Klopt, ik heb een paar jaar in Abby gewerkt, afslag Mount Lehmanquote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:34 schreef tevebe het volgende:
Chilliwack ligt naast AbbotsfordEn in Abbotsford wonen ook veel Nederlanders
quote:
Ik woon vlakbij Mount Lehman. Ik ben hier inderdaad op een werkvergunning en ben nog steeds op zoek naar werk. Momenteel zit ik eraan te denken om naar Alberta te gaan. Daar is het zoiezo makkelijker om werk te vinden. Ik woon hier nu bij mijn tante en solliciteer hier paar keer per week. Maar kzit hier nu al 5,5 week en nog steeds werkloos.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:16 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Klopt, ik heb een paar jaar in Abby gewerkt, afslag Mount LehmanMaar heb nog steeds goed contact met ex-coworkers, ook inderdaad veel NL ertussen. Wat doe je in Abby? Ik las dat je 1 jaar blijft op een werkvergunning?
Echt waar?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:42 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij Mount Lehman. Ik ben hier inderdaad op een werkvergunning en ben nog steeds op zoek naar werk. Momenteel zit ik eraan te denken om naar Alberta te gaan. Daar is het zoiezo makkelijker om werk te vinden. Ik woon hier nu bij mijn tante en solliciteer hier paar keer per week. Maar kzit hier nu al 5,5 week en nog steeds werkloos.
regen????quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:55 schreef tevebe het volgende:
Ik ben bereid om veel te doen. Ik ben alleen a-technisch. Aangezien ik geen auto heb ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer, wat hier zwaar slecht is. En ik kijk de hele dag op banensites, haha.
Offtopic:
Kloteregen
Ohja? Wat ga je doen dan? Maar bovendien hoe ga je er komen? Geen skytrain, de laatste stopt in Surreyquote:
Goedkoop barrel kopen als ik de baan krijg. Is bij een tegelzaak in het warehouse.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:01 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Ohja? Wat ga je doen dan? Maar bovendien hoe ga je er komen? Geen skytrain, de laatste stopt in Surrey
Welcomequote:Op maandag 2 juli 2007 15:43 schreef KcA het volgende:
Hey Canadees meldt zich!!![]()
Ik ben in Toronto geboren en ben nu woonachtend in Nederland. Uiteraard ga ik na mijn studie weer terug..Heb sindskort de nieuwe canadeese paspoort met digi herkenning erin..
wow, ik hoop voor je dat het iets is. Niet vergeten dat je de brug overmoet, en dat alles vast zit in de morgen en avond. Dus op tijd weg en neem zeker weten genoeg tijd voor je trip.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:28 schreef tevebe het volgende:
[..]
Goedkoop barrel kopen als ik de baan krijg. Is bij een tegelzaak in het warehouse.
Ik zou als ik jou was nog eens rondkijken in Abby, met de gas prijzen van tegenswoordig hou je steeds minder over. Mijn hublief werkt in Surrey, elke dag 150Km. rijden. Moet er gelukkig af bij 176, maar een volle tank hakt er wel in iedere keer. Ik kan merken dat ik niet meer zoveel rij voor het werk.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:57 schreef tevebe het volgende:
Ja de Port Mann Bridge is verschrikkelijk. Zaterdag duurde het maar 45min naar Burnaby, maar het dubbele is niet ongewoon. En het is vooral om even geld te sparen voor m'n trip.
Hey, ik studeer informatica en bedrijfkunde..ben er bijna mee klaar (6mnd).quote:Op maandag 2 juli 2007 17:39 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Welcome![]()
kan me zo voorstellen dat je weer terug gaat, wat studeer je? En moet je nog lang?
Via travelactive?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:47 schreef tevebe het volgende:
Kun je nu al doen. Ik heb de mijne in 2006 aangevraagd.
Daar heb ik geen ervaring mee, maar wat brengt jou in Montreal als ik vragen mag? Lijkt het nou zoveel op Europa, heb dit al meerdere malen horen zeggenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:26 schreef Jeltje het volgende:
Hallo allen,
Hier nog iemand die in Canada woont; Montreal om precies te zijn.
Is er hier iemand die me kan adviseren over het working holiday program? Ik wil dat aan gaan vragen maar dat kan kennelijk pas vanaf 1 december?
Mijn vriend brengt mij in Montreal.quote:Op woensdag 4 juli 2007 06:35 schreef Inukshuk het volgende:
[..]
Daar heb ik geen ervaring mee, maar wat brengt jou in Montreal als ik vragen mag? Lijkt het nou zoveel op Europa, heb dit al meerdere malen horen zeggen
Ik zag later je postings in een ander onderwerp. Ik heb het ook best moeilijk gehad in het begin, net als jij een leuke baan in NL, vrienden, etc, en toen de grote overstap. zal er later in je andere postings verder op ingaan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:57 schreef Jeltje het volgende:
[..]
Mijn vriend brengt mij in Montreal.
Er zijn hier wel dingen te vergelijken met Europa maar net zo goed zijn een hoop dingen toch ook anders. Met name de geschiedenis is heel anders. In Europa hebben wij een eeuwenlange geschiedenis terwjil Canada eigenlijk maar een piep-jong land is.
Verder zijn afstanden hier compleet anders. Je rijdt hier zo even 3 uur om een vriend op te zoeken terwijl je dat in europa niet zo gauw zou doen want dat vinden we te ver.
Ik vind persoonlijk zelf dat er behoorlijk wat overeenkomsten zijn met Amerika.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |