abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50846781
een foto werkt nog steeds niet ... wel mooie fotos
Ik ben zelf niet zon wandelaar maar kwil t wel ns proberen... is t zwaar als niet getraind hiker?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:38:51 #52
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846797
Naja tot 2 aug blijf ik hier. Dan terug naar NL
Ga zeker nog een keer terug hier.

Lig je op het strand, met 30 graden kijken naar de besneeuwde bergen, indrukwekkend.
ff foto erbij gegooid :p

Ik zou zelf eerder de hike twin sisters doen, dat zijn die twee rotsen naast grouse mountain, nog hoger. Maar moet je echt rond july- augustus gaan, door sneeuw.
Stuur me anders maar een email door dan geef ik je meer info over die hiking club enz.

Voor de rest ga ik nog met men ouders die deze week overkomen naar whistler rest niet veel.
UHm video's posten moet ff kijken op youtube enzo

[ Bericht 11% gewijzigd door Tjahzi op 26-06-2007 07:00:27 ]
pi_50846815
Ja ik ben naar Kits Beach geweest... kom je aangelope zie je op de achtergrond de skyline. Recht voor je de zee en dan kijk je op zij en zie je de bergen. Zon unieke lokatie! Vancouver is gewoon te gek

Whistler ben ik vorige week nog geweest voor n dagje. Op Blackcomb kun je nog skien/snowboarden mocht je dat willen.

Oh en de email stuur ik morgen.. Lijkt me wel vet om zon hike te doen. Ik zal alleen nog goeie schoenen moete kopen ervoor.
pi_50846818
Ohja ik ga proberen om naar Whitecaps - LA Galaxy te gaan. Het voetbalniveau zal wel anders zijn dan in NL, maar het lijkt me toch wel vet.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:49:16 #55
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846823
uhm zwaar, niet echt had na de eerste hike (the chief) wel last van men benen toen ik trappen afliep. En daarvoor nooit echt iets speciaals gedaan. drie kwart jaar geleden een bergje beklommen meer niet. Ze geven ook waarschuwingen bij die club, van zwaar tot beginner enzo. Chief was beginner
http://en.wikipedia.org/wiki/Stawamus_Chief

2e was false creek en was intermediate, met echt aan touwen omhoog klimmen, langs afgronden.
Maar ook wel te doen, was toen ik ging zelfs 30 graden, heet dus.
Normaal persoon zou het makkelik aankunnen. En ik ben ook nog roker dus
pi_50846828
thanx voor de link. Beginner klinkt prima haha. Ik heb totaal geen conditie.. Ik ben geen roker, maar heb na het voetballen 7 jaar geleden niks meer aan mijn conditie gedaan.

Even een andere vraag... Waar in Vancouver zit je?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:53:36 #57
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846831
jah ik wil echt nog gaan skien, was het al in maart van plan, maar steeds uitgesteld.
Vrienden die ik hier gemaakt had, allemaal net geweest, en om meteen in je eentje te gaan...

Naja voor die 9 day trail zou je hiking schoenen moeten hebben. Ik heb me adidas outdoor schoenen gekocht voor 30 dollar ergens. Is ook mogelijk, wel aan te raden om ze dan wel waterproof te maken met 1 of andere vloeistof. Voor andere trips niet nodig tenzij anders vermeld is.

Zou ze wel een dagje inlopen voordat je gaat, als je nieuwe koopt.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:54:53 #58
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846835
ik zit nu in een homestay in 41st en fraser.

zelf werk ik net voor BC place. op beatty en robson zowat.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 06:57:42 #59
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846843
Ik wil BC lions nog wel eens zien, wilde naar Canucks gaan maar kaartje was $200 legaal en meestal snel uitverkocht. Canucks stadium is al groot, en dan BC place gewoon mega.
pi_50846845
Ik heb in Hi international downtown gezeten. Ik heb nog geen baan en ben al meer dan een maand hier. Komt mede doordat ik lang op iets heb moeten wachten uit Nederland wat ik pas afgelopen vrijdag heb gekregen. Ik heb wel net nog gesolliciteerd voor een gemeente baan.

Heb je ook iets meegekregen ver het dak dat toen ingestort was?
pi_50846849
Ja BC Place is echt huge.. Canucks wil ik ook zien en BC Lions is een grote kans dat ik er ook heenga. En dan ook nog eens de Whitecaps.. Ik krijg het er nog druk mee.

Heb je ook plannen om naar de OS te gaan?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 07:03:04 #62
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846862
UHm wel iets gehoord van het dak, maar niks meegekregen, tis een opblaasbaar dak ofzo.
Omhoog gehouden door luchtdruk oid.

Naja OS moet kijken hoe het zit met $$, of ik moet al voor NL ski team gaan , tijd om te oefenen op blackcomb :p
  dinsdag 26 juni 2007 @ 07:06:25 #63
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846871
maar waar zit jij nu ergens dan? Richmond of nog zuidelijker?
pi_50846872
Ja er was een storm enkele maanden geleden en toen was er een stuk van het dak geblazen, waarna de rest van het dak naar binnen viel.
De opening van de OS wordt ook in BC Place gehouden.

Je hebt nog een maand om vaak op en neer te reizen om te skien op Blackcomb De sfeer in Vancouver is nu al gewoon goed... Ik wil er graag bij zijn met de OS. Ik zit dan alleen met mijn studie, maar misschien ben ik wel 'ziek' tegen die tijd, haha
pi_50846878
Ik zit nog verder weg.. Abbotsford. Ik woon bij mijn tante tot ik geld heb gespaard voor een auto en dan wil ik via een hele grote omweg naar Toronto gaan om daar te werken en daarna terug naar Vancouver. Eind mei moet ik het land weer verlaten.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 07:17:12 #66
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50846910
Ow nice, jah die storm was mega, stanley park half de bomen omgewaaid.
Was in gesprek met paar mensen die zeiden, je kon gewoon zien waar de storm was geweest.
Net of er een buldozer door heen reed. Niet eens zo'n groot oppervlak, maar waar die kwam, de helft van de bomen met de grond gelijk.

Ah jah wil dat ook nog een keer gaan doen door canada reizen. Maar moet helaas terug.
Misschien ga ik mijn master wel halen op UBC moet even kijken, anders ben ik snel weer terug.

Winter moet trouwens extreem koud zijn als je die richting op rijdt. Hoorde hier verhalen van iemand uit Ontario waar het het koudst moet zijn geweest, vooral Winnipeg. winter -40 zomer 30+.
Zorg niet dat je autopech krijgt

Ook foto's op iemand anders zijn space gezien met bevroren watervallen in toronto, kan ook niagarra zijn geweest. Ook zo indrukwekkend.
pi_50846999
Je kunt het nog steeds heel duidelijk zien in Stanley Park. De herstel werkzaamheden duren nog wel enkele maanden.

Welke opleiding doe je? Ik ga bedrijfsmanagement doen als ik terug ben.

Ik wil zoiezo een betrouwbare auto kopen. Dan maar iets meer uitgeven, maar op sommige plaatsen in Canada kun je beter geen autopech krijgen. Zeker niet als het -40 of zelfs nog kouder is!

Ik heb er ook aan gedacht om een jaar naar UBC of SFU te gaan, maar dat kan ik echt niet betalen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 07:55:08 #68
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50847102
nu eindstage marketing, prijzen niet echt geinformeerd voor te studeren, kan me voorstellen dat het duurder is. Ben er zelf nog niet echt uit, veel zwitsers leren kennen hier, dus misschien ga ik wel naar Geneve ofzo, ook om mijn frans op te krikken. Maar ik weet het nog niet, ga er eens lang over denken tijdens mijn hike :p
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:50:03 #69
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_50969072
Woon sinds '98 net ten oosten van Vancouver, deurpie met de naam Chilliwack, stikt hier van de hollanders, drop, kaas en kroketten
Screw the future...
We're cold now!
Canadians for global warming
pi_50976703
Chilliwack ligt naast Abbotsford En in Abbotsford wonen ook veel Nederlanders
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:22:05 #71
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50985528
kroketten

wanneer geef je een feeste?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:16:57 #72
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_50989119
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:34 schreef tevebe het volgende:
Chilliwack ligt naast Abbotsford En in Abbotsford wonen ook veel Nederlanders
Klopt, ik heb een paar jaar in Abby gewerkt, afslag Mount Lehman Maar heb nog steeds goed contact met ex-coworkers, ook inderdaad veel NL ertussen. Wat doe je in Abby? Ik las dat je 1 jaar blijft op een werkvergunning?
Screw the future...
We're cold now!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:18:08 #73
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_50989154
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:22 schreef Tjahzi het volgende:
kroketten

wanneer geef je een feeste?

Moet je heeeeel snel zijn, de kinderen zijn er dol op. Ik koop ze meestal bij de Holland winkel maar ken een paar fanaten die ze zelf in elkaar knutselen. hahaha, ik niet hoor!
Screw the future...
We're cold now!
pi_50989774
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:16 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Klopt, ik heb een paar jaar in Abby gewerkt, afslag Mount Lehman Maar heb nog steeds goed contact met ex-coworkers, ook inderdaad veel NL ertussen. Wat doe je in Abby? Ik las dat je 1 jaar blijft op een werkvergunning?
Ik woon vlakbij Mount Lehman. Ik ben hier inderdaad op een werkvergunning en ben nog steeds op zoek naar werk. Momenteel zit ik eraan te denken om naar Alberta te gaan. Daar is het zoiezo makkelijker om werk te vinden. Ik woon hier nu bij mijn tante en solliciteer hier paar keer per week. Maar kzit hier nu al 5,5 week en nog steeds werkloos.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:48:29 #75
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_50989891
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:42 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik woon vlakbij Mount Lehman. Ik ben hier inderdaad op een werkvergunning en ben nog steeds op zoek naar werk. Momenteel zit ik eraan te denken om naar Alberta te gaan. Daar is het zoiezo makkelijker om werk te vinden. Ik woon hier nu bij mijn tante en solliciteer hier paar keer per week. Maar kzit hier nu al 5,5 week en nog steeds werkloos.
Echt waar? Er is een enorm tekort aan werkers, wat voor een soort job zoek je? Heb je al eens gekeken bij de job bank online? Kal-tire in Chilliwack is ook nog steeds zoekende naar werknemers
Screw the future...
We're cold now!
pi_50990056
Ik ben bereid om veel te doen. Ik ben alleen a-technisch . Aangezien ik geen auto heb ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer, wat hier zwaar slecht is. En ik kijk de hele dag op banensites, haha.

Offtopic:
Kloteregen
  zaterdag 30 juni 2007 @ 01:04:11 #77
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_50990309
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:55 schreef tevebe het volgende:
Ik ben bereid om veel te doen. Ik ben alleen a-technisch . Aangezien ik geen auto heb ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer, wat hier zwaar slecht is. En ik kijk de hele dag op banensites, haha.

Offtopic:
Kloteregen
regen???? Not here!, wel af en toe ff spetters, maar over het algemeen sunny.

Ok, ff wat tips die je mss kan gebruiken

Aan het einde van Mount Lehman North zit een groente kweker. Volgens mij is de manager hollander die hier nog maar pas zit.
Aan diezelfde weg, meer towards the Highway zit een grote eierhandel, heeft ook altijd mensen nodig, en dan ofcourse de Tim Horton and McDonalds aan Mnt Lehman hebben ook altijd personeel nodig, helemaal nu in de zomermaanden. Fruit plukken en later corn en hay bij boeren doen het ook altijd goed. Matsquie flats zit veel fruitteelt, die altijd mensen kunnen gebruiken.

In de binnenstad zit Karl's meat market die vast wel een jonge ollander kan gebruiken. Ook al is het eerst op casual basis, dan heb je in ieder geval een begin.

Oh en bij Streams in Chilliwack (call centre) hebben ze ook altijd mensen nodig, je kunt online solliciteren. Veel mensen van Abby werken daar, misschien kun je car poolen?
Screw the future...
We're cold now!
pi_50990544
Nou hier heeft het vandaag al echt gegoten!

Bedankt voor de tips. Ik zal er zeker naar kijken! Ik weet wel dat ze bij Boston Pizza heel veel mensen nodig hebben. Opzich kan ik alles wel met de fiets doen hier in de stad. Zeker waar Tim Hortons, McDonalds, BK,A&W en Boston Pizza zitten. Met de auto is het 3minuten dus met de fiets zal het 10minuten zijn. Alleen terug zal langer duren (bergop )
De eierhandel ken ik niet.. Maar ik zal er wel naar kijken.
  zondag 1 juli 2007 @ 22:41:20 #79
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51042100

Even ons landje feliciteren;

Happy B'day Canada

[ Bericht 11% gewijzigd door Inukshuk op 01-07-2007 22:46:53 ]
Screw the future...
We're cold now!
pi_51048103
Canada 140 jaar
pi_51048105
Oh btw ik heb mss een baan in Burnaby
  maandag 2 juli 2007 @ 13:01:34 #82
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51055265
quote:
Op maandag 2 juli 2007 03:23 schreef tevebe het volgende:
Oh btw ik heb mss een baan in Burnaby
Ohja? Wat ga je doen dan? Maar bovendien hoe ga je er komen? Geen skytrain, de laatste stopt in Surrey
Screw the future...
We're cold now!
pi_51060752
Hey Canadees meldt zich!!
Ik ben in Toronto geboren en ben nu woonachtend in Nederland. Uiteraard ga ik na mijn studie weer terug..Heb sindskort de nieuwe canadeese paspoort met digi herkenning erin..
pi_51064099
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:01 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Ohja? Wat ga je doen dan? Maar bovendien hoe ga je er komen? Geen skytrain, de laatste stopt in Surrey
Goedkoop barrel kopen als ik de baan krijg. Is bij een tegelzaak in het warehouse.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:39:09 #85
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51064465
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:43 schreef KcA het volgende:
Hey Canadees meldt zich!!
Ik ben in Toronto geboren en ben nu woonachtend in Nederland. Uiteraard ga ik na mijn studie weer terug..Heb sindskort de nieuwe canadeese paspoort met digi herkenning erin..
Welcome

kan me zo voorstellen dat je weer terug gaat, wat studeer je? En moet je nog lang?
Screw the future...
We're cold now!
  maandag 2 juli 2007 @ 17:41:55 #86
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51064548
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Goedkoop barrel kopen als ik de baan krijg. Is bij een tegelzaak in het warehouse.
wow, ik hoop voor je dat het iets is. Niet vergeten dat je de brug overmoet, en dat alles vast zit in de morgen en avond. Dus op tijd weg en neem zeker weten genoeg tijd voor je trip.
Screw the future...
We're cold now!
pi_51064979
Ja de Port Mann Bridge is verschrikkelijk. Zaterdag duurde het maar 45min naar Burnaby, maar het dubbele is niet ongewoon. En het is vooral om even geld te sparen voor m'n trip.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 04:51:25 #88
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51082934
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:57 schreef tevebe het volgende:
Ja de Port Mann Bridge is verschrikkelijk. Zaterdag duurde het maar 45min naar Burnaby, maar het dubbele is niet ongewoon. En het is vooral om even geld te sparen voor m'n trip.
Ik zou als ik jou was nog eens rondkijken in Abby, met de gas prijzen van tegenswoordig hou je steeds minder over. Mijn hublief werkt in Surrey, elke dag 150Km. rijden. Moet er gelukkig af bij 176, maar een volle tank hakt er wel in iedere keer. Ik kan merken dat ik niet meer zoveel rij voor het werk.

Vertel, ga je een trip maken?
Screw the future...
We're cold now!
pi_51083071
Ja ik ben hier op een werkvisum voor 1 jaar. Ik woon nu bij mn tante omdat dat handig is en geld spaart en ik doe wat werk hier dan voor haar. Maar het doel is om te werken en dan een betrouwbare auto te kopen en dan gewoon gaan rijden en zien waar ik uitkom. En dan daarna weer hier eindigen omdat ik terugvlieg vanaf Vancouver, maar dat is pas mei volgend jaar.

Oh en ik heb vandaag rondgereden op zoek naar werk in Abby. Ik heb net m'n cv gefaxt naar het bedrijf in Burnaby. Ze waren gister en vandaag gesloten ivm Canada Day dus dan zien ze het meteen als ze morgen binnen lopen. Ze hebben er echt mensen nodig dus..

Oh en over de benzine. Ik vind het goedkoop Vandaag benzine gezien voor 99,9 cent. Ik weet dat het voor jullie begrippen duur is, maar omgerekent is het een lachertje. Iets meer als 60 euro cent per liter is voor mij heel goedkoop. Volgens mij staat het in Nederland nu boven de 1,40 in euro's.

Mocht je iemand weten die zin heeft in een trip mag je me dat doorgeven.. Ik ga nu nog alleen, maar als ik iemand vind die daar ook zin in heeft maakt het stukken leuker.
pi_51085729
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:39 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Welcome

kan me zo voorstellen dat je weer terug gaat, wat studeer je? En moet je nog lang?
Hey, ik studeer informatica en bedrijfkunde..ben er bijna mee klaar (6mnd).
NL vind ik ook een zeer goede land..alles is lekker dichtbij, alleen prijzig
Als iemand info wil over Toronto..dan kan je ook bij mij terecht..
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:22:00 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_51093433
Canada is zo'n mooi land, 6 jaar geleden een maand geweest. Toen Vancouver - Calgary gedaan (+ van alles wat ertussen zit) en de Rocky Mountaineer railroad gedaan omdat mijn pa treinfanaat is. Natuurlijk ook wezen whalewatchen op Vancouver Island. Ik wil terug!!

Mijn ouders zitten nu een aantal dagen in Toronto, gaan onder andere naar de Niagara watervallen toe
pi_51099810
Hallo allen,

Hier nog iemand die in Canada woont; Montreal om precies te zijn.

Is er hier iemand die me kan adviseren over het working holiday program? Ik wil dat aan gaan vragen maar dat kan kennelijk pas vanaf 1 december?
pi_51100106
Nederland krijgt maar 50 visa per jaar voor Work & Travel en die zijn allemaal al vergeven. Dit staat op de travelactive site. http://www.travelactive.nl/index.php?pageId=3386
pi_51109015
Voor 2007 zijn ze idd vergeven maar ik zou er graag 1 aan willen vragen voor 2008...
pi_51109673
Kun je nu al doen. Ik heb de mijne in 2006 aangevraagd.
pi_51110536
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:47 schreef tevebe het volgende:
Kun je nu al doen. Ik heb de mijne in 2006 aangevraagd.
Via travelactive?

Ik wil nl. wel de permit maar niet de vlucht ed erbij omdat ik al in canada zit.

De ambassade vertelde me dat ik niet voor 1 dec de boel aan kan vragen.
pi_51112675
Ik heb het inderdaad via Travelactive geregelt. Februari 2006 aangemeld om Mei 2007 te gaan.
Anders eventjes een mail sturen naar travelActive (Kevin van Ginkel) misschien dat zei je daar meer over kunnen vertellen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 06:35:10 #98
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51118708
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:26 schreef Jeltje het volgende:
Hallo allen,

Hier nog iemand die in Canada woont; Montreal om precies te zijn.

Is er hier iemand die me kan adviseren over het working holiday program? Ik wil dat aan gaan vragen maar dat kan kennelijk pas vanaf 1 december?
Daar heb ik geen ervaring mee, maar wat brengt jou in Montreal als ik vragen mag? Lijkt het nou zoveel op Europa, heb dit al meerdere malen horen zeggen
Screw the future...
We're cold now!
pi_51136373
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 06:35 schreef Inukshuk het volgende:

[..]

Daar heb ik geen ervaring mee, maar wat brengt jou in Montreal als ik vragen mag? Lijkt het nou zoveel op Europa, heb dit al meerdere malen horen zeggen
Mijn vriend brengt mij in Montreal.

Er zijn hier wel dingen te vergelijken met Europa maar net zo goed zijn een hoop dingen toch ook anders. Met name de geschiedenis is heel anders. In Europa hebben wij een eeuwenlange geschiedenis terwjil Canada eigenlijk maar een piep-jong land is.
Verder zijn afstanden hier compleet anders. Je rijdt hier zo even 3 uur om een vriend op te zoeken terwijl je dat in europa niet zo gauw zou doen want dat vinden we te ver.
Ik vind persoonlijk zelf dat er behoorlijk wat overeenkomsten zijn met Amerika.
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:00:48 #100
166258 Inukshuk
Van- 2010-Fan
pi_51142850
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:57 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Mijn vriend brengt mij in Montreal.

Er zijn hier wel dingen te vergelijken met Europa maar net zo goed zijn een hoop dingen toch ook anders. Met name de geschiedenis is heel anders. In Europa hebben wij een eeuwenlange geschiedenis terwjil Canada eigenlijk maar een piep-jong land is.
Verder zijn afstanden hier compleet anders. Je rijdt hier zo even 3 uur om een vriend op te zoeken terwijl je dat in europa niet zo gauw zou doen want dat vinden we te ver.
Ik vind persoonlijk zelf dat er behoorlijk wat overeenkomsten zijn met Amerika.
Ik zag later je postings in een ander onderwerp. Ik heb het ook best moeilijk gehad in het begin, net als jij een leuke baan in NL, vrienden, etc, en toen de grote overstap. zal er later in je andere postings verder op ingaan.

Vind jij nou ook dat het frans wat ze in Quebec spreken totaal anders klinkt dan het franse frans?

dat laatste klinkt wel heel erg dullig...
Screw the future...
We're cold now!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')