Wow jij hebt ook best veel steden daar gezien danquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:01 schreef Repeat het volgende:
mooi, vancouver ofzo. puike stad. Heb daar vancouver, toronto, montreal, calgary, ottawa (+ andere zut) gezien en het is zeker de moeite waard
Bron? Op verschillende sites ben ik juist tegengekomen dat het veel goedkoper en makkelijker is om in Canada te studeren dan in de VS.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:31 schreef JimmyJames het volgende:
Je moet eerst 2 jaar Canadees onderwijs volgen voordat je je kan inschrijven aan een uni aldaar.
quote:Onderwijssysteem
In Canada is elke provincie verantwoordelijk voor het eigen onderwijsbeleid. Onderwijsinstellingen hebben ook een grote mate van vrijheid.Toelatingseisen kunnen verschillen per provincie en per instelling. Met een HAVO-diploma kun je naar een college en soms zelfs naar een universiteit. Met een VWO-diploma kun je in principe op alle universiteiten terecht. Je zou zelfs in het tweede jaar kunnen beginnen, maar niet alle universiteiten staan dat toe.
Met de invoering van de BaMa structuur in Nederland is het een stuk eenvoudiger geworden om één van deze beide modules in Canada te volgen.
Volgens mij moet je een TOEFL test maken als je naar een Engelstalige provincie wilt gaan en een Franstalige test voor een Franstalige provincie. Ik heb ook gelezen dat als je een Cambridge certificate hebt dat je je direct bij de universiteit aan kunt sluiten zonder zo'n test te maken. Dus Frans kunnen spreken is volgens mij geen must als je naar Canada wilt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:47 schreef ThaMadEd het volgende:
Canada is een land wat mij ook trekt. Het is gematigder dan Amerika, maar heeft wel net zulke mooie landschappen en de grote steden zijn ook mooi. Toronto is de meest multiculturele stad van de wereld (maar of dat nou een voordeel is). Je er vestigen gaat wel iets lastiger dan in Amerika geloof ik, je moet een test maken waarbij je minimaal 67 punten moet halen. Als je erg slecht in Frans bent scoor je daar al 0 punten op, maar als je dat als 2e taal kiest en Engels als 1e taal kost het je minder punten
. Dit gaat op als je je permanent wil vestigen daar. Maar voor gestudeerd hebben daar krijg je ook al punten dacht ik.
Maar als je iets met techniek doet, kan je er wel goed terecht denk ik. Vorig jaar was ik in Canada en iemand vertelde mij dat er in het binnenland in Canada (weet niet meer waar het was) veel olie was gevonden. Er is enorm veel werkgelegenheid daar. Nadeel: binnenlanden liggen minderr dicht bij de VS.
De kosten zijn verreweg het goedkoopst in vergelijking met alle andere populaire Engelstalige landen. Daarbij worden de diploma's overal in de wereld geaccepteerd. Ook worden buitenlandse studenten geaccepteerd door medestudenten, wat in de VS lang niet altijd het geval is. Het staat bovendien ook heel erg mooi op je CV. Daarnaast trekt mij persoonlijk de natuur e.d. me ook wel aan en het feit dat familie (inclusief mijn moeder) van me er ook tijden gewoond heeft en ik wel eens wat meer van de wereld wil zien buiten Europa.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:25 schreef Cahir het volgende:
Waarom zou je naar Canada gaan?
Waarom zou je in Nederland blijven?quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:25 schreef Cahir het volgende:
Waarom zou je naar Canada gaan?
1. Me familie woont hierquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:36 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Waarom zou je in Nederland blijven?
horizon verbreden? wat van de wereld zien? onvergetelijke ervaringen?quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:47 schreef Cahir het volgende:
[..]
1. Me familie woont hier
2. Lekker voordelig in je eigen huis, geen dure studentenhuis
3. Goedkoop, me ouders betalen alles
4. Me vrienden wonen hier
5. Ben hier opgegroeid
6. Ik ben Nederlands, dus ik ga ook liever naar een Nederlandse school
7. Waarom naar Canada als je ook in NL kan blijven?
Same herequote:Op woensdag 17 januari 2007 22:24 schreef Kadoc het volgende:
Dit topic wil ik graag in de gaten houden.
De hoofdstad is franstalig, het land is officieel tweetalig. Fransen denken vaak de ze kunnen volstaan met een minimale kennis van de engelse taal, niet dus. Hetzelfde geldt, in minder mate, in de andere richting.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:56 schreef Fetai het volgende:
[..]
Dus Frans kunnen spreken is volgens mij geen must als je naar Canada wilt.
Neen. De hoofdstad ligt niet eens in Quebec. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Ottawa_%28stad%29 )quote:
Vancouver is echt een vette stad met een relaxte sfeer. Alleen het weer is wel erg nederlands...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:31 schreef Tjahzi het volgende:
ik ga komende maart naar Canada vancouver. Afsluitende stage
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |