abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50022009

Officiële landstaal: Engels en Frans
Hoofdstad: Ottawa
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 77%
Oppervlakte: 9.970.610 km² (8,62% water)
Inwoners: 33.390.141 (2007)

bron: wikipedia

Canada meldt zich ook, uiteraard niet te verwarren met onze zuiderburen de Amerikanen.(das toch ander volluk) Lekker weer hier overigens en laat eens wat horen. Vraag me af of er ook nog andere Canederlanders op FOK zitten.

[ Bericht 36% gewijzigd door popolon op 14-09-2007 19:31:30 ]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:54:26 #2
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50022721
Even omdat het kan.....

Anaheim Ducks!
Ottawa Senators

Ik heb familie wonen in Canada, omdat de familie van mijn vrouw oorspronkelijk uit Canada komt. Zodoende kom ik zo eens in de twee jaar ofzo wel eens in Sarnia, London en Toronto, Ontario
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50022965
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 00:54 schreef maartena het volgende:
Even omdat het kan.....

Anaheim Ducks!
Ottawa Senators

Ik heb familie wonen in Canada, omdat de familie van mijn vrouw oorspronkelijk uit Canada komt. Zodoende kom ik zo eens in de twee jaar ofzo wel eens in Sarnia, London en Toronto, Ontario
Wheehehehe, hockey night in Canada. Ik heb echt geprobeerd om van hockey to houden, maar team sporten zijn nooit mijn ding geweest. Ik woon zelf overigens in Quebec city. Das toch ander volluk he....

ps ik was onder mijn vrouw haar account ingelogd toen ik het topic opende.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:50:25 #4
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_50025269
Ik zou graag ooit eens in canada willen wonen, het is echt een mooi land.
Ik heb er familie wonen, en hoop binnen een jaar of 2 toch een keer die kant op te gaan.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  zaterdag 2 juni 2007 @ 02:52:03 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50025293
Canada is maar vier uur rijden, we gaan er vast nog wel eens heen op vakantie (ik had eerlijk gezegd liever in Canada gewoond dan in de VS maar het zat er nu even niet in).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 2 juni 2007 @ 04:41:04 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50026301
Ik ben er nu
Als je Showcase hebt, even naar de herhaling van Webdreams (episode 9) kijken.
Ik ben de gast met het blauwe shirt met UncleD.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_50108022
Ik woon momenteel in Canada. Ik zit hier nu pas 2 weken. Ik woon nu iets buiten Vancouver. Gister nog heerlijk naar het strand geweest daar en daarna nog een paar uur door de stad gelopen. Over 50weken moet ik het land weer verlaten omdat ik hier op een werkvisum zit van 1 jaar.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 01:54:26 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50115463
Ik zit nu in Sidney, Nova Scotia.
Vanochtend vertrokken vanuit Lunenburg. Erg mooi daar en erg rustig
pi_50115668
Ik zit momenteel nog in Abbotsford. Morgen de huurauto ophalen en dan ga ik 4 dagen naar Vancouver Island. Jammer dat het weer nu minder is maarja. Hopelijk zie ik ook nog wat wilde dieren op het eiland. Vanmiddag liepen er hier weer 2 herten door de tuin.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 03:07:41 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50116174
Ik kwam hier vanmiddag een arend tegen
pi_50116279
Ik ga deze week Orca's bekijken als het goed is. Misschien kom ik ook wel een beer ofzo tegen. Toch wel leuk zoiets.. In NL zie je nooit wilde dieren.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:53:25 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_50131847
Is het nou moeilijk om in Canada te gaan wonen?
stormy waters...
sailin'
pi_50135191
Ik woon hier maar voor 1 jaar. Echt moeilijk is het niet, maar je moet er wel snel bij zijn. Ik ben hier op een work & travel visum. Die zijn er maar 50 per jaar beschikbaar en zijn allemaal weggegeven voor dit jaar. Als je wilt emigreren zijn er meerdere opties. Canada werkt met een puntensysteem en voor skilled worker moet je minimaal 67 punten halen en een x-bedrag op je rekening hebben staan.
www.canadabb.org is wel een handige site voor als je meer info wilt over emigreren.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:52:43 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_50135633
Waar kun je dat punten-systeem vinden/invullen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 6 juni 2007 @ 06:26:23 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_50151896
ik vind het een prachtig land namelijk. heb ook famailie daar (Guelph, Ontario) en 2 jaar geleden zijn we er geweest. alleen de huizen al zijn zo mooi. Maar het leven is wel harder daar denk ik ook dan in nederland? moeilijker kwa sociale voorzieningen en vakantie?
thanks voor de site tevebe, ik ga eens kijken. ben ook wel benieuwd hoe je aan die punten komt
stormy waters...
sailin'
pi_50154552
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:02 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Wheehehehe, hockey night in Canada. Ik heb echt geprobeerd om van hockey to houden, maar team sporten zijn nooit mijn ding geweest. Ik woon zelf overigens in Quebec city. Das toch ander volluk he....

ps ik was onder mijn vrouw haar account ingelogd toen ik het topic opende.
Hoe ben je in Canada terecht gekomen?
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:09:25 #17
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_50154745
Ik zelf niet maar 2 broers van mijn opa zijn in de 60's naar Canada geëmigreerd (Niagara Falls, OT). Ben vorige maand daar op vakantie geweest, heel mooi land .
pi_50189386
http://www.cic.gc.ca/english/skilled/assess/index.html voor het puntensysteem. Kun je snel kijken of je in aanmerking komt als skilled worker.
De werkdagen zijn hier meestal langer als in Nederland. Je betaalt wel minder belasting over je verdiende geld. Als 'nieuwkomer' heb je in het begin maar 2 of 3 weken per jaar vakantie. Hoelanger je hier zit hoe meer vakantie je krijgt. Je moet je wel blijven bewijzen, maar hier wordt hard werken en willen werken meer beloont dan in NL.
pi_50302754
Tijdens mijn stage heb ik in Toronto (Dundas Street West) gewoond, midden in de stad ! en voor nope !

En ja, het was een betaalde stage en qua reiskosten was ik niks kwijt, want ik woonde boven mijn stage-plek

Heerlijk toen ! Geweldige ervaring in een leuke stad, met mooie uitstapjes naar o.a. Niagara Falls en Ottawa

Maar dat was al 6 jaar geleden, in die tijd van de tragische gebeurtenissen op 9/11

Canada ; wat ik ervan gezien heb een enorm mooi land, ze zouden eigenlijk alleen moeten kappen met die zeehondenjacht
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 10 juni 2007 @ 18:03:55 #20
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50303297
Dundas is een hele mooie plek om te wonen in de stad
  zondag 10 juni 2007 @ 18:06:22 #21
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_50303347
Bestaat er nog een voorkeur voor welk volk ze liever in hun land hebben? Ik heb namelijk een dubbele nationaliteit, en vraag me af of het met de ene makkelijker zal gaan dan met de ander.
  zondag 10 juni 2007 @ 18:13:37 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50303588
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:06 schreef Dragoljub het volgende:
Bestaat er nog een voorkeur voor welk volk ze liever in hun land hebben? Ik heb namelijk een dubbele nationaliteit, en vraag me af of het met de ene makkelijker zal gaan dan met de ander.
Ik denk dat je er gemakkelijker binnenkomt als Nederlander dan laten we zeggen als Pakistaan.
  zondag 10 juni 2007 @ 18:15:12 #23
178196 Dragoljub
Mihailovic
pi_50303645
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:13 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik denk dat je er gemakkelijker binnenkomt als Nederlander dan laten we zeggen als Pakistaan.
Begrijpbaar.

Maar voor volkeren binnen Europa zou het eigenlijk weinig verschil moeten uitmaken denk je?
pi_50319937
Nou je wilt niet weten hoeveel Pakistanen er hier rondlopen. Overal waar je kijkt zie je ze. Alleen aziaten zijn hier meer dan Pakistanen.
  maandag 11 juni 2007 @ 07:02:19 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50320065
quote:
Op maandag 11 juni 2007 05:19 schreef tevebe het volgende:
Nou je wilt niet weten hoeveel Pakistanen er hier rondlopen. Overal waar je kijkt zie je ze. Alleen aziaten zijn hier meer dan Pakistanen.
Pcies..dat bedoel ik
pi_50320966
Dan zal ik je wel verkeerd begrepen hebben. Vanmiddag in Vancouver nog Cola Hauser gezien. Hij is momenteel een film aan het maken daar. Hij liep met kinderwagen en 5 tassen van Louis Vuitton.
Voor de mensen die niet weten wie hij is... hij was te zien in 2f2f en The Chronicles of Riddick en is nu een film aan het maken samen met Laurence Fishburne.
pi_50362096
Net ook in het andere Canada topic geplaatst en in het 'ik woon in' topic, maar ik zal ze ook even hier plaatsen. Even een paar fotos

Deze berg zie ik iedere dag.

Hier n uurtje vandaan.

Hier in de tuin.

Een van de 2 beren die ik tot nu toe heb gezien.

En als afsluiter een mooi uitzicht op weg richting Tofino.
  woensdag 13 juni 2007 @ 03:22:28 #28
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_50397719
Ik ben in de week van 22 juli tot 28 juli een weekje in Toronto, is mijn eerste keer in Canada. Ben benieuwd.
  woensdag 13 juni 2007 @ 03:25:16 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50397726
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 03:22 schreef Castor het volgende:
Ik ben in de week van 22 juli tot 28 juli een weekje in Toronto, is mijn eerste keer in Canada. Ben benieuwd.
't Zuiden van Ontario is prachtig, eigenlijk net zoals Michigan. Ligt vlak bij elkaar.

Over de rest kan ik niet veel zeggen, nooit geweest (nog).
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50398672
Toronto staat hoog op m'n lijst om te bezoeken, maar ik heb nog alle tijd... Ik hoef het land pas over 49 weken te verlaten. Het zal alleen een lange rit worden om van Vancouver naar Toronto te rijden, maar het zal ongetwijfeld een mooie rit worden.
pi_50441655
Stel dat ik met m'n vriendin, met dubbele (canadees/nederlands) nationaliteit in canada wil gaan wonen, wat is dan het makkelijkst? Is dat trouwen of zijn er ook nog andere mogelijkheden?
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_50494682
Ik ben van januari tot en met eind april 2008 aan het studeren in Londen, Ontario
Vandaag de uitslag van de loting gekregen, was m'n eerste keuze, zeer blij mee!
Wordt dus veel reizen, veel natuur, af en toe beetje snowboarden, mooi buitenklimmen, steden bezoeken en misschien zelfs een beetje studeren
pi_50571818
Ik ga begin januari richting Canada! Ga eerst een cursus Business English volgen in Toronto en daarna maar zien waar het schip strand! Liefst nog wat reizen, misschien richting Vancouver.
Ik heb in ieder geval een Work Holiday Visum, dus ben in ieder geval van plan te gaan werken.. Verheig me er nu al zwaar op weet nog niet hoelang ik blijf, in ieder geval een half jaar is mijn plan!
  maandag 18 juni 2007 @ 12:25:29 #34
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_50572981
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 03:25 schreef popolon het volgende:

[..]

't Zuiden van Ontario is prachtig, eigenlijk net zoals Michigan. Ligt vlak bij elkaar.

Over de rest kan ik niet veel zeggen, nooit geweest (nog).

De weg van Fort Erie naar Niagara Falls langs de rivier is heel mooi
pi_50589218
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:47 schreef Hestera het volgende:
Ik ga begin januari richting Canada! Ga eerst een cursus Business English volgen in Toronto en daarna maar zien waar het schip strand! Liefst nog wat reizen, misschien richting Vancouver.
Ik heb in ieder geval een Work Holiday Visum, dus ben in ieder geval van plan te gaan werken.. Verheig me er nu al zwaar op weet nog niet hoelang ik blijf, in ieder geval een half jaar is mijn plan!
Vet
Ik zit nu ook in Canada (iets buiten Vancouver) en heb ook een visum gekregen en blijf hier maximaal een jaar. Mijn plan is om naar Toronto te rijden en om daar dan werk te zoeken voor even om daarna weer terug te rijden naar Vancouver. Ik ga wel een mooie route rijden naar Toronto en wil er ook de tijd voor nemen. Eerst even hier gaan werken om een auto te kopen

btw: visum via travelactive?
  maandag 18 juni 2007 @ 20:17:15 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50589651
Weet iemand trouwens hoe makkelijk het is voor een Amerikaan om in Canada aan een werkvergunning te komen t.o.v. een Nederlander? Ik had geen plannen, maar in het verleden heeft Toronto een tijdje gespeeld wegens wat zaken die mijn vrouw had (die intussen al afgelopen zijn....), en op zich sta ik best open tegenover een baan in Canada, mocht dat toevallig passeren.

Mijn vrouw en ik hebben de luxe dat we allebei twee paspoorten hebben, dus we kunnen naar een ander land emigreren als Amerikaan of als Nederland, al naar gelang wat het beste uitkomt.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_50590899
Hm ik weet daar geen antwoord op, maar je kunt het ook op www.canadabb.org proberen. Is een forum voor mensen die plannen hebben om te emigreren en ook voor mensen die al geemigreerd zijn naar Canada.
pi_50611608
Ik heb inmiddels m'n reisgids binnen, van DK eyewitness, ziet er allemaal erg mooi uit Jammer dat van London, Ontario maar één alinea staat, hoewel positief laat dit zien dat de stad niet erg spannend zal zijn Iemand hier toevallig geweest?
pi_50612452
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:07 schreef tevebe het volgende:

[..]

Vet
Ik zit nu ook in Canada (iets buiten Vancouver) en heb ook een visum gekregen en blijf hier maximaal een jaar. Mijn plan is om naar Toronto te rijden en om daar dan werk te zoeken voor even om daarna weer terug te rijden naar Vancouver. Ik ga wel een mooie route rijden naar Toronto en wil er ook de tijd voor nemen. Eerst even hier gaan werken om een auto te kopen

btw: visum via travelactive?
Nee niet via travelactive, ik regel het zelf, heb het idee dat de kosten die je voor travelactive betaald niet opwegen tegen wat je er voor terug krijgt.. het is misschien zelf wat meer uitzoeken, maar dat is juist erg leuk
Valt het mee of tegen met het krijgen van een baantje? Zij de verblijfskosten goed te dekken?

Ben overigens al eerder in Ontario en Quebec geweest (tijdens een rondreis) beviel erg goed!!!
pi_50621449
In Vancouver zijn de overnachtingen veel duurder dan in andere plaatsen waar ik geweest ben. 30$ per nacht moet je wel vanuit gaan hier.
Er is genoeg werk te vinden hier aan de westkust, maar hoe het het oosten is weet ik niet.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:14:50 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50622557
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:14 schreef superheist het volgende:
Ik heb inmiddels m'n reisgids binnen, van DK eyewitness, ziet er allemaal erg mooi uit Jammer dat van London, Ontario maar één alinea staat, hoewel positief laat dit zien dat de stad niet erg spannend zal zijn Iemand hier toevallig geweest?
Ja, ik heb er familie in de buurt wonen. Echt heel bijzonder is de stad niet, maar wel leuk voor een dagje Het is voornamelijk een economisch centrum voor het stukje Canada tussen Buffalo, NY en Detroit, MI. Er zitten veel kleinere plaatsen in de regio, die allemaal trekken van London. Het is een redelijke stad, 300.000 inwoners, dus alle faciliteiten van een middelgrote stad zijn aanwezig. Je kunt er gemakkelijk vanaf het station de trein naar downtown Toronto pakken, wat de belangrijkste reden was dat wij er waren.
-
pi_50715772
Ik heb misschien een baan als koerier. Ze moeten alleen ff navragen bij de verzekering hoe het zit met een internationaal rijbewijs. Zodra ze dat weten bellen ze me op
Niet dat ik die baan lang ga doen.. het is tijdelijk tot dat ik genoeg geld heb gespaard voor een (betrouwbare) auto zodat ik via een grote omweg uiteindelijk in Toronto uit kom om daar ook nog even te gaan wonen en werken. Om daarna weer terug te rijden naar Vancouver om daar de auto te verkopen en dan weer terug naar Nederland
  vrijdag 22 juni 2007 @ 02:10:54 #43
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50715792
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 02:09 schreef tevebe het volgende:

Om daarna weer terug te rijden naar Vancouver om daar de auto te verkopen en dan weer terug naar Nederland
That's a bummer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50715895
Vooral de laatste 6 woorden, maar dat is pas over 11 maanden. Eerst maar eens de trip maken naar Toronto
  vrijdag 22 juni 2007 @ 02:28:38 #45
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50715999
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:17 schreef maartena het volgende:
Weet iemand trouwens hoe makkelijk het is voor een Amerikaan om in Canada aan een werkvergunning te komen t.o.v. een Nederlander? Ik had geen plannen, maar in het verleden heeft Toronto een tijdje gespeeld wegens wat zaken die mijn vrouw had (die intussen al afgelopen zijn....), en op zich sta ik best open tegenover een baan in Canada, mocht dat toevallig passeren.

Mijn vrouw en ik hebben de luxe dat we allebei twee paspoorten hebben, dus we kunnen naar een ander land emigreren als Amerikaan of als Nederland, al naar gelang wat het beste uitkomt.
Als Amerikaan zou het niet al te moeilijk moeten zijn, maar dat is maar een gokje. Niet opgezocht om eerlijk te zijn.

Mijn vrouw is in Canada geboren, wel Amerikaanse, dus dat zou het wat makkelijker maken. Om eerlijk te zijn zou ik eerder naar Ontario verkassen dan terug naar Nederland: Zelfde klimaat als Michigan en gewoon een prachtige omgeving.

Ik sluit 't ook niet uit. Misschien ooit.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:19:10 #46
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846751
Vancouuuver!!

geweldige stad, nu 4 maanden stage via travel active hier aan t volgen, nog 1 maandje.
Mijn afsluiter van 23 juli tot 1 aug West Coast trail

Btw mensen die een x willen hiken in en rond Vancouver
check: http://www.hikingclub.ca/ Ook veel foto's erop

Check foto's @ panarama ridge en garibaldi lake schitterend gewoon.
Hopelijk haal ik dat nog, moet de mooiste tocht zijn in BC volgens ervaren hikers

ben er nu al 2 keer mee geweest: 1 x naar the chief in squamish, en 1x naar false creek

schitterend gewoon
pi_50846755
Vette foto! Ben je ook Grouse opgelopen?
De andere fotos werken niet
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:25:01 #48
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846763
jah ik merk het, geen id waarom was nog wat aan t kloten,

Jah grouse ook op geweest, alleen niet gelopen trail was dicht toen.
Heb je de 2 beren daar gezien? heb er zelf paar videos van.

West Coast Trail zie je ze in t wild. Trouwens korte versie van WCT is 5 dagen heet Juan de fuca trail. Iets makkelijker.

Foto's die ik maak ga ik zeker posten hier
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:30:08 #49
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846777
Toch maar ff proberen nog zie al wat ik fout deed

pi_50846778
Ik moet grouse nog opgaan.. Zit momenteel iets buiten Vancouver en om eerlijk te zijn was het weer de afgelope tijd niet goed genoeg om naar boven te gaan. Ik heb wel gehoord over de beren... Kun je een video posten?
Blijf je nog de hele maand in Vancouver of ga je ook nog naar de andere kant van het land?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')