abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45447200

Nu er een " Studeren in Amerika " topic is heb ik besloten om een "Studeren in Canada" topic te openen, omdat vrijwel zeker ben dat ik hier naar ga verkassen. Na HAVO gedaan te hebben heb ik besloten om nog 2 jaar VWO te doen om mijn mogelijkheden te vergroten, omdat zo'n proces waarschijnlijk veel tijd kost ben ik er nu al volop mee bezig.
Ik vroeg me af of er nog andere FOK!'ers zijn die in dit land studeren of gestudeerd hebben en me kunnen vertellen wat de leukste studentensteden zijn en wat jullie ervaringen met dit land zijn.
Op het moment zit ik te denken aan Hamilton, London (Ontario) en Victoria.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fetai op 17-01-2007 19:23:57 ]
Ik support gevallen topclubs!
pi_45452822
leuke topic, even een tvp
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:21:36 #3
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_45454047
Studeren in Canada schijnt ongelooflijk zwaar te zijn, of althans heel anders dan in Nederland. Succes ermee in elk geval!
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_45454193
Dit topic wil ik graag in de gaten houden.
pi_45455982
mooi, vancouver ofzo. puike stad. Heb daar vancouver, toronto, montreal, calgary, ottawa (+ andere zut) gezien en het is zeker de moeite waard
pi_45456991
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:01 schreef Repeat het volgende:
mooi, vancouver ofzo. puike stad. Heb daar vancouver, toronto, montreal, calgary, ottawa (+ andere zut) gezien en het is zeker de moeite waard
Wow jij hebt ook best veel steden daar gezien dan . Persoonlijk ga ik wel liever naar een wat kleinere stad, omdat me dat wat gezelliger lijkt, 1 mil + is iets te veel imho.
Wel nice om te zien dat ik niet de enige ben die met dit idee rondloopt.
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:31:23 #7
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45457194
Je moet eerst 2 jaar Canadees onderwijs volgen voordat je je kan inschrijven aan een uni aldaar.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_45457729
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:31 schreef JimmyJames het volgende:
Je moet eerst 2 jaar Canadees onderwijs volgen voordat je je kan inschrijven aan een uni aldaar.
Bron? Op verschillende sites ben ik juist tegengekomen dat het veel goedkoper en makkelijker is om in Canada te studeren dan in de VS.
Bijvoorbeeld wilweg.nl geeft de volgende informatie.
quote:
Onderwijssysteem
In Canada is elke provincie verantwoordelijk voor het eigen onderwijsbeleid. Onderwijsinstellingen hebben ook een grote mate van vrijheid.Toelatingseisen kunnen verschillen per provincie en per instelling. Met een HAVO-diploma kun je naar een college en soms zelfs naar een universiteit. Met een VWO-diploma kun je in principe op alle universiteiten terecht. Je zou zelfs in het tweede jaar kunnen beginnen, maar niet alle universiteiten staan dat toe.

Met de invoering van de BaMa structuur in Nederland is het een stuk eenvoudiger geworden om één van deze beide modules in Canada te volgen.
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:05:45 #9
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45487920
Weet niet meer. Mail de instelling van je keuze en je zult zien.
pi_45489856
Canada is een land wat mij ook trekt. Het is gematigder dan Amerika, maar heeft wel net zulke mooie landschappen en de grote steden zijn ook mooi. Toronto is de meest multiculturele stad van de wereld (maar of dat nou een voordeel is ). Je er vestigen gaat wel iets lastiger dan in Amerika geloof ik, je moet een test maken waarbij je minimaal 67 punten moet halen. Als je erg slecht in Frans bent scoor je daar al 0 punten op, maar als je dat als 2e taal kiest en Engels als 1e taal kost het je minder punten . Dit gaat op als je je permanent wil vestigen daar. Maar voor gestudeerd hebben daar krijg je ook al punten dacht ik.

Maar als je iets met techniek doet, kan je er wel goed terecht denk ik. Vorig jaar was ik in Canada en iemand vertelde mij dat er in het binnenland in Canada (weet niet meer waar het was) veel olie was gevonden. Er is enorm veel werkgelegenheid daar. Nadeel: binnenlanden liggen minderr dicht bij de VS .

[ Bericht 13% gewijzigd door ThaMadEd op 18-01-2007 21:53:44 ]
pi_45490197
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:47 schreef ThaMadEd het volgende:
Canada is een land wat mij ook trekt. Het is gematigder dan Amerika, maar heeft wel net zulke mooie landschappen en de grote steden zijn ook mooi. Toronto is de meest multiculturele stad van de wereld (maar of dat nou een voordeel is ). Je er vestigen gaat wel iets lastiger dan in Amerika geloof ik, je moet een test maken waarbij je minimaal 67 punten moet halen. Als je erg slecht in Frans bent scoor je daar al 0 punten op, maar als je dat als 2e taal kiest en Engels als 1e taal kost het je minder punten . Dit gaat op als je je permanent wil vestigen daar. Maar voor gestudeerd hebben daar krijg je ook al punten dacht ik.

Maar als je iets met techniek doet, kan je er wel goed terecht denk ik. Vorig jaar was ik in Canada en iemand vertelde mij dat er in het binnenland in Canada (weet niet meer waar het was) veel olie was gevonden. Er is enorm veel werkgelegenheid daar. Nadeel: binnenlanden liggen minderr dicht bij de VS .
Volgens mij moet je een TOEFL test maken als je naar een Engelstalige provincie wilt gaan en een Franstalige test voor een Franstalige provincie. Ik heb ook gelezen dat als je een Cambridge certificate hebt dat je je direct bij de universiteit aan kunt sluiten zonder zo'n test te maken. Dus Frans kunnen spreken is volgens mij geen must als je naar Canada wilt.
pi_45491308
Dat zou kunnen, maar weet ik niet zeker. Ik had het een keer opgezocht en ik geloof dat dat er bij stond . En er is sowieso maar 1 Franstalige provincie in Canada, en dat is Quebec. Dus zo'n probleem zal het niet zijn . Als je bij een bedrijf wil gaan werken is het al helemaal geen probleem. Ambieër je om voor de overheid te werken daar is het verplicht dat je Frans kunt, maar ik denk niet dat je naar Canada komt om daar voor de overheid te gaan werken
pi_45493463
Waarom zou je naar Canada gaan?
pi_45493726
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:25 schreef Cahir het volgende:
De kosten zijn verreweg het goedkoopst in vergelijking met alle andere populaire Engelstalige landen. Daarbij worden de diploma's overal in de wereld geaccepteerd. Ook worden buitenlandse studenten geaccepteerd door medestudenten, wat in de VS lang niet altijd het geval is. Het staat bovendien ook heel erg mooi op je CV. Daarnaast trekt mij persoonlijk de natuur e.d. me ook wel aan en het feit dat familie (inclusief mijn moeder) van me er ook tijden gewoond heeft en ik wel eens wat meer van de wereld wil zien buiten Europa.
pi_45493783
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:25 schreef Cahir het volgende:
Waarom zou je in Nederland blijven?
pi_45494130
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:36 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Waarom zou je in Nederland blijven?
1. Me familie woont hier
2. Lekker voordelig in je eigen huis, geen dure studentenhuis
3. Goedkoop, me ouders betalen alles
4. Me vrienden wonen hier
5. Ben hier opgegroeid
6. Ik ben Nederlands, dus ik ga ook liever naar een Nederlandse school
7. Waarom naar Canada als je ook in NL kan blijven?
pi_45494219
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:47 schreef Cahir het volgende:

[..]

1. Me familie woont hier
2. Lekker voordelig in je eigen huis, geen dure studentenhuis
3. Goedkoop, me ouders betalen alles
4. Me vrienden wonen hier
5. Ben hier opgegroeid
6. Ik ben Nederlands, dus ik ga ook liever naar een Nederlandse school
7. Waarom naar Canada als je ook in NL kan blijven?
horizon verbreden? wat van de wereld zien? onvergetelijke ervaringen?

kom op zeg
pi_45494261
Nu is het nog goedkoop ja, als je je permanent in Canada gaat vestigen zal het leven daar een stuk goedkoper zijn dan hier .

Familie hangt per persoon af, ik bijv. heb er niks mee. En vrienden kan je daar ook maken En echte vrienden blijf je toch nog wel spreken.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 00:31:25 #19
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_45495200
ik ga komende maart naar Canada vancouver. Afsluitende stage
pi_45495283
TOEFL examen is voldoende volgens mijn canadese collega.
Stop rockin' the boat.
pi_45495349
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:24 schreef Kadoc het volgende:
Dit topic wil ik graag in de gaten houden.
Same here
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:44:44 #22
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45500261
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:56 schreef Fetai het volgende:

[..]

Dus Frans kunnen spreken is volgens mij geen must als je naar Canada wilt.
De hoofdstad is franstalig, het land is officieel tweetalig. Fransen denken vaak de ze kunnen volstaan met een minimale kennis van de engelse taal, niet dus. Hetzelfde geldt, in minder mate, in de andere richting.
pi_45501772
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:44 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

De hoofdstad is franstalig,
Neen. De hoofdstad ligt niet eens in Quebec. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Ottawa_%28stad%29 )
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:37:47 #24
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_45503178
Heb ook wel onderzoek naar Canada gedaan, maar collegegeld ligt met toch iets te hoog eerlijk gezegt:S
pi_45507517
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 00:31 schreef Tjahzi het volgende:
ik ga komende maart naar Canada vancouver. Afsluitende stage
Vancouver is echt een vette stad met een relaxte sfeer. Alleen het weer is wel erg nederlands...
El duffo o muerte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')