkvergunning?
Ik woon vlakbij Mount Lehman. Ik ben hier inderdaad op een werkvergunning en ben nog steeds op zoek naar werk. Momenteel zit ik eraan te denken om naar Alberta te gaan. Daar is het zoiezo makkelijker om werk te vinden. Ik woon hier nu bij mijn tante en solliciteer hier paar keer per week. Maar kzit hier nu al 5,5 week en nog steeds werkloos.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:48:29 #75
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_50989891
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:42 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik woon vlakbij Mount Lehman. Ik ben hier inderdaad op een werkvergunning en ben nog steeds op zoek naar werk. Momenteel zit ik eraan te denken om naar Alberta te gaan. Daar is het zoiezo makkelijker om werk te vinden. Ik woon hier nu bij mijn tante en solliciteer hier paar keer per week. Maar kzit hier nu al 5,5 week en nog steeds werkloos.
Echt waar? Er is een enorm tekort aan werkers, wat voor een soort job zoek je? Heb je al eens gekeken bij de job bank online? Kal-tire in Chilliwack is ook nog steeds zoekende naar werknemers
Screw the future...
We're cold now!
pi_50990056
Ik ben bereid om veel te doen. Ik ben alleen a-technisch . Aangezien ik geen auto heb ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer, wat hier zwaar slecht is. En ik kijk de hele dag op banensites, haha.

Offtopic:
Kloteregen
  zaterdag 30 juni 2007 @ 01:04:11 #77
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_50990309
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:55 schreef tevebe het volgende:
Ik ben bereid om veel te doen. Ik ben alleen a-technisch . Aangezien ik geen auto heb ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer, wat hier zwaar slecht is. En ik kijk de hele dag op banensites, haha.

Offtopic:
Kloteregen
regen???? Not here!, wel af en toe ff spetters, maar over het algemeen sunny.

Ok, ff wat tips die je mss kan gebruiken

Aan het einde van Mount Lehman North zit een groente kweker. Volgens mij is de manager hollander die hier nog maar pas zit.
Aan diezelfde weg, meer towards the Highway zit een grote eierhandel, heeft ook altijd mensen nodig, en dan ofcourse de Tim Horton and McDonalds aan Mnt Lehman hebben ook altijd personeel nodig, helemaal nu in de zomermaanden. Fruit plukken en later corn en hay bij boeren doen het ook altijd goed. Matsquie flats zit veel fruitteelt, die altijd mensen kunnen gebruiken.

In de binnenstad zit Karl's meat market die vast wel een jonge ollander kan gebruiken. Ook al is het eerst op casual basis, dan heb je in ieder geval een begin.

Oh en bij Streams in Chilliwack (call centre) hebben ze ook altijd mensen nodig, je kunt online solliciteren. Veel mensen van Abby werken daar, misschien kun je car poolen?
Screw the future...
We're cold now!
pi_50990544
Nou hier heeft het vandaag al echt gegoten!

Bedankt voor de tips. Ik zal er zeker naar kijken! Ik weet wel dat ze bij Boston Pizza heel veel mensen nodig hebben. Opzich kan ik alles wel met de fiets doen hier in de stad. Zeker waar Tim Hortons, McDonalds, BK,A&W en Boston Pizza zitten. Met de auto is het 3minuten dus met de fiets zal het 10minuten zijn. Alleen terug zal langer duren (bergop )
De eierhandel ken ik niet.. Maar ik zal er wel naar kijken.
  zondag 1 juli 2007 @ 22:41:20 #79
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51042100

Even ons landje feliciteren;

Happy B'day Canada

[ Bericht 11% gewijzigd door Inukshuk op 01-07-2007 22:46:53 ]
Screw the future...
We're cold now!
pi_51048103
Canada 140 jaar
pi_51048105
Oh btw ik heb mss een baan in Burnaby
  maandag 2 juli 2007 @ 13:01:34 #82
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51055265
quote:
Op maandag 2 juli 2007 03:23 schreef tevebe het volgende:
Oh btw ik heb mss een baan in Burnaby
Ohja? Wat ga je doen dan? Maar bovendien hoe ga je er komen? Geen skytrain, de laatste stopt in Surrey
Screw the future...
We're cold now!
pi_51060752
Hey Canadees meldt zich!!
Ik ben in Toronto geboren en ben nu woonachtend in Nederland. Uiteraard ga ik na mijn studie weer terug..Heb sindskort de nieuwe canadeese paspoort met digi herkenning erin..
pi_51064099
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:01 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Ohja? Wat ga je doen dan? Maar bovendien hoe ga je er komen? Geen skytrain, de laatste stopt in Surrey
Goedkoop barrel kopen als ik de baan krijg. Is bij een tegelzaak in het warehouse.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:39:09 #85
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51064465
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:43 schreef KcA het volgende:
Hey Canadees meldt zich!!
Ik ben in Toronto geboren en ben nu woonachtend in Nederland. Uiteraard ga ik na mijn studie weer terug..Heb sindskort de nieuwe canadeese paspoort met digi herkenning erin..
Welcome

kan me zo voorstellen dat je weer terug gaat, wat studeer je? En moet je nog lang?
Screw the future...
We're cold now!
  maandag 2 juli 2007 @ 17:41:55 #86
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51064548
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Goedkoop barrel kopen als ik de baan krijg. Is bij een tegelzaak in het warehouse.
wow, ik hoop voor je dat het iets is. Niet vergeten dat je de brug overmoet, en dat alles vast zit in de morgen en avond. Dus op tijd weg en neem zeker weten genoeg tijd voor je trip.
Screw the future...
We're cold now!
pi_51064979
Ja de Port Mann Bridge is verschrikkelijk. Zaterdag duurde het maar 45min naar Burnaby, maar het dubbele is niet ongewoon. En het is vooral om even geld te sparen voor m'n trip.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 04:51:25 #88
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51082934
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:57 schreef tevebe het volgende:
Ja de Port Mann Bridge is verschrikkelijk. Zaterdag duurde het maar 45min naar Burnaby, maar het dubbele is niet ongewoon. En het is vooral om even geld te sparen voor m'n trip.
Ik zou als ik jou was nog eens rondkijken in Abby, met de gas prijzen van tegenswoordig hou je steeds minder over. Mijn hublief werkt in Surrey, elke dag 150Km. rijden. Moet er gelukkig af bij 176, maar een volle tank hakt er wel in iedere keer. Ik kan merken dat ik niet meer zoveel rij voor het werk.

Vertel, ga je een trip maken?
Screw the future...
We're cold now!
pi_51083071
Ja ik ben hier op een werkvisum voor 1 jaar. Ik woon nu bij mn tante omdat dat handig is en geld spaart en ik doe wat werk hier dan voor haar. Maar het doel is om te werken en dan een betrouwbare auto te kopen en dan gewoon gaan rijden en zien waar ik uitkom. En dan daarna weer hier eindigen omdat ik terugvlieg vanaf Vancouver, maar dat is pas mei volgend jaar.

Oh en ik heb vandaag rondgereden op zoek naar werk in Abby. Ik heb net m'n cv gefaxt naar het bedrijf in Burnaby. Ze waren gister en vandaag gesloten ivm Canada Day dus dan zien ze het meteen als ze morgen binnen lopen. Ze hebben er echt mensen nodig dus..

Oh en over de benzine. Ik vind het goedkoop Vandaag benzine gezien voor 99,9 cent. Ik weet dat het voor jullie begrippen duur is, maar omgerekent is het een lachertje. Iets meer als 60 euro cent per liter is voor mij heel goedkoop. Volgens mij staat het in Nederland nu boven de 1,40 in euro's.

Mocht je iemand weten die zin heeft in een trip mag je me dat doorgeven.. Ik ga nu nog alleen, maar als ik iemand vind die daar ook zin in heeft maakt het stukken leuker.
pi_51085729
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:39 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Welcome

kan me zo voorstellen dat je weer terug gaat, wat studeer je? En moet je nog lang?
Hey, ik studeer informatica en bedrijfkunde..ben er bijna mee klaar (6mnd).
NL vind ik ook een zeer goede land..alles is lekker dichtbij, alleen prijzig
Als iemand info wil over Toronto..dan kan je ook bij mij terecht..
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:22:00 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_51093433
Canada is zo'n mooi land, 6 jaar geleden een maand geweest. Toen Vancouver - Calgary gedaan (+ van alles wat ertussen zit) en de Rocky Mountaineer railroad gedaan omdat mijn pa treinfanaat is. Natuurlijk ook wezen whalewatchen op Vancouver Island. Ik wil terug!!

Mijn ouders zitten nu een aantal dagen in Toronto, gaan onder andere naar de Niagara watervallen toe
pi_51099810
Hallo allen,

Hier nog iemand die in Canada woont; Montreal om precies te zijn.

Is er hier iemand die me kan adviseren over het working holiday program? Ik wil dat aan gaan vragen maar dat kan kennelijk pas vanaf 1 december?
pi_51100106
Nederland krijgt maar 50 visa per jaar voor Work & Travel en die zijn allemaal al vergeven. Dit staat op de travelactive site. http://www.travelactive.nl/index.php?pageId=3386
pi_51109015
Voor 2007 zijn ze idd vergeven maar ik zou er graag 1 aan willen vragen voor 2008...
pi_51109673
Kun je nu al doen. Ik heb de mijne in 2006 aangevraagd.
pi_51110536
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:47 schreef tevebe het volgende:
Kun je nu al doen. Ik heb de mijne in 2006 aangevraagd.
Via travelactive?

Ik wil nl. wel de permit maar niet de vlucht ed erbij omdat ik al in canada zit.

De ambassade vertelde me dat ik niet voor 1 dec de boel aan kan vragen.
pi_51112675
Ik heb het inderdaad via Travelactive geregelt. Februari 2006 aangemeld om Mei 2007 te gaan.
Anders eventjes een mail sturen naar travelActive (Kevin van Ginkel) misschien dat zei je daar meer over kunnen vertellen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 06:35:10 #98
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51118708
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:26 schreef Jeltje het volgende:
Hallo allen,

Hier nog iemand die in Canada woont; Montreal om precies te zijn.

Is er hier iemand die me kan adviseren over het working holiday program? Ik wil dat aan gaan vragen maar dat kan kennelijk pas vanaf 1 december?
Daar heb ik geen ervaring mee, maar wat brengt jou in Montreal als ik vragen mag? Lijkt het nou zoveel op Europa, heb dit al meerdere malen horen zeggen
Screw the future...
We're cold now!
pi_51136373
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 06:35 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Daar heb ik geen ervaring mee, maar wat brengt jou in Montreal als ik vragen mag? Lijkt het nou zoveel op Europa, heb dit al meerdere malen horen zeggen
Mijn vriend brengt mij in Montreal.

Er zijn hier wel dingen te vergelijken met Europa maar net zo goed zijn een hoop dingen toch ook anders. Met name de geschiedenis is heel anders. In Europa hebben wij een eeuwenlange geschiedenis terwjil Canada eigenlijk maar een piep-jong land is.
Verder zijn afstanden hier compleet anders. Je rijdt hier zo even 3 uur om een vriend op te zoeken terwijl je dat in europa niet zo gauw zou doen want dat vinden we te ver.
Ik vind persoonlijk zelf dat er behoorlijk wat overeenkomsten zijn met Amerika.
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:00:48 #100
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51142850
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:57 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Mijn vriend brengt mij in Montreal.

Er zijn hier wel dingen te vergelijken met Europa maar net zo goed zijn een hoop dingen toch ook anders. Met name de geschiedenis is heel anders. In Europa hebben wij een eeuwenlange geschiedenis terwjil Canada eigenlijk maar een piep-jong land is.
Verder zijn afstanden hier compleet anders. Je rijdt hier zo even 3 uur om een vriend op te zoeken terwijl je dat in europa niet zo gauw zou doen want dat vinden we te ver.
Ik vind persoonlijk zelf dat er behoorlijk wat overeenkomsten zijn met Amerika.
Ik zag later je postings in een ander onderwerp. Ik heb het ook best moeilijk gehad in het begin, net als jij een leuke baan in NL, vrienden, etc, en toen de grote overstap. zal er later in je andere postings verder op ingaan.

Vind jij nou ook dat het frans wat ze in Quebec spreken totaal anders klinkt dan het franse frans?

dat laatste klinkt wel heel erg dullig...
Screw the future...
We're cold now!
pi_51149289
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:00 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Vind jij nou ook dat het frans wat ze in Quebec spreken totaal anders klinkt dan het franse frans?

dat laatste klinkt wel heel erg dullig...
Het klinkt niet alleen anders, het IS anders!

Ik dacht echt dat ik het wel eventjes op zou pikken hier aangezien ik al 6 jaar frans in Nederland had gehad....nou niet dus! Er zit zoveel slang in het canadese frans dat het voor mij bijna een compleet nieuwe taal is.
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:06:07 #102
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_51150600
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:34 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Het klinkt niet alleen anders, het IS anders!

Ik dacht echt dat ik het wel eventjes op zou pikken hier aangezien ik al 6 jaar frans in Nederland had gehad....nou niet dus! Er zit zoveel slang in het canadese frans dat het voor mij bijna een compleet nieuwe taal is.
Dat frans is echt heel anders, had hier een franstalige zwitser ontmoet, die vertelde me dat hij zelf al heeel veel moeite had om frans te verstaan.

Mijn baas hier is opgegroeid in montreal, spreekt trouwens beter engels dan frans.
Hij vertelde een keer dat hij met 3 frans canadazen en 1 fransman ergens was. Dat hij 3 keer iets langzaam herhaalde in het Quebecaans en de fransman hem nog steeds niet verstond, terwijl het volgens de canadezen perfect frans was.

Frans canadees is meer een oude taal, misschien vergelijkbaar met Nederlands en Zuid-Afrikaans.
pi_51207938
Gisteren een telefoontje gehad van Travel Active! 7 november gaat mijn vlucht via londen heathrow naar Vancouver. Dan ben ik van plan om 10 maanden te blijven.

Weet iemand hoe het zit met de wintersport gebieden, ben van plan om in een van die gebieden werk te zoeken.

En dan nog een vraagje: in welke maanden kun je skien in Canada?? (voornamelijk in BC)
pi_51209192
Hoi. Ik ben ook via London gevlogen. Ik verveelde me dood daar. Je moet eerst de bus pakken naar Terminal 3 en daar aangekomen is er vrij weinig te doen. Ik ben helemaal achterdoor gelopen om iets te gaan eten en om te internetten.
In Whistler begint het seizoen volgens mij in oktober/november en ik was er 2 weken geleden nog en toen waren nog mensen op Blackcomb aan aan het skien/snowboarden.
Verder kun je natuurljik ook in Vancouver skien, maar ook in Sun Peaks (vlakbij Kamloops), Manning Park en zo zijn er nog wel meer plaatsen in BC.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:24:35 #105
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51225365
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:06 schreef Tjahzi het volgende:

[..]

Dat frans is echt heel anders, had hier een franstalige zwitser ontmoet, die vertelde me dat hij zelf al heeel veel moeite had om frans te verstaan.

Mijn baas hier is opgegroeid in montreal, spreekt trouwens beter engels dan frans.
Hij vertelde een keer dat hij met 3 frans canadazen en 1 fransman ergens was. Dat hij 3 keer iets langzaam herhaalde in het Quebecaans en de fransman hem nog steeds niet verstond, terwijl het volgens de canadezen perfect frans was.

Frans canadees is meer een oude taal, misschien vergelijkbaar met Nederlands en Zuid-Afrikaans.
geloof ik graag, we hadden buren die ook weer terug gingen naar Quebec. Ze zijn hier wel eens voor supper geweest, maar tot op heden heb ik nog steeds geen enkel idee waar ze het over had

Screw the future...
We're cold now!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 10:29:25 #106
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51225410
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:56 schreef Irrem het volgende:
Gisteren een telefoontje gehad van Travel Active! 7 november gaat mijn vlucht via londen heathrow naar Vancouver. Dan ben ik van plan om 10 maanden te blijven.

Weet iemand hoe het zit met de wintersport gebieden, ben van plan om in een van die gebieden werk te zoeken.

En dan nog een vraagje: in welke maanden kun je skien in Canada?? (voornamelijk in BC)
Whistler is DE plaats voor het skieen. Afgelopen jaar kwamen ze 80 mensen tekort voor het winterseizoen, dus als je alles aan wilt pakken heb je een hele grote kans van slagen. Niet alleen op de piste maar ook in het stadje zelf wat bezaaid is met hotels, motels en restauants, die helemaal volgeboekt zijn. Werk genoeg dus...
Screw the future...
We're cold now!
pi_51312803
Ik heb werk... Het is overal in de Greater Vancouver Area
  dinsdag 10 juli 2007 @ 07:39:45 #108
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_51314706
Ik ga komende vrijdag 2 dagen naar whistler, hopelijk nog een beetje sneeuw.

Wil wel nog een afdalinkje maken
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:22:25 #109
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51334645
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 07:39 schreef Tjahzi het volgende:
Ik ga komende vrijdag 2 dagen naar whistler, hopelijk nog een beetje sneeuw.

Wil wel nog een afdalinkje maken
Top temperaturen overal, blijft weinig sneeuw over om te skieen

Maar wel lekker weer om te badderen in the backyard pool
Screw the future...
We're cold now!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:22:48 #110
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51334661
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 01:56 schreef tevebe het volgende:
Ik heb werk... Het is overal in de Greater Vancouver Area
Congrats, wat ga je doen?
Screw the future...
We're cold now!
pi_51349167
Sprinkler installatie. Vandaag 8u in de zon gewerkt in North Van.. echt te warm, maja im heb werk. Morgen om half 6 beginnen en dan rond 1u naar huis vanwege de hitte, want morgen wordt er n nieuwe warmterecord gezet in Vancouver.
  woensdag 11 juli 2007 @ 05:51:56 #112
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51350027
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 02:58 schreef tevebe het volgende:
Sprinkler installatie. Vandaag 8u in de zon gewerkt in North Van.. echt te warm, maja im heb werk. Morgen om half 6 beginnen en dan rond 1u naar huis vanwege de hitte, want morgen wordt er n nieuwe warmterecord gezet in Vancouver.
Okay, is dit toevallig bij een bedrijf dat uit Chilliwack komt? Sprinkel instalatie bij boeren bedrijven?
Screw the future...
We're cold now!
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:20:24 #113
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_51379537
Kun je niet even een sprinkler instalatie bij mij neerzetten?

te warm nu
pi_51382563
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 05:51 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Okay, is dit toevallig bij een bedrijf dat uit Chilliwack komt? Sprinkel instalatie bij boeren bedrijven?
Uhm waar het vandaan komt weet ik niet. We installeren bij mensen thuis en bij commericiele gebouwen en apartementen. University sprinklers heet t.
pi_51382570
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:20 schreef Tjahzi het volgende:
Kun je niet even een sprinkler instalatie bij mij neerzetten?

te warm nu
Ik weet dat het warm is.. Vandaag weer 8,5u in de zon moeten werken
pi_51399608
Hi people!

Nu zit ik ook voor twee maandjes in Canada, in Montreal! Ik ben hier om op kindjes te passen in een Canadese familie. Dit omdat ik frans wil leren en omdat ik eens iets helemaal anders wilde dan een gewone strand vakantie
In de weekenden ben ik vrij en kan ik Montreal verkennen, ik ben er afgelopen weekend al geweest en het is super!!!
Het probleem wat ik hier heb is alleen de taal.. veel mensen spreken gelukkig engels, maar de kids niet! Dus het is nog wel eens lastig!
Is er iemand die op dit moment ook in Montreal of ergens zit? tja ik heb wel wat berichtjes hier op het forum gelezen, maar echt niet allemaal... PFFF hihihi!
Au revoir!
Laurey
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:43:51 #117
64191 boerinnetje
Kendime yeni bir ben lazým
pi_51406817
Vertrek in augustus (voorgoed) naar Canada, heb mijn immigrant visa binnen, en ben nu hard aan het solliciteren, online.

Alleen, hebben jullie je diploma's laten legaliseren bij de IB groep? Krijg binnenkort mijn Bachelor en Master (ben een creatieve student, dat doen we lekker tegelijkertijd) die ik behaald zou hebben aan de Wageningen Universiteit, maar dan ben ik waarschijnlijk al in Canada. Moet ik dan nog contact opnemen met de IBG? Of zijn een BSc en MSc internationaal erkend?

Dacht er even snel tussen uit te sneaken, maar er komt nog wel wat bij kijken.... Mijn gehele bezit past in 4 dozen!
C'est la vie, et la vie est belle!
pi_51418361
Heb je die vraag ook op www.canadabb.org gestelt? Ze hebben daar een subforum voor. Ik zou het nl niet weten.
pi_51418603
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 17:05 schreef Laurey het volgende:
Hi people!

Nu zit ik ook voor twee maandjes in Canada, in Montreal! Ik ben hier om op kindjes te passen in een Canadese familie. Dit omdat ik frans wil leren en omdat ik eens iets helemaal anders wilde dan een gewone strand vakantie
In de weekenden ben ik vrij en kan ik Montreal verkennen, ik ben er afgelopen weekend al geweest en het is super!!!
Het probleem wat ik hier heb is alleen de taal.. veel mensen spreken gelukkig engels, maar de kids niet! Dus het is nog wel eens lastig!
Is er iemand die op dit moment ook in Montreal of ergens zit? tja ik heb wel wat berichtjes hier op het forum gelezen, maar echt niet allemaal... PFFF hihihi!
Au revoir!
Laurey
Ik woon ook in Montreal.

Waar woon je ergens in Montreal?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:49:33 #120
64191 boerinnetje
pi_51424586
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 03:34 schreef tevebe het volgende:
Heb je die vraag ook op www.canadabb.org gestelt? Ze hebben daar een subforum voor. Ik zou het nl niet weten.
Bedankt! Ga straks even kijken...
pi_51435674
Hehey!
Nou ik woon niet direct in Montreal, maar ik ben nu voor twee maanden in een stadje vlakbij!
mont-saint-hilaire, vlakbij boleil! Ken je dat?
Het is 20 minuutjes van Montreal vandaan. Vorig weekend ben ik er geweest! Super joh!
`n Groetje!!
pi_52357191
Ik zit er over te denken om misschien in de toekomst naar Canada (Montreal) te verhuizen. Nadeel is alleen dat ik een Bachelor in English and Education heb. Momenteel werk ik op een Nederlandse middelbare school als docent Engels, maar ik weet niet of ik in aanmerking zou komen voor een dergelijke functie in Canada?

Is het over het algemeen lastig om daar met een Nederlandse bachelor een "geschoolde baan" te vinden?
pi_52744960
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 13:34 schreef Roellio het volgende:
Ik zit er over te denken om misschien in de toekomst naar Canada (Montreal) te verhuizen. Nadeel is alleen dat ik een Bachelor in English and Education heb. Momenteel werk ik op een Nederlandse middelbare school als docent Engels, maar ik weet niet of ik in aanmerking zou komen voor een dergelijke functie in Canada?

Is het over het algemeen lastig om daar met een Nederlandse bachelor een "geschoolde baan" te vinden?
ligt aan de sector denk ik.... in IT is het easy, maar met jou beroep, docent engels, kan het wel eens heel lastig zijn... in princiepe gaan ze er hier vanuit dat "alles wat we te kort hebben mag komen"... Ik kan me zo voorstellen dat ze hier genoeg docenten engels hebben, maarja je weet het niet. enige wat je kunt doen is op de immigratie website rondzoeken, lezen, en info aanvragen bij ambassade..

http://www.cic.gc.ca/
pi_52753306
Ach, het gaat me er nog niet eens om dat ik daar dezelfde baan of functie krijg die ik hier heb. Gezien mijn opleidingsniveau, gezondheid, werkervaring etc. kom ik ruimschoots in aanmerking voor die "puntenregeling" binnen de immigratiewetgeving. Het enige wat ik me afvroeg is of ik daar dan überhaupt werk kan vinden.

Ik hoef niet dezelfde baan, maar op ploegendiensten in een fabriek zit ik ook niet te wachten. Ik vroeg me simpelweg af of ik kans zou maken op een enigzins normale baan.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:14:30 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52753597
Je junt nu natuurlijk al een beetje monsteboard bekijken om een idee te krijgen. En andere (lokale) vacaturesites.
  woensdag 5 september 2007 @ 07:11:44 #126
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_52952326
Hoi, ik zit tot 30 april ook in Montreal (ben er nu twee weken). Woon op 1514 Avenue Dr Penfield, downtown dus. Als iemand eens af wil spreken ofzo, let me know.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_52991659
't Is dat het een beetje dubieuze vraag is, anders vroeg ik je om mijn vriendin een kusje voor me te geven.
pi_53358395
Canadian kick! Canada: Make Some Noise!
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:09:03 #129
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53359236
Mijn vrouw is in Canada geboren en veel familie woont in het zuiden van Ontario, omgeving Hamilton. Zo, dat is mijn band met Canada.

-edit-
maar dat had ik al eens gepost zie ik net
pi_53359779
Nog anderhalve maand en dan ga ik mijn avontuur in Canada beginnen!
pi_53402036
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:39 schreef KcA het volgende:
Canadian kick! Canada: Make Some Noise!
Canadian EH!

Ik zit nu bijna een maand in Canada en het bevalt me tot nu toe uitstekend
pi_53493879
Ik heb ruim 15jaar in Rexdale (Toronto) gewoond met alle plezier...! Hoe gaat het met jullie Canada avonturen?
pi_53537638
Het is niet echt druk hier...is Canada niet gewild?
pi_53538881
Bij mij is Canada wel gewild hoor. Ik heb alleen nog niet zoveel te vertellen Komt hopelijk over een paar weken wel.
pi_53586675
Tickets geboekt wordt ongeveer 4 maanden studeren in London, Ontario en 1.5 maand reizen excl. weekend uitstapjes uiteraard. Weet iemand hoe makkelijk het is om door die noordelijke provincies te reizen? dus Nunavut etc.
  maandag 1 oktober 2007 @ 05:40:35 #136
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_53608360
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:14 schreef Fiama het volgende:
Het is niet echt druk hier...is Canada niet gewild?
Gezien het grote getal 'ollanders' denk ik dat Canada zeer gewild is, tis alleen dat niet iedereen Fokt denk ik
Screw the future...
We're cold now!
pi_53641099
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:01 schreef superheist het volgende:
Tickets geboekt wordt ongeveer 4 maanden studeren in London, Ontario en 1.5 maand reizen excl. weekend uitstapjes uiteraard. Weet iemand hoe makkelijk het is om door die noordelijke provincies te reizen? dus Nunavut etc.
Dat lijkt me dus ook interessant om te weten. Ik ben van plan zeker een auto te huren of te kopen en dan lekker pad gaan. En het lijkt me heel leuk om een keer wat verder naar het noorden te gaan. Iemand daar ervaring mee. Is het te doen met een auto?
pi_53711746
Nunavut zal lastig worden om te bereiken. Ik zat laatst 500km onder inuvik en de weg was al een en al sneeuw en al meerdere keren afgesloten
pi_53800071
Thanks!

Heb jij trouwens een auto gekocht of gehuurd? Volgens mij is het zonder auto niet echt heel handig, maar ik weet nou niet echt wat goedkoper zal zijn. Kopen of huren.

-ben irrem trouwens alleen even op een ander account-
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_53805897
Ik heb hier een auto gekocht. Dat is heel erg handig alleen kost het ook aardig wat. Zeker als je verder naar het noorden gaat wordt de benzine veel prijziger. Ik moet ook echt snel werk hebben, want ik ben bijna door mijn geld heen. En bijna is echt bijna
Huren kan pas vanaf 23+ en dat is ook behoorlijk prijzig en je moet ook goed navragen waar je allemaal niet met een huurauto mag rijden.
pi_53931481
Een goede vriendin komt naar Vancouver in December en wil graag gaan skien (hopen dat er genoeg sneeuw ligt dan). Nou lijkt mij Grouse Mountain wel leuk. Iemand ervaring met grouse mountain?
pi_53931639
Van wat ik hoor is dat Grouse duur is. Er zijn ook andere plekken in de buurt om te skieen. Manning Park bijvoorbeeld. Of die 2 andere bergen in Vancouver of zelfs naar Mt Baker gaan.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:42:16 #143
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_54176577
De gozer(/kennis van mijn vader) die me mijn huidige stageplek heeft bezorgd (hier in NL nog) [niet dat ik lui ben maar hij heeft connecties ].
Wil mijn tweede stageplaats ook regelen en wil dit in Canada doen... (hij heeft er zelf ook gewerkt) en hij kon het wel regelen zei hij. En hij kon het me erg aanbevelen (hij kwam er overigens zelf mee)

Zijn er mensen die daarmee ervaring hebben, heel toevallig?
Ben er nog nooit geweest maar heb al wel veel verhalen van hem gehoord, echter zijn die van pak m beet 20 jaar terug...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_54176750
Halve Canadees meldt zich. Mn moeder komt uit Montreal en ik heb nog familie en vrienden in Canada wonen. Een paar keer lange vakanties gevierd in dat prachtige land en aan het sparen voor de volgende trip. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_54183336
Vandaag welkomspakket van m'n universiteit gekregen ziet er allemaal mooi & relax uit Ook een mooie verassing dat ik 12 april al klaar ben met onderwijs daar, en dus bijna twee maanden kan reizen! (dacht eerst 1 maand & 1 week ) Ik weet nog niet helemaal wat ik in die twee maanden wil doen.. dacht iets in de richting van: Seatle -> BC incl. rockies -> alaska. Weet alleen niet of ik mij daar twee maanden kan vermaken..
pi_54188643
Nee lukt je niet. Zelfs niet als je heel lang de tijd neemt. Je kunt wel nog een maand naar Banff gaan om te snowboarden/skien. Seizoen duurt tot half mei/eind mei. Ik zit nu ook in Banff en hoop werk te hebben bij Sunshine.
pi_54197092
Hier 2 newbies in Canada,
We zijn 2 weken geleden geemigreerd naar Saskatchewan.
Emigreren is niet altijd even makkelijk maar het land, de mensen en de prachtige natuur maken alles goed!!

www.wvincanada.com
pi_54203646
Ben jaloers op jullie!

Over anderhalve week is het voor mij zover! 10 maanden door Canada reizen
pi_54213501
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 17:03 schreef Irrem het volgende:
Ben jaloers op jullie!

Over anderhalve week is het voor mij zover! 10 maanden door Canada reizen
Weet je al wat meer over het werk?
  zondag 28 oktober 2007 @ 01:30:21 #150
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54214657
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 08:28 schreef wvincanada het volgende:
Hier 2 newbies in Canada,
We zijn 2 weken geleden geemigreerd naar Saskatchewan.
Emigreren is niet altijd even makkelijk maar het land, de mensen en de prachtige natuur maken alles goed!!

www.wvincanada.com
Wat was de reden als ik vragen mag? Werk? Ruimte? Omgeving?
  zondag 28 oktober 2007 @ 01:52:33 #151
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54215073
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 01:30 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd. Jong stel nog

Als ik érgens heen ZOU emigreren dan zou het Canada zijn
  zondag 28 oktober 2007 @ 01:56:49 #152
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54215146
Zeker, als we het hier zat zijn, om wat voor reden dan ook, staat Ontario hoog op de 'verlanglijst'.

Ongeveer hetzelfde klimaat en omgeving als Michigan dus dat zit wel goed. En het is vlakbij, voor Amerikaanse/Canadese begrippen.
pi_54216904
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 01:30 schreef popolon het volgende:

[..]

Hallo,

De hoofdreden is: Op zoek naar meer ruimte, we woonden in een mooi huis met een naar nederlandse begrippen flinke tuin maar we voelden ons opgesloten en het drukke en gestreste nederland benauwde ons gewoon. We wilden altijd al een klein boerderijtje hebben met enkele paarden waar de eerstvolgende buren een kilometer verderop wonen. Het lijkt erop dat we het hier gaan vinden. Als we het stadje uitrijden zitten we gelijk midden in de prairie, echt cowboy country! Hier komt nog bij dat de mensen ontzettend vriendelijk zijn en er hangt echt een relaxed sfeertje. Er is genoeg werk in het stadje en vlak daarbuiten staan er genoeg lappen grond te koop voor weinig.

Groetjes
  zondag 28 oktober 2007 @ 04:41:38 #154
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54216914
Dat klinkt erg ...... ruim.

Voor mij weer net iets te ruim als je buren een kilometer verderop wonen maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.

Welkom in dit subforum trouwens.
pi_54219285
Wat voor werk ben je van plan te gaan doen in zo'n stadje?
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:47:05 #156
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_54219353
Ben ook benieuwd naar de werkgelegenheid in dat soort gebieden.
Een collega is naar CND geemigreerd maar woont nu in hartje Quebec. Ook niet echt landelijk dus.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_54230133
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:43 schreef Erasmusch het volgende:
Wat voor werk ben je van plan te gaan doen in zo'n stadje?
We zijn beide werktuigbouwers en praktisch ingesteld, daar is in dit gebied veel vraag naar. Ik werk nu bij een constructiebedrijf. Ik doe de enigineering, een hoop producten voor de landbouw en olieindustrie, olie is echt booming in SK. Ik heb mijn baan gevonden via het internet, work permit aangevraagd en zo zijn we hier gekomen.
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:59:20 #158
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54230925
Leuk.

Een oude vriend van me is ook richting Canada gegaan om daar z'n eigen boerenbedrijf op te zetten. Vertrokken uit Nederland mede vanwege de regels op zijn vakgebied.

En met succes, hij boert goed.
  maandag 29 oktober 2007 @ 15:55:30 #159
64191 boerinnetje
pi_54245920
Gottegot, ben nu bijna 3 maanden in Canada (Mississauga, ON) en na een 8 maanden Winnipeg, MB, valt dit toch wel tegen. Zelfs de vreselijke Winterpeg winters doen warm aan, want friendly Manitoba is toch wel wat anders dan het kille Toronto. Dat ik geen stadsmens ben dat werkt nogal tegen me, het is voor me moeilijk te bevatten dat ik in de file moet staan om de natuur en de rust op te zoeken.

Daarnaast is het vinden van passend werk, ik dacht dat ik wel tot meer in staat was dan een administratieve receptiebaan, erg lastig. Er zijn hier te veel hoogopgeleide migranten, en ik ben echt niet beter dan mijn Chinese of Indiase mede-migrant. 40 keer solliciteren en 1 gesprek is echt geen uitzondering. Hoe goed je brieven en cv ook zijn. Verder dan enkele temp baantjes ben ik nog niet gekomen en zelfs de lokale supermarkt wil me niet.....

Maar, manlief en ik hebben inmiddels wel bedacht dat we hier niet blijven, ik word er doodongelukkig van. Misschien gaan we ons ergens anders vestigen in Canada, of gaan we totaal ergens anders heen, het maakt ons allemaal niet uit.

Canada is een mooi land, maar voor een carriere moet je het, in de meeste gevallen, zeker niet doen. En een Canadees paspoort is voor mij ook geen doel an sich ofzo, in tegenstelling tot veel migranten, die daarna vrolijk Canada verlaten....
pi_54257240
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 20:14 schreef wvincanada het volgende:

[..]

We zijn beide werktuigbouwers en praktisch ingesteld, daar is in dit gebied veel vraag naar. Ik werk nu bij een constructiebedrijf. Ik doe de enigineering, een hoop producten voor de landbouw en olieindustrie, olie is echt booming in SK. Ik heb mijn baan gevonden via het internet, work permit aangevraagd en zo zijn we hier gekomen.
Leuk nog meer NLers in Saskatchewan! En zo'n beetje mijn leeftijd ook (als je al NLers vind hier zijn het meestal 50+). Ik woon nu al weer 6 jaar in Regina, SK maar ben aardig wat in Saskatoon (vorig weekend) en The Battlefords geweest (en meer noorderlijk ook). Ik ben 'binnengekomen' via mijn ex-vrouw die Canadees is en gelukkig niet via de ellenlange procedures die sommige mensen moeten doorstaan.

En we hebben idd een groot tekort aan practisch ingestelde werktuigbouwers ...ze vertrekken nog steeds met bosjes naar Alberta zodra de scholing voorbij is. Er is zowiezo werk zat hier. Ikzelf zit in de financiele industrie (voor een groot financieel plannings buro) en heb het prima naar mijn zin! Alles is zo relatief goedkoop nog en veel vrijheid en ruimte.
pi_54257259
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:55 schreef boerinnetje het volgende:
---weg!---
Canada is een mooi land, maar voor een carriere moet je het, in de meeste gevallen, zeker niet doen. En een Canadees paspoort is voor mij ook geen doel an sich ofzo, in tegenstelling tot veel migranten, die daarna vrolijk Canada verlaten....
Aw da's erg jammer om te horen! Winnipeg is hetzelfde klimaat als hier in Regina en het is even wennen (meer dan 8 maanden dus) en dan gaat het prima hoor! -20 tot -30 is geen probleem, zolang je je maar goed kleed en lekker gezellig met je familie en vrienden binnen dingen kan doen. Ook met die 'extreme' temperaturen is het buiten best goed te vertoefen in het zonnetje en uit de wind. Maar da's mijn mening dus, na strenge 6 winters. Toronto hoef ik idd echt niet naar toe, ik ken zat mensen in mijn omgeving die het geprobeerd hebben maar die komen steevast terug naar Saskatchewan of Alberta. Het is een kille, dure stad met weinig carriere banen tenzij je geluk hebt.

Het kan ook best meevallen qua carriere mogelijkheden want ik heb alleen een MBO opleiding die totaal niet relatief is met mijn huidige baan en ik verdien behoorlijk goed. Zolang je je ogen open houd en niet opgeeft, kan je zeker wel een goede carriere opbouwen. 2 jaar geleden werkte ik nog via Manpower uitzendburo voor een middelmatig salarisje en door mijzelf in de kijker te werken heb ik een goede aanbieding gehad van een ander bedrijf met veel groei mogelijkheden.

Ik kan jullie in ieder geval aanraden om Toronto te verlaten en richting het westen te gaan, er zijn echt goede mogelijkheden in Saskatchewan en Alberta .
pi_54262595
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:36 schreef tevebe het volgende:
Weet je al wat meer over het werk?
Nee, ik heb besloten om, zodra ik in Canada ben, me daar te gaan orienteren. Voorlopig is het voor mij niet nodig om te gaan werken, maar mocht er zich een leuke gelegenheid voordoen dan zou ik die kans zeker pakken.

Ik heb nog steeds geen vast plan en ik denk dat het goed is. Het enige wat ik weet is dat ik 7 november begin in Vancouver en op 4 september 2008 van Toronto weer terugvlieg naar NL.

Ben best zenuwachtig nu het zo dichtbij komt. Ik hoop dat ik snel wat contacten kan leggen.
pi_54308031
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 06:45 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Leuk nog meer NLers in Saskatchewan! En zo'n beetje mijn leeftijd ook (als je al NLers vind hier zijn het meestal 50+). Ik woon nu al weer 6 jaar in Regina, SK maar ben aardig wat in Saskatoon (vorig weekend) en The Battlefords geweest (en meer noorderlijk ook). Ik ben 'binnengekomen' via mijn ex-vrouw die Canadees is en gelukkig niet via de ellenlange procedures die sommige mensen moeten doorstaan.

En we hebben idd een groot tekort aan practisch ingestelde werktuigbouwers ...ze vertrekken nog steeds met bosjes naar Alberta zodra de scholing voorbij is. Er is zowiezo werk zat hier. Ikzelf zit in de financiele industrie (voor een groot financieel plannings buro) en heb het prima naar mijn zin! Alles is zo relatief goedkoop nog en veel vrijheid en ruimte.
Hey,
Ja, volgens mij halen we de gemiddelde leeftijd hier behoorlijk omlaag.
Wel ff wennen hoor, best heftig dat emigreren.
Als je ooit in de buurt bent dan moet je maar een seintje geven.

Gr,
Vincent
pi_54331823
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 13:25 schreef Irrem het volgende:

[..]

Nee, ik heb besloten om, zodra ik in Canada ben, me daar te gaan orienteren. Voorlopig is het voor mij niet nodig om te gaan werken, maar mocht er zich een leuke gelegenheid voordoen dan zou ik die kans zeker pakken.

Ik heb nog steeds geen vast plan en ik denk dat het goed is. Het enige wat ik weet is dat ik 7 november begin in Vancouver en op 4 september 2008 van Toronto weer terugvlieg naar NL.

Ben best zenuwachtig nu het zo dichtbij komt. Ik hoop dat ik snel wat contacten kan leggen.
Het heeft ook niet echt zin om van te voren al te zoeken.. Er is genoeg werk in de resorts. Ik werk nu voor Sunshine in Banff. Ik weet niet of ik er blijf.. het salaris is niet goed, maar je krijgt een gratis skipas, maar ik kan niet rondkomen van het salaris per maand.. Ben er nog over aan het nadenken.
pi_54494243
Sinds afgelopen woensdag ben ik 10 maanden kaaskop in Canada!!

Veel duitsers en australiers hier!
pi_54555977
Whister en Banff lijken wel down under..
  maandag 12 november 2007 @ 21:05:03 #167
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_54558928
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:59 schreef Irrem het volgende:
Sinds afgelopen woensdag ben ik 10 maanden kaaskop in Canada!!

Veel duitsers en australiers hier!
Waar is hier? Toen ik in Niagara Falls was kwam ik juist heel veel Nederlanders tegen, tussen NF en Toronto. Heb familie wonen in Sudbury, Niagara Falls en Cambridge die daar in de jaren '60 zijn geëmigreerd.
pi_54589119
Als ik klaar ben met m'n studie zal mijn score 93 zijn van de 100 in het punten systeem, toch maar m'n achterhoofd houden dan
pi_54589421
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:05 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Waar is hier? Toen ik in Niagara Falls was kwam ik juist heel veel Nederlanders tegen, tussen NF en Toronto. Heb familie wonen in Sudbury, Niagara Falls en Cambridge die daar in de jaren '60 zijn geëmigreerd.
Hier is vancouver. Heb nog geen enkele NL gezien, alleen degene die al lange tijd geleden zijn geemigreerd.
Zit nu in downtown, morgen ga ik hier weg en ga ik naar een andere wijk van vancouver.

Ik heb familie wonen in Thunder Bay die ga ik halverwege volgend jaar even bezoeken!
  zaterdag 17 november 2007 @ 19:13:52 #170
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54678304
Iemand die weet hoe het precies zit met het collegegeld voor nederlandse studenten in Canada (ik wil mijn master er mss doen)? Want wat ik zo lees op verschillende sites is zeker niet hoopgevend

http://www.bei.umontreal.ca/bei/ds_exemption.htm

Zonder die exemption kom je niet ver. Ik kan geen 16000$ ophoesten
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_54687544
16000.. Toen ik keek zou het me zo'n 20k kosten Was wel voor UBC in Vancouver.
pi_54748956
UBC is groot !! We zijn er met de auto doorheen gereden, maar dat is gewoon een complete stad opzich!

Wat een ***weer kan het trouwens hier in Vancouver zijn
pi_54749099
Ze mogen er wel eens gaan 'uitvinden' dat het veiliger wordt op de weg als je er regel van maakt dat je op de linkerbaan sneller mag rijden dan op de rechterbaan ipv je zelf mag weten op welke baan je iemand inhaalt.
Scheelt wat ongelukken en zendtijd op de 6 o'clock news.
pi_54753521
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:27 schreef Irrem het volgende:
UBC is groot !! We zijn er met de auto doorheen gereden, maar dat is gewoon een complete stad opzich!

Wat een ***weer kan het trouwens hier in Vancouver zijn
Tja Vancouver is een mooie stad maar het weer kan er vaak zwaar *** zijn. We hadden ook echt een waardeloze zomer. We hadden 37C in downtown, maar we hadden in totaal 10 goede dagen.
pi_54944607
Even een tvp. Heb komende woensdag een afspraak met een prof hier om m'n onderzoeksvoorstel te bespreken. Als alles doorgaat hoop ik vanaf 30 maart een maand of 4 in downtown Vancouver te verblijven
pi_55169941
tvp
pi_55408256
Ben vandaag teruggekomen uit Whistler.

Was erg leuk en veel sneeuw, alleen het geld gaat zo hard :-(
pi_56253987
Wat vinden jullie van het karakter en beleefdheidsvormen van Canadezen, is daar iets generaliseerbaars over te zeggen tov NL?
pi_56254406
Ze houden iig geen deuren voor je open.
pi_56254738
Minder kortzichtigheid en vooroordelen t.o.v. andere bevolkingsgroepen.
Kan misschien komen omdat iedereen eigenlijk import is in Canada.
pi_56256177
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:20 schreef tevebe het volgende:
Hier (op de uni) wel eigenlijk.. omdat ze nergens friggin automatische deuren hebben.. gelukkig bedankt iedereen elkaar ook als ze de deur open houden

Ik zit inmiddels 2.5 week in London, Ontario bevalt enorm! momenteel -9 met een mooi laagje sneeuw (10-15 cm) vorig weekend naar Toronto geweest, en zondag Niagara falls bekijken Valt me op dat bijna iedereen erg aardig en open is, studie materiaal is vrij simpel en langzaam en iedereen is gewend aan de kou.. kom ik aan met m'n opblaasbare binnenjas (extra insulatie), thermo ondergoed, sjaal, muts

Enige waar ik me nu nog een beetje aan erger is dat alle prijzen excl. belasting zijn en dat ze overal die klote tips moeten hebben.. zaterdag in een club in Toronto (the government) maakt zo'n gast een blikje bier open en neemt ie er automatisch 50c tip voor
pi_56258992
Ah ja de tips. Als je ze geen tips geeft kan het de volgende keer lang duren voordat je geholpen wordt. Soms beginnen ze te schreeuwen en sommige maken er geen probleem van als je geen tip geeft.
Hoe koud heb je het tot nu toe meegemaakt in Ontario?
pi_56262464
koudste was (incl. windchills) -25 dit weekend.. wat tijdens een city-trip voor mij toch echt te koud is.. dus alles met de taxi gedaan, of als je ergens heenloopt om de 2.5 blocks ergens naar binnen gaat (koffie, eten, winkelen)

Nog tips qua reizen? ik zit te denken aan: met spring break een tourtje rond oost Canada te doen.. Halifax, St. Johns etc. Met pasen naar New York. Montreal een weekendje, Quebec city een weekend. En in Mei een maand naar het westen naar Seattle, the rockies, Vancouver, Victoria, Alaska en mss ook ergens Alberta erbij stoppen.
pi_56263211
-25 is idd koud. Dat was het hier zondag nog. -32 is tot nu toe voor mij het koudst hier geweest.
Alaska ligt wel een beetje ver weg. Dat doe je niet zo maar. Als je de kans hebt is het echter wel de moeite waard.
pi_56281576
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:20 schreef tevebe het volgende:
Inderdaad, ze kijken niet even om of er iemand achter ze loopt. De deur klapt lekker dicht in je gezicht.

Voor de rest heb ik hier geleerd om elke keer 'excuse me' te zeggen. Dat zeggen ze hier echt constant

Ik werk nou in Kelowna in een hostel, gezellig hoor. Maandag en dinsdag druiven geplukt bij -15 graden. Koud!! Maar wel lekker verdienen
  donderdag 24 januari 2008 @ 19:45:03 #186
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56282159
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 22:15 schreef superheist het volgende:
koudste was (incl. windchills) -25 dit weekend.. wat tijdens een city-trip voor mij toch echt te koud is.. dus alles met de taxi gedaan, of als je ergens heenloopt om de 2.5 blocks ergens naar binnen gaat (koffie, eten, winkelen)

Nog tips qua reizen? ik zit te denken aan: met spring break een tourtje rond oost Canada te doen.. Halifax, St. Johns etc. Met pasen naar New York. Montreal een weekendje, Quebec city een weekend. En in Mei een maand naar het westen naar Seattle, the rockies, Vancouver, Victoria, Alaska en mss ook ergens Alberta erbij stoppen.
Halifax is erg leuk
Vooral erg leuk als je uit wilt gaan. Veel bars zitten dicht bij elkaar

Montreal is ook een enorm leuke stad.
pi_56282460
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:22 schreef Irrem het volgende:

[..]

Inderdaad, ze kijken niet even om of er iemand achter ze loopt. De deur klapt lekker dicht in je gezicht.

Voor de rest heb ik hier geleerd om elke keer 'excuse me' te zeggen. Dat zeggen ze hier echt constant

Ik werk nou in Kelowna in een hostel, gezellig hoor. Maandag en dinsdag druiven geplukt bij -15 graden. Koud!! Maar wel lekker verdienen
Holy shit, Kelowna? Welk hostel? Ik zit nu alweer 5 maanden in Kelowna en het bevalt me nog uitstekend . Ik vertrek op 30 april weer naar Nederland, dus nog 3 maanden te gaan!
pi_56283715
In Kelowna International Hostel op Pandosy Street! Ik hoorde dat Kelowna in de zomer het best is, maar vind het in de winter ook goed te doen

Waar zit jij dan?
pi_56291906
Ik woon in de Okanagan College Residence op KLO. Zo'n 15 minuten lopen van je vandaan, wat grappig! Al eens uitgeweest in Kelowna? Ja, Kelowna in de zomer is erg lekker maar inderdaad, de winter bevalt me ook! Tis eigenlijk fantastisch qua weer, zon of sneeuw, weinig wind en weinig regen.
Nog van plan om naar Big White te gaan?
pi_56311914
Een aantal mensen uit mijn hostel gaan naar school daar!

Ben tot nu toe twee keer uit gegaan. Naar de Blue Gator (veel oudere mensen maar erg gezellig) en ook een keer naar een club maar daar draaiden ze alleen R&B en Hiphop. Niet echt mijn ding.

Ben 2 weken geleden even een daagje naar Big White gegaan met de shuttle bus. Het was toen erg bewolkt, misschien dat ik volgende week weer een keer ga.
pi_56312201
Hier een paar foto's van dit mooie land.

Misschien dat ik er zo nog een paar upload
pi_56312526

Op weg naar Fairbanks

Erg fijn rijden zo.

Overstekend wild.

Banff van bovenaf.

Omgeving Banff.

Hertjes.

Johnston Canyon

Banff vanaf Norquay.
pi_56314690
Wow!

Mooie foto's. Ik hoop dat ik op tijd ben om nog wat van dat winterse landschap mee te maken. Ben van plan ergens eind februari naar Banff te gaan!
pi_56314795
De winter duurt nog lang
Ik vertrek woensdag met de laatste bus naar het vliegveld van Calgary en vlieg de volgende ochtend naar Montreal. Ik heb er veel zin in om die kant van Canada te bekijken.
Ik zal binnenkort wel meer fotos uploaden zodra ik al mijn fotos heb.
Heeft iedereen t in Kelowna ook de hele tijd over Facebook?
pi_56314956
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 06:06 schreef tevebe het volgende:
De winter duurt nog lang
Ik vertrek woensdag met de laatste bus naar het vliegveld van Calgary en vlieg de volgende ochtend naar Montreal. Ik heb er veel zin in om die kant van Canada te bekijken.
Ik zal binnenkort wel meer fotos uploaden zodra ik al mijn fotos heb.
Heeft iedereen t in Kelowna ook de hele tijd over Facebook?
Niet alleen hier in Kelowna. Iedereen die ik tegenkom en mee optrek vraagt of ik ook facebook heb. Heb maar een accountje aangemaakt, maar hyves is leuker

Ik ben van plan om eind februari langzaam richting het oosten te reizen. Ik zal een langere tijd inThunder Bay verblijven om mijn familie te bezoeken, maar ik hoop echt dat ik in de zomer in het oosten ben. Nova Scotia en New Foundland blijken de moeite waard te zijn. En dit jaar viert quebec city haar 400 jarig bestaan. Een leuk feestje daar dus het hele jaar door!

Veel plezier in Montreal
  zaterdag 26 januari 2008 @ 09:35:19 #196
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56315320
Banff staat ook op mijn lijstje
pi_56330453
Het is wintercarnaval volgens mij in Montreal als ik er ben. En ik hoor inderdaag goede verhalen over NS en NF.
Banff is leuk in de winter... Dan is het minder druk - nog steeds heel druk - dan in de zomer.
pi_56331135
Net even het weerbericht gezien. Komende week high of -22 en en low of -29. Lekker....
  zondag 27 januari 2008 @ 02:52:00 #199
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_56333703
Hoe lang is het eigenlijk vliegen van Schiphol naar Ottowa/Montreal/Toronto?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_56334161
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 23:49 schreef tevebe het volgende:
Net even het weerbericht gezien. Komende week high of -22 en en low of -29. Lekker....

Hier is het gelukig maar -10 graden Ik moet wel zeggen dat ik het leuk vind om een een keertje een goeie winter te hebben. En dan niet de 7 tot 10 graden en veel regen in nederland
pi_56344817
quote:
Op zondag 27 januari 2008 02:52 schreef OFfSprngr het volgende:
Hoe lang is het eigenlijk vliegen van Schiphol naar Ottowa/Montreal/Toronto?
Zo'n 6,5u. Tenzij je tussenstop hebt.
pi_56685184

Ik zit nu definitief van 29 maart t/m 12 juli in Vancouver. Hoop een kamertje te vinden in downtown, aangezien ik daar ook m'n stage moet lopen

Als iemand nog iets in de aanbieding heeft
pi_56691665
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 15:44 schreef WooZ het volgende:

Ik zit nu definitief van 29 maart t/m 12 juli in Vancouver. Hoop een kamertje te vinden in downtown, aangezien ik daar ook m'n stage moet lopen

Als iemand nog iets in de aanbieding heeft
craigslist.ca
pi_56695168
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:42 schreef Irrem het volgende:

[..]

craigslist.ca
die heb ik al gelukkig
pi_56762076
Ben er hard over na aan het denken om een autootje te kopen en daarmee lekker ga rondrijden. Maar die verzekering zit wel erg ingewikkeld in elkaar! Heb met ICBC gebeld en die vertelde me dat ik voor elke provincie die ik wil bezoeken, apart moet gaan vragen hoe de regels mbt het rijbewijs daar zijn.

Iemand een idee hoe het makkelijk kan?
pi_56764861
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:16 schreef Irrem het volgende:
Ben er hard over na aan het denken om een autootje te kopen en daarmee lekker ga rondrijden. Maar die verzekering zit wel erg ingewikkeld in elkaar! Heb met ICBC gebeld en die vertelde me dat ik voor elke provincie die ik wil bezoeken, apart moet gaan vragen hoe de regels mbt het rijbewijs daar zijn.

Iemand een idee hoe het makkelijk kan?
Ik heb mijn auto verkocht 3 weken geleden. Auto 5 maanden in mijn bezit geweest. Ik heb de auto (Explorer) in Vancouver gekocht en bij een verzekeraar op east hastings ( ) verzekert. Eerst enkele weken in BC rond gereden en daarna naar Yukon voor een maand. Daarna is de auto 3 maanden in Alberta geweest. Ze zeggen dat de verzekering na 1 maand in een andere provincie stopt, maar echt zeker weet ik dat niet. De auto was verzekert tot 31 december, maar hebben in Golden (BC) de auto langer verzekert en een 'fals' adres opgegeven in Alberta en dat was geen probleem.
De verzekering voor de Explorer was 100$ per maand. Gescheurde autoruiten zijn heel normaal en word je ook niet voor aangehouden. De maximumsnelheid houdt niemand zich aan. Iedereen rijdt standaard minimaal 10km/h te hard.
Aan wat voor auto zit je te denken?
pi_56767818
* Spezza19 is bezig om naar Canada te emigreren!
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_56771790
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:51 schreef Spezza19 het volgende:
* Spezza19 is bezig om naar Canada te emigreren!
Canada is groot Waar precies ga je heen?
pi_56772293
Daar ben ik nog niet over uit. M'n familie woont in Ottawa, dus ik zal daar waarschijnlijk in de buurt gaan wonen.
Maar ja, eerst maar eens kijken of ik toegelaten ga worden. Ben nu gewoon alle informatie aan het verzamelen en te kijken wat er ik allemaal moet regelen.
pi_56772664
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 16:25 schreef Spezza19 het volgende:
Daar ben ik nog niet over uit. M'n familie woont in Ottawa, dus ik zal daar waarschijnlijk in de buurt gaan wonen.
Maar ja, eerst maar eens kijken of ik toegelaten ga worden. Ben nu gewoon alle informatie aan het verzamelen en te kijken wat er ik allemaal moet regelen.
Voor welk programma ga je? Voor skilled worker heb je minimaal 67 punten nodig. Daarnaast moet je ook een x-bedrag op je rekening hebben staan.
Ik was laatst in Ottawa en kan niet echt zeggen dat het leuk was daar. Maar goed het is winter en dan is alles wit en kun je ook niet echt een goede indruk krijgen. Misschien dat het in de zomermaanden veel leuker is.
Tot nu toe zou ik alleen in de omgeving van Vancouver willen en kunnen wonen. De rest trekt me allemaal niet zo.

Er is trouwens ook een forum over emigreren naar Canada. Ik meen www.canadabb.org ofzoiets iig.
pi_56772867
Ja klopt. Ottawa is niet het meest aantrekkelijk. Maar ja, mijn familie woont daar dus, en ja, dan is het voor het begin gewoon wat makkelijker.
Hoe werkt dat punten programma precies? Wat kan ik daar van verwachten?
Kan ik ergens vinden hoe dat zit met het benodigde geld? Op de site van de Ambassade kon ik 1,2,3 niks vinden, maar kijk zo nog wel ff verder.
pi_56774987
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 16:59 schreef Spezza19 het volgende:
Ja klopt. Ottawa is niet het meest aantrekkelijk. Maar ja, mijn familie woont daar dus, en ja, dan is het voor het begin gewoon wat makkelijker.
Hoe werkt dat punten programma precies? Wat kan ik daar van verwachten?
Kan ik ergens vinden hoe dat zit met het benodigde geld? Op de site van de Ambassade kon ik 1,2,3 niks vinden, maar kijk zo nog wel ff verder.
Die test staat hierergens in dit topic.. Ik ben na mijn studie goed voor 90+ punten ofzo, vooral dankzij hoge studie, en vloeiend frans en engels. Met HBO kom je er wel, als ik aanneem dat je goed engels spreekt...

Good luck
pi_56775174
Woei! Test gedaan. Kom op precies 67 punten. Maar dat komt omdat ik misschien mijn opleiding lager heb ingeschaald.
Ik spreek geen Frans, maar wil het wel gaan leren. En ik heb geen partner, dus daar score ik geen extra punten mee. :p

Daarnaast kan ik misschien nog extra punten krijgen als ik bij m'n oom of m'n neef direct kan werken.

[ Bericht 27% gewijzigd door Spezza19 op 16-02-2008 19:02:02 ]
pi_56775858
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:56 schreef Spezza19 het volgende:
Woei! Test gedaan. Kom op precies 67 punten. Maar dat komt omdat ik misschien mijn opleiding lager heb ingeschaald.
Ik spreek geen Frans, maar wil het wel gaan leren. En ik heb geen partner, dus daar score ik geen extra punten mee. :p

Daarnaast kan ik misschien nog extra punten krijgen als ik bij m'n oom of m'n neef direct kan werken.
Het is inderdaad handig om eerst bij familie te wonen. Dan kun je meer op je gemak naar iets zoeken wat je bevalt.
Als je al werk hebt krijg je 10 punten extra en als je de basis van Frans kent krijg je ook al 2 punten extra.
enkele jaren geleden moest je nog 17k op je rekening hebben staan als je wou emigreren. Volgens mij is dat nu iets minder geworden.
pi_56777340
hehe.. voor de grap ook even die test gedaan, kreeg alleen punten voor education, language & age, totaal 50 Gelukkig voorlopig nog niet van plan naar Canada te emigreren
pi_56777570
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 20:31 schreef superheist het volgende:
hehe.. voor de grap ook even die test gedaan, kreeg alleen punten voor education, language & age, totaal 50 Gelukkig voorlopig nog niet van plan naar Canada te emigreren
Ik kom enkele punten te kort en het geldbedrag wat nodig is om te emigreren
pi_56777864
Ik ben nog wel benieuwd waar ik dat benodigde bedrag terug kan vinden. Kan ik alvast beginnen met sparen.

Heb 'm gevonden!
Ik moet ongeveer 7000 euro bij elkaar sparen Dat moet wel lukken!

Ik lees nu trouwens ook dat wanneer je direct werk hebt bij aankomst, dat je het dan niet hoeft te hebben.

http://www.cic.gc.ca/english/pdf/kits/guides/ESap.pdf

[ Bericht 34% gewijzigd door Spezza19 op 16-02-2008 21:10:16 ]
pi_56780031
7k dat is wel een groot verschil met eerst. Ik ken iemand die ook interesse in emigratie had en die moest 17k hebben, maar die had dan ook niet genoeg punten. Misschien dat het daar aan lag.
pi_56780404
Het is afhankelijk van met hoeveel mensen je emigreert.

1 persoon moet $11k meenemen. 4 personen al rond de $20k
quote:
The minimum required funds may change at any time. Check our Web site to make sure you have the most
recent information.
We strongly recommend that you research the cost of living in the region of Canada where you intend to
live. Bring with you as much money as possible to make your establishment in Canada easier.
Selection
En dat dus.
pi_56780560
Gewoon flink sparen. Ottawa zal ook (veel) goedkoper zijn om te leven dan in Vancouver. Hoevaak ben je al in Canada geweest en wat is je reden waarom je wilt emigreren?
pi_56780670
Ik ben nog nooit in Canada geweest :p Ga ook eerst nog bij me familie langs om te kijken of ik me daar kan settlen. Maar goed, dat moet geen probleem zijn. Ierland en Engeland voelde ik me ook direct thuis.

De rede dat ik wil gaan emigreren is heel simpel. De Nederlandse overheid. :p En ja, ik weet Canada zal ook z'n nadelen hebben, net als praktisch elk ander land, maar ik begin me steeds meer te ergeren aan Nederland als land, de mentaliteit van de bevolking etc.
pi_56781122
Ah ok. Ik dacht voor vertrek dat ik ook wel in Canada zou kunnen wonen. Nu ben ik hier bijna 10 maanden en ben tot de conclusie gekomen dat alleen Vancouver mij trekt. Ik heb rondgereisd en nergens voelde ik me zo op mijn gemak als in Vancouver. Jammer dat het niet te betalen is om daar te wonen.
pi_56785100
Hé mijn posts verdwijnen, Ik zal wel weer iets verkeerd doen

Bedankt tevebe, ik ga weer even verder zoeken naar info.

En trouwens Vancouver
  zondag 17 februari 2008 @ 02:55:50 #224
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_56785149
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 22:46 schreef tevebe het volgende:
Ah ok. Ik dacht voor vertrek dat ik ook wel in Canada zou kunnen wonen. Nu ben ik hier bijna 10 maanden en ben tot de conclusie gekomen dat alleen Vancouver mij trekt. Ik heb rondgereisd en nergens voelde ik me zo op mijn gemak als in Vancouver. Jammer dat het niet te betalen is om daar te wonen.
Er zijn best goedkope plekken "ou of town"...
  zondag 17 februari 2008 @ 02:57:17 #225
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56785162
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 22:46 schreef tevebe het volgende:
Ik vind juist de omgeving Toronto / Hamilton (Ontario) helemaal geweldig. Zou ik zeker kunnen wonnen.
  zondag 17 februari 2008 @ 03:00:38 #226
201361 pepu
pi_56785200
quote:
Op zondag 17 februari 2008 02:57 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik vind juist de omgeving Toronto / Hamilton (Ontario) helemaal geweldig. Zou ik zeker kunnen wonnen.

Toronto vond ik "soso".

Iemand met ervaringen Montréal?
  zondag 17 februari 2008 @ 03:02:18 #227
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56785219
Daarom zeg ik ook 'omgeving'. Een deel van mijn familie woont in Hamilton.
pi_56785370
quote:
Op zondag 17 februari 2008 02:55 schreef pepu het volgende:

[..]

Er zijn best goedkope plekken "ou of town"...
Tuurlijk. Je kunt goed wonen in Burnaby, Poco en nog meer steden die tot GVA horen. Richmond wil je niet gezien worden . Zelf woonde ik 3 maanden in Abbotsford. Er wonen 125000 mensen maar er is niks te doen daar.
Ik had voor de grap eens gekeken naar een apartment in downtown, maar daar word je niet vrolijk van.
pi_56785385
quote:
Op zondag 17 februari 2008 02:57 schreef popolon het volgende:

[..]

Toen ik er deze week was lag er nog een heleboel sneeuw. Toronto heeft deze winter al 154cm sneeuw gehad! De stad zelf trekt mij niet zo en ook het landschap zag er niet zo mooi uit als Vancouver. Vancouver heeft the north shore mountains liggen. En verder altijd een mooi uitzicht op Mt Baker. Ik weet niet hoe de sfeer is in Toronto in de zomer, maar in Vancouver vond ik het geweldig!
  zondag 17 februari 2008 @ 03:20:19 #230
201361 pepu
pi_56785403
Vancouver en omgeving is toch 10x beter dan Toronto.
pi_56785406
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:00 schreef pepu het volgende:

[..]

Toronto vond ik "soso".

Iemand met ervaringen Montréal?
Ben nu weer enkele dagen in Montreal. Was 2 weken geleden hier ook al voor 4 dagen. In de winter is het uitgestorven. Vrienden van me zijn hier in de zomer geweest en dan is het echt heel gezellig zeggen ze. Vooral het oude centrum is dan een 'must'.
pi_56785420
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:20 schreef pepu het volgende:
Vancouver en omgeving is toch 10x beter dan Toronto.
Eens. Ik ga proberen of ik daar stage kan lopen of een semester kan doen. Daar studeren is helaas onbetaalbaar. Maar de lokatie van UBC is echt te gek.
pi_56785427
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:02 schreef popolon het volgende:
Daarom zeg ik ook 'omgeving'. Een deel van mijn familie woont in Hamilton.
Hoe ziet het eruit in de zomer dan? Wat ik ervan had gezien (vanaf de snelweg) was niet echt aantrekkelijk .
  zondag 17 februari 2008 @ 03:23:52 #234
201361 pepu
pi_56785433
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:20 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ben nu weer enkele dagen in Montreal. Was 2 weken geleden hier ook al voor 4 dagen. In de winter is het uitgestorven. Vrienden van me zijn hier in de zomer geweest en dan is het echt heel gezellig zeggen ze. Vooral het oude centrum is dan een 'must'.
Tja maar in de EU hebben we toch ook fijne plekken?

En nu ga ik pittuh.

pi_56785462
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:23 schreef pepu het volgende:

[..]

Tja maar in de EU hebben we toch ook fijne plekken?

En nu ga ik pittuh.

Klopt, maar vanwege de verhalen had ik meer van Montreal verwacht. Je kunt er goed shoppen, maar of dat een reden is om hierheen te komen?

Slaap lekker
  zondag 17 februari 2008 @ 03:28:52 #236
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56785467
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:22 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hoe ziet het eruit in de zomer dan? Wat ik ervan had gezien (vanaf de snelweg) was niet echt aantrekkelijk .
Groen. En veel ruimte.

Net zoals Michigan.

Vancouver vind ik grauw, en veel te nat.
pi_56785487
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:28 schreef popolon het volgende:

[..]

Groen. En veel ruimte.

Net zoals Michigan.

Vancouver vind ik grauw, en veel te nat.
Vancouver is juist een hele groene stad. Dat het te nat is ben ik met je eens, maar als Nederlander moet je daar wel gewend aan zijn.
Verder is het een hele actieve stad. Zie je overal mensen hardlopen, skaten, fietsen. Als je in Downtown bent sta je binnen 15min op het strand en binnen 20min ben je bij Grouse Mountain waar je lekker kunt skien.
Grauw kun je Vancouver imo niet noemen.
  zondag 17 februari 2008 @ 03:34:34 #238
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56785496
Ik bedoel grauw als in mist. Vaak zo'n mistige lucht, ook omdat het dus daar wat natter is zeg maar.
pi_56785530
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:34 schreef popolon het volgende:
Ik bedoel grauw als in mist. Vaak zo'n mistige lucht, ook omdat het dus daar wat natter is zeg maar.
Ah ok ik dacht dat je grauw als in grijs/onaantrekkelijk bedoelde.

Btw is fok! zo traag? Ik weet dat mijn verbinding traag is, maar het voelt alsof ik terug ben in het jaar 99 qua snelheid.
pi_56785569
quote:
Op zondag 17 februari 2008 02:50 schreef Irrem het volgende:
Hé mijn posts verdwijnen, Ik zal wel weer iets verkeerd doen

Bedankt tevebe, ik ga weer even verder zoeken naar info.

En trouwens Vancouver
[ link | afbeelding ]
Geen probleem. Hoe bevalt Kelowna? Nog naar Big White gegaan? Nog een tip voor als je een auto wilt kopen... Ga voor 4wd of voorwielaandrijving. Achterwielaandrijving is tricky als het glad is. Ik heb veel ongelukken gezien (ook eentje zelf gehad) en het merendeel wat ik gezien heb waren autos met rwd. Toen ik van de weg schoot had ik ook de auto niet op 4wd staan. Niet dat je geen ongelukken met voorwielaandrijving kunt krijgen, maar wegrijden en bochten maken gaat allemaal makkelijker.
pi_56787660
ik krijg het al warm, die foto's
pi_56794310
lk zal ook nog eens foto's plaatsen van m'n reis door BC,Yukon en Alaska.
  zondag 17 februari 2008 @ 19:09:32 #244
64191 boerinnetje
pi_56797136
Vancouver grauw? Ik kijk nu uit mijn raam en zie niets anders dan een grauwige witte waas. Normaliter kan ik de CN tower vanuit mijn 14 hoog appartementje in suburban Mississauga goed zien, maar nu niet eens het oh zo pittoreske winkelcentrum op loopafstand.

En in de zomer is Toronto heel aangenaam. Elk weekend een ander festival... Kan niet wachten tot de zon weer een beetje gaat schijnen en de lente aanbreekt.

Heb nog nooit in mijn leven echt in een stad gewoond, maar dat bevalt me dus niets, ik vertrek liever nu dan morgen naar een klein onbeduidend gat, alleen nog kijken of ik manlief meekrijg...
pi_56798871
Toen ik in Toronto was hadden we 1 goede dag met zon. Toen ik terug kwam van de falls was het ook weer mooi weer in Toronto.
Af en toe het zonnetje word ik wel blij van.
pi_56830103
Ik ben van plan om in de zomer lekker naar het oosten te gaan. In het hostel hier zitten veel canadezen die vooral uit quebec komen. Dus ik heb al een aantal adresjes waar ik welkom ben. Quebec city viert dit jaar het 400 jarig bestaan dus dat is zeker een bezoekje waard. Waar een hostel al niet goed voor is Ben trouwens erg benieuwd naar Nova Scotia en NewFoundland, ik hoorde dat de mensen daar erg relaxt zijn.

Enne, tevebe heeft facebook

Ik doe er zelf niet zo heel veel mee, maar zoveel mensen vroegen of ik facebook had dat ik maar even een pagina aan heb gemaakt.
pi_56830122
Ik stuur m'n fam thuis ook gewoon de links van m'n facebook albums foto's van Niagara en Toronto zien er verdacht veel hetzeflde uit, behalve dat ik te cheap was om 20 dollar te betalen voor de CN tower

Over 5 dagen spendeer ik m'n springbreak trouwens in Newfoundland & Nova Scotia, helaas dus maar 9 dagen, had wss beter 1 v/d 2 kunnen kiezen.. maar heb er iig veel zin in, lekker beetje rondlopen/reizen daar! terwijl de meeste naar de amerikaanse lloret gaan, ie. Cuba, Cancun
pi_56830124
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:20 schreef tevebe het volgende:

[..]

Het oude centrum is geloof ik 150 jaar oud. Toffe steden, zowel Montreal als Toronto. Zou ik ook ng wel willen wonen, er is tenminste iets te doen instead of the shithole waar ik nu zit
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 20 februari 2008 @ 02:11:28 #249
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56852632
Ik zit al sinds augustus in Montreal, en wat ze zeggen is waar: Montreal is het Parijs van Noord-Amerika. Er zijn hier vier universiteiten en dat is te merken ook: heel veel jonge mensen. Er zijn ongelooflijk veel bars en clubs en nog veel meer restaurants. Mooie omgeving ook, en je zit binnen een paar uur in Ottawa of Quebec City. In 'the ghetto', de binnenstad van Montreal, wordt Engels en Frans gesproken, daarbuiten voornamelijk Frans. Maar met alleen Engels kun je je hier prima redden.

Overigens: ik ga in mei en juni een roadtrip maken. Mocht iemand interesse hebben, hier ongeveer het schema:

1 mei vertrek vanuit Montreal. In ongeveer 10 dagen naar Vancouver. Op 10 mei landen er twee Nederlandse vrienden van me in Vancouver, die daarna een maand meereizen. Vanuit Vancouver gaan we de Rocky Mountains in. SUPER SUPER mooi... Whistler, Kamloops, Jasper, Banff, Kelowna, etc. Veel spectaculaire natuur, veel mountainbike trails, kanoen, skydiven, bungeejumpen, etc.

Op 31 mei zijn we dan weer terug in Vancouver, waarna we naar het zuiden gaan: richting de VS. Eerste stop is Seattle, en daarna door naar het zuiden langs de westcoast: San Fransisco, Hollywood, Las Vegas, Mexico, Area 51 (jaja), the Grand Canyon, etc. Op 8 juni zitten we in Las Vegas, waar mijn twee andere reisgenoten dan (wegens tijdgebrek ivm hun werk) weer naar Nederland terugvliegen. Ik rijd daarna nog door naar de oostkust, dwars door redneck VS heen, eindigend in Washington DC rond/op 30 juni!

Mocht er iemand interesse hebben: we rijden met een Pontiac Transport Minivan, waar nog plek is voor 1 of 2 mensen op het traject waar we al met zijn drieen zijn. Ik heb 6 zitplaatsen, maar met 4 of 5 mensen reizen is iets makkelijker, omdat we onderweg of in tenten overnachten, of (en bij voorkeur) bij couchsurfers thuis! Gratis en voor niets.

Om je een idee te geven van de kosten: Wouter en Remco (want zo heten ze) zijn 1250 EUR kwijt nu voor hun vlucht en kosten voor de auto, inclusief benzine. Overnachten is verder gratis doorgaans, dus daar heb je geen kosten aan.

Dus. Enzo. Blame Canada!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_56852943
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 04:43 schreef Irrem het volgende:
Ik ben van plan om in de zomer lekker naar het oosten te gaan. In het hostel hier zitten veel canadezen die vooral uit quebec komen. Dus ik heb al een aantal adresjes waar ik welkom ben. Quebec city viert dit jaar het 400 jarig bestaan dus dat is zeker een bezoekje waard. Waar een hostel al niet goed voor is Ben trouwens erg benieuwd naar Nova Scotia en NewFoundland, ik hoorde dat de mensen daar erg relaxt zijn.

Enne, tevebe heeft facebook

Ik doe er zelf niet zo heel veel mee, maar zoveel mensen vroegen of ik facebook had dat ik maar even een pagina aan heb gemaakt.
Vergis je niet op de afstanden. Zeker niet als je wilt rijden. De omgevint TOT Calgary is de moeite waard. Daarna is het harstikke vlak en is het behoorlijk saai (prairies). Waar je nu zit is het nog zo'n 5000km.
Ik had ook mensen ontmoet toen ik in Dawson City was die uit Quebec kwamen. Ik ben alleen de emailadressen kwijtgeraakt. Dit was namelijk nog voor ik Facebook had
Post ook eens enkele van jouw albums of enkele foto's. Ik heb volgens mij maar 1 foto van Kelowna er op gezet, omdat het bagger was toen ik er was.
pi_56852945
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 05:08 schreef superheist het volgende:
Ik stuur m'n fam thuis ook gewoon de links van m'n facebook albums foto's van Niagara en Toronto zien er verdacht veel hetzeflde uit, behalve dat ik te cheap was om 20 dollar te betalen voor de CN tower

Over 5 dagen spendeer ik m'n springbreak trouwens in Newfoundland & Nova Scotia, helaas dus maar 9 dagen, had wss beter 1 v/d 2 kunnen kiezen.. maar heb er iig veel zin in, lekker beetje rondlopen/reizen daar! terwijl de meeste naar de amerikaanse lloret gaan, ie. Cuba, Cancun
Het is wel een must vind ik om de CN tower in te gaan. Toen ik er was was het weer gelukkig goed, maar de andere dagen dat ik in Toronto was was het weer bagger en dan zou ik ook geen geld betalen om er in te gaan en niks te zien.
Ben je niet toe aan wat zon? ik zou voor Cancun kiezen. Ik verlang na 5 maanden winter naar zon!
pi_56852954
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 05:11 schreef Shivo het volgende:

[..]

Het oude centrum is geloof ik 150 jaar oud. Toffe steden, zowel Montreal als Toronto. Zou ik ook ng wel willen wonen, er is tenminste iets te doen instead of the shithole waar ik nu zit
Naja het is inderdaad niet oud voor ons, maar zij noemen het zelf het oude gedeelte. Welk shithole zit je nu?
pi_56852959
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 02:11 schreef darktower het volgende:
Ik zit al sinds augustus in Montreal, en wat ze zeggen is waar: Montreal is het Parijs van Noord-Amerika. Er zijn hier vier universiteiten en dat is te merken ook: heel veel jonge mensen. Er zijn ongelooflijk veel bars en clubs en nog veel meer restaurants. Mooie omgeving ook, en je zit binnen een paar uur in Ottawa of Quebec City. In 'the ghetto', de binnenstad van Montreal, wordt Engels en Frans gesproken, daarbuiten voornamelijk Frans. Maar met alleen Engels kun je je hier prima redden.

Overigens: ik ga in mei en juni een roadtrip maken. Mocht iemand interesse hebben, hier ongeveer het schema:

1 mei vertrek vanuit Montreal. In ongeveer 10 dagen naar Vancouver. Op 10 mei landen er twee Nederlandse vrienden van me in Vancouver, die daarna een maand meereizen. Vanuit Vancouver gaan we de Rocky Mountains in. SUPER SUPER mooi... Whistler, Kamloops, Jasper, Banff, Kelowna, etc. Veel spectaculaire natuur, veel mountainbike trails, kanoen, skydiven, bungeejumpen, etc.

Op 31 mei zijn we dan weer terug in Vancouver, waarna we naar het zuiden gaan: richting de VS. Eerste stop is Seattle, en daarna door naar het zuiden langs de westcoast: San Fransisco, Hollywood, Las Vegas, Mexico, Area 51 (jaja), the Grand Canyon, etc. Op 8 juni zitten we in Las Vegas, waar mijn twee andere reisgenoten dan (wegens tijdgebrek ivm hun werk) weer naar Nederland terugvliegen. Ik rijd daarna nog door naar de oostkust, dwars door redneck VS heen, eindigend in Washington DC rond/op 30 juni!

Mocht er iemand interesse hebben: we rijden met een Pontiac Transport Minivan, waar nog plek is voor 1 of 2 mensen op het traject waar we al met zijn drieen zijn. Ik heb 6 zitplaatsen, maar met 4 of 5 mensen reizen is iets makkelijker, omdat we onderweg of in tenten overnachten, of (en bij voorkeur) bij couchsurfers thuis! Gratis en voor niets.

Om je een idee te geven van de kosten: Wouter en Remco (want zo heten ze) zijn 1250 EUR kwijt nu voor hun vlucht en kosten voor de auto, inclusief benzine. Overnachten is verder gratis doorgaans, dus daar heb je geen kosten aan.

Dus. Enzo. Blame Canada!
Ah ik ben vandaag weggegaan uit Montreal. Heb enkele dagen in het centrum gezeten. Montreal komt over als een relaxe stad, maar lang niet zo hectisch als Parijs. Gelukkig ook maar.

Je gaat een leuke roadtrip maken. Vooral op het gedeelte naar het zuiden ben ik jaloers op. De rest heb ik allemaal al gezien
Ik zou graag meewillen, maar ik ga over 2 weken naar huis en ik ben bijna blut. Zeker nu ik in New York zit. Een ander nadeel voor mij is dat ik geen 21 ben en nog niet kan drinken
Verreken je trouwens niet op de benzinekosten. Ik had dan wel een auto met een iets andere motor, maar ook zo'n minivan is verre van zuinig.
pi_56852976
Trouwens The Bay (La Baie in Montreal ) was goe bezig deze maand met de sale. 25% korting op de 2008 collectie. Het kan slechter.
pi_56852987
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 03:49 schreef tevebe het volgende:

[..]

Naja het is inderdaad niet oud voor ons, maar zij noemen het zelf het oude gedeelte. Welk shithole zit je nu?
Boston, Massachusetts. Niet veel te beleven hier. Was twee maanden terug op bezoek bij een vriend in Montreal, mooie wandeling over de Mount Royal gemaakt (mooi uitzicht daar). 's Avonds flink wezen stappen. In Mass gaat alles om twee uur dicht, wat dat betreft was Montreal een verademing. Ook kwa muziek.
pi_56859855
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 04:24 schreef Shivo het volgende:

[..]

Boston, Massachusetts. Niet veel te beleven hier. Was twee maanden terug op bezoek bij een vriend in Montreal, mooie wandeling over de Mount Royal gemaakt (mooi uitzicht daar). 's Avonds flink wezen stappen. In Mass gaat alles om twee uur dicht, wat dat betreft was Montreal een verademing. Ook kwa muziek.
Ik ben in totaal iets meer als een week in Montreal geweest, maar ben de Mount Royal niet opgelopen. Enkele dagen had het gewoon geen zin, omdat je niks kon zien door de sneeuw. Enkele dagen was het te koud. De laatste dag was het wel mooi weer en waren we heel dichtbij alleen had ik geen camera bij en toen had ik zoiets van 'waarom gaan als je geen fotos kunt maken'.
  woensdag 20 februari 2008 @ 16:34:19 #257
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56863118
Ik moet elke dag Mont-Royal op, omdat ik zo ongeveer halverwege dat ding woon (Avenue dr Penfield).
pi_56865314
Zo hoog is hij gelukkig niet (kwalificeert het uberhaupt als berg?).
pi_56871480
Het is meer een (flinke) heuvel toch?
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:07:02 #260
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56871762
elke dag omhoog fietsen is anders echt SUPER irri. Zo stijl... en net te lang... killing...
pi_56872778
Zoiets als de Cauberg dus?
pi_57428933
Zo, ik hem een kamer geregeld voor de periode dat ik in Vancouver zit

http://maps.google.com/?q=loc%3A+comox+at+denman+vancouver+BC+CA
pi_57430334
Gefeliciteerd!

Hoe is je dat gelukt, zo vanuit het buitenland?
 FR
pi_57430763
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Gefeliciteerd!

Hoe is je dat gelukt, zo vanuit het buitenland?
Nou heel relaxed. Vriendin van m'n moeder heeft familie in Vancouver, emailadressen uitgewisseld, wat kamers gegeven die me wel wat leken (via craigslist) en nu anderhalve week later was ze al naar 2 kamers wezen kijken en heeft er eentje genomen + halve maand borg vooruitbetaald

pi_57430928
Handig inderdaad!
 FR
pi_57431597
St. Patty's day Officieel was het de 15e (nu is holy week oid) maar iedereen viert het gewoon vandaag
pi_57435397
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:06 schreef superheist het volgende:
St. Patty's day Officieel was het de 15e (nu is holy week oid) maar iedereen viert het gewoon vandaag
Dat wordt vanavond lekker barbecuen.
pi_57436666
zou ik ook wel willen, enige wat ze hier hebben ingeslagen is bier wordt wss pizza/subway oid. Ben benieuwd hoe groen bier zal smaken
pi_57444806
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:41 schreef WooZ het volgende:
Zo, ik hem een kamer geregeld voor de periode dat ik in Vancouver zit

http://maps.google.com/?q=loc%3A+comox+at+denman+vancouver+BC+CA
Vlakbij de palmbomen
pi_57444818
Trouwens die straat ben ik 2 weken geleden nog ingereden toen ik savonds fotos ging maken vanuit Stanley Park. Echt goede locatie..
pi_57583732
Zo zaterdag afscheid genomen van Kelowna (eindelijk!) en nu zit ik in Revelstoke waar het nog steeds winter is. Ik had graag het weer van Kelowna meegenomen

Maar kan hier nog wel even skien
pi_57584671
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:39 schreef Irrem het volgende:
Zo zaterdag afscheid genomen van Kelowna (eindelijk!) en nu zit ik in Revelstoke waar het nog steeds winter is. Ik had graag het weer van Kelowna meegenomen

Maar kan hier nog wel even skien
In Revelstoke kun je nog wel 1,5 maand skien of niet?
pi_57594081
Wow, nice Revelstoke! Dat wil ik ook nog weleens bekijken voordat ik eind april weer terug naar NL ga!
pi_57597351
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:43 schreef tevebe het volgende:
Trouwens die straat ben ik 2 weken geleden nog ingereden toen ik savonds fotos ging maken vanuit Stanley Park. Echt goede locatie..
Goh, dat klinkt dan goed voor WooZ!
 FR
pi_57598452
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 12:31 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Goh, dat klinkt dan goed voor WooZ!
Ik ben benieuwd, zeer zeker
pi_57602863
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 09:20 schreef Fiama het volgende:
Wow, nice Revelstoke! Dat wil ik ook nog weleens bekijken voordat ik eind april weer terug naar NL ga!
Klein dorpje, lekker rustig en mooie omgeving.

Sommige mensen die zijn gaan skien hier zeggen dat het zelfs beter is dan Whistler en beter dan de poedersneeuw in Big White. Ze zijn de berg flink aan het uitbreiden met meerdere pistes en onderaan de berg zijn ze begonnen met het bouwen van appartementen.

Ik zal proberen wat fotootje te plaatsen later!
pi_57603466
Iemand hier enige idee wat voor simkaart ik het beste kan kopen? Ik zit er een half jaar, wil dagelijks naar NL kunnen smssen en zal zelf niet al te veel bellen.

Ik snap er bar weinig van bv:

Fido, 1$/dag om incoming calls af te kopen, maar smssen is echt te duur (60$/bericht). Weet iemand betere/goedkopere opties toevallig?

crosspost in KAA Canada
pi_57604132
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 17:36 schreef WooZ het volgende:
crosspost in KAA Canada
In TRV bedoel je.
 FR
pi_57614185
quote:
Iemand hier enige idee wat voor simkaart ik het beste kan kopen? Ik zit er een half jaar, wil dagelijks naar NL kunnen smssen en zal zelf niet al te veel bellen.

Fido, 1$/dag om incoming calls af te kopen, maar smssen is echt te duur (60$/bericht). Weet iemand betere/goedkopere opties toevallig?

crosspost in KAA Canada
Ik doe zelf vrijwel niks met mobiele telefoon hier. Dus ik weet het niet zo goed. Het is wel verdraaid duur om je sim te laten 'unlocken'

201361 pepu
pi_57614406
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 02:13 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ik doe zelf vrijwel niks met mobiele telefoon hier. Dus ik weet het niet zo goed. Het is wel verdraaid duur om je sim te laten 'unlocken'

Skype of MSN-messenger computer-to-computer audio/videocalls? Geheel gratis.
pi_57614465
quote:

crosspost in KAA Canada
Met Virgin mobile kan je iig niet naar het buitenland sms'n, de mensen die ik ken die wel naar het buitenland sms'n hebben Rogers, sim kost 25 dollar, beltegoed is wel maar een maand geldig geloof ik. Ik heb zelf Virgin Mobile maar enige wat ik doe is binnen Canada sms'n

Binnenkort trouwens m'n tripje naar het Westen boeken, ik kan iig overnachten in Victoria en Whistler, wil verder graag naar Vancouver, Rockies, Seattle, Yukon en Alaska, iemand tips voor dingen die ik echt moet zien, of goedkope reis mogelijkheden? maakt niet uit hoe ik er kom, vliegen, met de bus, liften etc.
pi_57639867
Nog een topic-tip voor de "Canadese" studenten:
Studeren in Canada in SES.
 FR
pi_57693556
Weet iemand of je voor de greyhound bus moet reseveren? Ik wil vanuit Vancouver naar Banff.
Of is er een leukere en goedkopere manier?

ik ga voor vier maanden naar Canada, vertrek over twee weken.

[ Bericht 40% gewijzigd door Cle0 op 29-03-2008 12:17:52 ]
pi_57694493
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:10 schreef Cle0 het volgende:
Weet iemand of je voor de greyhound bus moet reseveren? Ik wil vanuit Vancouver naar Banff.
Of is er een leukere en goedkopere manier?

ik ga voor vier maanden naar Canada, vertrek over twee weken.
Ja wel aan te raden... Ik heb zelf nooit de greyhound gepakt omdat ik dat te lang vond duren. Banff is trouwens wel te gek. Waar ga je slapen? Ik heb er 4 maanden gewoond en heb er nog flink wat vrienden wonen.
pi_57694852
Ik heb voor de maand mei een suite geregeld, die is wel flink prijzig dus ik moet nog een roommate zien te vinden. Dat is alles wat ik tot nu toe heb, en ik zou graag voor de maand juni ook nog een plekje ergens hebben.
pi_57696445
Roommate is altijd makkelijk te vinden. Wil je daar nog gaan skien? Bij Sunshine valt het flink tegen dit jaar en Lake Louise is ook ijzig.
pi_57720269
Ik ben @ Vancouver

Zo gaar als een klontje om 10:20u 's ochtends nu en maar eens ff kijken wat ik vanmiddag ga doen. Om 7pm naar de Canucks
pi_57720511
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:18 schreef WooZ het volgende:
Ik ben @ Vancouver

Zo gaar als een klontje om 10:20u 's ochtends nu en maar eens ff kijken wat ik vanmiddag ga doen. Om 7pm naar de Canucks
Waarom niet even langs English Bay? Foto's maken van de palmbomen daar. Trouwens mocht je ooit in de zomer naar Earls gaan op Robson drink dan een kiwi martini namens mij
pi_57722022
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:27 schreef tevebe het volgende:

[..]

Waarom niet even langs English Bay? Foto's maken van de palmbomen daar. Trouwens mocht je ooit in de zomer naar Earls gaan op Robson drink dan een kiwi martini namens mij
Ik zit voor 3 nachten in een hostel @ Granville, omdat de kamerhuur vanaf 1 april is. Het heeft hier de afgelopen dagen gesneeuwd dus het is een grote drap in de stad omdat het dooit als een gek
pi_57722379
quote:
Op zondag 30 maart 2008 20:33 schreef WooZ het volgende:

[..]

Ik zit voor 3 nachten in een hostel @ Granville, omdat de kamerhuur vanaf 1 april is. Het heeft hier de afgelopen dagen gesneeuwd dus het is een grote drap in de stad omdat het dooit als een gek
Ah Samesun hostel? De sneeuw blijft niet al te vaak liggen in Vancouver. 1,5 jaar geleden lag er ook veel sneeuw in Downtown. Blijf je vandaag dan maar binnen of ga je even East Van verkennen ?
pi_57730071
tering ik ben kapot, ben naar st pauls gelopen, naar m'n apartement op comox en toen naar de mensen die m'n kamer geregeld hadden op 1176 east 13th avenue, volgens google maps is dat 9,5km ofzo en dat heb ik ook nog niet de meest efficiente manier gelopen geloof ik

wel lekker weer hier maar m'n voeten doen pijn, had beetje de verkeerde schoenen aan, maa rik wist niet waar ik al die andere gelaten had

Nu maar eens richting Canucks
pi_57730778
Wat zijn echte things-to-do in Vancouver? Ik kom eind april aan in Vancouver.

(ben niet van plan te skiën, tevebe. Ik kan dat namelijk niet! haha!)
pi_57733948
Dan kun je alsnog naar Grouse gaan Ik heb geprobeerd om te snowboarden maar beschik niet over talent.
pi_57751123
Ik heb toch maar besloten om wat langer in Banff te verblijven

Het is hier wel erg leuk en goed. (duur ook )
pi_57754384
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 00:09 schreef Irrem het volgende:
Ik heb toch maar besloten om wat langer in Banff te verblijven

Het is hier wel erg leuk en goed. (duur ook )
Haha ik zei het toch. Vanavond Mel's?
pi_57763068
Is Banff echt zo duur? En dan bedoel ik niet alleen een kamer, dat dat duur is weet ik ondertussen zelf ook.
pi_57763318
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 17:04 schreef Cle0 het volgende:
Is Banff echt zo duur? En dan bedoel ik niet alleen een kamer, dat dat duur is weet ik ondertussen zelf ook.
Uitgaan is erg goedkoop, maar omdat het bijna iedere avond uitgaan is wordt het alsnog duur. Behalve maandag want dat is de rustdag! Vooral boodschappen zijn erg duur in Banff.
pi_57763363
Zit jij in Canada of ben je van plan om te gaan?
pi_57763982
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 17:21 schreef tevebe het volgende:

[..]

Uitgaan is erg goedkoop, maar omdat het bijna iedere avond uitgaan is wordt het alsnog duur. Behalve maandag want dat is de rustdag! Vooral boodschappen zijn erg duur in Banff.

Zondagavond bier voor 25 cent! Het zijn dan wel kleine glaasjes en het bier is nou niet je van het maar...25 cent !!! das wel goedkoop. Ik heb het ook wel geweten de dag erna
pi_57764296
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:05 schreef Irrem het volgende:

[..]

Zondagavond bier voor 25 cent! Het zijn dan wel kleine glaasjes en het bier is nou niet je van het maar...25 cent !!! das wel goedkoop. Ik heb het ook wel geweten de dag erna

Aurora's Bier is allemaal 'afval'bier maar goed voor 25cent hoor je niemand klagen. Wij waren ook altijd onder de indruk van de outfits van de serveersters daar
pi_57764308
*kuch* vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')